Koiranomistajat vainoavat ihmisiä

hyvänen aika sentäs

Olikohan se Valkeakoski vai mikä paikka missä koiranomistajat ovat perustaneet oikein Facebook-ryhmän erään yksittäisen ihmisen vainoamiseksi. Tämä ihminen saa nyt tappouhkauksia ja mm. postilaatikko on räjäytetty. Lehdissä tästä on kerrottu.

Tämä jos mikä kertoo millaista sakkia eritoten isojen koirien omistajat ovat ja että koirattomien hengen ja omaisuuden turvaamiseksi tarvitaan äkkiä tiukka laki tai kohta täällä ei ole turvassa enää kukaan.

61

1725

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vastapuolikas

      En yhtään ihmettele. Omalla paikkakunnallani vähän samanlainen tilanne. Eläkeläistä, joka valitti naapurin koiran haukunnasta, on alettu vainoamaan mm. paikallisen koirayhdistyksen toimesta. Että tämmöistä koiraharrastustoimintaa.

      Lukekaapa joidenkin rotuyhdistysten keskustelupalstoja, koirattomista ihmisistä (tai pienten koirien omistajista) käytetään nimitystä Vastapuoli. "Älä anna aseita Vastapuolelle..."

      • adfefe

        Olette te vaan koomista porukkaa, KAIKKI koiranomistajat tietysti ovat tuollaisia, niinkö? Voi kuinka typerää yleistystä, mutta onhan tämä jo täällä nähty tuhat kertaa.


      • koirapsykoosi
        adfefe kirjoitti:

        Olette te vaan koomista porukkaa, KAIKKI koiranomistajat tietysti ovat tuollaisia, niinkö? Voi kuinka typerää yleistystä, mutta onhan tämä jo täällä nähty tuhat kertaa.

        Etkö sinä osaa lukea? Aloituksessa puhuttiin ISOISTA koirista. Iso ei ole keskikokoinen, ei ole pieni. Ei ole sama kuin kaikki koiranomistajat jne.

        Onko sinulla muuten itselläsi jotain vihanhallintaongelmia vai miksi vaahtoat täällä ikävään sävyyn? Jos on, niin oletko ajatellut miten käytöksesi välittyy koiraasi?

        Tutkimuksen mukaan vaarallisten koirarotujen omistajilla on enemmän psykoottisia piirteitä. Arkikokemuksen mukaan tutkimus on ehdottomasti oikeassa, kuten Valkeakosken tapaus osoittaa.


      • aserfgwerf
        koirapsykoosi kirjoitti:

        Etkö sinä osaa lukea? Aloituksessa puhuttiin ISOISTA koirista. Iso ei ole keskikokoinen, ei ole pieni. Ei ole sama kuin kaikki koiranomistajat jne.

        Onko sinulla muuten itselläsi jotain vihanhallintaongelmia vai miksi vaahtoat täällä ikävään sävyyn? Jos on, niin oletko ajatellut miten käytöksesi välittyy koiraasi?

        Tutkimuksen mukaan vaarallisten koirarotujen omistajilla on enemmän psykoottisia piirteitä. Arkikokemuksen mukaan tutkimus on ehdottomasti oikeassa, kuten Valkeakosken tapaus osoittaa.

        Olette te vaan koomista porukkaa, KAIKKI ISOT koiranomistajat tietysti ovat tuollaisia, niinkö? Voi kuinka typerää yleistystä, mutta onhan tämä jo täällä nähty tuhat kertaa.


      • psykokoirat
        aserfgwerf kirjoitti:

        Olette te vaan koomista porukkaa, KAIKKI ISOT koiranomistajat tietysti ovat tuollaisia, niinkö? Voi kuinka typerää yleistystä, mutta onhan tämä jo täällä nähty tuhat kertaa.

        No, sinä ainakin tunnut vastaavan hyvin kuvausta/ kaikkia ennakkoluuloja, joita on isojen koirien omistajista. Tutkimusten mukaan ihmiset, jotka ottavat ison ja hyökkäävän koirarodun, ovat luonteenpiirteiltään hyvin erilaisia verrattuna pienten tai yleisesti kilteiksi tiedettyjen perhekoirien omistajiin.


      • niljakkeet
        psykokoirat kirjoitti:

        No, sinä ainakin tunnut vastaavan hyvin kuvausta/ kaikkia ennakkoluuloja, joita on isojen koirien omistajista. Tutkimusten mukaan ihmiset, jotka ottavat ison ja hyökkäävän koirarodun, ovat luonteenpiirteiltään hyvin erilaisia verrattuna pienten tai yleisesti kilteiksi tiedettyjen perhekoirien omistajiin.

        Koira tai koira, ja sen omistaja on yhtä koira. Kukaan normaali ei ota koiraa, eikä ole "perhekoiria". Miksei ihmiset riitä, kun pitää ottaa elukka jonka kanssa viettää enemmän aikaa kuin lapsiensa, ukkonsa, akkansa, tai muiden? Kysyn vain.

        Ehkä nämä ovat "parisuhdekorjaajia" ja sen huomaa. Usein emäntä ja koira näyttävätkin samanlaisilta tai harvemmin kyllä isäntä ja koitra, sen verran potentiaalia miehissä vielä on; ettei kaikki piskejä taluta mutta poikkeuksia on, ja yleensä aika pahoja.


      • 2 koiran omistaja
        niljakkeet kirjoitti:

        Koira tai koira, ja sen omistaja on yhtä koira. Kukaan normaali ei ota koiraa, eikä ole "perhekoiria". Miksei ihmiset riitä, kun pitää ottaa elukka jonka kanssa viettää enemmän aikaa kuin lapsiensa, ukkonsa, akkansa, tai muiden? Kysyn vain.

        Ehkä nämä ovat "parisuhdekorjaajia" ja sen huomaa. Usein emäntä ja koira näyttävätkin samanlaisilta tai harvemmin kyllä isäntä ja koitra, sen verran potentiaalia miehissä vielä on; ettei kaikki piskejä taluta mutta poikkeuksia on, ja yleensä aika pahoja.

        Olet harvinaisen kylmä ihminen, "kukaan normaali ei ota koiraa, miksei ihmiset riitä...", hah!!! Miks nyt yleensä otetaan lemmikkejä, koiria, kissoja, kaneja, hevosia, kaloja, käärmeitä... Ei siihen mitään erikoista syytä tarvita. Koirakin antaa ehdotonta rakkautta ihmiselle, joskus paljon paremmin kuin toinen ihminen.
        Kokeilisit joskus.

        Miehenikin pelkäsi/ei tykännyt koirista kun 10v sitten tavattiin, mulla oli koira. Niin sitten rupesi meidän kanssa elelemään ja koirasta tuli myös hänelle rakas, ja itki koiran lopetusta ja sittemmin perheeseen on tullut 2 koiraa lisää. Kaikki koirien vihaajat vois kokeilla koirakaveria, vois teidän pienten mieli muuttua...


      • Tosiaankin
        niljakkeet kirjoitti:

        Koira tai koira, ja sen omistaja on yhtä koira. Kukaan normaali ei ota koiraa, eikä ole "perhekoiria". Miksei ihmiset riitä, kun pitää ottaa elukka jonka kanssa viettää enemmän aikaa kuin lapsiensa, ukkonsa, akkansa, tai muiden? Kysyn vain.

        Ehkä nämä ovat "parisuhdekorjaajia" ja sen huomaa. Usein emäntä ja koira näyttävätkin samanlaisilta tai harvemmin kyllä isäntä ja koitra, sen verran potentiaalia miehissä vielä on; ettei kaikki piskejä taluta mutta poikkeuksia on, ja yleensä aika pahoja.

        Koirat ovat hyviä parisuhteen korjaajia jos kohta joskus korvaajiakin. Parhaiten parisuhteen tilan näkee siitä että mies ja nainen YHDESSÄ käyvät taluttelemassa rekkua. Jos tämä jää puolisolta usein väliin yhteisinä vapaahetkinä, se ei tiedä pitkää yhdessäoloa kumppaneille.


      • caninefamiglia
        Tosiaankin kirjoitti:

        Koirat ovat hyviä parisuhteen korjaajia jos kohta joskus korvaajiakin. Parhaiten parisuhteen tilan näkee siitä että mies ja nainen YHDESSÄ käyvät taluttelemassa rekkua. Jos tämä jää puolisolta usein väliin yhteisinä vapaahetkinä, se ei tiedä pitkää yhdessäoloa kumppaneille.

        Koira tarjoaa jotain sellaista mitä toinen ihminen ei voi tarjota ja vastaavasti ihminen tarjoaa jotain sellaista mitä koira ei voi.

        En ymmärrä mitä siitä pitäisi päätellä että jos pari käy yhdessä taluttamassa koiraa. Onko siinä jotain pahaa että he viettävät aikaa yhdessä ja liikkuvat samalla? Minusta ja avokistani on hauska käydä yhdessä lenkillä kun siinä tulee sitten puhuttua aina kaikenlaista ja yritämme pitää kunnostamme huolta.

        Koira minulla oli jo ennen kuin mies tuli mukaan kuvioihin, enkä kyllä vedä hernettä nenääni jos avokki ei lähde mukaamme lenkille. Miksi minun pitäisi? Ei se suhdettamme kaada jos hän jää kotiin katsomaan telkkaria ja minä vien koiran ulos. Koira on kuitenkin minun ja minun vastuullani joten minä olen se joka siitä ensisijaisesti huolehtii.


      • No mutta sehän
        caninefamiglia kirjoitti:

        Koira tarjoaa jotain sellaista mitä toinen ihminen ei voi tarjota ja vastaavasti ihminen tarjoaa jotain sellaista mitä koira ei voi.

        En ymmärrä mitä siitä pitäisi päätellä että jos pari käy yhdessä taluttamassa koiraa. Onko siinä jotain pahaa että he viettävät aikaa yhdessä ja liikkuvat samalla? Minusta ja avokistani on hauska käydä yhdessä lenkillä kun siinä tulee sitten puhuttua aina kaikenlaista ja yritämme pitää kunnostamme huolta.

        Koira minulla oli jo ennen kuin mies tuli mukaan kuvioihin, enkä kyllä vedä hernettä nenääni jos avokki ei lähde mukaamme lenkille. Miksi minun pitäisi? Ei se suhdettamme kaada jos hän jää kotiin katsomaan telkkaria ja minä vien koiran ulos. Koira on kuitenkin minun ja minun vastuullani joten minä olen se joka siitä ensisijaisesti huolehtii.

        on vain hienoa että puolisosi on lähtenyt kanssasi lenkittämään rekkuasi. Vasta siinä vaiheessa on heikot merkit kun hän ei ole yhtään kiinnostunut koko koirasta. Sitä tuossa viestissä korostin. Sehän merkitseee sitä että hän ei hyväksy sinua ja koiraa kokonaisuutena. Ja kun ei hyväksy, eikä voi tilannetaa muuttaa, silloin alkaa katsella muualle.
        Panehan vaan kuule merkille että kun teillä menee hyvin hän lähtee mielellään mukaan. Ainakin pyydettäessä. Kun taas keskenänne on skismaa, jättää sen väliin vaikka vaatisit tai rukoilisit. Miksi kukaan lähtisi toisen kanssa koiraa lenkittämään jos on muutenkin vihamieliset välit?

        Siksi koira on hyvä parisuhteen/avioliiton kunnon mittaamisväline.

        Ps. Kiinnostaisi tietää miten pystyit tuon edellisen viestin tulkitsemaan niin että siinä sanottaisiin olevan jotain pahaa että pariskunta taluttaa koiraa yhdessä?


      • Anonyymi

        Sairasta
        Pelottavaa


      • Anonyymi

        Kyllä koirien myrkkypaloista on kiittäminen koirien omistajia. Helvetin tyhmiä jätökset tehdään naapurin portinpieleen leikkipuistoon ym ym. Minusta on tullut koiria inhoava kun hanget muuttuvat keltaiseksi. Ihan liikaa on koiria jopa 4 koiraa perheessä ei osata kerätä sontaläjiä pois. Hyvä keino on jättää makupaloja ei tiedä ovatko hyviä vai pahoja. Jotain on tehtavä että tyhmät omistajat osaavat käyttäytyä. Omalla pihalla ei ole yhtään koiran paskaa. Miks


      • Anonyymi

        No älä valita. Kiinalaisia tulee paljon suomeen ja heille maistuu koira. Kohta alkaa koirat hävitä.


    • i love you Rekku

      Sillekin Valkeakosken koiravihaajalle olisi minun per-seenhajuisella rekulla terapeuttinen vaikutus! Rekku sulattaa kaikkien sydämet

      • ihmisystävä

        Siinä taas yksi ihmisvihaaja. Valkeakoskella EI kyseessä ole koiravihaaja vaan tavallinen vanhempi naisihminen jota joku kiilu koiranomistaja ON LUULLUT koiravihaajaksi. Mutta vaikka asia on julkisuudessa selvitetty ei se mene perille vaan vainoaminen jatkuu.

        Taidanpa ottaakin jotain kättä pitempää ja menen yövahtiin tämän onnettoman ihmisen asunnolle ja puhuttelen vähemmän ystävällisesti näitä koirakaistapäitä kun ne öisin siellä nurkissa hiiviskelevät.


      • Koiraihmisvaara
        ihmisystävä kirjoitti:

        Siinä taas yksi ihmisvihaaja. Valkeakoskella EI kyseessä ole koiravihaaja vaan tavallinen vanhempi naisihminen jota joku kiilu koiranomistaja ON LUULLUT koiravihaajaksi. Mutta vaikka asia on julkisuudessa selvitetty ei se mene perille vaan vainoaminen jatkuu.

        Taidanpa ottaakin jotain kättä pitempää ja menen yövahtiin tämän onnettoman ihmisen asunnolle ja puhuttelen vähemmän ystävällisesti näitä koirakaistapäitä kun ne öisin siellä nurkissa hiiviskelevät.

        Itä-Helsingissähän myös luultiin myrkyttäjäksi jotain maahanmuuttajamummoa, joka laittoi maahan leipää linnuille. Joku hyväkäs otti mummosta kamerakännykällä kuvia joita sitten levitettiin facebookissa. Sen jälkeen mummoa oli uhkailtu ja yritetty käydä kiinni. Poliisia tarvittiin hillitsemään koiranomistajien raivoa. Epäselväksi jäi, oliko alueella edes ollut mitään myrkytyksiä vai oliko kyseessä pelkkä maahanmuuttajaviha.

        Kennelliitto lietsoi muslimivihaa Koiramme-lehdessä muistaakseni samoihin aikoihin.


      • Pitäkää huoli
        Koiraihmisvaara kirjoitti:

        Itä-Helsingissähän myös luultiin myrkyttäjäksi jotain maahanmuuttajamummoa, joka laittoi maahan leipää linnuille. Joku hyväkäs otti mummosta kamerakännykällä kuvia joita sitten levitettiin facebookissa. Sen jälkeen mummoa oli uhkailtu ja yritetty käydä kiinni. Poliisia tarvittiin hillitsemään koiranomistajien raivoa. Epäselväksi jäi, oliko alueella edes ollut mitään myrkytyksiä vai oliko kyseessä pelkkä maahanmuuttajaviha.

        Kennelliitto lietsoi muslimivihaa Koiramme-lehdessä muistaakseni samoihin aikoihin.

        ettei niitä myrkkyjä levitellä ympäristöön. Se on paitsi rikos koiranomistajia kohtaan myös ympäristörikos.


      • i love you Rekku
        ihmisystävä kirjoitti:

        Siinä taas yksi ihmisvihaaja. Valkeakoskella EI kyseessä ole koiravihaaja vaan tavallinen vanhempi naisihminen jota joku kiilu koiranomistaja ON LUULLUT koiravihaajaksi. Mutta vaikka asia on julkisuudessa selvitetty ei se mene perille vaan vainoaminen jatkuu.

        Taidanpa ottaakin jotain kättä pitempää ja menen yövahtiin tämän onnettoman ihmisen asunnolle ja puhuttelen vähemmän ystävällisesti näitä koirakaistapäitä kun ne öisin siellä nurkissa hiiviskelevät.

        Sinäkin nimimerkki ihmisystävä tarvitset selvästi rentouttavaa koiraterapiaa, jota kieltämättä hieman haiskahtava rekkuni aina avuliaasti tarjoaa myös tuollaisille pahantuulisille ihmisille. Rekku kun hetken sinua nuuhkisi, lötkäyttäisi kielellään kätesi märäksi ja ystävällisesti haukahtaisi, sydämesi pehmenisi ja unohtaisit pahan tuulesi.

        Voimme tulla kotiisi, Rekku kyläilee mielellään vaikka ilman eri kutsua.


      • Murderit
        ihmisystävä kirjoitti:

        Siinä taas yksi ihmisvihaaja. Valkeakoskella EI kyseessä ole koiravihaaja vaan tavallinen vanhempi naisihminen jota joku kiilu koiranomistaja ON LUULLUT koiravihaajaksi. Mutta vaikka asia on julkisuudessa selvitetty ei se mene perille vaan vainoaminen jatkuu.

        Taidanpa ottaakin jotain kättä pitempää ja menen yövahtiin tämän onnettoman ihmisen asunnolle ja puhuttelen vähemmän ystävällisesti näitä koirakaistapäitä kun ne öisin siellä nurkissa hiiviskelevät.

        Niin, ja yhteistä koiranomistajille on luulosairaudet. He luulevat nimittäin, että jos sanoo; että "älä päästä koiraasi nuuskimaan pyhäpukuani tai edes arkivermeitä", että tuo on myrkyttäjä number one, ja koiravihaajan maine on lähiössä taattu. Kun ei ole raukoille pienenä ollut leluja, he leikkivät tessun kera elämänsä loppuun saakka ja kaiken pahinta on, etteivät tajua pöljyyttään, mutta miten koiranaivot tajuavatkaan, sillä hehän ovat yhtä. .


      • Kammoan
        Koiraihmisvaara kirjoitti:

        Itä-Helsingissähän myös luultiin myrkyttäjäksi jotain maahanmuuttajamummoa, joka laittoi maahan leipää linnuille. Joku hyväkäs otti mummosta kamerakännykällä kuvia joita sitten levitettiin facebookissa. Sen jälkeen mummoa oli uhkailtu ja yritetty käydä kiinni. Poliisia tarvittiin hillitsemään koiranomistajien raivoa. Epäselväksi jäi, oliko alueella edes ollut mitään myrkytyksiä vai oliko kyseessä pelkkä maahanmuuttajaviha.

        Kennelliitto lietsoi muslimivihaa Koiramme-lehdessä muistaakseni samoihin aikoihin.

        Tuttu juttu kotilähiössä: Jos sidon kengännauhani, joku puudelinarttu kuvaa minua ja väittää; että olen "koirienmyrkyttäjä". Yksi ukko väitti isännöitsijälle, että olen yrittänyt "myrkyttää hänen koiraansa tuntemattomalla aerosolilla" kun suihkutin juhannusaaton juopporemmien jäljiltä hissin kusilätäkön hajun deodorantilla! Ai että nuo osaavat, ja koirankusihan hississä ei haise, ja koiranomistajat ovat muslimeja pahemempia koska he tietävät, että haisevat ja ovat vähän pöpejä; tottakai hyökkäys on ainoa puolustus mutta kyrsii kun isännöitsijä luuli ensin minua koirantappajaksi( joku narttu oli niin väittänyt).

        Myöhemmin isännöitsijä on valistanut arvon hidalgoja, mutta siitäkös nämä ovat pillastuneet ja aina kun menen tai tulen, seuraa rakkiarmeija tai joku itseensä tympääntynyt muija urputtaa ja usuttaa hikisiä ja limaisia rakkejaan kimppuuni.


      • Anonyymi

        Ei kiinnosta sinun paskainen koirasi. Jos ne häiritsee muita ihmisiä, haukkuu ja paskoo niin ne kaikki tapetaan. Ja jos se ei tehoa niin sitten lähdetään etsimään näitä koirayhdistyksen jäseniä ja painetaan piippu nenään ja kysytään viimeisen kerran.


      • Anonyymi

        Koiria saa ihan vapaasti vihata jos ne aiheuttaa häiriötä saatanan huora. Tappaisin sinut ihan ilmaiseksi.


    • Tahtoo tietää

      Olisiko joku niin ystävällinen,että kertoisi mikä tämä juttu oikein on?(aloitus)

      • Tiedä se

        No sitä, että muuan koiranomistaja on olemassa.


    • Tahtoo tietää

      Enpä muomannut tuossa edellisessä kysyä psykokoirilta,että mitähän tuo tutkimus minusta sanoisi.Koska omistan isohkon palveluskoira rotuisen hauvan,että myös tuollaisen puudeleihin lukeutuvan pienen pörriäisen:))) Molemmat yhtä tärkeitä minulle,tarpeet koirilla vain hiukka erilaiset.

    • Stora

      Sellainen tuo juttu että Valkeakoskilla tämä "vainottu naisparka" on niin tavattaessa kuin yleisönosastoilla todennut tapahtuneista koirien myrkytyksistä lähinnä "joutaakin tappaa rakit" "voisin itsekin" sun muuta. Joten kohtuullisen ymmärrettävästi häneen on kohdistunut paljon epäilyjä, joita hän kysyttäessä ei ole suinkaan hälventänyt tai kieltänyt vaan lähinnä uhkaillut.

      • Joutaa tappaa

        Jokaisella on oikeus mielipiteeseen, ja vielä pahempaa on se; että koiranomistajat ovat ladelleet ihmisille, mm. minulle, että joudan kuolla ja minut hakataan, koska en salli bussissa koiraa syliini tai hississä jalkojani lämmittämään. Koiranomistajat uhoavat vailla mitään pointtia, ja koiraverot senkun kusettaa ja mm. taloyhtiö siivoaa ja vuokralaiset maksaa koiranomistajien paskankeruun kaikessa!


    • ...

      Aivan loistava!

      :)

    • Ahdistelijat talossa

      Nämähän linkkittyvät. Aion itse tehdä rikosilmoituksen, koska koiranomistajat aiheuttavat minulle niin paljon terveydellistä haittaa. Isännöitsijä on yrittänyt puuttua asiaan, ja se on nostanut arvon koiranomistajat uuteen "hyökkäykseen". Heitä ei kiinnosta, jos joku voi pahoin tai ei saa henkeä koiran lähellä tai ehkä oikeammin he tuntuvat nauttivan oireilustani. Olen saanut myös tappouhkauksen bussissa pyydettyäni koiria poistumaan bussista. (2 kappaletta isoja haisevia koiria, lastenvaunupaikalla).

      Lain koura ynseämmäksi koiraterroria vastaan, heti. Esim. julkisille paikoille ja kauppoihin ei hygieniankaan takia saa hurttia päästää, ja jos sen vielä näen; eliminoin kyllä taatusti sotkijat.

      Nyt on tilanne ainakin kohdallani sen, että mm. toissapäivänä kaikki kotiini tulevat reitit oli koiranomistajien, kaikki naisia; vallassa. Laskin nopeasti, että etupihalla oli "passissa" noin 7 koiraa omistajineen, vastassani kolme ja takapihalla lasten hiekkalaatikolla kaksi naista koirineen ja vastaan juoksi vielä yksi nainen koirineen. Näin "varmistetaan" linkittyneitten taholta oletettu "koiranvihaajan" kotiinpaluu. Naiset eivät siis liikkuneet, vaan juorusivat minua kytäten ja tähän olen kyllä tottunut, inhottavaa kyllä. Yleensä asialla samat naamat.

      Isännöitsijä ja poliisi ovat voimattomat, ja lakimies on sanonut; että saan puolustautua, ja sen varmasti teenkin. On ajan kysymys, kuka voittaa: Ilkeä rakki ja rakin omistaja vai ihminen joka yrittää asua kerrostalossa. Vastassa heillä ovat mm. lääkärintodistukseni ja muu terveyteen liittyvä epäkunnioitus, ja mm. ahdistelu asuinympäristössä sillä ONNEKSI KOIRALAKI ON OLEMASSA!

      • voimia sinulle

        Hyvä, nyt rikosilmoitusta kehiin. Kerää todisteita ahdistelusta, sekä henkilötodistajia. Ehkä kannattaisi antaa "purettaa" itseään jollain koiralla, niin peli on selvä.


      • Hoitoon vaan!

        Jaa. Mikäs se sellainen Koiralaki onkaan? Ei tunne Finlex moista.

        Noin asiallisesti ottaen suosittelen kääntymään kunnallisen mielenterveyshuollon puoleen.


      • Arvo T.
        Hoitoon vaan! kirjoitti:

        Jaa. Mikäs se sellainen Koiralaki onkaan? Ei tunne Finlex moista.

        Noin asiallisesti ottaen suosittelen kääntymään kunnallisen mielenterveyshuollon puoleen.

        Vantaalla ei ainakaan ole tietoakaan mistään "laki" nimisestä asiasta tai sen noudattamisesta. eräs pariskunta kuljettelee viittä (5) koiraansa ja "uhittelee" päästävänsä ne irti ja koirani kimppuun. Itse olen vanha mies ja koiranikin on yhdeksän vuotias dalmatialainen ( kiltti koira). Peloittaa mennä koirani kanssa ulos kun koiriaan ulkoiluttava vaikuttaa häiriintyneeltä ja on muutenkin hurjan näköinen tatuointineen.


    • Hauhauhaukku

      Koiran omistajat vainoavat myös toisiaan.... Paljon on hyviäkin omistajia mutta varsinkin kaikissa piireissä on täysi sota koko ajan päällä. Rotupiireissä kasvattajat haukkuu toisiaan, rescuepiireissä tappelevat ihan samalla tavalla, harrastuspiireissä vasta dissataankin toisten saavutuksia.

      • Vähän tulee

        tätäkin ketjua(monen muun ohessa) lukiessa mieleen että onko isänmaamme sisällissodan partaalla. Jokaisella niin vahvat mielipiteet kaikista asioista ja auta armias jos olet jostain eri mieltä, niin heti muutut fatwan alaiseksi, vääräuskoiseksi koiraksi. Jopa koiranomistajat, joille fatwaan(musulmaanien kuolemantuomio) riittää vain väärän rotuinen koira tai väärä harrastus oikearotuisen kanssa.

        Omituisia olemme, metsäläisiä, sillä vaikka meitä on viime vuosituhannen puolelta saakka yritetty sivistää niin että osaisimme juoda shampanjaa, nauttia rapuillallisia, jutella kepeitä seurapiiritanssiaisissa tai diplomaattipiireissä kekkuloda, niin tämä kansa ei vaan saa keskenänsä selvitettyä edes sammaskiven paikkaa ilman käräjäoikeuden päätöstä. Eikä aina edes vielä silloinkaan.


      • fhfhffghfththxf
        Vähän tulee kirjoitti:

        tätäkin ketjua(monen muun ohessa) lukiessa mieleen että onko isänmaamme sisällissodan partaalla. Jokaisella niin vahvat mielipiteet kaikista asioista ja auta armias jos olet jostain eri mieltä, niin heti muutut fatwan alaiseksi, vääräuskoiseksi koiraksi. Jopa koiranomistajat, joille fatwaan(musulmaanien kuolemantuomio) riittää vain väärän rotuinen koira tai väärä harrastus oikearotuisen kanssa.

        Omituisia olemme, metsäläisiä, sillä vaikka meitä on viime vuosituhannen puolelta saakka yritetty sivistää niin että osaisimme juoda shampanjaa, nauttia rapuillallisia, jutella kepeitä seurapiiritanssiaisissa tai diplomaattipiireissä kekkuloda, niin tämä kansa ei vaan saa keskenänsä selvitettyä edes sammaskiven paikkaa ilman käräjäoikeuden päätöstä. Eikä aina edes vielä silloinkaan.

        Ei ole mitään sisällissotaa tulossa, hoh.

        Netissä ulvovat ne, jotka eivät ulkoilmaan uskalla. Provosoituneiden ihmisten provokatiivisia kommentteja ilman mitää todellisia aikeita tehdä mitään, mitä ovat palstalla luvanneet.

        Toivottavasti muistavat sulkea koneen ja käydä pihallakin välillä, etteivät vallan uppoudu nettimaailmaan ;)


      • Anonyymi
        Vähän tulee kirjoitti:

        tätäkin ketjua(monen muun ohessa) lukiessa mieleen että onko isänmaamme sisällissodan partaalla. Jokaisella niin vahvat mielipiteet kaikista asioista ja auta armias jos olet jostain eri mieltä, niin heti muutut fatwan alaiseksi, vääräuskoiseksi koiraksi. Jopa koiranomistajat, joille fatwaan(musulmaanien kuolemantuomio) riittää vain väärän rotuinen koira tai väärä harrastus oikearotuisen kanssa.

        Omituisia olemme, metsäläisiä, sillä vaikka meitä on viime vuosituhannen puolelta saakka yritetty sivistää niin että osaisimme juoda shampanjaa, nauttia rapuillallisia, jutella kepeitä seurapiiritanssiaisissa tai diplomaattipiireissä kekkuloda, niin tämä kansa ei vaan saa keskenänsä selvitettyä edes sammaskiven paikkaa ilman käräjäoikeuden päätöstä. Eikä aina edes vielä silloinkaan.

        Sotaanhan sitä voisi verrata kun rakkihulöit varmistamattomien aseiden kanssa liikkuvat ja antavat hökätä ihmisten kumppuu 80 000 kertaa vuodessa. Se on 80 000 kertaa liikaa joakinen hyökkäävä rakki pitää lopettaa heti, samoin ulos kuseva ja paskova.


    • seropisakemanni

      Minulle ei ole käynyt niin, niinkuin tuossa aloituksessa.

      Mutta on käynyt niin, että ihmiset vainoavat, koska käytän koiriani ulkona ja kuinka pitkiä lenkkejä heidän kanssaan teen, sekä he merkkaavat ne ylös ja ilmoittavat eteenpäin.

      Mitä se kenellekkään kuuluu, kuinka pitkiä lenkkiä jokainen koiransa kanssa tekee?

      Eihän ne voi tietää mitä muuta koiriensa kanssa tehdään!

      Esim meillä mies käyttää koirat aamulla, käyttää tien toisella puolella k*sella ja p*skalla ja tuo ne sisälle. 1h siitä niin me lähtään juoksuttamaan koiria ja koirat saavat juosta 1-2h. Sitten tullaan kotia ja koirat saavat rauhoittua sen 2h, jonka jälkeen saavat aktivointia ja/tai agilityä, tokoa, hakua ja jälkeä. Sen jälkeen rauhoitutaan 1h ajaksi. Sitten saa ruoan ja 1h eteenpäin leikitään sisällä pallon kanssa ja pian onkin jo ilta k*setusten ja p*skatusten aika ja minä käytän silloin koirat ja tien toisella puolella.

      Joka pvä toistoa, muttei samalla kaavalla, joten en ymmärrä sitä vainoamista!

      • Nolottaa psta

        Onpa koiranomistajan elämä "sisältörikasta". Tulisi varmaan viikossa jo turtuminen moiseen aikatauluun. No joo, leikki leikkinä. Onhan meillä kaikilla omat rutiinimme.

        Minulla se on lenkkeily ja nyt iltapimeällä ei ole kovin mukavaa, kun vastaan tulee muriseva koira, jonka käytös ei tunnu taluttajaa häiritsevän. Tiedän, että murina on vasta varoitus, mutta itse en kehtaisi murisevaa koiraa ulkoiluttaa.


      • seropisakemanni
        Nolottaa psta kirjoitti:

        Onpa koiranomistajan elämä "sisältörikasta". Tulisi varmaan viikossa jo turtuminen moiseen aikatauluun. No joo, leikki leikkinä. Onhan meillä kaikilla omat rutiinimme.

        Minulla se on lenkkeily ja nyt iltapimeällä ei ole kovin mukavaa, kun vastaan tulee muriseva koira, jonka käytös ei tunnu taluttajaa häiritsevän. Tiedän, että murina on vasta varoitus, mutta itse en kehtaisi murisevaa koiraa ulkoiluttaa.

        Sitten kannattaa myydä koira pois. Koiran ominaisuuksia ovat mm haukkuminen ja muriseminen. Omat koirat murisevat / haukkuvat jos vastaan tulee koira, annan heidän tehdä sen kerran ja sitten kiellän. Ja ennen kuin joku sanoo jotain, niin hyvin toimii tämä näin. Jos en koiriani harrastaisi nuinkin paljoa, niin minut leimataan huonoksi koiran omistajaksi. Tai on leimattu jo. Ja aktiivisen rodun koirilla on hyvä olla tekemistä.


      • Nolottaa psta
        seropisakemanni kirjoitti:

        Sitten kannattaa myydä koira pois. Koiran ominaisuuksia ovat mm haukkuminen ja muriseminen. Omat koirat murisevat / haukkuvat jos vastaan tulee koira, annan heidän tehdä sen kerran ja sitten kiellän. Ja ennen kuin joku sanoo jotain, niin hyvin toimii tämä näin. Jos en koiriani harrastaisi nuinkin paljoa, niin minut leimataan huonoksi koiran omistajaksi. Tai on leimattu jo. Ja aktiivisen rodun koirilla on hyvä olla tekemistä.

        Jaa-a, mitenköhän vastaantuleva koiranomistaja reagoisi, jos sanoisin hänelle, että myy koirasi pois, kun sen murina pelottaa pimeassä lenkkeilijöitä?
        Tämä koiranomistaja vain nunnutti koiransa päätä ja sanoi lempeästi kolme kertaa "ei saa murista". Minusta kuulosti siltä, että hän pikemminkin kehui koiraansa!?! :O


      • Anonyymi

        Oler hyvä ihminen kun leikität pallohaykkuleikit sisällä. Ulkona kaikuu ja kaikki kärsivät


    • simple minds

      Kyllä. Juuri tällaisia kaikki isojen koirien omistajat ovat. Ja juuri tuollaisia kaikki pitkätukkaiset ovat, ja ne keski-ikäiset... juuri tuollaisia ja juuri tuollaisia ne kaikki koirattomat ovat.

      Voi elämä...

    • dog hater

      Se oli jyväskylässä, ja siinä ryhmässä oli 300 jäsentä. Aika sairaan paljon löytyy pikkukaupungista tällaisia väkivaltaa ihannoivia sairaita ihmisiä. Sellaisiahan ne koiraharrastajat on, koiraa ei saa edes lyödä ettei tuu traumoja, mutta raatelut on aina ihmisen vika....

    • siron

      Todella sairasta tämä nykymeno. Ääri-ihmiset kulminoivat ongelmansa koiriin ja koiraihmisiin yleistäen. Jokaisella on vapaus valita, mutta jos ei kestä sitä, että yhteiskunnassa on koiria, lapsia, mummoja, teinejä, maahanmuuttajia, vammaisia, juoppoja ja narkkareita ja ties mitä, mikä aina mistäkin kulmasta katsottuna aiheuttaa mielensäpahoitusta, niin sitten on paras muuttaa johonkin niin pimeään korpeen, ettei tarvitse pelätä naapureita kilometrien säteellä olevan.

      Toisaalta on ihan yhtä sairasta, millaisia mittasuhteita saa koiranomistajien toiminta. Kertoo jotain häiriintyneestä nykymaailmasta sekin, että koiranomistajissa on paljon niitä, jotka tuntuvat vihaavan ihmisiä, etenkin koirattomia sellaisia, ja koiraan tai muuhun lemmikkiin sitten kohdistetaan aivan häiriintyneessä määrin se kiintymys, mitä ei sosiaalisista suhteista saada eikä kyetä antamaan.

      Jotenkin vaan on ihan uskomatonta, miten paljon muiden ihmisten toisenlaiset tarpeet ja elämäntavat voivat ärsyttää. Ilmeisesti ihmisillä menee liian hyvin tai liian huonosti, kun ei kyetä elämään omaa elämää vaan yritetään kytätä, miten toiset elävät omiaan.

      • 41332

        Musta ois kiva omistaa useita eri rotuisia koiria ja sit vihaajien varalle ukolla olisi 9mm tokarev mukana


      • Anonyymi
        41332 kirjoitti:

        Musta ois kiva omistaa useita eri rotuisia koiria ja sit vihaajien varalle ukolla olisi 9mm tokarev mukana

        Musta ois kiva laittaa kaltaisesi piikille rakkeineen :)


    • Anonyymi

      Käytännössä kaikki rakkien omistajat ovat täysiä idiootteja. 10% rakeista puree ihmisiä joka vuosi, koska eivät ole aina samojen rakkeja, lähes jokaisen rakki puree joskus. Sellaisilta pitä'iis kieltää rakkien elinikäkseen ja antaa ankara tuomio, vastaava kuin että ampuisi toista ihmistä. Kuonokopattomasta rakista sama kuin aseesta julkisella paikalla.

    • Anonyymi

      Mikä on aloittajan osoite? Olisi kuumaa kikkaretta täällä odottamassa...

      • Anonyymi

        Toki syötetään ne sinulle ellet itse kykene.


    • Anonyymi

      Koiran omistaja on alkanut minua vainoamaan kun uskalsin sanoa että voisitko kerätä kakat. Ei kuulemma haittaa jos kakat jäää leikkipuistoon. Jo on tyhmä ihminen

    • Anonyymi

      Niin miksi ihminen tarvitsee metsästyskoiria asduntoalueelle jos ei esim metsästä.

    • Anonyymi

      Arto juhani Saarinen on itse saatana!

      • Anonyymi

        Kaikki rakkihullut ovat.


    • Anonyymi

      Koiran omistajissa ja sukkahousupyöräilijöissä on jotain samaa, omistan tämän maailman ja kukaan ei saa huomauttaa käytöksestäni vaikka tekisin mitä..

      • Anonyymi

        Niin, mutta monet koiranomistajat on lujilla varmasti, koska yrittävät pitää koiransa hiljaisena ja poissa häirinnästä ja luulen että vaikeaa kun koiria on paljon.

        Aivan hyvin pieni vähemmistö koiranomistajista on niitä jotka ajattelee että koska itselle kiva kun oma koira haukkuu ulkona mieluummin kuin sisällä, niin laitan ulos tai laitan sen haukkumaan pallon kanssa ym. Hyvin pieni vähemmistö ei ajattele muita

        Joistakin omakoti kodeista kuuluu joskus sisältä haukkumista, ulkona pihassa ei ole kertaakaan pidetty koiraa.

        Ikinä.

        Ja koiranomistajista varmasti pienempi osa nauttii kiusaamisesta kuin mopoilijoista tai skeittaajista, he vaativat aina kunnalta ilmaisuuksia.

        Entä hiihtäjät. Sukset on keksitty koska käveleminen lumessa oli vaikeaa ja upotti niin suksilla oli helpompi umpihangessa.

        Monia näitä kiusaajia ja räyhääjiä yhdistää ikävä kyllä miessukupuoli.

        Hiihtäjöt jotka räyhää jos eksyy löhelle latua tai eei hiihdä lujaa sukkahiusupyöräilijät mopoilijat ja skeittaajat jotka nauttii ihmisten piinaamisesta melulla, koiranomistajissa on osa röyhkeitä.

        Heissä on yllättävää kyllä myös paljon naisia. Ihmisiä jotka pitää koirallaan kovaa meteliä.


    • Anonyymi

      Tälläisiltä rakkihulluilta pitäisi kieltää rakkien pito pysyvästi.

      "Syytteen mukaan noin 50-vuotiaan naisen dogo argentino -rotuinen koira hyökkäsi joulukuussa 2020 naisen pihalta kadulla kävelemässä olleen sivullisen naisen kimppuun. Koira kävi puremalla kiinni naisen vasemman käden ranteen ja kyynärvarren alueelle.

      Puremasta aiheutui asianomistajalle kipua, verenvuotoa, kaksi parin sentin mittaista haavaa ja kyynärluun murtuma. Tämän tapauksen osalta koiran omistajaa syytetään vammantuottamuksesta.

      Vain muutama viikko kyseisen tapauksen jälkeen naisen dogo argentino pääsi irti jälleen. Haastehakemuksesta ei ilmene, oliko kyse samasta koirasta kuin ensimmäisellä kerralla.

      Nainen oli ollut ulkoiluttamassa koiraa pellolla, kun koira oli nykäissyt kelataluttimessa ja päässyt irti. Syytteen mukaan koira oli juossut erään miehen pihalle ja tappanut siellä tämän omistamat viisi kanaa. Pihalta löytyneet jäljet ja ajallinen yhteys koiran karkaamisen kanssa viittasivat siihen, että nimenomaan naisen vuoden ikäinen dogo argentino oli käynyt kanat tappamassa. Koiran omistajaa syytetään metsästyslain säännösten rikkomisesta.

      Kolmas tapaus sattui pari kuukautta toisen tapauksen jälkeen, maaliskuussa 2021. Tuolloin naisella oli ollut mukanaan kolme koiraa, syytteen mukaan roduiltaan dogo argentino, cane corso ja pitbull.

      Kaikki kolme rotua ovat vaativina pidettyjä rotuja, joilla on joko taistelukoiramenneisyys tai ne polveutuvat taistelukoirista. Kyseiset rodut eivät usein ole sosiaalisia toisia koiria kohtaan.

      Syytetty nainen oli pysähtynyt autollaan levikkeelle käyttääkseen koirat ulkona. Koirat olivat havainneet kadun toisella puolella olleen mäyräkoiran, päässeet irti ja käyneet mäyräkoiran kimppuun. Koirat purivat mäyräkoiraa useita kertoja eri kohdista. Mäyräkoira sai puremavammoja, mutta selvisi hengissä.

      Syyttäjä vaatii syytetylle noin 60 päiväsakon suuruista sakkorangaistusta."
      https://www.is.fi/turun-seutu/art-2000009374639.html

      Mitä helvettiä, vain 60 päiväsakkoa, rangaistuksen pitäisi olla paljon ankarampi toistuvista taistelurakkien irtilaskemisesta ja viimeisell' kerralla peräti kolme isoa rakkia. Aivna täyshullu ämmä mikä ei tule ikinä noudattamaan laki. Rikoksentekovälineet eli auto tuomittava valtiolle ja rakit lopetettava, ämmä vankilaan.

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Kaikenlaisissa kulteissa pyörii kyllä todella hämärää porukkaa. Hengenvaarallisia jotkut.

    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      40
      2142
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      47
      1694
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      29
      1511
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      36
      1495
    5. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1441
    6. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1435
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      2
      1407
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1341
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1260
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      6
      1239
    Aihe