Paljon tarvitsen rahaa per kk

tyttö18

Olen 18-vuotias tyttö ja olen mietiskellyt kotoa muuttoa. En vain osaa yhtään arvioida paljon vuokran jälkeen kannattaisi jäädä käteen. Pärjääkö esim 300 eurolla vai onko se hirveää kituuttamista? Haluaisin siis että välillä olis varaa käydä esim. leffassa, baarissa yms. ja niin ettei joutuisi sen takia elämään pelkällä makaroonilla :) Paljon kannattaa varata kuukaudessa esim. ruokaan, pesuaineisiin jne.

Kiitos vastauksista :)

15

313

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ...

      itellä jää noin 500 e kuukaudessa käteen laskujen jälkeen.kyllä sillä pärjää.ja riippuu mitä syö.

    • pilvii

      Mulla sama juttu kohta edessä x)
      Ite laskin näin omalle kohdalle:
      Ruoka = esim. 7e per päivä 280e/kk
      Hygienia (meikit, pesuaineet jne.) = 40e-50e
      Muu (esim. wc paperi) = 30e
      oon laskenut sit et tarvis olla n.50e hätävaraa per kk jonka voi sit laittaa säästöön ja käyttää jos vaikka joku pesukone hajoo :D
      eli varmaan joku 400 olis sellane summa ettei ainakaan kituuttais, se taas sitten että mistä saa 400 vuokran..

      • Ihan aikuisten oikeasti, niin 7 €/vrk ei ainakaan syödä hedelmiä tai vihanneksia, tonnikalankin hinta on noussut, joten kyseeseen tulisi sitten kaupan halvimmat ruokamakkarat makarooni ja aamiaiseksi kaurapuuro (se on kyllä terveellistä), makarooni ketsuppi yms.

        Toisaalta olet selkeästi ylibudjetoinnut hygieniatarvikkeiden ja meikkien osuuden. Saippua, shamppoo, hammastahna ja huulikiilto eivät maksa noin paljoa kuukaudessa. Meikkaat sitten kun sinulla on siihen varaa.

        Sitten olet kokonaan unohtanut liikkumisen (bussimaksut), vaatteet, mahdolliset terveydenhoitokulut, sähkökulut, nettikulut, harrastuskulut yms.

        Ja sitten vielä päälle vuokra vesimaksu vuokravakuus.

        Eli tarvitset ainakin vuokran vesimaksun 600 €/kk.


    • poor

      Iskällä jää 700e käteen per kuukausi ja siitä 400e sille ja 300 mulle. (Molemmilla autot eli siihen menee suuri siivu noistakin summista..) Tosi tiukalla mennään..

    • ...

      onko ne meikit niin tärkeitä?ja miten wc paperiin voi mennä kuukaudessa 30 e?

      • puhtaaksi

        Vastaan vain vessapaperin osalta. Ne on tehty nykyisin niin, että melkein rulla menee päivässä. Paperia vähennetty. Ainakin halvempien papereiden osalta. Ja vessapaperin hinta on noussut myös. Enpä ole koskaan pitänyt kirjaa vessapaperin osalta, mutta jos parempaa vessapaperia ostaa, niin kyllä siihen saa 30 euroa menemään. Kerran kokeilin ja ostin kalliimpaa paperia olettaen että yksi rulla kestäisi kauemmin. Eipä ollut mitään merkitystä. Meni ihan samassa ajassa.


    • pilvii

      Kunhan kysäsin isiltä mitä meillä menee :DDD Ei varmaan tarvitse itseensä ottaa jos yritän auttaa toista joka on samassa veneessä kuin itse oon? Tiesittekö te kaiken kun ensimmäistä kertaa muutitte? Ja kyllä mulle on meikkaaminen tärkeetä, jos teille ei oo ni se on teidän asia:)

      • pilvii

        Niin, ja mulla menee kuukaudessa 40 euroa hiusten hoitoon ja 10e meikkeihin kun aina joka kuukausi jokin loppuu x) Laskinkin että mitä MULLA menee, enkä jaksanut laskea KAIKKEA sillä tämän hän varmasti itsekin osaa. Se mitä te kulutatte voitte kommentoida omana juttunanne :)


    • ...

      no olen itsekin nainen ja ikää on 37 v.muutin itse 20 vuotiaana pois kotoa.pesuaineet ja vessapaperi ei kuukaudessa tule kalliiksi.ne halpamerkit vessapaperissa ei paljoo eroa kalliimmista.esim.lidlistä saa paljon paperia halvalla.pyykinpesuainekin riittää ihan hyvin pidemmäksi aikaa ja niitäkin saa muutamalla eurolla.hygieniatuotteitakin saa halvalla jos ne vaan kelpaa.itselle kelpaa tarjoustalosta ostetut euron shamppoot ja peseytymisaineet.ei kaiken tartte olla siitä kalliimmasta päästä.ruoka on se mihin menee eniten rahaa.itsellä puhelinlasku joka pitää sisällä netin käytön on noin 20 e kuukaudessa.sähkölasku on kahelta kuukaudelta pari kymppiä.voit toki hakea toimeentulotukea jos olet siihen oikeitettu.

    • ...

      kannattaa miettiä minkä suuruseen vuokraan sulla on varaa kuukaudessa.vuokravakuus on yleensä parilta kuukaudelta joka pitää maksaa vuokran lisäksi kertaluontosesti kun muutat vuokralle.riippuu missä päin suomea asut.jos asut helsingissä niin saatat maksaa asumisesta enemmän kuin muualla päin suomea.eli laske kaikki tulosi yhteen ja katso mihin se riittää.itse asun 24,5 neliön yksiössä.Jonkun mielestä se voi kuullostaa pieneltä.Mutta hyvin se riittää yhdelle ihmiselle.suurimmat menot kuukaudessa on vuokra,vesi ja puhelinlasku.sähkön maksan 4 kertaa vuodessa.

    • -j-

      Pakollisten menojen jälkeen jos jää 300 euroakin, niin se on ihan siedettävä tilanne. Toki se riippuu siitä sisältääkö vuokra sähkön ja/tai veden. Muut kulut ovat aikalailla soviteltavissa, jos vaan on itsellä halua. Jos 300 eurosta pitää vielä maksaa pakollisia laskuja, ei elämiseen äkkiä jääkään kovin paljon.

      Aika moni opiskelija elää tuollaisella summalla, osa vähemmälläkin ja ihan onnituneesti.

    • minä

      Mielstäni sellainen 400-500 euroa kuukaudessa vuokran jälkeen jos jää käteen on ihan hyvä summa, että pääsee baariinkin yms.

    • opiskelijatyttö

      Itsellä jää tällä hetkellä vuokran jälkeen käteen vajaa 100 euroa kuussa, sillä eläminen on jo aikamoista kituuttamista. Parilla sadalla jäisi jo varaa käydä vaikka baarissa välillä. Uusien vaatteiden ostosta voi opiskeluaikana lähinnä haaveilla.

      • Halpaa ja hyvää

        Vaatteet kannattaa aina ostaa kirpparilta on pääasiassa uudenveroisia.
        Baarit kannattaa jättää käymättä.


    • poiig

      200 e kuussa ruokaan ja 50e muihin asioihin (esim. pesuaineet, meikit, vessapaperi yms.) plus sitten muut laskut kuten puhelin ja sähkö, joihin myös n.50 e kuussa. Sitten kannattaa varata joku 100e ylimääräsiin menoihin jos pitää vaikka mennä lääkäriin yms. Eli 400 kuussa vuokran jälkeen olisi ihan hyvä summa

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      45
      3213
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      12
      2043
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      18
      1502
    4. Tähdet, tähdet -tippuja Kake Randelin tilittää avoimena: "Tämä on viihdyttämistä, eikä sitä..."

      ISO kiitos Kake lauluistasi!Nyt ei vaan studioyleisö lämmennyt. Olet legenda! Lue Kake Randelinin mietteet: https://w
      Tv-sarjat
      21
      1385
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      11
      1351
    6. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      17
      1261
    7. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1171
    8. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      7
      1105
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      8
      1066
    10. 22
      1047
    Aihe