Minulla on Epsonin SX 230 tulostin ja olen käyttänyt alkuperäisiä värikasetteja, mutta niissä on ongelmana suutinten tukkeentuminen jos laite on pari viikkoa käyttämättä ja suutinten puhdistaminen kuluttaa paljon mustetta.
Onko kokemuksia finink.comin tarvike värikaseteista tukkiiko suuttimet yhtä nopeasti ja onko muten laadukkaita? Halvempia olisi ainakin.
Epson ja Finink.com
3
385
Vastaukset
- 920
Eipä taida auttaa muutakuin ahkerampi tulostaminen.
- tulostahalvalla
Kannattaa tilata värikasetit Saksasta tai Englannista (Ebay). Kun tilaa kerralla enemmän, niin yhden kasetin hinnaksi tulee noin yksi euro postikuluineen. Minullakin Epsonin tulostin, toki photo-sellainen. Useamman vuoden kokemuksella voi sanoa, että nuo tarvikekasetit ovat laadultaan hyviä. A4-kuvissa värit säilyvät moitteitta vuodesta toiseen. Mitään eroa ei ole tulostuslaadussa alkuperäiskasetin ja tarvikekasetin välillä. Fininkin kaseteista on takavuosilta kyllä huonoja kokemuksia, nykylaatua en tunne. Eikä maksa paljon, kun ulkomaan väreillä tulostaa! A4-kuvalle tulee hintaa paperikuluineen n. 20-40 centtiä, riippuu valokuvapaperin laadusta. Epson tietysti pelottelee, että tulostin ei toimi ja että värit häipyy kuvista muutamassa kuukaudessa. Mutta ei todellakaan pidä paikkaansa. Jo vuosia on Epson raksuttanut iloisesti ja moitteitta.
Itse tilasin (Ebayn kautta) pari/kolme vuotta sitten Epsoniin (P50) uudelleen täytettävät kasetit (kaksi sarjaa). Molemmat kasettisarjat on eritekijöiltä, mutta yhtä hyvin toimivat. Pitkä seisominen voi tehdä tukkeumia, joskaan ei se kirjoitin käyttämättä seiso, kun muste on halpaa ja sitä saa pullossa lisää... :)
Jos ostaa vielä kalliimpaa pigmenttimustetta, niin säilyvyyskin on parempi. Värien tarkkuus ei mene aivan yhtähyvin kohdalleen kuin alkuperäisillä. Mulla se ei ole ongelma, kun mustesuihkulla ei muutenkaan pääse ihan "aidon" valokuvan tasoon ja ero tarvikemusteen ja "aidon" välillä on pieni.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ja taas ammuttu kokkolassa
Kokkolaisilta pitäisi kerätä pois kaikki ampumaset, keittiöveitset ja kaikki mikä vähänkään paukku ja on terävä.666071- 1325415
Helena Koivu on äiti
Mitä hyötyä on Mikko Koivulla kohdella LASTENSA äitiä huonosti . Vie lapset tutuista ympyröistä pois . Lasten kodista.4513322Ovatko naiset lopettaneet sen vähäisenkin vaivannäön Tinderissa?
Meinaan vaan profiileja selatessa nykyään valtaosalla ei ole minkäänlaista kirjoitettua tekstiä siellä. Juuri ja juuri s1091707Suomi vietiin Natoon väärin perustein. Viides artikla on hölynpölyä. Yksin jäämme.
Kuka vielä uskoo, että viides artikla takaa Suomelle avun, jos Suomeen hyökätään. Liikuttavasti täällä on uskottu ja ved3731247- 311127
- 671061
Sydämeni on sinun luona
Koko ajan. Oli ympärilläni ketä oli niin sinä olet vain ajatuksissa ja tunteissa. En halua muiden kosketusta kuin sinun46946Trump ja Venäjä
Huomasitteko muuten... Käytännössä ainoat valtiot, joille Trump EI eilen asettanut typeriä tariffejaan, olivat Venäjä ja110912Jatkuva stressitila
On sinun vuoksesi kun en tiedä missä mennään mutta tunteeni tiedän ainoastaan52879