Ketäs suomalaisia on lähdössä Atlantin ylitykselle tänä vuonna ja onko blogeja luettavissa?
ARC 2013
41
1560
Vastaukset
- ilman ARCia
Atlantin ylitykselle on lähdössä myös niitä, jotka eivät aio osallistua ARC-tapahtumaan. Joitakin linkkejä löydät sy Mantan blogisivustoilta manta2013.blogspot.fi
- ARCaisti
http://www.worldcruising.com/arc/arc_2014_evententries.aspx
Katsopa, jos tuosta löytyisi.- ARCaisti
Tuo onkin ensivuoden osallistujalistausta. Osaat varmaan etsiä tältä pohjalta myös kuliuvan vuoden lähtijät. Niitä oli muistaakseni neljä venettä.
- Karibialle..
ARCaisti kirjoitti:
Tuo onkin ensivuoden osallistujalistausta. Osaat varmaan etsiä tältä pohjalta myös kuliuvan vuoden lähtijät. Niitä oli muistaakseni neljä venettä.
Ja niistäkin puolet samoja kuin viimevuonna. Harvassa on uudet innokkaat.
- haku
Hyppääkö joku matkalla siihen ajelehtivaan veneeseen?
- tjaahas
Karibialle.. kirjoitti:
Ja niistäkin puolet samoja kuin viimevuonna. Harvassa on uudet innokkaat.
Uusia innokkaita on kyllä useita, mutta eivät osallistu ARCiin, vaan vetävät ihan itsenäisesti yli. Makuasia, joillekin ARC edustaa lauman mukana tulevaa turvallisuuden tunnetta, joillekin kivaa sosiaalista meininkiä, jotkut kenties nauttivat myös infopaketeista yms, toisille se on vain turhaa rahastusta, eikä ARCin aikataulu (lähinnä aikainen ylitys) sovi kaikille. Useampi arvostaa omaa vapautta mennä yli milloin ja mistä haluaa, ja valita määränpääsaari Karibiallakin oman maun mukaan. Samoin veneen varusteluun liittyvät vaatimukset voivat vaikuttaa siihen, ettei ARC niin innosta. Rapakon kun voi ylittää vähemmälläkin varustuksella, ja turvallisuus on aina niin suhteellista, useimmiten ei ole tarvetta millekään turvavarusteille, joskus taas ei paraskaan varustelu pelasta.
- Yli 2011
tjaahas kirjoitti:
Uusia innokkaita on kyllä useita, mutta eivät osallistu ARCiin, vaan vetävät ihan itsenäisesti yli. Makuasia, joillekin ARC edustaa lauman mukana tulevaa turvallisuuden tunnetta, joillekin kivaa sosiaalista meininkiä, jotkut kenties nauttivat myös infopaketeista yms, toisille se on vain turhaa rahastusta, eikä ARCin aikataulu (lähinnä aikainen ylitys) sovi kaikille. Useampi arvostaa omaa vapautta mennä yli milloin ja mistä haluaa, ja valita määränpääsaari Karibiallakin oman maun mukaan. Samoin veneen varusteluun liittyvät vaatimukset voivat vaikuttaa siihen, ettei ARC niin innosta. Rapakon kun voi ylittää vähemmälläkin varustuksella, ja turvallisuus on aina niin suhteellista, useimmiten ei ole tarvetta millekään turvavarusteille, joskus taas ei paraskaan varustelu pelasta.
"Rapakon kun voi ylittää vähemmälläkin varustuksella, ja turvallisuus on aina niin suhteellista, useimmiten ei ole tarvetta millekään turvavarusteille, joskus taas ei paraskaan varustelu pelasta."
Turvallisuus on sitä, että varautuu aina pahimpaan parhaansa mukaan. - gfjk
tjaahas kirjoitti:
Uusia innokkaita on kyllä useita, mutta eivät osallistu ARCiin, vaan vetävät ihan itsenäisesti yli. Makuasia, joillekin ARC edustaa lauman mukana tulevaa turvallisuuden tunnetta, joillekin kivaa sosiaalista meininkiä, jotkut kenties nauttivat myös infopaketeista yms, toisille se on vain turhaa rahastusta, eikä ARCin aikataulu (lähinnä aikainen ylitys) sovi kaikille. Useampi arvostaa omaa vapautta mennä yli milloin ja mistä haluaa, ja valita määränpääsaari Karibiallakin oman maun mukaan. Samoin veneen varusteluun liittyvät vaatimukset voivat vaikuttaa siihen, ettei ARC niin innosta. Rapakon kun voi ylittää vähemmälläkin varustuksella, ja turvallisuus on aina niin suhteellista, useimmiten ei ole tarvetta millekään turvavarusteille, joskus taas ei paraskaan varustelu pelasta.
Kerroppa ne uudet innokkaat? Hah miten paska teksti.
- tjaahas
gfjk kirjoitti:
Kerroppa ne uudet innokkaat? Hah miten paska teksti.
Jokunen on blogeineen listattu tuossa alempana, mutta ei kaikki pidä julkisia blogeja tai halua itsestään huudeltavan täälläkään.
- lkjan
Mä hyppään ja upotan sen jos kohdalle sattuu.
- njskd
Lucky Lady on ainakin mukana kisassa ja tällä kertaa "riittävällä" purjevarustuksella.
Olisi tarkoituksena taas herätellä vanha blogi: http://yliatlantin.blogspot.fi/ henkiin kunhan ehdin Las Palmasiin asti. Kovaa yritetään taas purjehtia, katsotaan päästäänkö alle 16 vrk.
Olisi kyllä hauska saada tietää millä mittareilla tasoitusluvut arvotaan cruising-luokkiin, kesämökki Dufourilla pitää olla nopeampi kuin swan48, first 36.7...- Tasoitukset hatusta
Ne kai vedetään stetsonista, niin kuin yhden luvun tasoitusjärjestelmissä kuuluukin.
- arkitparkit
Ketjun otsikko on ARC 2013, mutta koska kysymys kuuluu yleisemmin, keitä suomalaisia lähdössä Atlantin ylitykselle, niin vastaan otsikon vierestä. Useampi suomalaisvene ylittää Atlantin ilman ARCia, tänäkin vuonna. Mm:
http://manta2013.blogspot.com.au/
http://sykatariina.wordpress.com/
http://sycalimera.blogspot.com.au/
http://aidaswan.blogspot.fi/2013_11_01_archive.html- tjaahas
Kateellinen kirjoitti:
Tuohon listaan vielä ainakin seuraavat:
http://www.sy-panthera.com
http://www.kauaspois.fijahas, Iiriksellä on tapahtunut sukupolvenvaihdos, kappas vaan! En blogista löytänyt tarkempaa suunnitelmaa, millainen reissu, minne asti ja millä aikataululla..?
- arciton
ARCin mukana menevät suomalaiset Vahine, Lucky Lady, Ironside ja Defyr.
http://blog.mailasail.com/defyr
yliatlantin.blogspot.com (ei vielä juttua tältä vuodelta)
muiden mahdollisista blogeista tai nettisivuista ei tietoa. - Alkumatkan tilanne
5 vrk on oltu matkalla ja Bavalla paras sijoitus suomalaisista.
1. sarjassa G on Defyr, Bavaria 42, matkaa vielä 2281 Nm
11. sarjassa C Vahine, San 65, matkaa vielä 2186 Nm
13. sarjassa H Lucky Lady, Dufour 38, matkaa 2289 Nm
15. sarjassa I Ironside, RW41, matkaa vielä 2450 Nm
Defyr on nyt kaikista veneistä sijalla 15, Vahine 115 ja Lucky Lady 145.
Toivottavasti Defyrin ja muidenkin kevyen tuulen purjeet ovat kunnossa ja kestävät, edessä hyvin kevyttä, Defyrillä ja Vahinella lähes tyyni alue.- ei kestä ei kestä
Vetää tosipurjehtijat hiljaseksi. Lisämurhetta vielä kun Pogo 40 ongelmissa ja palaa Kanarialle. Lelut on hentoina arkoja vehkeitä.
- M.Sailor
On näköjään moottoripurjehtimista tuo eteneminen cruising veneillä. Racinng luokka on edennyt hitaasti perinteisellä reitillä.
- 23++33
ei kestä ei kestä kirjoitti:
Vetää tosipurjehtijat hiljaseksi. Lisämurhetta vielä kun Pogo 40 ongelmissa ja palaa Kanarialle. Lelut on hentoina arkoja vehkeitä.
Eiku utv.t ei osaa purjehtia, siksi niillä on uppotukkeja. Kesämökeilla ja uppotukeilla kelluminen tasoitussäännön mukaan ei ole mitään kilpapurjehdusta. Oikeat kilpapurjehdukset käydään aina yksityyppiluokissa.
http://www.routedurhum.com/fr/s01_home/s01p01_home.php
Arcin karavaanareista ei ole miestä tuohon kisaan. - Bogo4000
M.Sailor kirjoitti:
On näköjään moottoripurjehtimista tuo eteneminen cruising veneillä. Racinng luokka on edennyt hitaasti perinteisellä reitillä.
Bavaria johtaa omaa luokkaansa ja on kokonaissijoitukseltaankin melko korkealla. Se taitaa olla kelpo matkavene?
- Bogo4000
Bogo4000 kirjoitti:
Bavaria johtaa omaa luokkaansa ja on kokonaissijoitukseltaankin melko korkealla. Se taitaa olla kelpo matkavene?
Defyr on pudonnut 3.ksi Cruising D:ssä, mutta Bavaria 36 on ykkösenä Cruising I:ssä.
- venemerkkien kisa???
Bogo4000 kirjoitti:
Defyr on pudonnut 3.ksi Cruising D:ssä, mutta Bavaria 36 on ykkösenä Cruising I:ssä.
Oletko ymmärtänyt niin, että hankkimalla jonkun tietyn merkkisen veneen, sijoitut ARC:ssa hyvin tai huonosti? Mikä oli pointtisi keskusteluun suomalaisveneiden osallistumisesta ?
- "Mies"
23++33 kirjoitti:
Eiku utv.t ei osaa purjehtia, siksi niillä on uppotukkeja. Kesämökeilla ja uppotukeilla kelluminen tasoitussäännön mukaan ei ole mitään kilpapurjehdusta. Oikeat kilpapurjehdukset käydään aina yksityyppiluokissa.
http://www.routedurhum.com/fr/s01_home/s01p01_home.php
Arcin karavaanareista ei ole miestä tuohon kisaan.Tavallaan olisi kiva nähdä, millainen "mies" sinä olet. Kun on tyhmiä juttujasi täällä netissä pitkään joutunut lukemaan.
Tai sitten ei... - fgfggf
venemerkkien kisa??? kirjoitti:
Oletko ymmärtänyt niin, että hankkimalla jonkun tietyn merkkisen veneen, sijoitut ARC:ssa hyvin tai huonosti? Mikä oli pointtisi keskusteluun suomalaisveneiden osallistumisesta ?
ARC:n tasoitukset suosivat yleensä varsinkin vanhoja, ainakin Swaneja, jotka ovatkin usein luokkansa ykkösiä. Nyt kevyet tuulet ovat hiukan muuttaneet tilannetta, mutta onhan matkaa vielä valtaosa taitamatta.
- Cruising purjeilla
M.Sailor kirjoitti:
On näköjään moottoripurjehtimista tuo eteneminen cruising veneillä. Racinng luokka on edennyt hitaasti perinteisellä reitillä.
M.Sailor, katso tarkemmin. Racing-luokan kärkiveneillä on matkaa enää 1600 nm, cruising-luokkien kärkiveneet ovat jääneet tuosta jo noin 400-500 nm, vaikka ovat purjehtineet vasta 1000 nm. Ei osoita cruising luokkien moottoripurjehdusta.
- J124
Cruising purjeilla kirjoitti:
M.Sailor, katso tarkemmin. Racing-luokan kärkiveneillä on matkaa enää 1600 nm, cruising-luokkien kärkiveneet ovat jääneet tuosta jo noin 400-500 nm, vaikka ovat purjehtineet vasta 1000 nm. Ei osoita cruising luokkien moottoripurjehdusta.
Eilen tuuli ja venevauhti eivät oikein kohdanneet pääjoukolla. Luulen myöskin, että monella oli kone päällä. Moottoritunnithan selviää maalissa sitten...
- etenee hyvin
fgfggf kirjoitti:
ARC:n tasoitukset suosivat yleensä varsinkin vanhoja, ainakin Swaneja, jotka ovatkin usein luokkansa ykkösiä. Nyt kevyet tuulet ovat hiukan muuttaneet tilannetta, mutta onhan matkaa vielä valtaosa taitamatta.
Niinpä, mutta kiintoisampaa onkin seurata purjehdusaikoja kuin tasoituskertoimia… Ainakin itselleni oli ARC:n aikana tärkeintä seurata saman cruising-luokan muiden veneiden ja varsinkin sisareveneiden sijainteja. Maaliintulojärjestys näytti ainakin sinä vuonna myös palkintosijat, koska kukaan kärkiveneistä ei ollut ajellut koneella.
Mielestäni ARC:n tasoitusjärjestelmä tuntui oikeudenmukaiselta enkä tiedä, että se olisi pyrkinyt suosimaan jotain tiettyjä venemerkkejä.
Nyt kun Lucky Ladyllä on n. 2000 nm maaliin, se on H-luokan kärjessä. Myös vanha Swan 65 Vahine on oman luokkansa (cruising C) ykkösenä! - alle 3 kn vauhtia
J124 kirjoitti:
Eilen tuuli ja venevauhti eivät oikein kohdanneet pääjoukolla. Luulen myöskin, että monella oli kone päällä. Moottoritunnithan selviää maalissa sitten...
2.7 kn vauhdin perusteella näyttää, ettei ainakaan Vahine kuulu noihin moottorilla eteneviin…
Eka monirunkovene jo maalissa! - ARC ja ARC+
alle 3 kn vauhtia kirjoitti:
2.7 kn vauhdin perusteella näyttää, ettei ainakaan Vahine kuulu noihin moottorilla eteneviin…
Eka monirunkovene jo maalissa!Ei sentään vielä. Nyt on St Lucialle tullut 1 Cap Verdeltä lähteneistä "ARC " veneistä, lisää näitä (kaikkiaan n. 40) on tulossa tällä viikolla. Ensimmäiset Kanarialta lähteneet ARC-veneet tulevat kai loppuviikosta.
- SaltyDog
Ironside heitti pyyhkeen kehään ja on palaamassa takaisin Gran Canarialle. Erikoinen ratkaisu, kun Mindeloon olisi hiukan reilu 100nm seilattavaa. Luulisi, että mahdolliset ongelmat voisi yrittää ratkaista siellä. Takaisin Kanarille on kuitenkin yli 800nm seilattavaa. Heidän ratkaisuunsa on varmasti jokin hyvä syy.
Onko kenelläkään muuten tietoa, minkälainen vene tuo on? - Teräsvene..
SaltyDog kirjoitti:
Ironside heitti pyyhkeen kehään ja on palaamassa takaisin Gran Canarialle. Erikoinen ratkaisu, kun Mindeloon olisi hiukan reilu 100nm seilattavaa. Luulisi, että mahdolliset ongelmat voisi yrittää ratkaista siellä. Takaisin Kanarille on kuitenkin yli 800nm seilattavaa. Heidän ratkaisuunsa on varmasti jokin hyvä syy.
Onko kenelläkään muuten tietoa, minkälainen vene tuo on?Ironside on kokoisekseen raskas teräsvene RW41, aika hidas kuten nyt ARCissakin. Täällä infoa venemallista
http://www.batagent.fi/1429
Oli tosiaan outo päätös palata Kanarialle. Sen ymmärtää, jos ongelmat ovat sitä luokkaa, että ovat luopuneet Karibian matkasta. - 7+18
Teräsvene.. kirjoitti:
Ironside on kokoisekseen raskas teräsvene RW41, aika hidas kuten nyt ARCissakin. Täällä infoa venemallista
http://www.batagent.fi/1429
Oli tosiaan outo päätös palata Kanarialle. Sen ymmärtää, jos ongelmat ovat sitä luokkaa, että ovat luopuneet Karibian matkasta.Jos siinä on tuommoinen mökki kannella, ei ole ihme, jos jää koko reissu väliin. Senhän pyyhkäisee ensimmäinen aalto mereen.
- 8 +11
Teräsvene.. kirjoitti:
Ironside on kokoisekseen raskas teräsvene RW41, aika hidas kuten nyt ARCissakin. Täällä infoa venemallista
http://www.batagent.fi/1429
Oli tosiaan outo päätös palata Kanarialle. Sen ymmärtää, jos ongelmat ovat sitä luokkaa, että ovat luopuneet Karibian matkasta.Ironside oli ihan Cap Verden kohdalla kun kääntyi takaisin Kanarialle. Nyt kääntyi taas ja palaakin Cap Verdelle. Olikohan matka Kanarialle vastatuuleen liian haastava vai saiko ongelmat jotenkin ratkottua?
- näin Lucky Lady
Seppomartilla on ollut mielenkiintoinen alkumatka ARCissa. Ja kiirettä pitää loppumatkalla, ettei miehistön lentoliput mene vanhoiksi.
http://www.yliatlantin.blogspot.fi/- qwert1
Seppo miehistöineen voittaa ainakin oman luokkansa. Ovat oikeassa paikassa ja riittävällä karderoopilla kevyempiin keleihin. Voiton edellytys on, että välttävät vauriot. Ainakin viides perättäinen Atlantin ylitys Lucky Ladyllä, joten voihan noilla maileilla pettää mikä paikka tahansa...
- qwert1
qwert1 kirjoitti:
Seppo miehistöineen voittaa ainakin oman luokkansa. Ovat oikeassa paikassa ja riittävällä karderoopilla kevyempiin keleihin. Voiton edellytys on, että välttävät vauriot. Ainakin viides perättäinen Atlantin ylitys Lucky Ladyllä, joten voihan noilla maileilla pettää mikä paikka tahansa...
Lisää vielä edelliseen. Nyt ei ole isoja Swaneja uhkaamassa, Naminami eli Sepon luokassa purjehtiva Swan 44:n on menettänyt sekä isopurjeen että genuan. En ole kovemmassa kelissä vetänyt pelkällä spinnulla ilman isoa, mutta epäilen, ettei balanssi ole paras mahdollinen=ei pysty revittä yhtä kovaa
- Tom Lindefors
qwert1 kirjoitti:
Seppo miehistöineen voittaa ainakin oman luokkansa. Ovat oikeassa paikassa ja riittävällä karderoopilla kevyempiin keleihin. Voiton edellytys on, että välttävät vauriot. Ainakin viides perättäinen Atlantin ylitys Lucky Ladyllä, joten voihan noilla maileilla pettää mikä paikka tahansa...
ARC on miehille, jotka pelkäävät purjehtia yksin!
- 316-613
Tom Lindefors kirjoitti:
ARC on miehille, jotka pelkäävät purjehtia yksin!
"Hyvä" juuri näin! Aivopieru heti aamusta. Pidä vapaapäivä töistä suosiolla, kyllä siellä töissä ymmärretään. Ei varmaan ensimmäinen kerta kun "hihna vähän luistaa"...
- kettu pihlajanmarj..
Tom Lindefors kirjoitti:
ARC on miehille, jotka pelkäävät purjehtia yksin!
Ennakkoluulosi häviäisi, jos kerran itse osallistuisit ARC:iin!
Tietysti ensimmäinen valtameren ylitys tuntuu turvallisemmalta, kun samaan aikaan on pari sataa muuta venettä matkalla samaan kohteeseen ja on päivittäinen radioyhteys oman veneluokan raportointiin. Näköyhteys muihin veneisiin häviää aika pian startin jälkeen - meri on iso.
Moni purjehtija on ARC:iin osallistuttuaan valmis samaan uudelleen. Syy selviää sinulle, jos seurailet blogeja. Vaikkapa tätä: http://yliatlantin.blogspot.fi - näin Lucky Lady
qwert1 kirjoitti:
Seppo miehistöineen voittaa ainakin oman luokkansa. Ovat oikeassa paikassa ja riittävällä karderoopilla kevyempiin keleihin. Voiton edellytys on, että välttävät vauriot. Ainakin viides perättäinen Atlantin ylitys Lucky Ladyllä, joten voihan noilla maileilla pettää mikä paikka tahansa...
Hienosti menee, nyt Lucky Lady on kaikkien cruising-veneiden 1. sijalla tasoitukset huomioiden, tosin vain muutaman minuutin johdossa.
Hyvin menee myös suomalaisten Vahinella ja Defyrillä, molemmat nyt sarjoissaan 6. sijalla.
Lucky Ladyn purjevalikoima vähenee, code0 hajalla ja jos nyt oikein ymmärsin niin aikovat purjehtia spinnulla ensi yön, voi olla spinnun menoa, vaikka edessä onkin heikkoa tuulta niin näyttäisi squellit hyvin mahdollisilta, mutta eiköhän code0:n hajoaminen pistänyt varomaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Purran tuhoja tuskin saadaan koskaan korjatuksikaan
Purra on aiheuttanut Suomen taloudelle karmaisevat tuhot. Sen lisäksi Purra on ajanut myös suuren osan Suomen kansasta k1527890Miksi persuilla ei ole firmoja?
Kuten vasemmisstolaisilla, esim. Sannalla MA\PI. Eikö ole aika erikoista?1017327Se oli Orpo joka rynni Eagle S -alukselle
Vastoin kaikkia kansainvälisen merenkäynnin sääntöjä. Kunpa olisi ollut purjehtija Harkimo Suomen johdossa silloin. ht27296Persut hommasivat Suomeen 35 000 pientä lasta v. 2015
Onko Riikka Purra nyt tavoittelemassa tätä samaa historiallista persujen utopiaa? Purram kaksinaamaisessa pelissä vaadit317212Aamun Riikka: työttömyydessä lähestytään viime laman synkintä vaihetta
Nopeasti mentiiin upean Marinin hallituksen ennätystyöllisyydestä toiseen ääripäähän, kohti Suomen historian kurjimpia t216968Marinin tuhojen korjaaminen kestää kahdeksan vuotta
Nyt on vasta neljännes mennyt ja ensimmäiset korjausliikkeet saatu liikkeelle. Innokkaimmat olivat odottaneet että jo t806812Miksette persut irtisanoudu Kirkin lausunnoista?
Kirkhän muun muassa vaati raiskattuja naisia pidättäytymään abortista ja vaimoja alistumaan aviomiestensä tahtoon. Mik1126342Purran vuoro kiihoittua Lepomäen sääristä
"Ulkoministeri Elina sanoo, ettei muuta pukeutumistaan sen mukaan, kenet tapaa, ja että hän ei suostuisi peittämään kasv236204Demarikultin uhri kertoo
Demarikultin uhri kertoo: “En saanut mennä edes suihkuun ilman lupaa” – Seksuaalisen hyväksikäytön uhri kertoo vuosistaa845700Persujen kaksoisstandardit: Räsäsen uhkailu paha, Virran uhkailu hyvä
Tässä taas nähdään kuinka kaksinaamaista porukkaa persut ovat. Mitäs persut tähän?475488