Jos suomessa..

ujo tyttöilijä

Olisi transystävällinen kauppa, kehtaisitko mennä ostamaan naiselliset vaatteesi sieltä? Vai tilaisitko mieluummin netistä? Nimenomaan siis kauppa, joka jopa mainostaisi itseään transystävälliseksi, tarjoaisi kokojakin?

Itse varmaankin edelleen tilaisin netistä, perheeni ei tiedä tyttöilystä ja kuumottaisi liikaa astua liikkeeseen kysymään sovitusmahdollisuutta. Miten muilla palstalaisilla?

16

1039

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Helppo homma

Kyllähän noita "transystävällisiä" kauppoja on Suomi väärällään. Jotkut jopa toivottaa transihmiset tervetulleeksi. Suurin osa ihan tavallisista vaatekaupoista ja tavarataloista ei nosta kummempaa hälyä jos mies menee ostamaan naisten vaatteita (toista tietähän se on aivan luonnollista). Kokojakin löytyy kunhan oppii mihin nurkkaan ne on piilotettu (jostain nuorisomuodin liikkeistä ei kannata etsiä). On vain hyvin vähän joitakin pikkuputiikkeja joista käännytetään ovelta pois.

Suurin este on se omien korvien välissä oleva puomi. Sen kun saa heitetyksi pois niin huomaa että ostokset sujuu ilman ongelmia. Kun tekee ostokset isossa tavaratalossa, ei tarvitse kysellä sovitusmahdollisuuksia. Vaatteet kainaloon ja sovituskoppiin. Jos kantti ei kestä mennä naistenosaston sovituskoppiin, niin saahan ne vaatteet viedä miestenosastollekin. Eikä kukaan kiinnitä huomiota ellei levittele matkalla jotain paljettimekkoa tai pitkää iltapukua.

• Suomesta saa etsimällä etsiä ei-transystävällistä kauppaa. Mitään ongelmaa vaatteiden ostamisessa ei ole. Paljettimekossa poseerauskaan ei kohota sen kummemmin myyjien kuin asiakkaidenkaan kulmakarvoja, kunhan vaan käyttäytyy asiallisesti.

• Kyllä se siitä!

Minä suosittelen kaikille rohkeasti menemään sinne vaatekauppaan ja ostamaan juuri niitä vaatteita, mitä itse haluaa. Ihmisten reaktioista ei kannata välittää, niitä tulee jos tulee, mutta sehän on heidän ongelma.

Kun menee rohkeasti hakemaan vaatekaupasta sitä, mitä halajaa, niin voi nauttia jälkeenpäin siitä voittamisen tunteesta, kun voittaa oman pelkonsa. Sitten kun on muutaman kerran käynyt, niin alkaa huomata, että eihän tässä mitään. Parin vuoden jälkeen jo suorastaan alkaa olla tylsää käydä vaatekaupassa...

Eli rohkeasti vaan vaatekauppaan, ihan hyvin se menee!

• lllllll

Yks huono kokemus on eräästä urheilu kaupasta jossa kävin kokeilemassa naistentekkia ja loputuloksena oli kahden myyjän ahdistelu että mitä olet varastanut kun kokeilit naisten vaatteita. Noo.... kyseinen pulju meni aika nopeesti sen jälkeen konkurssiin hahahaha.

Muuten ei ole mitään ongelmaa ollut.

• xl42

kyllä ne puuterin väriset mummosloggit saa ihan tavan kaupastakin. Niitä aidot naiset käyttää.

• gender...???

Entä nainen, joka haluaa itselleen kunnollisen miesten puvun? Alkkarit, kengät, päällystakit, ei liiemmin ongelmia.......mutta pukuosastolla alkaa nousta hiki pintaan.......

• Ei ongelma

Rohkeasti vaan sinnekin. Ainakin isoissa tavarataloissa myyjät ja muut asiakkaat eivät kiinnitä mitään huomiota naiseen joka tutkii miesten pukurekkejä. Eikä edes siihen että nainen marssii sovituskoppiin puku käsivarrella (yleensä olettavat että siellä kopissa odottaa mies jolle viedään uutta sovitettavaa). Vaikka myyjä tulisikin tarjoamaan apuaan, sen voi torjua sanomalla että on vain katselemassa tai sitten kertoo reilusti ostavansa itselleen niin saa apua myyjältä eikä edes kulmakarva kohoa (kaikki eivät halua käyttää naisellisia housupukuja).

• itse petosta ko
        Ei ongelma kirjoitti:

Rohkeasti vaan sinnekin. Ainakin isoissa tavarataloissa myyjät ja muut asiakkaat eivät kiinnitä mitään huomiota naiseen joka tutkii miesten pukurekkejä. Eikä edes siihen että nainen marssii sovituskoppiin puku käsivarrella (yleensä olettavat että siellä kopissa odottaa mies jolle viedään uutta sovitettavaa). Vaikka myyjä tulisikin tarjoamaan apuaan, sen voi torjua sanomalla että on vain katselemassa tai sitten kertoo reilusti ostavansa itselleen niin saa apua myyjältä eikä edes kulmakarva kohoa (kaikki eivät halua käyttää naisellisia housupukuja).

Kummaa itsepetosta. Jos minä näen naisen kaupassa kanniskelevan miesten vaatteita tai miehen kuskaavan sovituskoppiin naisten vaatteita, pidän itsestään selvänä että ko henkilö on jonkinlainen trans.

• .......
        itse petosta ko kirjoitti:

Kummaa itsepetosta. Jos minä näen naisen kaupassa kanniskelevan miesten vaatteita tai miehen kuskaavan sovituskoppiin naisten vaatteita, pidän itsestään selvänä että ko henkilö on jonkinlainen trans.

No sitten kaupat on pullollaan transihmisiä. Taitaa olla niin että näet kaikkialla olemattomia transihmisiä.

• Tyttöilijä

Kaikki järkevästi toimivat vaatekaupat ovat transystävällisiä. Mutta jos jotakin asiakasta kovin ujostuttaa etsiskellä ja sovittaa vastakkaiselle sukupuolelle tarjottuja vaatteita, niin netistähän löytyy uskomattoman paljon tavaraa, vaikkakaan ei välttämättä niinsanotusti suomalaisista nettikaupoista.

Jos alusasuista on kyse, niin selaa vaikka seuraavien nettikauppojen valikoimia:

dessous-waesche-shop.de
      jolielingerie.co.uk
      needundies.com
      onmyskin.de
      sky-dessous.com
      thepinkbra.com

• gender...??

Kyllä, nettikaupat on tosiaan jees, ja valikoimaa tosipaljon! Yks todella huono juttu vaan on....vaikka onhan se palautusoikeuskin olemassa, se ei käy alennustuotteisiin, ja vaatteenhan pitää olla täysin sopiva ja istuva, varsinkin puvun...

• Vaadioikeuksiasi

Siis jos joku uppiniskainen myyjä tulee käännyttämään sinut vaateliikkeestä tai osastosta pois kannattaa mennä lähimmälle vartijalle tai vaikka Poliisille tekemään kantelun asiakkaiden valikoinnista.

Asiakaspalveluviroissa toimivat eivät lain mukaan saa valikoida asiakkaitaan ellei siihen löydy pätevää syytä joihin vastakkaiselle sukupuolelle tarkoitetut tuotteet eivät kuulu, ensinnäkin mistä myyjä voi tietää kenelle sinä niitä vaatteita ostat ja mitä se ylipäätänsä heille edes kuuluu?

Vaatii kyllä pokkaa mutta jos teitä kielletään ostamasta vaatteita vain sukupuolen takia kyse on syrjinnästä ja sille kannattaa pistää nollatoleranssi.

Olen tasan tarkkaan kerran joutunut turvautumaan vartijan kutsumiseen vaatteita ostaessani ja myyjän ilmeen näkeminen oli sen nöyryytyksen arvoinen, yksi mummo tuli jopa onnittelemaan, että rohkeutta riitti.

• kuis on

Outoa. Vartijoiden tehtävän on valvoa etteivät asiakkaat varasta, ei suinkaan valvoa lakia noin yleisemmin. Eikä heidän koulutuksensakaan taida siihen edes edellytyksiä tuoda.

• Näin se menee
        kuis on kirjoitti:

Outoa. Vartijoiden tehtävän on valvoa etteivät asiakkaat varasta, ei suinkaan valvoa lakia noin yleisemmin. Eikä heidän koulutuksensakaan taida siihen edes edellytyksiä tuoda.

Mutta vartija voi toimia ulkopuolisena todistajana kun kysessä on syrjintä myyntitapahtumassa.

• Kaikki käy
        Näin se menee kirjoitti:

Mutta vartija voi toimia ulkopuolisena todistajana kun kysessä on syrjintä myyntitapahtumassa.

Siihen kelpaa kuka tahansa ulkopuolinen.

Vartija on kuitenkin kaupan omaat tai vuokraamaa henkilöstöä ja siksi hänellä on tietynlainen velvollisuus olla lojaali työnantajalleen.

• Susanne

Rohkeasti kaupungille! Itse olen vielä aloittelija pukeutumisessa ja muussa, mutta ainakin mulla positiivisia kokemuksia.
      Kampaaja permanenttasi ja värjäsi vaivalla kasvattamani hiukset.
      Kosmetologikäynnillä kestovärit ripsiin ja kulmiin ja kulmien muotoilu.
      Koruliikkeessä kävin ottamassa kolmannen korviksen.
      Jalkahoidon yhteydessä kynnet saivat pirteän punaisen värin.
      Korut ja kellot naisten valikoimista, muttei kirkuvan naisellisia.
      Korollisia nilkkureita olen käynyt katselemassa, muttei vielä hankintaa.
      Saapikkaat odottavat vielä rohkeutta, mutta Niken kiilakorkonilkkurit Zalandolta tilauksessa. Sitten vaan menoksi. Ainakaan noi äsken mainitsemani liikkeet/yrittäjät eivät ole napisseet asiasta. Muistaa vain käyttäytyä normaalisti eikä yliesittää niin myyvät mielellään miehellekin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Hengenvaaralliset kiihdytysajot päättyivät karmealla tavalla, kilpailija kuoli

Onnettomuudesta on aloitettu selvitys. Tapahtuma keskeytettiin onnettomuuteen. Tapahtumaa tutkitaan paikan päällä yhtei
      Kauhava
      80
      3529
    2. Ajattelen sinua iltaisin, aamulla, päivittäin

Ehkä siinä jo pientä vinkkiä. Oot jäänyt pahasti mieleen. Sun katse on niin syvä ja oot niin lempeä. Hyvä olla sun kanss
      Ihastuminen
      107
      1792
    3. Ootko rakastunut?

Kerro pois nyt
      Ikävä
      106
      1102
    4. Onhan sulla nainen parempi mieli

Nyt? Ainakin toivon niin.
      Ikävä
      99
      1075
    5. Mitä sä haluat?

Kerro nyt. Sano suoraan.
      Ikävä
      60
      923
    6. Priden osallistujamäärä suuri pettymys!

Ei lähellekään sataatuhatta, vaikka mukaan on värvätty kaikki aktivistit jopa homot katolta heittelevä islamistinen aate
      Luterilaisuus
      164
      840
    7. Ujosteletko tosissaan vai mitä oikeen

Himmailet???? Mitä pelkäät?????
      Ikävä
      42
      836
    8. IS Viikonloppu 28.-29.6.2025

3- merkitty Kovis Erkki Vuokilalta. Oikean reunan (kuvituksellinen) pääkuva on hauska, mutta siitä johdetun sanan merkit
      Sanaristikot
      57
      791
    9. Joku kysyy

Missä on syy? Jossainhan se syy täytyy olla persujen kannatuksen alenemiseen. Kannatuksen alneminen ei näy pelkästään g
      Perussuomalaiset
      59
      769
    10. Kannan sinua mukanani

Aina sydämessäni ❤️ Niin kauan kun henki pihisee ja veri virtaa suonissani, niin olet osa minua tavalla, josta olen kii
      Ikävä
      28
      735
    Aihe