Kaksikieliselle pojalle nimi?

lauram1

Heipparallaa siskot ja ehkapa veljetkin!

Saisinkohan taalta hyvia neuvoja pojan nimen valintaan. Olemme muuttamassa ensi vuoden puolella Suomeen yhdysvaltalaisen aviomieheni kanssa. Poikamme syntyy muutaman viikon kuluttua ja etsimme nimea joka sopii seka englantia puhuvien etta suomalaisten suuhun. Listalle ovat paasseet Aaron, Lucas ja Marcel. Mita mielta olette naista nimista? Ovatko nama suomalaisille helppo lausua ja mita ongelmia voitte ennustaa eri sijamuodoissa? Mita mielleyhtymia sinulle tulee naista nimista? Kaikki nauvot ovat tarpeen!! Kiitos jo etukateen!

Laura

25

1189

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Keijo Kullinen

      Hyh hyh mitä vässykkä nimiä. Parempia:

      Pertti-Keijo
      Jorma-Leena
      Tillikka
      Jortikka
      Lerssi
      Yrpä

    • wertywer

      No Aaron nimi taipuu suomalaisten suissa Aaroni, koska monessa taivutusmuodossa siihen on pakko se ii laittaa, Aaronin, Aaronille, Aaronilla jne. Marcel tod. näk Marceli tai Marcelli ja Lucas Luukas. Näistä nimistä Marcel on ainoa, mikä ei ole ihan suomalaisläheinen, S-päätteiset on kans vaikeita suomalaisille, mites ois Luca tai enemmän suomalaisttain Luka, miehes osaa kyllä koollakin lausua tuon nimen.

      • lauram1

        Kiitos kovasti viestistasi! Ajattelin Lukaa mutta tulee tyton nimi mieleen... Mutta kuulostaako Marcel tytolta myos?


      • ISMO LAITELA
        lauram1 kirjoitti:

        Kiitos kovasti viestistasi! Ajattelin Lukaa mutta tulee tyton nimi mieleen... Mutta kuulostaako Marcel tytolta myos?

        Kuulostaa eunukilta.


      • wertywer
        lauram1 kirjoitti:

        Kiitos kovasti viestistasi! Ajattelin Lukaa mutta tulee tyton nimi mieleen... Mutta kuulostaako Marcel tytolta myos?

        No Luka on kyllä ihan pojan nimi, virallisestikkin. Marcel on niin outo nimi, että en osais välttämättä sanoa kumman nimi on, vanhemmista ihmisistä puhumattakaan. Ja se kuulostaa eniten ranskalaiselta, mun korvissa, jos kysyttäis mistä maasta kotoisin.. Päiväkoti ja kouluikää ajatellen varmaan parempi, mitä helpompi nimi lausua, kun tuppaa oleen, että vanhemmat päikyn hoitajat ei oikeesti osaa lausua niitä erikoisia nimiä, toisista lapsista puhumattakaan. Tämä on vain mun mielipide, ja tehän sen päätöksen teette loppukädessä. Kiitos jos neuvot kelpasivat. :)


      • wertwer
        wertywer kirjoitti:

        No Luka on kyllä ihan pojan nimi, virallisestikkin. Marcel on niin outo nimi, että en osais välttämättä sanoa kumman nimi on, vanhemmista ihmisistä puhumattakaan. Ja se kuulostaa eniten ranskalaiselta, mun korvissa, jos kysyttäis mistä maasta kotoisin.. Päiväkoti ja kouluikää ajatellen varmaan parempi, mitä helpompi nimi lausua, kun tuppaa oleen, että vanhemmat päikyn hoitajat ei oikeesti osaa lausua niitä erikoisia nimiä, toisista lapsista puhumattakaan. Tämä on vain mun mielipide, ja tehän sen päätöksen teette loppukädessä. Kiitos jos neuvot kelpasivat. :)

        Ja onhan noita nimiä, jotka on ulkolaistyylisiä mutta sopii suomalaiseenkin suuhun; Mikael, Oliver, Joel, Antton, Alex, Mico, Henry... Luka on tosiaan vissiin suomen suosituin pojan nimi tällä hetkellä, eli jos erilaisempaa haluatte, niin kannattaa sitten valita vähän erilaisempi :)


    • NiMiStö

      Aaron on oiva nimi suomalaiseenkin suuhun samoin Lucas on suosittu pojan nimi ja ihan kiva sellainen.Marcel kuulostaa hieman vieraalta.

    • !!!

      Marcel kuulostaa ranskalaiselta/italiaiselta. Martseliino makarooni................jne.... muistuu vanha viisu mieleen.

      Aaron ja Luukas (Lucas) sopii hyvin.

      Luka ja Luca ovat Suomessa nykyisin suosikkinimiä.

      • lauram1

        Kiitos Nimisto ja !!!, joo Marcel on itse asiassa ranskalainen nimi, tykkaan siita kovasti. Mies rakastaa Lucasta (Lucasia???) mut ma en juuri sen takia, etta noi Luca ja Luka ovat nyt niin kovin suositut suomessa. Haluaisin jotain erilaista mutta ei liian erilaista kuitenkaan...


    • Ei Marcelia!

      Andreas
      Leo/n
      Noel
      Adrian
      Dennis
      Robin
      Tony

      • lauram1

        Kiitos "Ei Marcelia!". Olen ehdottanut Leon nimea miehelle mutta hanen mielestaan se on miesmallin tai rapartistin nimi:) Ehka taytyy saada hanen paansa viela kaantymaaan. Mitas mielta muut olette, Leon -kiva nimi vai aivan kamala?


      • Seppo Taalasmaa
        lauram1 kirjoitti:

        Kiitos "Ei Marcelia!". Olen ehdottanut Leon nimea miehelle mutta hanen mielestaan se on miesmallin tai rapartistin nimi:) Ehka taytyy saada hanen paansa viela kaantymaaan. Mitas mielta muut olette, Leon -kiva nimi vai aivan kamala?

        hintahtava.


      • lomoi3
        lauram1 kirjoitti:

        Kiitos "Ei Marcelia!". Olen ehdottanut Leon nimea miehelle mutta hanen mielestaan se on miesmallin tai rapartistin nimi:) Ehka taytyy saada hanen paansa viela kaantymaaan. Mitas mielta muut olette, Leon -kiva nimi vai aivan kamala?

        Leon muuten kiva nimi mutta eikö hankala kun suomeksi lausutaan miten kirjoitetaan ja tietääkseni englanniksi aivan erilailla.. mun mielestä marcel olisi juust hyvä koska on aika erilainen ja helppo lausua suomeksi ja englanniksi :)


      • lomoi3
        lomoi3 kirjoitti:

        Leon muuten kiva nimi mutta eikö hankala kun suomeksi lausutaan miten kirjoitetaan ja tietääkseni englanniksi aivan erilailla.. mun mielestä marcel olisi juust hyvä koska on aika erilainen ja helppo lausua suomeksi ja englanniksi :)

        ja ei tullut mieleenkään että marcel voisi edes olla tytön nimi!!


      • Hohohehraha

        Isac lausutaan Aisak. Itselläni on neljä tyttöä, joilla kansain väliset nimet toimii hyvin. Hannah, Sara, Sierra ja Serena.


      • Seat Malaga 1985
        lomoi3 kirjoitti:

        Leon muuten kiva nimi mutta eikö hankala kun suomeksi lausutaan miten kirjoitetaan ja tietääkseni englanniksi aivan erilailla.. mun mielestä marcel olisi juust hyvä koska on aika erilainen ja helppo lausua suomeksi ja englanniksi :)

        Täräytähän kersalle nimeksi Seat Leon, sopii ihmiselle ja autolle =DDDD


    • Ahmed Al Ababibi

      Tassa sinule hyvin hyva kansanvaline nimi. Mohammed. Ei paramp voi poika sada.

    • &&&

      Max
      Alex
      Dylan
      Jacob
      Jan
      Josua
      Ford
      Ferguson
      Herman
      Hugo
      Alvar (Alvar Aalto)
      Alfred
      Martti, Martin
      Mattias
      Oula
      Victor
      William
      Stefan
      Zacharias
      Petrus
      Patrik
      Paul, Paulus
      Robert (Roope)
      Jonas
      Isak

    • Tuttu TV:stä

      Willian Konrad
      Frank Cannon
      Impi Gabriel

    • jepps.

      Mä en oikeen tajuu tätä että sopiiko suomalaisten suuhun. Se joka ei tajuu et se nimi on Aaron eikä mikään Aaroni tai Marcel eikä Marceli eikä myöskään Marselli, niin mun mielestä se ihminen on sillon tyhmä, eikä kannata oman lapsen nimeä sen takia ruveta miettimään uusiks. Mun mielestä noi kaikki ehdotukset on tosi hyviä ja kivoja nimiä ja se joka niitä ei osaa lausua niin niitä voi sit opettaa. Ei ihmiset nyt niin tyhmiä voi olla....

      • lauram1

        Kiitos, Jepps! Samaa olen minakin ajatellut... Eiks meidankin ole aika "kansainvalistya":)


    • Käärmeenkieli

      Mitä????? Onko pojalla kaksi kieltä, yleensä ihmisellä on vain yksi kieli.

      • konosöör

        Suomenruotsalaiset on minunkin mielestä käärmeitä.


    • vnbjgmh

      riippuu paljon mikä on poikanne sukunimi. Jos se on ulkomainne, kannattaisi antaa suomalainen nimi, että saa töitä suomesta. Jos sulla on muslimimies ja sukunimi sen mukainen niin en suosittele ulkomaista nimeä. Kuulemma työjhakemuksissa katsotaan nimeä ja heitetään ulkomaalaiset abdulit pois kättelyssä.
      Toisaalta ulkommalaisliitot päättyy eroon 100 % varmuudella, ja usassa annetaan suoraan oman maan kansalaiselle holhous kokonaan, eli menetät lapsesi amerikkaan, niin anna sitten englannin kielinen nimi. Siellähän on muodikasta antaa näitä omasta päästä temmattuja muka-nimiä kuten Knox, Suri, Shiloh, Saharah, India, jopa niinkin sairaita kun: Dollar, tai joku Rollsroyce. Samoin Kacey, Casey, Hayley, Hailei...jne molemmille sukupuolille vaan samaa nimeä ilman mitään erottelua. Eli sen kun vaan paat paperille kirjaimia sattuman varaisesti niin saat amerikkalaiselta kuulostavan muotinimen!
      Koulussahan lapsi saa täällä varautua pilkkaan ja huuteluun ja nimen vääntelyyn jo annat ulkomaalaisen nimen!

      • Mimmuin

        Kukas sun muroihin pissi? Vai palasitko rantalomalta? Ei herran jestas kun voi olla negatiivinen ihminen olemassa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tykkään sinusta tosi tosi paljon

      Siksi en pysty sisäistämään sitä, että se ei ole molemminpuolista. Sattuu liikaa. En osaa käsitellä sitä tunnetta, koska
      Ikävä
      51
      3467
    2. Mikä sai sut ihastumaan

      Mitä tapahtui?
      Ikävä
      156
      2099
    3. Kaupan kassalla kannataa olla kylmä käytös

      https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010488540.html "19-vuotias Minja ja 59-vuotias Anne työskentelevät sillä todelli
      Sinkut
      204
      1791
    4. Mitä tehdä asialle?

      Jos laitan deitti-ilmon "40-vuotias nainen etsii seuraa" niin ketään ei kiinnosta (korkeintaan paria runkkaripenaa joill
      Sinkut
      135
      1699
    5. 80
      1165
    6. Hyvää heinäkuuta

      Hyvää huomenta ihanaa. 🦗🌾☔🤗🌻❤️
      Ikävä
      234
      1104
    7. Mitä helvettiä pakolaisille pitäisi tehdä RAJALLA?

      Jos Venäjä työntää rajalle pakolaisia ja tekee Suomelle selväksi että heidän puolelleen ei ole pakolaisilla asiaa - mitä
      Maailman menoa
      273
      1045
    8. Ethän syytä itseäsi

      siitä miten asia menivät. Mä en antanut sulle tilaisuutta.
      Ikävä
      130
      999
    9. Olen pahoillani mies

      Olen surullinen puolestasi, ettet saanut kaipaamaasi naista. Yrititkö lopulta edes? Teistä olisi tullut hyvä pari
      Ikävä
      52
      929
    10. Olet mies varmasti peto

      Makkarin puolella. 🤤
      Ikävä
      72
      895
    Aihe