Pärjääkö ylioppistos jos lukio meni 6 tai 7 tasolla ja tutkinto C tai M ?
Seleviääkö yliopistos jos lukiokin oli vuikeeta ?
7
324
Vastaukset
- Pärjää siellä
Nyrkkisääntö kuluu, että kyllä siellä yliopistossa pärjää, jos on pääsykokeet läpäissyt. Motivaatiosta se menestyminen on kiinni.
Onhan siellä yliopistossa moni valmistunut ihan lukiota käymättäkin. Tämäkin kuntaministeri Henna Virkkunen on lisensiaatti, vaikka lukio on jäänyt väliin. - olen sen kokenut
Pärjää jos tekee töitä mutta jos on huono matikassa, niin en suosittele teknistä alaa, taloustieteitä tai matematiikaa, fysiikkaa ja lääketiedettä. Niissä voi oikeasti nousta seinä vastaan, vaikka olisi kuinka motivoitunut.
- 14 + 13
Humanistisella puolella taas kirjoitetaan paljon.... Joka alalla luetaan paljon, eli siihen on aidosti kyettävä keskittymään. Pelkällä hauki-on-kala -ulkoluvulla (toimi vielä lukiossa) ei enää kahlata yliopiston tuhannen sivun tenttipaketteja menestyksellisesti läpi.
- nettikonsultti
Laiskoille ja lahjattomille suosittelen yhteiskuntatieteitä.
- Ldldl
No eipä tuo kansantaloustiede tai rahoitus mitään ihan lasten leikkiä ole
- Nopeudesta plussaa
Sellaisen havainnon tein yliopiston opettajista ja opiskelijoista, että he yleensä olivat nopeita lukemaan. Olen itsekin melko nopea.
Siitä ominaisuudesta lienee etua, kun joutuu niin tuhottomia määriä tekstejä läpikäymään. Kai se nopea lukija pystyy tietoakin nopeammin käsittelemään. - hitaudesta miinusta
AMK on sitten hitaita varten ? :D
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jos nainen harrastaa seksiä
Useiden kanssa, miten se eroaa miesten mielestä siitä, jos miehellä on ollut useita s kumppaneita? Oletan että kaikki mi3103248Ikävöin sinua kokoyön!
En halua odottaa, että voisin näyttää sinulle kuinka paljon rakastan sinua. Toivon, että uskot, että olen varsin hullun182151Pihlaja-puulle
Illat on mulle pahimpia. En tiiä miks se olis vaan parasta yöstä toiseen nukkua sun kanssa ja herätä sun kasvoihin. Jos151850Päivieni piristys, missä olet?
Toit iloa ja valoa mun elämään ☀️ Nyt mennyt kohta viikko ettei ole nähty. Kaipaan nähdä sua silti ja pelkään vaikka tei141595Kova karman laki
Karman lain kautta pahantekijä tehdessään pahaa toteuttaa koston ja rangaistuksen sille jolle pahaa on tehty. Tämä tarko4111489Kysymys Kuhmolaisille
Hei. Olen 32 vuotias nainen ja muutin Kuhmoon noin 12 vuotta sitten. Mutta nyt täytyy ihmetellä ihan ääneen että onhan t361374Savimajasta lääketieteen tohtoriksi - ja ei tikkua ristiin
”Jos ihminen muuttaa savimajasta tänne kerrostaloon länsimaisen elintason piiriin ilman että tarvitsee panna tikkua rist2221263- 171224
Olen valtavan ihastunut
Yritin sen sinulle viime viikolla kertoa, mutta liikaa muuttujia ja isoja tunteita, niin en kyllä ollut kovin selkeä.631056Ensi viikolla tulen takaisin
Ja käyn varmaan siellä monta kertaa. Monta mahdollisuutta nähdä jos olet siellä päin201000