Haluan kännin ja krapulan pois elämästäni kokonaan

Inari 30 vuotta

Olen jo vuosia mennyt krapulasta krapulaan aina välissä päättäen lopettaa tai edes vähentää ja taas aamulla tokkuraisena pää kipeänä herännyt morkkikseen. Aina kun olo hellittää tulee vain kohautettua olkia, ettei se nyt niin paha ollut, olihan meillä ihan hauskaakin. Viikon juomattomuuden jälkeen mieleeni alkaa yhä useammin nousta ajatus seuraavasta kerrasta, sitä laskee päiviä johonkin häppeningiin kun saa taas dokata. Vähintään kerran viikossa on päivä, että juon, edes vähän. Se on tapa. En juo koskaan yksin enkä dokaa kahta päivää putkeen tai edes loivareita krapulaan, mutta silti liikaa. En osaa lopettaa. Viime aikoina on muistikin mennyt pariin otteeseen. Nyt olen vielä alkanut huomata, että käyttäytymiseni kännissä on yhä tökerömpää. Ylistän itseäni ja pidän itseäni muka muita parempina. Olen kännissä minä-minä-ääliö. Ihmettelen, että seurani vielä kelpaa.
Haluan nyt ensin pitää pidemmän tauon alkoholista ja kokonaan luopua humalahakuisesta juomisesta. En halua hukata enää päivääkään krapulalle.
Puolisoni on myös ilmaissut, että kaljoittelu saisi jo riittää. Auttakkee minnuu :)

21

481

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • perseenhaju.

      Ei auta kuin laittaa korkki kiinni niinkuin minä tein. Olet kylläkin minua vanhempi ja ihan amatööri asteella vielä. Mulla putket kesti viikkoja yhtäsoittoon kännissä ja olot alkoi olla jo psykoottisia sekavuusoloja.

      3viikkoa nyt selvinpäin ja uni on alkanut maittamaan jo normaalisti. Putkien aikana kehokin alkaa haiseen raadolle ja ihon läpi tulee kissankusihikeä kun munuaiset vetelee viimeisiään.

      • ----->>

        "Olet kylläkin minua vanhempi ja ihan amatööri asteella vielä."

        Näkyy se loota pahasti pätkivän vieläkin.


      • Olin 9 kk. täysin iman alkoa, Ei pisaraakaan. Voin sanoa, ettei uni juuri parantunut.


      • fdsrerewdfs
        ----->> kirjoitti:

        "Olet kylläkin minua vanhempi ja ihan amatööri asteella vielä."

        Näkyy se loota pahasti pätkivän vieläkin.

        Amatööri juomisessa, mutta silti vanhempi ihminen.


    • ====

      Ei siinä muu auta, kuin on tehtävä psyykkinen tilinpäätös, mitä juominen sinulle antaa, ja mitä se ottaa pois ja pilaa.
      Se on päivänselvää, että jatkamalla nykymalliin kaikki haitat vain lisääntyvät toleranssin kasvun myötä, jolloin määrät vääjäämättä kasvavat.
      Hallinnoi viinaa tai se hallinnoi sinua.

      • Inari 30 vuotta

        En tällä hetkellä luota itseeni että tälläkään kerralla päätös pitää. En halua juoda nyt enkä yleensä, mutta entä kun tilanne tulee vastaan kun pitää valita. Tiedän että tulen katumaan sitä heti ensi humahduksen mentyä ohi, että pitikö se tuoppi ostaa...


      • perseenhaju.
        Inari 30 vuotta kirjoitti:

        En tällä hetkellä luota itseeni että tälläkään kerralla päätös pitää. En halua juoda nyt enkä yleensä, mutta entä kun tilanne tulee vastaan kun pitää valita. Tiedän että tulen katumaan sitä heti ensi humahduksen mentyä ohi, että pitikö se tuoppi ostaa...

        Kahvi on loistavaa ainetta ja aa-kerholle vain. Perse tiukasti puupenkkiin ja esittäytymään.

        Kyllähän sitä amatööriasteella ollaan jos ei edes korjaussarjoihin olla tutustuttu. Ensimmäiset putket tuli siinä 17-vuotiaana mulla.


      • Huom!
        perseenhaju. kirjoitti:

        Kahvi on loistavaa ainetta ja aa-kerholle vain. Perse tiukasti puupenkkiin ja esittäytymään.

        Kyllähän sitä amatööriasteella ollaan jos ei edes korjaussarjoihin olla tutustuttu. Ensimmäiset putket tuli siinä 17-vuotiaana mulla.

        Aa-klubissa ei kannata esittäytyä, mikäli haluaa olla anonyymi.


      • Inari 30 vuotta
        perseenhaju. kirjoitti:

        Kahvi on loistavaa ainetta ja aa-kerholle vain. Perse tiukasti puupenkkiin ja esittäytymään.

        Kyllähän sitä amatööriasteella ollaan jos ei edes korjaussarjoihin olla tutustuttu. Ensimmäiset putket tuli siinä 17-vuotiaana mulla.

        Krapulat ovat niin inhottavia, ettei todellakaan avaisi tölkkiä. Hyi olkoon. En usko, että ikinä kerhoon menen. Tästä täytyy nyt selvitä itse. Jospa tänne kirjottelen tuntemuksia. Pitäisi varmaan puolisolle luvata olla juomatta, niin olis edes joku painostus olla sitten tarttumatta siideriin tai tuoppiin. Eikö todella ole ehdotusta miten siinä baaritiskillä päätös pitäisi ja tilaisikin vain colaa? Tosiaan kun en halua kuitenkaan jäädä paitsi kivojen ystävieni seurasta. Ja voisin selvänä olla parempi kuuntelija enkä vaan jauhaisi potaskaa. Kyllä jos pari päivää viikossa joskus tuli otettua alkoi jo huoli aivoista ja kehosta. Muuten kun pieni terveys hitleri olen :)


    • vanh. juomarineito

      Tauon pitäminen juomisesta tarkoittaa vain sitä, että odotat sen loppumista kuin lapsi jouluaattoa. Sitten rundi alkaa uudestaan entistä pahempana.

      Kaikki juopot haaveilevat kohtuujuomisen tilaan pääsemisestä; kukaan ei ole päässyt, eikä pääse.

      Kiusaat itseäsi turhaan moisilla kuvitelmilla. Lakkaa juomasta! Tältäkin palstalta löytyy asiallistakin opastusta vaikka kuinka, ja muilta palstoilta myös.

      http://www.paihdelinkki.fi/oma-apu
      http://www.aa.fi/index.php?id=45&type=0

      Raimo O. Kojo:"Eroon viinasta"

      • ------>>

        Osuit naulan kantaan.


      • Inari 30 vuotta

        En pidä itseäni riippuvaisena alkoholista, koska en koskaan juo kotona vaikka jostain bilereissulta olisi jäänyt tölkkejä yli jääkaappiin lojumaan. Seuraaviin tapahtumiin sitten pakkaan ne mukaan. Ongelma on siinä, etten usein osaa lopettaa siellä baarissa tai bileissä ennen kuin menee sen rajan yli, että tulee krapula. Mihinkään AA-yhteisöön en oikeasti lähde, koska en ole kovinkaan sosiaalinen luonne. Eikä olis aikaakaan nyt mihinkään ylimääräiseen. Kohtuukäyttö on vain sana. Itselle tärkeintä on rajata tämän nollatauon jälkeen alkoholin käyttö tasan tarkkaan yhteen annokseen per kerta. Sehän on kai terveydeksi. Kokonaan lopettamisesta alkaa varmaan raskaushuhujakin kiertää:)


      • vanh. juomarineito
        Inari 30 vuotta kirjoitti:

        En pidä itseäni riippuvaisena alkoholista, koska en koskaan juo kotona vaikka jostain bilereissulta olisi jäänyt tölkkejä yli jääkaappiin lojumaan. Seuraaviin tapahtumiin sitten pakkaan ne mukaan. Ongelma on siinä, etten usein osaa lopettaa siellä baarissa tai bileissä ennen kuin menee sen rajan yli, että tulee krapula. Mihinkään AA-yhteisöön en oikeasti lähde, koska en ole kovinkaan sosiaalinen luonne. Eikä olis aikaakaan nyt mihinkään ylimääräiseen. Kohtuukäyttö on vain sana. Itselle tärkeintä on rajata tämän nollatauon jälkeen alkoholin käyttö tasan tarkkaan yhteen annokseen per kerta. Sehän on kai terveydeksi. Kokonaan lopettamisesta alkaa varmaan raskaushuhujakin kiertää:)

        Vastasin, koska luulin avauksesi perusteella, että sinulla on jokin ongelma. Vaan kaikkihan onkin kunnossa.


    • Porukan paine

      Sitten jos ja kun pääset alkoholista niin hyvä mutta miten päästä AA riippuvuudesta tiedän joitakin jotka on päässeet kaulakiikun kautta.

      • Nyt riitti

        Haluan riippuvuuksista eroon nopeasti.
        Missä näitä kiikkuja myydään?


      • Riippuvuuksist eroon
        Nyt riitti kirjoitti:

        Haluan riippuvuuksista eroon nopeasti.
        Missä näitä kiikkuja myydään?

        Löydät kiikkuja hyvin varustetusta rautakaupasta. Kysyt vaan rohkeasti kaulakiikkua. Pääset samalla kertaa muistakin paheista jos niitä on.


    • sinituuli1

      Nyt joku voi sanoa, että kirjoitan ihan väärään paikkaan, mutta koska tämä asia on itselleni niin totta kuin olla voi, haluan kirjoittaa lyhyesti, miten itse olen päässyt eroon vuosikymmeniä kestäneestä päihteiden käytöstäni. Yksinkertaisesti: Henkilökohtainen uskoontulo on muuttanut koko elämäni! (Jaksatko lukea tätä tekstiä eteenpäin? Toivon todella niin.)

      Ensin tuntui, että kaikki päihteet jäivät kerta heitolla, tupakkaa myöten. Olin monta kuukautta todella, todella onnellinen! Mutta sitten Jumala katsoi, että olisin valmis siirtymään seuraavaan vaiheeseen: Paranemiseen! Jumala alkoi vähitellen parantaa sisimpäni traumoja ja haavoja, joita oli tullut todella paljon, ihan pikkulapsesta asti. Paranemisprosessi, johon tarvitsin myös lääketieteen apua sielunhoidon lisäksi, teki niin kipeää, että lopulta erään vaikean vastoinkäymisen myötä ajauduin takaisin päihteisiin...

      Meni joitakin vuosia, jonka aikana kuljin taas vähän väliä ensiavussa, tiputuksessa, vuodeosastolla, katkolla, selviämisasemalla ja eri päihdekuntoutuspaikoissa... Lopulta kävin niin pohjalla, että henkiin jäämiseni oli todellinen ihme!! Olin aiemminkin ollut vähällä menettää henkeni, montakin kertaa, mutta tällä kertaa minut pysäytettiin niin totaalisesti, etten voinut kuin taipua ja murtua Jeesuksen jalkojen juureen, maatessani kokonaisen viikon tiputusletkuissa ja hirvittävissä vieroitusoireissa...!!

      Tuosta kaikesta on aikaa nyt yli vuosi. En enää koskaan halua palata entiseen elämäntapaani!! Minun vain piti käydä vielä yksi ylimääräinen hukkakierros, ennen kuin tajusin, että minun on aivan turha pyristellä Jumalaa vastaan: Hän on minut kutsunut elämään läheisyydessään, ja tässä on niin hyvä elää, etten mihinkään vaihtaisi!!! En enää koskaan, en koskaan halua joutua eroon Jeesuksen Kristuksen Rakkaudesta!!

      Tämä oli minun selviytymistarinani. Kiitos, että jaksoit lukea.

      • perseenhaju.

        Mä en rukoile, enkä usko mihinkään muuhun, kuin että kemialliset aineet toimii hyvin pään sekoittajana. Ilman Jumalaakin voi olla raittiina, tekee vain jotain muuta mikä vie mieltä pois viinasta. Vaikka kaivelee muniansa.


      • feikin feikkikö..
        perseenhaju. kirjoitti:

        Mä en rukoile, enkä usko mihinkään muuhun, kuin että kemialliset aineet toimii hyvin pään sekoittajana. Ilman Jumalaakin voi olla raittiina, tekee vain jotain muuta mikä vie mieltä pois viinasta. Vaikka kaivelee muniansa.

        ketään ei parane vähätellä juomistavoista,sori vaan pehvan haju ja uskokoon kuka mihin haluaa,ok?ei juomiskerrat ja ne määrät yksistään määritä ongelmaa.eikös se nyt kuitenkin mene näin että humalaisen harkintakyky ja estot muuttuvat erilaisiksi verrattuna selvitä päin olevaan.se päätös mikä tehdään selvin päin juomamäärästä,pitäisi päteä humalassakin eli silloin kun ei ole ongelmaa alkoholin kanssa,vai?miksi järjestää morkkis hakemalla sitä?pidä korkki kiinni AP jos et pysty pitämään itsellesi tekemääsi lupausta.saattaa kavereilta loppua ymmärrys..ja tehkää muutakuin ryyppäämistä,tekis varmaan heillekkin hyvää.puhun omasta kokemuksesta.mulla korkki kiinni,eikä kaduta yhtään.


      • Inari 30 vuotta
        feikin feikkikö.. kirjoitti:

        ketään ei parane vähätellä juomistavoista,sori vaan pehvan haju ja uskokoon kuka mihin haluaa,ok?ei juomiskerrat ja ne määrät yksistään määritä ongelmaa.eikös se nyt kuitenkin mene näin että humalaisen harkintakyky ja estot muuttuvat erilaisiksi verrattuna selvitä päin olevaan.se päätös mikä tehdään selvin päin juomamäärästä,pitäisi päteä humalassakin eli silloin kun ei ole ongelmaa alkoholin kanssa,vai?miksi järjestää morkkis hakemalla sitä?pidä korkki kiinni AP jos et pysty pitämään itsellesi tekemääsi lupausta.saattaa kavereilta loppua ymmärrys..ja tehkää muutakuin ryyppäämistä,tekis varmaan heillekkin hyvää.puhun omasta kokemuksesta.mulla korkki kiinni,eikä kaduta yhtään.

        Harrastuksia riittää kyllä ja juuri niiden jälkeen tie saattaa viedä kaljalle. Eipä tässä auta asiaa pyöritellä, kaikki on täysin itsestäni kiinni ja aion kyllä sallia itselleni sen yhden annoksen sitten joskus ja silloin tällöin makusteluun, tai ruuan kanssa tms. En edes ikinä juo viiniä(käteen iskettyä kuohujuomalasillista lukuun ottamatta) tai viinaa. Vain mietoja juomia tähän asti. Tietenkin humalaisena menee päätökset kaivoon noin vain, mutta kun ei enää humaltuisi. Haluan ettei juominen enää ikinä aiheuta ongelmia itselleni tai muille. Tuntuu tyhmältä yhtään puolustella juomista, mutta uskon että on paljon huojentuneempi olo kun tietää että jos lipsahtaa siihen yhteen ja vain yhteen, se on vielä sopimuksen rajoissa. Vaikkakin aion todella nyt pidättäytyä kokonaan niin pitkään kuin mahdollista, voihan se olla että en otakaan sitä yhtäkään vaikka tulisi tilaisuus.


      • fdsdfsdfsdgfd
        feikin feikkikö.. kirjoitti:

        ketään ei parane vähätellä juomistavoista,sori vaan pehvan haju ja uskokoon kuka mihin haluaa,ok?ei juomiskerrat ja ne määrät yksistään määritä ongelmaa.eikös se nyt kuitenkin mene näin että humalaisen harkintakyky ja estot muuttuvat erilaisiksi verrattuna selvitä päin olevaan.se päätös mikä tehdään selvin päin juomamäärästä,pitäisi päteä humalassakin eli silloin kun ei ole ongelmaa alkoholin kanssa,vai?miksi järjestää morkkis hakemalla sitä?pidä korkki kiinni AP jos et pysty pitämään itsellesi tekemääsi lupausta.saattaa kavereilta loppua ymmärrys..ja tehkää muutakuin ryyppäämistä,tekis varmaan heillekkin hyvää.puhun omasta kokemuksesta.mulla korkki kiinni,eikä kaduta yhtään.

        "ei juomiskerrat ja ne määrät yksistään määritä ongelmaa"

        Totta. Joku voi juoda vaikka päivittäin ilman, että hänelle tulee koskaan ongelmaa juomisestaan tai, että hän kokee sen ongelmallisena. Toinen taas voi juoda kerran puolessa vuodessa eikä osaa lopettaa ajoissa ja käyttäytyy väkivaltaisesti tai muuten typerästi.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Minä itkin kotona kun tajusin että

      Pelkuruuteni takia kun en lähestynyt vaikka järjestit otollisen hetken ja myöhemmin huomasin lasittuneen katseesi miten
      Ikävä
      11
      1885
    2. Ammuskelu Härmän häjyissä

      Onko jollain enempää tietoa?
      Seinäjoki
      30
      1640
    3. Keksin sinulle tänään uuden lempinimen

      Olet kisu-muija. Mitäs tykkäät älynväläyxestäni?
      Ikävä
      77
      1565
    4. Muistutus t-Naiselle.

      Olet ilkeä ja narsistinen k-pää. Annat itsestäsi kiltin kuvan ulospäin kelataksesi ihmiset ansaan. Sitten päsmäröit, hau
      Ikävä
      151
      1422
    5. Ylen jälkiviisaat estotonta Kamala Harris suitsutusta

      Kolme samanmielistä naikkosta hehkutti Kamala Harrisia ja haukkui Trumpia estottomasti. Nyt oli tarkoituksella valittu
      Maailman menoa
      310
      1368
    6. Oho! Varmistusta odotellaan.

      Pitäneekö paikkansa? "🇺🇦Ukrainian drones hit a 🇷🇺Russian Tu-22M3 bomber at the Olenya airfield,"
      NATO
      121
      1192
    7. Oiskohan se aika

      Selvittää pää vihdoin ja viimein. Minun kaivattu ei todellakaan käy täällä ja piste. Ei ole mitään järkeä enää tuhlata t
      Ikävä
      5
      1119
    8. Onko jotain sanottavaa vielä, nyt voi kertoa

      Poistun kohta täältä ja unohdan ajatuksen naimisiin menosta. Mieheltä
      Ikävä
      29
      1009
    9. Mää oikeasti vielä kuolen

      Tämän tilanteen takia. Minä tosissani yritin ja tiedän että tämä tilanne sattuu sinuunkin. Molemmat taidetaan olla niin
      Ikävä
      42
      997
    10. Kun Suomen uutisiin ei voi luottaa?

      Kertoisitteko te uutismaailmasn perehtyneet ASIANTUNTIJAT nyt sitten sen, mihin voi?
      Maailman menoa
      238
      894
    Aihe