kanit

pupufani

Eli nyt kerron mitä kanin hoitoon ja ruokintaan kuuluu. Alotetaan vaikka ruuasta ite suosittelisin hobbia kanin vesi kuuluu vaihtaa 4 kertaa päivässä aamulla,päivällä,klo 17 aikaa ja illalla. Kani voi mun mielestä olla olkkarissa,kanin kynnet voisi leikata kuukauden välein. Jos kanisi raapaisee Sinua anna haavan olla. Kanille voisi olla 122-160cm häkki mielellään isompi. Näin hoidat kaniasi. Hampaitten tarkistus. Yläetuhampaat menevät hieman ala hampaiden eteen (leikkaava purenta). Kysy noista lisää jos haluut tietää jotain mutta kysy ihmeessä jos on jotain en nimittäin sanonut tuossa kaikkee.

24

307

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mitä jos lähettäisiin siitä, että kanin perusruoka on heinä. Hobby Plus, kuten moni muukin pelletti, kelpaa lisukkeeksi

Veden vaihto neljästi päivässä on ehkä pienesti liioittelua :D siis jos on sisäkani eli vesi ei voi jäätyä. Toki sen voi neljästikin vaihtaa jos huvittaa...Mut aika moni normaali työssä käyvä ei ees oo kotona aamun ja viiden välissä :P

• tietoa.kaneist

Kanin vettä ei tarvitse vaihtaa neljää kertaa päivässä. Kerran päivässä riittää. Kanin pääruoka ei ole hobby plus, se on pelkkää lisäruokaa. Kanin pääravintoa on HEINÄ.

• Öhöh...

SIIS MITÄ TÄH????!!!! Kuka ihme vaihtaa veden 4 KERTAA PÄIVÄSSÄ?!?! Minä vaihdan aina 1 päivässä 8S

• pupufani

Et näköjään hoida sun pupuas kunnolla kun sanoit että vaihdat veden kerran päivässä

• pupufani kirjoitti:

Et näköjään hoida sun pupuas kunnolla kun sanoit että vaihdat veden kerran päivässä

Olet sitten varmasti Suomen ainoa Hyvä Kaninhoitaja, onneksi olkoon :D

• pupufani
        tulikirahvi kirjoitti:

Olet sitten varmasti Suomen ainoa Hyvä Kaninhoitaja, onneksi olkoon :D

Kiitos:D

• wep

KERRAN PÄIVÄSSÄ SE RIITTÄ JA MUUTEN EN MÄKÄÄN ESITÄ KAIKKI TIETÄVÄÄ VAIKKA MÄ OMISTAN YHEN KANIN SEN KAVERINA ON MUN JA MUN ÄIDIN YHTEINEN KANI...... JA NE KYLLÄ SAA OLLA IRTI 3-1000000 TUNTIA PER PÄIVÄ.......

• Anonyymi
        pupufani kirjoitti:

Höpöhöpö

• pupuexpert

Oi oi...mä rakastan mun 2pupua ja häkki on 100 cm • 65(?) cm ja vesi vaihetaa kerran päivässä ja heinää koko ajan ja naksuja 2 kertaa päivässä...riippukeinu niin on ja "keinu lauta" ja oma koppi minkä sisään voi mennä :D

• pupufani

Voisit ehkäpä vaihtaa sun pupujen veden edes 2 kertaa päivässä ja jos sun häkkis on kerran noin pieni niin saisi kyllä liikkua aika paljon häkin ulko puolella;)

• ...

mun kanil on 100cm häkki mut se on koko ajan "ulkona" (siis talossa pomppii) paitsi öisin se on häkissä. mut pupufani ajattelin kysyy et millast tavaaa sille kannattaa laittaa mul ei o nyt siel mitää kauheen erikoista?

• pupufani

No vilttejä ja kaiken moista puuhaa

• Allu-pupu<3

Itse vaihdan veden joka päivä, mutta 4 kertaa päivässä kuullostaa hieman liioitellulta :P

• reps

repesin totaalisesti tolle

"Olet sitten varmasti Suomen ainoa Hyvä Kaninhoitaja, onneksi olkoon :D "
      ja sitten toi pupufani ei tajunnu että se on sarkasmia...XD ei vittu repesin XD

• :DDDD

:D:D:D no en sitte mä. Mut mun mielestä toi veden vaihtaminen noin monta kertaa päivässä on jo vähän liikaa :0

• I Don't have bunny!

Olen lukenut kani kirjoja tosi paljon. Vain sen takia että minulle luvattiin kani, jota en saanut koska pikkuveljeni on allerginen. Kanin veden voi vaihtaa vaikka kymmenen kertaa päivässä mutta minun kaveri tekee näin: Aamulla vaihto, 15:00 ja sitten illalla. Kanin ruaksi käy mikä tahansa heinä. Lisukkeena pellettiä tai sitten joskus: Porkkanaa sekaan, Voila, kanien Creme Brule. Kanin kynnet voi leikata vaikka yhen kerran kuukaudessa,häkin joka viikko ja vaihtaa järjestystä ja laittaa uusia virikkeitä. Vinkki kanin ostajalle: Älä laita häkkiä ikkunan eteen,patterin viereen,seinään jossa on sähköjohtoja (kani saattaa järsiä niitä häkistä!) Häkki voi olla kuinka iso tahansa, ei kummiskaan liian pieni, kahella kanilla voi olla vaikka 100x65 se on tarpeeksi iso. Turkin hoidosta: Jos haluat kanin, jolla on pitkä turkki niin sit kannattaa harjata 2-3 viikossa tai vaikka joka päivä jos haluat säilyä mahdollisilta Jätti Takuilta!O.O Lyhyt karvaista kania ei tarvitse harjata kovinkaan paljoa. Yhen kerran viikossa. Kun olet ostamassa kania, katso perusasiat: (Pyydä eläinkaupan tätiä nostamaan kani häkistä jotta voit tarkistella sitä!) Tarkista että silmät on kirkkaat,ei sumeat. Turkki on kiiltävä, ei kiilloton.Korvat ovat täysin puhtaat, ei mönjää. On innokas tulemaan luoksesi ei ole vetäytyvä. Nenä puhdas,peräpäässä ei ole ulosteidenjälkiä. Jos haluat kunnon kanin, niin kysy papereita:D:D
      Toivottavasti tuossa oli tarpeeksi tietoa.

• oufhgerug

Ruuaksi ei TODELLAKAAN käy mikä tahansa heinä! Heinän täytyy olla laadukasta jotta kani saa siitä kaiken mitä se heinästä tarvitsee.

• älä usko tota..

kahelle kaneille ei missään nimessä riittää 100x65 häkki! kääpiökani joka saa olla monta tuntia päivällä vapaana niin riittää se 100x65 mut suosittelen 120! ja kania ostetaan mielummin suoraan kasvattajalta eikä mistään eläinkaupasta :S ja vielä ruuasta sen verran että kannattaa osta laadukas heinä ja käyttää laadukasta pellettiä..

• bubu1

Juttu on niin että ihan sama minkä kokoinen häkki sillä häkin kuuluu olla vain turvapaikka. Kanin kuuluu olla n 23h päivästä vapaana . No ei se haittaa jos yön on mutta kyl mun mielestä tehdashäkki käy kanillehyvin koska kani ei kuitenkaan vietä siä puoliakaan elämästään. Eli se on vain sen ruoka/vessa/turva paikka.

• Mixxie

Miksi te tulitte tänne neuvomaan kun kukaan ei kysynyt apua? Keskustelun aloittaja varmaankin joku 7-9-vuotias tyttö, joka luulee tietävänsä enemmän kuin tietää. Ja keskustelun aloittaja, kerroppa, mistä kuulit, että kanin vesi pitää vaihtaa neljä kertaa vuorokaudessa? Ja opettele ymmärtämään sarkasmi toisten viesteissä.
      "Olet sitten varmasti Suomen ainoa Hyvä Kaninhoitaja, onneksi olkoon :D"

Eiköhän kanin hoidossa ole yksi tärkeimmistä asioista se, että kania rakastetaan ja sen kanssa ollaan, touhutaan ja mahdollisesti vaikka opetetaan temppuja niin paljon kun mahdollista. Vaikka häkki ei olisi mikään extramultimusiso ja sen ruokiin ei tungettaisi 5kg lisävitamiineja ym. shittiä, niin sillä olisi tosikiva elämä. Mä ainakin olen panostanut siihen alusta asti kahdeksanvuotiaan kanipappani hoidossa. Ja siellä se vieläkin elää terveenä, vaikkei sen vettä vaihdeta 4 kertaa päivässä.:) Ja sain sen kanin varmaan senikäisenä, mitä tää kaikkitietävä pupufani on nyt.

Joo anteeks, oli pakko!:3

• Bubu1

Mixxie olet oikeassa:)).

• Nytoikeestihei

Hei cama ei sitä vettä ny neljä kertaa päivässä tarvi vaihtaa. Mistä sä nyt sen oo repiny, ja kanille käy häkki 100x65 jos se saa olla paljon vapaana

• pinkkunen

Veden vaihto neljästi??

• Anonyymi

Ja jos eläin raapaisee, kohta pitää pestä vedellä ja saippualla. Näin koulussa opetettiin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa kansainvälinen etsintäkuulutus Poliis

Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa – kansainvälinen etsintäkuulutus Poliisi pyytää yleisön apu
      Maailman menoa
      385
      3253
    2. Tässä totuus jälleensyntymisestä - voit yllättyä

Jumalasta syntyminen Raamatussa ei tässä Joh. 3:3. ole alkukielen mukaan ollenkaan sanaa uudestisyntyminen, vaan pelkä
      Jälleensyntyminen
      315
      1526
    3. En kadu sitä, että kohtasin hänet

mutta kadun sitä, että aloin kirjoittamaan tänne palstalle. Jollain tasolla se saa vain asiat enemmän solmuun ja tekee n
      Ikävä
      84
      1322
    4. Mitään järkeä?

Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      108
      1311
    5. Noniin rakas

Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      99
      1305
    6. Oisko mitenkään mahdollisesti ihan pikkuisen ikävä..

...edes ihan pikkuisen pikkuisen ikävä sulla mua??.. Että miettisit vaikka vähän missähän se nyt on ja oiskohan hauska n
      Ikävä
      59
      1255
    7. Lapuan sanomissa käy rytinä

Pistivät sitten päätoimittajan pihalle
      Lapua
      48
      1155
    8. Helena Koivu : Ja kohta mennään taas

Kohta kohtalon päivä lähestyy kuinka käy Helena Koivulle ? Kenen puolella olet? Jos vastauksesi on Helenan niin voisi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      80
      1062
    9. Au pair -työ Thaimaassa herättää kiivasta keskustelua somessa: "4cm torakoita, huumeita, tauteja..."

Au pairit -sarjan uusi kausi herättää keskustelua Suomi24 Keskustelupalvelussa. Mielipiteitä ladataan puolesta ja vastaa
      Tv-sarjat
      26
      965
    10. Oot ihana

Toivottavasti nähdään sattumalta jonain kesäpäivänä♥️🥺🫂
      Ikävä
      33
      857
    Aihe