Nyt siis aika kun hiiret alkaa tupsahtaa tupahan. En tiedä mistä raosta ne tulee mutta aina niitä ainakin yksi silloin tällöin taloon piipahtaa.
Hiirenpyydys on mutta inihottaa aina päästellä niitä irti ja katsella kättensä töitä kun siinä hiiri kuolleena makaa.
Niin se vaan on että kyllä tuo hiiri on pelottava olio vaikka sen ulkona näkisi. Eniten kai siksi että levittää tauteja ja muutenkin.En koskaa, en koskaan niihin toutu , vaikka maalla asun.
Onko kellään tietoo miten niistä pääsisi eroon ja eivät tunkeutuisi mun tupahan? Mä en tykkää tappaakaan niitä mutta pakko kun inhottaa niin paljon. Pikkuraukka hiiri ja niin pelottava:)
Joku sanoi minulle että hiiri ei tykkä valkosipulin hajusta, mutta liekö totta vai tarua.
Hiirikammoinen
17
436
Vastaukset
- >>>______<<<
Ole hyvilläsi että ovat hiiriä,eikä lehmän kokoisia
- hiirulainen
No sehän se vasta olisi jos lehemän kokoinen hiiri kolosta tulisi tupaan. Melkoinen linna täyisi olla jos se tänne mahtuisi. Mitenkähän se pyydystäisin, meelkoinen ongelma olisi :0
- demeter1
Tältä palstalta sain vinkin elektronisesta hiirenpyydyksestä (DW). En ole vielä itse ehtinyt kokeilla, mutta tarkoitus on se tehdä - ihan lähiaikoina.
- hiirulainen
Pitääpä ottaa selvää asiasta. Kiitos
- ...
Iteasiassa karkotin.
Ne ei ole kovin kalliitakaan. Ollut mökillä pari vuotta, ongelmnat vähentyneet erittäin paljon. Sellainen juttu on, niillä reittinsä, eikä ne aina älyä kääntyä ympäri ne ei välttämättä tule sisälle huoneisiin, ne laukkaa ees taas kattohalteksien päällä, ennenkuin osuvat ulos. Varalta muutama loukku tai kissa, koska niillä on vakireitit.
.
Maalla aina ollut hiiriä. Ennen kaikilla oli hiirikissoja. Viljelijät hävitti kissat ja alkoi myrkyttämään. Joopajoo, kuoleehan ne hiiret myrkkyihin varastojen ja siilojen vieressä, vaan itellä kun katti, ei voi käyttää myrkkyä. Sellainenkin ilmiö, ennen ei ollut rottia, kai kissojen takia, nyt niitä on ilmaantunut. Eine sisälle pyri ja karkottimet karkoittaa nekin. Mutta ulkorakennuksissa ne pyörii ja niitä näkeekin ajoittain, vaikka pihalla. Ei niistä ikinä eroon enää pääse, mökin ympärillä jotain sata hehtaaria pottua tai viljaa. Harkinnut noita maahan laitettavia karkottimia mökin ympärille, mutta se taas ei onnistu, kun siellä jossain majailee sitten maamyyrä.
=DW=
Täällä on yksi aloitus kansallis-puistoihin liittyen.
Etsihän se, siinä oli hyviä linkkejä Suomen-maan-matkailuun.
Se on vähän vanhenpi aloitus.
Tosin, taisit muistaakin, vaan et jaksanut etsiä :)
H.
Ps. oops! taisi tulla väärään aloitukseen.
Mutta onneksi sentään samalle linjalle.- hiirulainen
Hunksz ,ne hiiret saisi mennä matkaileen sinne kansallis-puitoihin ja jäädäkin sinne:)
- Riks Raks Poks pöö
Ja siinä taas kirjoittaa mies, jolla ei ole varsinaisiin asioihin yhtikäs mitään sanottavaa.
Tämä on valaisevaa. En tiennyt, että miehissäkin löytyy moisia räksyttäjiä. Katsohan, löytyykö historiaa, että joku muukin olisi maininnut asiasta. Siis joskus aikaisemmin, - Riks Raks Poks pöö
Ja siinä taas kirjoittaa mies, jolla ei ole varsinaisiin asioihin yhtikäs mitään sanottavaa.
Tämä on valaisevaa. En tiennyt, että miehissäkin löytyy moisia räksyttäjiä. Katsohan, löytyykö historiaa, että joku muukin olisi maininnut asiasta. Siis joskus aikaisemmin,
- Hei kun keikuskelen
Oikeastaan hiirulainen on mitä suloisimman näköinen. Pienoinen nenä nöpsöttäen nuuhkii ilmaa, viiksikarvat väpättää ja pää kurkottaa ylös.
Kun olin lapsi, äitini lausui minulle joka ilta iltasatuja. Kolme satua, se oli must-juttu. Yksi saduista (hän keksi sadut päästään) kertoi hiiristä (Toiskantissu ja Hiiruhippa) ja siileistä (Piikki ja Miikki). Hiiruhippoihin siis kenties sympatiat näiden kivojen satujen takia:)
Noh, en tietysti niitä kotiini halua. Yhen kerran kissi (kauan aikaa sitten) kuljetti hiiren sisälle ja kun se vilisytteli vikkelään keittiön lattialla, niin johan meikäläinen kirmaisi sukkelaan tuolille. Myös IIK-kirkaisu pulpahti suustani.
Ei, en niitä pelkää, ihan hävettää, kun silleen tuolille pinkaisin.
Saaressa keväisin on hiirenpapanoita ollut sielä sun täällä. Mutta ei enää ainaskaan neljään vuoteen. Poika tilkitsi joka ainoan pikku kolon, josta hiiret sisälle tulivat ja tilkitsemisen jälkeen niitä ei ole näkynyt.
En tiedä, mitä hiiren nenä sanoo valkosipulista, mutta mun mielestä se haisee NIIN pahalle, että kertakaikkiaan kertakaikkiaan. Ihan yök yökkiä on.- hiirulainen
Niin haisee muuta aion kokeilla.
Itsekin olen ajatellut että miten söpön näköisiä noi hiiret tai mikä se pienempi oli, päästäinen kai, ovat. Mut tappaa vaan pitää.
Täällä maalla ne vaan tahtoo tulla sisään. Ei kannata edes ovea pitää raollaan niin eikö vaan kohta luiskahda sisään.
Killi olisi hyvä pyydystäjä mutta olen allerginen sille.
Enpä kirjoita tässä teennäisesti vanhoja kliseitä näytellen.
Varsinkaan kun meillä miehillä niitä ei hiirissä ja ihmisissä ole.
Mutta satumainen tarinahan minulta irtoaa aina.
Hiiri ja Siili kohtasivat K-kaupan taka-pihalla.
- Mitä sinä täällä teet, kysyi Hiiri?
- Minä en saa juoda Maitoa, suolaton jauhe-liha on minulle oikein.
- Se on sinulle oikein, sanoi Hiiri, minä olen kaikki-ruokainen.
- Sinulla on pieni vatsa, sanoi Siili.
- Ei siellä paljon kerkiä käymään.
- Sinä siis tykkäät käydä meijereillä?
- En, sanoi Hiiri, kerran meinasivat pastöroida minut.
tällä turkilla se on kuumaa huttua.
- Sinulla on sievä nenä, lellitäänkö sinua?
- Ei lellitä, sanoi Hiiri.
- Minä kun kannan niitä tauteja.
- Mitä tauteja? Kysyi Siili.
- No, niitä kun saa ihmistenkin kakka-kasoista.
jossainhan minunkin on syötävä.
- Sinä taidat olla syrjitty, sanoi Siili.
- Turkkisi vuoksi väärin-ymmärretty.
Hiiri ja Siili lähtivät, suunnistaen lähinpään siirtola-puutarhaan.
Todeten että, yhteis-elo koituu pahimmillaan kuolemaksi.
H.Kesämökeillä ainakin toisii sellainen, että syksyllä taittelee kuusen oksia joita levittelee lattioille. Ei tule hiiret, eikä myyrät kakkimaan sisätiloihin.
Mutta asuttavasa asunnossa se ei taida toimia, tai mistä sitä tietää...Voihan kokeilla.. Hyvä tuoksi siitä ainakin tulee sisätiloihin..- mimmimummi*
Uskallat sentään ottaa hiiren loukusta irti....minä en pystyisi irottamaan...kalliiksi tulisi meikäläisen hiiriä pyydystää....ulos ...loukkuineen päivineen....
- hanki pöllö*
Kaatele tenttua hiirienkulkureiteille.
Hiirillä oli jonkinlainen kulkuaukko seinän vierustalla. Laitoin sinne kanankakkaa niin paljon kuin sain mahtumaan.
Kyselin kerran hiirenpyydyksiä kun niitä vilisteli jokapuolella, tai mahtoivat olla myyriä, kenpä tuon tiennee. Eräs mies neuvoi että tallaa talosi ympäriltä lumi tiukaksi ja laita kanankakkaa kerros, eivät tule siitä yli. Mielestäni kanankakka haisee niin pahalta että jätin tekemättä. Tukin kaikki näkemäni reiät mistä mahdollisesti hiiret voisivat mahtua. Ei näkynyt niitä ainakaan sisällä.
Kerran sain mummolta ohjeen että laita muovisangon pohjalle jauhoja, sangon reunat ovat niin liukkaat etteivät hiiret pääse sieltä ylös. Olipahan sitten yksi hiiri sangon pohjalla pötköllään ja minä sitä sangolla ulos kantamaan. Eiköpähän hiiri noussutkin sangossa jaloilleen ja katsoa killitti minua silmiin. En hennonut tappaa sitä vaan viskasin hiiren pihalle juoksemaan omiin koloihinsa.
Ei minustakaan ollut hiiren tappajaksi.- Hei kun keikuskelen
Pikku hiirulainen katteli kauhuissaan sua ämpärin pohjalta ja viimeisiä rukouksiaan lateli ja aivan varmana, että nyt se on sitten menoa.
Mutta ehei, sinulle kasvoi siivet selkään ja nakkasit hiirulaisen pihalle, omaa koloaan etsimään.:)
On hiirellä kertomista koko loppuelämäkseen. Lapset ja lapsenlapset kuuntelevat silmät ympyrkäisinä: "Ku faari oli pieni, niin muljahdin ämpärin pohjalle jauhojen sekaan. Oli heevetin tukalat oltavat. Sitten valkeus tuli, jättiläisen naama työntyi ämpäriin ja minä pissuin alleni. Jne jne jne..."
Hyvä ku et tappanut. Vähä olis ollut raukkamaista, kun toisella ei ollut mitään mahdollisuuksia pötkiä pakoon.
- 8-8
Hiiret tulevat sinne missä heitä halutaan!!!!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Sä olet epävakaa
tai ainakin yrität onnistuneesti vaikuttaa siltä. Ei sun kanssa uskalla ruveta yhtään mihinkään, menis hommat ojasta all231850Mieti miten paljon yritin
Löytää yhteyttä kanssasi uudelleen sen väärinymmärryksen jälkeen. Koen etten tullut puoleltasi hyvin kohdelluksi mies😔531691- 301423
- 691103
- 501022
- 53880
- 49861
- 23860
Keskisarjan puheet
Onko kansanedustajan sopivaa puhua tuollai vai pitäisikkö potkia pois eduskunnasta?175832Yksi viesti häneltä ja ottaisin takaisin
Mutta ei sitä tule. Ja ehkä parempi niin, tein jo valintani. En saanut häneltä tarpeeksi, kaikki muu meni minun edelle j21760