Dacia työntää markkinoille yhä uusia linjakkaita malleja.
Nyt tulee vuoroon kokonaan uudelleen muotoiltu Logan MCV, missä on pieniä, vähäkulutuksisia moottoreita ja hinta erittäin edukas.
Dacia Logan MCV
110
1840
Vastaukset
- rasia
Ja itse kulkine erittäin LAADUTON!
- Laatu
Siis laadut on, aivan oikein puhut rasia!
- esax
102100km ja katsastus oli tanaan, ei yhtaan vikaa
- esax
ja sina myos
- rasia
Jos tykkää 90-luvun muotoilusta, tehottomista moottorin romuista.sekä siitä ettei autossa ole kuin karu sisusta ilman mitään varustusta.kaikki ne mitä normaaleissa autoissa on jo karvalakki malleissa, pitää ostaa rasiaan.edullisuus kaukana kun nuo kaikki ostat.
- 440
Daciassa on sama moottori kuin mersussa.
- lakki päässä
440 kirjoitti:
Daciassa on sama moottori kuin mersussa.
rasia: osta autoosi karvalakki, niin kaikki on mallillaan
- rasia
440 kirjoitti:
Daciassa on sama moottori kuin mersussa.
Kas kummaa ettei ferrarin kone.se olisi yhdistelmä, patonki paperissa ferrarin kone.
- rasia
lakki päässä kirjoitti:
rasia: osta autoosi karvalakki, niin kaikki on mallillaan
En tarvitse autooni karvalakkia, on oikeat varusteet olemassa.toisinhan se on rasioissa.toki jos tykkää omasta äänestä, kuuluuku se tosin ajaessa kun verhoilu on niin onneton.kaikki äänet resonoi.
- Mato
rasia kirjoitti:
Kas kummaa ettei ferrarin kone.se olisi yhdistelmä, patonki paperissa ferrarin kone.
Rasia: etsi sitten madonlakki. Vihje: Patonkia kun tonkii, sieltä löytyy madon lakki.
- rasia
Mato kirjoitti:
Rasia: etsi sitten madonlakki. Vihje: Patonkia kun tonkii, sieltä löytyy madon lakki.
Ladon takki?
- zetka 25
rasia kirjoitti:
Ladon takki?
Ei pitäisi sotkeutua aikuisten keskusteluun, kun kokemus rajoittuu vain kulahtaneen honda monkeyn rassaamiseen.
- 1,2 turbo- 1,5 dCI
440 kirjoitti:
Daciassa on sama moottori kuin mersussa.
Eihän nämä onnettomat, lähiöiden luuseriperheiden jälkeläiset tiedä, että Rellu Kangoo, Mercedes Citan ja daciat liikkuu samalla 1,5 dCI koneella, mikä onkin erittäin vähäkulutuksinen versio.
- paaliin vaan.
1,2 turbo- 1,5 dCI kirjoitti:
Eihän nämä onnettomat, lähiöiden luuseriperheiden jälkeläiset tiedä, että Rellu Kangoo, Mercedes Citan ja daciat liikkuu samalla 1,5 dCI koneella, mikä onkin erittäin vähäkulutuksinen versio.
Ei kait kukaan ole moisista kulkineista kuullutkaan, saatikka omistanutkaan.
- Se on tarkoitus
Jaa-a mitenkähän se Dacian moottori on tehoton, kun vaikkapa Lodgyn 1,2 tce bensaturbossa on 116 heppaa, mikä on toistakymmentä enemmän kuin vaikkapa VW.n vastaavassa turbokahvinkeittimessä, Dacian kolmipyttyinen 0,9 tce:kin on kokoisekseen melko kireä 90 hepalla ja 1,5 dci moottorit ovat taloudellisia ja aivan samalla viivalla väännössä ja tehoissa kuin kilpailijoiden vastaavan kokoiset commonrailit. Ja nuo Rellun dci:t ovat vieläpä melko pomminvarmoja koneita. Tietysti, jos tarkoitat sitä ainoaa perusperusmoottoria, 1,6 ruiskukonetta, niin ehkä sitten voidaan puhua tuhnusta. Näitä samanlaisia laiskoja "hinnatalkaen" - koneita on kyllä vielä joillakin muillakin valmistajilla, mutta taitaa harva uusi Daciakaan enää sellaisella liikkua.
Entäpä, mitä olennaista puuttuu vaikkapa Dacia Stepwaysta? On ilmastointi, sähkölasit, ESP, vakionopeudensäädin yms.
Dacia lähtee siitä ajatuksesta, että turhasta ei tarvitse maksaa, jos ei halua. Kaikki kun eivät halua autoihinsa turhia espressokeittimiä ja pilluvaloja jalkotilaan. Esim. työ -ja yritysautot halutaan usein melko kompromisseina varustelun suhteen.. Kaiken tarpeellisen saa Daciaan nykyään jo usein vakiona kunhan ei ota sitä halvinta versioo, ja varustelemalla autosta saa jo aivan käypäsen vaativampaankin jokapäiväiseen käyttöön. Silti hinta jää useita vastaavia kilpailijoita paljon alemmalle tasolle. Jos haluaa kaikki tingeltangelit mitä olemassa on, kannattaa sitten valita Rellu, Dacia on autojen Ikea, kuten he itse asiaa kuvaavat. Kohtuu laatua halpaan hintaan, jolloin tietysti jostain täytyy tinkiä ja varustelu on helpo tapa pudottaa auton hinta jokaisen uutta haluavan saataville.
Mitä muotoiluun tulee, sehän on makuasia. Uudet Daciat ovat kohtuu hyvännäköisiä, melko ajattomia. Eikä ne sisältäkään enää ole karuimmasta päästä. Eipä joku Volkkari tai Toyotakaan mihinkään hurrahuutoihin muotoilunsa tai kojelautojensa puolesta innosta. - tarkoitus hajota
Se on tarkoitus kirjoitti:
Jaa-a mitenkähän se Dacian moottori on tehoton, kun vaikkapa Lodgyn 1,2 tce bensaturbossa on 116 heppaa, mikä on toistakymmentä enemmän kuin vaikkapa VW.n vastaavassa turbokahvinkeittimessä, Dacian kolmipyttyinen 0,9 tce:kin on kokoisekseen melko kireä 90 hepalla ja 1,5 dci moottorit ovat taloudellisia ja aivan samalla viivalla väännössä ja tehoissa kuin kilpailijoiden vastaavan kokoiset commonrailit. Ja nuo Rellun dci:t ovat vieläpä melko pomminvarmoja koneita. Tietysti, jos tarkoitat sitä ainoaa perusperusmoottoria, 1,6 ruiskukonetta, niin ehkä sitten voidaan puhua tuhnusta. Näitä samanlaisia laiskoja "hinnatalkaen" - koneita on kyllä vielä joillakin muillakin valmistajilla, mutta taitaa harva uusi Daciakaan enää sellaisella liikkua.
Entäpä, mitä olennaista puuttuu vaikkapa Dacia Stepwaysta? On ilmastointi, sähkölasit, ESP, vakionopeudensäädin yms.
Dacia lähtee siitä ajatuksesta, että turhasta ei tarvitse maksaa, jos ei halua. Kaikki kun eivät halua autoihinsa turhia espressokeittimiä ja pilluvaloja jalkotilaan. Esim. työ -ja yritysautot halutaan usein melko kompromisseina varustelun suhteen.. Kaiken tarpeellisen saa Daciaan nykyään jo usein vakiona kunhan ei ota sitä halvinta versioo, ja varustelemalla autosta saa jo aivan käypäsen vaativampaankin jokapäiväiseen käyttöön. Silti hinta jää useita vastaavia kilpailijoita paljon alemmalle tasolle. Jos haluaa kaikki tingeltangelit mitä olemassa on, kannattaa sitten valita Rellu, Dacia on autojen Ikea, kuten he itse asiaa kuvaavat. Kohtuu laatua halpaan hintaan, jolloin tietysti jostain täytyy tinkiä ja varustelu on helpo tapa pudottaa auton hinta jokaisen uutta haluavan saataville.
Mitä muotoiluun tulee, sehän on makuasia. Uudet Daciat ovat kohtuu hyvännäköisiä, melko ajattomia. Eikä ne sisältäkään enää ole karuimmasta päästä. Eipä joku Volkkari tai Toyotakaan mihinkään hurrahuutoihin muotoilunsa tai kojelautojensa puolesta innosta.Nuo matala viritteiset ja kolmepyttyiset on semmonen yhdistelmä mikä pitäisi kieltää.hyvin paljon moottori vikoja/rikkoontumisia.
- no ropleemi.
tarkoitus hajota kirjoitti:
Nuo matala viritteiset ja kolmepyttyiset on semmonen yhdistelmä mikä pitäisi kieltää.hyvin paljon moottori vikoja/rikkoontumisia.
Aikamoisia kilometrilukemia on ajettu kolmipyttyisillä Altoilla ja Aygoilla maailman sivu. Eivät toki niin kireitä kuin nämä Rellun tai Fordin kolmipyttyiset turbot, mutta sylinteriluku ei ole ongelma, jos tasapainotus tehdään oikein. Kierroksillahan kolmipyttyinen käy jopa tasaisemmin kuin neljäsylinterinen moottori.
- tarkoitus hajota
no ropleemi. kirjoitti:
Aikamoisia kilometrilukemia on ajettu kolmipyttyisillä Altoilla ja Aygoilla maailman sivu. Eivät toki niin kireitä kuin nämä Rellun tai Fordin kolmipyttyiset turbot, mutta sylinteriluku ei ole ongelma, jos tasapainotus tehdään oikein. Kierroksillahan kolmipyttyinen käy jopa tasaisemmin kuin neljäsylinterinen moottori.
Onko päästy jopa 50tkm?
- riks,raks ja poks
Se on tarkoitus kirjoitti:
Jaa-a mitenkähän se Dacian moottori on tehoton, kun vaikkapa Lodgyn 1,2 tce bensaturbossa on 116 heppaa, mikä on toistakymmentä enemmän kuin vaikkapa VW.n vastaavassa turbokahvinkeittimessä, Dacian kolmipyttyinen 0,9 tce:kin on kokoisekseen melko kireä 90 hepalla ja 1,5 dci moottorit ovat taloudellisia ja aivan samalla viivalla väännössä ja tehoissa kuin kilpailijoiden vastaavan kokoiset commonrailit. Ja nuo Rellun dci:t ovat vieläpä melko pomminvarmoja koneita. Tietysti, jos tarkoitat sitä ainoaa perusperusmoottoria, 1,6 ruiskukonetta, niin ehkä sitten voidaan puhua tuhnusta. Näitä samanlaisia laiskoja "hinnatalkaen" - koneita on kyllä vielä joillakin muillakin valmistajilla, mutta taitaa harva uusi Daciakaan enää sellaisella liikkua.
Entäpä, mitä olennaista puuttuu vaikkapa Dacia Stepwaysta? On ilmastointi, sähkölasit, ESP, vakionopeudensäädin yms.
Dacia lähtee siitä ajatuksesta, että turhasta ei tarvitse maksaa, jos ei halua. Kaikki kun eivät halua autoihinsa turhia espressokeittimiä ja pilluvaloja jalkotilaan. Esim. työ -ja yritysautot halutaan usein melko kompromisseina varustelun suhteen.. Kaiken tarpeellisen saa Daciaan nykyään jo usein vakiona kunhan ei ota sitä halvinta versioo, ja varustelemalla autosta saa jo aivan käypäsen vaativampaankin jokapäiväiseen käyttöön. Silti hinta jää useita vastaavia kilpailijoita paljon alemmalle tasolle. Jos haluaa kaikki tingeltangelit mitä olemassa on, kannattaa sitten valita Rellu, Dacia on autojen Ikea, kuten he itse asiaa kuvaavat. Kohtuu laatua halpaan hintaan, jolloin tietysti jostain täytyy tinkiä ja varustelu on helpo tapa pudottaa auton hinta jokaisen uutta haluavan saataville.
Mitä muotoiluun tulee, sehän on makuasia. Uudet Daciat ovat kohtuu hyvännäköisiä, melko ajattomia. Eikä ne sisältäkään enää ole karuimmasta päästä. Eipä joku Volkkari tai Toyotakaan mihinkään hurrahuutoihin muotoilunsa tai kojelautojensa puolesta innosta.Muista jäähdyttää tuo mopo 1,2 turbo aina ajon jälkeen huolellisesti.
- joku roti
Se on tarkoitus kirjoitti:
Jaa-a mitenkähän se Dacian moottori on tehoton, kun vaikkapa Lodgyn 1,2 tce bensaturbossa on 116 heppaa, mikä on toistakymmentä enemmän kuin vaikkapa VW.n vastaavassa turbokahvinkeittimessä, Dacian kolmipyttyinen 0,9 tce:kin on kokoisekseen melko kireä 90 hepalla ja 1,5 dci moottorit ovat taloudellisia ja aivan samalla viivalla väännössä ja tehoissa kuin kilpailijoiden vastaavan kokoiset commonrailit. Ja nuo Rellun dci:t ovat vieläpä melko pomminvarmoja koneita. Tietysti, jos tarkoitat sitä ainoaa perusperusmoottoria, 1,6 ruiskukonetta, niin ehkä sitten voidaan puhua tuhnusta. Näitä samanlaisia laiskoja "hinnatalkaen" - koneita on kyllä vielä joillakin muillakin valmistajilla, mutta taitaa harva uusi Daciakaan enää sellaisella liikkua.
Entäpä, mitä olennaista puuttuu vaikkapa Dacia Stepwaysta? On ilmastointi, sähkölasit, ESP, vakionopeudensäädin yms.
Dacia lähtee siitä ajatuksesta, että turhasta ei tarvitse maksaa, jos ei halua. Kaikki kun eivät halua autoihinsa turhia espressokeittimiä ja pilluvaloja jalkotilaan. Esim. työ -ja yritysautot halutaan usein melko kompromisseina varustelun suhteen.. Kaiken tarpeellisen saa Daciaan nykyään jo usein vakiona kunhan ei ota sitä halvinta versioo, ja varustelemalla autosta saa jo aivan käypäsen vaativampaankin jokapäiväiseen käyttöön. Silti hinta jää useita vastaavia kilpailijoita paljon alemmalle tasolle. Jos haluaa kaikki tingeltangelit mitä olemassa on, kannattaa sitten valita Rellu, Dacia on autojen Ikea, kuten he itse asiaa kuvaavat. Kohtuu laatua halpaan hintaan, jolloin tietysti jostain täytyy tinkiä ja varustelu on helpo tapa pudottaa auton hinta jokaisen uutta haluavan saataville.
Mitä muotoiluun tulee, sehän on makuasia. Uudet Daciat ovat kohtuu hyvännäköisiä, melko ajattomia. Eikä ne sisältäkään enää ole karuimmasta päästä. Eipä joku Volkkari tai Toyotakaan mihinkään hurrahuutoihin muotoilunsa tai kojelautojensa puolesta innosta.Oikeassa olet, melkoisia pommikoneita nuo renun koneet on.Ja tuhnuja, nuha pumppuja.Ei myyntimies voi dacialla asiakkaan pihaan ajaa...
- pääsee toki.
tarkoitus hajota kirjoitti:
Onko päästy jopa 50tkm?
http://www.nettiauto.com/toyota/aygo
Sieltä vaan kattelemaan, Aygo on suht uusi malli ja ostetaan pääosin lyhyille matkoille kaupunkiajoon, mutta 150-200 thkm noilla ensimmäisillä on järjestäen höylätty.
Tosin, uuteen Daciaan kolmen vuoden välein vaihtavaa häävin kiinnostaa tuskin juuri 50 thkm:iä suuremmat lukemat.
Muutenkin olisi hauska kuulla, mihin perustuu teoria siitä, ettei pieni huollettu 3-pyttyinen moottori kestäisi kilometrejä? Isoisältä perittyyn tietoon vai? - Kestää ja kestää
joku roti kirjoitti:
Oikeassa olet, melkoisia pommikoneita nuo renun koneet on.Ja tuhnuja, nuha pumppuja.Ei myyntimies voi dacialla asiakkaan pihaan ajaa...
Kateellisten panettelua. Renun pommivarma 1,5 dci kelpaa myös Mercedeksen A ja B-mallin vauhdittajaksi, sekä saman merkin pieneen tavara-autoon. Lisäksi tuo 1,5 dci raksuttaa liki jokaisen Nissan-mallin nokalla, enkä ole pahemmin kuullut kenenkään kyseisiä merkkejä epäluotettavuudesta moittivan. Moottorivauriot ovat lähinnä saksalais-merkkien riesoja, kuten hyvin tiedämme.
1,2 ja 0,9 tce ovat niin uusia moottoreita, että itsekkin taisit kuulla niistä vasta tässä topicissa, joten vauriot ja tuhnut on vain mielikuvituksessasi. - pommikoneita kyllä
Kestää ja kestää kirjoitti:
Kateellisten panettelua. Renun pommivarma 1,5 dci kelpaa myös Mercedeksen A ja B-mallin vauhdittajaksi, sekä saman merkin pieneen tavara-autoon. Lisäksi tuo 1,5 dci raksuttaa liki jokaisen Nissan-mallin nokalla, enkä ole pahemmin kuullut kenenkään kyseisiä merkkejä epäluotettavuudesta moittivan. Moottorivauriot ovat lähinnä saksalais-merkkien riesoja, kuten hyvin tiedämme.
1,2 ja 0,9 tce ovat niin uusia moottoreita, että itsekkin taisit kuulla niistä vasta tässä topicissa, joten vauriot ja tuhnut on vain mielikuvituksessasi.Siitä lähtien kun alkoi nissan-renault yhteistyö, alkoi nissanin alamäki.Hyvä esimerkki P12 primeran öljyn kulutus ongelmat.täysiä pommikoneita rupesi syntymään.
- Ei ollut Renukone
pommikoneita kyllä kirjoitti:
Siitä lähtien kun alkoi nissan-renault yhteistyö, alkoi nissanin alamäki.Hyvä esimerkki P12 primeran öljyn kulutus ongelmat.täysiä pommikoneita rupesi syntymään.
P12 Primeran koneet ovat Nissanin omia moottoreita. Ne ovat alkujaan vanhempaa moottorisukupolvea kuin Renult-yhteistyön moottorit. Periytyivät liki suoraan edellisistä korimalleista ja ajalta ennen Renaultia. Edelleen suurin osa Nissanin bensa-moottoreista japanilaisten omia, Nissan-peräisiä. Myös se öljysyöppö 1,8 litrainen oli.
1,4 tce on puhtaasti Renault-Nissan pohjainen yhteistyökone, eikä sitä pahemmin ole tyyppiviat vaivanneet, ei edes öljynsyönti. Nykyään Nissanin dieselit ovat Rellulta ja nykyään näinollen myös Nissanin voi valita kilpailukykyisellä diesel-moottorilla. Toista oli ennen, Nissanin omat dieselithän olivat surkeita, laiskoja viritelmiä eikä erityisen kestäviäkään, kuten japanilaismerkiltä pystyi tuohon aikaan dieselien suhteen odottaakkin.
Se mikä Nissanilla parani välittömästi Renaultin mukaantulon jälkeen, on mallien parantunut turvallisuus ja ruosteherkkyyden pienentyminen. Vibiligaren tutkimusten mukaan Renault on koko mallistollaan yksi parhaiten ruostetta vastustava automerkki, parempi jopa kuin VW-tuotteet. Nissan on saanut myös maistaa Rellun osaamaa parempaa ruostesuojausta. - romuja tekevät
Ei ollut Renukone kirjoitti:
P12 Primeran koneet ovat Nissanin omia moottoreita. Ne ovat alkujaan vanhempaa moottorisukupolvea kuin Renult-yhteistyön moottorit. Periytyivät liki suoraan edellisistä korimalleista ja ajalta ennen Renaultia. Edelleen suurin osa Nissanin bensa-moottoreista japanilaisten omia, Nissan-peräisiä. Myös se öljysyöppö 1,8 litrainen oli.
1,4 tce on puhtaasti Renault-Nissan pohjainen yhteistyökone, eikä sitä pahemmin ole tyyppiviat vaivanneet, ei edes öljynsyönti. Nykyään Nissanin dieselit ovat Rellulta ja nykyään näinollen myös Nissanin voi valita kilpailukykyisellä diesel-moottorilla. Toista oli ennen, Nissanin omat dieselithän olivat surkeita, laiskoja viritelmiä eikä erityisen kestäviäkään, kuten japanilaismerkiltä pystyi tuohon aikaan dieselien suhteen odottaakkin.
Se mikä Nissanilla parani välittömästi Renaultin mukaantulon jälkeen, on mallien parantunut turvallisuus ja ruosteherkkyyden pienentyminen. Vibiligaren tutkimusten mukaan Renault on koko mallistollaan yksi parhaiten ruostetta vastustava automerkki, parempi jopa kuin VW-tuotteet. Nissan on saanut myös maistaa Rellun osaamaa parempaa ruostesuojausta.Aivan varmasti on renault -nissan moottori p12 primerassa.Varmistettu merkkiliikkeen toimesta.Et sori vaan.Muotoilustakin huonaa että avaruusaluksen näköä, kuten ranskikset.
- tieto on valttia.
romuja tekevät kirjoitti:
Aivan varmasti on renault -nissan moottori p12 primerassa.Varmistettu merkkiliikkeen toimesta.Et sori vaan.Muotoilustakin huonaa että avaruusaluksen näköä, kuten ranskikset.
Renault Nissan allianssi perustettiin 2000 luvun taitteessa, kun Nissan oli erittäin suurissa taloudellisissa vaikeuksissa- Renault tuli mukaan aluksi erittäin pienellä osuudella, moottoriyhteistyö alkoi myöhemmin.
P12 esiteltiin 2001 ja sen moottorit perustuivat täysin edellisen mallisukupolven moottoreihin, joten on täyttä paskapuhetta väittää öljysyöpön QG18DE moottorin olevan Renault-pohjainen. Se on nähty jo P11 mallin nokalla 99- mallivuodesta lähtien. Jos sinulle on muuta väitetty ovat väärässä.
Se öljysyöppöyskin johtui siitä, että kokoonpanossa vaihteisto kiristettiin liian suureen momenttiin moottorin kylkeen, jolloin osa sylintereistä tai vain yksi sylinteri muotoutui hieman soikeaksi. Vika ei siis ole varsinaisesti edes itse moottorissa vaan Britannialaisella linjalla tehdyssä kokoonpanovirheessä.
Ja tämäkin koski vain parin mallivuoden autoja.
Että sori vaan itsellesi. - P12 2,0 2006 ex
tieto on valttia. kirjoitti:
Renault Nissan allianssi perustettiin 2000 luvun taitteessa, kun Nissan oli erittäin suurissa taloudellisissa vaikeuksissa- Renault tuli mukaan aluksi erittäin pienellä osuudella, moottoriyhteistyö alkoi myöhemmin.
P12 esiteltiin 2001 ja sen moottorit perustuivat täysin edellisen mallisukupolven moottoreihin, joten on täyttä paskapuhetta väittää öljysyöpön QG18DE moottorin olevan Renault-pohjainen. Se on nähty jo P11 mallin nokalla 99- mallivuodesta lähtien. Jos sinulle on muuta väitetty ovat väärässä.
Se öljysyöppöyskin johtui siitä, että kokoonpanossa vaihteisto kiristettiin liian suureen momenttiin moottorin kylkeen, jolloin osa sylintereistä tai vain yksi sylinteri muotoutui hieman soikeaksi. Vika ei siis ole varsinaisesti edes itse moottorissa vaan Britannialaisella linjalla tehdyssä kokoonpanovirheessä.
Ja tämäkin koski vain parin mallivuoden autoja.
Että sori vaan itsellesi.Ensinnäkin p12 malli on vm.2003 alkaen.toisekseen ongelma ei ole vain 1,8 litrasessa, eikä parin ensinmäisen vuoden tekeleessä.kaikki sylinterit meni sojoksi.kokemusta on.
- P12 2,0 2006 ex
P12 2,0 2006 ex kirjoitti:
Ensinnäkin p12 malli on vm.2003 alkaen.toisekseen ongelma ei ole vain 1,8 litrasessa, eikä parin ensinmäisen vuoden tekeleessä.kaikki sylinterit meni sojoksi.kokemusta on.
Ja moottori ei ole p11 edellisen sukupolven.
- ette tiedä näköjään
P12 2,0 2006 ex kirjoitti:
Ensinnäkin p12 malli on vm.2003 alkaen.toisekseen ongelma ei ole vain 1,8 litrasessa, eikä parin ensinmäisen vuoden tekeleessä.kaikki sylinterit meni sojoksi.kokemusta on.
On se kumma, että sinun mielestäsi 2003 tullutta automallia on nettiautossakin myytävänä aivan alkuvuonna 2002 rekisteröityjä. Malli esiteltiin maailmalle 2001 syksyllä ja suomeen ensimmäiset koejoautot saatiin vuodenvaihteessa 2001-02. ensimmäiset asiakkaat saivat autonsa suomessa aivan alkuvuodesta talvella 2002 ja Piste.
http://www.nettiauto.com/nissan/primera?yfrom=2002&yto=2002
Tossa juttua, auto on suunniteltu ennen Renault-allianssia, kuten kaikki oikeat autotietäjät tietävätkin. 1,8, 1,6 ja 2,0 Primeran bensiinimoottorit ovat ajalta ennen Renaultia. 2,2 dci oli ensimmäinen Renault-mylly Nisukan Primerassa, myös viimeisissä Almeroissa oli sama diesel, että silleen:
http://www.autowiki.fi/index.php/Nissan_Primera_P12 - p12 paska kasa!
ette tiedä näköjään kirjoitti:
On se kumma, että sinun mielestäsi 2003 tullutta automallia on nettiautossakin myytävänä aivan alkuvuonna 2002 rekisteröityjä. Malli esiteltiin maailmalle 2001 syksyllä ja suomeen ensimmäiset koejoautot saatiin vuodenvaihteessa 2001-02. ensimmäiset asiakkaat saivat autonsa suomessa aivan alkuvuodesta talvella 2002 ja Piste.
http://www.nettiauto.com/nissan/primera?yfrom=2002&yto=2002
Tossa juttua, auto on suunniteltu ennen Renault-allianssia, kuten kaikki oikeat autotietäjät tietävätkin. 1,8, 1,6 ja 2,0 Primeran bensiinimoottorit ovat ajalta ennen Renaultia. 2,2 dci oli ensimmäinen Renault-mylly Nisukan Primerassa, myös viimeisissä Almeroissa oli sama diesel, että silleen:
http://www.autowiki.fi/index.php/Nissan_Primera_P12Kyllä, vuonna 2002 sai vuoden 2003 mallia olevan Paska 12.ei,ei ja ei ole p11 moottoria p12 mallissa!kyllä, kyllä ja kyllä on kaikissa vuosi ja moottorimalleissa 1,6, 1,8 ja 2,0 litrasissa öljyn kulutus vikaa vaikket haluaisi!
- ette näköjään tiedä
p12 paska kasa! kirjoitti:
Kyllä, vuonna 2002 sai vuoden 2003 mallia olevan Paska 12.ei,ei ja ei ole p11 moottoria p12 mallissa!kyllä, kyllä ja kyllä on kaikissa vuosi ja moottorimalleissa 1,6, 1,8 ja 2,0 litrasissa öljyn kulutus vikaa vaikket haluaisi!
Ei sen puoleen, meitä Dacia miehiä ei kyllä kiinnosta Nissanin silloiset moottorimurheet. Sittemminhän kaikki muuttui mallileen - myös moottoripuolella -, kun Renault tuli Nissanin kumppaniksi, kuten varmatoimisen Qashqain menestyksestäkin voimme nähdä.
Jos sinusta helmikuussa-maaliskuussa 2002 rekisteröity auto on 2003 mallinen, niin onnea vaan tuleville autokaupoillesi. - näin minulla
ette näköjään tiedä kirjoitti:
Ei sen puoleen, meitä Dacia miehiä ei kyllä kiinnosta Nissanin silloiset moottorimurheet. Sittemminhän kaikki muuttui mallileen - myös moottoripuolella -, kun Renault tuli Nissanin kumppaniksi, kuten varmatoimisen Qashqain menestyksestäkin voimme nähdä.
Jos sinusta helmikuussa-maaliskuussa 2002 rekisteröity auto on 2003 mallinen, niin onnea vaan tuleville autokaupoillesi.Maaliskuussa vuonna 2002 tilasin uuden p12 ja sain sen 2002 syyskussa.papereissa luki vuosimalli 2003 ja käyttöönotto 18.9.02.että semmonen teksti löytyi.
- semmostahan se
ette näköjään tiedä kirjoitti:
Ei sen puoleen, meitä Dacia miehiä ei kyllä kiinnosta Nissanin silloiset moottorimurheet. Sittemminhän kaikki muuttui mallileen - myös moottoripuolella -, kun Renault tuli Nissanin kumppaniksi, kuten varmatoimisen Qashqain menestyksestäkin voimme nähdä.
Jos sinusta helmikuussa-maaliskuussa 2002 rekisteröity auto on 2003 mallinen, niin onnea vaan tuleville autokaupoillesi.Eihän sinua enää moottori puheet kiinosta kun olit öljyn kulutuksen suhteen täysin väärässä.uusi kassu ei toimi muuten pakkasella, ranskan huippu laatua.
- ota selvä
semmostahan se kirjoitti:
Eihän sinua enää moottori puheet kiinosta kun olit öljyn kulutuksen suhteen täysin väärässä.uusi kassu ei toimi muuten pakkasella, ranskan huippu laatua.
Eikä ollut p12:ta p11 vm.99 kone.
- mökkitie
rasia kirjoitti:
En tarvitse autooni karvalakkia, on oikeat varusteet olemassa.toisinhan se on rasioissa.toki jos tykkää omasta äänestä, kuuluuku se tosin ajaessa kun verhoilu on niin onneton.kaikki äänet resonoi.
taitaa rasialla olla riisipussi.
- esax
tarkoitus hajota kirjoitti:
Onko päästy jopa 50tkm?
102100km ja ei yhtaan vikaa,katsastus lapi tanaan
- piste.
Jo,on teillä puhheet. Helekutti soikoon. Nyt suu kiinni.
- matti kukkarossa
Minulta loppu rahat, jäikö niitä premijumeja vielä madonlakkiversioina?
- rasia
Osta rasia ja nauti puutteista.
- premijumi
huomenta, jo heräsit! Siitä puhe, mistä puute!
- dasia on rasia
Ei puolilta päivin ole enää huomenta aika.kyllä varmaan rasian omistajilla puute perusvarusteista.
- Pentti perusjuntti
dasia on rasia kirjoitti:
Ei puolilta päivin ole enää huomenta aika.kyllä varmaan rasian omistajilla puute perusvarusteista.
Se vähän riippuu, mikä määritellään perusvarusteeksi. Toisten mielestä sähkölasit ja keskuslukko ovat perusvarusteita, toisten mielestä 8-pykäläinen automaattilaatikko ja hierovat ilmastoidut penkit.
Veikkaan että sinun 91 mallin BMW 316:ssa ei ole kumpiakaan. Suurin murhe sinulla lienee, millä saada auto seuraavasta katsastuksesta lävitse. Siihen tarvitaan sellainen perusvaruste kuin renkaat, joissa pintaa jäljellä. - dasia on rasia
Pentti perusjuntti kirjoitti:
Se vähän riippuu, mikä määritellään perusvarusteeksi. Toisten mielestä sähkölasit ja keskuslukko ovat perusvarusteita, toisten mielestä 8-pykäläinen automaattilaatikko ja hierovat ilmastoidut penkit.
Veikkaan että sinun 91 mallin BMW 316:ssa ei ole kumpiakaan. Suurin murhe sinulla lienee, millä saada auto seuraavasta katsastuksesta lävitse. Siihen tarvitaan sellainen perusvaruste kuin renkaat, joissa pintaa jäljellä.Perusvarusteet minulle on:sähkölasit,penkinlämmittimet,stereot,ilmastointi,automaattivaihteisto,vakinopeuden säädin,airbagit,vararengas,2xrenkaat, lohkolämmitin ja sisätilan pistoke.vähintään 2,0l kone.siinä tärkeimmät.en omista, enkä ole omistanut bmw:tä tai klonkswagenia, saatikkatoyotaa.
- D-kuskille ei riitä
dasia on rasia kirjoitti:
Perusvarusteet minulle on:sähkölasit,penkinlämmittimet,stereot,ilmastointi,automaattivaihteisto,vakinopeuden säädin,airbagit,vararengas,2xrenkaat, lohkolämmitin ja sisätilan pistoke.vähintään 2,0l kone.siinä tärkeimmät.en omista, enkä ole omistanut bmw:tä tai klonkswagenia, saatikkatoyotaa.
Osta Dacia Stepway niin saat nuo kaikki muut vakiona paitsi 2,0 litran koneen ja automaatin. Vastapainoksi saat joko dieselin tai pienen turbomoottorin pienemmän kulutuksen ja paljon muitakin stepway-kuskien "perusvarusteita" kuten peruutustutkan. Tuon stereokin on Stepwayssa kosketusnäytöllinen media nav, jossa mm. audio-stream usb:llä, suomenkielinen navigointi, bluetooth, handsfree ja muuta kivaa....niin ja ihan vakiona ja peräti perushinnalla. Että sellaisia karvalakkeja nämä Daciat nykyään ovat. ;) Mutta niin ovat vaativia Dacia-kuskitkin.
- dasia on rasia
D-kuskille ei riitä kirjoitti:
Osta Dacia Stepway niin saat nuo kaikki muut vakiona paitsi 2,0 litran koneen ja automaatin. Vastapainoksi saat joko dieselin tai pienen turbomoottorin pienemmän kulutuksen ja paljon muitakin stepway-kuskien "perusvarusteita" kuten peruutustutkan. Tuon stereokin on Stepwayssa kosketusnäytöllinen media nav, jossa mm. audio-stream usb:llä, suomenkielinen navigointi, bluetooth, handsfree ja muuta kivaa....niin ja ihan vakiona ja peräti perushinnalla. Että sellaisia karvalakkeja nämä Daciat nykyään ovat. ;) Mutta niin ovat vaativia Dacia-kuskitkin.
Mutta siinä on yksi ongelma:Se on ranskan pasoo ja sillä ei tee mitään siksi.
- no propleemi
dasia on rasia kirjoitti:
Mutta siinä on yksi ongelma:Se on ranskan pasoo ja sillä ei tee mitään siksi.
Arvostan ranskan pasoot tämän hetken tiedolla huimasti korkeammalle kuin vaikkapa saksalaiset rytöläjät, joita taas vinssataan urakalla hinurien lavalle, kun ensimmäiset pakkaset alkavat.
- propleemi da
no propleemi kirjoitti:
Arvostan ranskan pasoot tämän hetken tiedolla huimasti korkeammalle kuin vaikkapa saksalaiset rytöläjät, joita taas vinssataan urakalla hinurien lavalle, kun ensimmäiset pakkaset alkavat.
Mutta kun ranskalaisilla ei pärjää edes kesällä, sade tuppaa sammuttamaan...
- sade kastelee
propleemi da kirjoitti:
Mutta kun ranskalaisilla ei pärjää edes kesällä, sade tuppaa sammuttamaan...
Sadetta tarvitaan sammuttamaan saksalaisten laatumerkkien tuleen syttyneet kaksoismassavauhtipyörät. Vieläkö muuten VW-tuotteiden repsikan jalkotilat on täynnä vettä sateen jälkeen?
- propleemi da
sade kastelee kirjoitti:
Sadetta tarvitaan sammuttamaan saksalaisten laatumerkkien tuleen syttyneet kaksoismassavauhtipyörät. Vieläkö muuten VW-tuotteiden repsikan jalkotilat on täynnä vettä sateen jälkeen?
Ei tietoa vw-tuotteiden jalkatiloista, sade sammuttaa ranskalaisten sähköt ja matka katkeaa siihen.
- Joillekin kelpaa p..
D-kuskille ei riitä kirjoitti:
Osta Dacia Stepway niin saat nuo kaikki muut vakiona paitsi 2,0 litran koneen ja automaatin. Vastapainoksi saat joko dieselin tai pienen turbomoottorin pienemmän kulutuksen ja paljon muitakin stepway-kuskien "perusvarusteita" kuten peruutustutkan. Tuon stereokin on Stepwayssa kosketusnäytöllinen media nav, jossa mm. audio-stream usb:llä, suomenkielinen navigointi, bluetooth, handsfree ja muuta kivaa....niin ja ihan vakiona ja peräti perushinnalla. Että sellaisia karvalakkeja nämä Daciat nykyään ovat. ;) Mutta niin ovat vaativia Dacia-kuskitkin.
Dacia kuskille ainoa vaatimus on saada halvalla pas kaa mutta siihen on selvä syy kun kaikki ei tienaa yhtä paljon kuin esim.Nalle Wahroos !
Hui että oikein bluetuutti ja vielä perushinnalla !
Kyllä pitääkin saada mediaa ja kosketusnäyttöä kylkiäisenä sillä onhan nämä rotiskot sentään tosi ammattitaitoisten taatelintallaajien tekemiä ! - asc3
Joillekin kelpaa p.. kirjoitti:
Dacia kuskille ainoa vaatimus on saada halvalla pas kaa mutta siihen on selvä syy kun kaikki ei tienaa yhtä paljon kuin esim.Nalle Wahroos !
Hui että oikein bluetuutti ja vielä perushinnalla !
Kyllä pitääkin saada mediaa ja kosketusnäyttöä kylkiäisenä sillä onhan nämä rotiskot sentään tosi ammattitaitoisten taatelintallaajien tekemiä !Kouluun voisi saada oppiaineeksi autotekniikan. Silloin ehkä sinäkin oppisit autojen tekniikasta ja valmistuksesta jotain.
Annan sinulle kotitehtäväksi opetella autojen perustekniikka. Voit ihan itse etsiä linkkejä vaikkapa netistä asiaan. - Äläpä viitsi..
Joillekin kelpaa p.. kirjoitti:
Dacia kuskille ainoa vaatimus on saada halvalla pas kaa mutta siihen on selvä syy kun kaikki ei tienaa yhtä paljon kuin esim.Nalle Wahroos !
Hui että oikein bluetuutti ja vielä perushinnalla !
Kyllä pitääkin saada mediaa ja kosketusnäyttöä kylkiäisenä sillä onhan nämä rotiskot sentään tosi ammattitaitoisten taatelintallaajien tekemiä !Ei täällä Suomessa ole tällä hetkellä tosiaankaan paljoa edes keskituloisia Nalle Wahlroosista puhumattakaan. Sen näkee jo siitä, että näillä palstoilla pyörii aikaisempaaa enemmän syrjätyneitä kateellisia sonnanjauhajia aamusta iltaan.
Tyypillistä on, että edellä mainittu ihmisryhmä kohottaa amaa itsetuntoaan jostain syystä hyökkäämällä nimenomaan uusilla edullisilla autoilla ajavien kimppuun.
Lisäksi saman havainnon Suomen huonosta tilasta voi tehdä tienpäällä. Yhä useampi vastaan tuleva auto on miltei käyttökelvoton vanha romu.
Onneksi töissä tienesteissä käyviäkin on ja näille uusi Dacia on hyvä vaihtoehto, jos ei halua upottaa tuloistaan kaikkea saatavilla olevia varoja kulkuvälineeseen. Valitettavasti menneiden nousukausien uho näkyy joillain ja pitää väkisin ostaa se liia kallis ajopeli johon ei ole oikeasti varaa.
Dacia on hyvä ratkaisu kun haluaa upouuden auton joka antaa rahoille erittäin hyvän vastineen normaalituloilla. Ei sen enempää.
- Kahden litran kone
Huoomenta taas rasia! Hyvinkö nukutti? Minulla on vielä 2 lidraa lääkärin määräämää pirtua kaapissa. Ei muuta kuin koneeseen!
- rasia dasia
Hyvin nukutti kun ei ole kansan autoa datsiaa riesanani, saattaisi mennä datsian kanssa yö unetkin.ei kai siinä muuta kuin pirtua koneeseen, päiväsi käyntiin.
- saako tikkatoyota?
Pirtua rasiallekin, niin et olisi niin hapannaama! Sinulla ei siis ole saatikkatoyotaa, huomasin muuten, että niitä oli tarjouksessa
- tatsia
T A T S I A, tyhmän kansan auto.Huomasitko, että, niitä, oli, tarjouksessa,
- ei tyhmäpää
rasian kaverikin heräsi! Hyvä! Osasi nuo yhteenlaskutkin!
- näinhän se on
E I O L E V I T U T U K S E L L A R A J A A K U N D A C I A L L A A J A A !!!
- hepokatti
Laulatko tätä "autolla" ajaessasi: oli hepokatti maantiellä poikittain vai porsaita äidin oomme kaikki sävelellä? Älä päristele, niin ettei sylki lennä tuulilasiin, näyttää se suuhun tuovan mitä sattuu.
- dacia nousussa
Skoda Rabidin myynti vaan tökkii, siitä johtuu kiukunpuuskat.
- näinhän se on
En, laulan tuota yllä olevaa.
- Rapid vastaus
Rapid sentään, rabid on raivotautinen. Pajero on sen sijaan espanjaa ja on puhekielellä runkkari. Merkillisiä nimiä!
- Rabid vastaus
Sensuuri iski sanakirjan sanoihin. Alkaa hurjaksi mennä.
- Onko tietoa?
Tiedättekö tehdäänkö kyseinen malli Romaniassa vai muualla?
- Made in RUMANIA
Ei, ne valmistetaan RUMANIASSA.Ulkonäkö kertonee kaiken.
- Valmis
En tiedä, mitä mallia kyselet, mutta oheisesta linkistä selviää paljon asiaa
http://www.ajovalo.net/Valmistusmaat.htm- Onko tietoa?
Tätä Dacia Logan MCV mallia tarkoitin.
Jotkut Daciat kun oli tehty jossain pohjois-Afrikassa. - Ompa hyvinkin
Onko tietoa? kirjoitti:
Tätä Dacia Logan MCV mallia tarkoitin.
Jotkut Daciat kun oli tehty jossain pohjois-Afrikassa.Toistaiseksi Dacia/Renault Dokker, Dokker van ja Lodgy valmistetaan Renault-Nissanin upouudella kokoonpanotehtaalla Marokossa, Tangerissa. Kapasiteettia ollaan Euroopan kysynnän takia lisäämässä, jolloin esim. Duster saadaan joustavasti mukaan tehtaan valmistusohjelmaan. Tarvittaeessa tehtaalla oidaan valmistaa myös emoyhtiön tuotteita. Modernit automatisoidut tuotantolinjat yhdessä Marokon halpojen työvoimakustannusten kanssa tekee valmistamisesta edullista ja näin Dacian hintaa saadaan osaltaan alaspäin. Tehdas on ekologisesti erittäin edistyksellinen, kierrätys, jätteenkäsittely ja energiankäyttöön liittyvät tekniikat ovat saatu rakennettua huippunykyaikaisiksi ja tehtaan sähköntuotannosta suurin osa tuotetaan tehtaan omilla tuulivoimaloilla sekä biokaasua käyttävästä voimalasta.
Logan ja Sandero valmistetaan edelleen Romaniassa Pitestin tehtaalla. - Ompa hyvinkin
Ompa hyvinkin kirjoitti:
Toistaiseksi Dacia/Renault Dokker, Dokker van ja Lodgy valmistetaan Renault-Nissanin upouudella kokoonpanotehtaalla Marokossa, Tangerissa. Kapasiteettia ollaan Euroopan kysynnän takia lisäämässä, jolloin esim. Duster saadaan joustavasti mukaan tehtaan valmistusohjelmaan. Tarvittaeessa tehtaalla oidaan valmistaa myös emoyhtiön tuotteita. Modernit automatisoidut tuotantolinjat yhdessä Marokon halpojen työvoimakustannusten kanssa tekee valmistamisesta edullista ja näin Dacian hintaa saadaan osaltaan alaspäin. Tehdas on ekologisesti erittäin edistyksellinen, kierrätys, jätteenkäsittely ja energiankäyttöön liittyvät tekniikat ovat saatu rakennettua huippunykyaikaisiksi ja tehtaan sähköntuotannosta suurin osa tuotetaan tehtaan omilla tuulivoimaloilla sekä biokaasua käyttävästä voimalasta.
Logan ja Sandero valmistetaan edelleen Romaniassa Pitestin tehtaalla.Tarkoitin rumaniassa, anteeksi.
- Made in ähläm
Ompa hyvinkin kirjoitti:
Tarkoitin rumaniassa, anteeksi.
Parempi rumaniassa kasattu Rasia, kuin Meksikossa kyhätty saksalainen kansanauto tai Turkin karvakäsien pykäämä Toyota. Mikäs se Kiinalainen automerkki olikaan.... ai niin, Volvo.
- no mehikaano
Made in ähläm kirjoitti:
Parempi rumaniassa kasattu Rasia, kuin Meksikossa kyhätty saksalainen kansanauto tai Turkin karvakäsien pykäämä Toyota. Mikäs se Kiinalainen automerkki olikaan.... ai niin, Volvo.
Ja pikku maradonat turaa argentiinassakin jotain VW malleja.
Toivottavasti niitä ei tuoda eurooppaan.
- Wikipedi
Wiki tietää tämän http://fi.wikipedia.org/wiki/Dacia_(auto)
- diipadaii
Hyvännäköinen auto ja jos malutaso ei ihan hirveä ole niin harkitsen, torstaina saan koeajoon. Ilmeisesti nämä keskustelijat ovat kokeilleet vain vanhaa mallia, tämähän on ihan eri auto.
- Kalle kolina
vuoden 2014 ei rämise tai kolise. Ainakaan se mitä ajoin. Ajoin sen vielä tahalteen kuoppiin. ei kolissut ei
- edullisia kuutioita
Ajappas vaikka 10tkm, niin kolisee.
Oli muuten TM:n talvivertailun hännillä.
Takaluukun muivikanva jäi käteen ja ajokäytös/avustimet toimivat epäloogisestijne.
No lämppäri sentään on riittävä, mutta perkeleen äänekäs. - TM:n testit
edullisia kuutioita kirjoitti:
Ajappas vaikka 10tkm, niin kolisee.
Oli muuten TM:n talvivertailun hännillä.
Takaluukun muivikanva jäi käteen ja ajokäytös/avustimet toimivat epäloogisestijne.
No lämppäri sentään on riittävä, mutta perkeleen äänekäs.Esp-järjestelmä on uusissa Dacioissa täsmälleen sama Continentalin valmiste kuin esim. VW-konsernin autoissa. Samaa mk 100 versiota käyttää mm. uusi Golf. Liekkö sitten TM tohtinut arvostella oman suosikkileirinsä ajoavustimia epäloogisiksi.
TM talvitesteissä on ennenkin voittanut autoja - yleensä yllättäen VW-valmisteita - vaikka niissä on ollut testin huonoinpiin kuuluvia lämppäreitä ja
muita puutteita. En ole testiä ehtinyt vielä lukea, mutta arvaan että voittajien joukossa oli joku edellä mainitun konsernin autoista ja häntäpäässä tietenkin ranskalaiset, italialaiset ja ehkä joku korealainen?? Arvasinko oikein?? - lämpenee ilman apuja
TM:n testit kirjoitti:
Esp-järjestelmä on uusissa Dacioissa täsmälleen sama Continentalin valmiste kuin esim. VW-konsernin autoissa. Samaa mk 100 versiota käyttää mm. uusi Golf. Liekkö sitten TM tohtinut arvostella oman suosikkileirinsä ajoavustimia epäloogisiksi.
TM talvitesteissä on ennenkin voittanut autoja - yleensä yllättäen VW-valmisteita - vaikka niissä on ollut testin huonoinpiin kuuluvia lämppäreitä ja
muita puutteita. En ole testiä ehtinyt vielä lukea, mutta arvaan että voittajien joukossa oli joku edellä mainitun konsernin autoista ja häntäpäässä tietenkin ranskalaiset, italialaiset ja ehkä joku korealainen?? Arvasinko oikein??Dasia lämpenee viikon ja pitää peitellä todella rumalla peitolla.OIKEA auto lämpenee kelillä kuin kelillä ilman peittoja.Dasiat ja klonks wagenit jättäkää kauppaan.
- ghnn
lämpenee ilman apuja kirjoitti:
Dasia lämpenee viikon ja pitää peitellä todella rumalla peitolla.OIKEA auto lämpenee kelillä kuin kelillä ilman peittoja.Dasiat ja klonks wagenit jättäkää kauppaan.
Oli se talviauto 2014 bemari kerrassaan mielettömän sporttinen auto. Katsoin jääratatuloksia niin näytti olleen Dacia Logan nopeampi kuin BMW.
Niin se maailmaa muuttuu...
- Ärtynyt tarkkailija
TM:n testissä Dacia Logan sai kouluarvosanan 7 . Honda CRV sai saman arvosanan myös, vaikka maksaa parikyttonnia enemmän.
Dacia sai kehuja mm. hallittavuudessa jarruista ja lämmityslaitteesta.
Moitetta tuli jarrustuloksesta jäällä.
BMW 318 GT Business Automatic voitti talvivertailun kouluarvosanalla 9-. Hintaakin kiesillä on 48300.
Mersun CLA 200BE A Premium arvosana 8 hintaan karvan alle 60000.
Dacia sai siis yhden numeron pienemmän todistusarvosanan, kuin Mersu. Rahalle ei saa näemmä vastinetta talviautoiluun.- yli milli takana
Joopa joo taas ihmisiä pelottaa että on tullut maksettua turhasta ! Jospa se dacia onkin vahingossa parempi kuin oma kosla ,eihän sitä itsetunto kestä millään .minua ainakin rupesi kiinnostamaan ihan vaan hinnan puolesta jos vaikka sillä sen 3 vuotta ajelis huoletta kun en kuitenkaan asu siellä autossa ja ajelenkin luu ikkunan sisäpuolella enkä tartte jatkaa vehjettä.Onhan se tietysti hieno auto aina ilo silmälle. Itsellä on ford mondeo 1,8be -05 240t ja hyundai sonata 2,0 crdia 07 140t molemmat ollu ihan hyviä arki ajoissa.molemmissa on omat hyvät ja huonot puolensa.suurin syy molempien toimivuuteen taitaa olla säännöllinen huolto ja huolenpito.Olen omistanut monia merkkejä 28 vuoden autoilu ajalla ja huomannut ettei täysin viatonta autoa olekaan vaikka toiset niin väittääkin .kaikille tulee kilometrit täyteen jossain vaiheessa ja jokainen ajakoon ihan vilpittömästi sillä rahalla minkä on valmis sijoittamaan/km.Ja nyt alkaa se helvetinmoinen sättiminen meikäläistä kohtaan mut ei haittaa. minä uskallan vertailla ja kokeilla eri merkkejä siten tietää tuliko rahoille vastinetta.
- ei toki sätitä
yli milli takana kirjoitti:
Joopa joo taas ihmisiä pelottaa että on tullut maksettua turhasta ! Jospa se dacia onkin vahingossa parempi kuin oma kosla ,eihän sitä itsetunto kestä millään .minua ainakin rupesi kiinnostamaan ihan vaan hinnan puolesta jos vaikka sillä sen 3 vuotta ajelis huoletta kun en kuitenkaan asu siellä autossa ja ajelenkin luu ikkunan sisäpuolella enkä tartte jatkaa vehjettä.Onhan se tietysti hieno auto aina ilo silmälle. Itsellä on ford mondeo 1,8be -05 240t ja hyundai sonata 2,0 crdia 07 140t molemmat ollu ihan hyviä arki ajoissa.molemmissa on omat hyvät ja huonot puolensa.suurin syy molempien toimivuuteen taitaa olla säännöllinen huolto ja huolenpito.Olen omistanut monia merkkejä 28 vuoden autoilu ajalla ja huomannut ettei täysin viatonta autoa olekaan vaikka toiset niin väittääkin .kaikille tulee kilometrit täyteen jossain vaiheessa ja jokainen ajakoon ihan vilpittömästi sillä rahalla minkä on valmis sijoittamaan/km.Ja nyt alkaa se helvetinmoinen sättiminen meikäläistä kohtaan mut ei haittaa. minä uskallan vertailla ja kokeilla eri merkkejä siten tietää tuliko rahoille vastinetta.
Mitään merkkiä ei tosiaan kannata dissata pelkästään valmistusmaan, merkin tai sen perusteella, mitä työkaverit sanovat. Kannattaa kokeilla ihan itse. Joskus voi nimittäin käydä niin, että se edullinenkin tai vähemmän arvostettu tarjoaa positiivisen yllätyksen. Ja hassua kyllä, yllättävän usein asia on juuri näin. Johtuisiko osittain sitten siitä, että lähtöodotuksetkin ovat alempana, kuin kalliimmissa ja arvostetuimmissa autoissa.
Mutta asia on niin, että millään valmistajalla ei ole varaa lähteä tekemään kelvotonta tuotetta nykyaikana. Autojen kehittely, valmistuslinjojen pykääminen ja markkinointi ovat kallista lystiä ja rahaa pitää tuotteista talolle tulla. Eurooppalaiset ostajat ovat erittäin vaativia ja haluavat nykyään myös edullisten autojen täyttävän perustarpeet kokoajan yhä paremmin. Niinpä mitään kuraa ei voi enää valmistajat täällä tarjota. Daciat ovat alkuvuosien itä-malleista lähentyneet teknisesti ja ominaisuuksiltaan joka mallisukupolvessa kohti emokonsernin ja kalliimpien kilpailijoiden tuotteita, joten ei ole ihme, että talvivertailussakin Logan pärjäsi pisteissä varsin hyvin. Käsillä on hyvin kilpailukykyinen farmari edulliseen hintaan. Eikä edes pahan näköinenkään.
Kyse TM talvitestin häntäpään tulokseen oli lähinnä pienistä jutuista. Mutta kun eroa pitää mielekkään vertailulopputuloksen takia saada, hiukan yksinkertaisemman varustelun ja aivan pienten ajettavuuden puutteiden takia Dacia jäi varsin pienellä piste-erolla hännille. Perusasiat talviautoiluun ovat Loganissa kunnossa.
Mitä vikoihin tulee, tulevia sairauksia ei kannata murehtia. Takuu on sitä varten. Jos pelkää autonsa tulevia vikoja, kannattaa pysyä kävelylinjalla. - holotna bravda
ei toki sätitä kirjoitti:
Mitään merkkiä ei tosiaan kannata dissata pelkästään valmistusmaan, merkin tai sen perusteella, mitä työkaverit sanovat. Kannattaa kokeilla ihan itse. Joskus voi nimittäin käydä niin, että se edullinenkin tai vähemmän arvostettu tarjoaa positiivisen yllätyksen. Ja hassua kyllä, yllättävän usein asia on juuri näin. Johtuisiko osittain sitten siitä, että lähtöodotuksetkin ovat alempana, kuin kalliimmissa ja arvostetuimmissa autoissa.
Mutta asia on niin, että millään valmistajalla ei ole varaa lähteä tekemään kelvotonta tuotetta nykyaikana. Autojen kehittely, valmistuslinjojen pykääminen ja markkinointi ovat kallista lystiä ja rahaa pitää tuotteista talolle tulla. Eurooppalaiset ostajat ovat erittäin vaativia ja haluavat nykyään myös edullisten autojen täyttävän perustarpeet kokoajan yhä paremmin. Niinpä mitään kuraa ei voi enää valmistajat täällä tarjota. Daciat ovat alkuvuosien itä-malleista lähentyneet teknisesti ja ominaisuuksiltaan joka mallisukupolvessa kohti emokonsernin ja kalliimpien kilpailijoiden tuotteita, joten ei ole ihme, että talvivertailussakin Logan pärjäsi pisteissä varsin hyvin. Käsillä on hyvin kilpailukykyinen farmari edulliseen hintaan. Eikä edes pahan näköinenkään.
Kyse TM talvitestin häntäpään tulokseen oli lähinnä pienistä jutuista. Mutta kun eroa pitää mielekkään vertailulopputuloksen takia saada, hiukan yksinkertaisemman varustelun ja aivan pienten ajettavuuden puutteiden takia Dacia jäi varsin pienellä piste-erolla hännille. Perusasiat talviautoiluun ovat Loganissa kunnossa.
Mitä vikoihin tulee, tulevia sairauksia ei kannata murehtia. Takuu on sitä varten. Jos pelkää autonsa tulevia vikoja, kannattaa pysyä kävelylinjalla.Miksi volkkari on niin kylmä tavella ja sen takuu on vaivaiset 2 v. ???
- tavella
holotna bravda kirjoitti:
Miksi volkkari on niin kylmä tavella ja sen takuu on vaivaiset 2 v. ???
Ei mitään tietoa miksi volkkari on niin kylmä tavella.Onneksi se on kylmä vain tavella.Miksi dacian lämmityslaite on niin kova ääninen talvella?
- LodgyTce
tavella kirjoitti:
Ei mitään tietoa miksi volkkari on niin kylmä tavella.Onneksi se on kylmä vain tavella.Miksi dacian lämmityslaite on niin kova ääninen talvella?
Dacian lämmityslaite on meluisa siistä syystä että siinä ei ole automaattista lämmitys/ilmastointilaitetta niinkuin yleensä uusissa autoissa on vaan manuaalinen nelinopeuksinen puhallin. Mutta älkääpä harmitelko sitäkään loppujen lopuksi, nyt oli arktisimmat olosuhteet kuin koskaan ennen TM:n Talviautotesteissä joten nyt tuon puhaltimen melua oikeasti joutui kuuntelemaan, normaalisti kuten alle -10 asteen pakkasilla riittää jopa kakkosnopeus joka ei ole enää lainkaan meluisa.
Tietämättömille tiedoksi, automaattisesti toimivissa lämmityslaitteissa nopeuksia on 7-8 joten onhan se selvää että neljä nopeutta kuten Daciassa on ei millään saada oikeaa nopeutta, aina on joko liian meluisa tai liian hidas nopeus jolloin puhallusta ei tule riittävästi. - onneton
LodgyTce kirjoitti:
Dacian lämmityslaite on meluisa siistä syystä että siinä ei ole automaattista lämmitys/ilmastointilaitetta niinkuin yleensä uusissa autoissa on vaan manuaalinen nelinopeuksinen puhallin. Mutta älkääpä harmitelko sitäkään loppujen lopuksi, nyt oli arktisimmat olosuhteet kuin koskaan ennen TM:n Talviautotesteissä joten nyt tuon puhaltimen melua oikeasti joutui kuuntelemaan, normaalisti kuten alle -10 asteen pakkasilla riittää jopa kakkosnopeus joka ei ole enää lainkaan meluisa.
Tietämättömille tiedoksi, automaattisesti toimivissa lämmityslaitteissa nopeuksia on 7-8 joten onhan se selvää että neljä nopeutta kuten Daciassa on ei millään saada oikeaa nopeutta, aina on joko liian meluisa tai liian hidas nopeus jolloin puhallusta ei tule riittävästi.Eli ei tee mitään.
- LodgyTce
onneton kirjoitti:
Eli ei tee mitään.
Kannattaa kokeilla mikäli on uudelle autolle tarvetta muttei ole halua maksaa autosta liikoja, heille DACIA on suunniteltu.
Me kokeiltiin Daciaa koeajon muodossa joulun välipäivinä ja innostuttiin siinä määrin että otettiin auto viikonlopuksi koeajoon ja seuraavalla viikolla Lodgystä tehtiin sitten kaupat, nyt kuukausi takana ja vajaa 2000 km. Hieno peli 23 k€ hintaan, vastaavan kokoinen uusi tila-auto Ford/Peugeot/Renault/KiaChevrolet merkkisenä maksaisi vähintään 6000 euroa enemmän.
Se 6000 euroa on muuten OIKEASTI iso summa rahaa, vai väitätkö että 6000 euroa on itsellesi mitätön summa ?
Miksi leikkiä kroisosta ja ostaisi käytetyn samanhintaisen auton jossa ei ole takuuta ja huonolla tuurilla joutuisi heti ostamaan uudet rengassarjat jos Vaihtoehtona on uusi Dacia.
Ei siinä muuta tarvita kuin hyvää itsetuntoa ja rohkeutta ajaa jollain muulla merkillä kuin, vaikkapa se naapuri. - saa niihin
LodgyTce kirjoitti:
Kannattaa kokeilla mikäli on uudelle autolle tarvetta muttei ole halua maksaa autosta liikoja, heille DACIA on suunniteltu.
Me kokeiltiin Daciaa koeajon muodossa joulun välipäivinä ja innostuttiin siinä määrin että otettiin auto viikonlopuksi koeajoon ja seuraavalla viikolla Lodgystä tehtiin sitten kaupat, nyt kuukausi takana ja vajaa 2000 km. Hieno peli 23 k€ hintaan, vastaavan kokoinen uusi tila-auto Ford/Peugeot/Renault/KiaChevrolet merkkisenä maksaisi vähintään 6000 euroa enemmän.
Se 6000 euroa on muuten OIKEASTI iso summa rahaa, vai väitätkö että 6000 euroa on itsellesi mitätön summa ?
Miksi leikkiä kroisosta ja ostaisi käytetyn samanhintaisen auton jossa ei ole takuuta ja huonolla tuurilla joutuisi heti ostamaan uudet rengassarjat jos Vaihtoehtona on uusi Dacia.
Ei siinä muuta tarvita kuin hyvää itsetuntoa ja rohkeutta ajaa jollain muulla merkillä kuin, vaikkapa se naapuri.Saa käytettyyn autoon takuun 1v/20tkm.
- LodgyTce
saa niihin kirjoitti:
Saa käytettyyn autoon takuun 1v/20tkm.
Saa toki ja joillakin on jopa kahden vuoden takuu, esim. Toyotalla. Mutta kuten sanottu, rohkeutta ja hyvää itsetuntoa ja Dacia on silloin varteenotettava vaihtoehto käytetylle, nyt näyttämään naapureille kenellä on rohkeutta ostaa uusi Dacia vanhan Volvo V70:sen hinnalla, saa tilaakin enemmän.
- mitä?
LodgyTce kirjoitti:
Saa toki ja joillakin on jopa kahden vuoden takuu, esim. Toyotalla. Mutta kuten sanottu, rohkeutta ja hyvää itsetuntoa ja Dacia on silloin varteenotettava vaihtoehto käytetylle, nyt näyttämään naapureille kenellä on rohkeutta ostaa uusi Dacia vanhan Volvo V70:sen hinnalla, saa tilaakin enemmän.
Miksi vedit volvon?klonks wageniahan sun kuuluu parjata ja tunkea joka rakoon.
- LodgyTce
mitä? kirjoitti:
Miksi vedit volvon?klonks wageniahan sun kuuluu parjata ja tunkea joka rakoon.
En minä ole vokkelosta muistaakseni puhunut, en ainakaan siinä määrin että sitä kenellekkään, edes vihamiehilleni autoksi ehdottaisi.
- aina vihollisesi
LodgyTce kirjoitti:
En minä ole vokkelosta muistaakseni puhunut, en ainakaan siinä määrin että sitä kenellekkään, edes vihamiehilleni autoksi ehdottaisi.
Mutta dacistin pahin vihollinen on volkkaristi, muista se nyt ja aina!
- Kannattaako säästää
LodgyTce kirjoitti:
Kannattaa kokeilla mikäli on uudelle autolle tarvetta muttei ole halua maksaa autosta liikoja, heille DACIA on suunniteltu.
Me kokeiltiin Daciaa koeajon muodossa joulun välipäivinä ja innostuttiin siinä määrin että otettiin auto viikonlopuksi koeajoon ja seuraavalla viikolla Lodgystä tehtiin sitten kaupat, nyt kuukausi takana ja vajaa 2000 km. Hieno peli 23 k€ hintaan, vastaavan kokoinen uusi tila-auto Ford/Peugeot/Renault/KiaChevrolet merkkisenä maksaisi vähintään 6000 euroa enemmän.
Se 6000 euroa on muuten OIKEASTI iso summa rahaa, vai väitätkö että 6000 euroa on itsellesi mitätön summa ?
Miksi leikkiä kroisosta ja ostaisi käytetyn samanhintaisen auton jossa ei ole takuuta ja huonolla tuurilla joutuisi heti ostamaan uudet rengassarjat jos Vaihtoehtona on uusi Dacia.
Ei siinä muuta tarvita kuin hyvää itsetuntoa ja rohkeutta ajaa jollain muulla merkillä kuin, vaikkapa se naapuri.Tuo 23K Daciasta on kyllä järkyttävän kova hinta muovirämmäleistä.Vaatii tooodeeelllaa paljon rohkeutta hankkia moinen äyskäri !
Minun itsetuntoni ei riittäisi hankkimaan kyseistä kapistusta mutta joillakin sitä itsetuntoa näyttää olevan !
6000 €uroa on itsellenikin iso raha mutta silti harkitsisin missä kohtaa alkaisin tinkimään laadusta.näin paljon ! - LodgyTce
Kannattaako säästää kirjoitti:
Tuo 23K Daciasta on kyllä järkyttävän kova hinta muovirämmäleistä.Vaatii tooodeeelllaa paljon rohkeutta hankkia moinen äyskäri !
Minun itsetuntoni ei riittäisi hankkimaan kyseistä kapistusta mutta joillakin sitä itsetuntoa näyttää olevan !
6000 €uroa on itsellenikin iso raha mutta silti harkitsisin missä kohtaa alkaisin tinkimään laadusta.näin paljon !Onhan se toki paljon rahaa mutta ei sitä oikein isoa tila-autoa saa muuten kuin väh. tuolla 23k€:lla millä saa uuden Lodgyn. TM on sanonut näin autosta: "Lodgy kilpailee käytännön tiloillaan lähes tasapäisesti Ford Galaxyn ja VW Sharanin kaltaisten autojen kanssa mutta se maksaa kalleimmillaankin hädin tuskin puolet siitä mitä "kilpailijansa" halvimmillaan maksavat... Luokkaa pienemmätkin seitsenpaikkaiset tila-autot ovat tuhansia euroja Lodgyä kalliimpia eli käytännössä Lodgyllä ei ole kilpailijoita."
Aika näyttää mikä Dacian jälleenmyyntiarvo tulee olemaan mutta siinä vaiheessa kun meiltä tuo Lodgy lähtee vaihtoon, autolla on jo siinä vaiheessa ikää väh. 6 vuotta ja jos siihen mennessä ei ole mitään suurempia ongelmia ollut niin en näe mitään syytä miksi siitä pitäisi luopua edes siinäkään vaiheessa, auto kun on vaimon käytössä ja mittariin ei tule kuin kork. 10000 km per vuosi niin auto päässee aika vähällä, keväällä on auto tarkoitus ruostesuojauttaa ja ikkunat tummennuttaa joten mikäs on autolla sitten ajella. Mielestäni tuo Lodgy on tyylikäs auto mutta makuasioitahan nämä on. Ja se 1.2 bensaturbo on vallan mainio moottori, eikä vie edes paljoa, käytännössä autolla ajettu taajama-ajoa nyt n. 2000 km ja kulutus alle 7.5 l/100km - Laatutietoinen #4
LodgyTce kirjoitti:
Onhan se toki paljon rahaa mutta ei sitä oikein isoa tila-autoa saa muuten kuin väh. tuolla 23k€:lla millä saa uuden Lodgyn. TM on sanonut näin autosta: "Lodgy kilpailee käytännön tiloillaan lähes tasapäisesti Ford Galaxyn ja VW Sharanin kaltaisten autojen kanssa mutta se maksaa kalleimmillaankin hädin tuskin puolet siitä mitä "kilpailijansa" halvimmillaan maksavat... Luokkaa pienemmätkin seitsenpaikkaiset tila-autot ovat tuhansia euroja Lodgyä kalliimpia eli käytännössä Lodgyllä ei ole kilpailijoita."
Aika näyttää mikä Dacian jälleenmyyntiarvo tulee olemaan mutta siinä vaiheessa kun meiltä tuo Lodgy lähtee vaihtoon, autolla on jo siinä vaiheessa ikää väh. 6 vuotta ja jos siihen mennessä ei ole mitään suurempia ongelmia ollut niin en näe mitään syytä miksi siitä pitäisi luopua edes siinäkään vaiheessa, auto kun on vaimon käytössä ja mittariin ei tule kuin kork. 10000 km per vuosi niin auto päässee aika vähällä, keväällä on auto tarkoitus ruostesuojauttaa ja ikkunat tummennuttaa joten mikäs on autolla sitten ajella. Mielestäni tuo Lodgy on tyylikäs auto mutta makuasioitahan nämä on. Ja se 1.2 bensaturbo on vallan mainio moottori, eikä vie edes paljoa, käytännössä autolla ajettu taajama-ajoa nyt n. 2000 km ja kulutus alle 7.5 l/100kmDacian laskettu elinkaari on 5 vuotta.Sen jälkeen paaliin !
- LodgyTce
Laatutietoinen #4 kirjoitti:
Dacian laskettu elinkaari on 5 vuotta.Sen jälkeen paaliin !
Jotta voi itseään kutsua LAATUTIETOISEKSI niin on tietenkin tietoinen myös julkaisusta ja näyttää se meille vähemmän laatutietoisille linkin muodossa missä sanotaan Dacia suunnitelleen vain viiden vuoden käytölle. Faktaa kiitos, miksi epäilen ettei sellaista koskaan sinulta tule ?
- Eipä pidä paikkaansa
Laatutietoinen #4 kirjoitti:
Dacian laskettu elinkaari on 5 vuotta.Sen jälkeen paaliin !
Nykyään kaikki valmistajat laskevat autonsa käyttöiäksi suhteellisen pienen käyttöiän ainakin näin köyhän suomalaisen autoilukansan näkökulmasta. Täällähän tekohengitetään 15 vuotta vanhoja räpisköjä katsastuksista lävitse ja vertaillaan tosissaan kenen moottori on kestänyt 400 thkm ajoa. Keski-Euroopassa moiselle touhulle naureskellaan.
Mitä tulee Dacia Lodgyyn, en kyllä usko,että kyseistä autoa on tehty rimpulaksi kertakäyttötuotteeksi. Sen kertoo jo 2 miljoonaa testikilometriä, jotka prototyypit ajoivat Lodgyn kehitysvaiheessa ympäri maailmaa erilaisissa olosuhteissa. Tavoitteena oli nimenomaan poikkeuksellisen hyvä luotettavuus. Näin mittava testiproseduuri oikeilla autoilla kenttäolosuhteissa on nykyään melko harvinaista jopa laadukkaimmillakin merkeillä.
Mitä lukee ulkolaisia merkkipalstoja tavoitteessa on erittäin hyvin onnistuttu. Keski-Euroopassa Lodgy tuli myyntiin meitä aikaisemmin, kesällä 2012, joten niilä on siellä ehditty ensimmäisillä yksilöillä ajaa jo enemmän kuin pelkkä sisäänajo. Todella pienillä harmeilla autot ovat matkansa taittaneet. - LodgyTce
Eipä pidä paikkaansa kirjoitti:
Nykyään kaikki valmistajat laskevat autonsa käyttöiäksi suhteellisen pienen käyttöiän ainakin näin köyhän suomalaisen autoilukansan näkökulmasta. Täällähän tekohengitetään 15 vuotta vanhoja räpisköjä katsastuksista lävitse ja vertaillaan tosissaan kenen moottori on kestänyt 400 thkm ajoa. Keski-Euroopassa moiselle touhulle naureskellaan.
Mitä tulee Dacia Lodgyyn, en kyllä usko,että kyseistä autoa on tehty rimpulaksi kertakäyttötuotteeksi. Sen kertoo jo 2 miljoonaa testikilometriä, jotka prototyypit ajoivat Lodgyn kehitysvaiheessa ympäri maailmaa erilaisissa olosuhteissa. Tavoitteena oli nimenomaan poikkeuksellisen hyvä luotettavuus. Näin mittava testiproseduuri oikeilla autoilla kenttäolosuhteissa on nykyään melko harvinaista jopa laadukkaimmillakin merkeillä.
Mitä lukee ulkolaisia merkkipalstoja tavoitteessa on erittäin hyvin onnistuttu. Keski-Euroopassa Lodgy tuli myyntiin meitä aikaisemmin, kesällä 2012, joten niilä on siellä ehditty ensimmäisillä yksilöillä ajaa jo enemmän kuin pelkkä sisäänajo. Todella pienillä harmeilla autot ovat matkansa taittaneet.Aika heikosti dacia-autoilijat ilmoittavat kulutuksiaan, onko sitten omistajat sellaisia joita ei kiinnosta seurata ajoneuvonsa kulutuksia. Muutama yli 30tkm ajettu löytyy vasta.
http://www.spritmonitor.de/en/overview/113-Dacia/1286-Lodgy.html?constyear_s=2012&minkm=30000&sort=3 - Petsku76
LodgyTce kirjoitti:
Aika heikosti dacia-autoilijat ilmoittavat kulutuksiaan, onko sitten omistajat sellaisia joita ei kiinnosta seurata ajoneuvonsa kulutuksia. Muutama yli 30tkm ajettu löytyy vasta.
http://www.spritmonitor.de/en/overview/113-Dacia/1286-Lodgy.html?constyear_s=2012&minkm=30000&sort=3Pitäis varmaan kirjautua, mutta kun tuntuu ettei ehdi ajamaan ja sekin ajo mitä ajaa on lyhyttä muutaman minuutin kaupassakäynti pätkää. Reilu 6 litran pinnassa näyttäs nyt pyörivän naftan kulutus. Vasta 700 km mittarissa, aika turhaa kyllä vielä edes seurata.
- ei minun auto
LodgyTce kirjoitti:
Onhan se toki paljon rahaa mutta ei sitä oikein isoa tila-autoa saa muuten kuin väh. tuolla 23k€:lla millä saa uuden Lodgyn. TM on sanonut näin autosta: "Lodgy kilpailee käytännön tiloillaan lähes tasapäisesti Ford Galaxyn ja VW Sharanin kaltaisten autojen kanssa mutta se maksaa kalleimmillaankin hädin tuskin puolet siitä mitä "kilpailijansa" halvimmillaan maksavat... Luokkaa pienemmätkin seitsenpaikkaiset tila-autot ovat tuhansia euroja Lodgyä kalliimpia eli käytännössä Lodgyllä ei ole kilpailijoita."
Aika näyttää mikä Dacian jälleenmyyntiarvo tulee olemaan mutta siinä vaiheessa kun meiltä tuo Lodgy lähtee vaihtoon, autolla on jo siinä vaiheessa ikää väh. 6 vuotta ja jos siihen mennessä ei ole mitään suurempia ongelmia ollut niin en näe mitään syytä miksi siitä pitäisi luopua edes siinäkään vaiheessa, auto kun on vaimon käytössä ja mittariin ei tule kuin kork. 10000 km per vuosi niin auto päässee aika vähällä, keväällä on auto tarkoitus ruostesuojauttaa ja ikkunat tummennuttaa joten mikäs on autolla sitten ajella. Mielestäni tuo Lodgy on tyylikäs auto mutta makuasioitahan nämä on. Ja se 1.2 bensaturbo on vallan mainio moottori, eikä vie edes paljoa, käytännössä autolla ajettu taajama-ajoa nyt n. 2000 km ja kulutus alle 7.5 l/100kmMinun koeajo tuntumalla nuo moottori koot ei sovi minulle.liian onnettomia ja jatkuvaa kauhomista.ihan sama mitä sinä, TM, joku muu mieltä.ei sovi minun ajomääriini ja matkoihin.
- Semmosta se on.
ei minun auto kirjoitti:
Minun koeajo tuntumalla nuo moottori koot ei sovi minulle.liian onnettomia ja jatkuvaa kauhomista.ihan sama mitä sinä, TM, joku muu mieltä.ei sovi minun ajomääriini ja matkoihin.
Pienet moottorit ovat pieniä. Ja joillekkin mikään ei ole tarpeeksi. Dacian pienet bensa ja diesel-turbomoottorit liikkuvat useimpien mielestä riittävän rivakasti, vaivattomasti ja plussana pieni kulutus.
1,2 tCe vastaa käytännön suorituskyvyltään 1,8 - 2,0 litraista vapaastihengittävää. 1,5 dCi:ssä on enemmän potkua kuin oli esim. muutama vuosi sitten volkkarien kehutuissa 1,9 tdi-moottori-variaatioissa paria tehokkainta versioo lukuunottamatta. Eikä niitä matalampitehoisiakaan kukaan laiskoiksi ole haukkunut.
Mutta löytyyhän noita tehokkaampiakin autoja, se on selvä. Onneksi kukin voi ostaa omaan mieleiseensä teholuokkaansa sopivan kulkineen. - LodgyTce
Petsku76 kirjoitti:
Pitäis varmaan kirjautua, mutta kun tuntuu ettei ehdi ajamaan ja sekin ajo mitä ajaa on lyhyttä muutaman minuutin kaupassakäynti pätkää. Reilu 6 litran pinnassa näyttäs nyt pyörivän naftan kulutus. Vasta 700 km mittarissa, aika turhaa kyllä vielä edes seurata.
Vaimon päivittäinen ajomatka jää alle 10 km:n niin sen mitä ajotietokoneen lukemia olen seurannut tuon päivittäisen ajon ajalta niin kulutus näyttäisi olevan n. 8.2 l/100km, koko 2000 km:n ajalta kulutus on n. 7.5 l/100km. Aiemmat, pienet autot 1.6 ja 1.8 litraisina on vieneet tällä lyhkäisellä, päivittäisellä taajama-ajolla 10 - 13 l/100km joten kyllä niihin verrattuna Lodgy on selkeästi taloudellisempi ja isompi.
- akan auto
LodgyTce kirjoitti:
Vaimon päivittäinen ajomatka jää alle 10 km:n niin sen mitä ajotietokoneen lukemia olen seurannut tuon päivittäisen ajon ajalta niin kulutus näyttäisi olevan n. 8.2 l/100km, koko 2000 km:n ajalta kulutus on n. 7.5 l/100km. Aiemmat, pienet autot 1.6 ja 1.8 litraisina on vieneet tällä lyhkäisellä, päivittäisellä taajama-ajolla 10 - 13 l/100km joten kyllä niihin verrattuna Lodgy on selkeästi taloudellisempi ja isompi.
Aika iso kulutus, vaimon 2,0 bensa accordi automaattivaihteistolla vie liki pitäen saman verran n.11 km työmatkalla päivittäin.
- D.A.C.I.A = EVVK
Semmosta se on. kirjoitti:
Pienet moottorit ovat pieniä. Ja joillekkin mikään ei ole tarpeeksi. Dacian pienet bensa ja diesel-turbomoottorit liikkuvat useimpien mielestä riittävän rivakasti, vaivattomasti ja plussana pieni kulutus.
1,2 tCe vastaa käytännön suorituskyvyltään 1,8 - 2,0 litraista vapaastihengittävää. 1,5 dCi:ssä on enemmän potkua kuin oli esim. muutama vuosi sitten volkkarien kehutuissa 1,9 tdi-moottori-variaatioissa paria tehokkainta versioo lukuunottamatta. Eikä niitä matalampitehoisiakaan kukaan laiskoiksi ole haukkunut.
Mutta löytyyhän noita tehokkaampiakin autoja, se on selvä. Onneksi kukin voi ostaa omaan mieleiseensä teholuokkaansa sopivan kulkineen."Onneksi kukin voi ostaa omaan mieleiseensä teholuokkaansa sopivan kulkineen".
Ei nyt ihan noinkaan koska jos tuo pitäisi paikkansa niin Daciaa ei ostaisi kukaan järkevä ihminen ! - ei ikinä enää
D.A.C.I.A = EVVK kirjoitti:
"Onneksi kukin voi ostaa omaan mieleiseensä teholuokkaansa sopivan kulkineen".
Ei nyt ihan noinkaan koska jos tuo pitäisi paikkansa niin Daciaa ei ostaisi kukaan järkevä ihminen !Sen virheen kerran elämässäni tein että ostin ranskalaisen auton.oli kuin olisi ostanut pirkan meetwurstia, yhtä p@skaa!
- Sinun autosi
ei minun auto kirjoitti:
Minun koeajo tuntumalla nuo moottori koot ei sovi minulle.liian onnettomia ja jatkuvaa kauhomista.ihan sama mitä sinä, TM, joku muu mieltä.ei sovi minun ajomääriini ja matkoihin.
Osta sitten Toyota.
http://pics.kuvaton.com/kuvei/toyota.jpg - tsot, tsot!!!!!!!!!!!!!!
Sinun autosi kirjoitti:
Osta sitten Toyota.
http://pics.kuvaton.com/kuvei/toyota.jpgLaittamasi kuva on rasistinen ja loukkaa romani vähemmistöä.ilmoitus lähtee just eteenpäin.
- Asiallinen juttu
tsot, tsot!!!!!!!!!!!!!! kirjoitti:
Laittamasi kuva on rasistinen ja loukkaa romani vähemmistöä.ilmoitus lähtee just eteenpäin.
Kuvahan on ihan asiallinen !
- puukko kylki
Asiallinen juttu kirjoitti:
Kuvahan on ihan asiallinen !
Täyttää kunnian loukkauksen.ja mahtavat korvaukset oikeuden kulut sakot.
- Tilaa Daciassa
puukko kylki kirjoitti:
Täyttää kunnian loukkauksen.ja mahtavat korvaukset oikeuden kulut sakot.
Onko todella tojo-merkkisiä kirjastoautoja, täynnä romaaneja ?
- esax
Laatutietoinen #4 kirjoitti:
Dacian laskettu elinkaari on 5 vuotta.Sen jälkeen paaliin !
102100km ja ei yhtaan vikaa katsastuksessa
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1211688
Miksköhän mä oon tuolla
Joskus antanut ymmärtää että olisin sun rinnoista pelkästään kiinnostunut 😂😁🤭 ja sä säikähdit että koskisin ilman lup161372- 61980
Heti kun luomisen motiivi tuli esiin - se haisi RAAMATULLISELTA TARINALTA ISOISÄSTÄ, JOLLA ON PARTA
Pinnalliset käsitykset korkeammasta Todellisuudesta Heti kun luomisen motiivi tuli esiin - se haisi RAAMATULLISELTA TAR329972- 65826
J miehestä oikeaa
Nimeä ei voi tänne julkaista mutta kannattaa olla varuillaan jos ”aistit” auki t nainen75798- 1760
- 46731
Kysyit firman bileissä..
.. että tulisinko luoksesi yöksi... Oliko se vain heitto. Mitäs jos olisin tullut? Naiselta9671Miksi Suomessa uskotaan Usan kanssa tehtyihin sopimuksiin
Kaikki viestit Usan suunnasta on ollut jo pitkän aikaa sen kaltainen että muiden liittolaismaidenkin sotilaallista autta60653