Tumpelon tilitys yhteyksistä

nettiin kotikoneelta

Minulla on Nokiassani Soneran liittymä. En käy puhelimellani netissä, enkä nettiä tarvitse. Silti puhelin ilmoittaa usein:
Valitse Yhteys:
WAP-palvelut
"Sonera WAP"
Luokittelemat.
1 yhteysosoite

Miten saan tuon ilmoituksen ilmestymästä? Toki haluaisin käyttää joskus puhelimeni (Nokia C5) karttaohjelmaa. Tarvitsenko siihen mitä asetuksia, koskapa saan vain ilmoituksen: Haetaan sijaintia/gps:ää.
Soneran laskussa minua muuten veloitetaan jostakin nettiyhteydestä, vaikka en käytä sitä.

3

83

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Morjesta,

      Pitäisi tietää että mikä sovellus siellä yrittää nettiin mennä, koska puhelin noin ilmoittelee niin joku sovellus siellä kuitenkin yrittää nettiin päästä (vaikket itse tekisi mitään). Ja siksi se näkyy myös puhelinlaskulla, vaikket itse käytä nettiä niin puhelin sitä jostain syystä erittää käyttää (vai tarkoititko että laskulla veloitetaan kk-maksu nettiyhteydestä?)

      Karttaohjelma ei tarvitse välttämättä nettiä, siis jos olet jo ladannut kartat puhelimen muistiin. Eikä se tarvitse sen kummempia asetuksiakaan.

      Mutta, kertomasi perusteella en saa ihan kiinni että oletko ladannut karttoja puhelimen muistiin vai ei, toi ilmoitus "Haetaan sijaintia/gps:ää" kertoo siitä että puhelin hakee satelliitteja taivaalta ja yrittää hakea tosiaan sijaintia. Sijainnin löytymisessä voi mennä useita minuuttejakin. Jos puhelimessa toimii netti, ja asetuksista on laitettu päälle A-GPS (avusteinen GPS) niin puhelin löytää sijainnin nopeammin, hyödyntäen nettiyhteyttä.

      Tässä ohje Nokian sivuilla --> http://bit.ly/1cfPp93

      Aloittaisin siitä että hankkisin puhelimeen nettiasetukset, se onnistuu kun lähetät tekstarin asetukset numeroon 15400. Paluuviestinä tulee tarvittavat nettiasetukset, talleta ne. Toinen minkä tekisin on se että varmistaisin millainen nettiyhteys liittymään sisältyy, jos se on sellainen aikaan perustuva niin vaihtaisin sen johonkin kiinteähintaiseen. Soita vaikka myyntipalveluumme niin he tsekkaavat kanssasi asian kuntoon, p. 0800 133 133

      Jos et nettiä kuitenkaan tarvitse jatkossakaan, edes tuon A-GPS:n takia, ota yhteys silti myyntipalveluumme, he voivat tsekata millainen liittymä sinulta löytyy, ja vaikka tarvittaessa poistaa nettipaketin (jos se on mahdollista, kaikista sitä ei voi poistaa).

      Pääsetkö näillä eteenpäin, kysy ihmeessä lisää jos heräsi kysyttävää :)

      Tero@SoneraPartio
      www.sonera./sonerapartio

      • nettiin kotikoneelta

        Tervehdys

        Minulla on 24 kk Sonera Sopiva -sopimus vielä tuonne 18.2.2014 asti. Puheaika 100, Viesti 25 ja Netti 1M. Tuonne nettipuolelle ei tiedonsiirtoa kerry (omien sivujen mukaan), vaikka yhteydestä minua laskutetaankin. Joku toisenlainen sopimus kiinnostaisi, jolla uskaltaisi sitä karttaa käyttää, mutta sopimukseni on tosiaankin tuonne ensi vuoden helmikuulle asti.

        Hiukan tuntuu suolaiselta, kun puhelinlaskuni on mallia 25-35 €/lasku verrattuna toisten liittymien omistajiin, joiden kanssa olen asiasta keskustellut. Liikun luonnossa ja siksi tarvitsisin kosteudenkestävän puhelimen lisäksi jonkunlaista karttaohjelmaa ja mieluimmin jatkossa suurempaakin näyttöä, kuin tuo Nokia C5:n pikkuriikkinen 2,2".

        Latasin puhelimeeni Suomen kartan, jota haluaisin käyttää. Kenties tarkempikin kartta kiinnostaisi. Tuo satelliittien etsiminen muille matka/nopeus-palveluille kestää näköjään niin kauan, että lähden sitten jo liikkumaan näitä puhelimen palveluja hyväksi käyttämättä. Siksi olen unohtanut moiset palvelut. Maksaako muuten tuo a-gps kuinka paljon?

        Olen ollut Soneran asiakkaana jo vuodesta "kuokka ja kirves", mutta nyt tuon suolaisen hinnan takia katsastan muutkin liittymät hintoineen. Nuo Soneran ns. "uskollisuusedut": lahjakortit ja muut kännykkäkotelot eivät innosta, puheaika kumminkin.


      • nettiin kotikoneelta kirjoitti:

        Tervehdys

        Minulla on 24 kk Sonera Sopiva -sopimus vielä tuonne 18.2.2014 asti. Puheaika 100, Viesti 25 ja Netti 1M. Tuonne nettipuolelle ei tiedonsiirtoa kerry (omien sivujen mukaan), vaikka yhteydestä minua laskutetaankin. Joku toisenlainen sopimus kiinnostaisi, jolla uskaltaisi sitä karttaa käyttää, mutta sopimukseni on tosiaankin tuonne ensi vuoden helmikuulle asti.

        Hiukan tuntuu suolaiselta, kun puhelinlaskuni on mallia 25-35 €/lasku verrattuna toisten liittymien omistajiin, joiden kanssa olen asiasta keskustellut. Liikun luonnossa ja siksi tarvitsisin kosteudenkestävän puhelimen lisäksi jonkunlaista karttaohjelmaa ja mieluimmin jatkossa suurempaakin näyttöä, kuin tuo Nokia C5:n pikkuriikkinen 2,2".

        Latasin puhelimeeni Suomen kartan, jota haluaisin käyttää. Kenties tarkempikin kartta kiinnostaisi. Tuo satelliittien etsiminen muille matka/nopeus-palveluille kestää näköjään niin kauan, että lähden sitten jo liikkumaan näitä puhelimen palveluja hyväksi käyttämättä. Siksi olen unohtanut moiset palvelut. Maksaako muuten tuo a-gps kuinka paljon?

        Olen ollut Soneran asiakkaana jo vuodesta "kuokka ja kirves", mutta nyt tuon suolaisen hinnan takia katsastan muutkin liittymät hintoineen. Nuo Soneran ns. "uskollisuusedut": lahjakortit ja muut kännykkäkotelot eivät innosta, puheaika kumminkin.

        Moro minunkin puolestani :)

        Sopiva-pakettia voi muokata sellaiseksi, jotta se vastaa tarpeitasi, määräaikaisuudesta huolimatta. Tero tuossa vinkkasikin ottamaan yhteyttä meihin, niin voidaan tarkistaa asiakastietojen kera jotta paketit ovat kohdallaan ja mistä sitä laskua muodostuu. A-gps menee tuosta sinun nettipaketistasi, joten erillistä veloitusta siitä ei tule.
        Näkyykö laskullasi kuitenkin tiedonsiirtomäärät?
        Kestävistä ja roiskevesikestävistä puhelimista voisin suositella tutkailemaan esimerkiksi Samsung Galaxy Xcover 2:sta. Tuolla voi jopa kuvata vedenalaisia valokuvia, näyttökoko on mainio. Enempää en kehtoo mainostaa tuota puhelinta, sanotaan näin, että täällä päässä kirjoittelee toinen luonnossa liikkuja :)

        Selene@SoneraPartio
        www.sonera.fi/sonerapartio


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tähdet, tähdet -tippuja Kake Randelin tilittää avoimena: "Tämä on viihdyttämistä, eikä sitä..."

      ISO kiitos Kake lauluistasi!Nyt ei vaan studioyleisö lämmennyt. Olet legenda! Lue Kake Randelinin mietteet: https://w
      Tv-sarjat
      17
      923
    2. En koskaan

      Aliarvoinut, nauranut/pitänyt pilkkana, tai ajatellut mitään negatiivista sinusta. Jos nämä asiat uskot ja luotat sen v
      Ikävä
      47
      809
    3. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      222
      709
    4. Nainen, olet kaipaillut seuraani

      Tiedän sen, kuulen sen. Sinulla ei ole muita joiden kanssa voisit niistä asioista keskustella joista keskustelet kanssan
      Ikävä
      75
      700
    5. Kirjoitit joskus minulle tietäen

      Että se olin minä.
      Ikävä
      45
      692
    6. Emme näe enää koskaan

      Näin ainakin uskon. Mutta ei hätää, et menetä yhtään mitään minussa. Sen kai jo tiesitkin. Hyvää vappua ja kesää. Toivon
      Ikävä
      33
      670
    7. Mitäs meinaatte vappuna

      ikävöivät ihmiset?
      Ikävä
      105
      652
    8. Vornanen alkaa olla kusessa

      Kaikki vanhat synnit on kaiveltu esiin ja niitä tosiaan näyttää olevan. Poliisin asussa esiintyminen vaaliteltalla, työt
      Joensuu
      79
      633
    9. Pistetään panokset

      Vielä korkeammalle! Eli mitäs numeroa kaipaat? Kaikki mukaan! Itse kaipaan 5
      Ikävä
      34
      589
    10. Olet tyylitajuton

      Ja ruma. En ole ikinä pitänyt ulkonäöstäsi. Et ole minun tyyppiäni millään tavalla. Puheesi on sellaista mongerrusta ett
      Ikävä
      25
      581
    Aihe