asun vuokralla ja haluisin tietää onko mulla mitään oikeuksia

Olen asunut vuokralla 5 vuotta kerrostalon maantasakerroksessa 2h k patio ja pieni oma piha.
Asun isossa vuokrataloyhtiössä.
Asuntoni on 20 vuotta vanha ja itse olen asunut huoneistossa 5v ja kun asun maantasakerroksessa asunnon valmistuttua 20 vuotta sitten pieni piha ja patio on ympäröity aroniamarja pensailla jotta maantasakerroksen asukkailla olisi jonkinlaista yksityisyyttä kun heti vuokrapihan vieressä menee kävelytie jota käyttävät useamman pihan asukkaat ja minä kuulun asukastoimikuntaan ja meillä on ollut tapana keskustella pihamme ympärärillä olevien pensaiden leikkamisesta.
Minulta on 4 vuotena kysytty haluanko vain pensasaitaan tasauksen vai leikataanko maantasalle nyt 5dentenä vuotena eli 28.10.2013 tulin kaupasta oli taloyhtiön toimesta meidän 4 asukkaan pihaaidat raiskattu eli ajettu maantasalle eikä aidassa ollut mitään vikaa eikä kukaan tiennyt asiasta mitään en edes minä vaikka kuulun asukastoimikuntaan jossa aikaisempina vuosina itse leikkasimme pihatalkoissa pensaidat.siis kohtuudella 10-15cm.
Kun tulin kotiin kaupasta pensasaita oli leikattu maantasalle olen itkenyt koko iltapäivän sillä nyt ei meillä maantasakerroksen asukkailla ole mitään yksityis suojaa sillä pihamme vieressä menee kävely pyörätie josta näkee suoraan meille sisälle olohuoneen kautta keittiöön asti.
Pitääkö meidän pitää 24h vrk sälekaihtimia kiinni sillä Lapset pysähtyivät jo tuijottaan ja huutelemaan millaista meille sisällä on emmekä voi mitään koska lapset ovat pyörätiellä huutelemassa eikä meidän pihassa!
On sellainen olo kuin olisimme tarjottimella eikä ens kesä tuo edes helpotusta sillä pensasaita ei kerkee kasvaa näkösuojaksi eikä ole kiva aamulla esim syödä aamupalaa saatika istuskella siinä ohikulkioiden töllisteltävänä pensasaidan kasvaminen näkösuojaksi kesti edellisestä raiskauksesta 7v.
Voinko vaatia taloyhtiöltä vuokran alennusta yksityisyyden menettämisestä sillä pensaissa ei ollut mitään vikaa eikä ne ollut kenellekkään haitaksi saati vaaraksi.
Itse asun olohuoneessa eikä minusta ole kiva olla ihmisten töllisteltävänä.
mitä voin tehdä jotta saan näkösuojan takas pidän asunnostani enkä haluaisi muutta.
Kertoisiko joku mitä varten pensaat on laitettu yksityisyyden suojaksi jos ne ajetaan julmasti muutamansentin pituiseksi vaikka olivat asukkaiden toimesta leikattu hyvin pihatalkoissa.
Aion mennä huomenna vaatimaan selityksiä piha aitamme raiskauksesta olen ottanut dikikameralla videota pihamme raiskauksesta menen vaikka vuokrayhtiömme johtajan juttusille. T: pettynyt ja surullinen asukas jonka yksityisyys on viety.
Muilla talomme asukkailla on parvekekaiteet jotka antavat näkösuojaa emmekä näe heidän asuntojensa läpi emmekä voi huudella heidän asunnoistaan niin kuin muut tekevät meidän maantasakerroksien asukkaiden asunnoista.
Taas alkoi itkettä ja tämä ei ole mikään feikki vaan aivan tositarina.
Kertokaa vinkkejä mitä teen ja vain asallisia vastauksia vittuilijat älkää vaivautuko kommentoimaan millään lailla teen heti valituksen ylläpidolle

5

464

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jarna

Käytä niitä halvatun pilkkuja, hirveän vaikealukuista tekstiä.

• gereererer

menetin 30 aivosolua lukiessani tekstiä

jos kappalejaot olisivat edes oikeilla paikoillaan..

• Hanki valoverhot!

Vaaleat verhot heijastavat valoa takaisin ikkunaan ja estävät sisään näkymistä. Kun hankin sopivalla vahvuudella niin näet vielä hieman uloskin halutessasi mutta valoa ainakin tulee.

• hfgjk

Siellä voi olla joku kaupungin tehoparivaljakko ymmärtänyt tehtävänannon väärin. On sanottu että nuo pitää siistiä ja sankarit on päättäneet siisti kunnolla.

• jaksamista vaan

Vuokranalennusta tuosta on kyllä melko turha odottaa, mutta poikkeuksiakin tietysti on ja kysellähän aina voi.
      Ei muuta kuin lantaa sinne juurille heti keväällä, rikkaruohot ja muut kasvit aina heti pois voimaa viemästä ja kastelua tarvittaessa , niin siinä on hyvää aidan alkua jo parin kesän jälkeen.
      Sinne asti, niin kuin edellä sanottua, valoverhot on hyvä ratkaisu.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomi julkaisi varautumisoppaan

Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j
      Maailman menoa
      258
      2810
    2. Miehille kysymys

Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse
      Tunteet
      99
      2257
    3. Kuhmo tekisi perässä

Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä
      Kuhmo
      12
      1960
    4. Onko telepatia totta

Epäilen että minulla ja eräällä henkilöllä on vahva telepatia yhteys. Jos ajattelen jotain hän julkaisee aiheesta jotaki
      Ikävä
      84
      1403
    5. Miksi kaivattusi on

erityinen? ❤️‍🔥
      Ikävä
      68
      1384
    6. Missä Kaisa Lepola, siellä filunki ja sekasotku

Näin se taas nähtiin, ajolähtöjen taakse on joka kerta jääneet savuavat rauniot, oli työpaikka mikä tahansa.
      Forssa
      18
      1300
    7. TTK:sta tippunut Arja Koriseva teki erityisen teon kyynelsilmin: "Mä olen ihan järjettömän..."

Kiitos tuhannesti Tanssii Tähtien Kanssa -tansseistanne, Arja Koriseva ja Valtteri Palin! Lue lisää: https://www.suomi
      Tanssii tähtien kanssa
      16
      1138
    8. Nainen, olen niin pettynyt

Ehkä se tästä vielä paremmaksi muuttuu. Yritän itseäni parantaa ja antaa itse itselleni terapiaa, mutta eihän se mitään
      Ikävä
      90
      1120
    9. Haluaisin jo

Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos
      Ikävä
      43
      974
    10. Ootko nainen jo rauhoittunut

Vai vieläkö nousee savua päästä?
      Ikävä
      71
      973
    Aihe