Kultainen vasikka

Tässä oli Turun Kristillisellä Työväenyhdistyksellä miestenpäivä. Ei ainootakaan naista, vai miehiä koolla.

Siellä tuli jossain puheenvuorossa esille nämät vasikka-asiat. Kun valtakunta oli hajonnut kahdeksi ja kansa kävi Jerusalemissa temppelijuhlilla, niin Pohjoisen kuningas keksi, että sieltä etelästä saattaa tarttua kapinallisia ajatuksia, joten pitää järjestää palvontapaikat ihan omille maille. Muisikuvista nousi kultainen vasikka, joka johtio heidän mielestään kansan Egyptistä ja nioinpä niitä vasikoita tehtiin peräti kaksi, että palvonta olisi vaivatonta. Perimätieto kertoi siitä vasikasta, mutta kukaan ei sattunut muistamaan miten kävi silloin, kun ensimmäinen vasikka valmistettiin. Onko uskovilla vieläkin muistoja kultaisista vasikoista ja niiden hyödytyksestä?

57

193

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 2. Mooseksen kirjan 32. luku kertoo egyptiläisen Apis-härkäjumalan palvomisesta.

      Apis-härkä taas liittyi Osiriksen, manalan jumalan palvontaan.
      Kolmiyhteisen Osiris/Apis/Serapis- jumalan kultti oli (kuten juutalaisuus ja kristinusko) myös vapahtajauskonto. Osiriksen sielu sijaitsi Apis-härässä.

      Muinaiset israelilaiset palatessaan Egyptistä tunsivat varmasti Egyptin uskonnot.
      He menivät opillisesti sekaisin sillä aikaa kun Mooses viipyi eikä tullut alas Siinain vuorelta. Mooses lienee siis viipynyt vuorella viikkoja ellei kuukausia?

      • Korjaan. Serapis on Osiris-Apiksen kreikkalainen nimi.


      • teu,

        Kun Mooses tuli takaisin ensimmäisesta siinain reissusta 40 pv jälkeen .
        ei klulunut monta pv, kun Mooses lähti takaisiun sekin reissu kesti 40PV.
        ja väli päiviä kului muutsama ,oli 3 kk. paian kulunut .. nyt ei käynyt kuten
        ensimmäisellä kerrala ,taulut tuli perille ehjänä, mutta oli aikaakin kulunut
        85pv -90pv. .

        Aaronin tekemä kylta vasikka , oli tehty lanteilta tulhtuneen kaltaiseksi . joka ei voinut
        seisoa nelinkontin, vaan takajalat oli aivankuin halvaantuneet, , ja se oli Aaronin ja poikien pelastus.,


    • teu,

      Väitän ,että kun Mooses meni Siinain vuorelle , Joutui Pappi Aaron (joka oli
      ainoa KullaN VALAJAN AMMATTI LAINEN jo Faaron hovin teosten valaja )
      Eli Hän teki tämän vasikan lantoiltaa sairaaksi joka pelasti hänet ja pojat .

      Mutta Kun Mooses tuli Vuorelta 40 Päivän perästä , ja kuuli Karkelon ja hypyn
      viskasi Lain taulut vasikkaan ,,Joka hajsi ja suli siihen Mooses toteutti Jumalan
      käskyt kaikessa , Siioninilla annettu laki ei kumonut Aabrahamille anmnettua lupausta
      eikä hänen kanssaan tehtyä Liittoa.

      Siinain Liitossasyntien anteeksi antamuksen edellytyksenä oli :
      1. Sovitusuhri ,veren vudatus .
      2. Syntien katuva tunnustaminen vert, Sanl. 28:13:
      3. Sovitusuhrieläimen veren vihmonta ,iiden avulls HERRA valmisti
      Israelilaisia ymmärrtämään Kristuksen Sovitus uhrin ja Hänen ,
      verensäö vihmonnan (evankeliumin kautta tapahtuman)Merkityksen,

      Herra sanoo kostavansa Isien pahat teot ;lapsille 3.-4. polveen .
      Tämä Siinailla annettu laki sisälsi kolme PÄÄOSAA, I. Uskonnollis-siveellinen
      Jonka pääosa oli DEKALOKI 10 ,KÄSKYÄ LAKIA , ,SEN "1 TAULU " KOSKI
      SUHTEITA JUMALAAN ,,"II ,TAULU SUHTEITA TOISIN IHMISIIN .

      Dekalogi kuuluu Jumalan iankaikkiseen lakiin , Ollern hänen tahtonsa pysyvä
      ilmoitus se kuuluu myös kristuksen lakiin sapatti käsky uudella tavalla tulkittuna .
      RAKKAUDEN KAKSOISKÄSKY on sen tiivistelmä .kuuluen kumpaankin .
      II.JUMALAN PALVELUSMENOIHIN ELI SEREMONIALAKIIN.

      III . YHTEISKUNNALLINEN LAKI oli ihmiskunnan ja kansalaisen säätelemää ,
      Siinailla annettu Seremonia laki on UUdessa liitossa vain esikuva eli tyyppimerkitys ,
      Kullakin valtiolla on omat lakinsa joita sen asukkaat ovat velvollisia noudattamaan .

      2Moos 20 .1-26 , kaikki Jumalan puheet joita on kirjattu Siinailla .

      • teu,

        Vihne: Kaitaisten tiellä on vielä kokoukset tänään , vanhat tutut .ajata .


      • correction

        "2Moos 20 .1-26 , kaikki Jumalan puheet joita on kirjattu Siinailla "

        KORJAUS EDELLISEEN:

        Kaikki ne puheet, jotka Mooses väittää olevan Jumalan puhetta


    • tesa..

      >Onko uskovilla vieläkin muistoja kultaisista vasikoista ja niiden hyödytyksestä? vihne<

      Hyödytykset:
      Liha rakastaa kultaista vasikkaa. On Jumala joka armahtaa ja siunaa, ei vaadi mitään. Ei pyydä muuttumaan, saa pysyä syntisenä, saa olla ihminen, saa tehdä ja olla tekemättä fiiliksen mukaan. Lupaa 10 hyvää ja 9 kaunista.

      Haitat:
      Kultaista vasikkaa palvomalla roikkuu maan ja taivaan välillä, taivas ei anna mitään ja maailmakaan ei anna mitään. Kiertää erämaassa kunnes kuolee sinne. Ei pääse koskaan levon maahan.

      Yhteenveto:
      On 3 vaihtoehtoa seurata.
      1 Kultanen vasikka (ei anna maailma eikä Jumala).
      2 Maailma (Maailma antaa)
      3 Kristus. (Jumala antaa)

      • Oikein hyvä vertaus Vihneeltä. Kiitos.


      • Vassari

        "Liha rakastaa kultaista vasikkaa"

        Onko siinä kunnon vibra pörisemässä?


    • *sisar*

      Shalom....

      Kultainen vasikka on ihmisen jääräpäisyys ja uppiniskaisuus Jumalan edessä.

      Kun parannusta pitäisi tehdä, niin ei suostuta.

      Itse olen suuri vikapää tähän ja sen tähden Jumala kurittaa...ei maailmakaan anna ja se on Jumalan varjelus valittujaan kohtaan.
      Jumala antoi kaiken...JEESUKSESSA KRISTUKSESSA.

      Ylistys KOLMIYHTEISELLE JUMALALLE...

      Runsain siunauksin...

    • Paavali kertoo raamatussa, että Pyhä Henki esti häntä tekemästä jotakin.
      Minua on estänyt nuha ja pieni lämpö, joka on vaivannut koko viikonvaihteen. En siis mene tartuttamaan rukoushuoneelle tautiani.

    • tähän on tultu

      Raha on tämän päivän tunnetuin kultainen vasikka. Ei raha sinänsä, vaan sen ylenmääräinen tavoittelu toisten ihmisten tarpeista piittaamatta.

      Raha antaa omistajalleen paljon hyvää nautittavaa tässä maailmassa.

    • *sisar*

      Shalom....

      Niin uskottomat ihmiset luulevat, mutta ei raha tuo kuin harmia ja kadotusta....


      Kun teillä on elatus ja vaatteet tyytykää siihen.

      Antaminen....
      Joka runsaasti kylvää se myös runsaasti niittää.
      Siemen moninkertaistaa itsensä monin kerroin.
      Jos teemme runsaasti hyvää niin myös runsaasti niitämme lajin mukaisesti hyvää.

      JEESUS on meidän KAIKKI.

      Runsain siunauksin....

    • su***

      Kylvömies lähti kylvämään syntisten peltoon parannuksen siemeniä, heittämällä tuomion apulantaa päälle.

      Miksi hyvän sanan vilja ei kasva, ei orasta, vaan rikkaruhojako lykkää.
      Onko maa muokattu oikein, onko kylvömiehen vakkasessa synnin home.

      Kylvömies lähti kylvämään yhteiseen peltoon kiitoksen ja armon siemeniä
      Anteeksipyynnön ja annon apulantaa päälle.

      Miksi rakkauden armonvila jo orastaa, hyvyyden kukkia kasvaa.
      Onko kylvömiehen vakkasessa siunauksen puhdas tuoksu.

      Viimein sato korjataan talteen. aittaan ikuisuuden laariin.
      Armonvilja laarin täyttää, hyvän sanan homeinen vilja vähäiseksi jää.

      • tesa..

        Su, keksitkö tämän itse, vai oliko kopioitu jostain?

        Joka tapauksessa ihan mielettömän hyvä, tällaisia lisää.


      • muuttis
        tesa.. kirjoitti:

        Su, keksitkö tämän itse, vai oliko kopioitu jostain?

        Joka tapauksessa ihan mielettömän hyvä, tällaisia lisää.

        Katumaton ei saa muuta kuin varastettua armoa. Ilman Jeesusta ei voi tulla Jumalan yhteyteen.

        Joka ei tunnusta Jeesusta Jumalan pojaksi, lihaan tulleeksi ja uskolla ota Häntä vastaan, ei voi pelastua. Jumalan armo ei tällöin kuulu ihmiselle ja joka ilman Jeesusta puhuu Jumalan armosta, pettää itseään. Tämä on varmasti totta.


      • tesa..
        muuttis kirjoitti:

        Katumaton ei saa muuta kuin varastettua armoa. Ilman Jeesusta ei voi tulla Jumalan yhteyteen.

        Joka ei tunnusta Jeesusta Jumalan pojaksi, lihaan tulleeksi ja uskolla ota Häntä vastaan, ei voi pelastua. Jumalan armo ei tällöin kuulu ihmiselle ja joka ilman Jeesusta puhuu Jumalan armosta, pettää itseään. Tämä on varmasti totta.

        Muuttis, voiko katumaton kirjoittaa tällaisen runovertauksen mitä su kirjoittaa?
        Ei voi, sillä runo on täynnä armoa ja totuutta, myös opettaa parannukseen.
        Eikä tällaista voi kukaan kirjoittaa ilman Pyhää Henkeä.


    • *sisar*

      Shalom siunausta...

      Joka suullansa tunnustaa, että JEESUS KRISTUS on HERRA tälläisen pienen Herrakin tunnustaa ISÄN edessä.
      Ilman Pyhää Henkeä ei valitettavasti voi todistaa, eikä sanoa, että JEESUS KRISTUS ON HERRA!

      Runsain siunauksin....

      • tesa..

        Kun luen oikein ajatuksella su:n runoa, niin se totisesti julistaa JEESUS KRISTUS ON HERRA.

        Ihan valtavan hyvä parannussaarna, ja sopisi hyvin raamatun lehdille.


      • tesa..
        tesa.. kirjoitti:

        Kun luen oikein ajatuksella su:n runoa, niin se totisesti julistaa JEESUS KRISTUS ON HERRA.

        Ihan valtavan hyvä parannussaarna, ja sopisi hyvin raamatun lehdille.

        Ps. Ylläpidolle vinkiksi.
        Laittakaa su: n runo tähän etusivulle muistuttamaan onko sanoissamme "synnin home".

        Ehkä se muistuttaisi hyvistä tavoista kirjoittaa toinen toisillemme.


    • su***

      Voiko sanoilla satuttaa, onko omat sanat parhaita sanoja.
      Ehkä sen huomaa huomaa toisessa mutta ei itsessään.

      Millainen on hyvä sana, onko se sellainen mikä on sanojan mieleinen.
      Voiko Jumala sanalla lyödä, niin että itsellä on hyvä olo, että myös toisella

      Olenko minä oikeitten sanojeni vanki. Enkö olekkaan vapaa,
      Jos ne tulevat Jumalalta, silloin on minulla olisi oltava hyvä olo.

      Mutta mimulla on paha olo, vaikka tavoittelen hyvää oloa itselleni.
      Sanomalla sanoja toisille, että minulle tulisi hyvä olo sanoistani.

      Katsonko liian ylhäältä pahuteen, jonka halua sanoillani poistaa.
      Olisiko minun kysyttävä sitä sieltä alempaa, miltä nyt tuntuu.

      • tesa..

        Su, nämä on niin hienoja ajatuksia, etten voi sanoa kun aamen.

        >Katsonko liian ylhäältä pahuteen, jonka halua sanoillani poistaa.
        Olisiko minun kysyttävä sitä sieltä alempaa, miltä nyt tuntuu.<

        Muotoilet ajatuksesi hienoksi paradoksi. Niin hienoksi ettei tähän meinaa uskaltaa vastata ettei se mene pilalle.

        Paras rohkaisu tulee itseltäsi.
        >Olen pyydellyt oikeata asennetta, joka toisi hyvääkin ja myönteistä mieltäkin suhtautumiseen minuun. Olen pyydellyt oikeita sanoja.


      • tesa..
        tesa.. kirjoitti:

        Su, nämä on niin hienoja ajatuksia, etten voi sanoa kun aamen.

        >Katsonko liian ylhäältä pahuteen, jonka halua sanoillani poistaa.
        Olisiko minun kysyttävä sitä sieltä alempaa, miltä nyt tuntuu.<

        Muotoilet ajatuksesi hienoksi paradoksi. Niin hienoksi ettei tähän meinaa uskaltaa vastata ettei se mene pilalle.

        Paras rohkaisu tulee itseltäsi.
        >Olen pyydellyt oikeata asennetta, joka toisi hyvääkin ja myönteistä mieltäkin suhtautumiseen minuun. Olen pyydellyt oikeita sanoja.

        >Olen pyydellyt oikeita sanoja. Su.<
        Haluan kertoa että tunnen Jumalani niissä sanoissa.


      • muuttis
        tesa.. kirjoitti:

        >Olen pyydellyt oikeita sanoja. Su.<
        Haluan kertoa että tunnen Jumalani niissä sanoissa.

        tesalle sanon, ettei sinulle ole henkien erottamislahjaa kyllä annettu.


      • tesa..

        >Katsonko liian ylhäältä pahuteen, jonka halua sanoillani poistaa.
        Olisiko minun kysyttävä sitä sieltä alempaa, miltä nyt tuntuu. su<

        Tulen uudelleen ja uudelleen sanojesi eteen joita olet Jumalalta pyytänyt.
        Ja voin vain ihmetellä kuinka hienosti Jumala rakkaudessaan kutsuu takaisin oikealle tielle.

        "Tehkää niin toisille miten haluatte itsellenne tehtävän." Elämässämme kaikki tulee eteemme. Jokainen heittämämme kivi kerätään, mutta myös hyvä palkitaan ja silloin opimme viisautta. "Olisiko minun kysyttävä sitä sieltä alempaa, miltä nyt tuntuu."

        Peili on edessämme josta voimme tutkia itseämme. Jokainen vastaantuleva ihminen, olosuhde tai tilanne kertoo jotain itsestämme. Se kertoo mikä sisällämme imuroi olosuhteita, se kertoo olemmeko antaneet anteeksi, se kertoo siunaammeko vai kiroammeko, se kertoo rakastammeko vai vihaammeko kaikkea mikä eteemme tulee.


      • tesa..
        muuttis kirjoitti:

        tesalle sanon, ettei sinulle ole henkien erottamislahjaa kyllä annettu.

        >tesalle sanon, ettei sinulle ole henkien erottamislahjaa kyllä annettu. muuttis<

        Rukoilin aikanani henkien erottamisen lahjaa pitkän aikaa.
        Elämääni tuli höynäytyksiä höynäytyksien perään ja kerran valitin siitä Jumalalle.
        Jumala vastasi: "Pyysit henkien erottamisen lahjaa ja höynäytysten kautta opit mitä toinen puoli siitä tarkoittaa."


    • su***

      Jos ei ole helppoa siellä, mutta ei täälläkään. Kun olen ns. ilta aamurukoilija. Ovat viimeisimmä teemat olleet suhtautumista lestadiolaisuuden keskustelupalstan mielipiteisiini.

      Olen pyydellyt oikeata asennetta, joka toisi hyvääkin ja myönteistä mieltäkin suhtautumiseen minuun. Olen pyydellyt oikeita sanoja.
      Vaikka täällä ei ole hyvä tapa kehua ja keskustella itsestään, mutta se pakottaa joskus siihen, koska väärin asetetut ohjestukset ovat vain mielestäni kaikesta muusta kuin Jumalasta, Hänestä johon uskon ja luotan. Yritän vast edes ottaa oppia Jeesuksen opetuksista ja sanoista enemmän. Ne ovat aina tuottanee hyvän tuloksen.

    • *sisar*

      Shalom...

      Kyllä synnin home asuu meissä, jos emme sitä myönnä ja tunnusta, niin olemme väärillä teillä.
      Jollemme tunnusta Jumalan ja ihmisten edessä, että loppuun saakka olemme perisyntisiä.
      Herra Jeesus antaa perinnön taivaissa omilleen.
      Ei runot ja tarinat meitä pelasta, vaan JUMALAN SANA=HERRA JEESUS KRISTUS.

      Runsain siunauksin...

      • muuttis

        Aamen sisareni Herrassa!


      • tesa..

        >Kyllä synnin home asuu meissä,<
        Tämä ei riitä perusteluksi viimeisellä tuomiolla, sillä vanha ihminen pyydetään riisumaan pois päältämme. Siellä meidät jokainen tuomitaan tekojemme mukaan.
        Myös sen teon, olemmeko tehneet niin kuin Jumalan sana neuvoo.

        Ei jokainen joka sanoo herra Herra ole minun opetuslapseni, se on joka myös tekee niinkuin Jeesus pyytää.
        Kalliolle rakentaja teki ja hiekallerakentaja ei tehnyt. Tuli rajuilma ja myrsky, ja vei hiekalle rakentajan mennessään.


      • homekorva
        tesa.. kirjoitti:

        >Kyllä synnin home asuu meissä,<
        Tämä ei riitä perusteluksi viimeisellä tuomiolla, sillä vanha ihminen pyydetään riisumaan pois päältämme. Siellä meidät jokainen tuomitaan tekojemme mukaan.
        Myös sen teon, olemmeko tehneet niin kuin Jumalan sana neuvoo.

        Ei jokainen joka sanoo herra Herra ole minun opetuslapseni, se on joka myös tekee niinkuin Jeesus pyytää.
        Kalliolle rakentaja teki ja hiekallerakentaja ei tehnyt. Tuli rajuilma ja myrsky, ja vei hiekalle rakentajan mennessään.

        Sitten tuli tooosi iso myrsky ja vei kallion ja rakentajan mennessään....
        Rakinsamk 8:2-4


    • *sisar*

      Shalom....

      Kyllä Jumalan uudestisyntyneet pääsevät suuresta armosta bema-istuimelle, se on Kristuksen tuomioistuin.

      Valitettavasti Herra Jeesus Kristus on tullut monelle loukkauskiveksi.
      Hän teki täydellisen työn Golgatan keskimmäisellä ristillä,
      siihen ei voi mitään lisätä eikä siitä mitään pois ottaa.

      Hän tuntee sydämet ja alastomat, riisutut pukee valkoisiin lahjavaatteisiin.

      Rukoillaan me hiekanjyväset ja luotetaan Hänen täytettyyn työhönsä.

      Runsain siunauksin....

      • Tunkiolla

        Miksi Pietari itki?

        Koska kukko kiekui, vaikka hän kolmasti kielsi


      • teu,
        Tunkiolla kirjoitti:

        Miksi Pietari itki?

        Koska kukko kiekui, vaikka hän kolmasti kielsi

        Kyllä se oli Pietari ,joka itki katkerasti kun huomasi keltonsa ,3, kun kukko lauloi
        kahdesti , Miksi Pietari itki ? koska oli kieltänyt Herra¨nsa ja vapahtajansa ..


    • *sisar*

      Shalom.....


      Kyllä se oli IHANA KUNINGAS HERRAMME JEESUS KRISTUS, joka itki.

      Jeremia 23:1-8...

      Jakeesta 8...

      Vaan: niin totta kuin Herra elää, joka johdatti ja toi Israelin heimon jälkeläiset pohjoisesta maasta ja kaikista muista maista, joihin minä olin heidät karkoittanut. Ja niin he saavat asua omassa maassansa.

      Daavidin suvusta nousee vanhurskas Kuningas.

      Runsain siunauksin...

    • Siinä esimerkkitapauksessa oli kyse hyvin vanhasta asiasta. Ei siis tämän päivän kysymyksistä. Vanha asia, joka muistuu mieleen, että sellaista oli satoja vuosia sitten. Kun ei muisteta sen hedelmää, niin päätetään elvyttää sellainen, joka täytyy olla pyhää, kun se on niin vanhaa.

      • muuttis

        Asiaan muuten puuttumatta sanon, ettei kristinusko koskaan tule niin vanhaksi, että se pitäisi hylätä sen takia. Jumalan hyvästä tahdosta se on säilynyt ajasta aikaan ja säilyy niin kauan kun se on tehtävänsä tehnyt.


    • *sisar*

      Shalom...

      Ei pyhyydessä ole aikaa, eikä iankaikkkisuudessa...

      Runsain siunauksin....

    • Kun Mooses oli vuorella, niin Aaron teki sen vasikan. Tämä tapahtui siis erämaavaelluksella.

      Seuraava vaihe oli aika, jolloin israelin valtio oli jakautunut Juudeaan ja Israeliin. Tässä välissä oli tosi pitkä aika. Näyttää siltä, ettei kukaan sisäistänyt tätä asiaa minun kanssani samalla tavalla, joten emme löydä selitystä m itkä ovat meidän aikamme kultaiset vasikat. Levätkööt vasikat haudoissaan. Luulin kuitenkin, että olisi ollut kiva löytää jotain yhdessä.

      • muuttis

        Onhan tullut ajatuksiakin avaukseesi.

        Ajattelen, että tämän ajan kultainen vasikka on ihminen itse. Kaikki mulle ja heti - ajatus. Humanismi ja kaiken kattava tasa-arvo, jonka alle piiloon työnnetään Jumalan sana ja Hänen tahtonsa poljetaan maan rakoon kun IHMISESTÄ on tullut itselleen jumala; kultainen vasikka. Rakastetaan niin paljon (muka), että sallitaan kaikki mahdollinen synti kun se kiedotaan rakkaus nimiseen kääreeseen.

        Mutta ns rakkaus katoaa oitis, kun aletaan puhumaan, mitä Jumala sanassaan sanoo. Totuuden puhujasta tulee valtakunnan vihollinen ja hänet kivitetään.


    • *sisar*

      Shalom...

      Niin haudoissa olemme täällä ja vaitonaisina kuljemme... ennenkuin pääsemme kirkkauteen, tämän maailman haudasta.

      Hengessä kuitenkin ylistys Herran Jeesuksen Kristuksen Golgatan työn armosta jo Isän kotona.

      Elämmehän uskossa, emme näkemisessä fyysisin silmin.

      Runsain siunauksin...

      • muuttis

        Elämmehän uskossa, emme näkemisessä fyysisin silmin.

        Näin on. Aamen.


    • su***

      Mikä meitä auttaa tuskissamme, lohduttaa aina vaivoissamme.
      Onko tie taivaaseen taattu meillä, vai olemmeko aivan hakoteillä.

      Lauseet ison kirjanko, tuskamaameko lientää, vai lisää ahtautta ahtautta .
      Jos niiden täytön ongelmaksi tullut meille, kun ei oo rakkautta antaa.

      Mistä rakkautta saisi ostaa, pitäisikö lähimmäisen hyväksyntää nostaa.
      Riittääkö penkki rukoushuoneen, vain tehtäväkö ulkona vain lenkki.

      Jossa kumarramme maailmalle, sanoin teoin hyväksi se muuttaa,
      muuttamalla vihat rakkaudeksi, savon ukko tämän taas kaiken keksi.

    • *sisar*

      Shalom...

      Niin hoiperrellen käymme eteenpäin Jumalan armossa.

      Yksi täytti kaiken HERRAMME JEESUS KRISTUS GOLGATAN keskimmäisellä ristillä.


      JEESUS KRISTUS ON HERRAMME, joka tarttuu pieneen käteen ja taluttaa taivaan kotiin.

      Runsain siunauksin....

    • su***

      Kaiken keskellä on ihminen synteineen ja niiden kanssa elämisineen.
      On aivan sama millä uskolla tai uskomattomuudella se ihminen korjataan,
      sellaiseksi, että hänellä olisi rauha itseään, ja kaikkia lähimmäisiään kohtaan.
      Jumala huolen pitää ihmisestä joka löytää myös viat itsestään ja tuo ne
      kaikkien ihmisiten syntikuormaan. Joka kipataan Herramme eteen, ne saman arvoisia armahdettavaksi. Kotona olemme kerran kaikki, jalat rappuhakoihin pyyhittynä ja kädet valkoisessa armovadissa pestyinä.

    • *sisar*

      Shalom...


      HERRAMME JEESUKSEN KRISTUKSEN lahjausko.

      YLISTYS HÄLLEN.

      Runsain siunauksin...

      • merkillisiä hokijoit

        Mitä ihmettä sinä oikein hoet noita samoja fraaseja joka ikiseen viestiisi !?

        Ja miksi joka paikkaan tukit tuota LAHJAUSKOA !?

        Onhan sinulla JAHJAPIKKUVARVAS, LAHJAKORVA, LAHJASILMÄ, LAHJAVASENJALKA, miksi tuo lahjausko on niin etusijalla joka viestissä !?

        ärsyttävää.


      • tesa..
        merkillisiä hokijoit kirjoitti:

        Mitä ihmettä sinä oikein hoet noita samoja fraaseja joka ikiseen viestiisi !?

        Ja miksi joka paikkaan tukit tuota LAHJAUSKOA !?

        Onhan sinulla JAHJAPIKKUVARVAS, LAHJAKORVA, LAHJASILMÄ, LAHJAVASENJALKA, miksi tuo lahjausko on niin etusijalla joka viestissä !?

        ärsyttävää.

        >Onhan sinulla JAHJAPIKKUVARVAS, LAHJAKORVA, LAHJASILMÄ, LAHJAVASENJALKA, miksi tuo lahjausko on niin etusijalla joka viestissä !?<

        Eikö koko elämä ole lahjaa? Jos se joskus ei tunnu siltä, niin kannattaa kääntää katseensa lahjan antajaan ja pyytää näkökykyä.

        Korvamme kuulee jokaisen sanan jonka sanomme, ja uskomme tulee kuulosta.
        Suomeksi sanottuna alamme uskomaan siihen mitä kielemme puhuu. Eli haluan kysyä sinulta: Haluatko että elämäsi tuntuu Jumalan lahjalta?

        "Jumalalta tulee ajatus ja tulee sen toteutus". sananlaskut 8


      • yht.lasku
        merkillisiä hokijoit kirjoitti:

        Mitä ihmettä sinä oikein hoet noita samoja fraaseja joka ikiseen viestiisi !?

        Ja miksi joka paikkaan tukit tuota LAHJAUSKOA !?

        Onhan sinulla JAHJAPIKKUVARVAS, LAHJAKORVA, LAHJASILMÄ, LAHJAVASENJALKA, miksi tuo lahjausko on niin etusijalla joka viestissä !?

        ärsyttävää.

        Luulenpa että *sisar* toivoisi jotta täällä pysyisi katse ja ajatus siellä missä sen kristityllä pitäisikin pysyä.

        "merkillisiä hokijoit" -nimimerkki, anna hänen olla! Hän on meidän sisaremme!


      • niinkin se on
        yht.lasku kirjoitti:

        Luulenpa että *sisar* toivoisi jotta täällä pysyisi katse ja ajatus siellä missä sen kristityllä pitäisikin pysyä.

        "merkillisiä hokijoit" -nimimerkki, anna hänen olla! Hän on meidän sisaremme!

        Kyylä kyylä mutta kun on kye keskustelukanavasta, niin sitä odottaisi jotain sitä kautta tulevaa.

        Jokainen osaa toistaa fraaseja, mutta rakentuuko niistä jotenkin, jos, niin hvä on.

        minusta taas tuntuu että aikuiseen uskoon ehtineillä pitää olla käytännön opetusta antaa ympärilleen niistä arkisista asioista joita kohtaamme jokainen.


      • muuttis
        yht.lasku kirjoitti:

        Luulenpa että *sisar* toivoisi jotta täällä pysyisi katse ja ajatus siellä missä sen kristityllä pitäisikin pysyä.

        "merkillisiä hokijoit" -nimimerkki, anna hänen olla! Hän on meidän sisaremme!

        Varmaan uskoaan ilmaiseviin sanoihin tarttuu ihminen jolta se puuttuu ja se siinä saa ärsyyntymään.
        Lahja olisi tarjolla hänellekin, jos vain kelpaisi.

        "sisarella" on paikka täällä ja tärkeä onkin: rauhan rakentaja.


      • tesa..
        yht.lasku kirjoitti:

        Luulenpa että *sisar* toivoisi jotta täällä pysyisi katse ja ajatus siellä missä sen kristityllä pitäisikin pysyä.

        "merkillisiä hokijoit" -nimimerkki, anna hänen olla! Hän on meidän sisaremme!

        >Luulenpa että *sisar* toivoisi jotta täällä pysyisi katse ja ajatus siellä missä sen kristityllä pitäisikin pysyä.<

        Tätä myös itse toivon ja siksi haluan siunata sisarta. Antakoon Herra rohkeutta lisää ja kääntyköön jokainen vastustus Jumalan kunniaksi.


      • tesa..
        niinkin se on kirjoitti:

        Kyylä kyylä mutta kun on kye keskustelukanavasta, niin sitä odottaisi jotain sitä kautta tulevaa.

        Jokainen osaa toistaa fraaseja, mutta rakentuuko niistä jotenkin, jos, niin hvä on.

        minusta taas tuntuu että aikuiseen uskoon ehtineillä pitää olla käytännön opetusta antaa ympärilleen niistä arkisista asioista joita kohtaamme jokainen.

        >Jokainen osaa toistaa fraaseja, mutta rakentuuko niistä jotenkin, jos, niin hvä on. kirj: niinkin se on<

        Fraasit ovat vaarallisia vasta silloin jos ne julistaa vanhaa minäämme. Nöyristelyä, syntisyyttä, huonoutta, epäonnistumista yms. Tällaiset fraasit masentaa ja kiroaa.


    • olisi oppiakin

      En näe täällä mitään ongelmaa rauhan rakentamisesta, vaan terveestä evankeliumin puutteesta.

      Miksi sellaiseen ei ole mitään haikailua, kaikki voima menee omaksutun opin puoustamiseen olkoot se kuinka hullua tahansa.

      ei sellainen ole Raamatun kristillisyyttä.

      Jos Paavali tulis tänne, luuletteko että hän alkaisi hieroa sopua joka suunna välillä !!

      Ei taatusti, vaan sanoisi kuin Pietari Ananiaalle ja Safiiralle, että "miksi olette käyneet yksissä tuumin kiusaamaan Pyhää henkeä...".

      J tietty hänet sitten häädettäisiin pihalle ja sillä siisti.

      • tesa..

        >tietty hänet sitten häädettäisiin pihalle ja sillä siisti.<

        Olisiko tästä hyötyä kenellekkään? Paavalille ehkä sen verran että saisi ravistaa takkinsa ja mennä helpommille apajille.

        Paavali muuten piti kunnia-asiana ettei mennyt sinne missä jo oli saarnattu evankeliumia. Hänen kutsumuksensa oli erilainen, mutta toiset menivät sinnekkin missä jo tunnettiin Kristus.

        Sinulla "olisi oppiakin" on sitä tervettä evankeliumia, joten toivon ettet ravistaisi takkiasi. Jos kärsivällisyyttä välillä koetellaan niin pidä taukoa, ja tule uudella innolla takaisin.


      • muuttis
        tesa.. kirjoitti:

        >tietty hänet sitten häädettäisiin pihalle ja sillä siisti.<

        Olisiko tästä hyötyä kenellekkään? Paavalille ehkä sen verran että saisi ravistaa takkinsa ja mennä helpommille apajille.

        Paavali muuten piti kunnia-asiana ettei mennyt sinne missä jo oli saarnattu evankeliumia. Hänen kutsumuksensa oli erilainen, mutta toiset menivät sinnekkin missä jo tunnettiin Kristus.

        Sinulla "olisi oppiakin" on sitä tervettä evankeliumia, joten toivon ettet ravistaisi takkiasi. Jos kärsivällisyyttä välillä koetellaan niin pidä taukoa, ja tule uudella innolla takaisin.

        tesa, sinun tulisi nuhdella pilkkaajaa, mutta kun lihasi nauttii hänen lukuisista panettelevista sanoistaan, et kykene. Terve evankeliumi on vielä hakusissa. Ikävä sanoa. Koko tänä aikana kun tuo ivaaja on tällä areenalla kirjoittanut, tasan kaksi viestiä on mennyt kohilleen.


      • tesa..
        muuttis kirjoitti:

        tesa, sinun tulisi nuhdella pilkkaajaa, mutta kun lihasi nauttii hänen lukuisista panettelevista sanoistaan, et kykene. Terve evankeliumi on vielä hakusissa. Ikävä sanoa. Koko tänä aikana kun tuo ivaaja on tällä areenalla kirjoittanut, tasan kaksi viestiä on mennyt kohilleen.

        Muuttis, lue uudelleen. Enkö mielestäsi nuhtele ja kannusta?

        Kun Jeesus nuhtelee viittä seurakuntaansa siitä mistä on tehtävä parannus, niin Hän myös nostaa ja kannustaa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Jumala rankaisi; nainen kuoli Suviseuroissa

      Eihän näissä joukkohysteriatapahtumissa ole mitään tolkkua. Aina pitää hajauttaa. Toivottavasti lestatkin tulevat nyt
      Maailman menoa
      191
      4469
    2. Mopomiitti onnettomuus

      Vittu se tehdas-alue ole oikea paikka mopomiitille, Ja minkälainen vanhempi hyväksyy, että pojan mopo kulkee järkyttävä
      Kokkola
      120
      2811
    3. Koettakaa nyt Trumpinkin fanit ymmärtää:

      Hän on myös jo vanha mies. Kukaan ei tiedä, mitä kunnossa hän on parin vuoden päästä.
      Maailman menoa
      324
      2264
    4. Pääsit nainen todella

      lähelle ja kaikki sinussa oli jotain selittämättömän kiehtovaa. Silti en koskaan ymmärtänyt sinua täysin. Mitä halusit t
      Ikävä
      132
      2245
    5. Kiitos, kun paljastit

      Vaikka mä tiesinkin! Nyt voi ottaa seuraavan askeleen? Hyvää yötä:)
      Ikävä
      55
      1952
    6. En saa unta kun ajattelen

      Sinua mies. Sydäntä ahdistaa meidän välit 😌😞
      Ikävä
      81
      1516
    7. YLE kirjoittaa - Viritetyt sähköpyörät aiheuttavat ongelmia poliiseille

      "Itse rakennellut ja viritetyt sähköpyörät ovat poliisin ja Liikenneturvan mukaan yleistyvä kirous liikenteessä." https
      Pyöräily
      113
      1434
    8. Missä hiton pippaloissa

      Sä käyt kun sua ei näy missään..tahtosin vaan varmistua et kaikki ok.
      Ikävä
      30
      1352
    9. Olen miettinyt sinua tänään

      Se mitä teit oli oikeasti vähän tylyä. En voi ottaa sitä muuna kuin mitä se konkreettisesti on. Esitän itsellenikin että
      Tunteet
      24
      1190
    10. Vieläkö pidät minusta

      Vieläkö pidät minusta nuori nainen? Vaikutat etääntyneeltä ja olen ajatellut että haluat olla rauhassa.
      Ikävä
      105
      1081
    Aihe