Miten matikka muuttuu lukiosta yliopistoon siirryttäessä? Teoreettisempaa? Te jotka opiskelette matematiikkaa, miten hyviä olitte lukiossa? Minä saan ysejä ja kymppejä, mutta kotitehtävät vievät pari-kolme tuntia. Miten näin hidas pysyy mukana yliopiston opetuksessa? Kokemuksia, kiitos! Onko mahdollista suorittaa kursseja siinä tahdissa kuin haluaa ja pystyy?
Hidas matematiikassa mutta halua päästä opiskelemaan sitä
2
343
Vastaukset
- Jo 3 vuotta lukenut
Matematiikka muuttuu teoreettisemmaksi mitä se on lukiossa. Lisäksi tehtäviä tulee enemmän kuin lukiossa (vrt. nyt enää ei ole niitä äikän, ruotsin, bilsan tehtäviä vaan kaikki ovat matikkaa ja niitä sivuaineita joita valitset). Itse en pärjännyt niinkään hyvin kuin sinä lukiossa ja läksyihin meni yleensä noin 1-2 h päivässä (tosin kyseessä olivat kaikki lukion tehtävät), joten uskoisin että pärjäisit aivan hyvin.
Jos ongelmia on tuntien seuraamisessa, voi yliopistossa matikan opiskelu tuottaa ongelmia. Harvemmin asiaan jäädään pitkää kertamaan ja asioissa edetään eteenpäin. Tosin halutessaan voi aina vähentää kurssien määrää, mutta liika poistaminen vähentää myös opintopisteitä ja lisää tutkinnon valmistumisaikaa ja sitä kautta suututtaa Kelaa.
Onko aikomuksesi valmistua opettajaksi vai tutkijaksi ja mitä ajattelit lukea sivuaineeksi (pelkkä matikka ei riitä tutkinnon saamiseen) ja yleisempiä valintoja ovat fysiikka, kemia, tilastotiede ja tietojenkäsittelytiede.- tahtoo laske
Kiitos kokemusten jakamisesta. On tärkeää kuulla toisten kokemuksista.
Tarkoituksenani on suuntautua matemaattisten aineiden opettajaksi eli fysiikkaa ja kemiaa lisäksi. Opin hitaasti, mutta kun olen jotain oppinut, se pysyy hyvin mielessä. Mutta jos tippuu kärryiltä heti kättelyssä, kymmenvuotinen opiskelu ei voi olla järkevää. Jossain maantiedossa ja biologiassa voisin menestyä myös ja selvitä helpommalla, mutta ne eivät kiinnosta samalla tavalla.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2152856
Yh:n pihalla aina eri auto
Ompa jännä seurata ohiajaessa, että millainen auto on nyt erään yksinhuoltajan pihassa. Näyttääpä siellä taaskin olevan1292780En vittujakaan enää välitä sinusta nainen
Toivottavasti en näe sinua enää koskaan. Jos näen, niin en ole näkevinäni. Et merkitse minulle enää mitään.791796Exän käytös hämmentää (taas)
Osaisivatko palstan herrat kenties helpottaa tulkitsemista? Toki naispuolisetkit saavat antaa tulkinta-apua, mutta nyt k2371352Olet minua
vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va671351- 471108
- 991011
- 109876
Susanna Laine paljastaa - Tästä farmilaiset yllättyvät joka kaudella: "Ettei olekaan niin paljon..."
Farmi Suomi vie Pieksämäelle maaseudulle ja suosikkirealityn juontajan puikoissa on Susanna Laine. Uudella kaudella muka6843- 46833