Itse pöntöistä sinällään mitään kysyttävää mutta sellainen asia askarruttaa kun jokaisessa ohjeessa neuvotaan laittamaan pohjalle pehmikettä perusteina ettei telkkä sitä itse tee.
Tuossa tyhjentelin aikoinaan nysväämiäni 4kpl telkänpönttöjä ja jokaisessa pöntössä oli pehmikkeiden päällä untuvaa. Yhdessä jopa melkein suuaukon korkeudella (alla hylätty munaläjä jonka päällä sammalta, untuvaa ja paljon ja jopa risuja). Eihän telkkien pitänyt pehmikkeitä pönttöön tuoda? Kyseessä siis telkkä poikkeuksetta jokaisen pöntön kohdalla (tulee seurattua ja munat oli telkän).
No sen verran kysyisin hylätyn munakeon perusteella miten helposti telkkä hylkää munat?
Ja onko se puhdistus pakollinen? Ei ainakaan estä pesintää joten mikä ajatus taustalla on?
No vielä yksi kysymys liittyen lentoaukon suojiin. Oravia olen nähnyt kiertelevän pönttöjä joten käytättekö peltisiä suojia ja kuinka kauas lentoaukosta niiden pitää yltää ettei orava tms. pääse pesään?
ps. Hirveä määrä ns. sorvattuja valmispönttöjä kuorineen myynnissä. Kuoret lahottaa pöntön muutamassa vuodessa. Miten tieto ei mene edes nettisivuilla myyjille?
Pönttöjä kysymyksiä pöntöistä.
Telkänpöntöistä.
1
394
Vastaukset
- Harri Höyläsoikkeli
kun nyt saisi jokin lintujengi edes levypöntöt myynnistä pois joista pennut ei kuoriuduttuaan pääse pois
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1312339
Ajattelen sinua nyt
Ajattelen sinua hyvin todennäköisesti myös huomenna. Sitten voi mennä viikko, että ajattelen sinua vain iltaisin ja aamu292328Vaistoan ettei sulla kaikki hyvin
Odotatko että se loppuu kokonaan ja avaat vasta linjan. Niin monen asian pitäisi muuttua että menisi loppu elämä kivasti131695Yritys Kannus
Mää vaan ihmettelen, julkijuopottelua. Eikö tosiaan oo parempaa hommaa, koittas saada oikeasti jotain aikaiseksi. Hävett141532Olen huolissani
Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis701251- 1051198
- 171142
- 93957
Kuin sonnilauma
Taas on Virkatiellä kova meteli keskellä päivää. Ei siinä kyllä toisia asukkaita yhtään ajatella. Tullaan yhden asuntoon19858Syrjintäskandaali Lieksan kaupungin johdossa
Ylen valpas toimittaja kirjoittaa: Lieksan kaupunki kieltäytyi hyväksymästä Vihreiden venäläistaustaista ehdokasta Lieks130845