Miten adhd testeihin? Mitä teen?

ettäsellasta

Musta tuntuu, että mulla on ollut adhd varmaan aina. Pienenä se ei kai niin haitannut, kun kaikkia vaan nauratti yli vilkkauteni ja kun puhuin ja tein hassuja juttuja. Koulussa asia ilmeni, ettei mihinkään pystynyt keskittyä ja uusien asioiden oppiminen ja ajantasalla pysyminen tuntui isolta sumulta joka yritti änkee mun päähän ja näkö melkeen menee, sama asia on siis vieläkin kun pitää johonkin asiaan oikeesti keskittyä ja miettiä, asioihin jotka eivät jollaintavalla tule luonnostaan. Heti kun tästä tilanteesta olen jotenkin päässyt lätkimään sumu päästä poistuu ja tuntuu että näkisi taas ja ei ahdista.

Aikasemmin se ei kauheesti haitannut tosiaan, mutta nyt olen kumminkin 22v kohta ja kaikki tuntuu niin kasvaneen. Yritän keskittyä ammatillisissa opinnoissani, mutta siitä ei tule yhtikäs mitään. Tuntuu että joka päivä kun menen kouluun tuntuu kun alottaisin taas ensimmäistäpäivää ja päähän alkaa taas sattumaan.

Työ jutut kusee enkä oikeastaan pysty pitämään mitään työtä oman lapsellisuuteni keskittömyyteni ja ahdistumuuteni tähden. Useimmat ihmis suhteeni ovat kaatuneet siihen kun olen liian raju puheissani ja tekemisissäni. Sanon kaiken mitä ajattelen ja sitten seuraavana päivänä ahdistun, että mitä tulikaan puhuneeksi.

Syön nyt masennuslääkkeitä koska välillä tuntuu että ei vaa kestä ja itsemurhaakin tulee mietittyä kun kaikki asiat on mennyt niin päin seinää. Yritän usein hillitä itseäni, mutta sekin saa minulle vain pään säryn ja ahdistun ja heti kun innostun minua on vaikea pysäyttää..

Miten pääsisin näihin testeihin? Haluaisin keskittyä asioihin. Uskon että minulla olis paljon potenttiaalia asioihin kunhan vain pääsisin eroon tästä sumusta joka valtaa mieleni niin kamalan usein.

1

244

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • diagnosoitu tapaus

      Kävele kouluterveydenhoitajalle ja pyydä lähete. Älä vaan odota mitään pikaparannusta, sillä paperityöt ja materiaalin keruu vievät aikansa. Pääset myös pissaamaan purkkiin, ehkä parikin kertaa. Jos sulla on masennusta, niin se pitää hoitaa erikseen. Lääkkeet helpottavat, mutta se ei taikasauvalla paranna kaikkea. Ihmissuhteissa joudut edelleen opettelemaan sitä itsehillintää, mutta muu turhautuneisuus voi vähentyä jos saat edes koulun, duunin ja kotityöt sujumaan.

      Rutiinit on tärkeitä, vaikka itse ainakin vihaan niitä. Jos oikeasti tahdot parantaa keskittymistäsi, niin voit aloittaa jo pyrkimällä säännölliseen elämään, koska väsymys ja päihteiden (myös energiajuomien!) väärinkäyttö aiheuttavat/pahentavat keskittymisvaikeuksia ja ne on joka tapauksessa suljettava pois ennen kuin sinulla voidaan diagnosoida ADHD/ADD.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      107
      2087
    2. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      118
      1600
    3. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      124
      1510
    4. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      106
      1337
    5. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      75
      1226
    6. Kristityn megahyökkäys idän palstoilla on kauhistuttava

      Terroristikristityn megahyökkäys joka puolella on kauhistuttava, hänen viesteissään on järjetön määrä vihaa. Hän on idän
      Idän uskonnot
      488
      1145
    7. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      68
      1135
    8. IS viikonloppu 18-19.5.2024.

      Laatija Toni Pitkälä on itse laatinut ja kuvittanut 3- arvoista ristikkonsa. Nihkeästi tuntuu löytyvän ensimmäisiä var
      Sanaristikot
      88
      953
    9. Oliko vähä sometettu taas vai?

      Tuli aiva liika nopiaa traktorin perä vastahan. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/2b3857b3-f2c6-424e-8051-506c7525223a
      Kauhava
      9
      932
    10. Nämä kaikki alla olevat aloitukset on saman naisen aloituksia

      Kuinka paljon täytyy vintissä viheltää että esiintyy välillä jopa miehenä, ja sitten itse vastailee omiin kysymyksiinsä?
      Ikävä
      138
      876
    Aihe