Tumpelon tilitys yhteyksistä

nettiin kotikoneelta

Minulla on Nokiassani Soneran liittymä. En käy puhelimellani netissä, enkä nettiä tarvitse. Silti puhelin ilmoittaa usein:
Valitse Yhteys:
WAP-palvelut
"Sonera WAP"
Luokittelemat.
1 yhteysosoite

Miten saan tuon ilmoituksen ilmestymästä? Toki haluaisin käyttää joskus puhelimeni (Nokia C5) karttaohjelmaa. Tarvitsenko siihen mitä asetuksia, koskapa saan vain ilmoituksen: Haetaan sijaintia/gps:ää.
Soneran laskussa minua muuten veloitetaan jostakin nettiyhteydestä, vaikka en käytä sitä.

3

101

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Morjesta,

Pitäisi tietää että mikä sovellus siellä yrittää nettiin mennä, koska puhelin noin ilmoittelee niin joku sovellus siellä kuitenkin yrittää nettiin päästä (vaikket itse tekisi mitään). Ja siksi se näkyy myös puhelinlaskulla, vaikket itse käytä nettiä niin puhelin sitä jostain syystä erittää käyttää (vai tarkoititko että laskulla veloitetaan kk-maksu nettiyhteydestä?)

Karttaohjelma ei tarvitse välttämättä nettiä, siis jos olet jo ladannut kartat puhelimen muistiin. Eikä se tarvitse sen kummempia asetuksiakaan.

Mutta, kertomasi perusteella en saa ihan kiinni että oletko ladannut karttoja puhelimen muistiin vai ei, toi ilmoitus "Haetaan sijaintia/gps:ää" kertoo siitä että puhelin hakee satelliitteja taivaalta ja yrittää hakea tosiaan sijaintia. Sijainnin löytymisessä voi mennä useita minuuttejakin. Jos puhelimessa toimii netti, ja asetuksista on laitettu päälle A-GPS (avusteinen GPS) niin puhelin löytää sijainnin nopeammin, hyödyntäen nettiyhteyttä.

Tässä ohje Nokian sivuilla --> http://bit.ly/1cfPp93

Aloittaisin siitä että hankkisin puhelimeen nettiasetukset, se onnistuu kun lähetät tekstarin asetukset numeroon 15400. Paluuviestinä tulee tarvittavat nettiasetukset, talleta ne. Toinen minkä tekisin on se että varmistaisin millainen nettiyhteys liittymään sisältyy, jos se on sellainen aikaan perustuva niin vaihtaisin sen johonkin kiinteähintaiseen. Soita vaikka myyntipalveluumme niin he tsekkaavat kanssasi asian kuntoon, p. 0800 133 133

Jos et nettiä kuitenkaan tarvitse jatkossakaan, edes tuon A-GPS:n takia, ota yhteys silti myyntipalveluumme, he voivat tsekata millainen liittymä sinulta löytyy, ja vaikka tarvittaessa poistaa nettipaketin (jos se on mahdollista, kaikista sitä ei voi poistaa).

Pääsetkö näillä eteenpäin, kysy ihmeessä lisää jos heräsi kysyttävää :)

Tero@SoneraPartio
      www.sonera./sonerapartio

• nettiin kotikoneelta

Tervehdys

Minulla on 24 kk Sonera Sopiva -sopimus vielä tuonne 18.2.2014 asti. Puheaika 100, Viesti 25 ja Netti 1M. Tuonne nettipuolelle ei tiedonsiirtoa kerry (omien sivujen mukaan), vaikka yhteydestä minua laskutetaankin. Joku toisenlainen sopimus kiinnostaisi, jolla uskaltaisi sitä karttaa käyttää, mutta sopimukseni on tosiaankin tuonne ensi vuoden helmikuulle asti.

Hiukan tuntuu suolaiselta, kun puhelinlaskuni on mallia 25-35 €/lasku verrattuna toisten liittymien omistajiin, joiden kanssa olen asiasta keskustellut. Liikun luonnossa ja siksi tarvitsisin kosteudenkestävän puhelimen lisäksi jonkunlaista karttaohjelmaa ja mieluimmin jatkossa suurempaakin näyttöä, kuin tuo Nokia C5:n pikkuriikkinen 2,2".

Latasin puhelimeeni Suomen kartan, jota haluaisin käyttää. Kenties tarkempikin kartta kiinnostaisi. Tuo satelliittien etsiminen muille matka/nopeus-palveluille kestää näköjään niin kauan, että lähden sitten jo liikkumaan näitä puhelimen palveluja hyväksi käyttämättä. Siksi olen unohtanut moiset palvelut. Maksaako muuten tuo a-gps kuinka paljon?

Olen ollut Soneran asiakkaana jo vuodesta "kuokka ja kirves", mutta nyt tuon suolaisen hinnan takia katsastan muutkin liittymät hintoineen. Nuo Soneran ns. "uskollisuusedut": lahjakortit ja muut kännykkäkotelot eivät innosta, puheaika kumminkin.

• nettiin kotikoneelta kirjoitti:

Tervehdys

Minulla on 24 kk Sonera Sopiva -sopimus vielä tuonne 18.2.2014 asti. Puheaika 100, Viesti 25 ja Netti 1M. Tuonne nettipuolelle ei tiedonsiirtoa kerry (omien sivujen mukaan), vaikka yhteydestä minua laskutetaankin. Joku toisenlainen sopimus kiinnostaisi, jolla uskaltaisi sitä karttaa käyttää, mutta sopimukseni on tosiaankin tuonne ensi vuoden helmikuulle asti.

Hiukan tuntuu suolaiselta, kun puhelinlaskuni on mallia 25-35 €/lasku verrattuna toisten liittymien omistajiin, joiden kanssa olen asiasta keskustellut. Liikun luonnossa ja siksi tarvitsisin kosteudenkestävän puhelimen lisäksi jonkunlaista karttaohjelmaa ja mieluimmin jatkossa suurempaakin näyttöä, kuin tuo Nokia C5:n pikkuriikkinen 2,2".

Latasin puhelimeeni Suomen kartan, jota haluaisin käyttää. Kenties tarkempikin kartta kiinnostaisi. Tuo satelliittien etsiminen muille matka/nopeus-palveluille kestää näköjään niin kauan, että lähden sitten jo liikkumaan näitä puhelimen palveluja hyväksi käyttämättä. Siksi olen unohtanut moiset palvelut. Maksaako muuten tuo a-gps kuinka paljon?

Olen ollut Soneran asiakkaana jo vuodesta "kuokka ja kirves", mutta nyt tuon suolaisen hinnan takia katsastan muutkin liittymät hintoineen. Nuo Soneran ns. "uskollisuusedut": lahjakortit ja muut kännykkäkotelot eivät innosta, puheaika kumminkin.

Moro minunkin puolestani :)

Sopiva-pakettia voi muokata sellaiseksi, jotta se vastaa tarpeitasi, määräaikaisuudesta huolimatta. Tero tuossa vinkkasikin ottamaan yhteyttä meihin, niin voidaan tarkistaa asiakastietojen kera jotta paketit ovat kohdallaan ja mistä sitä laskua muodostuu. A-gps menee tuosta sinun nettipaketistasi, joten erillistä veloitusta siitä ei tule.
        Näkyykö laskullasi kuitenkin tiedonsiirtomäärät?
        Kestävistä ja roiskevesikestävistä puhelimista voisin suositella tutkailemaan esimerkiksi Samsung Galaxy Xcover 2:sta. Tuolla voi jopa kuvata vedenalaisia valokuvia, näyttökoko on mainio. Enempää en kehtoo mainostaa tuota puhelinta, sanotaan näin, että täällä päässä kirjoittelee toinen luonnossa liikkuja :)

Selene@SoneraPartio
        www.sonera.fi/sonerapartio

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. 1 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!

Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit
      Pitkäveto
      1
      2701
    2. Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille

Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?
      Ikävä
      158
      1331
    3. Heikki Silvennoinen ( Kummeli)

Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on
      Kotimaiset julkkisjuorut
      49
      1165
    4. Mitä toivot

ensi vuodelta? :)
      Ikävä
      127
      1018
    5. Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?

Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?
      Sinkut
      207
      1000
    6. Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos

Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä
      Maailman menoa
      18
      986
    7. Hyvää huomenta 18. luukku

Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️
      Ikävä
      223
      974
    8. Haluaisin vain varmistua

Sinusta tarpeeksi.
      Ikävä
      42
      899
    9. Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?

Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk
      Pyhäjärvi
      297
      885
    10. Olet sä silti

Ihana ❤️ tykkään
      Ikävä
      72
      875
    Aihe