ateistiksikin haukuttuna elämän lopputaipaleella olevana kysyn yhden lauseen kysymyksen: Mikä on synti?
Tällaisena vihatttuna tuomittuna,
18
61
Vastaukset
Synti on ylpeys, joka johtaa ihmisen kulkemaan omaa tietään. Vaikuttaa niin, ettei Jumalan pyhyys vaikuta armon tarvetta ja kuuliaisuutta Hänen tahdolleen.
- tesa..
Su, Jumala on antanut sinulle lahjan kirjoittaa niin että ihmiset reagoi siihen.
Osaat laittaa huumoriksi ja laittaa pienen kipinän sinne väliin.
Kun toiset tarjoaa jotain oikeni katkeraa niin älä vastaa samalla mitalla, vaan tarjoa takaisin imelää (vaaleanpunaista kermavaahtoa).
Käytä lahjaasi Jumalan kunniaksi.
Kun toiset painaa alas, niin nosta sinä ylös.
Kun toiset halveksii, niin arvosta.
Kun toiset lyö, niin silitä.
Kun toiset tuomitsee, niin vapauta.
Tee tämä sillä samalla huumorilla ja taitavalla sanankäytöllä jonka olet lahjaksi saanut.
Olet ainutlaatuinen ja arvokas Jumalan silmissä, eikä kukaan toinen voi korvata paikkaasi.- muuttis
tesa..
31.10.2013 10:14
Vastaan viestisi johdosta.
Totta, jokainen ihminen on arvokas Jumalalle. Niin su:kin.
Su:sta on maksettu yhtä kallis hinta kuin meistä muistakin: Jeesuksen kalliin sovintoveren hinta Golgatan kummulla ja Getsemanessa.
Ongelma on siinä, että hän ei vielä ole ymmärtänyt tätä.
Siksipä meidän tulee rukoilla hänen puolestaan, että Jumala saisi vetää hänet yhteyteensä, avaisi korvat kuulemaan, silmät näkemään ja sydämen avoimeksi vastaan ottamaan Jeesuksen ansion omakseen -uskossa-
Epäusko on se synti; synnin juuri, joka erottaa Jumalasta. - tesa..
muuttis kirjoitti:
tesa..
31.10.2013 10:14
Vastaan viestisi johdosta.
Totta, jokainen ihminen on arvokas Jumalalle. Niin su:kin.
Su:sta on maksettu yhtä kallis hinta kuin meistä muistakin: Jeesuksen kalliin sovintoveren hinta Golgatan kummulla ja Getsemanessa.
Ongelma on siinä, että hän ei vielä ole ymmärtänyt tätä.
Siksipä meidän tulee rukoilla hänen puolestaan, että Jumala saisi vetää hänet yhteyteensä, avaisi korvat kuulemaan, silmät näkemään ja sydämen avoimeksi vastaan ottamaan Jeesuksen ansion omakseen -uskossa-
Epäusko on se synti; synnin juuri, joka erottaa Jumalasta.muuttis. kyllä Su uskoo, mutta uskoo vähän eri tavalla kuin lestadiolaiset.
Olen monta kertaa nähnyt hänen kirjoituksistaan uskon Jumalaan ja uskon Kristukseen, uskon anteeksiantamukseen yms.
Toki näemme myös ylilyöntejä, mutta niitä täällä kaivetaan oikein urakalla hänestä ylös. Jos sinulle tehtäisiin samalla tavalla, niin sinullakin olisi suuri kiusaus antaa joskus samalla mitalla.
Jos hän joskus kieltää uskonsa niin hän kieltää lestadiolaisen näköisen uskon, tai jos kieltää Kristuksen niin kieltää lestadiolaisen näköisen Kristuksen yms.
Jos olen saanut väärän kuvan niin su itse korjatkoon. - tesa..
tesa.. kirjoitti:
muuttis. kyllä Su uskoo, mutta uskoo vähän eri tavalla kuin lestadiolaiset.
Olen monta kertaa nähnyt hänen kirjoituksistaan uskon Jumalaan ja uskon Kristukseen, uskon anteeksiantamukseen yms.
Toki näemme myös ylilyöntejä, mutta niitä täällä kaivetaan oikein urakalla hänestä ylös. Jos sinulle tehtäisiin samalla tavalla, niin sinullakin olisi suuri kiusaus antaa joskus samalla mitalla.
Jos hän joskus kieltää uskonsa niin hän kieltää lestadiolaisen näköisen uskon, tai jos kieltää Kristuksen niin kieltää lestadiolaisen näköisen Kristuksen yms.
Jos olen saanut väärän kuvan niin su itse korjatkoon.Kysymys kaikille.
Jos itse kulkisitte taivaassa potkukelkalla ja SU tulisi mersulla vastaan, niin nousisiko yhtään vanhemman veljen kokemukset pintaan?
Minulla ei. Näyttäisin Su:lle peukaloa ja pyytäisin kyytiin. Ottaisin kireän pipon päästäni ja heittäisin sen mersun ikkunasta ulos. - muuttis
tesa.. kirjoitti:
muuttis. kyllä Su uskoo, mutta uskoo vähän eri tavalla kuin lestadiolaiset.
Jos olen saanut väärän kuvan niin su itse korjatkoon.tesa, nyt jäin kyllä suu ammolleen ja silmät pyöreinä ihmettelemään "Olen monta kertaa nähnyt hänen kirjoituksistaan uskon Jumalaan ja uskon Kristukseen, uskon anteeksiantamukseen yms."
Su ei yhtään kertaa ole tunnustanut Herraa Jeesusta muuksi kuin hyväksi ihmiseksi. Ja se ei todellakaan riitä.
Viestissäsi oli totta se, että hän uskoo Jumalaan. Ja se, että "ylilyöntejä" tapahtuu, lievästi ilmaistuna kuitenkin.
Mutta Jumalan rakkaus kuuluu su.lle kuitenkin, kuten kaikille ihmisille ja juuri se vaatimalla vaatii ottamaan Jeesuksen omaksi lunastajakseen. Muuten tuo rakkaus jää turhaksi hänenkin kohdallaan. - tesa..
muuttis kirjoitti:
tesa, nyt jäin kyllä suu ammolleen ja silmät pyöreinä ihmettelemään "Olen monta kertaa nähnyt hänen kirjoituksistaan uskon Jumalaan ja uskon Kristukseen, uskon anteeksiantamukseen yms."
Su ei yhtään kertaa ole tunnustanut Herraa Jeesusta muuksi kuin hyväksi ihmiseksi. Ja se ei todellakaan riitä.
Viestissäsi oli totta se, että hän uskoo Jumalaan. Ja se, että "ylilyöntejä" tapahtuu, lievästi ilmaistuna kuitenkin.
Mutta Jumalan rakkaus kuuluu su.lle kuitenkin, kuten kaikille ihmisille ja juuri se vaatimalla vaatii ottamaan Jeesuksen omaksi lunastajakseen. Muuten tuo rakkaus jää turhaksi hänenkin kohdallaan.>Su ei yhtään kertaa ole tunnustanut Herraa Jeesusta muuksi kuin hyväksi ihmiseksi. Ja se ei todellakaan riitä.<
Olen saanut erilaisen kuvan, mielestäni hän on montakin kertaa luottanut Jeesuksen sovitukseen. Ei sellaiseen jossa armolla pyyhitään kaikki tekemättömäksi ja sama meno jatkuu, niinkuin en itsekkään usko sellaiseen sovitukseen.
Jos olen saanut väärän kuvan niin SU korjatkoon.
- su***
Kiitos hyvistä vastauksista. Minä anna oman arvioni synnistä.
Syntiä on se, jos tekee sellaista joka on haitaksi lähimmäisilleeen ja itselleen.Henkisesti tai ruumiillisesti. Samalla se on synti myös Jumalalle. Jos kaiken muun laskee synniksi, ei elämällä ole mitään tarkoitusta. Hyvän tekemisen voi joku laskea synniksi. Mutta Jumala laskee sen hyväksi palkitsemalla sen tavalla tai toisella. Lisätkää siihen jos löydätte muuta!Arviosi on hyvin moderni. Sehän on nykyisin niin, että kaikki on sallittua mistä ei tule haavoja tai mustelmia lähimmäiselle.
Se ei minun mielestäni ole käsitys synnistä niinkuin raamattu sitä käsittelee, se on enempi etiikkaa ja moraalia.
Jeesus puhui himoitsemisesta. Siihen kategoriaan kuuluu myös ahneus.- tesa..
vihne kirjoitti:
Arviosi on hyvin moderni. Sehän on nykyisin niin, että kaikki on sallittua mistä ei tule haavoja tai mustelmia lähimmäiselle.
Se ei minun mielestäni ole käsitys synnistä niinkuin raamattu sitä käsittelee, se on enempi etiikkaa ja moraalia.
Jeesus puhui himoitsemisesta. Siihen kategoriaan kuuluu myös ahneus.>Syntiä on se, jos tekee sellaista joka on haitaksi lähimmäisilleeen ja itselleen.Henkisesti tai ruumiillisesti. Samalla se on synti myös Jumalalle. SU<
Eikö vihne SU kiteytä hyvin sen minkä Jeesuskin sanoo.
"Rakasta Jumalaa yli kaiken ja lähimmäistä niin kuin itseäsi. Tässä on laki ja profeetat."
Jeesuskin oli aikanaan moderni. Hän laittoi koko raamatun yhteen lauseeseen.
Toki voimme tutkia mitä tarkoittaa Jumalan rakastaminen.
"Joka pitää minun käskyni, rakastaa". - muuttis
tesa.. kirjoitti:
>Syntiä on se, jos tekee sellaista joka on haitaksi lähimmäisilleeen ja itselleen.Henkisesti tai ruumiillisesti. Samalla se on synti myös Jumalalle. SU<
Eikö vihne SU kiteytä hyvin sen minkä Jeesuskin sanoo.
"Rakasta Jumalaa yli kaiken ja lähimmäistä niin kuin itseäsi. Tässä on laki ja profeetat."
Jeesuskin oli aikanaan moderni. Hän laittoi koko raamatun yhteen lauseeseen.
Toki voimme tutkia mitä tarkoittaa Jumalan rakastaminen.
"Joka pitää minun käskyni, rakastaa"."Joka pitää minun käskyni, rakastaa". tesa.
Pidämme, että Jumalan käskyt ovat oikeat ja hyvät, meidän parhaaksemme annetut.
Emme kuitenkaan TÄYTÄ niitä, siis pitäminen ja täyttäminen onkin eri asia.
Ainoa joka on täyttänyt käskyt, eli lain, on Jeesus Kristus!
Laista ei katoa pieninkään piirto, vaikka kaikki muu katoaa, se on Jumalan totuus.
Näin ollen laki on kurittaja Kristukseen, jossa, vain Hänessä, meillä on vapaus ja lapsioikeus. Eikä se tarkoita sitä, että saisimme vapauden elää synnissä. Siksi kristityllä ihmisellä on sotatila vanhan ja uuden ihmisen välillä. - tesa..
muuttis kirjoitti:
"Joka pitää minun käskyni, rakastaa". tesa.
Pidämme, että Jumalan käskyt ovat oikeat ja hyvät, meidän parhaaksemme annetut.
Emme kuitenkaan TÄYTÄ niitä, siis pitäminen ja täyttäminen onkin eri asia.
Ainoa joka on täyttänyt käskyt, eli lain, on Jeesus Kristus!
Laista ei katoa pieninkään piirto, vaikka kaikki muu katoaa, se on Jumalan totuus.
Näin ollen laki on kurittaja Kristukseen, jossa, vain Hänessä, meillä on vapaus ja lapsioikeus. Eikä se tarkoita sitä, että saisimme vapauden elää synnissä. Siksi kristityllä ihmisellä on sotatila vanhan ja uuden ihmisen välillä.>Emme kuitenkaan TÄYTÄ niitä, siis pitäminen ja täyttäminen onkin eri asia. muuttis<
Voimmeko sitten tuomita toisen uskon siitä mitä itsekkään ei pidä?
"Rakkaus peittää paljotkin synnit".
Paavali sanoi että "rakkaus on verrattomasti muita teitä parempi".
On monta tietä, mutta rakkaudentie on niistä niin paljon parempi ettei voi edes verrata.
Kuuliaisuudentie, uskollisuudentie, hyvyydentie, ilontie, totuudentie, viisaudentie yms. ovat kaikki hyviä teitä, mutta niitä kannattaa tavoitella rakkaudentien lisäksi. Jokainen tie minkä tunnemme on helmi helminauhassamme.
Ps. Sinulla on niin monta helmeä helminauhassasi että voin sanoa niin kuin Daavid: "Käskyjä ei ole vaikea pitää".
- tämä on totuus
Savon ukko on omalla tunnustuksellaan tunnustanut kaikkien meidän edessämme täällä elävänsä Jeesuksen Kristuksen ulkopuolella, ilman uskonyhteyttä Kristuksen ruumiiseen ja vereen.
Ilman uskoa on todellakin mahdotonta kelvata Jumalalle. Tilasi on todella kammottava. Olet kertonut olevasi jo vanha mies, eli lähdön hetkesi on lähellä.
SE päivä tulee olemaan kamalaakin kamalampi jos kääntymystä ja parannusta ei tule ennen sitä.- Usko vai uskonto?
Oletko sinä rukoillut hänen puolestaan? Oletko kirjoituksilla ohjannut elävän Jumalan luokse, rakastavan Jeesuksen kautta? Nämä ovat uskovan ensimmäiset toimenpiteet, vaikka se kestäisi loppu elämäsi. Jos sinulla on muuta historiassa, niin siitä tulee tehdä parannus ja pyytää anteeksi. Se on ollut synti savonukkoa vastaan ja Jumalan edessä. Mene äläkä enää syntiä tee.
- su***
No, ensimmäiseksi himoitsemisesta. Ei silmä osaa vie. Voi himoita naapurin kaunista vaimoa tai tytärtä. Jos emme häiritse himoamme näille,
emme ole tehneet syntiä vastaan, vaan kiusaamme omaa mieltämme. Ehkä sekin on synti jos hiuksia halotaan. Jos himoitsemme naapurin vaurautta ajatuksissamme niin se on sama juttu. Eikä se ole modernia, Ihminen on aikojen alusta ollut sellainenan. TarinaAdam himoitsi Eevan omenaa. Sitten synti tapahtui kaksipuolisesti.
Myös mielen pahoitus on synti joka sen toiselle tuottaa. Jos sinulle sanotaan, et ole hyvä ihminen. Silloin tuomitsija tekee synnin. Jos sanoo toiselle, olen pelastettu, verellä pesty, se on röyhistelyä ja alentavaa lähimmäistä kohtaan. Se on synti. Sen pesun ja hyvän olon voi tulkita toisin, hyvillä sanoilla, jolloin vastaan otto on toinen. Ja eikö siellä kirjassa mainita jotain, että turha "huutelu" on pahasta.
tesalle sanoisin, Olenko minä siis mersulla tulossa taivaasta? Vai tarkoitiko, että olisin ajemassa hel.vetin pikatiellä samaan suuntaan hevosmiehen kanssa. No, kyllä taivastiellä minun mersullenikin tilaa riittää lestadiolaisten volvojen vetämän asuntovaunun kanssa mikä on täynnä pipopäitä. Voin hyvinkin tehdä u- käännöksen. Ja onhan mersussa vielä pakki.
Mikä on ylilyönti, Onko se lähimmäisen länttääminen kyykäärmeen sikiöksi, saa.tan äpäräksi ja tarjoaminen hel,vetin lämpöä. Kysyn vaan.
Ylilyönti voi olla myös arvosteleminen lahkolaiseksi perusteetomasti.
Että muistakaamme, ne ylilyönnit, jotka voi pahoittaa lähimmäisemme mielen. Jos välttämättä syntinen mieli haluaa jotain ojennusta toiselle antaa, laitettakoon se Jeesuksen tavoin esimerkillisin kertomuksin ja kuvauksin. Ja vaikka pehmentämällä juttuaan sopivin kevyt vitsein, joita moni ei halua ymmärtää. Nauru on hyvän oloa, ja se vaimentaa vihaa ja katkeruutta. Ja kaikkein lyhin ja tehokkain sana on saada lähimmäinen rakastettavaksi ja hyvälle mielelle sanomalla KIITOS!
Onnea kaikille matkaan!- tesa..
>tesalle sanoisin, Olenko minä siis mersulla tulossa taivaasta? Vai tarkoitiko, että olisin ajemassa hel.vetin pikatiellä samaan suuntaan hevosmiehen kanssa. su<
>Jos itse kulkisitte taivaassa potkukelkalla ja SU tulisi mersulla vastaan, niin nousisiko yhtään vanhemman veljen kokemukset pintaan?
Minulla ei. Näyttäisin Su:lle peukaloa ja pyytäisin kyytiin. Ottaisin kireän pipon päästäni ja heittäisin sen mersun ikkunasta ulos. tesa.<
Lestadiolaisilla on opetus että vanhempi veli joutui helv,ettiin, koska ei halunnut päästää nuorempaa veljeä taivaaseen.
Vanhemmalla veljellä oli pipo liian kireällä ja nuoremmalla liian löysällä, ja siksi vanhempi suuttui.
Vertasin tätä sinuun, olet nuorempi veli joka ajaa mersulla taivaassa, ja tuomitsijasi ovat vanhempia veljiä jotka tuomitsevat itse itsensä helve,ttiin. Siksi he tulevat nöyryytettyinä vastaasi potkukelkalla.
- su***
...jatkan, tuon hevosmiehen viimeisen arvostelun ja tuomion otan vitsin kannalta. Hän huutelee vain liian korkeella puussa. Mitä korkeammalta putoo, sen enemmän sattuu.
- su***
...ja vielä. Edellisen kirjoitukseni jälkeen katsoin tietokoneelta Iltasanomia. Siinä oli heiltä kysely koululaisten kirjoitusmokista.
Tässä paras, joka sopii nyt hel.vetin,hevosmien katsottavaksi.
Eräs oppilas kirjoitti:, Jeesus oli hieno mies. Hän kierteli kavereittensa kanssa pitkin ja poikin Israilia.Paransi sairaita, teki ihmetekoja, kuten esim. käveli järven päällä. Ja kirjoiteli kirjeitä seurakunnille, näistä tärkein on Jopin posti.
En malttanut olla tätä tänne laittamatta, niin osuvasti oppilas kirjoitti.
Jokainen saa sen tulkita miten haluaa.
Katsokaa ihmeesä juttu.
:
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Simula, rakkaus, Aittakumpu
Milloin tämä rakkaus on roihahtanut? Onko molemmat herätysliikkeen jäseniä - kristillisiä etnonationalisteja ?https://ww1161928Yläkoulun seksiopas neuvoo harjoittelemaan
anaaliyhdyntää lämpöisellä ja pitkällä porkkanalla https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010859818.html1541402Pormestari käräjille?
Ei mene Puolangalla häpösesti, rinnekeskus&hotelli suljettuna ja käräjäasiana, naudat tapetaan nälkään, poliisi tutkii j551317- 531069
Joukko oppilaita terrorisoi koulua Helsingissä niin
että osa opettajista pelkää töihin tulemista https://www.hs.fi/helsinki/art-2000010857587.html1341011Susta ei saisi nättiä vaikka miten paljon
meikkaisit. 😁 anna siis sen miehen olla rauhassa! Sivusta tutulta mieheltä75946Voisimmeko seuraavan kerran kun
Nähdään tehdä toisille selväksi että kiinnostaa enemmän kuin kaveri mielessä. Jos keksit vielä keinon niin napakymppi36857- 52854
Norjan tilaama koruton raportti mitä NATO-jäsenyys aiheuttaa Suomelle
Iltasanomat: "Miksi vaikenemme? Asiantuntijoiden mukaan Suomessa ei vieläkään ymmärretä, mitä Nato-jäsenyydestä seuraa62832- 56801