Kyssäri unien näkemisestä?

uneton

Kertooko se jostain, josihminen ei yleensä näe unia? Siis moniin viikkoihin tai kuukausiin? Minä en meinaan näe ja sitten kun näen, kuten nyt muutamana yönä peräkköäin niin ne saattavat olla jotainihan sen hetkiseen arkeen liittyviä, ei edes kertomisen arvoisia.
muista kouluaikana piti tehdä unipäiväkirjaa muutaman viikon ja minua ihan hävettikertoa opettajalle etten taaskaan nähnyt unta, hän varmaan luuli että laiskottelin tai valehtelin muuten vaan. Niin siis kysyisin vaan että "johtuuko" tai "kertooko" tämä jostain kun unia ei näe kuin joskus? Kiitti!

5

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Unia 4

      Jokainen näkee unia, kaikki eivät vain muista niitä. Olemme erilaisia ja toiset näkevät tai muistavat paremmin uniaan. Jos niistä kiinnostuu voi alkaa muistamaankin paremmin. Vanha konsti on juoda illalla paljon, jolloin joutuu menemään wessaan juuri kesken unen. Pitää heti tehdä muistiinpano siitä, muuten se unohtuu. Itselläni on niin vaisuja kuin vilkkaita aikoja.

      Arkipäiväisen tuntuisilla unilla voi olla mielenkiintoinen sanoma, jos luet vaikka näitäkin tulkintoja. Miksi teidän piti kertoa unista opettajalle?

    • uneton

      Juu olen tiennyt sen että kaikki niitä näkevät, mjutta eivät muista. Olen useisin öisin hereillä ja mielestäni harvoin muistan silloinkaan unia nähneeni. Noh, samapa tuo, ajattelin vaan täältä kysyä että josko se olisi joku "oire" jostakin :D
      Siitä on yli 10 vuotta aikaa kun lukiossa psykologian tunnilla käytiin uneen liittyviä asioita läpi ja silloin piti unipäiväkirjaa pitää, en yhtään muista miksi :)

    • Olen nähnyt paljonkin unia elämäni aikana. Suurinta osaa niistä en muista. Kiinnostuin joskus Sigmund Freudista ja en ole koskaan menettänyt tiettyä kosketusta häneen.

      Näemme jatkuvasti unia. Jotkut niistä jäävät mieleemme. Suurin osa kaikesta on merkityksetöntä.

      Näen itsekin unia. Ajattelen niitä silloin tällöin. Jos ne eivät ahdista, en suo niille kahta ajatusta

    • Tällaisista kokeiluista tulee kieltäytyä, ehdottomasti. Ilman eri sopimusta nykyisin.

      En aio käydä läpi kaikkea mitä unista ja ihmisen mielenliikkeistä ajatellaan

      voi toki olla väärässä

    • Tarkoitin siis, että missään tapauksessa peruskouluoppilaiden ei tule pitää unipäiväkirjaa opettajaa varten.

      Unet ovat erittäin henkilökohtaisia.

      Vanhempana minä puuttuisin tällaiseen toimintaan.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Jumala rankaisi; nainen kuoli Suviseuroissa

      Eihän näissä joukkohysteriatapahtumissa ole mitään tolkkua. Aina pitää hajauttaa. Toivottavasti lestatkin tulevat nyt
      Maailman menoa
      153
      3352
    2. Mopomiitti onnettomuus

      Vittu se tehdas-alue ole oikea paikka mopomiitille, Ja minkälainen vanhempi hyväksyy, että pojan mopo kulkee järkyttävä
      Kokkola
      97
      2274
    3. Koettakaa nyt Trumpinkin fanit ymmärtää:

      Hän on myös jo vanha mies. Kukaan ei tiedä, mitä kunnossa hän on parin vuoden päästä.
      Maailman menoa
      323
      2146
    4. Pääsit nainen todella

      lähelle ja kaikki sinussa oli jotain selittämättömän kiehtovaa. Silti en koskaan ymmärtänyt sinua täysin. Mitä halusit t
      Ikävä
      126
      2060
    5. Kiitos, kun paljastit

      Vaikka mä tiesinkin! Nyt voi ottaa seuraavan askeleen? Hyvää yötä:)
      Ikävä
      46
      1819
    6. En saa unta kun ajattelen

      Sinua mies. Sydäntä ahdistaa meidän välit 😌😞
      Ikävä
      81
      1465
    7. YLE kirjoittaa - Viritetyt sähköpyörät aiheuttavat ongelmia poliiseille

      "Itse rakennellut ja viritetyt sähköpyörät ovat poliisin ja Liikenneturvan mukaan yleistyvä kirous liikenteessä." https
      Pyöräily
      102
      1274
    8. Missä hiton pippaloissa

      Sä käyt kun sua ei näy missään..tahtosin vaan varmistua et kaikki ok.
      Ikävä
      29
      1265
    9. Olen miettinyt sinua tänään

      Se mitä teit oli oikeasti vähän tylyä. En voi ottaa sitä muuna kuin mitä se konkreettisesti on. Esitän itsellenikin että
      Tunteet
      24
      1140
    10. Vieläkö pidät minusta

      Vieläkö pidät minusta nuori nainen? Vaikutat etääntyneeltä ja olen ajatellut että haluat olla rauhassa.
      Ikävä
      103
      1029
    Aihe