11 metriä hengellistä kirjallisuutta

hotelli helpotus

Eräs tämän palstan tuottelijain "valepappi" opettaa pelastuksesta näin: "Sillä perusteella (pelastutaan) että ovat vilpittömiä totuuden etsijöitä yksilöinä oman tietomääränsä valossa."

Pelastuuko hotellin opettava "valepappi" vaikka on eronnut Adventtikirkosta?

14

171

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • onhan se todistettu

Adventismista on vaikea päästä eroon kuten tatuoinnista.

• mistä pinosta?

Mistä "hotelli helpotus" sait tuon 11 metriä hengellistä kirjallisuutta?
      Mm. Ellen Whiten kirjalliset tuotokset muodostavat maahan pinottuna n. 185cm korkean pinon.

http://nas.egwwritings.org/galleries/People/294.jpg.php

Adventismissa kaikki papit ja pastorit ovat valhepappeja, joten ei yksi eronnut vielä kesää tee.
      Hyvä vain kun älysi erota.
      Monet eronneet pastorit tosin ovat jatkaneet adventtikirkossa oppimaansa businesajattelua ns. freelancereina.

• Hei !

Pastorin ja papin homma on virka joka on työsuhde.
        Niistä voi aina vaihtaa alaa vaikka makkaratehtaalle töihin taikka mainosfreelanceriksi toki.
        Jokainen uskovainen on 1 Piet 1:9 mukaan hoitamassa evankeliumin tehtäviä voimavarojensa mukaan.
        Pappeja ei ole olemassa ollut 2000 vuoteen. Papin piti olla Leeviläinen ja Aaronin jälkeläinen. Pappi ja pastori on ammatinimike ja pätevyyden virkanimike joka merkitsee kokoaikaista evankeliumin työntekijää.
        Kirkon rahat on vähissä ja ihmisiä on ev. hommissa kokoaikaisina ilman kirkon maksamia palkkojakin- eläkeläisinä- työttöminä- jne. jos vain aikansa ja voimansa käyttävät evankeliumin asioille.
        On ihmisiä jotka käyvät joskus silloin tällöin katsomassa onko papilla housut vai hame päällä, ei muu kiinnosta. Evankeliumin kanssa työtä tekevä ei ehdi sellaisia katsella. On ihmisiä jotka luulevat olevansa naapurin tuomareita eikä sitten itse muuhun kerkiä juuri.

Jos ei ole kirkon jäsenyyden vaatimuksien mukaan on hyvä ainakin toistaiseksi olla erossa jäsenyydestä niin kuin itse olen tehnyt, ja kirjoja voi vekslata aina, sanmoin työpaikkaa vaihtaa. Kotiinkin on hyvä kirjastoa kerätä vanhuudenkin päiviä varten on ihanaa kun on oma kirjasto, vaikka netti tarjoaa paljon. Jotakin herraskaista vähävaraisella kun on kirjahyllyä paljon jossa kirjoja.

Jumalan siunausta
        Jari Laurila

• et siis usko
        jarinhotelli kirjoitti:

Hei !

Pastorin ja papin homma on virka joka on työsuhde.
        Niistä voi aina vaihtaa alaa vaikka makkaratehtaalle töihin taikka mainosfreelanceriksi toki.
        Jokainen uskovainen on 1 Piet 1:9 mukaan hoitamassa evankeliumin tehtäviä voimavarojensa mukaan.
        Pappeja ei ole olemassa ollut 2000 vuoteen. Papin piti olla Leeviläinen ja Aaronin jälkeläinen. Pappi ja pastori on ammatinimike ja pätevyyden virkanimike joka merkitsee kokoaikaista evankeliumin työntekijää.
        Kirkon rahat on vähissä ja ihmisiä on ev. hommissa kokoaikaisina ilman kirkon maksamia palkkojakin- eläkeläisinä- työttöminä- jne. jos vain aikansa ja voimansa käyttävät evankeliumin asioille.
        On ihmisiä jotka käyvät joskus silloin tällöin katsomassa onko papilla housut vai hame päällä, ei muu kiinnosta. Evankeliumin kanssa työtä tekevä ei ehdi sellaisia katsella. On ihmisiä jotka luulevat olevansa naapurin tuomareita eikä sitten itse muuhun kerkiä juuri.

Jos ei ole kirkon jäsenyyden vaatimuksien mukaan on hyvä ainakin toistaiseksi olla erossa jäsenyydestä niin kuin itse olen tehnyt, ja kirjoja voi vekslata aina, sanmoin työpaikkaa vaihtaa. Kotiinkin on hyvä kirjastoa kerätä vanhuudenkin päiviä varten on ihanaa kun on oma kirjasto, vaikka netti tarjoaa paljon. Jotakin herraskaista vähävaraisella kun on kirjahyllyä paljon jossa kirjoja.

Jumalan siunausta
        Jari Laurila

Jari, Vale, jos et muuta niin tunnusta edes, että ylipappi Jeesus elää eikä siis ole kuollut. Ylipappi ainakin elää ja on voimissaan v. 2013. Sinä sanot, että ei ole ketään pappia ollut 2000-vuoteen.

Paavali oli myös pappi, joka kuului omaisuuskansaan.
        Room. 15:16 sitä varten, että minä olisin Kristuksen Jeesuksen palvelija pakanain keskuudessa, papillisesti toimittaakseni Jumalan evankeliumin palvelusta, niin että pakanakansoista tulisi otollinen ja Pyhässä Hengessä pyhitetty uhri.

• "elävinä kivinä?"
        et siis usko kirjoitti:

Jari, Vale, jos et muuta niin tunnusta edes, että ylipappi Jeesus elää eikä siis ole kuollut. Ylipappi ainakin elää ja on voimissaan v. 2013. Sinä sanot, että ei ole ketään pappia ollut 2000-vuoteen.

Paavali oli myös pappi, joka kuului omaisuuskansaan.
        Room. 15:16 sitä varten, että minä olisin Kristuksen Jeesuksen palvelija pakanain keskuudessa, papillisesti toimittaakseni Jumalan evankeliumin palvelusta, niin että pakanakansoista tulisi otollinen ja Pyhässä Hengessä pyhitetty uhri.

Itse asiassa me kaikki uskovat olemme (tai ainakin pitäisi olla) pappeja, jos Raamattuun on uskominen.

"Ja tulkaa Hänen tykönsä, elävän kiven tykö, jonka ihmiset tosin ovat hyljänneet, mutta joka Jumalan edessä on valittu, kallis,
        ja RAKENTUKAA ITSEKIN ELÄVINÄ KIVINÄ HENGELLISEKSI HUONEEKSI, PYHÄKSI PAPISTOKSI UHRAAMAAN HENGELLISIÄ UHREJA, jotka Jeesuksen Kristuksen kautta ovat Jumalalle mieluisia" 1Piet.2:4,5

"Mutta TE OLETTE "valittu suku, KUNINKAALLINEN PAPISTO, pyhä heimo, OMAISUUSKANSA, JULISTAAKSENNE SEN JALOJA TEKOJA", joka on pimeydestä kutsunut teidät ihmeelliseen valkeuteensa;
        TE, JOTKA ennen "ette olleet kansa", mutta nyt olette "Jumalan kansa", jotka ennen "ette olleet armahdetut", mutta nyt "OLETTE ARMAHDETUT". 1Piet.2:9,10

"UHRATKAAMME siis hänen kauttansa Jumalalle joka aika KIITOSUHRIA, se on: NIIDEN HUULTEN HEDELMÄÄ, JOTKA HÄNEN NIMEÄNSÄ YLISTÄVÄT.
        Mutta älkää unhottako TEHDÄ HYVÄÄ ja JAKAA OMASTANNE, sillä senkaltaisiin UHREIHIN Jumala mielistyy" Hebr.13:15,16

Koko nykyinen hierarkinen pappeus-järjestelmä on vain Babylonin tuotetta ja jäljitelmää Vanhan liiton aikaisesta erottelusta pappeihin ja maallikoihin, ja se on saanut alkunsa samalla kuin pakanuudesta otettu kirkkolaitoskin syntyi. Apostolinen seurakunta ei ollut mikään hierarkinen kirkkolaitos, vaan perustui kristittyjen yhdenvertaisuuteen ja yleiseen pappeuteen. Vanhan liiton pappeus-järjestelmä päättyi Kristuksen kuoltua ristillä.

• Hei !

En ole sanonut itseäni koskaan "papiksi" ja olen kieltänyt aina ehdttomasti leikilläänkään niin sanomasta.

Minulla ei ole teologian A tai B tutkintoa toistaiseksi. Siis ainakaan toistaiseksi.

Aikoinaan olin hengellisissä maalliko-tehtävissä seurakunnan demokratian mukaan, missä hoidin maallikkona saarna- raamatunopetus tehtäviä mm.
      Olen hengellisen vastuuni sanonut irti kesäkuussa 2006 kuukauden ensimmäisinä päivinä puhelimitse syynä uupumus, seurakuntaan tuli pastori ja lähdin huilailemaan. Monet ihmiset hoitavat aina noita tehtäiviä aina jatkuvasti, ei ne papin hommia ole. Kaikkeen valitaan demokratian mukaan jos ei ole pappeja. Ilman teologian tutkintoa voi näin kastaa, haudata ja vihkiäkin jos seurakunta papin puutteessa niin päättää. Tuollainen henkilö on "vanhin."

Minulla oli vain tuiki tavallisia maallikkovirkoja mitä useat tekevät.

Perustelen tuon lauseen mitä lainaat Raamatun opetuksella Luuk 12:47-48,
      1 Joh 5:16-17. -Lue itse. Oikeuden mukainen tuomari huomioi ihmisen tiedon määrän., En minä ainakaan ryhdy Jumalan paikalle koskaan.
      Yksilöpeliä Jumalan armahtaminen aina.

Seurakunnan- toiminta on asiaan kuuluvaa. Jotkut ovat inhimilisistä ja maantieteellisistä syistä esim. erossa srkä jäsenyydestä toistaiseksi.
      Ihmisiä elää uskossa, ei siis luopioina vaikka ei ole seurakunnan yhteydessä istu viikottain tai silloin tällöin. Uupumuksia sattuu, ristiriitoja siellä missä toimitaan ahkerasti ja ihmisiä on. Kompastuksiakin sattuu San 24:16.

Pelastus on aina yksilöpeliä eikä sitä auta minun haukkuminen täällä.
      Ei minkäänlaisella arvonimellä pääse toisen tuomariksi koskaan mm. Ei pidä sellaistakaan luulla.
      Jokainen pappikin on yksilö joka on itse Ylipapin kanssa ja -edessä käsi sydämellä ja Jumala itse päättää, ei kukaan nimimerkinkään takana.
      Teologian A ja B tutkinto on pätevyysvaatimus pastorin ja papin toimeen yli seurakuntarajojen. Samoilla papereilla haetaan joka kirkon papin virkaa suomessa.

Jumalan siunausta
      Jari Laurila

• kysymys pyh!:lle

>>>Pelastuuko hotellin opettava "valepappi" vaikka on eronnut Adventtikirkosta?>>>

Kysytäänpä tätä pelastusopin asiantuntijalta pyh!.ltä, niin saamme raamatullisen vastauksen, mutta muotoillaan kysymys näin:

>>>pelastuuko Jari, kun on eronnut adventtikirkosta?

• «Kysytäänpä tätä pelastusopin asiantuntijalta pyh!.ltä, niin saamme raamatullisen vastauksen,…»

Useita kirjoittajia tuo tinkimätön pyh! on jo toivottanut suoraa päätä helvettiin.

Jos minä olisin Jumala niin saattaisin olla ihan kiitollinen pätevästä avusta ihmisten ikuisten kohtaloitten ratkaisemisen raskaassa tehtävässä. Ehkä pyh! saa piankin kutsun taivaan portille erottelemaan nisut ja lusteet toisistaan.

• pyh!

Puhut täyttä potaskaa

• pyh!:lle
        pyh! kirjoitti:

Puhut täyttä potaskaa

Tässä pyh!:lle hieman LAISKANLÄKSYÄ, kun ei jouda Raamattuaan tutkimaan, kun tuomitsee kaiket päivät täällä netissä lähimmäisiään kadotukseen.

Luuk. 6:37

"Älkää tuomitko, niin ei teitäkään tuomita. Älkää julistako ketään syylliseksi, niin ei teitäkään julisteta syyllisiksi. Päästäkää vapaaksi, niin teidätkin vapautetaan. [Matt. 7:1-5 : Matt. 7:1 | Matt. 6:14,15; Mark. 11:25; Jaak. 2:13]

Luuk. 23:22

Pilatus sanoi heille kolmannen kerran: "Mitä pahaa hän sitten on tehnyt? En ole havainnut mitään, minkä vuoksi hänet pitäisi tuomita kuolemaan. Minä päästän hänet vapaaksi, kunhan olen antanut kurittaa häntä."

Joh. 3:18

Sitä, joka uskoo häneen, ei tuomita, mutta se, joka ei usko, on jo tuomittu, koska hän ei uskonut Jumalan ainoaan Poikaan. [Mark. 16:16; Joh. 5:24; Ap. t. 4:12]

Joh. 7:51

"Eihän meidän lakimme mukaan ketään voi tuomita, ennen kuin on kuultu häntä ja otettu selville, mitä hän on tehnyt." [5. Moos. 1:16; Sir. 11:7]

Joh. 18:31

"Pitäkää itse hänet", Pilatus sanoi, "ja tuomitkaa hänet oman lakinne mukaan." Mutta juutalaiset sanoivat: "Meidän ei ole lupa tuomita ketään kuolemaan."

Room. 3:6

Ei suinkaan! Kuinka Jumala siinä tapauksessa voisi tuomita maailman? [1. Moos. 18:25; Ap. t. 17:31]

Room. 8:34

Kuka voi tuomita kadotukseen? Kristus -- mutta hän on kuollut meidän tähtemme, ja enemmänkin: hänet on herätetty kuolleista, hän istuu Jumalan oikealla puolella ja rukoilee meidän puolestamme! [Mark. 12:36 | Hepr. 7:25; 1. Joh. 2:1]

Room. 14:4

Mikä oikeus sinulla on tuomita toisen palvelijaa? Oman isäntänsä edessä hän seisoo tai kaatuu -- vaikka kyllä hän seisoo, sillä Herra kykenee pitämään hänet pystyssä. [1. Kor. 4:3,4]

Room. 14:10

Kuinka sinä voit tuomita veljesi? Tai sinä toinen, kuinka voit halveksia veljeäsi? Kaikki me joudumme Jumalan tuomioistuimen eteen. [Matt. 25:31,32; 2. Kor. 5:10]

1. Kor. 5:12

Ei kai minun asiani ole tuomita ulkopuolisia? Ettehän tekään tuomitse muita kuin omaan piiriinne kuuluvia.

1. Kor. 6:2

Ettekö tiedä, että pyhät tulevat kerran olemaan maailman tuomareina? Jos te saatte tuomita maailmaa, ettekö muka kelpaa tuomareiksi vähäpätöisissä asioissa? [Dan. 7:22; Viis. 3:8; Matt. 19:28; Ilm. 20:4]

Kol. 2:16

Kukaan ei siis saa tuomita teitä siitä, mitä syötte tai juotte tai miten noudatatte juhla-aikoja ja uudenkuun ja sapatin päiviä. [Room. 14:3; Gal. 4:10; Tit. 1:14,15]

Jaak. 4:12

Yksi ainoa on lainsäätäjä ja tuomari, hän, jolla on valta pelastaa ja valta tuomita kadotukseen. Mutta mikä sinä olet tuomitsemaan lähimmäisesi?

Juud. 1:9

Ei edes ylienkeli Mikael, kiistellessään Mooseksen ruumiista Paholaisen kanssa, rohjennut herjata eikä tuomita tätä, vaan sanoi: "Nuhdelkoon Herra sinua!" [5. Moos. 34:6 | Sak. 3:2; 2. Piet. 2:11]

• pyh!:lle
        pyh!:lle kirjoitti:

Tässä pyh!:lle hieman LAISKANLÄKSYÄ, kun ei jouda Raamattuaan tutkimaan, kun tuomitsee kaiket päivät täällä netissä lähimmäisiään kadotukseen.

Luuk. 6:37

"Älkää tuomitko, niin ei teitäkään tuomita. Älkää julistako ketään syylliseksi, niin ei teitäkään julisteta syyllisiksi. Päästäkää vapaaksi, niin teidätkin vapautetaan. [Matt. 7:1-5 : Matt. 7:1 | Matt. 6:14,15; Mark. 11:25; Jaak. 2:13]

Luuk. 23:22

Pilatus sanoi heille kolmannen kerran: "Mitä pahaa hän sitten on tehnyt? En ole havainnut mitään, minkä vuoksi hänet pitäisi tuomita kuolemaan. Minä päästän hänet vapaaksi, kunhan olen antanut kurittaa häntä."

Joh. 3:18

Sitä, joka uskoo häneen, ei tuomita, mutta se, joka ei usko, on jo tuomittu, koska hän ei uskonut Jumalan ainoaan Poikaan. [Mark. 16:16; Joh. 5:24; Ap. t. 4:12]

Joh. 7:51

"Eihän meidän lakimme mukaan ketään voi tuomita, ennen kuin on kuultu häntä ja otettu selville, mitä hän on tehnyt." [5. Moos. 1:16; Sir. 11:7]

Joh. 18:31

"Pitäkää itse hänet", Pilatus sanoi, "ja tuomitkaa hänet oman lakinne mukaan." Mutta juutalaiset sanoivat: "Meidän ei ole lupa tuomita ketään kuolemaan."

Room. 3:6

Ei suinkaan! Kuinka Jumala siinä tapauksessa voisi tuomita maailman? [1. Moos. 18:25; Ap. t. 17:31]

Room. 8:34

Kuka voi tuomita kadotukseen? Kristus -- mutta hän on kuollut meidän tähtemme, ja enemmänkin: hänet on herätetty kuolleista, hän istuu Jumalan oikealla puolella ja rukoilee meidän puolestamme! [Mark. 12:36 | Hepr. 7:25; 1. Joh. 2:1]

Room. 14:4

Mikä oikeus sinulla on tuomita toisen palvelijaa? Oman isäntänsä edessä hän seisoo tai kaatuu -- vaikka kyllä hän seisoo, sillä Herra kykenee pitämään hänet pystyssä. [1. Kor. 4:3,4]

Room. 14:10

Kuinka sinä voit tuomita veljesi? Tai sinä toinen, kuinka voit halveksia veljeäsi? Kaikki me joudumme Jumalan tuomioistuimen eteen. [Matt. 25:31,32; 2. Kor. 5:10]

1. Kor. 5:12

Ei kai minun asiani ole tuomita ulkopuolisia? Ettehän tekään tuomitse muita kuin omaan piiriinne kuuluvia.

1. Kor. 6:2

Ettekö tiedä, että pyhät tulevat kerran olemaan maailman tuomareina? Jos te saatte tuomita maailmaa, ettekö muka kelpaa tuomareiksi vähäpätöisissä asioissa? [Dan. 7:22; Viis. 3:8; Matt. 19:28; Ilm. 20:4]

Kol. 2:16

Kukaan ei siis saa tuomita teitä siitä, mitä syötte tai juotte tai miten noudatatte juhla-aikoja ja uudenkuun ja sapatin päiviä. [Room. 14:3; Gal. 4:10; Tit. 1:14,15]

Jaak. 4:12

Yksi ainoa on lainsäätäjä ja tuomari, hän, jolla on valta pelastaa ja valta tuomita kadotukseen. Mutta mikä sinä olet tuomitsemaan lähimmäisesi?

Juud. 1:9

Ei edes ylienkeli Mikael, kiistellessään Mooseksen ruumiista Paholaisen kanssa, rohjennut herjata eikä tuomita tätä, vaan sanoi: "Nuhdelkoon Herra sinua!" [5. Moos. 34:6 | Sak. 3:2; 2. Piet. 2:11]

Ja tässä hieman lisää.

Luuk. 18:3

Samassa kaupungissa eli myös leskivaimo, joka tavan takaa tuli tuomarin luo pyytämään: 'Ratkaise jo asiani, tuomitse riitapuoleni.'

Joh. 5:22

Isä itse ei tuomitse ketään, vaan hän on antanut kaiken tuomiovallan Pojalle, [Matt. 25:31; Ap. t. 17:31]

Joh. 8:11

"Ei, herra", nainen vastasi. Jeesus sanoi: "En tuomitse minäkään. Mene, äläkä enää tee syntiä."] [Joh. 5:14]

Joh. 8:15

Te tuomitsette niin kuin ihmiset ainakin, minä en tuomitse ketään.

Joh. 12:47

Jos joku ei noudata minun sanojani, vaikka on ne kuullut, en minä häntä tuomitse. En ole tullut tuomitsemaan maailmaa, vaan pelastamaan sen. [Joh. 3:17]

Room. 14:22

Säilytä sinä oma uskosi Jumalan edessä. Onnellinen se, joka ei tuomitse itseään siitä minkä uskoo oikeaksi. [1. Joh. 3:21]

2. Piet. 2:11

vaikka edes enkelit, joilla on enemmän voimaa ja valtaa, eivät Herran edessä niitä herjaa ja tuomitse. [Sak. 3:2; Juud. 1:9]

Copyright © 2001-2013 Kts. copyright tiedote

• pyh!

Me kaikki "pyh!" nimimerkillä kirjoittelevat joudumme helvetin tuleen.
      Minäkin, joka keksin tuon nimimerkin ja en pelkästään siksi, että väitän ihmisten PUHUNEEN potaskaa, vaan siksi, että kuulun erääseen arveluttavaan kirkkokuntaan, jonka päämääränä on vain korottaa itseään muiden kirkkokuntien yläpuolelle.

• katumus

Hyvä, että viimein tunnustit "pyh!"
      Ei se kuitenkaan sinua pelasta.
      Sinun tulee myös katua ja pyytää anteeksi omia toilailujasi lähimmäsiltäsikin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oletko varattu minulle?

Mieheltä kysyn.
      Ikävä
      237
      10292
    2. Mitä ensi viikolla tapahtuu?

Mitä toivot, että ensi viikolla tapahtuu?
      Ikävä
      126
      6851
    3. Olen miettinyt kauan

miten reagoisin, kun näen sinut taas. Ehkä ladannut tuohon hetkeen liikaa odotuksia. Ja sitten kun lopulta olit siinä, h
      Ikävä
      48
      6464
    4. Mitä Ajattelit Kun Näit Kaivattusi

Ensimmäistä Kertaa?
      Ikävä
      81
      5096
    5. Vanhempi mies

Jos yritän ajatella sinut pois sydämestäni, ikävä ja surullinen kaipuu tulee kaksin verroin kovempana. Olit mun unessa
      Ikävä
      32
      4690
    6. Noloa että kaipasin sinua

Toivottavasti et tunnistanut itseäsi. Ikävissään sitä on aika typerä.
      Ikävä
      40
      3974
    7. On niin paha olla

Tarviin jotain jolla turruttaa... Kuka voi auttaa.
      Ikävä
      61
      3354
    8. Minne sä aina välillä joudut

Kun pitää hakemalla hakea sut sieltä ja sitten oot hetken aikaa esillä kunnes taas menet piiloon, en ymmärrä 🤔❤️ Oot ta
      Ikävä
      25
      3258
    9. On niin vaikea olla lähelläsi

En saa ottaa kädestäsi kiinni, en saa halata. En saa silittää hiuksiasi. Enkä saa sinua koskaan omakseni. ☔ Miehelle na
      Ikävä
      28
      3215
    10. Ostiko maailma sinut minulta?

Kun et enää resonoi kuin ennen. Kun et enää ihmetellen katso ympärillesi ja pohdi mitä mäen takana on? Ymmärrän ja tue
      Ikävä
      26
      3063
    Aihe