R-kioskilla myymättömät veikkausporukat.

ärräsetä

Heipähei!

Haluaisin kysellä onko joku muu törmännyt moiseen, että myymättömät porukkapelit joutuu itse myyjä lunastamaan peliajan sulkeuduttua?

Olen ollut itse R-kioskilla kolmisen vuotta pian töissä sellaisena kiertelevänä tuuraajana aina sairastapauksille yms. Nyt olen kuitenkin saanut juuri uuden määräaikaisen suhteen yhteen kauppiaskioskiin. Eli kioski on tavallaan yksityisen henkilön, ei ketjun. Ketjun puolella työskennellessä jos myymättömiä porukoita jäi, niin rautakirja lunasti ne. Mutta nyt kun kauppias joutuisi tämän itse tekemään, laittaa hän myyjät ostamaan porukat jos eivät niitä saa itse myytyä. Tai jos ei osta, pidättää hän kyseisen summan palkasta.

Itseäni ei haittaisi, jos kyse olisi vaikka muutamista euroista per viikko. Yleensä porukat ovat sen hintaluokan suuruisiakin. Mutta jostakin syystä kauppiaalla on tapana tehdä yllättävänkin suuria osuuksia myytäväksi. Yksi osuus on usein jopa 6-9e. Ei niitä tarvitse jäädä kuin muutama myymättä niin puolet päivän palkasta meni jo siinä. Kauppias itse tekee vain aamuvuoroja ja tekee näin ollen itse kaikki veikkauspelit myyjille valmiiksi.

Onko muilla kokemuksia siitä että joutuisi myymättömiä porukoita lunastamaan? Tai jääkö niitä kellään myymättä? Olenko vain huono tarjoamaan niitä asiakkaille?

5

1468

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ylitalon astu

      Ei voi olla laillista, nosta meteli.

    • 20 vuotta Ärrällä

      Porukka suunitelma pitäisi olla olemassa kioskissa..Ja sen mukaisesti tehdään miten menekkiä on..Ei herranen aika pidä itse ostaa..Eikä kyllä voi kauppias maksattaa työntekiällä..

    • Myyjänä viisi vuotta

      Hei!

      Kyllä hän varmaankin pelkää että tekee sopimusrikkomuksen ja joutuu maksamaan 20 tuhatta euroa lain rikkomisesta. On erittäin suuri rikos jos niitä porukoita on kioskissa laatikossa, ei edes nimellä ole ilman megakimppaa saa olla yhtään, saati että jää myymättä...se on velaksiostoa. Joku oli kuulemma saanut fudut kun oli tehnyt porukoita asiakkaille laatikkoon ilman megakuittausta. En nyt kyllä oikein usko tuota...Veikkaus on vastannu tuolla jossain, että yksikin tuollainen myyjällä maksattaminen on liikaa. Itse kauppias saapi ottaa tekemänsä porukan kyllä kontalleen, kauppiaan tappio jos on tehnytkin itse...

    • ihmettelenvaan

      Mä oon taas kuullut kaverilta joka työskentelee r-kioskilla, että hänen esimies saattaa vetää pienet raivarit ellei kaikkia edellisen illan kimppoja ole myyty. Olen myös käsittänyt että jos ei niitä saa myytyä niin itse ne sit pitäisi ostaa, mutta minkä järjen mukaan?! Tottakai niitä varmasti koitetaan myydä kaikille veikkausta pelaaville, mutta mitäs sitten kun et niitö saa menemään vaikka kuinka koitat? Kaverikin stressaa aina välillä että tuleeko taas sanomista että koska se kuuluu sun työtehtäviin ne on pakko ostaa tai saada myytyä. Outoa käytöstä tollainen, eihän sen pitäisi olla työntekijän pussista pois jos kaikki kimpat ei mee kaupaksi, ellei sitten työntekijä ihan omasta vapaasta tahdostaan vaikka yhtä osta.

      • Ei kauppias voi missään tapauksessa noin menetellä

        Sitäpaitsi joku hallinto oikeushan pari vuotta sitten kielsi näiden porukkapelien aktiivisen myynnin.

        Porukkapelit saavat olla vain näkyvillä ostettavina mutta myyjä tai kauppias eivät saa niitä aktiivisesti suusanalliseti asiakkaalle myydä.

        Ei muuta kuin yhteyttä liittoon, jos kauppias pidättää myymättömien pelien hinnan myyjän palkasta tai vaatii myyjää ostamaan ne.

        Ja liittoonhan viisas kuuluu, vain idiootti kuuluu ytk:hon.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      58
      2382
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      73
      1990
    3. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      208
      1870
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      56
      1747
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      4
      1661
    6. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      4
      1629
    7. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1534
    8. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      5
      1367
    9. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      7
      1321
    10. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      1
      1228
    Aihe