Hidas matematiikassa mutta halua päästä opiskelemaan sitä

Tahtoo laskee

Miten matikka muuttuu lukiosta yliopistoon siirryttäessä? Teoreettisempaa? Te jotka opiskelette matematiikkaa, miten hyviä olitte lukiossa? Minä saan ysejä ja kymppejä, mutta kotitehtävät vievät pari-kolme tuntia. Miten näin hidas pysyy mukana yliopiston opetuksessa? Kokemuksia, kiitos! Onko mahdollista suorittaa kursseja siinä tahdissa kuin haluaa ja pystyy?

2

345

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jo 3 vuotta lukenut

Matematiikka muuttuu teoreettisemmaksi mitä se on lukiossa. Lisäksi tehtäviä tulee enemmän kuin lukiossa (vrt. nyt enää ei ole niitä äikän, ruotsin, bilsan tehtäviä vaan kaikki ovat matikkaa ja niitä sivuaineita joita valitset). Itse en pärjännyt niinkään hyvin kuin sinä lukiossa ja läksyihin meni yleensä noin 1-2 h päivässä (tosin kyseessä olivat kaikki lukion tehtävät), joten uskoisin että pärjäisit aivan hyvin.

Jos ongelmia on tuntien seuraamisessa, voi yliopistossa matikan opiskelu tuottaa ongelmia. Harvemmin asiaan jäädään pitkää kertamaan ja asioissa edetään eteenpäin. Tosin halutessaan voi aina vähentää kurssien määrää, mutta liika poistaminen vähentää myös opintopisteitä ja lisää tutkinnon valmistumisaikaa ja sitä kautta suututtaa Kelaa.

Onko aikomuksesi valmistua opettajaksi vai tutkijaksi ja mitä ajattelit lukea sivuaineeksi (pelkkä matikka ei riitä tutkinnon saamiseen) ja yleisempiä valintoja ovat fysiikka, kemia, tilastotiede ja tietojenkäsittelytiede.

• tahtoo laske

Kiitos kokemusten jakamisesta. On tärkeää kuulla toisten kokemuksista.
        Tarkoituksenani on suuntautua matemaattisten aineiden opettajaksi eli fysiikkaa ja kemiaa lisäksi. Opin hitaasti, mutta kun olen jotain oppinut, se pysyy hyvin mielessä. Mutta jos tippuu kärryiltä heti kättelyssä, kymmenvuotinen opiskelu ei voi olla järkevää. Jossain maantiedossa ja biologiassa voisin menestyä myös ja selvitä helpommalla, mutta ne eivät kiinnosta samalla tavalla.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mihin kaivattusi

Ja sinun juttusi kaatui?
      Ikävä
      160
      6981
    2. En löydä sinua

En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k
      Ikävä
      26
      4088
    3. Ketä julkkista

kaivattunne muistuttaa?
      Ikävä
      47
      3397
    4. Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän

Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi
      Maailman menoa
      135
      3138
    5. Opettelen sun jokaisen virheen

ja rakastan sua.
      Ikävä
      51
      2906
    6. Ne oli ne hymyt

Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä
      Ikävä
      26
      2286
    7. Miten, milloin

Se onnistuisi sun luona
      Ikävä
      43
      2256
    8. Hajoaako persut kuten 2017?

https://www.is.fi/politiikka/art-2000011217813.html Tämä on totisinta totta. Persut on murroksessa. Osa jättää puolueen
      Maailman menoa
      272
      2013
    9. Kamala uutinen: Henkilö kuoli Tokmannin pihaan Kankaanpäässä- Jäi trukin alle

IL 9.5.2025 Ihminen kuoli Kankaanpään Tokmannin edustalla perjantaina aamupäivästä. Poliisin mukaan henkilö oli jäänyt
      Kankaanpää
      55
      1975
    10. Mitä haluat oikeasti

Mun ymmärtävän? Sitäkö ettet rakasta ja ole valmis mihinkään?
      Ikävä
      29
      1856
    Aihe