Tämä on 70-vuotiaiden leppoisa kahvipalsta.
Selvittäkää mistä on kysymys ja kirjoittakaa vasta sitten!
Mikä tämä on?
38
167
Vastaukset
- kaisu-liisa
Enpä voi ajatuksiasi lukea, mitä ajat takaa.
Minulle palsta sopii sinällään, leppoisa, lokoisa, jokaisen oma vierailupaikka, jossa jokaisella on lupa olla ihminen, omanlainen.
Jossa ei ole johtajaa, ei orjaa.
Jossa jokaisella on oikeus avata suunsa, kun haluaa, eikä kenenkään tarvi anoa siihen keneltäkään lupaa.
Sitten syödään vasta.- Outsider*
Olet huumorintajuinen ja omaperäinen, olen iloinnut alusta asti tulostasi palstalle. Hyvää yötä kaikille ystäville.
Ajan takaa sitä samaa, jota sinä ja kaikki muutkin. Palsta pitäisi saada pysymään asiallisena sisällöltään, muu on sitten plussaa.
Asiattomat ja sisällyksettömät "sanasylkäisyt" joista ei itse kirjoittajakaan ota selvää eikä ymmärrä, ovat kauhistuttavan tuntuisia epäkirjoituksia
Olen kehoittanut kaikkia kirjoittamaan, mutta niin, että muutkin kirjoitetun ymmärtävät.- kaisu-liisa
Ruuneperi kirjoitti:
Ajan takaa sitä samaa, jota sinä ja kaikki muutkin. Palsta pitäisi saada pysymään asiallisena sisällöltään, muu on sitten plussaa.
Asiattomat ja sisällyksettömät "sanasylkäisyt" joista ei itse kirjoittajakaan ota selvää eikä ymmärrä, ovat kauhistuttavan tuntuisia epäkirjoituksia
Olen kehoittanut kaikkia kirjoittamaan, mutta niin, että muutkin kirjoitetun ymmärtävät.Epäkirjoitus/epäihminen/epähedelmä.
Enpä paljon muualla, kuin täällä ole moisia sanahirviöitä lukenut,
Minusta kun tuota, sen suota, ei kannata kovin kantaa taakkaa muiden ilmaisuista. Suista kuin suista saattaa suistua hetkellisesti muuta, kuin tavanomaista, vakaata sanataidetta.
Kuka meistä on toisiamme paimentamaan? Ei minusta ainakaan? Jokaisella on oikeutensa sanoa, lyhyesti tai pitkästi, mitä aivonsa ajattelevat.
Minusta kun parasta olisi, että hymyillen voisimme lukea jokaisen sanomisia, tokaisuja ja hokaisuja. En minä ainakaan aina jaksa miettiä sanomaani taivaan tappiin. Tokaisen, mitä mieleen juolahtaa.
Ei sitä tarvi ottaa liian tosissaan.
Joka ensimmäisen hokaisun kiven nakkaa, hakkaa sillä itseään.
Nyt kai pitää säädyllisyyden nimiin vaieta.
Ja Outsider, kiitän, niiaan, ja punehdun. Ruunelle ruhtinaalliset terveiset, palstan isä! Ei haittaa, vaikka välillä tukistatkin.
.
- Atolfia
Olinko huomaavinani pientä kiukun virettä tuossa Ruuneperin aloiutuksessa. Eikö kaikki ole älynneet oikein viestin aloittajan aivoituksia?
Onhan se niin, että joskus ajatukset lähtevät harhateille eikä sitten tule ajatelleeksi, että pitäisi pysyä aloittajan aloittamassa teemassa.
Sellaisiahan me olemme. Kunkin mietteet ajelehtivat sen suuntaisina, mitä mielessä välkehtii.
Nyt on niin myöhä, että en ole lukenut muita tekstejä. Tämä aloitus vain hieman hätkähdytti.
Sanonpahan HYVÄÄ YÖTÄ niin ystäville kuin vihamiehillekin!
terv. A t o l f i a- epä-alkuisia sanoja
käyttävät menkööt itseensä: itsensä voit muuttaa, ja silloin maailma muuttuu paremmaksi.
Muiden muuttaminen tai muuttamisyritys huomauttelemalla
ikävästi, ilkeästi aiheuttaa riitaa täällä,
oikeassa elämässä sitä ei face to face tapahdukaan.
Riitoihin syyllistyvät vain huomauttelijat, sillä se joka aloittaa, on syyllinen.
- (=)((
Missä on kaikista sivein ja ihanin jolla on kaikki aina niin hyvin, mutta jolta kuitenkin on toisinaan kummllisen raakalaismaisia kirjoituksia.
- *Kukkahame*
Keskustelin aamutuimaan kahvimukille, menenkö nettiin vai avaanko telkun tein kompromissin avasin molemmat, nyt sitten puran kirjoitusvimmaani Ruunen avaukseen, jossa otsikkona kysymys??
En varsinaiseen kysymykseesi vastaa syystä että liian iso pala näin aamutuimaan, todellisuudessa voisin vastakin, tämä tuntuu joskus olevan ikäistemme hiekkalaatikko.
Joku vie joskus lapion, toinen rikkoo hyvän kakun, ja joku syö silkkaa hiekkaa, ja puhe on sitten kutakuinkin puuroa, se hämmästyttää kummastuttaa ''pientä'' kulkijaa.
Äiti tuu ikkunaan täällä huutaa ????...! - ikäväää
Odotettavissa on tylsempääkin tylsempää.
- havumetsien mies
Kuvaavampi nimitys tälle päälle seitsenkymppisten palstalle olisi epäluuloisten 70 -ikäisten kinastelupalsta.
Eihän mitään kunnon keskustelua synny, jos vain leppoisia ollaan. - varmasti mukana
Kirjoittaa kuka? Mitä hyvänsä?
Kyllä raadollinen jälkikirjoitus ilmestyy jota on vaikea ymmärtää
kuten tämä
"""Odotettavissa on tylsempääkin tylsempää.""", kerro nyt ihmeessä meille ei niin korkeasti koulutetuille, miten tuo on ymmärrettävä? täH ? - Kiitos ylläpidolle,
että Susmorsiamen kiroiluviestit ja loukkaavat viestit poistettiin.
- Kiitoksiin yhdyn
minäkin,, uskomatonta on tuon riitelijän kiroiluviestit. minä olen vanhoilla päivilläni oppinut sitä pelkäämään ja siksi kehun sitä nikilläni välistä
ettei alkaisi kanavouimaan minuun tuota
koskaan loppumatonta vihaansa.
Mikä voi olla sen lähde? Kiitoksiin yhdyn kirjoitti:
minäkin,, uskomatonta on tuon riitelijän kiroiluviestit. minä olen vanhoilla päivilläni oppinut sitä pelkäämään ja siksi kehun sitä nikilläni välistä
ettei alkaisi kanavouimaan minuun tuota
koskaan loppumatonta vihaansa.
Mikä voi olla sen lähde?Pelko, yksinäisen kirjoittelijan näkemys palstatilasta on hälyttävä.
Ei uskalleta kirjoittaa,että miltä minusta nyt tuntuu,kun toista kirjoittelijaa melkein roviolla poltetaan.
Meitä roviolla lahdattuja on pilvinpimein ollut,minä mukaan luettuna.
En ole ylpeä itsestäni,olen Ruune sinuunkin kohdistanut näitä "räkäisyjä",mutta olen ollut myös puolestapuhujanakin toiminut,joten näkisin punttien olevan tasoissa.
Kaiken sanomani olen yrittänyt tehdä niceilläni,se mielestäni laskee oikeusasteikossa syyllinen/syytön tuomiotani.
- Makriina ek
Tämä on otsikon mukaan leppoisa palsta, mutta vaatii rohkeutta tulla mukaan.
Mitä kauemmin täällä mukana roikkuu, sitä selvemmin ymmärtää, että rohkeutta vaaditaan!
Ja löytyyhän sitä.- otetaan opiksi
Toisten kunnioittaminen, pitämällä silti puolensa, on ovallinen keino saada itse osakseen kunnioitusta.
Janice la Rouche - Pelko susmorsianta
ja kataleijta kohtaan on vallannut minut ja kaikkimiehet ja naiset
- ghf
Pelko susmorsianta kirjoitti:
ja kataleijta kohtaan on vallannut minut ja kaikkimiehet ja naiset
Aj kun lapsellista.
- ““““““
Olet niin oikeassa, Makriina! Palsta on pilattu pelolla!
- Ketjun alku oli niin
kiva kuitenkin. Ikävä, että tämän loppuun olivat tulleet yllättäen aamulla ne Susin kiroilu-ja vihaviestit. Ne oli sitten poistettu myöhemmin.
- hävettää jo
Nyt on se todettava, tämä ikäryhmä haluaa tappelua! Osallistujamäärät on kohonneet huimasti, ilmeisesti yksinäisillä naisilla ei ole tappelukaveria kotona, ja purkavat sitä täällä.
Muuten on vaikea ymmärtää jatkoa ja jatkoa jatkon perään !!!- ,,,,
Noin minäkin asian tulkitsen. Palsta on joillekin nyrkkeilysäkki/varaventtiili.
Ikävää.
- ???
Katleija on varmaan puhunut kahdelle vähän epätasapainossa olevalle asiat niin että voi hväksikäyttää heidän juttujaan täällä vallanhalunsa tyydyttämiseen?
Lainaan erään ystäväni lähettämää viestiä.
» Voit sulkea silmäsi ollaksesi näkemättä asioita joita et halua nähdä, mutta sydäntäsi et voi sulkea tuntemasta. «- bobyn veli
liisa.sal kirjoitti:
Lainaan erään ystäväni lähettämää viestiä.
» Voit sulkea silmäsi ollaksesi näkemättä asioita joita et halua nähdä, mutta sydäntäsi et voi sulkea tuntemasta. «Bobby Solo
- kauhistuttaa
Yhä uusia järkyttäviä väitteitä on tuotu julki palstalla, enää ei tiedä mihin voi uskoa.
- 31.10.2013
Kiitos ylläpidolle,että Susmorsiamen kiroiluviestit ja loukkaavat viestit poistettiin
- etäältä näkevä
Höpsis, on täällä paljon paljon pahemmin sanottu hänellekin. Suuttuessaan on aivan normaalia räiskäyttääkin, ilman että siitä tehdään numeroa ja moneen kertaan kiitosta toistetaan.
Alkaa jo ihmetellä mikä tässä on takana kun vedetään siihen oikein koplakin. Tautiselta ja yliherkältä alkaa vaikuttamaan meininkinne nyt. - joutavoinen
Kyllä minuakin järkyttää miten yleistä on kirjoittaa monilla nimillä ja sitten jos syytän jotakin kirjoittajaa miinustelusta paljastuu, että aivan väärä siveäksi tunnettu kirjoittaja onkin loukkaantunut minulle siitä josta olen hänen mielestään häntä moittinut, mutta omasta mielestäni syytin aivan toista kirjoittajaa
Kuinka minä voin ketään mistään syyttää kun loukkaantuja voi olla palstalla kuka tahansa. Tähdennän etten ole itse miinustelusta loukkaantunut vaan väärän henkilön miinusteluloukkaamisesta syyttämisestä ja loukkaantumisesta.
Seuraan kyllä myös A talkkia tuossa sivulla olevasta toosasta. Miksi kirjoitta (yrittää ) virheetöntä Äidinkieltä . Harvalla meistä oli se äidinkielen numero koulussakaan 10 - Kirjoitetaan niinkun ollaan ajateltu , monella se menee murteeksi --mutta kun ymmärretään asia , miksi siittä on tehtävä iso juttu , varsinkin jos pilkut puuttuu ,tai sitten ne on väärissä paikoissa
Kun tulin yli 30v sitten ummikona tänne oli minulla onni kun työpaikallani ei ollut ketään suomalaista , oli pakko tulla toimeen omillaan . Ja se olikin ihan itsestä kiinni , Minä en ollut ainoa Invanrade työssä . Ja opiskelimme työn jälkeen ahkerasti .
Silmälasit Oli vaikeeta kun tuli aina lasisilmä -- ym samankaltaista . Ruotsissa on O sanan edessä joka tarliottaa kielteistä , niinkun ---tahaton =ouppsåtilig,---Tahallinen =uppsåtligOlihan jännän vanhanaikainen sana Ullamirjami, minulle tuli ensin mieleen
avsiktlig ja oavsiktlig, varmaan tuttuja sinullekin, mutta kyllä tuo
uppsåtlig tarkoittaa ihan samaa, harvoin vaan kuulee. Onhan tuo o-etuliite hieman sama kuin epä-liite suomenkielessä.
Voi, että oli hyvä jakso "Sydämen asialla" äsken, Bellamy esitteli Aidensfield Arms pub'issa vastavihityn vaimonsa:D
Pidän niin siitä sarjasta, hyvät näyttelijät ja mukavia kylätapahtumia. Sadesään ratoksi tuli katsottua taas.- Vanha akka minnäi
Kuten tarkkasilmäinen lukija huomaa, ei ole väliä kuka ketjun aloittaa ja millä mielellä, kun kirjoitukset ovat toistensa kopioita toisen ketjun kirjoituksiin nähden.
Samat susmorsiammen syytökset, kuka kuunteli ja halusi tietää, että eihän hän niitä ollut kirjoittanut, täällä kun voi nikkiä käyttää, rekattuakin, vain pilkun lisäämällä.
On se kummaa.
Vanhat, sanon suoraan vanhat akat jauhavat samaa juttua, valitkaa jo uusi virsi.
Toinen aloittaa valituksen ja toinen hyväkäs jatkaa, toistaa, toistaa ja valittaa ja vihaa.
Antakaa anteeksi toisillenne ja nukkukaa yönne tasapainoisen olotilanne kanssa.
Vain itserakkaus saa aikaan toisten syyttelyn.
Kun minua nyt kukaan ei huomaa ja kehu, kun tuo taas sanoi noin ja kun tuo sus, ja k ja jj ja mikälie taas haukkuu!
Lopettakaa kun vielä osaatte, vai osaattekokaan?- Makriina ek
...kuten jo aikaisemmin sanoin, palstalla olo vaatii rohkeutta.
- Näin se menee
Vanha-akka sinä,
Kuinka ihmeessä voit kehoitella muita kirjoittamaan hienosti ja hillitysti------
Lueppa oma kirjoituksesi ajatellen että sen täytyy olla jonkun toisen laatima,
enhän minä sentään tommosta ilkeän tuntuista "saarnaa"ole voinut itse- vanha akka
sinulle näin se menee
En edes kehoittanut kirjoittamaan hienosti ja hillitysti, kehoitin sopimaan riidat.
Itse kirjoitin tekstini, laatimatta ja en kadu sanaakaan.
On tämä semmoinen sekametellisoppa ja sinä paraskin opettaja. En saarnannut, mutta nyt saarnaan, että turhaan saarnasit minulle, vanhalle akalle, - vispilähierrinkauha
vanha akka kirjoitti:
sinulle näin se menee
En edes kehoittanut kirjoittamaan hienosti ja hillitysti, kehoitin sopimaan riidat.
Itse kirjoitin tekstini, laatimatta ja en kadu sanaakaan.
On tämä semmoinen sekametellisoppa ja sinä paraskin opettaja. En saarnannut, mutta nyt saarnaan, että turhaan saarnasit minulle, vanhalle akalle,Kyllä tämä on sellainen ja kun kukaan ei ole kirjoittanut niin mieleen tule joku haju siitä kuka voisi olla niin viitseliäs ja hullu että tämän soan hämmentää aivan semkaisin.
- Muitakin on!
vispilähierrinkauha kirjoitti:
Kyllä tämä on sellainen ja kun kukaan ei ole kirjoittanut niin mieleen tule joku haju siitä kuka voisi olla niin viitseliäs ja hullu että tämän soan hämmentää aivan semkaisin.
Vain yksikö mies maailmassa, eli haju, vanha evakko???
On myös vanhoja naisia, Katkeija ja Sus.
Jjoutava uskoo heitä. - Jj...
Muitakin on! kirjoitti:
Vain yksikö mies maailmassa, eli haju, vanha evakko???
On myös vanhoja naisia, Katkeija ja Sus.
Jjoutava uskoo heitä.outava tuntuu olevan vähän Sv Tufa
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 561428
Janni Tikkanen ohjattiin miesten pukuhuoneeseen
Vai olisko sittenkin Janne Tikkanen? Jos siellä jalkojen välissä on miesten killukkeet, mieshän tämä Janni on. Ja kuuluu611340Pitkäaikaistyöttömyys Suomessa harvinaisen paha
Karut työttömyysluvut, korkein luku yli neljännesvuosisataan.1611311Mitä vastaisit
Jos kysyisin, että lähdettäisiinkö lenkille yhdessä? Vain sinä ja minä, kaksin? Miehelle651178Tiedän ettet tehnyt tahallasi pahaa
Asiat tapahtuivat, ristiriidat ovat meitä vahvempia. Olemmeko me niin vahvoja, että selviämme tästäkin vielä? Aika paljo1041131Rakastan ja ikävöin sinua
Ei helpota tämä ikävä millään. Pelkäsin että tämä ajanjakso tulee olemaan juuri näin vaikea. Siksi halusin ennen tätä pä58947Keskisarja loisti A-studiossa, vauhkoontunut Sofia Virta munasi itsensä
Keskisarja taas puhui 100% faktaa maahanmuuttoon liittyen. Kokoomuksen Kaumalta tuli pari hyvää puheenvuoroa, joskin muu250941- 55916
Nyt tiistain galluppi alkaa....
Kuka on sun elämän rakkaus? Ketä kaipaat edelleenkin? Nyt nimiä vaan rohkeesti tuohon alle.Tää on ikäväpalsta, eikä mikä56903KIIKKUSTUOLI
Aloitetaan taas uudella alustalla, nuo pitkiksi venyneet ovat hankalia etsiä uusia viestejä, joskus vastauksia tulee sin82870