Typeriä kiinteistövälittäjiä Jyväskylässä

Mimmi72

Ystäväni myy asuntoaan Tori.fi:ssä. Kovasti Jyväskylän kiinteistövälittäjät ottavat yhteyttä ja tarjoavat KALLISTA "apuaan" asunnon myymiseen. Eivätkö he tajua, että JOS joku haluaa maksullista apua kiinteistövälittäjältä, HE MYÖS ITSE SITÄ PYYTÄVÄT! Ei sitä tarvitse tyrkyttää! Tuollainen käytös vain laskee entisestään kyseisen ammattikunnan arvostusta.

Itse olen ostanut ja myynyt useita asuntoja. Kokemukset kiinteisövälittäjistä eivät kovin positiivisia ole. Monenmoista tyyppiä löytyy... Toki osa on varmaankin hyviä ja asiansa osaavia sekä hyvät sosiaaliset taidot omaavia :-) .

Kiinteistövälitys Savolin on paras! Siellä homma osataan ja hyviä tyyppejä eivätkä ole tunkeneet itseään em asunnon myyntihommiin. Kiitos!

22

4559

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • redew2

Tuo on osaksi totta, kiinteistövälittäjät avaavat vain oven, jakavat kertakäyttötossut ja esitteen kiinteistöstä tai asunnosta, eivät juurikaan muuhun puutu tai vastaukset ovat ympäripyöreitä ettei tule puhuttua läpiä päähän tai ole sitten vastuussa jälkeen päin sanomisistaan tai sitten yksinkertaisesti eivät tiedä juurikaan mitään, itse olin myymässä ok-taaloa ja kiinteistävälittäjä kävin arvioimassa taloni, hintaan en ollut lainkaan tyytyväinen ja loppujen lopuksi möin ok-talon itse ja aikaa meni alle kaksi viikkoa ja hintaeroa oli väliittäjän arvion ja myyntihinnan välissä 50.000 euroa, eli olisin hävinnyt kaupassa 50.000 miinus välityspalkkio.

Itse olen aina seurannut hintakehitystä ja kiertänyt näytteillä olevia asuntoja sekä kiinteistöjä ihan vain siksi että pysyn ajan tasalla.

• iisus

Kerran tuli asuntoani myymään nais-ihminen ja näin heti päällepäin että huh huh..ja niin kävikin..naisvälittäjä tokaisi heti ensimmäiseksi, vanhasta mutta siististä asunnosta, että keittiön kaappien ovien ja laatikostojen vetimet on uusittava, meinasin pudota tuolilta.

Sekö oli asia mikä pisti silmään ensimmäiseksi??..aika pintapuolista, melkein sama kuin olisi pitänyt vaihtaa ulko-oven saranat messinkin värisiksi.

• sahataan silmään

Taisi tyyppi muistella jotakin katsomaansa tuunausohjelmaa, missä hyvin pidetty keittiö "oli kuin uusi" vetimien vaihdon jälkeen ja asunnon hinta nousi huimasti mitättömällä pintasilauksella ja mielikuvaremontoinnilla.

• Huoneisto markkinoin

Uskoisin kohta alkavan jälleen suurin pudottajapelin asunnon välittäjien kohdalla kuten oli 1990 pankkikuplan jälkeen.

Nyt etsitään myytävää kuumeisesti jos edes joku kohde tärppäisi kohdalle.

Rovikat pienevät ja edut vähenevät kuten silloinkin.

• hienohommeli

Ammattina loistava , ajatteleppas myy toisen hometalon ja saa kauppasummasta mukavasti käteistä . Voiko idea olla hienompi ?

• Tode123

niin ja nämä veijarit (välittäjät) vakuuttavat että on luotettavampaa ostaa välittäjän kautta. Just joo jos jotain ongelmia tulee haihtuvat kuin pieru saharaan provikat taskussaan ja ostaja ja myyjä saa tapella keskenään.

Välittäjät ovat aina omalla asiallaan ei myyjän tai ostajan....

• yläkaupungilta

Välittäjillä on nyt pudotuskilpailut menossa, se pistää yrittämään epätoivoisia ratkaisuja. Miksi muuten Savolinia mainostat täällä, oletko itse niitä?

Itse olen sitä mieltä että aika monella itsemyyjällä taasen on aika utopistinen näkemys asuntonsa arvosta. Ei tarvitse kuin nettiasunnosta vilkaista niin huomaa että pyynnit on enemmän kuin välittäjillä olevissa vastaavissa vaikka luulisi olevan toisinpäin varsinkin kun niissä välittäjienkin hintapyynneissä on kuplaa aika prklsti.

• Mimmi72

En ole mitenkään kytkyssä mihinkään kiinteistövälitysfirmaan. En myöskään Savolineihin!

Tuo aloituskommenttini oli tympääntynyt viesti joidenkin välitäysfirmojen tunkeiluun/ahneuteen. Kai nyt jokainen osaa pyytää maksullista apua asuntonsa myyntiin, jos tarvitsee. Ja ystäväni saamien sähköpostien sisältö oli niin epämiellyttävä, kosiskeleva ja ahne.

Savolinin firman mainitsin vain siksi, sillä siitä ei ole itselläni pahaa sanottavaa. Mikko, Jere ja Reijo ovat palvelleet hyvin. Toki hyviä ja fiksuja välittäjiä on muissakin firmoissa, mutta osa on tyrkkyjä, ahneita ja osin osaamattomiakin...

Tarkoitukseni ei ole mustamaalata koko ammattiryhmää, vaan herättää välittäjiä miettimään, millainen käytös on hyväksi. Kyllä "juorut" kulkee, millaista palvelua mistäkin saadaan.

Mukavaa päivänjatkoa kaikille! :-)

• kisivalit

Ei olisi kannattanut mainita yrityksen Nimeä, nyt tiedän ja moni muukin tietää sen kun mainostetaan täällä.

S V, palvelukset saattavat moneltajäädä pois, kun on pakko mainostaa yritystä keskustelupalstoilla !!!

• Mimmi72

Niin, mitä tiedät ja moni muukin?

Ei firma ole itseään mainostanut, vaan minä yksityinen ihminen kerron vain kokemuksesta, mistä olen saanut hyvää palvelua! Eiköhän se ole vaan plussaa, jos joskus joku sanoo jostain jotain hyvää!?

• mukavat rintaliivit

No, eihän näihin "mainospätkiin" ole pakko tarttua, vois sitä mennä aina sitten kilpailevankin yrityksen ovesta sisään mitä ei ole täällä mainostettu.

Kehut on ihan paikallaan välillä sillä tässä maailmassa saa enemmän haukkuja kuin kehuja.

• käytöskouluun

Tosi.Yritin saada tyttärelle vuokra-asuntoa.Sanoin että maksan itse vuokrat ja takuuvarmasti.Välittäjä ei ottanut kuuleviin korviin.Naurahti vain ivallisesti. Lopuksi sanoin että omistan tuhansia hehtaareita ja ison kartanon ja paiskasin luurin korvaan-Ostin sitten tytölle kattohuoneiston keskustasta ei tarvitse kuunella naljailuja.

• Weekend lkv
        käytöskouluun kirjoitti:

Tosi.Yritin saada tyttärelle vuokra-asuntoa.Sanoin että maksan itse vuokrat ja takuuvarmasti.Välittäjä ei ottanut kuuleviin korviin.Naurahti vain ivallisesti. Lopuksi sanoin että omistan tuhansia hehtaareita ja ison kartanon ja paiskasin luurin korvaan-Ostin sitten tytölle kattohuoneiston keskustasta ei tarvitse kuunella naljailuja.

Samaa mieltä välittäjistä, ammattitaito ja olemus muutenkin täysin ala arvoista kun vertaa siihen miten tärkeän asian kanssa ollaan tekemisissä. Kyseessähän on vähintäänkin useanamman vuoden investointi, yleensä vuosi kymmenien investointi. Sitten nämä välittäjät ei välitä muusta kuin omasta pers nahasta, eivät osaa haarukoida asuntoja oikeille kohde ryhmille. No, onhan niitä poikkeuksiakin mutta kovin harvassa.

• Mimmi3
        Weekend lkv kirjoitti:

Samaa mieltä välittäjistä, ammattitaito ja olemus muutenkin täysin ala arvoista kun vertaa siihen miten tärkeän asian kanssa ollaan tekemisissä. Kyseessähän on vähintäänkin useanamman vuoden investointi, yleensä vuosi kymmenien investointi. Sitten nämä välittäjät ei välitä muusta kuin omasta pers nahasta, eivät osaa haarukoida asuntoja oikeille kohde ryhmille. No, onhan niitä poikkeuksiakin mutta kovin harvassa.

Totta on.

• J.Ärkevä

Samanlaisia ne on joka paikassa! Itse olen parikin asuntoa myynyt itse mm. Etuovi.comin kautta ja välittäjät auliisti tarjosivat "yhteistyötä". Kieltäydyin ja säästöä syntyi tuhansia euroja/ kerta :)

Myykää hyvät ihmiset itse asuntonne ja ostajille tiedoksi: ei ole YHTÄÄN sen turvallisempaa ostaa asuntoa välittäjän kautta koska myyjä vain ja ainoastaan vastaa mahdollisista asunnon virheistä. Välittäjä voi korkeintaan silloin joutua vastuuseen jos pimittää jotain mitä myyjä on kertonut ja silloinkin ostaja voi suoraan vaatia myyjää vastuuseen.
      Jos "paperisota" (ei edes vaikeaa) arveluttaa niin lakimies laatii tarvittaessa kaikki asiakirjat max. muutamalla satasella eli murto-osalla välityspalkkiosta!

• On tuolla

Rahanryöstäjällä ohjelma aiheesta:

http://yle.fi/ohjelmat/tv/tv1
      20.00 Pian netissä vielä 2 uusintaa
      Kuningaskuluttaja

Asuntokauppa on ihmiselämän suurimpia päätöksiä. Iso päätös on myös se, myykö asunnon itse vai antaako kiinteistönvälittäjälle. Talvitomaatit kasvavat pian led-valossa. Testissä kaupan valmiit pastakastikkeet.

• Susa33

Mikähän asuntojen menekki on tällä hetkellä Jyväskylässä?

• Nainen 5

Samoja kokemuksia minulla kuin edellä...

Miksi kiinteistövälittäjät soittelevat & lähettävät tarjouksia spostitse ihmisille, jotka myyvät ITSE asuntoaan?? En ymmärrä tuota ahneutta! Jokainen ihminen, joka haluaa välittäjän maksullista (kallista) palvelua, osaa pyytää sitä ITSE!

• Kii1

Up

• huijattubyhuom

Huom! Jyväskylä huijaa asiakkaita ja työntekijöitään. En osta ikinä asuntoa sieltä.

• Minäitsejagsjelv

Häivy täältä! Mene Perniöön kaivelemaan vanhoja ketjuja.

• Yyhyhyyy

Ottaako pattiin 😁 😆

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miten reagoisit

Jos ikäväsi kohde ottaisi yhteyttä?
      Ikävä
      79
      3204
    2. Olisiko kaivattusi

Sinulle uskollinen? Olisitko itse hänelle?
      Ikävä
      49
      2410
    3. Ihana nainen

Suukotellaanko illalla?☺️ 🧔🏻🫶
      Ikävä
      32
      2127
    4. Sinkkujen kommentti järkyttävään raiskaukseen

Mikä on kommenttisi tähän järkyttävään raiskaukseen? https://www.is.fi/uutiset/art-2000011204617.html Malmin kohuttu sa
      Sinkut
      481
      2122
    5. Ootko koskaan miettinyt että

miksi kaivatullasi ei ole puolisoa?
      Ikävä
      137
      1889
    6. Ryöstö hyrynsalmella!

Ketkä ryösti kultasepänliikkeen hyryllä!? 😮 https://yle.fi/a/74-20159313
      Hyrynsalmi
      31
      1802
    7. Huomenta ihana

Mussu ❤️.
      Ikävä
      31
      1745
    8. Sukuvikaako ?

Jälleen löytyi vastuulliseen liikennekäyttäytymiseen kasvatettu iisalmelainen nuori mies: Nuori mies kuollut liikenne
      Iisalmi
      10
      1579
    9. Joskus mietin

miten pienestä se olisi ollut kiinni, että et koskaan olisi tullut käymään elämässäni. Jos jokin asia olisi mennyt toisi
      Ikävä
      5
      1320
    10. Hyvää yötä

Söpöstelen kaivattuni kanssa haaveissani. Halaan tyynyä ja leikin että hän on tässä ihan kiinni. *olet ajatuksissani
      Tunteet
      6
      1264
    Aihe