Samsungin säädöt pielessä

Pihis55

Ostin pari viikkoa sitten Samsungin led-tv:n UE42F5505 enkä kerrassaan ole saanut kuvaa kovin hyväksi. Tehdasasetuksilla kuva oli huono ja nyt olen pyöritellyt säätöjä laidasta laitaan ja en ole päässyt lähellekkään kuvatasoa mikä minulla oli vanhassa Sony Braviassa. Olisko jollain antaa omasta vastaavasta laitteestaan pelittävät arvot vakio-kuvatilalle kun katsomaetäisyys on n. 2.5 metriä?

6

10766

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • samppa
    • miten huono?

Tarkenna, mitä tarkoitat huonolla kuvalla. Rakeinen? Kohinainen? Epätarkka? Ongelmia kirkkauden kanssa? Värit? Epävakaa?

• Pihis55

Lähinää terävyydessä ja harmaasävyissä on ongelmaa...eli en ole saanut sitä "luonnollisen" näköiseksi...jos uutistenlukijan naama on suurinpiirtein ok...jääkiekkoa ei voi enää samoilla asetuksilla katsoa. Jos jollain on samanlainen mylly olisin kiitollinen jos laittaisit tänne asetukset millä itse katselet vakiotilassa:
        Taustavalo Kontrasti Kirkkaus Terävyys Väri Sävy (v/p)

...sillävälin kokeilen tuota sampan vinkkiä

• samppa_taas
        Pihis55 kirjoitti:

Lähinää terävyydessä ja harmaasävyissä on ongelmaa...eli en ole saanut sitä "luonnollisen" näköiseksi...jos uutistenlukijan naama on suurinpiirtein ok...jääkiekkoa ei voi enää samoilla asetuksilla katsoa. Jos jollain on samanlainen mylly olisin kiitollinen jos laittaisit tänne asetukset millä itse katselet vakiotilassa:
        Taustavalo Kontrasti Kirkkaus Terävyys Väri Sävy (v/p)

...sillävälin kokeilen tuota sampan vinkkiä

Kilautin kaverille:
        Tuossa Tekniikan Maailman kuvasäädöissä on epäselvästi kerrottu arvot Väri Sävy (v/p) eli arvoksi on annettu 0. Pitää olla V50 V50
        Hänellä on käytössä vakiotilassa arvot:
        Taustavalo 16, Kontrasti 90, Kirkkaus 40, Terävyys 15, Väri 40, Sävy V49 P51
        Elokuvatilassa:
        Taustavalo 16, Kontrasti 90, Kirkkaus 42, Terävyys 10, Väri 40, Sävy V48 P52
        Hänen mukaansa elokuvatilassa on hieman parempi kuva.
        Säädöt riippuvat paljolti katsojasta sekä valaistuksestakin.
        Kertomiani arvoja voi testata ja tehdä sitten omia muutoksia.

• Pihis55
        samppa_taas kirjoitti:

Kilautin kaverille:
        Tuossa Tekniikan Maailman kuvasäädöissä on epäselvästi kerrottu arvot Väri Sävy (v/p) eli arvoksi on annettu 0. Pitää olla V50 V50
        Hänellä on käytössä vakiotilassa arvot:
        Taustavalo 16, Kontrasti 90, Kirkkaus 40, Terävyys 15, Väri 40, Sävy V49 P51
        Elokuvatilassa:
        Taustavalo 16, Kontrasti 90, Kirkkaus 42, Terävyys 10, Väri 40, Sävy V48 P52
        Hänen mukaansa elokuvatilassa on hieman parempi kuva.
        Säädöt riippuvat paljolti katsojasta sekä valaistuksestakin.
        Kertomiani arvoja voi testata ja tehdä sitten omia muutoksia.

Noilla sun kaverin arvoilla munkin töllön kuva asettui ihan inhimilliseksi....pikkaisen kun vielä hienosäädän niin hyvä tulee....iso kiitos Samppa!

• töllömies12

Joo..kiitos; näillä arvoilla Samsung T23C350 asettautui oikeisiin lukuihin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      102
      2106
    2. Ei se mene ohi ajan kanssa

Näin se vaan on.
      Ikävä
      99
      1527
    3. Taidat tykätä linnuista paljon

Mikä on sun lemppari ☺️😉🥹🦢🐦‍⬛🦉🦜🦚
      Ikävä
      121
      1263
    4. Tunnistebiisi

Laita joku tunnistebiisi, niin tiedän ett oot täällä ja kaipaat ehkä mua
      Ikävä
      77
      1232
    5. Tavoitteeni onkin ärsyttää

Sua niin turhaudut ja unohdat koko homman
      Ikävä
      112
      1197
    6. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      57
      1024
    7. Miks käyttäydyt noin?

Välttelet kaikkia kohtaamisia...
      Ikävä
      51
      997
    8. Olen huolissani

Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis
      Ikävä
      58
      976
    9. Ei sun tarvi jännittää enää

en yritä enää mitään. Tiedän että olin mauton ja sössin kaiken.
      Ikävä
      36
      912
    10. Minkälainen ääni mulla on mies

Sinun mielestä?
      Ikävä
      33
      794
    Aihe