Moroo. Mulla on tullu uus oire millasta en oo aikasemmin kokenut. En tiedä siis pitäisikö olla huolissaan vai ei.
Seksiä harrastin viimeksi viikko sitten ensimmäistä kertaa kyseisen miehen kanssa. Kolmisen päivää sen jälkeen alkoi olla ongelmia, vaikka en vanno, että ne johtuisivat seksistä.
Kun käyn vessassa, niin tuntuu, että kaikki virtsa ei jotenkin millään tule, vaikka sitä kuitenkin tulee jonkin verran hädästä riippuen. Virtsa on ihan normaalin näköistä mielestäni lukuunottamatta sitä, että siinä on jotain valkoista (valkovuotoa?), jollaista mulla ei ole ennen tullut ainakaan noin runsaasti. Sitä ei tosin ole aina, mutta omituisen usein olen sitä nyt huomannut.
Kipua on, mutta se ei ole mitenkään sietämätöntä, tosi inhottavaa vain. Se ei tunnu millään tavalla vatsan sisällä tms, vaan ihan virtsatien loppupäässä. Kipua ei sinänsä tunnu virtsatessa, vaan siinä kun yrittää ponnistaa sitä lisää ulos, kun hätä ei tunnu lähteneen. Ja tietysti jonkin aikaa sen jälkeen kun on siellä vessassa käynyt niin sellainen outo tunne , ei kipeä, mutta epänormaali. Jotenkin itse en usko pissatulehdukseen tässä, koska mulla on aika matala kipukynnys eikä kipu munkaan mielestä nyt niin suurta ole. Ei ole ennen sitä tautia kylläkään mulla ollut.
Olen nyt tässä 5 päivää lähinnä ootellut, että jos ongelma menisi ohi, mutta eipä tunnu menevän. Apua?
Virtsaamisongelmia
9
291
Vastaukset
- oiklääkettä
Se nyt vaan tulehtuu se virtsaputken suu..Tunnistat sen siitä jos sinulla on vilunväreitä kehossasi Testissä ei näy mitään virtsatulehdusta ennenkuin se on vaikeampi ja oireilee tosi paljon. Itselläni tuli jopa verta jossain vaiheessa virtsaamisen lopussa.
Kannattaa käydä terv. keskuksessa ja testata myös Trichomonas jossa on sellainen outo tunne kuin jokin liikkuisi..siellä virtsaputken suulla...Jos saat Flagyl kuurin pelkästään ilman testausta tuo tauti jää kuitenkin elimistöön vaikka oireet helpottaa väliaikaisesti.- ongelmapesäke
Mistähän johtuu että virtsatulehdus sitten tulisi. Jotenkin tuntuu että miten mulla sellainen voisi olla. Jotenkin pelkään että Tää johtuu jotenki siitä seksistä.
- ongelmapesäke
ongelmapesäke kirjoitti:
Mistähän johtuu että virtsatulehdus sitten tulisi. Jotenkin tuntuu että miten mulla sellainen voisi olla. Jotenkin pelkään että Tää johtuu jotenki siitä seksistä.
Tänään kivut tosin ovat pahentuneet.
- lösöldfödf
http://www.tohtori.fi/?page=4069997&search=honeymoon cystitis
Voisko olla ns. "honeymoon-kystiitti"?- ongelmapesäke
En mä usko ei seksielämä kovin aktiivista oo ollu
- oiklääkettä
ongelmapesäke kirjoitti:
En mä usko ei seksielämä kovin aktiivista oo ollu
Kuitenkin..sinun ei kannata odotella asian pahenemista vaan käy terveyskeskuksessa.
Tai sitten sukupuoliklinikalla on ilmaiset testit..Tippurissa on myös tuollaiset oireet. Kannattaa kysyä siltä kaverilta onko hänellä oireita. - ongelmapesäke
oiklääkettä kirjoitti:
Kuitenkin..sinun ei kannata odotella asian pahenemista vaan käy terveyskeskuksessa.
Tai sitten sukupuoliklinikalla on ilmaiset testit..Tippurissa on myös tuollaiset oireet. Kannattaa kysyä siltä kaverilta onko hänellä oireita.Ei kuulemma oo ja on kuulemma käyny testeissä aikaisemmin ennen Tota. Tosin on siinä testien ja tämän välissä seurustellut mutta kumppanilla ei kuulemma ole tauteja
tosin ei mulla oo tänää ollu kovin pahoja kipuja et voiko virtsarakon tulehdus mennä itsestään ohi. Eilen oli pahin tuntu kuumeiselta jne.
- Hoitamatta
Jos sinulla ei ole koskaan todettu ja hoidettu mitään sen alueen tauteja, niin näytteet olisi hyvä ottaa. Se voi olla mitä vaan, aina ei ole selkeää onko virtsaamisvaiva vai gynekologinen ongelma, onko nk. vaaratonta hiivaa tai sukupuolitauti. Jo ehdotettu sukupuolitautipoli on hyvä vaihtoehto. Tai normaali terveyskeskus.
Jos jätät naistentautien alueen tulehduksen hoitamatta, niin riskinä on esim. lapsettomuusongelma siinä vaiheessa, kun haluaisitkin lapsia.- oiklääkettä
Älä koskaan ala ilman kondomia kenenkään kanssa kunhan tuosta selviät käymällä siellä testeissä. Toivottavasti kerrot täällä muillekkin miten selviydyit koska eihän se sairaus ole sinun syytäsi..onhan siinä kaksi osapuolta.
Virtsaputkentulehdus voi joskus parantua itsestään,tai tuntua siltä, mutta yleensä se jatkaa matkaansa pikkuhiljalleen tulehduttamalla lopuksi munuaiset ja se on sitten jo vakava asia. Sukupuoliklinikalla käynti ei ole mikään häpeä vaan päinvastoin.
Tuo kivuton kuumeinen olo kertoo siitä että tulehdus jatkaa matkaansa virtsaputkesta syvemmälle virtsarakkoa kohti.
Ilman kondomia erilaiset bakteerit, varsinkin ensimmäisinä kertoina seksissä, aiheuttaa sen tulehduksen jota aikaisemmin kyselit vaikka ei sukupuolitauteja olisikaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa kansainvälinen etsintäkuulutus Poliis
Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa – kansainvälinen etsintäkuulutus Poliisi pyytää yleisön apu4613927Tässä totuus jälleensyntymisestä - voit yllättyä
Jumalasta syntyminen Raamatussa ei tässä Joh. 3:3. ole alkukielen mukaan ollenkaan sanaa uudestisyntyminen, vaan pelkä3181672- 1161486
En kadu sitä, että kohtasin hänet
mutta kadun sitä, että aloin kirjoittamaan tänne palstalle. Jollain tasolla se saa vain asiat enemmän solmuun ja tekee n891454Noniin rakas
Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi991398Oisko mitenkään mahdollisesti ihan pikkuisen ikävä..
...edes ihan pikkuisen pikkuisen ikävä sulla mua??.. Että miettisit vaikka vähän missähän se nyt on ja oiskohan hauska n591346- 521286
Helena Koivu : Ja kohta mennään taas
Kohta kohtalon päivä lähestyy kuinka käy Helena Koivulle ? Kenen puolella olet? Jos vastauksesi on Helenan niin voisi931204- 441069
Au pair -työ Thaimaassa herättää kiivasta keskustelua somessa: "4cm torakoita, huumeita, tauteja..."
Au pairit -sarjan uusi kausi herättää keskustelua Suomi24 Keskustelupalvelussa. Mielipiteitä ladataan puolesta ja vastaa331057