Osaatko lopettaa ajoissa

vaikuttava aine

oman viestiketjusi esille nostamisen? En jaksa lukea päivästä toiseen samonja ketjuja, samojen ihmisten samantyyppisiä kommentteja. Keskustelu olisi mielekkäämpää, jos annettaisiin edellisen päivän, jo väkinäisiksi käyneiden keskustelujen vaipua unholaan. Aloitettaisiin uusi päivä uusilla kujeilla.

Aika näyttää jättäneen jälkensä myös meidän monien suosikkilaulajaan, Tapani Kansaan. Itse en ole kyllä häntä kovastikkaan fanittanut. Alkaa olemaan miehen ulosanti puhuessa jo melkoisen takkuista, ihme että pystyy vielä laulamaan.

Yhden asian haluaisin vielä kysyä, joka ei kuulu näihin kahteen asiaan millään lailla. Kuinka helppona koet veden juonnin? Olen huomannut siinä todella hyvän vaikutuksen aineenvaihduntaani, mutta 2 litraa päivässä... Vesimuki saa olla koko ajan vieressä, että yleensä tulee juotua.

79

273

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vesivanhinvoide

Vaikeaa on ja unohtuu veden juominen. Vaikka laitan pulloon että voin siitä sitten seurata paljonko juon niin tahtoo vaan unohtua.

Sen tiedän että se on ihan suotavaa juoda vettä pari litraa ja aamulla ensimmäisenä aloittaa päivä vedellä.

Silloin kun laihdutin niin sen veden muisti paremmin. Nyt ei niinkään. Yritän kuitenkin.

Katsoin netistä että olisiko pari desiä tunnissa terveellistä sitä vettä juoda, ei tolkuttomia määriä kerralla. Voi nääs hukkua jos hirveitä määriä juo :) Eipä sekään olisi tullut mieleen mutta joskus luin lehdestä että nuori tyttö oli kuollut kun olivat kilpaa kaverinsa kanssa vettä juoneet.

Eli kohtuus kaikessa.

• vaikuttava aine

Vai että vielä pitäisi ruveta miettimään montako desiä juo tunnissa.
        Olen kuullut että urheillessa ihan mahdoton vedenjuonti on myös epäterveellistä, siitä voi tulla vaikka mitä vaivoja.
        Kultainen keskitie tietysti kaikissa asioissa.
        Kahvi on myös sellainen nautintoaine, mistä ollaan monta mieltä. Juon kahvia kupillisen aamulla, ja se on siinä. Myöhemmin päivällä juotu kahvi ei enää maistu hyvältä.

• juonjasyön
        vaikuttava aine kirjoitti:

Olen kuullut että urheillessa ihan mahdoton vedenjuonti on myös epäterveellistä, siitä voi tulla vaikka mitä vaivoja.
        Kahvi on myös sellainen nautintoaine, mistä ollaan monta mieltä. Juon kahvia kupillisen aamulla, ja se on siinä. Myöhemmin päivällä juotu kahvi ei enää maistu hyvältä.

No eihän sitä tarvitse miettiä. Kittaa mun puolesta vaikka milli, mitä se mulle kuuluu. Itsehän kysyit. Ja tuo parin desin tarkoitus oli että hullua sitä paria litraa on kerralla juoda.

• vaikuttava aine kirjoitti:

Vettäkään ei pidä juoda liikaa, voi pian tulla vesijuopoksi ja elimistön suolatasapaino järkkyy.

• ludzia kirjoitti:

Vettäkään ei pidä juoda liikaa, voi pian tulla vesijuopoksi ja elimistön suolatasapaino järkkyy.

Ei sitä vesijuopoks kovin helposti tuu.

Se kun on korvienvälisairaus.

• minttupuu kirjoitti:

Ei sitä vesijuopoks kovin helposti tuu.

Se kun on korvienvälisairaus.

No ei niin mutta kuiteski jos vettä juo liikaa käypi helposti niin kuin vesijuopööe. Yls kamu oli wissydietillä sillä seurauksella at joutui sairaalaan suolojen tasapainotukseen.

• ludzia kirjoitti:

No ei niin mutta kuiteski jos vettä juo liikaa käypi helposti niin kuin vesijuopööe. Yls kamu oli wissydietillä sillä seurauksella at joutui sairaalaan suolojen tasapainotukseen.

höh, siis vesijuopolle.

• vaikuttava aine
        ludzia kirjoitti:

Monesti puhutaan suolan epäterveellisyydestä, mutta harvemmin siitä mitä sen puute voi pahimmillaan saada aikaan. Olen monta kertaa kuullut vanhusten kärsivän suolan puutteesta. Nimenomaan sellaisten vanhusten jotka ovat laitoksissa toisten armoilla.

Monesti puhutaan suolan epäterveellisyydestä, mutta harvemmin siitä mitä sen puute voi pahimmillaan saada aikaan. Olen monta kertaa kuullut vanhusten kärsivän suolan puutteesta. Nimenomaan sellaisten vanhusten jotka ovat laitoksissa toisten armoilla.

Usein kotona asuvat vanhukset tulevat tiputukseen sairaalaan suola-arvojen mataluuden ja sen aiheuttamien oireiden vuoksi.

• ________M
        ludzia kirjoitti:

höh, siis vesijuopolle.

Ja kusipäille

• vaikuttava aine
        ludzia kirjoitti:

Usein kotona asuvat vanhukset tulevat tiputukseen sairaalaan suola-arvojen mataluuden ja sen aiheuttamien oireiden vuoksi.

Liika on aina liikaa sen suolan epäterveellisyyden takia. Jotkut ottaa asiat liian tosissaan. Eikä se mikään ihme ole kyllä siitä tässä männä vuosina vouhkattiinkin.

• ________M kirjoitti:

Ja kusipäille

Aijaa. En kyllä muista montaaaan jolla ois ksuta ollut konkreettisesti päässä, siis siäpulolella. Se taitaakin olla jo aika taito saada sellaista.

Liika on aina liikaa sen suolan epäterveellisyyden takia. Jotkut ottaa asiat liian tosissaan. Eikä se mikään ihme ole kyllä siitä tässä männä vuosina vouhkattiinkin.

Nii, kyllä ihmisen pitää ruoasta saada suolaa.Muttei ruioan tarvitse silti olla mitään tönkkösuolattua.

• vaikuttava aine
        ludzia kirjoitti:

Nii, kyllä ihmisen pitää ruoasta saada suolaa.Muttei ruioan tarvitse silti olla mitään tönkkösuolattua.

En pysty syömään edes liian suolaista ruokaa. Mausteita saa olla vaikka kuinka paljon, eikä tulisuus haittaa, mutta suola. Mieheni suolaa aina savustettavan kalan niin suolaiseksi, etten pysty syömään. Ehkä tarkoituksella, saa syödä kaikki itse.

En pysty syömään edes liian suolaista ruokaa. Mausteita saa olla vaikka kuinka paljon, eikä tulisuus haittaa, mutta suola. Mieheni suolaa aina savustettavan kalan niin suolaiseksi, etten pysty syömään. Ehkä tarkoituksella, saa syödä kaikki itse.

Oisko noin et ois noin häijy tahallaan :).

• Kettu
        ludzia kirjoitti:

Joopa joo,vanhukset juovat huonosti vettä. Mieleisempää on mehut ja muut makeat ne taas nostaa sokerit , alkoholiton siideri oli papalle mieluista. Minä taas lipasen ohimennessä lähteestä.

• ,..,

Moninaista näyttää vaivasi olevan.
      Tapsukkaa ja vettä, että, mitä lienee?
      Mullon vesipulloja, useitä, eipä kuivuta eikä nuivuta.

• Vanha/Uusi

Voihan olla että joku ei usein käy täällä ja jutut on hänelle uusia. Haluaa vastata ja meidän ei kuulu arvostella.

Jollekkin on omakohtaista nyt vanha/uusi juttu ja hän haluaa kirjoittaa siitä. Voihan sitä hypätä yli jos huomaat lukemasi jutun.

• vaikuttava aine

Hypinkin yli, pitkillä loikilla.
        Kylläpähän näissä pitkissä ketjuissa on samat kirjoittajat, jotka nostavat niitä esiin.
        Arvostella ei kuulu, mutta ihmetellä saa, luullakseni. Tällä asialla saattaa olla myös sellainen vaikutus, että kirjoittajat ajattelevat, ettei kannata edes tulla tänne palstalle kun päivästä toiseen on samat jutut ensimmäisinä.

• Kett3

Hypinkin yli, pitkillä loikilla.
        Kylläpähän näissä pitkissä ketjuissa on samat kirjoittajat, jotka nostavat niitä esiin.
        Arvostella ei kuulu, mutta ihmetellä saa, luullakseni. Tällä asialla saattaa olla myös sellainen vaikutus, että kirjoittajat ajattelevat, ettei kannata edes tulla tänne palstalle kun päivästä toiseen on samat jutut ensimmäisinä.

Täytyy todella ihmetellä tätä vedenjuonnista meuhkaamista . Oliko vedenjuonti ehkä unohtunut,sehän on lähes automaattinen toiminto ihmisellä. Vettä juodaan kun on jano. Ihmiset eivät tunnista tarpeitaan tässä yltäkylläisyydessä ,eivät tiedä onko jano vai nälkä.Vain vanhusten janontunne on heikentynyt.

• Riittävästi nesteitä
        Kett3 kirjoitti:

Täytyy todella ihmetellä tätä vedenjuonnista meuhkaamista . Oliko vedenjuonti ehkä unohtunut,sehän on lähes automaattinen toiminto ihmisellä. Vettä juodaan kun on jano. Ihmiset eivät tunnista tarpeitaan tässä yltäkylläisyydessä ,eivät tiedä onko jano vai nälkä.Vain vanhusten janontunne on heikentynyt.

Väärin. Nesteitä pitää nauttia jo ennen kuin on janon tunne, joka on merkki siitä, että aivot kuivuvat jo. He, jotka nyt ovat iäkkäitä vanhuksia, eivät ole aikanaan elämässään oppineet tätä asiaa, siksi riittävästi juominen on hyyyvin hankalaa ja vastenmielistä. He odottavat sitä janoa, ja odottavat, ja odottavat, ja ...

• mieti mieti
        Riittävästi nesteitä kirjoitti:

Väärin. Nesteitä pitää nauttia jo ennen kuin on janon tunne, joka on merkki siitä, että aivot kuivuvat jo. He, jotka nyt ovat iäkkäitä vanhuksia, eivät ole aikanaan elämässään oppineet tätä asiaa, siksi riittävästi juominen on hyyyvin hankalaa ja vastenmielistä. He odottavat sitä janoa, ja odottavat, ja odottavat, ja ...

Osaatko lopettaa ajoissa?

• Riippuu as:n haarois
        mieti mieti kirjoitti:

Osaatko lopettaa ajoissa?

Mitä horiset? Miksi et nuku?

• ----
        Riippuu as:n haarois kirjoitti:

Mitä horiset? Miksi et nuku?

Mitä täällä muille kenenkään valvomiset kuuluu?
        Voihan olla vaikka töissä tauolla.

• Kannattaisi nukkua
        ---- kirjoitti:

Mitä täällä muille kenenkään valvomiset kuuluu?
        Voihan olla vaikka töissä tauolla.

No ihan samaa kuin sulle mun kommentin rääpiminen. Varsinkin, kun ei osaa selvittää, mitä tarkoittaa.

• meeriamanda

Kyllä.

Minkäs teet jos joku toinen jatkaa jo itse kuopatuksi aiottuun ketjuun?

Miksi ylipäätään avaat ketjuja jotka eivät kiinnosta tai ärsyttävät?

Yritän juoda vettä sen 2l, usein jää alle suosituksen.

• vaikuttava aine

En kirjoittanut sanaakaan ärsytyksestä.
        Käyn kuitenkin aina joskus mielenkiinnosta katsomassa, joko olisi jotain uuttakin asiaa. Josko joku uusi kirjoittaja olisi keksinyt sinne, jotain uutta. Samat kirjoittajat siellä pörrää. Saa pörrätä, ei haittaa.

• meeriamanda

En kirjoittanut sanaakaan ärsytyksestä.
        Käyn kuitenkin aina joskus mielenkiinnosta katsomassa, joko olisi jotain uuttakin asiaa. Josko joku uusi kirjoittaja olisi keksinyt sinne, jotain uutta. Samat kirjoittajat siellä pörrää. Saa pörrätä, ei haittaa.

Kyllä, saisivat toki vaihtua aloitukset vikkelämmin... jos jokainen odottaa niitä hyviä aloituksia tuloksena on tää.

Joskus minua ärsyttää tuo usein mainittu ´hyvien aloitusten puute ´ miksi ei sitten niitä tehdä...kenen heiniä ne pitäisi olla, aloitukset?

Samat kirjoittajat siellä pörrää, kirjoitat ... hyvä että edes he.

Valmiille on yleensä helppoa tulla, pikemminkin näen palstan kuin noutopöytänä josta jokainen poimii haluamansa... jonkun sen noutopöydänkin tarvii rakentaa ja siinä tarvitaan kaikkia ei vain niitä samoja.
        Minäkin kaipaan osallistujia, en valittajia.

• Siksi ei
        meeriamanda kirjoitti:

Kyllä, saisivat toki vaihtua aloitukset vikkelämmin... jos jokainen odottaa niitä hyviä aloituksia tuloksena on tää.

Joskus minua ärsyttää tuo usein mainittu ´hyvien aloitusten puute ´ miksi ei sitten niitä tehdä...kenen heiniä ne pitäisi olla, aloitukset?

Samat kirjoittajat siellä pörrää, kirjoitat ... hyvä että edes he.

Valmiille on yleensä helppoa tulla, pikemminkin näen palstan kuin noutopöytänä josta jokainen poimii haluamansa... jonkun sen noutopöydänkin tarvii rakentaa ja siinä tarvitaan kaikkia ei vain niitä samoja.
        Minäkin kaipaan osallistujia, en valittajia.

Onhan se tietysti niinkin, että valmiille on helppo tulla. Monta kertaa on kyllä aloituksia joihin kukaan ei kommentoi sanallakaan. Tämä varmaankin vaikuttaa siihen että entistä harvemmin viitsitään miettiä aloitusten aiheita.

• meeriamanda
        Siksi ei kirjoitti:

Onhan se tietysti niinkin, että valmiille on helppo tulla. Monta kertaa on kyllä aloituksia joihin kukaan ei kommentoi sanallakaan. Tämä varmaankin vaikuttaa siihen että entistä harvemmin viitsitään miettiä aloitusten aiheita.

On totta haastat ;) Usein myös sekin vaikuttaa kuinka ´hoitaa´ aloitustaan. Jos vain tekee aloituksen jopa hiukan provosoivankin ja ei kunahda sen koomin mitään ketjuun.. ketju joko tyrehtyy tai muuttuu tappelukseksi - aloituksesta ei oo ees pilkkuakaan mukana. Varmimmin ei ketjustakaan myöhemmin.

• satu setä
        meeriamanda kirjoitti:

On totta haastat ;) Usein myös sekin vaikuttaa kuinka ´hoitaa´ aloitustaan. Jos vain tekee aloituksen jopa hiukan provosoivankin ja ei kunahda sen koomin mitään ketjuun.. ketju joko tyrehtyy tai muuttuu tappelukseksi - aloituksesta ei oo ees pilkkuakaan mukana. Varmimmin ei ketjustakaan myöhemmin.

Tässä olen lueskellut aloituksia ja täytyy sanoa että pikkeuksetta jossain kohdassa sätitään toisia kirjoittajia. Hoitaa aloitustaan, sättimällä epämieluisat kirjoittajat pois. Onko se sitä hoitamista ?Joskus tuntuu siltä, kuin eri nimerkkien takana olisi sama kirjoittaja..Ei haittaa minua kunhan vaan juttu luistaa.Asiat kulkee eteenpäin..ei jää junnaamaan paikallaan.

• meeriamanda
        satu setä kirjoitti:

Tässä olen lueskellut aloituksia ja täytyy sanoa että pikkeuksetta jossain kohdassa sätitään toisia kirjoittajia. Hoitaa aloitustaan, sättimällä epämieluisat kirjoittajat pois. Onko se sitä hoitamista ?Joskus tuntuu siltä, kuin eri nimerkkien takana olisi sama kirjoittaja..Ei haittaa minua kunhan vaan juttu luistaa.Asiat kulkee eteenpäin..ei jää junnaamaan paikallaan.

Ihan samaa ollaan tehty, eli lueskeltu aloituksia. Minä en säti henkilökohtaisuuksilla ketään mutta mielipiteeni ilmaisen... eriävänkin. En myös niele jos minua syytetään milloin mistäkin ´puska nikistä ´, näyttäkää toteen... ei mulla muuta tästä.

Tuo on valheellista ...ei haittaa minua....kun ilmiselvästi haittaa. Jos ei rekattu nimimerkkini ole viestissä , on parasta jättää minut laskuista pois.
        Kukaan ei saa minua puskista huutelemaan, ja hoidan aloitukseni... ne harvat joita teen.

• ,,..

Jospa ottaisit elämääsi hieman kansantajuisemman otteen?
      Minä juon pullojeni määrän vettä joka ikuinen päivä.

Jollain lailla sanoistasi siintää takkuisa ja ikävä tunnelma.
      Yritä ryhdistäytyä, katsos kun, me kaikki olemme ihania ihmisiä.

• Hei kun keikuskelen

En ole koskaan tehnyt aloitusta tälle palstalle. Tonne 50 palstalle oon tehnyt vain muutaman aloituksen vuosien varrella (ehkä viis) ja mönkään ovat menneet nekin.
      Olen maaaaailman huonoin aloitusten tekijä. En kertakaikkisesti keksi aiheita. Nostan hattua taitaville aloitusten tekijöille. Usein ajattelen, että mistä noi oikein noita vetelee.

Oon niin vähän tällä palstalla, että en viitsi valittaa mistään. Oikeastaan ei häiritse mikään. Katson aloitusten otsikot ja jos ei kolahda, niin en avaa sitä laisinkaan.
      Jos johonkin ketjuun olen jotakin napsutellut, niin sitten kun tuun seuraavan kerran, niin vilkaisen, josko joku on minulle jotakin viserrellyt. Jos on, niin tahdon visertää takaisin. Kohteliasta on jotakin vastata. Tosin tietysti joku kommentti jää huomaamatta, kun lähden töihin tai muihin "rientoihin".

Joka aamu pistän kaffetpannun levylle ja siinä samaan syssyyn vetäsen naamaani ison lasillisen vettä. Sen jälkeen juon, kun on jano. Mistään suosituksista en piittaa mitään. Kuuntelen tarkkaavaisesti omaa kehoani ja toimin sen mukaan. Hyvin on mennyt tähän asti ja menkööt ku on päässy vauhtiin.

• Minä heti viserrän sullen.

Kaivannut olen ihania juttujasi.
        Mutta ymmärrän, ettei tänne aina ehdi.

Vettä juon tarpeelisesti, mielestäni.
        Liikaa ei saa juoda, ettei tule suolaton olo...;)

• vaikuttava aine

Sanat ärsyttää, valittaa... siintää takkuisa ja ikävä tunnelma... yritä ryhdistäytyä...
        Vähän minäkin olen palstalla, ja ehkä tämän jälkeen vielä vähemmän.

Aloituksia ei tänne ehkä kanatakkaan tehdä. En ole minäkään mikään keksijä luonne. Toisilla vaan leikkaa lanttu. Minä vaan leikkaan lanttua. Vastaaminen on kyllä todella kohteliasta, mutta on viestejä joihin ei todellakaan edes kannata vastata, sovun säilyttämiseksi.

Huomasin muutama kuukausi sitten, veden vaikutuksen aineenvaihduntaan. Sitä ennen olen aina vähän hymähdellyt koko asialle. Tämä on varmaan juuri sitä, kuuntelee omaa kehoaan ja toimii sen mukaan.vai

• Hei kun keikuskelen
        jytymamma9 kirjoitti:

Minä heti viserrän sullen.

Kaivannut olen ihania juttujasi.
        Mutta ymmärrän, ettei tänne aina ehdi.

Vettä juon tarpeelisesti, mielestäni.
        Liikaa ei saa juoda, ettei tule suolaton olo...;)

Kivaa kun visertelet :) Kovin usein käy niin, että kun minä yritän viserrellä oikein sulosävelyhdistelmällisesti, korkein kiekaisuin sekä sävellajia vaihdellen ja jään odottelemaan, että josko joku mullekin pikku pätkän visertelis, niin ei kyllä yhtään oo kivaa, jos kenelläkään ei ole mulle mitään sanomista. Että harmittaa, että jotta ja niin on totta tää.

Jos liikaa juo vettä, esimerkiksi silloin jos pelaa jotakin liikkuvaa peliä (mulla on tuo sulkis), niin liika vesi hölskyy mahas ikävästi. Pelin aikana n. 20 min. välein kaks desiä vettä, enempää ei saa juoda, ellei halua hölskyä.

Tarttis tästä lähteä ruskistamaan jauhelihaa. Kilo tuola odottelee. Jotenkin vaan nyt jumiuduin tähän lavittalle.

• Mistä päättelet että joku itse nostaa aloituksiaan jatkuvasti esille? Kohteliasta on jos vastaa sinne tuleviin uusiin viesteihin, mikään pakkohan se ei ole. Käsittämätöntä kontrolloimista taas mitä kukin kirjoittaa, vastailee ja mihin.

Nestettä saa päivän mittaan muustakin kuin pelkästä vedestä päivän aikana.
      Ruuista, hedelmistä, kahvista/teestä, vihanneksista ym. Ei se tarkoita että sun pitäisi vielä noitten lisäksi kitata vettä monta litraa päälle.

• vaikuttava aine

Ensimmäiseen en ota mitään kantaa.

Harvemmin minun tulee ainakaan niin säännöllisesti syötyä, hedelmiä ja vihanneksia, ainakaan sitä määrää mikä on suositus. Eikä niillä ole aineenvaihduntaani toivottua vaikutusta. Jokainen tekee niin kun itselle on parhaaksi.

Ruoka-aineita on niin mahdottoman paljon ja kaikista saa vähän erillaisia tärkeitä asioita elimistölle. Siinä onkin tekemistä ettei tarvistsisi otta pillereitä purkista.

• Olennyt tehnyt muutaman aloituksen tämänkertaisen visiittini aikana (olen poissa kuukausikaupalla palstalta, joskus vuoden tai parikin), mutta nyt on sellainen sopiva rako käydä täällä päivittäin ja kun syysmyrskyt ulvoo pohjoisuplannin rannikolla ja lehdet putoaa puista ja olen yksin kotona päivät pitkät kun lutunen on työssä, tilapäisesti onneksi, kesken eläkkeelläolonsa niin mikäs sen kivempaa kun tulla tänne rupattelemaan.
      Toiset miinustaa toiset plussaa ja omiin ketjuihin kirjoittelen itse niin kauan kun vastauksia tulee /saan ilmoituksen postilaatikkooni jos uusi viesti on tullut) ja yritän vastata mahdollisimman moneen.

Jos jollain on ongelma siitä niin pyydän ystävällisesti hyppäämään ketjujeni yli, tekemään oman aloituksen ja ottamaan kulauksen vettä.

• Vodaa

Suomessa paistaa aurinko,toivottovasti ruotsissa sataa vettä,että neste tasapaino pysyy aisoissa.

• vaikuttava aine

Varmaan monesta meistä onkin just nyt sopiva aika rupatteluun. Vaikkei tuuli ulvokkaan tällä hetkellä, kylmään on kuitenkin taas totutteleminen. Itse kukin sitä tahtoo vaan käpertyä sisälle lämpöiseen.

• Vodaa kirjoitti:

Suomessa paistaa aurinko,toivottovasti ruotsissa sataa vettä,että neste tasapaino pysyy aisoissa.

Vettä ripottelee hiljakseen. On pimeää ja ankeaa. Koversin juuri kaksi kurpitsalyhtyä ja illemmalla laitan niihin kynttilöitä halloween-iltaa ilostuttamaan.
        Olen tasapainossa.

• AquaJactaEst

Taas oikein havahduin, kuinka tärkeä neste tuo vesi on.
      Ajatelkaapa, jos vettä ei olisi, kukaan ei voisi opetella uimaan ja kaikki hukkuisi!

• Köhököhö

Aattele,jos sinusta otettaisi vesi pois,et enään olisi lihava,pelkkää tomua vain.

• Mihin kaikki hukkuisi jos vettä ei olisi? Hiekkaan? Kyllä sen pinnalla pysyy uimattakin.

Aloittajan valituksiin sen verran etten nostele omia ketjuja koska niitä ei ole. Tapani Kansaan en ota kantaa enkä veden juomiseenkaan, nyt kupissa teetä...

• sitä huumorin kukkaa
        yohuuhkaja kirjoitti:

Mihin kaikki hukkuisi jos vettä ei olisi? Hiekkaan? Kyllä sen pinnalla pysyy uimattakin.

Aloittajan valituksiin sen verran etten nostele omia ketjuja koska niitä ei ole. Tapani Kansaan en ota kantaa enkä veden juomiseenkaan, nyt kupissa teetä...

Vitsinä se kai oli tarkoitettukin

"Taas oikein havahduin, kuinka tärkeä neste tuo vesi on.
        Ajatelkaapa, jos vettä ei olisi, kukaan ei voisi opetella uimaan ja kaikki hukkuisi!"

Toinen hauska oivallus palstalla tämä:

"MÄ VAADIN IKUISTA KESÄAIKAA kos päivänvaloa on silloin aina tunnin enemmän,"

Onko asialla sama huulenheittäjä?

• sitä huumorin kukkaa kirjoitti:

Vitsinä se kai oli tarkoitettukin

"Taas oikein havahduin, kuinka tärkeä neste tuo vesi on.
        Ajatelkaapa, jos vettä ei olisi, kukaan ei voisi opetella uimaan ja kaikki hukkuisi!"

Toinen hauska oivallus palstalla tämä:

"MÄ VAADIN IKUISTA KESÄAIKAA kos päivänvaloa on silloin aina tunnin enemmän,"

Onko asialla sama huulenheittäjä?

Huomasin, ja tiedän kyllä että oma huumorini on astetta kuivempaa... jos nyt tällainen sanonta tässä yhteydessä sallitaan...

• bessie*
        yohuuhkaja kirjoitti:

Huomasin, ja tiedän kyllä että oma huumorini on astetta kuivempaa... jos nyt tällainen sanonta tässä yhteydessä sallitaan...

:) sallitaan!

Mutta tosikkomaisen kuivasti kysäisen, että pysyykö lentohiekan pinnalla?

• bessie* kirjoitti:

:) sallitaan!

Mutta tosikkomaisen kuivasti kysäisen, että pysyykö lentohiekan pinnalla?

Pysyyhän siinäkin pinnalla jos ei paina paljon... toisaalta uimataitokaan ei auta silloin jos siinä painaa liikaa.

• ........
        yohuuhkaja kirjoitti:

Pysyyhän siinäkin pinnalla jos ei paina paljon... toisaalta uimataitokaan ei auta silloin jos siinä painaa liikaa.

Läskin on helppo kellua.

• älä huku
        ........ kirjoitti:

Läskin on helppo kellua.

Oma kokemus?

• ---

Kyllä aloitukset poistuu, varsinkin jos ovat vähänkään mielenkiintoa herättäviä.

• mitäpä noista...*

Ihan sama noille aloituksille. Jokaiselle on oma valinta vastaileeko kenellekään tai jättää silleen. Joskus tekisi mieli rupatellakin, mutta ajan puutteen takia jää vilkaisuksi tai pariksi kommentiksi.

Olen muutaman aloituksen tehnyt, joku on ollut jopa yläpalkissakin. Harmi vaan kun en ole kaikkiin ehtinyt osaa ottamaan. Olen kuitenkin vapaapäivänä muutamissa keskustellut.

Tuo vesiasia.
      N. 5v sitten laihduin 10 kg. Janotti koko ajan ja vettä piti juoda vähän väliä. Syytä ei löytynyt.

Satuinpahan kerran arpajaisista voittamaan pari tuoppia, vaikka ajattelin silloin että toivottavasti nuo ei minulle satu, koska en niitä tarvitse. Numeroa huudeltiin jonkin aikaa ja etsittiinkin jopa että missähän arvan ostaja lienee. Ei löytynyt. Sitten vilkaisin omia arpalappujani ja siellähän se numero oli.

Nykyisin täytän nuo kaksi tuoppia aamuisin vedellä ja useimmiten juon ne päivän kuluessa. Joten käyttöäkin keksin etteivät ole pelkästään kaapin hyllyllä tarpeetomina.

On niin kaunis pakkasaamu ollut monen päivän vesisateen jälkeen että huomattavasti piristää päivää..

Päiväkahvin aika. ;-)

• bessie*

Sinun jaksamisiasi en ole ikinä ajatellut, enkä ajattele vastakaan.

Pidän Tapani Kansasta. Hän on todella hyvä laulaja, ääni ja taidot sitä luokkaa ettei hänen ole koskaan tarvinnut millään muulla yrittää kosiskella, eikä hän kai sellaiseen pystyisi taipumaankaan. Enpä ole sattunut näkemään ja kuulemaan hänen esiintymisiään aikoihin, mutta toivoisin saavani nauttia hänen kuuntelemisestaan vielä kauan, siis livenä tai suorissa lähetyksissä. Kuuntelin juuri Amado Mion, kyllä se aina vaan vaikuttaa voimakkaasti.

Veden juominen on minulle siinä mielessä helppoa, että se on minulle luonnollisin ja mieluisin vaihtoehto janojuomaksi. Hyvin vaikeaa taas on juoda joku määrätty määrä vuorokaudessa, vaikka olisi vain litra. Olenkin lopettanut mittaamiset. Minulla on aina pitänyt olla iso lasillinen vettä yöpöydällä, ja viimeistään aamulla noustessa juon sen tyhjäksi asti, joskus vähän väkisinkin. Sen koommin en (enää) pakota itseäni juomaan vettä, mutta muutaman kulauksen otan monta kertaa päivän mittaan. Tykkään juoda suoraan hanasta, lasista ei kai tulisi juotua sitäkään vähää.

• vaikuttava aine

Kyllä varmaan tullaan näkemään Tapani Kansaa piankin konsertoimassa. On tehnyt kuulemma uuden levyn. Sitä en tiedä onko vanhoja vai uusia kappaleita. Varmaan pääset nauttimaan.

• ...

Mnaah.

En ota kantaa muuten. Mun käsittääkseni laulaminen on joillekin tavallaan helpompaa, kuin puhuminen. Harvempi änkyttää laulaessaan. T. Kansaa en ole seuraillut, mun mielestä sillä karseaa musaa ja sen päälle stanan rumakin. Mutta kaitpa se on hyvä laulaja, ääntä ainakin lähtee, miltä se kuullostaa kenestäkin, eri asia.

=DW=

• hyvä saavutus

Kaikella makunsa,huono laulaja ei noin pitkään olisi pysyny pinnalla kuin Tapani,hyvä saavutus vaikeassa alassa.

• meeriamanda

Soon sun mielipiteesi. Kattelepa Tapsan nuoruuskuvia a´la Dilaila ajoilta ...jos siitä mies komistuisi solis pilalla, niih.

Kestää katseen tänäpäivänäkin, oli 3 aamutv ja kelkanjäljet olivat hänellä kasvoissaan kuin minullakin..niin ne vuodet kuluu itse kullakin.

Mahtava lauluäänl hänellä. Ja tää oli mun m.piteeni jeah !

• "Oma pieni ympyrä"
      "muutamat hallitsevat palstaa"
      "siihen joukkoon on vaikea päästä"

Noista syntyy erikoinen mieli-kuva.
      Ihan kuin yksi ihminen kaihoten vaikeroisi.

Minä nostan satunnaisesti yhden aloitukseni.
      Siihen keräilen uutisia, jotka tuntuvat erityisen naurettavilta.
      Minusta.
      Tarvittaessa narisen muitten nostoista, etenkin silloin kun niissä ei ole päätä,
      häntää.

Vettä en juo koskaan normaali-oloissa.
      Ainoastaan silloin jos joku homma rasittaa, klapien hakkaaminen helteellä yms.
      En suostu uskomaan että siitä on saatu pois kaikki kalan-pissi.
      H.

• vaikuttava aine

Jotenkin minustakin on ruvennut tuntumaan siltä, että niitä ketjuja juuri nostetaan esille, missä ei ole päätä eikä häntää.

Noihin kolmeen ensimmäiseen riviin en ota kantaa. Ne on muutenkin päivittäin esillä tällä palstalla. Ainakin niinä päivinä kun minä satun olemaan.

Juotko sitten niin paljon maitoa ja mehuja, saadaksesi nestetasapainon pysymään balanssissa. Anteeksi uteliaisuuteni.

• bessie*

Mitäs niissä sinun juomissasi on nesteenä?

Kalan pissistä nyt ei isompaa haittaa ole, akvaariovettä tietenkään ei kannata juoda.

Mutta ei meidän kaivoissamme koskaan ole ollut kaloja? Kerran oli sammakko.

Jotenkin minustakin on ruvennut tuntumaan siltä, että niitä ketjuja juuri nostetaan esille, missä ei ole päätä eikä häntää.

Noihin kolmeen ensimmäiseen riviin en ota kantaa. Ne on muutenkin päivittäin esillä tällä palstalla. Ainakin niinä päivinä kun minä satun olemaan.

Juotko sitten niin paljon maitoa ja mehuja, saadaksesi nestetasapainon pysymään balanssissa. Anteeksi uteliaisuuteni.

"vaikuttava aine"

Kommenttini oli lähinnä satiirinen piilo-vit-piip.
        Reagoit kommentiini kuten odotin.
        Juoma-puolessa horjahdit polulta.

Huomautan vielä että täällä on naurettavan yleistä kertoa että kävin kaupassa, no nyt sauna lämpiää joten jatkan tässä...
        Poikkesinpa pitkästä aikaa....
        No nyt kerkiän taas näppäimistölle...
        Ja koko ajan juttu kulkee...

H.

• mitäpä noista...*
        hunksz kirjoitti:

"vaikuttava aine"

Kommenttini oli lähinnä satiirinen piilo-vit-piip.
        Reagoit kommentiini kuten odotin.
        Juoma-puolessa horjahdit polulta.

Huomautan vielä että täällä on naurettavan yleistä kertoa että kävin kaupassa, no nyt sauna lämpiää joten jatkan tässä...
        Poikkesinpa pitkästä aikaa....
        No nyt kerkiän taas näppäimistölle...
        Ja koko ajan juttu kulkee...

H.

"Poikkesinpa pitkästä aikaa....
        No nyt kerkiän taas näppäimistölle..."

Aloin etsimään netistä erästä asiaa ja tässä istuessani mietin miten sen ratkaisisin. Samalla kirjoittelen ratkaisua odotellessani. Saa nähdä ratkenneeko tämän päivän aikana ;-)

Makaatko sinä päivisin netin äärellä kun näytät niin joutilas olevan?

Ulos tekisi mieli...

(ruokailut ym päiviin kuuluvat tehtävät olen suorittanut) ;-)

• mitäpä noista...* kirjoitti:

"Poikkesinpa pitkästä aikaa....
        No nyt kerkiän taas näppäimistölle..."

Aloin etsimään netistä erästä asiaa ja tässä istuessani mietin miten sen ratkaisisin. Samalla kirjoittelen ratkaisua odotellessani. Saa nähdä ratkenneeko tämän päivän aikana ;-)

Makaatko sinä päivisin netin äärellä kun näytät niin joutilas olevan?

Ulos tekisi mieli...

(ruokailut ym päiviin kuuluvat tehtävät olen suorittanut) ;-)

Teitä ohikulkijoita riittää, teitä, jotka tunnette ja tiedätte palstatapahtumat ja kirjoittajat juurta jaksain.

Minä en tunnista muita kuin sellaisien kirjoittajia, jotka käyttävät vakinikkejään muut ovat harmaata massaa.

Tämäkin aloitus ei käsittele mitään tähellistä tämä on ns. turha laoitus turhien joukossa. Tulee mieleen usein toistamani sanonta.

Muita naidaan, mutta minua ei milloinkaan.

• mitäpä noista...*
        korpikirjailija kirjoitti:

Teitä ohikulkijoita riittää, teitä, jotka tunnette ja tiedätte palstatapahtumat ja kirjoittajat juurta jaksain.

Minä en tunnista muita kuin sellaisien kirjoittajia, jotka käyttävät vakinikkejään muut ovat harmaata massaa.

Tämäkin aloitus ei käsittele mitään tähellistä tämä on ns. turha laoitus turhien joukossa. Tulee mieleen usein toistamani sanonta.

Enpä kysynyt nimimerkiltäsi nyt mitään. Kirjoittelin vaan mitä mieleen tuli hunkzsin kommentista, koska ei hänen mielestään tänne saa kirjoitella tekemisiään muut kuin harvat ja valitut.

Kenenkään naimiset tai naimatta jäämiset ei minua liikuta pätkääkään

Miksi haastat riitaa leikkimielisestä kommentista?

• ehkäpä näin*

Taidat itse ollakin se rasisti. :(

• kakkahatunpuute
        mitäpä noista...* kirjoitti:

Enpä kysynyt nimimerkiltäsi nyt mitään. Kirjoittelin vaan mitä mieleen tuli hunkzsin kommentista, koska ei hänen mielestään tänne saa kirjoitella tekemisiään muut kuin harvat ja valitut.

Kenenkään naimiset tai naimatta jäämiset ei minua liikuta pätkääkään

Miksi haastat riitaa leikkimielisestä kommentista?

Itsekään en ihmettelemästä lakkaa hänen ainaista alamielistä ja negatiivista asennetta asiaan, kuin asiaan. Jokaiseen viestiinsä mahtuu toista alentava, itseään jostain ihme syystä ylentävä asenne.

• kiertoon vaan

Kannattaisi varmasti jutella se unelmamiehesi kanssa noista naimahommista.
        Tai rupeat myymään tavaraasi kirpputorilla!
        Vanha ja vähän käytetty tarvike tekee nopeasti kauppansa.

• tympii
        kiertoon vaan kirjoitti:

Kannattaisi varmasti jutella se unelmamiehesi kanssa noista naimahommista.
        Tai rupeat myymään tavaraasi kirpputorilla!
        Vanha ja vähän käytetty tarvike tekee nopeasti kauppansa.

No johan se on alkanut täälläkin kirjoittajen sättiminen. Ei päivää ettette osaa olla hiljaa. Huoh...

• Mistelli_

Tapsa Kansa on todella charmikas mies ikäisekseen. On karismaa , tyyliä ja maskuliinisuutta. Pukeutumienen on aina siistiä ja huoliteltua. Eikä ole päästänyt itseään plösähtämään miksikään kaljamahaksi. Huomenta Suomessa oli tänään hyvin edukseen, vaikka ei varmaan ole tottunutkaan heräämään niin aikaisin ja tuntuu aina enemmän tai vähemmän jännittävän TV-haastatteluja. Ei ole niissä niin sujuvasanaisimmillaan ja rennoimmillaan, mutta nyt oli siis yllättävänkin pirteä.
      Lauluääni Tapsalla on mitä upein edelleen. Itseasiassa hän on niitä laulajia, joiden ääni tuntuu vaan parantuneen ja tulkinnat syventyneen iän myötä.

• -.-

Totta pakiset, Tapsa pari pykälää parempi laulaja kuin disco-Danny.

• hmpf

Kai asian voi nähdä noin jos haluaa....

Tai.

Se voidaan myös nähdä kohteliaisuutena. Jos joku vaivautuu vastaamaan ketjun aloittajalle, hän on kohtelias ja vaivautuu vastaamaan.

Tai.

Hänellä on asiaa tai ainakin juttelutuulta, ja pitäytyy kohteliaasti omaan aloitukseen höpisemässä itsekseen. Jos joku liikkuu samalla mielellä, se on tervetullut höpisemään seuraksi.

Itse henkilökohtaisesti pidän siitä että saan vastauksen. Monologia voin pitää täällä kotona ihan keskenäni. Joten olen tosi iloinen jos joku aloittaja viitsii mulle vastata, eikä ole niinkään väliä mitä on aiemmin muille vastaillut, koska harvemmin luen koko ketjua.

Loppukaneetiksi tähän: Toisia ei voi muuttaa. Mutta voit tehdä omasta maailmastasi sellainen mikä sinulle sopii. Joten en näe aiheelliseksi kritisoida tai poistattaa toisten ketjuja, kun voitte tehdä omista ketjuistanne juuri sellaisisiksi kun te haluatte. Liiallinen kriittisyys tappaa luomis-innon. Ja tulee sellainen fiilis, että kritiikin esittäjä asettaa itseään korkeammalle kuin kritiikin kohde. Nenänvartta pitkin katseleminen ei kaunista ketään.

• liika on liikaa

suola-arvot kun tarpeeks tippuu, voi tulla sekava olo...

• Opettelu helpottaa

Nesteitten määrä per vuorokausi pitäisi olla noin kaksi (2) litraa, ei sen välttämättä vettä tarvitse olla. Kesäkuumalla nestemäärän pitäisi olla vielä isompi. Jos muu ruokavalio on normaali, nesteet eivät sekoita elimistön kalium- / natriumtasapainoa.

Juoda pitää jo ennen kuin tulee jano, koska jano on merkki, että aivot jo kuivuvat. Aineenvaihdunta tykkää riittävästä nesteytyksestä ja suolen normaali toiminta vaatii sitä. Kannattaa siis opetella juomaan riittävästi, jotta se on jo opittu tuttu tapa, kun oikea vanhuus alkaa. Sitten tavan opettelu tuntuu olevan ylivoimaista ja pissiitti ainainen vaiva.

En ole koskaan aloittanut ainuttakaan viestiketjua. Tapani Kansan lisäksi on monta muutakin vanhaa laulustaraa, jotka eivät ymmärrä lopettaa, vaikka eivät enää jaksa laulaa. Laulaminen kun vaatii hyvää fyysistä kuntoa, jotta sitä kehtaa kuunnella.

En varmaankaan osaa lopettaa ajoissa, koska siippa sanoo, että olen "kerran vielä kiellon päälle" -tyyppi.

• Kettu

"Jos naine tuop kapan kauroi miehelää tullessaa,ni hää jauhaa niit hampaissaa koko ikkääse" (sananlasku)

• Kettu

Kyllä se niin on että syödään ja juodaan kun keho vaatii. Myös muita tarpeita on kuunneltava ja niihin vastattava. Jos silläkertaa heti ei onnistu se pitää selittää itselleen miksi ei. Jos unohdat itsesi alat voimaan huonosti.Jos ahdat itseesi ruokaa ja juomaa ilman tarvetta et voi hyvin . Pieni nälkä on hyväksi immeiselle.Jano pitää VÄLITTÖMÄSTI tyydyttää.

Ketjusta on poistettu 13 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Taisin tehdä virheen

Kaipaan sua enemmän kuin kuvittelin. Luulin, että helpottuisin, mutta olinkin täysin väärässä. Vieläkö vastaisit minulle
      Ikävä
      59
      3521
    2. Hyvä että lähdit siitä

Ties mitä oisin keksinyt jos oisit jäänyt siihen, näit varmaan miten katoin sua.... 😘🤭😎💖
      Ikävä
      47
      2846
    3. Koronarokotus sattui oudon paljon nyt sairaanhoitaja Tanja 46 istuu pyörätuolissa

Pitkä piina piikistä Kun Tanja Vatka käy suihkussa, tuntuu kuin ihoa revittäisiin raastinraudalla irti. Hän on kärsinyt
      Maailman menoa
      148
      2683
    4. Nyt tuntuu siltä, että on pakko päästä puhumaan kanssasi

Tuntuu että sekoan tämän kaiken takia. Miehelle
      Ikävä
      57
      2341
    5. Olisitko mies valmis?

Maksamaan naisellesi/vaimollesi/tyttöystävällesi elämisestä syntyvät kulut, ruokailun, vuokran ja muut välttämättömät me
      Ikävä
      357
      2083
    6. Mitä haluat sanoa kaivatullesi?

Onko ikävä? Milloin näitte viimeksi?
      Ikävä
      160
      1800
    7. Nainen, mulla olisi sulle pari vinkkiä

Kerro vain ongelmasi niin annan siihen vinkin. :/
      Ikävä
      76
      1505
    8. vieläkin sanoa voin...

💖💛💖💛💖💛💖💛💖 💛 Beijjjbeh 💛 Kaks vuotta tänään täällä. Miten hitossa jotkut on jaksaneet kymmeniä vuos
      Ikävä
      23
      1348
    9. Nainen onko sulla supervoimmia ?

Voisitko auttaa miestä mäessä? Tarjota auttavan käden ja jeesata tätä miestä? Tai antaa olla et sä kuitenkaan auta.
      Ikävä
      38
      1313
    10. Miksi mediheli

Mitä on tapahtunut ku poliiseja ja ambulanssi pyöri aamusta keskustassa
      Kiuruvesi
      24
      1234
    Aihe