Onko nikotiiniton e neste k 18 ? "SÄHKÖTUPAKKA"

fruitix

Onko nikotiiniton e neste k 18 ?

62

8164

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Captain Jack

      Tupakkalaki ei ota kantaa tupakkajäljitelmien ja tupakan vastikkeiden maahantuontiin tai myyntiin. Näin ollen esimerkiksi tupakkalain 18-vuoden ikärajaa tai myyntilupaa koskeva sääntely ei koske sähkösavukelaitteen ja nikotiinittoman nesteen ostoa.

      • fruitix

        asia selvä ;) kiitos!


      • ei_jäljitelmä

        Sähkötupakat eivät ole tupakan jäljitelmiä sen enempää kuin kuulakärkikynä tai matkapuhelin. Ulkonäöltään ne eivät muistuta savuketta, sikaria tai piippua.
        Jos esim. Valvira yrittää jotain muuta väittää, niin on täysi saivartelija ja käräjäoikeudessa väitteet 100% varmasti hylätään.


      • Entiiää

        Oon 12 myiskö ne mulle mut mua on luultu 13 v


      • Joni880

        Esikoululainenkin voi ostaa sähkötupakan ja nikotii nittomia nesteitä


      • Leba69
        Joni880 kirjoitti:

        Esikoululainenkin voi ostaa sähkötupakan ja nikotii nittomia nesteitä

        elikkä voin ostaa vapen


      • Ahonrene
        Joni880 kirjoitti:

        Esikoululainenkin voi ostaa sähkötupakan ja nikotii nittomia nesteitä

        Mut mistä?


      • Entiiää kirjoitti:

        Oon 12 myiskö ne mulle mut mua on luultu 13 v

        Vittu oot homo :D
        Oon 16. (olen homo vaihe) ollaan luultu 17v


      • Anonyymi
        Entiiää kirjoitti:

        Oon 12 myiskö ne mulle mut mua on luultu 13 v

        Kuka voisi myydä mulle sähkö tupakan 10€ oon 13v.


      • Anonyymi

        Ei vittu oot säälittävä...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuka voisi myydä mulle sähkö tupakan 10€ oon 13v.

        Vähänkö tyhmä oot ei kukaan myy vapee 10€


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei vittu oot säälittävä...

        Turpa kii ite oot säälittävä


    • happy hoyry
      • fruitix

        tuleeko paketti nopeasti? :)


      • Anonyymi

        Kuka voisi myydä mulle sähkö tupakan ja aineet. 10€


    • fruitix

      juu meinaa tilasin tuolta paulsaarelta mansikan makuista e nestettä onkohan se hyvää? :) 0ml :D

      • e4332www2

        miksi et vaan syö suoraan mansikoita jos makuelämystä haluat? tarvii mitään sontaa kehoon laittaa sen takia.


    • 2+15

      Jos kaupasta käyt sähkötupakan ostamassa, niin kysyvät paperit, vaikka olisi nikotiiniton.

    • ihanko

      Mutta jos menee kauppaan ja kysytää paperei ja on alle 18 ni saako ostaa ?

      • älyhoihoi

        no mitä luulet?


      • Larjenakk

        Joo?


    • gdf

      Netistä ostetuani sähkötupakan niin se tulee postilaatikkoon mutta nesteet joutuu hakemaan postista mutta on siinä sekin että jos postilaatikko on ulkona niin nesteet vois vaikka jäätyä

      • lökjö

        ei ne mihinkään jäädy niitä voi vaikka säilyttää pakastimessa.


    • ret1

      Kauppa saa laittaa omia rajoituksiaan, voi laittaa vaikka porttikiellon jos olet esim aiheuttanut häiriöö, pöllinyt ym...

      • .......

        Syrjintäkiellon takia kaupalla ei ole oikeutta kieltäytyä myymästä esim. lakritsipiippuja tai nikotiinittomia säkötupakoita esim. etnisen taustan, iän, sukupuolen tms. syiden nojalla. Eli jos joku kauppa kieltäytyy myymästä, siitä pitää tehdä valitus tasa-arvovaltuutetulle.


      • Toisaalta

        Käytännössä parempi, etteivät myy alle 18 v, niin on vähemmän vinkujia julkisuudessa. Toisaalta parempi olisi se, että teinixit höyryttelevät kuin polttavat tupakkaa, joten kaksipiippuinen juttu.


    • emmeoikeasti

      ja tätähän me emme tienneet...

      • etupakkimies

        olen 16 vuotta ja tilailen pääosin startsmogiltam koska sieltä saa nikotiinnesteitä.ja jos joku nyt aikoo vinkua iästäni niin tupakointia on takana 3vuotta aski päivässä.mutta jos haluat nikotiinittomia tilaa elektrosavulta.sieltä saa myös postiennakolla eli lähettävät postiin ja maksat sen siellä.tosin postin henkilökunta saattaa kysyä henkilöllisyyttä mutta sen takia että haluavat tietää henkilöllisyytesi,
        eivät ikääsi.joten passia mukaan tai mopokorttia:)


      • nikotiinitonpaska
        etupakkimies kirjoitti:

        olen 16 vuotta ja tilailen pääosin startsmogiltam koska sieltä saa nikotiinnesteitä.ja jos joku nyt aikoo vinkua iästäni niin tupakointia on takana 3vuotta aski päivässä.mutta jos haluat nikotiinittomia tilaa elektrosavulta.sieltä saa myös postiennakolla eli lähettävät postiin ja maksat sen siellä.tosin postin henkilökunta saattaa kysyä henkilöllisyyttä mutta sen takia että haluavat tietää henkilöllisyytesi,
        eivät ikääsi.joten passia mukaan tai mopokorttia:)

        Kyllä ei starsmogilla ole yhden yhtä nikotiiniä sisältävää nestettä myynnissä t.10 vuotta n. askin päivässä polttanut. PS. Nikotiinittomat on paskempaa kun vesihöyry.


    • vesku5

      Hei kaikille.
      Olen aloitteleva höyryttelijä, ja kaipaisin vähän apuja.
      Sain lahjaksi tuollaisen U-Cigarin http://www.finnvape.com/product/768/u-cigar-sahkosikari
      Ensikokemus on 98% myönteinen. Nyt tarvitsisin lähes alkuperäisen tapaista e-nestettä, mutta en löydä. Maku on Gold, 24mg

      Uusia atomisaattoreita on tilauksessa, nyt haluaisin nesteitä.

      • Gold24mg

        Niissä vaihtopäissä on sitä samaa nestettä valmiiksi täytettynä!


      • VarokaaFinvapeaa

        Finvapeaa VÄLTTÄKÄÄ KUIN RUTTOA. Tilasin ja mitään ei tullut, soitin niiden myymälään Fuengirolaan ja kännisen oloinen mies haistatteli. Lähetin sähköpostin ja siihen ei vastattu. Menetin rahat ja en saanut tuotteita. Sen jälkeen olen käyttänyt happi juicea ja sieltä saa mitä tilaa lisäksi ne tulee läheltä (Tallinnasta)


      • asiallisesti

        Mainosmies happyjuiselta trollaamassa


      • JaaJit
        VarokaaFinvapeaa kirjoitti:

        Finvapeaa VÄLTTÄKÄÄ KUIN RUTTOA. Tilasin ja mitään ei tullut, soitin niiden myymälään Fuengirolaan ja kännisen oloinen mies haistatteli. Lähetin sähköpostin ja siihen ei vastattu. Menetin rahat ja en saanut tuotteita. Sen jälkeen olen käyttänyt happi juicea ja sieltä saa mitä tilaa lisäksi ne tulee läheltä (Tallinnasta)

        Kanger subox minin säiliöt vuotaa ilmareistä nesteet valuu käsille miten tälläsi voidaan myydä ....älkää ostako kangeria


    • Gold24mg
    • 13v nuoripoika

      Voiko visa electronilla tilata netistä ja näkyykö missään laskussa/tiedoissa mitä on ostanut ja mistä?

    • Super Jari

      Olen höyrytellyt Electra western iä viimeiset 3 kuukautta ja se on hyvä.

      Suomenkielisiltä sivuilta saa tilattua
      Ison pullon 30ml (riittää vajaan kuukauden) 4,90€

      e-neste tarjous:
      http://clubvapea.es/fi/20-nesteet-tarjouksessa

      Päädyin tohon kun tarvitsin vahvaa ja aidon oloista, hedelmäjutut ei mulle pudonnut.

    • 14vpoika

      Nesteillä ei ole ikärajaa ja ostakaa kunnon sähkötupakat eikä mitään ego tikkua vaan mekasniset ja dripperit tai 100-150w boksit

      • 14vpoika

        *mekaaniset*


      • 15v
        14vpoika kirjoitti:

        *mekaaniset*

        Ostin ekaksi modiksi smok x cube 2 ja on tosi hyvä vaikka en paljoo nuist tiiä vielä ja makuaisti muuttunut paremmaksi ja voi taas hengittää


    • Eikös se uusi tupakkadirektiivi ota kantaa myös näihin sähköisiin kessuihin? K-18

      • sallitut_höyrynesteet

        http://www.teknocalor.fi/fi/mittauslaitteet/tuotteet/sisailman-laatu/savukoneet/blowerdoor-power-tiny

        Alaikäiset voivat hankkia tuollaisia pieniä kannettavia savukoneita, puutarhaletku vain kiinni niin siinä on elektroninen hookah. Lisäksi esim. Discolandia.fi:ssä myydään noihin muutamalla eurolla kanisterissa höyrynestettä ja savukoneiden makutiivisteitä, jotka ovat samaa tavaraa kuin e-nesteet, sillä erotuksella että ne ovat paljon halvempia litrahinnaltaan joten niitä ei luokitella e-nesteiksi ja kielletyksi k18-tuotteiksi.


    • Sepedruis

      Hei! Olen 15v aloitteleva höyryttelijä ja haluaisin tietää, että myydäänkö minulle kaupoissa esim tokmannissa sähköröökiä? Olen polttanut n.2 vuotta ja olen kavereilta kuullut, että he ovat lopettaneet tupakoinnin kokonaan tän sähköröökin avulla, joten haluaisin itsekki kokeilla onnistuisiko.

      • Tokmanninvapet

        Älä osta mitään tokmannin paskaa ja kyllä voit ostaa suomessa ei olle niillä ikärajaa


    • entinen_vapettaja

      Tästä jollekin aloittelevalle höyryttelijälle täysi setti SUBTANK Mini, Cloupor mini 30W 2500mAh

      https://salattu.huuto.net/kohteet/sahkotupakka-subtank-mini-cloupor-mini-30w-2500mah/396557267

      itse ostin hetken mielijohteesta ja kyllästyin viikon jälkeen.

    • höppölä

      Nikotiinittömän sähkötupakan voi korvata pistämällä karamellin suuhun ja imemällä vaikka puutikkua. Tosin en tiedä onko yhtään tutkimusta puutikun imemisen mahdollisista terveyshaitoista tehty, mutta valviran logiikan mukaanhan se olisi ehdottomasti kielletty koska ei ole tehty tutkimuksia.

    • 13vvv

      Muyvätkö k kaupassa noin 12v pojille?

    • Turhoo

      Noita ei tarvita mihinkään. Voi kieltää koko homman samantien.

      • 007448

        Hyvä tämäkin! Lisää tollasia kaikenkieltäviä Päivi Räsäsiä tänne suomeen..


    • Tuomotius

      Voiko tilata netistä alaikäiset ilman ongelmia, maksaa sitten postissa jos voi niin mistä sivulta.

      • Kasvaensin

        Ei voi mutta kyseiset pilasi jo tämänkin harrastuksen meiltä aikuisilta.


      • Vitunäpärä

        Herää vitun kukkahattutäti


      • Kasvaensn
        Vitunäpärä kirjoitti:

        Herää vitun kukkahattutäti

        Kelle vastasit ja ketä kutsut äpäräksi?
        Penikat pilasi tämän homma ja se on fakta.


    • 13vvvv

      Mistä kaupasta sais ostettuu nikotiinimattoman sähkötupakan??

    • Pullasaapas

      Onko sähkötupakalla ikärajaa?

      • OnOnOn_

        Ei ole olemassa sähkötupakkaa ja on ikäraja jos höyryttimiä meinaat, miksi edes sellaista kysyt, jos olet alaikäinen niin odota kunnes olet täysikäinen ja mieti sitten uudestaan.


    • Aloittelevavapettaja

      Pystyiskö mennä finnvapen myymälään ku oon 16 ostamaan jonku vapen

      • Pinkkiponijonne666

        Kokeile


    • 14vjonne

      Saisko jostai tilattua vapen visa electronilla ja jos saa nii näkyykö se missää tili tiedoista tai mitää?

    • Mummonperuna

      Voiko 10 vuotiaat ostaa sähkötupakka? Tai 13 vuotiaat

    • Anonyymi

      No periaatteessa ei jos et vedä henkeen mut jos ostat käytettynä niin jos ostat siihen sitten e nestettä niin sitten pitää olla 18

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      56
      1896
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      48
      1648
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      52
      1574
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1527
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1495
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1415
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1306
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1281
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1163
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1138
    Aihe