Itse pöntöistä sinällään mitään kysyttävää mutta sellainen asia askarruttaa kun jokaisessa ohjeessa neuvotaan laittamaan pohjalle pehmikettä perusteina ettei telkkä sitä itse tee.
Tuossa tyhjentelin aikoinaan nysväämiäni 4kpl telkänpönttöjä ja jokaisessa pöntössä oli pehmikkeiden päällä untuvaa. Yhdessä jopa melkein suuaukon korkeudella (alla hylätty munaläjä jonka päällä sammalta, untuvaa ja paljon ja jopa risuja). Eihän telkkien pitänyt pehmikkeitä pönttöön tuoda? Kyseessä siis telkkä poikkeuksetta jokaisen pöntön kohdalla (tulee seurattua ja munat oli telkän).
No sen verran kysyisin hylätyn munakeon perusteella miten helposti telkkä hylkää munat?
Ja onko se puhdistus pakollinen? Ei ainakaan estä pesintää joten mikä ajatus taustalla on?
No vielä yksi kysymys liittyen lentoaukon suojiin. Oravia olen nähnyt kiertelevän pönttöjä joten käytättekö peltisiä suojia ja kuinka kauas lentoaukosta niiden pitää yltää ettei orava tms. pääse pesään?
ps. Hirveä määrä ns. sorvattuja valmispönttöjä kuorineen myynnissä. Kuoret lahottaa pöntön muutamassa vuodessa. Miten tieto ei mene edes nettisivuilla myyjille?
Pönttöjä kysymyksiä pöntöistä.
Telkänpöntöistä.
1
494
Vastaukset 1
- Harri Höyläsoikkeli
kun nyt saisi jokin lintujengi edes levypöntöt myynnistä pois joista pennut ei kuoriuduttuaan pääse pois
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miksi vanhusraiskaajaa ei ole palautettu?
Ukkola kysyy Rantaselta, vaikka perussuomalaiset ovat olleet hallituksessa kolme ja puolivuotta. Rantasen vastaus on "3271468- 1141196
- 1151065
Katri Helena rikkoi hiljaisuuden dramaattisella uutisella: "Elossa ja ilossa ollaan"
Katri Helena on sinivalkoinen ääni. Hänen klassikkohittinsä ovat tärkeä osa suomalaista kansanperintöä. Katri veti jääh22837- 116831
- 111812
- 18460
- 38434
- 36423
Vaikea löytää samantyylistä miestä
Nyt on pakko avautua. Onko ketään muuta jonka on yksinkertaisesti todella vaikeaa löytää samanhenkistä kumppania kuin i90422