American airline

pii

Onko jollakin kokemuksia tästä kyseisestä lentoyhtiöstä? Itse olen lähdössä Nykiin (vaihto Lontoossa) ja haluaisin tietää minkälaista palvelua lennolla on? Millaisia ovat koneet, mukavuudet ym ?

13

1981

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mutta

Eikös American Airlines ole panostanut nimen omaan tuohon mukavuuteen? Luulisi, että penkeistä löytyy leveyttä ja mukavuutta runsaasti enemmän verrattuna Finnairiin. Itse koneethan ovat tietenkin parhaat mahdolliset Boeing 757, Md-11 jne

• Ovidiu

...joka asuu E-Amerikassa, lensi kerran AA:lla Miamiin. Hän osti lennon aikana punaviinin, josta hän pyysi lentoemännältä kuitin. Emo kirjoitti lautasliinaan "One Redwine 5 dollars".

• usala

aa on ihan ok lentoyhtiö. mukava, sekä hyvä palvelu. tosin kuten jo kerrottu, siellä maksaa alkoholidrinksut erikseen.

ainoa miinus on nykiin lentäessä se, että AA saapuu 8 terminaaliin jfk:llä (kuten romufinnairikin). se on hirvittävä slummiterminaali... käytä BA:ta jos saat valita mennessäs nykiin, jo pelkästään terminaalin takia

• Sooz82

Mä olen lentänyt Miamiin Lontoosta American Airlinesilla.Kone oli tosi iso ja hiljainen.Turbulenssia ei tuntenut ollenkaan.
      Lentoemot on tosi mukavia.Mä matkustin Business-luokassa,joten en tiedä,että mitä siihen economy-luokkaan sitten kuuluu.Mutta joka tapauksessa,AA on yksi paras lentoyhtiö,jota ole ikinä käyttänyt.

• Mikko

Joo se on aikas suhteellista millä koneella matkustaa, vaikea verrata AA:n boeing ja BA:n joku pikkukone, kaikilla isoilla yhtiöillä kuitenkin aivan samoja koneita. Ja jos lennät Hki-Lontoo-NY, niin tod näk HKI-lontoo välillä lennot hoitaa Finnair, kuuluu AA:n kanssa One world-allianssiin ja siten ne hoitelevat usein toistensa lentoja, Finnair hoitaa usein myös BA:n Hki-Lontoo lentoja. Ja kyllä se turbulenssi tuntuu isossakin koneessa aivan samalla tavalla, yhtälailla se koneen korkeus laskee jos joutuu turbulenssiin:)

Itse lensin NY:hyn British Airwaysin Jumbolla, isoin kone mitä on, ystävällinen palvelu, jokaisella omat töllöt jne. Terminaali tais olla NY:ssä 7, uudenaikainen.

• emmi
        Mikko kirjoitti:

Joo se on aikas suhteellista millä koneella matkustaa, vaikea verrata AA:n boeing ja BA:n joku pikkukone, kaikilla isoilla yhtiöillä kuitenkin aivan samoja koneita. Ja jos lennät Hki-Lontoo-NY, niin tod näk HKI-lontoo välillä lennot hoitaa Finnair, kuuluu AA:n kanssa One world-allianssiin ja siten ne hoitelevat usein toistensa lentoja, Finnair hoitaa usein myös BA:n Hki-Lontoo lentoja. Ja kyllä se turbulenssi tuntuu isossakin koneessa aivan samalla tavalla, yhtälailla se koneen korkeus laskee jos joutuu turbulenssiin:)

Itse lensin NY:hyn British Airwaysin Jumbolla, isoin kone mitä on, ystävällinen palvelu, jokaisella omat töllöt jne. Terminaali tais olla NY:ssä 7, uudenaikainen.

Oon lentäny American Airlinesilla. Mutta kone oli kylläkin Lufthansan kone ja olin aluks vähän hämilläni siitä. Ja takasin tullessa piti mennä siihen terminaaliin missä Lufthansa on eikä siihen missä American Airlines on. Lipussa kai luki Lufthansa mutta matkaa varatessa oli puhetta American Airlinesta ja matkasuunnitelmassakin luki American Airlines. Ihan hyvä matka oli kyllä..

• Timo
        emmi kirjoitti:

Oon lentäny American Airlinesilla. Mutta kone oli kylläkin Lufthansan kone ja olin aluks vähän hämilläni siitä. Ja takasin tullessa piti mennä siihen terminaaliin missä Lufthansa on eikä siihen missä American Airlines on. Lipussa kai luki Lufthansa mutta matkaa varatessa oli puhetta American Airlinesta ja matkasuunnitelmassakin luki American Airlines. Ihan hyvä matka oli kyllä..

Anteeksi, mutta oletko varma, että kyseessä oli nimenomaan American Airlines? Lufthansa ei tietääkseni ole koskaan kaveerannut AA:n kanssa, vaan Lufthansan yhteistyökumppani USA:ssa on United Airlines (molemmat Star Alliancen perustajajäseniä).

Kaikki Lufthansan lennot USA:han ovat code-sharena Unitedin kanssa ja vastaavasti kaikilla UA:n Saksan lennoilla on myös LH:n koodi.

-Timo

• emmi
        Timo kirjoitti:

Anteeksi, mutta oletko varma, että kyseessä oli nimenomaan American Airlines? Lufthansa ei tietääkseni ole koskaan kaveerannut AA:n kanssa, vaan Lufthansan yhteistyökumppani USA:ssa on United Airlines (molemmat Star Alliancen perustajajäseniä).

Kaikki Lufthansan lennot USA:han ovat code-sharena Unitedin kanssa ja vastaavasti kaikilla UA:n Saksan lennoilla on myös LH:n koodi.

-Timo

itseasiassa taisin sekottaa ne kaks. aloin nimittäin jälkeenpäin epäröidä mut en millää saanu päähän että mikä sen lentoyhtiön nimi sitten oli. tais ollakin united airlines..

• Timo

Nimenomaan Nykin reittiä en ole lentänyt AA:lla, mutta kylläkin monia monia kertoja Dallasiin, Los Angelesiin ja Chicagoon.

Lontooseen asti lennät joko BA:lla tai Finnairilla, AA:lla on code-share sopimus molempien kanssa. Lontoossa on edessä terminaalin vaihto 1 -> 3.

Ymmärtääkseni kaikki AA:n lennot Lontoosta ovat B777-koneilla, joissa on kaikille omat ruudut myös turistiluokassa. Jalkatilaa on hyvin, AA:n koneissa koneissa on 34-35" penkkiväli (vrt BA 31-32", Finnair 32-33"). B777:ssa on tosin joidenkin penkkien alla tuon TV-järjestelmän elektroniikkalaatikko, joka hieman kaventaa jalkatilaa. Penkkien leveys samaa luokkaa kuin muillakin yhtiöillä.

Lentoemännät/isännät ovat tyypillisesti hieman vanhempia, mutta palvelu ihan OK, jos pitää amerikkalaisesta tyylistä. Ruoka-annokset isohkoja, mutta kuten joku jo totesi, jos alkoholillisista juomia kaipaa, joutuu maksamaan $5/5€.

Ei kannata hämmästyä tiukkoja turvatarkastuksia ja -ohjeita, ne vähän vaihtelevat kentittäin, mutta tyypillisesti lähes kaikki konetta vaihtaneet (eli esim Suomesta ensin Lontooseen lentäneet) haastatellaan ennen koneeseen menoa. Jostain syystä Helsingissä ei aina saa boarding passia AA:n lennolle, vaan sen voi joutua erikseen hakemaan Lontoossa. Laukun kyllä saa menemään perille asti.

Kaiken kaikkiaan mielestäni hyvä yhtiö etenkin turistiluokassa lentävälle. Itse pyrin USA:han lentäessäni valitsemaan nimenomaan AA:n.

-Timo

• Sade

Olen lentanyt kerran American Airlinella reitin Helsinki-Lontoo-New York, ja Olen lentanyt SouhtWestilla Helsinki-Amsterdam-New York, .. Molemmat reissut olivat hyvia ja palvelu pelasi hienosti. Ainut miinus jonka muistan
      Lennolla Amsterdam-New York, oli mieleton turvatarkastus. Eli koneeseen menijat laitettiin eri ryhmiin, yksinaiset matkustajat ja perheelliset matkustajat. Jokainen joutui haastatteluun, eli kyseltiin, mista tilasit matkan, miten tilasit, miten maksoit, oletko itse pakannut matkatavarasi, keta muita on ollut paikalla kun olet pakannut tavaroitasi jne. Tama tapahtui siis melko heti WTC- terroriteon jalkeen. En siis tieda taman hetken kaytannosta. British Airwaysilla en ole tormannyt moiseen kaytantoon, vaan turvatarkastukset on olleet melko nopeasti ohi. Viimeksi lensin NY heinakuussa ...

• Claudia

Olen lentänyt AA:lla kuusi kertaa ja mulla ainakaan ei ole mitään ylistyksiä sanottavana ky. lentoyhtiöstä. Pienet penkit, pahanmakuinen ruoka. Palvelu kyllä hyvää. En tiedä mannertenvälisistä lennoista, olen käyttänyt AA:ta vain u.s.a;n sisäisillä lennoilla.

• stb

Kokemusta loytyy sen verran etta lensin AA:lla Nyki-Dallas valin. En pitanyt. Kirjaimellisesti istuttiin koneessa kentalla tunnin verran ennen nousuun lahtoa (siis sen jalkeen kun kaikki olivat jo koneessa ja oli aika lahtea). Se oli erittain pitkastyttavaa. Ruoka ei ollut kaksista, sai mahani sekaisin. Seka arsyttavin asia oli se, etta koneen sisalla oli TOSI kylma! Olin aivan jaassa, ja minulla oli sentaan pitkat housut, t-paita ja pitkahihainen paita paalla. Laitoin koneessa olevan viltin ymparilleni, mutta sekaan ei auttanut. Olen sentaan melko lamminverinen, ei tule helposti kylma. Olen kuullut muidenkin valittavan samasta asiasta.

• tarkoitus

lentää, mutta eivätpä lentäneet. Muut yhtiöt lensivät, ei AA. Sää oli sateinen, mutta ei olisi pitänyt haitata. Eivät suostuneet vaihtamaan lippua toisen yhtiön lippuun ja seuraava lento olisi ollut 24 tunnin kuluttua. Palvelu täysin perseestä kentällä. Internet tiedusteluu/reklamaatioon ei vaivauduttu vastaamaan. Kasvatan siivet ennen kuin kyseisellä yhtiöllä lennän.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Yh:n pihalla aina eri auto

Ompa jännä seurata ohiajaessa, että millainen auto on nyt erään yksinhuoltajan pihassa. Näyttääpä siellä taaskin olevan
      Suomussalmi
      132
      3144
    2. Pääsiäisen terveiset kaivatullesi

kaivatullesi tähän alas 💕💕
      Ikävä
      223
      2981
    3. En vittujakaan enää välitä sinusta nainen

Toivottavasti en näe sinua enää koskaan. Jos näen, niin en ole näkevinäni. Et merkitse minulle enää mitään.
      Ikävä
      79
      1936
    4. Olet minua

vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va
      Ikävä
      77
      1579
    5. Exän käytös hämmentää (taas)

Osaisivatko palstan herrat kenties helpottaa tulkitsemista? Toki naispuolisetkit saavat antaa tulkinta-apua, mutta nyt k
      Sinkut
      239
      1427
    6. Milloin se sitten

On? Se oikea hetki kun kerrot sille naiselle mitä tunnet häntä kohtaan?
      Ikävä
      48
      1148
    7. Miksi sä olet jatkanut tätä näin pitkään?

Kerro tai vaikene iäksi
      Ikävä
      99
      1041
    8. Helena Koivun rikosrekisteri

Kasvaa. Tällä kertaa murtautuminen...😁
      Kotimaiset julkkisjuorut
      115
      984
    9. Sä tiedät rakas

Mitä toivon. Olisit vain rohkea ❤️
      Ikävä