Itse pöntöistä sinällään mitään kysyttävää mutta sellainen asia askarruttaa kun jokaisessa ohjeessa neuvotaan laittamaan pohjalle pehmikettä perusteina ettei telkkä sitä itse tee.
Tuossa tyhjentelin aikoinaan nysväämiäni 4kpl telkänpönttöjä ja jokaisessa pöntössä oli pehmikkeiden päällä untuvaa. Yhdessä jopa melkein suuaukon korkeudella (alla hylätty munaläjä jonka päällä sammalta, untuvaa ja paljon ja jopa risuja). Eihän telkkien pitänyt pehmikkeitä pönttöön tuoda? Kyseessä siis telkkä poikkeuksetta jokaisen pöntön kohdalla (tulee seurattua ja munat oli telkän).
No sen verran kysyisin hylätyn munakeon perusteella miten helposti telkkä hylkää munat?
Ja onko se puhdistus pakollinen? Ei ainakaan estä pesintää joten mikä ajatus taustalla on?
No vielä yksi kysymys liittyen lentoaukon suojiin. Oravia olen nähnyt kiertelevän pönttöjä joten käytättekö peltisiä suojia ja kuinka kauas lentoaukosta niiden pitää yltää ettei orava tms. pääse pesään?
ps. Hirveä määrä ns. sorvattuja valmispönttöjä kuorineen myynnissä. Kuoret lahottaa pöntön muutamassa vuodessa. Miten tieto ei mene edes nettisivuilla myyjille?
Pönttöjä kysymyksiä pöntöistä.
Telkänpöntöistä.
1
268
Vastaukset
- Harri Höyläsoikkeli
kun nyt saisi jokin lintujengi edes levypöntöt myynnistä pois joista pennut ei kuoriuduttuaan pääse pois
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Minulla heräsi huoli sinusta ajatteluni kohteesta!
Toivottavasti sinulla on siellä jossain kaikki hyvin. Välitän sinusta edelleen vaikka olet varattu, etkä tykkää minusta.865407- 1643612
- 533189
Missä Sanna nyt suvaitsevaisuus?
Tekijä on nyt kuitenkin jotain muuta kuin suomalainen niin eikös nyt pitäisi suvaita kulttuuri eroja ja rakastaa tekijä2032116- 351931
- 331864
- 461823
- 571714
- 191673
- 191627