Ostaisin muuten V60 Volvon, mutta

köliccät

huoltoväli on kerran vuodessa, joku VW /Audi, niin longlife huolto on 30 000 välein.

12

637

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ämis

Eiköhän se volvon huolto ole kilometripohjainen, aivan kuten muillakin merkeillä. Mikäli tarvittava määtä kilsoja ei tule mittariin niin auto huolletaan sitten vuosihuollon merkeissä.

• tietoa jaossa

No voihan tietämättömyys.
      VW/Audin huoltoväli on maksimissaan 30tkm, mutta se vaatiin sen, että tuo kilometrimäärä ajetaan yleensä alle vuodessa. Jos ajelen vuodessa noin 15tkm, niin huoltoväli ei tosiaankaan ole 2v, tai 30tkm. Auto kerää dataa mm. käynnistysten määrästä ajotyylistä jne.jne. ja laskee sopivat huoltovälin autollesi.
      Sitäpaitsi vuosi on oikein hyvä huoltoväli suomen olosuhteissa.

• köliccät

eihän audia tarvitse huoltaa lisäilee vain ÖLJYÄ

• Audimaatti

Juu, öljyä on lisäiltävä kaksi kertaa huoltovälillä Audiini (2011 A4 DSL) kun tuo kulutus on luokkaa 1-1,5 l/10tkm. Miksiköhän moni automerkki ei kuluta öljyä ollenkaan?

• käytännön huoltoväli
        Audimaatti kirjoitti:

Juu, öljyä on lisäiltävä kaksi kertaa huoltovälillä Audiini (2011 A4 DSL) kun tuo kulutus on luokkaa 1-1,5 l/10tkm. Miksiköhän moni automerkki ei kuluta öljyä ollenkaan?

mikähän oli Audisi todellinen huoltoväli?

• gs birotor

En usko ketjun aloittajalla olevan varaa ostaa mitään uutta autoa.

• Helppoakuinheinänte

Joo..ajokortti ensin ja sitten vasta tutustumaan autojen tekniikkaan ja huoltamiseen.

• Kutzdamaski

Jos haluat että vw hyvällä tuurilla voisi kestää, vaihdat öljyt ihan joka vuosi.
      Juurihan oli uutista miten vw aloitti jotkin korjaamokutsut ja kertoivat että öljyt vaihtavat samalla - ei ne sitä ihan muuten vain tee...

Vakavasti ottaen, jos itse maksat autosi korjaukset, älä osta vw:tä. On sen verran kallista jumppaa, riippuen iästä, kilometreistä ja siitä paljonko saat tingattua oman maksun osuudeksi, että siinä ei paljon vuosittaiset huollot vaihtoehtona paina.

Uudessa koneessa ovat joutuneet siirtymään takaisin remmiin kun ketjukone oli niin läpisurkea tapaus, mutta 7-pykäläinen tomaatti yhä melkoinen ongelmapesä.

Googlaa em. jutut, löytyvät helposti, niin mielesi muuttuu.

• hullua säästöä

öljyjen vaihdot on tehdä 10-20 tuhallen kilometrin välein. On tyhmää "säästää" ajamalla pikisillä öljyillä. Keskustelin öljynvaihdossa henkilöiden kanssa ja he sanoivat, että he eivät ostaisi autoa jossa on käytetty long öljyjä ja ajettu niillä noin 30 tuhatta vaihtovälein.

• vaarien puheita

Hehee, he ne myy sulle ihan sen ajatuksen minkä haluat ja jos haluat maksaa turhista öljynvaihdoista, niin toki sitä sulle kaupataan mielellään.
        Noilla LongLifeillä on ajettu jo pitkään useanmankin merkin toimesta, eikä huonoa palautetta ole tullut mistään.

• mesemies

Mulla on kyllä sellanen käsitys että ainoastaan D2 eli 1.6L Dieseli jossa 20 000/1vuosi
      muut koneet 30 000/1vuosi.
      Itellä D4 kone,jossa huoltoväli ainakin tuo 30 000km tai 1vuosi kumpi täytyy ensin.

• Hanaa77

Eihän öljyt ole kehittyny yhtään vuosikymmenien saatossa ja pitää vaihtaa useammin....just joo. Monella autolla ja merkillä on tullu ajettua 30 tkm vaihtovälillä eikä ongelmia.
      Pahin koneiden tappaja on karsta ja sitä tulee kun sitä kaasupoljinta käytetään säästeliäästi ja liian suurilla vaihteilla hinkataan menemään että polttoainetta säästyy.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Taas syytöntä illlllkkaa rangaistiin

Niin se vain paha saa palkkansa ja rääsyämiselle ja räkimiselle laskettiin hinta. Ottaisi nyt tuo onneton lusikan kauni
      Haapavesi
      82
      1279
    2. Vähemmän metsien hakkuita, enemmän sähköautoja

Siinä ilmastopaneelin neuvot tiivistettynä kuinka Suomi saavuttaa ilmastotavoitteensa. https://yle.fi/a/74-20155596 "S
      Maailman menoa
      202
      1068
    3. Kadun transhoitoja - Suomalainen dokkari kertoo yhden ihmisen tarinan: "Miks oon ikinä..."

Mielenkiintoinen dokkari tv:ssä. Sametti poistatti rintansa, kohtunsa ja munasarjansa ja eli vuosia miehenä. Pitkään pä
      Maailman menoa
      61
      1020
    4. Sun ajatttelu tuo vaan julmuutta mut kukaan muu nainen ei voi korvaa sua

Mut sun ajattelu saa mut itsetuhoseks ja uhmaan lakiakin😭😭💀 Se väärinymmärryksen määrä on käsittämätöntä. Helpottais
      Ikävä
      12
      979
    5. Sulle on tullut

Viesti mesessä, tietääkseni. Olis ihan kiva saada vastauskin sulta, kaunis nainen😊 Mieheltä
      Ikävä
      103
      953
    6. Asunnottomuus lisääntyy

Petteri Orpon hallituksen leikkaukset ihmisoikeusjärjestö Amnestyn syynissä. Jokaisella on oikeus omaan kotiin. Jopa työ
      Maailman menoa
      156
      944
    7. Minä pyydän,

jos yhtään minua haluat, näytä se jotenkin. Kosketa tai sano jotain joka rikkoo rajoja. Ota vaikka olematon roska hiuksi
      Ikävä
      68
      856
    8. Olen rakastunut sinuun mies edelleen

Meidän yhteys on jossain ihan muualla kuin netissä, muistetaan se. Kaunista päivää sinulle 😍
      Ikävä
      119
      771
    9. Tiesin, että olet jotenkin paha ihminen

Vaikka muuta osaat esittää.
      Ikävä
      77
      705
    10. Ihmeelliseltä pikkunaiselta....

Jatkakaa vaikka tässä jos on jotain mitä joku haluaa että mä näen... En jaksa, eikä mua kiinnosta sitä jätti ketjua t
      Ikävä
      121
      704
    Aihe