Se loppuunsaatettu

omaisesta huolehtiminen ja surutyö,kuinka olette sen käsitelleet?
Se terminaalivaihe on minulla vielä edessäpäin,mutta se tulee kohdalleni,jos elonpäiviä luoja suo.

Nyt taistelen kunnalta kuljetuskorvausta,noin 100-120£/kk,kun vien mieheni intervallihoitoon.
Hylkäävä päätös tuli.Alzheimersairautta ei katsota vammaislain piiriin ja koska hakijalla ei ole sairauteen tai vammaan perustuvia erityisiä,eritysesti fyysisiävaikeuksia käyttä julkisia kulkuneuvvoja.
Ne julkiset kulkuneuvot ovat !,6km päässä pussipysäkki ja se julkinenkulkuneuvo kulkee vai aamulla klo 7,30 kirkolle ja klo 16,30 illalla.
Tämä on niin irvokasta,että Suomi nimisessä oikeusvaltiossa,näin menetellään.
Keuhkoahtaumaa,sydämmenlaajentumaa,oikea lonkka ihan sökö ja miehellä ikää 84v.minulla astma,kolmannen asteen nivelrikko,meidän oletetaan rämpivän talvipakkasessa pussipysäkille.Toi satuilu on totta keskustalaisessa väestötappiokunnassa,jonka nykyinen asukasluku on alle kuudentonnin

11

159

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • minä&ukko

      Tämä on niin väärin.
      Itse kuljetin omalla autolla miestäni niin kauan kun hätä pystyi hoitamaan kotona. minulle tarjottiin taksilappua, sanoin että en toistaiseksi tarvitse.
      Sitten puolison vointi romahti, hän joutui vuodeosastolle lopullisesti.
      Samalla osastolla olevat saavat pari kertaa kuussa ilmaisen kyydin kotiin, meille sitä ei anneta kun en puolison kotona ollessa anonut kyytipalvelua.
      En pysty itse enää kuskaamaan kun hänelle pitää olla paaritaksi.
      Kun säästin kunnan vroja kuskaamalla itse, minua rangaistaan nyt????
      Ottakaa hyvät ihmiset kaikki mitä ikinä saatte palveluja ja korvauksia.

    • -- virhemarginaali

      Todella surullista "rituliini_38". Sinun lähes ainoa mahdollisuutesi saada asianne oikeudenmukaisesti kohdalleen, on se, että otat yhteyttä kuntasi SDP-puoluetta edustavaan edustajaan.

      Vaikka omaishoitaja olisi kuinka "loppuunajettu" tai jopa loppuun palanut, niin veronmaksajien rahoilla porvarillista eloansa viettävien SDP-puoluetta "edustavien" äänestäjiemme ( kuka äänesti ) velvollisuus on tulevaisuudessakin äänestää SDP-puoluetta. Kaikki muu "äänestyskäyttäytyminen" tullaan tulevaisuudessa lailla kieltämään. Ja se "kieltolaki" takaa SDP-puolueelle jatkossakin jopa 10% kannatuksen.

      • Vai,että demarit noi kokoomuksen hännänkannattajat nyt pitäisi hätiin kutsua,ei kiitos.
        Olen niitä pellejä pakonsanelemana äänestänyt,kun metallissa oli vain kaksi työväenpuoluetta,kun siltä sektorilta sulkaa hattuuni hain,siis olin töissä Valmetilla.
        Demareilla vois mennä paremmin jos ei toi hameväki söheltäis joka käänteessä.

        Tämä on omaishoitajien palsta,ei mikään vaalipropakandapalsta,joten meneppä keräämään ääniä toisaalta.
        Me haluamme kokea tätä yhteiskunnalle tekemäämme työtä ilman puoluerajoja


    • yhtä surkea kuin muu

      Mikä SDP kampanja täällä on menossa?

    • .......

      Kyllähän demarit pettää aina, ennen samaa sanottiin kepusta.
      Todella tarpeelliset asiat, kuten omaishoidon tukeminen on esillä vain vaalipuheissa.
      En ole nykyinen enkä entinen demari, en edusta mitään puoluetta.
      Jos joku puolue ottaisi omaishoidon asiat omakseen, äänentäisin. Mutta on helppo lyuvat ja puhua, tekoja odotan.

    • On sen nyt ihme ja kumma kun eri säädökset ja päätökset joka kaupungissa!!Suht helposti on saatu täällä kaakossa kaikki mitä tarjolla on,jopa taksimatkat,8 kpl.
      Mikään tai kukaan ei vedä yhteinäistä linjaa,onnenkauppaa kait mitä tukea ja apua saa.
      Politiikot juu,lupaavat kaikkea mutta mitään ei tapahdu.En äänestä enää,kun lusmuporukkaa vaan tarjolla,demareita myöten.
      Tuosta surutyöstä,minusta sitä on jatkuvasti.Alitajunnassa käsittelee koko ajan,mitä sitten kun tämä loppuu....Huomasin itsestäni että ei kait sitä koskaan ole valmis,toisen kuolemaan,vaikka sitä toivonkin.Keväällä kun mies oli niin huonossa kunnossa,että ajattelin hänen kuolevan,niin ihan hätä tuli,ei kait vielä...joko nyt..
      Suruhan vaatii paljon työtä,meiltä, jotka kohtaamme sitä joka päivä,menettämisen ja luopumisen myötä.Kyyneleet ja tuska on kait ne lähimmät ystävät nykyään.
      Olen koittanut psyykata itseäni,ajatella positiivisesti,että kyllä meillä sitten oli kiva elämä mieheni kanssa,oli upeata saada tuntea hänet,enkä niin ajatella kuolemaa.
      Se vapautus,sitten kun se tulee,toivottavasti pian....
      Olen jopa ajatellut hautajaisia valmiiksi,yhdessä tyttären kanssa järjestämme muistojuhlan,ketään muita ei kutsuta,kaksistaan olemme hoitaneet ja kärsineet,sekin on valmistautumista suruun.

      • Reaaliajassahan tässä edetään.Olet uskomattoman selkeäkatsantoinen nuori nainen,sen sairaudentuoman kestokynnyksen,jonka miestäsi hoitamalla olet joutunut ylittämään.
        Se mistä sitä voimaa olet ammentanut on vain sinulle annettu voimavara.
        Voi kuinka montakertaa olen tuntenut oman riittämättömyyteni tehtävääni,mutta sinusta olen imenyt voimaa kestämään.
        Kiitos sinulle ristiina,kaiketi me yhdessä jaksamme tätä ketjua ja elämäntehtävää toisiamme tukien viedä eteenpäin.
        Kirjoitelkaa niistä vaikeistakin päivistä


      • ......
        rituliini_38 kirjoitti:

        Reaaliajassahan tässä edetään.Olet uskomattoman selkeäkatsantoinen nuori nainen,sen sairaudentuoman kestokynnyksen,jonka miestäsi hoitamalla olet joutunut ylittämään.
        Se mistä sitä voimaa olet ammentanut on vain sinulle annettu voimavara.
        Voi kuinka montakertaa olen tuntenut oman riittämättömyyteni tehtävääni,mutta sinusta olen imenyt voimaa kestämään.
        Kiitos sinulle ristiina,kaiketi me yhdessä jaksamme tätä ketjua ja elämäntehtävää toisiamme tukien viedä eteenpäin.
        Kirjoitelkaa niistä vaikeistakin päivistä

        Meilläkin olisi parempi että puoliso nukkuisi pois, paremmasta ei ole toivoa, yhtä krsimystä on joka päivä..
        Mutta kuitenkin, kahdesti on noutaja käynyt hyvin lähellä, näköjään siihen ei ole koskaan valmis kun hetki koittaa. Samoin ajattelin mieheni vuoteen vierellä, voi Luoja, ei nyt vielä...
        Nyt on vaihteeksi seesteisempi jakso, saa nähdä kauanko kestää.


    • Mulle tuo meidän sauna ollut sellainen pakopaikka,siellä istuessa olen itkenyt Vuoksen verran kyyneleitä.Siellä tulee hoidettua oma pää kohdalleen,ja itkeminen kyllä auttaa.Joskushan oli niitä karjalaisia itkijöitä,muistan lukeneeni,kyllä olen huutanut jopa tuskaani ulos,kun tuntuu ettei se lähe millään muuten.
      Kyllä se riittämättömyys on ollut hyvin tuttu tunne,avuttomuus,toivottomuus.
      Niikuin siinä Kalevin ja Mairen elokuvassa,kun se Kalevi sanoi,tämä päivä on parempi kuin huominen...Haavojahan tässä tulee,kukapa nyt menee hymyssä suin tällasen läpi,toivottavasti ne arpeutuu,ettei olisi katkera.
      Kiroan alzheimeria,joka päivä joka aamu kun herään,vihaan sitä.Saamari sentään 5 vuotta sitten äijä oli töissä,3 v sitten ajoi autoa viimosen kerran.Nyt ei tiedä syödäänkö haarukalla,vai veitsellä ja miten ihmeessä istutaan...kaikki opittu on kadonnut.
      Eniten satuttaa se kaipuu,kun sitten lopun elämän kaipaa,kaikkea menetettyä.Perhettä,tavallista elämää,arkea.Se kun avain kääntyi oven lukossa,ja toinen tuli kotiin,se tunne.Tasapaino ja turva,kaikki muistot,minä ne kannan,lopun elämäni.Ei alzheimer tiedä enää mitään,eikä muista.Me muut kärsimme.
      Palaillaan ja jaetaan ;) nyt meen laittaan tyttäreni hiukset ;)

    • Väsyttää koko ajan

      Loppuun saatettu.
      Näin on, muutama kuukausi on kulunut, en ole toipunut totaalisesta loppuunpalamisesta. Epäilen toivunko koskaan.
      En suosittel pitkäaikaista omaishoitoa kenellekään, se tuhoaa hoitajankin terveyden.

    • uupunut

      aivan kuin omaa psalmiani lukisin.Tekisi mieli huutaa ja itkeä taikka painaa ovi iäksi kiinni ja muuttaa muualle.Eikö se riitä että herra Alsheimer istuu selän takana mutta kun lisäksi on kipu jota yritän helpottaa kaikin mahdollisin keinoin.Se on pahinta ja lääkityksetkään ei aina auta.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 184
      2001
    2. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      52
      1908
    3. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      135
      1588
    4. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      145
      1495
    5. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1324
    6. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1194
    7. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      48
      1175
    8. Naisten tyypilliset...

      Naiset ei varmaan ymmärrä itse miten karmealle heidän tavara haisee. Miehet säälistä nuolevat joskus, yleensä humalassa
      Ikävä
      10
      1163
    9. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      3
      1128
    10. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      10
      1119
    Aihe