Missi (Jonna ent. Kauppila) kiinni lääkevarkaudesta?

Zyprus

Onko tässä jutussa perää? Aika hurjaa, jos on 2007 valmistunut sairaanhoitajaksi ja jo kaksi vuotta myöhemmin ollut ensimmäisen kerran Valviran syynissä. Nyt jo toinen samanlainen tapaus. Voiko tämä olla sattumaa?

95

8809

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • oxycontinnnn

      Taitaa muija olla nisti. Eihän tuo normaalia ole! Vaarallista toimia päihderiippuvaisen sairaanhoitajana, toivottavasti ei minua ainakaan hoida.

    • silmäsilmä

      Antakaa kuva niin katsotaan näkyykö merkkejä sellaisesta.

      • subuuu

      • tyttyryy
        subuuu kirjoitti:

        Pienet on pupillit..ne opiaatit ne opiaatit....

        Ei noi silmät kyllä mitenkään selviltä näytä.


      • no huhhuh
        tyttyryy kirjoitti:

        Ei noi silmät kyllä mitenkään selviltä näytä.

        no huhhuh! Vaikkei olisi mömmösilmiä koskaan nähnytkään niin noita kyllä lähtisin veikkaamaan. Haloo! Kuin olis vielä yrittänyt meikillä jotenkin peittää?


      • mömmöjonna hei
        no huhhuh kirjoitti:

        no huhhuh! Vaikkei olisi mömmösilmiä koskaan nähnytkään niin noita kyllä lähtisin veikkaamaan. Haloo! Kuin olis vielä yrittänyt meikillä jotenkin peittää?

        NIin sehän sanookin lääkekoukku. Eli myöntää.

        Kyssäri, miksi kertoo lehdessä kaikille että hei, olen mömmöjonna?

        Koska on mömmöissä?

        Joskus mä ihmettelen.


      • plassebo
        mömmöjonna hei kirjoitti:

        NIin sehän sanookin lääkekoukku. Eli myöntää.

        Kyssäri, miksi kertoo lehdessä kaikille että hei, olen mömmöjonna?

        Koska on mömmöissä?

        Joskus mä ihmettelen.

        Ei noi hänen selityksensä kyllä ole missään nimessä uskottavia ja loogisia. Sen nyt tajuaa jokainen. Onneksi Valviran jengikään ei ole tyhmää. Potilasturvallisuus kärsii tuollaisten hoitajien syystä. Miten joku voikin olla niin julma, että vaihtaa potilaiden kipulääkkeet placeboihin? Todella törkeää toimintaa.


      • dfghjklöpoiuytr
        plassebo kirjoitti:

        Ei noi hänen selityksensä kyllä ole missään nimessä uskottavia ja loogisia. Sen nyt tajuaa jokainen. Onneksi Valviran jengikään ei ole tyhmää. Potilasturvallisuus kärsii tuollaisten hoitajien syystä. Miten joku voikin olla niin julma, että vaihtaa potilaiden kipulääkkeet placeboihin? Todella törkeää toimintaa.

        Aiheuttanut siis potilaalle tuskaa. Mitä muuta?


      • asianhaarat ja
        dfghjklöpoiuytr kirjoitti:

        Aiheuttanut siis potilaalle tuskaa. Mitä muuta?

        Tai selvennys: aiheuttanut potilaalle fyysistä kipua.

        Mitä muuta?


      • törrrrkeää
        plassebo kirjoitti:

        Ei noi hänen selityksensä kyllä ole missään nimessä uskottavia ja loogisia. Sen nyt tajuaa jokainen. Onneksi Valviran jengikään ei ole tyhmää. Potilasturvallisuus kärsii tuollaisten hoitajien syystä. Miten joku voikin olla niin julma, että vaihtaa potilaiden kipulääkkeet placeboihin? Todella törkeää toimintaa.

        ." Miten joku voikin olla niin julma, että vaihtaa potilaiden kipulääkkeet placeboihin? Todella törkeää toimintaa. "

        Sanos muuta .. kipushokkiin voi jopa kuolla jos ei saa lääkärin oikeaan kipuun määräämiä kipulääkkeitä.


      • miettikääpä
        törrrrkeää kirjoitti:

        ." Miten joku voikin olla niin julma, että vaihtaa potilaiden kipulääkkeet placeboihin? Todella törkeää toimintaa. "

        Sanos muuta .. kipushokkiin voi jopa kuolla jos ei saa lääkärin oikeaan kipuun määräämiä kipulääkkeitä.

        Liikutaan aika vakavilla vesillä tässä jos on totta.


      • patapaukku
        miettikääpä kirjoitti:

        Liikutaan aika vakavilla vesillä tässä jos on totta.

        Eikös se juttu ole vielä poliisitutkinnassa? Voi tulla isompi paukku, jos epäilyt pystytään näyttämään toteen. Harmillista noin nuorelle naiselle.


      • lääkekaappi
        miettikääpä kirjoitti:

        Liikutaan aika vakavilla vesillä tässä jos on totta.

        Ainakin työura menee uusiksi. Eikä syyttä. Narkkari on aina narkkari. Houkutus lääkekaapilla on helposti liian suuri.


      • Faktaa-kin
        lääkekaappi kirjoitti:

        Ainakin työura menee uusiksi. Eikä syyttä. Narkkari on aina narkkari. Houkutus lääkekaapilla on helposti liian suuri.

        Pitää olla puhtaat seulat seuraavat kymmenen vuotta, ennen kuin pääsisi takaisin sairaanhoitajaksi.
        Toisin sanoen se kortti on ollut ja mennyt ja että rekisterissä on tuollaisia merkintöjä, ei taida olla muitakaan ammatteja tarjolla. No jaa. Siivoojista on pulaa kaiken aikaa, luotettavista ja hyvistä siivoojista - lääkekaapit lukittuna.

        Mutta jos nainen jatkaa itsensä lääkitsemistä, se tapahtuu vain ja ainoastaan laittomilla aineilla, virallisiahan se ei saa paheensa ylläpitämiseen.

        Mitä lie sitten tapahtunut hänen elämässään tässä vajaan vuoden aikana, kun asia oli tuore ja nyt ollaan maaliskuu 2014?


    • tututk

      Koska tuo on missinä ollut? Tainnut olla joku missikisakandidaatti.

    • anna anteesi sinä

      Varkaus = Palkankorotus!!!

      • buahhhaahaaa

        Niin taisi akka luulla, mutta potkut tuli ja lupien menetys!


    • häikäilemätön

      Pienestä asti on jäänyt näpistelyistä kiinni, selittelee et lainata vaan aijoin kuten aikoinaan tavaratalossa pikatyöskenneltyään.

      Ihmisiä kuten Jonna ei omistusasiat kiinnosta, kun hän tarvii jotain ... hän ottaa, ja ymmärtää sen tavan olevan hänenkohdallaan ainoa oikea tapa.
      Häneltä puuttuu kyky käsittää oikean ja väärän ero, ainut mikä merkitsee on se että mulle kuuluu.. mä saan ottaa keneltä tahansa... noilla tabuilla aikoi tehdä tilin....äikkis kun kärähti ja ammatti on kävelty loppuun.

      Haarakonttorilla jonkun aikaa pärjäilee sitten sossu jelppii jatkossa.

      • kiusaustyö

        Onhan siinä missillä meriittiä. Kai ne myymälävarkaudetkin olivat työpaikkakiusaamista?


      • suomi hyvinkö menee

        "Pienestä asti on jäänyt näpistelyistä kiinni"

        Mitä?

        SItten toimii sen jälkeen sairaanhoitajana?

        Jos nyt alettais ihan pikkasen tarkemmin valvomaan että mitä rikollisia päästetään sairaanhoitajaks ja ai niin, missiksi, jota joku pikku pirpana voi erehtyä jopa ihailemaan?

        Mitä nää ihmiset on? Onko kaikki ihan seonneita?


    • pappamia

      Sielä missi käy toisen narkin kanssa keskustelua FB: ssa valokuvansa kohtalosta. :-DD

      Johanna Mia Mari Tukiainen: samanlaiset pikkuletit kun otin koko päähäni Bangkokissa, Thaimaassa. Älä hauku mua netissä, kiitos! -Johanna Tukiainen
      26. September um 01:43 · Gefällt mir


      Johanna Mia Mari Tukiainen: toi ei näytä Thaikuilta. Toi näyttää enemmän Kanarialta jossa olin ravintoloissa esiintymässä kampaajani Juha Immosen kanssa n.vuosi sitten. Otin letit vasta loppuvaiheessa ylälakeen päätä, etteivät menneet pilalle. Tosin Thaimaassa olin siskoni kanssa rennompi. ja kiitos vaan Jonna "kansanvälinen muista huolehtiva rakastaja", älä edes viitsi puhua mun kohdalla M1 lähetteestä kun et ole koskaan mua edes tavannut!!!!!
      26. September um 01:47 · Gefällt mir

      • pappamia

      • Lääkekaappi

    • varasta opetetaan

      Taitaa tuo Jonna itse tarvita M1 lähetettä hullujen huoneelle, johan ne napit sekoittavat pään! Jospa siellä saataisiin taottua kalloon mikä on omaa ja mikä muiden!

      • iuzfui

        Peilaa omia vikojaan ja syyllisyyttään Tuksuun. Taitaapa Tuksu olla jopa rehellisempi kuin missi.


    • hyhhyhh

      Eipä ihme että on avioero tullut, kun ukolle on selvinnyt millaisen epärehellisen varkaan kanssa on naimisissa! Onko sillä enää lasten huoltajuuttakaan?

      • aivokiusa

        Ero on varmasti ollut myös osa ajojahtia ja kiusausta.


    • apuvaaaa

      ei kyllä älynlahjat ole käytössä.
      Taitaa aivolohkot olla kuolleet.

    • Narkkihoitajat

      Jonnan yli 10 vuotta sitten kerran tavanneena sanoisin, että se on kiva ja herttainen, mutta ei muuten mikään järjen jättiläinen. Samoihin aikoihin tapasin yhden erittäin hauskan nuorehkon naisen eräissä bileissä. Hän kertoi avoimesti työskentelevänsä mielisairaanhoitajana ja napsivansa sieltä lääkkeitä "omaan tarpeeseen". Joka hänen kohdalla tarkoitti, että kun ottaa viinaa ja niitä isoja pinkkejä mömmöjä sopivasti, hupsheijaa kun on nastat bileet! Narkkihoitsu tarjosi niitä sydämellisesti myös minulle. En ottanut.

      • mietitääs vielä

        Kiva ja herttainen varas...


      • bubuus
        mietitääs vielä kirjoitti:

        Kiva ja herttainen varas...

        Kiva ja herttainenpa hyvinkin... Oli mm. vaihtanut potilaiden vahvojen kipulääkkeiden tilalle placebotabletteja, että pääsee itse aineisiin käsiksi. Potilaat ovat saaneet kärsiä hienosti kivuista tämän hoitajan käsissä. Eikä se edes osaa katua vaan laittaa kaiken muiden syyksi!


      • piipppapadaa
        bubuus kirjoitti:

        Kiva ja herttainenpa hyvinkin... Oli mm. vaihtanut potilaiden vahvojen kipulääkkeiden tilalle placebotabletteja, että pääsee itse aineisiin käsiksi. Potilaat ovat saaneet kärsiä hienosti kivuista tämän hoitajan käsissä. Eikä se edes osaa katua vaan laittaa kaiken muiden syyksi!

        Jee, lisää tällässii hoitureita duuniin. Mitä sitä enää sairaalaan kipujaan hoidattaan, kun hoitsut pistävät lääkkeet parempiin suihinsa.


      • siis?
        bubuus kirjoitti:

        Kiva ja herttainenpa hyvinkin... Oli mm. vaihtanut potilaiden vahvojen kipulääkkeiden tilalle placebotabletteja, että pääsee itse aineisiin käsiksi. Potilaat ovat saaneet kärsiä hienosti kivuista tämän hoitajan käsissä. Eikä se edes osaa katua vaan laittaa kaiken muiden syyksi!

        Siis tällainenhan ei enää ole mitään voi karseeta miten hirveetä -juttua, vaan todella törkeä ja vakava asia, jonka ei todellakaan pidä jäädä pimentoon vaan tulla varoittavaksi esimerkiksi ihmisille.

        Hyi hitto että tekee pahaa.


      • Voi hitto sentään
        bubuus kirjoitti:

        Kiva ja herttainenpa hyvinkin... Oli mm. vaihtanut potilaiden vahvojen kipulääkkeiden tilalle placebotabletteja, että pääsee itse aineisiin käsiksi. Potilaat ovat saaneet kärsiä hienosti kivuista tämän hoitajan käsissä. Eikä se edes osaa katua vaan laittaa kaiken muiden syyksi!

        Hienoa! Noinko niitä lääkkeitä pöllitään, ettei enää kaapista.....


      • WTF JONNA!
        piipppapadaa kirjoitti:

        Jee, lisää tällässii hoitureita duuniin. Mitä sitä enää sairaalaan kipujaan hoidattaan, kun hoitsut pistävät lääkkeet parempiin suihinsa.

        Luin seiskan jutun ja pöyristyin. Missukka mustamaalaa lausunnoillaan koko alan. Osastonhoitaja kehottanut ottamaan lääkkeitä kun muutkin niin tekevät? On kuulema yleinen käytäntö, suorastaan luontoisetu?

        Kaiken huipuksi kokee tulleensa jotenkin väärin kohdelluksi ja vielä harkitsee haluaako jatkaa sairaanhoitajana???


      • Huhut kulkee
        Voi hitto sentään kirjoitti:

        Hienoa! Noinko niitä lääkkeitä pöllitään, ettei enää kaapista.....

        Toivon, että myös muut jää kiinni pillereiden popsimisesta työpaikalla. Olen kuullut että yhdessä sairaalassa sellaisia on useampi. Ei Jonna ainoa ole ollut......


      • hoitaja helvetistä
        WTF JONNA! kirjoitti:

        Luin seiskan jutun ja pöyristyin. Missukka mustamaalaa lausunnoillaan koko alan. Osastonhoitaja kehottanut ottamaan lääkkeitä kun muutkin niin tekevät? On kuulema yleinen käytäntö, suorastaan luontoisetu?

        Kaiken huipuksi kokee tulleensa jotenkin väärin kohdelluksi ja vielä harkitsee haluaako jatkaa sairaanhoitajana???

        Ei nuo terveen ihmisen lausuntoja ole...


      • painukaa pois maasta
        Huhut kulkee kirjoitti:

        Toivon, että myös muut jää kiinni pillereiden popsimisesta työpaikalla. Olen kuullut että yhdessä sairaalassa sellaisia on useampi. Ei Jonna ainoa ole ollut......

        Just, syökö ne myös esimerkiksi posliinimukeja? Klemmareita? Pakkausmateriaalia? Eikö oudolle popsimiselle ole jokin nimi?

        Vedänpä tästä joo jotain helvetin pillereitä huvikseen naamaan? Mitä helvettiä.


      • nainen
        painukaa pois maasta kirjoitti:

        Just, syökö ne myös esimerkiksi posliinimukeja? Klemmareita? Pakkausmateriaalia? Eikö oudolle popsimiselle ole jokin nimi?

        Vedänpä tästä joo jotain helvetin pillereitä huvikseen naamaan? Mitä helvettiä.


    • Huutelen puskista

      Voi jeesus. Minkä alan "luontoisetuihin" edes voisi kuulua nappien napostelu työpäivän päätteeksi? Miten voi kuvitella sen olevan ihan ok? Että nyt ei Nukkumattia näy, joten laitanpa tälle Virtasen rouvalle leikkauskipuihin ja yötä vasten vaikka vitamiininappulan ja syön oikeat aineet itse. Missä ammattietiikka? Missä aivot?

    • nainen

      mistäpä tuo sitten oli

    • fakta on se että

      pupillit pienenee auringonvalossakin aivan pieneksi, jos arska paistaa suoraan silmiin.
      Toisilla silmät reagoivat valonmäärään vahvemmin ja toisilla heikommin, pulillit supistuu / laajenee.

      Minua ärsyttää, että ihmiset tulevat huuteleen valokuvan perusteella että joku käyttää huumaavia aineita (kuten vaikka alkoholi / lääkkeet).
      Itselläni on yksi kuva fb jossa pupillini ovat pienet ja se johtuu tasan siitä, että keskikesän aurinko paistaa suoraan silmiin.
      Ottaa aivoon tyhmät ihmiset, jotka keksivät juoruja ja paheksuvia juttuja tyhjästä.

      • otsikko

        kertoo linkissä itse lääkekoukusta.


      • selvää

        kyllähän se auringon vaikutus pupilleihin varmaan kaikissa kouluissa kerrotaan, kuin myös päihteiden. ei pitäisi olla epäselvää


    • molluska4

      Kyllähän kerrotaan sairaanhoito-oppilaitoksessa jo, että ei pidä nappeja omaan suuhunsa laittaa, ei pitäisi olla epäselvää.

      • Eskon tuttu

      • eikä spriitä saa juo

        ' Kyllähän kerrotaan sairaanhoito-oppilaitoksessa jo, että ei pidä nappeja omaan suuhunsa laittaa, ei pitäisi olla epäselvää. '

        -- Pitääkö se ihan kertoa opiskelijoille?!


      • Mömmö
        eikä spriitä saa juo kirjoitti:

        ' Kyllähän kerrotaan sairaanhoito-oppilaitoksessa jo, että ei pidä nappeja omaan suuhunsa laittaa, ei pitäisi olla epäselvää. '

        -- Pitääkö se ihan kertoa opiskelijoille?!

        Nähtävästi pitää myös valmistuneille...


    • Ei todellakaan

      Sekopäisintä on kun Jonna väitti, on yleinen käytäntö alalla että voi ottaa jonkun tabun, ja että muka hänelle oli joku sanonut että ota sieltä vaan! EI PIDÄ PAIKKANSA, tiedän omakohtaisella 10 vuoden kokemuksella. Uskomatonta että kehtaa vielä väittää moista! Näissä asioissa ollaan tooooooooodella tarkkoja eikä moista ole koskaan esiintynyt ja minä sentään olen työskennellyt aikoinaan sijaisenakin kymmenissä paikoissa.

      • Sitä saa mitä tilaa

        OSASTONHOITAJA oli sanonut, et ota vaan! Näin lukee seiskassa.

        Eikös se ole näin, et noi lääkkeet on aika hyvin laskuissa ja huumaavista oma kirjanpitonsa? Kaikki lääkkeenannot kirjataan?

        Ammatillinen itsemurha mennä vetään omaan napaan nappulat.


      • älkää naurattako
        Sitä saa mitä tilaa kirjoitti:

        OSASTONHOITAJA oli sanonut, et ota vaan! Näin lukee seiskassa.

        Eikös se ole näin, et noi lääkkeet on aika hyvin laskuissa ja huumaavista oma kirjanpitonsa? Kaikki lääkkeenannot kirjataan?

        Ammatillinen itsemurha mennä vetään omaan napaan nappulat.

        Epäilen että osastonhoitaja mitään tuollaista olisi sanonut, sehän olisi jo entinen osastonhoitaja. Taitaa vaan tuo mielenterveysongelmainen laittaa muiden syyksi omat häröilynsä!


      • Jorvintorvi

        Hurjaa meininkiä Jorvissa. :-(


    • Sairas ihminen..

      Kyllä, lääkkeistä on tarkkaakin tarkempi kirjanpito osastolla ja kaikki voidaan jäljittää, kirjanpitoa seurataan aivan koko ajan, joten kyllä on paksua tekstiä Jonnalta tuo "osastonhoitaja kehotti että ota sieltä vaan". Uskomatonta valetta.

    • sukunäätä

      Tutustuin Jonnan serkkuun vuosia sitten Joensuussa ja tää serkkukin kertoi Jonnan olleen aina näpistelijä. Serkkunsa kuitenkin ihannoi häntä. Outo suku.

    • oppilaitokset,kokous

      No niin, luin ketjun ja yksi ratkaisuhan olis tämä.

      Kaikkiin vessoihin mömmönpaljastimet. Sairaalan joka pönttöön. Kyllähän senkin sitten huomaa jos joku henkilökunnasta alkaa ramppaamaan naapurin Mäkkärillä vessassa!

      Eikös ne virtsasta katota noi systeemit.

      Markkinoille muutenkin tollanen joku lisäominaisuus wc-pönttöihin kaiken kansan hankittavaksi. Eri työpaikat ja jotkut laitokset varmasti tilaisivat jonoksi asti.

      Ilmanen liikeidea, siitä vaan toteuttamaan, mutta hoitakaa nyt äkkiä noi nykyset mömmösairaanhoitajat vaikka Kalkuttaan auttamaan sikäläisiä. Jos vähän viisastuisivat.

    • pio popp

      Lehdissä on ollut jo vuosia juttuja kuinka yhä useampi LÄÄKÄRI ja muukin terveydenhoitohenkilökunta jää yhä enemmän ja enemmän lääkkeisiin koukkuun. On ihan "normaalia" että ottavat lääkkeitä voidakseen nukkua ja jaksaakseen valvoa.

      Itsekin joutunut parikin kertaa sellaisen lääkärin tutkittavaksi jonka olen epäillyt olevan mömmöissä ja todellakin toivon etten IKINÄ joudu sairaalahoitoon niiden armoille!!

      • aina muiden vika

        Useimmat noista ihmisistä kuitenkin hakeutuvat sitten kiinni jäädessään hoitoon ym. ja myöntävät ongelmansa. Tämä Muija taas syyttää kaikkia muita, eikä ota vastuuta. Varmaan viimekädessä on yhteiskunnan vika, että hänestä tuli näpistelijä!? Naurettavaa...


      • näin aluksi

        Julkinen rekisteri kaikista käyttäjistä ja työpaikoille automaattisesti tapahtuva valvonta ettei tällaista ole.

        Jos joku yrittää välttää valvontaa, töistä pois.


      • Lääkekaappi
        aina muiden vika kirjoitti:

        Useimmat noista ihmisistä kuitenkin hakeutuvat sitten kiinni jäädessään hoitoon ym. ja myöntävät ongelmansa. Tämä Muija taas syyttää kaikkia muita, eikä ota vastuuta. Varmaan viimekädessä on yhteiskunnan vika, että hänestä tuli näpistelijä!? Naurettavaa...

        Sehän tuossa kaikkein pahinta onkin, ettei tuo ymmärrä myöntää ja tunnustaa. Ei ole ihme, ettei työsopimukset ole jatkuneet koeajan jälkeen. Tuskin on malttanut jättää lääkkeitä rauhaan. Avoin lääkekaappi on narkille liian iso houkutus.


    • Bvhjj

      Valvira ei vähästäkummasta oikeuksia ota pois... Pitää olla faktaa.. Eli syyllinen ja myöntääkin, joka hieno asia..Kuinka moni tekee samaa jäämättä kiinni..??

      • 15+11

        Syyllisyyttään tuo hoitsu nimenomaan ei myönnä. Pistää ovelasti muiden syyksi. Osastonhoitaja käski ottaa unilääkkeitä. Taisi olla sen verran fiksu osastonhoitaja, että pisti hoitsun testiin. Tietysti narahti siitä.
        Mikä saa nuoret ihmiset pilaamaan koko tulevaisuutensa tuolla tavalla? Maine on mennyt ikiajoiksi.


      • neljäneljä
        15+11 kirjoitti:

        Syyllisyyttään tuo hoitsu nimenomaan ei myönnä. Pistää ovelasti muiden syyksi. Osastonhoitaja käski ottaa unilääkkeitä. Taisi olla sen verran fiksu osastonhoitaja, että pisti hoitsun testiin. Tietysti narahti siitä.
        Mikä saa nuoret ihmiset pilaamaan koko tulevaisuutensa tuolla tavalla? Maine on mennyt ikiajoiksi.

        Joulun tienoilla tuli telkkarissa ohjelma, jossa yksi sairaanhoitaja kertoi omasta lääkekoukustaan. Hänelle voi nostaa hattua, että julkisesti vielä tunnusti kaiken.
        Tää narkki- missi puolestaan laittaa muiden syyksi. Mahtaa olla edelleen koukussa. Toivottavasti pystyy vielä joskus olemaan rehellinen myös itselleen.


    • eii kaii vaan

      potkiko jo ukkokin ton narkin pellolle.
      Missä nyt muija luuhaa,ja vetää tabuja poskeen.

      • kököpö

        Sillan alla Ruoholahdessa


    • Liippavaara

      Onkohan se semmoinen ihminen että antaa panna?

    • karmis

      Miksi pitää varastaa lääkkeitä? Jos niitä tarvitsee sairauden takia, silloin mennään lääkärille. Sairanhoitajalle tuon pitäisi olla päivänselvä asia.
      Riippuvuus täytyy olla todella paha ja pitkällä, jos lähtee varastelemalla ja potilaiden lääkkeitä vaihtamalla omaa päätään sekoittamaan. Kamalaa. Onneksi Valvira on tarkkana näiden asioiden kanssa.

      • näitä mietin nyt

        Olin jokunen vuosi sitten isossa jalkaoperaatiossa joka tehtiin selkäydin puudutuksella. Puudutusta ylläpidettiin leikkaupäivän jälkeisen yön yli, oli myöskin virtsakadetri koska en voinut nousta ylös.

        Hoitaja kävi yöllä usein kysymässä tarvitsenko kipulääkitystä, en tarvinnut, enkä myöskään saanut mitään piikkejä tai pillereitä.

        Aamulla lääkärikierron aikaan sama hoitaja vaihtoi kadetripussia ja sanoi isoon ääneen lähes toruvasti kuinka lääkkeet tuoksuu voimakkaasti.

        En silloin tajunnut mitä hän tarkoitti kun enhän ollut edes saanut mitään lääkkeitä selkäydinpuudutuksen ja itse operaation aikana annettujen lääkkeiden lisäksi, en ainakaan ollut pyytänyt lisä lääkitystä.

        Näin jälkeenpäin näitä hoitohenkilökunnan lääkevarkauksista lukeneena olen miettinyt että josko tuo hoitaja merkkasi minulle annetun kipulääkkeitä joita en tosiasiassa saanut ja sitten vakuutti muun hoitotiimin tuolla lääkkeiden hajulla?


      • lähis
        näitä mietin nyt kirjoitti:

        Olin jokunen vuosi sitten isossa jalkaoperaatiossa joka tehtiin selkäydin puudutuksella. Puudutusta ylläpidettiin leikkaupäivän jälkeisen yön yli, oli myöskin virtsakadetri koska en voinut nousta ylös.

        Hoitaja kävi yöllä usein kysymässä tarvitsenko kipulääkitystä, en tarvinnut, enkä myöskään saanut mitään piikkejä tai pillereitä.

        Aamulla lääkärikierron aikaan sama hoitaja vaihtoi kadetripussia ja sanoi isoon ääneen lähes toruvasti kuinka lääkkeet tuoksuu voimakkaasti.

        En silloin tajunnut mitä hän tarkoitti kun enhän ollut edes saanut mitään lääkkeitä selkäydinpuudutuksen ja itse operaation aikana annettujen lääkkeiden lisäksi, en ainakaan ollut pyytänyt lisä lääkitystä.

        Näin jälkeenpäin näitä hoitohenkilökunnan lääkevarkauksista lukeneena olen miettinyt että josko tuo hoitaja merkkasi minulle annetun kipulääkkeitä joita en tosiasiassa saanut ja sitten vakuutti muun hoitotiimin tuolla lääkkeiden hajulla?

        Tuo on todella moraalitonta. Syyllistää potilasta, jos on kipulääkkeet hävinnyt omaan taskuun. Eikö hoitajille voi määrätä jotain pistokokeita, joissa voisi havaita ainakin huumaavien lääkkeiden käyttäminen.


      • lähis
        näitä mietin nyt kirjoitti:

        Olin jokunen vuosi sitten isossa jalkaoperaatiossa joka tehtiin selkäydin puudutuksella. Puudutusta ylläpidettiin leikkaupäivän jälkeisen yön yli, oli myöskin virtsakadetri koska en voinut nousta ylös.

        Hoitaja kävi yöllä usein kysymässä tarvitsenko kipulääkitystä, en tarvinnut, enkä myöskään saanut mitään piikkejä tai pillereitä.

        Aamulla lääkärikierron aikaan sama hoitaja vaihtoi kadetripussia ja sanoi isoon ääneen lähes toruvasti kuinka lääkkeet tuoksuu voimakkaasti.

        En silloin tajunnut mitä hän tarkoitti kun enhän ollut edes saanut mitään lääkkeitä selkäydinpuudutuksen ja itse operaation aikana annettujen lääkkeiden lisäksi, en ainakaan ollut pyytänyt lisä lääkitystä.

        Näin jälkeenpäin näitä hoitohenkilökunnan lääkevarkauksista lukeneena olen miettinyt että josko tuo hoitaja merkkasi minulle annetun kipulääkkeitä joita en tosiasiassa saanut ja sitten vakuutti muun hoitotiimin tuolla lääkkeiden hajulla?

        Voithan tilata sairaalasta sinua koskevat paperit, joista ilmenee saamasi lääkitys. Jos siellä on kipulääkitystä kirjattuna, niin ilmoitus sairaalaan.


      • näitä mietin nyt
        lähis kirjoitti:

        Voithan tilata sairaalasta sinua koskevat paperit, joista ilmenee saamasi lääkitys. Jos siellä on kipulääkitystä kirjattuna, niin ilmoitus sairaalaan.

        "Voithan tilata sairaalasta sinua koskevat paperit, joista ilmenee saamasi lääkitys. Jos siellä on kipulääkitystä kirjattuna, niin ilmoitus sairaalaan."

        Kiitos mielenkiinnosta, mutta leikkauksesta on kulunut jo muutamia vuosia, joten annan asian olla. Enhän kuitenkaan joutunut kärsimään kipuja kun niitä ei onneksi ollut, puudutus toimi.

        Muistui vaan mieleen taas näitä juttuja luettuani.

        Se onkin sitten eriasia jos potilas joutuu kärsimään leikkauskipuja syystä että joku laittaa potilaalle määrätyt lääkkeet omaan taskuunsa.


      • asidfhseiufh
        näitä mietin nyt kirjoitti:

        "Voithan tilata sairaalasta sinua koskevat paperit, joista ilmenee saamasi lääkitys. Jos siellä on kipulääkitystä kirjattuna, niin ilmoitus sairaalaan."

        Kiitos mielenkiinnosta, mutta leikkauksesta on kulunut jo muutamia vuosia, joten annan asian olla. Enhän kuitenkaan joutunut kärsimään kipuja kun niitä ei onneksi ollut, puudutus toimi.

        Muistui vaan mieleen taas näitä juttuja luettuani.

        Se onkin sitten eriasia jos potilas joutuu kärsimään leikkauskipuja syystä että joku laittaa potilaalle määrätyt lääkkeet omaan taskuunsa.

        Miten se sama sairaanhoitaja on voinut olla yövuorossa ja sitten myös aamuvuorossa? Ei niin pitkiä vuoroja tehdä missään.


      • näitä mietin nyt
        asidfhseiufh kirjoitti:

        Miten se sama sairaanhoitaja on voinut olla yövuorossa ja sitten myös aamuvuorossa? Ei niin pitkiä vuoroja tehdä missään.

        "Miten se sama sairaanhoitaja on voinut olla yövuorossa ja sitten myös aamuvuorossa? Ei niin pitkiä vuoroja tehdä missään."

        Jaa a.. enpä kysynyt miksi oli töissä kaks vuoroa tai puoltoista? oli nimittäin vielä aamupäivällä kun selkäydinpuudutus poistettiin toisen hoitajan kanssa sitä poistamassa , mutta sen jälkeen en häntä enää nähnyt.

        Itse pääsin seuraavana päivänä kotiin.

        Olenpa lukenut lehdistä vieläkin pidemmistä vuoroista kun jokin epidemia kaataa hoitohenkilökuntaa sänkyyn.


      • eipäs luulla...
        näitä mietin nyt kirjoitti:

        Olin jokunen vuosi sitten isossa jalkaoperaatiossa joka tehtiin selkäydin puudutuksella. Puudutusta ylläpidettiin leikkaupäivän jälkeisen yön yli, oli myöskin virtsakadetri koska en voinut nousta ylös.

        Hoitaja kävi yöllä usein kysymässä tarvitsenko kipulääkitystä, en tarvinnut, enkä myöskään saanut mitään piikkejä tai pillereitä.

        Aamulla lääkärikierron aikaan sama hoitaja vaihtoi kadetripussia ja sanoi isoon ääneen lähes toruvasti kuinka lääkkeet tuoksuu voimakkaasti.

        En silloin tajunnut mitä hän tarkoitti kun enhän ollut edes saanut mitään lääkkeitä selkäydinpuudutuksen ja itse operaation aikana annettujen lääkkeiden lisäksi, en ainakaan ollut pyytänyt lisä lääkitystä.

        Näin jälkeenpäin näitä hoitohenkilökunnan lääkevarkauksista lukeneena olen miettinyt että josko tuo hoitaja merkkasi minulle annetun kipulääkkeitä joita en tosiasiassa saanut ja sitten vakuutti muun hoitotiimin tuolla lääkkeiden hajulla?

        Eipä tuu muuta lääkettä mieleen mikä tuoksuisi voimakkaasti kuin antibiootti. Penisilliini tuoksuu tosi voimakkaasti ja nimenomaan virtsa tuoksuu antibiootille. En ole pitkä urani aikana ikinä huomannut saati kuullut, että kipulääke aiheuttaisi jotain tuoksua, esim ihon kautta tai virtsasta ... toinen lääke mikä tuoksuu on jotkut vitamiinit kuten B-vitamiini...ihon kautta...


      • kokemuksella..
        asidfhseiufh kirjoitti:

        Miten se sama sairaanhoitaja on voinut olla yövuorossa ja sitten myös aamuvuorossa? Ei niin pitkiä vuoroja tehdä missään.

        Olen varma, ettei sairaanhoitaja tee yön jälkeen päivävuoroa. Pitkiä vuoroja ja ollut ja on, mutta ne on aina aamu(päivä)vuoro iltavuoro tai ns 12 tunnin vuoro, 10 tunnin vuoro, joka alkaa aamupäivällä klo 10 ja loppuu illalla klo 22 jne... ei sairaanhoitajalla voi potilasturvallisuuden vuoksi tehdä/teettää yövuoroa aamuvuoroa peräjälkeen. Lääkärit sitä tekevät niin, että on päivystysvastuu yöllä, mutta yleensä nukkuvat osan ajasta ja jatkavat siitä aamuvuoron perään, mutta kaikki ne lääkärien päivystykset mitä itse nähnyt eivät ole olleet 100% vaan lääkäri on saanut nukkua ja usein suurimman osan yöstä.


      • aSDÖKDÖ
        näitä mietin nyt kirjoitti:

        Olin jokunen vuosi sitten isossa jalkaoperaatiossa joka tehtiin selkäydin puudutuksella. Puudutusta ylläpidettiin leikkaupäivän jälkeisen yön yli, oli myöskin virtsakadetri koska en voinut nousta ylös.

        Hoitaja kävi yöllä usein kysymässä tarvitsenko kipulääkitystä, en tarvinnut, enkä myöskään saanut mitään piikkejä tai pillereitä.

        Aamulla lääkärikierron aikaan sama hoitaja vaihtoi kadetripussia ja sanoi isoon ääneen lähes toruvasti kuinka lääkkeet tuoksuu voimakkaasti.

        En silloin tajunnut mitä hän tarkoitti kun enhän ollut edes saanut mitään lääkkeitä selkäydinpuudutuksen ja itse operaation aikana annettujen lääkkeiden lisäksi, en ainakaan ollut pyytänyt lisä lääkitystä.

        Näin jälkeenpäin näitä hoitohenkilökunnan lääkevarkauksista lukeneena olen miettinyt että josko tuo hoitaja merkkasi minulle annetun kipulääkkeitä joita en tosiasiassa saanut ja sitten vakuutti muun hoitotiimin tuolla lääkkeiden hajulla?

        Ihan oikein päättelit. Aivan varmasti hoitsu oli napannut vahvimmat keskushermostoon vaikuttavat tarvittavat lääkkeet omaan taskuunsa ja piti pientä näytelmää yllä omaa syyllisyyttään lievittääkseen. Hoitajat voi olla ihan mitä tahansa, psykopaateista nisteihin. Ovelia kuin mitkä kieroja kuin rinkelit.


      • loogista?
        aSDÖKDÖ kirjoitti:

        Ihan oikein päättelit. Aivan varmasti hoitsu oli napannut vahvimmat keskushermostoon vaikuttavat tarvittavat lääkkeet omaan taskuunsa ja piti pientä näytelmää yllä omaa syyllisyyttään lievittääkseen. Hoitajat voi olla ihan mitä tahansa, psykopaateista nisteihin. Ovelia kuin mitkä kieroja kuin rinkelit.

        Tuota, luulin että sellaiset jäisivät pääsemättä edes pääsykarsinnoista läpi? Vai millä tolalla tämä juttu nykyisin on?


    • hyi olkoon

      En mä tiedä mutta jos joutuu puheisiin sairaanhoitajan kanssa jonka puhenopeus on sana minuutissa niin EHKÄ RUPEAA VÄHÄN EPÄILYTTÄMÄÄN! Mitä hittoa sellaiset tekevät sairaanhoitajan ammatissa ja ennen kaikkea, miten he pysyvät ammatissaan.

    • Mömmömömmö

      Julia Tukiaisen seuraaja? Mömmöjä mömmöjen perään.

    • kuvotus

      Alhaista.

    • Avioero ei ihme.
      • supina

        Ketään ei potkaista ulos kovin pienen epäilyn vuoksi. Asiaa kaunistellaan kovin reippaalla kädellä. Yleinen käytäntö on se, että hoitaja lomautetaan ja ohjataan hoitoon. Ellei tunnusta ongelmaa ja hakeudu hoitoon, silloin annetaan potkut.


    • kukkabudi

      Mitä se tekee nykyään?

      • askdghj

        Lueskelee siskonsa mukaan tätä palstaa.


    • Hholhoukseen!

      Jos sairaanhoitaja ei pysty hoitamaan asioita, ei ole luotettava, ei muista sovittuja asioita, lupaa tyhjiä, on hidas, puhuu kuin olisi huumeissa, aiheuttaa muille ajanhukkaa ja ylimääräistä työtä, on muutenkin kuin horroksessa ja täysin erilainen kuin muut, en ymmärrä miten ympäristö ei puutu siihen ja jatkaa silti sellaisen jatkaa työtään.

      Jonnasta en tiedä, mutta tällaisia on. Yhä. Tila ei muutu.

      Mille taholle kollegat voivat tällaisesta huomauttaa?

    • näin arvelen

      Esimerksi jos on huonossa parisuhteessa josta ei pääse pois niin saattaa joutua huumekoukkuun..jos vaikka mies on omistushaluinen ja mustasukkainen jne.. sukunimestä voisi päätellä näin olevan..

      • Pallonpotkija

    • Sivusta seurannut

      Jonnan yksityiselämä on vähintään yhtä hörhöä kuin työelämä. Erosi aviomiehestään vuosi sitten, oli jo uusi kierroksessa (tai monta), meni kihloihin yhden niistä kanssa jo ennen virallista eroa, taisi puolivuotta olla kihloissa ja taas ero, taitaa taas olla uutta ukkoa kierroksessa. Ei kait tuollaista psyykkisesti sairasta narkkia kukaan täyspäinen mies kauaa katso, vaikka kuin missi onkin. :D

    • kyynärpäät esiin

      Tuttu psykologimies kuvaili, miten hoitoalalle on hakeutunut paljon kateellista, ilkeää ja vallanhimoista porukkaa. Kaikki keinot on kuulemma käytössä, kun omaa tietä raivataan eteenpäin ja kun joku saadaan romautettua on taas vähän aikaa hyvä olla.

      • teekkari

        meinaatko ettei muilla aloilla puhuta samaa?


    • daa daa

      Jonna, oliko sama psykologi jonka luona kävit psykoterapiassa?

    • ugvzgbuhbuhbuhbuh

      On se ihmeellisen kiero ja huonomaineinen ihminen. Terhikistä voi lukea, ette tuolla hoitsulla ole lääkelupia. Sellaista ei tahdu aiheetta, että luvat on viety. Taitaa jutuissa olla vinha perä.

    • Moralismus_maximus

      Menikö täällä kaikilta muilta kirjoittajilta ohi se, että tämä lääkevaras on jäänyt orvoksi? Meinaan, että se voi sekoittaa tehokkaasti pään ilman lääkkeitäkin. Miten itse pärjäisitte selvin päin sen tiedon kanssa, että isänne on lähtenyt oman käden kautta? Varmaan tietysti erinomaisesti kuten odottaa saattaa, mutta mitäpä jos se ei ole kaikille mahdollista? Mistä sitä tietää mitä kaikkea tässä asiassa on takana.

      On siten hyvä jos narkomaani on menettänyt luvat. Siinä on riittävästi rangaistusta. Eipähän pääse enää tuokaan sairas ihminen vaarantamaan kenenkään potilasturvallisuutta. On tosin rumaa lyödä jo valmiiksi lyötyä ihmistä, sillä ihminen, joka alentuu varastamaan lääkkeitä on narkomaani ja sairas. Onko teistä eettistä lyödä sairasta ihmistä? Menettekö te katkollekin osoittelemaan sormella sekakäyttäjiä ja lällättämään? Miksi te puolustatte tuon sairaan ihmisen uhreiksi joutuneita toisia sairaita, mutta kivitätte narkomaania? Miksi yhtä sairasta kuuluu kohdella eettisesti, mutta toista ei?

      Jos tässä mielestäni joitain sairaita on, ovat ne toimittajia, jotka kirjoittavat näitä juttuja rahastusmielessä ja taivastelijoita, jotka nimimerkkien takaa nälvivät sairaan ihmisen tekemisiä. Minusta narkomaanin ei pitäisi antaa olla lainkaan esillä vaan hänelle pitäisi antaa mahdollisuus hoitoon, tervehtymiseen ja uuteen elämään, varsinkin kun on jälkikasvua, joka viime kädessä maksaa vanhemman sairaudesta suurimman hinnan.

      Periksi tuon ihmisen kohdalla voi antaa sitten vasta kun huomataan, että mielenterveys- ja päihdepalvelut eivät tuottaneetkaan tulosta vaan ongelma on oikeasti tuon ihmisen moraalissa. Empatiakyky näyttää olevan katoava luonnonvara.

    • Emänäätä

      Katsoin Terhikistä (julkinen rekisteri, kuka vaan voi katsoa) ja kyllä Jonnalla on sairaanhoitajan oikeudet. Ei mitään rajoitelauseketta edes perässä. Muistan nämä pillerijutut takavuosilta, mutta nyt ainakin voi työskennellä ihan normaalisti sh:na halutessaan.

    Ketjusta on poistettu 12 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Maksetaanko Vornaselle palkkaa 2 viikon sairaslomasta

      Eli torstain kännistä 2 viikon palkallinen sairasloma? Saako muut duunarit myös rännätä 2 viikkoa työnantajan laskuun?
      Perussuomalaiset
      249
      2226
    2. Miksi tunnet vetoa..

      Miksi tunnet vetoa juuri häntä kohtaan? Mikä sen saa aikaan?
      Ikävä
      82
      1866
    3. Mitä te palstan ihanat naiset

      Ajattelette hyvin viisaista miehistä, jotka ovat koko ajan jotenkin oudosti väärässä? Vaikka älykkyysosamääräsi olisi 21
      Sinkut
      75
      1555
    4. Tapaus Vornanen

      Se oli torstai-ilta ja kansanedustaja Vornanen oli juhlimassa seurueensa kanssa pitkän edustusviikon jälkeen. Baarissa o
      Maailman menoa
      123
      1305
    5. Nainen, kohtelin sua kuin paskaa

      Ja silti odotin että annat kaiken anteeksi. Yllätyin kun niin ei käynytkään. Olethan kaikin puolin alle mun tason ja sun
      Ikävä
      64
      1180
    6. Nainen, seuraan sun uutta elämää

      Hieman naurattaa tuo sun uusi rooli 🤭. Kun et sovi siihen mitenkään. Mutta pakkohan sulla jokin paikka olla missä hämme
      Ikävä
      53
      1135
    7. Olet kaikki mitä ikinä tahdonkaan

      Voi sinä ihana Jarno olet just se ihminen keneen menin täysin ihastumaan. Kuin salama kirkkaalta taivaalta meidän koht
      Suhteet
      19
      1066
    8. Voi hitto Rinsessa säikähdin

      Että olitkin silloin joku huijari. Huh, sano ettet ole.
      Ikävä
      11
      1064
    9. Ilona Siekkinen

      Onko Ilona Siekkinen todellinen henkilö vai tekoälyllä luotu henkilö? Koostettu monesta eri kuvasta ja liitetty yhteen m
      Yhteiskunta
      1
      980
    10. AVARN Security ja julkisen toimeksiannon laiton henkilörekisteri

      Kyseessä ei ole VR:än ylläpitämä, vaan Avarnin laiton henkilörekisteri. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000000482739.htm
      Turvallisuuspalvelut
      13
      891
    Aihe