Koira on 12kk koiralla on melkein aina ollut eroahdistusta ja yhdessä vaiheessa se hetkeksi lähti. Nyt eroahdistus on pahempaa sillä ovet kaikki on rikki ja osa ovista on otettu pois esim keittiöstä ja kahvat on irti joka ovesta ettei koira saa auki ja ulko-ovi on takalukossa. Koiralla on vapaata tilaa eteisessä,kylpyhuoneessa ja keittiössä, Tosin kohta en varmaan anna sen olla keittiössäkään koska uusi lasipöytä ja muovituolit mitkä ostin 2 viikkoa sitten niin nekin on kohta rikki...Minä kun tyhmä luulin että lasipöydän rauta osaa tuskin kovin helposti saa rikki mutta toisin kävi. Viime viikolla koira oli rikkonut makuhuoneen oven se siis sai siihen purtua todella ison aukon ja sitten se oli mennyt rikkomaan parisängyä ja pari yöpöytää. WC ovi piti vaihtaa uuteen ja tämä uusi ovi on nyt jo ihan naarmuilla..ja tämä makuhuoneen ovi vaihdettiin kanssa mutta kauhukseni huomattiin miehen kanssa että siihen ilmestyi pieni reikä 30 minuutissa sillä aikaa kun olimme kaupassa joten kauhulla odotan kuinka iso reikä ovessa on huomenna kun olen 6h poissa. Muovilattiaa se on repinyt ihan hulluna...herään joka aamu noin 2h aikaisemmin jotta voisin lenkittää koiraa sen 1,5h mutta ei tunnu auttavan :/ vaikka aina se kyllä sen lenkin jälkeen läähättää ja on poikki..sitten vielä annan pakastettua maksalaatikkoa kongissa ja joskus saatan vielä piilottaa nameja ..nämä kaikki siis ennenkun menen töihin ---> lenkki 1,5h , kongi missä pakastettua maksalaatikkoa, Pari luuta . Meillä on vielä toinen koira pennun kaverina mutta tämä toinen koira taas tykkää aina nukkua sillä aikaa kun olen töissä ja sitten pentu taas tuhoaa.. Tämä siis todistettu web kameralla kun olen monta kertaa sen jättänyt päälle ja sitten katsonut töiden jälkeen. Koira ei ennen totellut mua yhtään ei kuunnellut käskyja ja seurasi koko ajan mutta kun koira kouluttaja ehdotti jääkautta ja ahkeraa harjoittelua niin nyt hän tottelee minua ja tottelee käskyja ja ei enää vaadi minulta koko aikaa huomiota. jätin jääkaudenkin pois
Olen huomannut että viime aikoina olen todella väsynyt töissä ja stressaan paljon töissä että mitähän se koira nyt taas rikkoo :( pitäisi mennä nukkumaan aikaisin 21-22 maissa jotta jaksan herätä klo 5 mutta nykyään uni tulee vasta 23-00 . Ennen heräsin jopa klo 4.30 ja olin sen 2h koiran kanssa ulkona mutta ei sillä ollut vaikutusta olenko sen kanssa 2h vai 1,5h aamulla. Nautin viikonlopuista todella paljon koska silloin saan nukkua pitkään ja mieheni vie silloin koiria aamuisin :) tämä koira 12kk saa myös päivisin ja iltaisin liikuntaa eli ainakaan siitä ei pitäisi olls kiinni. Tämä pentu koira on valkoinenpaimenkoira ja toinen koirani on kettuterrieri eli molemmat aika liikunnallisia :) J dap haihduttimet ja panta ei auta !
tarvitsen apua melkein aikuisen koiran kanssa
10
119
Vastaukset
- No ensinnäkin...
Jääkausia ei koirien kanssa tarvita. Se on periaatteessa osaamattomuutta koiran koulutuksessa.
Tuhoamis vaihe on onneksi yleensä ohi menevää. Pahimmillaan se on juuri tuossa iässä. Valitettavasti se joissain tapauksissa tarkoittaa juuri tuota, että koti menee remonttiin. Pentujen kanssa tuossa ei ole kyse eroahdistuksesta vaan ihan vaan siitä, että koira keksii itselleen tekemistä, kun sillä on tylsää.
Jätä sille paljon tekemistä, kun olet itse pois kotoa myös luvallista kivaa tuhottavaa=jotain mistä saa melko helposti revittyä paloja irti esim. maitotölkki missä on jokin herkku sisällä.
Kotona ollessasi opeta koiralle mitä se saa tehdä ja mitä ei. Ole johdonmukainen ja suora ja rauhallinen. Kiellon on oltava kielto siis koiran on lopetettava toimintansa silloin, kun sinä kiellät. Muista kiittää oikeasta toiminnasta. - suomi231
Vaikuttaa siltä että koira tarvitsee vielä enemmän liikuntaa ja virikkeitä mitä sinulla on antaa...Suosittelen että etsit hänelle kodin maalta ja mielellään omakotitalosta ei kannata stressata itseäsi enempää !!
- classick
Vaikuttaa koira aika heikkohermoiselta. Oven läpi meneminen ei todellakaan ole mitään normaalia pennun toimintatarmoa. Kyllä minä tuollaisen täystuhon häkkiin pistäisin työpäivän ajaksi. Tuhotun omaisuuden hinnalla saa jo aika hyvän kokoisen häkin...
- Meneppä kuule
ihan itte häkkiin. Koiria ei todellakaan tule pitää missään häkissä.
- surullinen
Voin kertoa että on tehnyt aika monta kertaa mieli ostaa iso kokoinen tilava häkki mutta sen hankinta on sitten aina jäänyt...Tänään koira repi sitten pari takkia tosta eteisestä että nyt ei voi takkejakaan enää sielä säilyttää että ihan kiva :( uusi makuhuoneen ovi ei ole enää kovin uusi koska siinä on jo aikas kivan kokoinen reikä taas..Tälläkertaa koira ei kyllä päässyt ovesta läpi vaikka aikaa sillä oli 6h yksin!!! Olen myös monta kertaa miettinyt koiran myymistä koska hermot menee joka päivä mutta sitähän ei saa koiralle näyttää ettei koira saa haluamaansa huomiota ja eihän koira edes tajua että mistä sitä torutaan kun tuhoamisesta on mennyt aikaa . Keinot on kohta vähissä sillä ei ole kivaa joka päivä turhaan lenkittää melkein 2h aamulla kun ei näytä toimivan ja kongin selvittää nopeasti ja lelut eikä luutkaan näytä kiinnostavan pätkän vertaa ? laitoin tänään lisoon limupulloon nameja mutta ei koiraa se edes paljoo kiinnostanut huoh ...Ikävää myöntää mutta parisuhdekkin jo vähän kärsii sillä töiden jälkeen väsyneenä kun menen kotiin ja näen vielä tuhot niin vaikea siinä olla iloinen miehelleni ja sitten sitä tulee sanotuksi hänellekkin välillä suutuspäissään kaikkea ikävää :( Tänään vielä huomasin kaiken ikäväksi että tämä toinen koirani (kettuterrieri) on alkanut ulvoa kun sen jättää yksin ...Lieneekö ottanut mallia pennulta? Nojoo menen tästä nyt nukkumaan että jaksaa olla vähän positiivisempi sitten aamulla :) Kyllä helpotti purkaa tunteita täällä.
- bobbyy
Sun koira on päässyt tuohon pisteeseen koska niitä selkeitä rajoja ei ole ollut pennusta saakka, se on fakta. Huonolla hermorakenteellakin varustettu koira osaa olla kun sen puutteet ja vahvuudet on otettu kasvattaessa huomioon.
Tunnetko koiran vanhemmat tai sisarukset?
Sisäsiittoisuudella tarkoitetaan perinnöllisyystieteessä lisääntymistä, jossa pariutuvat yksilöt ovat enemmän sukua keskenään kuin populaatiosta sattumanvaraisesti valitut yksilöt keskimäärin. Toisin sanoen lisääntyvät yksilöt ovat (läheistä) sukua toisilleen.
Kannattaa vielä lukea :
http://hskh.net/PK/PKluonnetesti.htm - classick
No eihän se häkitys mikään ihanne ole, ei kait sitä kukaan väitäkään. Mutta joskus vaan välttämätöntä. Tuota koiraahan uhkaa jo hengen menetys, niin vaikeaa on käytös. Kenellekään et saa myytyä jos rehellisesti ongelmista kerrot. Häkittäminen rauhoittaa koiraa, ja yleensä pikkuhiljaa koiran oleskelutilaa sitten voi ruveta suurentamaan. Se ei siis mikään lopullinen olomuoto ole.
Kumpi nyt sitten on parempi, lyhytaikainen häkitys vai lopetus?- classick
Mainitsempa vielä, että ystäväni vastaavanlaisesta tapauksesta sukeutui kelpo koira aikuistuessaan, vaikka häkkiä piti käyttää tuossa iässä. Niin järkyttävää oli tuhoaminen. Enää ei tuhoa mitään. Noin puoli vuotta oli häkki käytössä.
- Carrie
Eli siis 6h työpäivä :) Onko takapihaa? Koiranluukkua? Luita? Omakotitalo? Jos asut omakotitalossa jossa on aidattu takapiha, niin sinne voisi laittaa koiranluukun, ja pari luuta/palloa pihalle, tai vaikka aktivointileluja, aktivointilelu voisi auttaa, jos laitat sinne tarpeeksi herkkuja...
- järki mukaan
Uusi koti koiralle. Tai koirien taivas. Koira on hermorauni ja vaikea sanoa näillä tiedoilla, teitkö sen sellaiseksi vai onko siinä alun alaken ollut joku vika. EI kannata jatkaa. Stoppi heti, kun saat järjestettyä. Max viikko.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 30411676
- 1447146
- 1045962
Vanhempi mies
Jos yritän ajatella sinut pois sydämestäni, ikävä ja surullinen kaipuu tulee kaksin verroin kovempana. Olit mun unessa425319- 534399
Minne sä aina välillä joudut
Kun pitää hakemalla hakea sut sieltä ja sitten oot hetken aikaa esillä kunnes taas menet piiloon, en ymmärrä 🤔❤️ Oot ta304299On niin vaikea olla lähelläsi
En saa ottaa kädestäsi kiinni, en saa halata. En saa silittää hiuksiasi. Enkä saa sinua koskaan omakseni. ☔ Miehelle na323621- 623618
- 833238
Nyt peukut pystyyn
Nyt kaikki peukut pystyyn, siirtopersu on aikeissa muuttaa Kannuksesta pois. Facebookissa haukkui tänään Kannuksen peru223145