Epson ja Finink.com

Yhteensopivuus

Minulla on Epsonin SX 230 tulostin ja olen käyttänyt alkuperäisiä värikasetteja, mutta niissä on ongelmana suutinten tukkeentuminen jos laite on pari viikkoa käyttämättä ja suutinten puhdistaminen kuluttaa paljon mustetta.
Onko kokemuksia finink.comin tarvike värikaseteista tukkiiko suuttimet yhtä nopeasti ja onko muten laadukkaita? Halvempia olisi ainakin.

3

498

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 920

Eipä taida auttaa muutakuin ahkerampi tulostaminen.

• tulostahalvalla

Kannattaa tilata värikasetit Saksasta tai Englannista (Ebay). Kun tilaa kerralla enemmän, niin yhden kasetin hinnaksi tulee noin yksi euro postikuluineen. Minullakin Epsonin tulostin, toki photo-sellainen. Useamman vuoden kokemuksella voi sanoa, että nuo tarvikekasetit ovat laadultaan hyviä. A4-kuvissa värit säilyvät moitteitta vuodesta toiseen. Mitään eroa ei ole tulostuslaadussa alkuperäiskasetin ja tarvikekasetin välillä. Fininkin kaseteista on takavuosilta kyllä huonoja kokemuksia, nykylaatua en tunne. Eikä maksa paljon, kun ulkomaan väreillä tulostaa! A4-kuvalle tulee hintaa paperikuluineen n. 20-40 centtiä, riippuu valokuvapaperin laadusta. Epson tietysti pelottelee, että tulostin ei toimi ja että värit häipyy kuvista muutamassa kuukaudessa. Mutta ei todellakaan pidä paikkaansa. Jo vuosia on Epson raksuttanut iloisesti ja moitteitta.

• Itse tilasin (Ebayn kautta) pari/kolme vuotta sitten Epsoniin (P50) uudelleen täytettävät kasetit (kaksi sarjaa). Molemmat kasettisarjat on eritekijöiltä, mutta yhtä hyvin toimivat. Pitkä seisominen voi tehdä tukkeumia, joskaan ei se kirjoitin käyttämättä seiso, kun muste on halpaa ja sitä saa pullossa lisää... :)

Jos ostaa vielä kalliimpaa pigmenttimustetta, niin säilyvyyskin on parempi. Värien tarkkuus ei mene aivan yhtähyvin kohdalleen kuin alkuperäisillä. Mulla se ei ole ongelma, kun mustesuihkulla ei muutenkaan pääse ihan "aidon" valokuvan tasoon ja ero tarvikemusteen ja "aidon" välillä on pieni.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Porvarimediat paniikissa demareiden huiman kannatuksen vuoksi

Piti sitten keksiä "nimettömiin lähteisiin" perustuen taas joku satu. Ovat kyllä noloja, ja unohtivat sen, että vaalit
      Maailman menoa
      119
      7041
    2. KATASTROFI - Tytti Tuppurainen itse yksi pahimmista kiusaajista!!!

STT:n lähteiden mukaan SDP:n eduskuntaryhmän puheenjohtaja Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti
      Maailman menoa
      404
      6753
    3. Mikä siinä on ettei persuille leikkaukset käy?

On esitetty leikkauksia mm. haitallisiin maataloustukiin, kuin myös muihin yritystukiin. Säästöjä saataisiin lisäksi lei
      Maailman menoa
      69
      3413
    4. Lääppijä Lindtman jäi kiinni itse teosta

Lindtman kyselemättä ja epäasiallisesti koskettelee viestintäpäällikköä. https://www.is.fi/politiikka/art-2000011780852
      Maailman menoa
      130
      2976
    5. Juuri nyt! Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti

Ai että mä nautin, Tytti erot vireille! "Käytös on kohdistunut avustajia ja toisia kansanedustajia kohtaan, uutisoi STT
      Maailman menoa
      109
      2564
    6. Huomaatteko Demari Tytti ei esitä pahoitteluitaan

Samanlainen ilmeisesti kuin Marin eli Uhriutuu no he ovat Demareita ja muiden yläpuolella siis omasta mielestään
      Maailman menoa
      43
      2124
    7. Onko kaivattusi

liian vetovoimainen seksuaalisesti?
      Ikävä
      125
      1864
    8. Puolen vuoden koeaika

Voisi toimia meillä. Ensin pitäis selvittää "vaatimukset" puolin ja toisin, ennen kuin mitään aloittaa. Ja matalalla pro
      Ikävä
      21
      1727
    9. Tytti Tuppurainen nöyryyttää avustajiaan

Tytti Tuppurainen nöyryyttää SDP:n eduskuntaryhmän kokouksissa sekä avustajia että kansanedustajia. Hän nolaa ihmisiä ju
      Kotimaiset julkkisjuorut
      182
      1397
    10. On todella hassua

Ajatella että pitäisit erityisen kuumana tai seksikkäänä?
      Ikävä
      74
      1287
    Aihe