Miksi Balttiksen sallitaan kirjoittaa tänne?

Ev.lut

Vaikka hän panettelee luterilaisuutta?

128

181

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mieti sitä

      Tietoa hän jakaa luterilaisuudesta, ja nimeomaan sitä jota on vuosisatoja pantattu ja pimitetty tästä lahkosta, ja sen edesottamuksista.

      • yli vaan

        Minkä salaisen lippaan avaimet B:lla on, kun on nämä pantatut ja pimitetyt tiedot päässyt löytämään? Ei kai B:lla mitään muita suurempaa löytämisen kykyä ole?

        Itse kyllä melkein aina hyppään yli, kun näen ko nimimerkin.


      • ohi ja lujaa
        yli vaan kirjoitti:

        Minkä salaisen lippaan avaimet B:lla on, kun on nämä pantatut ja pimitetyt tiedot päässyt löytämään? Ei kai B:lla mitään muita suurempaa löytämisen kykyä ole?

        Itse kyllä melkein aina hyppään yli, kun näen ko nimimerkin.

        Meitsi hyppää yli ja ohi. Ei niitä juttuja jaksa lukea.


      • Käviskö tää::<
        yli vaan kirjoitti:

        Minkä salaisen lippaan avaimet B:lla on, kun on nämä pantatut ja pimitetyt tiedot päässyt löytämään? Ei kai B:lla mitään muita suurempaa löytämisen kykyä ole?

        Itse kyllä melkein aina hyppään yli, kun näen ko nimimerkin.

        Rakkaus totuuteen?


    • error flynn

      Kaikkihan luterilaisuutta panettelevat.

    • selkeästi

      Erinomainen aloitus/kysymys.

      Hän on häirikkö.

      • Nino Rotta

        Häiritseekö hän luterilaisten uskonrauhaa esityksillään?


      • selkeästi Balttis
        Nino Rotta kirjoitti:

        Häiritseekö hän luterilaisten uskonrauhaa esityksillään?

        Tere Balttis


      • Tell Ma
        selkeästi Balttis kirjoitti:

        Tere Balttis

        Niinkö?


      • Hengenmies

        Kirjoittaako hän asiota joita ei kyetä kumoamaan valheina, ja pääsevätkö nämä luterilaisille kiusalliset asiat esteettä nyt vihdoin julkisuuteen, - ja olemme siis kykenemättömiä estämään tätä tuhoisaa vaikutusta, joka paljastaa lahkomme karmeat teot ja opit joilla on tähän asti ratsastettu kirkkovallassa herrastellen?


      • Tyhjä väittämä

        Koita perustalla selkeästi, miksi hän on häirkkö - ja jos et siihen pysty taidat itse olla.


    • Ev.lut

      Ei suinkaan, vaan osa panettelee viidesläisiä.

    • 16 + 12

      Enemmän ihmettelen, miksi sinä multinikki saat täällä kirjoitella, siis miksi sallitaan kirjoittelusi ?

    • Martti Luther

      Itsepäiset lahkolaiset täytyy tappaa.

    • Banna Pulla

      Bannata pitäisi ainakin.

      • selkeästi

        Kannatan bannausta.


      • ilmiselkeästi
        selkeästi kirjoitti:

        Kannatan bannausta.

        Kannatan kalmausta


      • Ilmiselkeästi
        ilmiselkeästi kirjoitti:

        Kannatan kalmausta

        Olet ilmeisen aitotuterilainen.


      • ilmiselkoinen
        Ilmiselkeästi kirjoitti:

        Olet ilmeisen aitotuterilainen.

        Paavalilaisittain, esivallan miekalle töitä.


    • Ev. lut.

      Ei Balttis mitään eikä ketään panettele. Hän on yksinkertaisesti sairas. Jokainen tervejärkinen tämän näkee. Ja kyllä luterilaisuutta saa arvostella. Balttiksella se vaan menee överiksi.

      • Mieti sitä (se fiksu

        Uskomattomimmat jutut ovat usein kuitenkin totta, kuten se että sinä leikit lääkäriä, ja se että: suomalaisille markkinoidaan kansankirkkona, antisemitistin ja joukkomurhaajan nimeä kantavaa kirkkoa. Siis sitä joka on osallinen sekä kristittyjen joukkotuhontaan että juutalaisten kansanmurhaan.


      • Balttis kysäsee

        Kerrahan Ev.lut. millä mittaat sen mikä menee overiksi, - itselläsikö?


      • Mieti sitä(se älykäs
        Mieti sitä (se fiksu kirjoitti:

        Uskomattomimmat jutut ovat usein kuitenkin totta, kuten se että sinä leikit lääkäriä, ja se että: suomalaisille markkinoidaan kansankirkkona, antisemitistin ja joukkomurhaajan nimeä kantavaa kirkkoa. Siis sitä joka on osallinen sekä kristittyjen joukkotuhontaan että juutalaisten kansanmurhaan.

        Uskomattomimmat jutut ovat usein juuri sitä, uskomattomia ts. ei totta.


      • Doctor Ben Greisi

        Lutherin tekosia perusteltiin sairaudella, mutta ei vaan ole keksitty että millä.


      • Joukkomurhaaja:
        Mieti sitä(se älykäs kirjoitti:

        Uskomattomimmat jutut ovat usein juuri sitä, uskomattomia ts. ei totta.

        Valitettavasti uskomattomat jutut ovat totta: kuten se että: ihmisten, kiristittyjen ja juutalaisten joukkotuhonnan vaatijalla Martti Lutherilla on monopoliasemassa hänen nimeään kantava kirkko Suomessa.


    • Nykäsen Valinta

      Pannapullanjakelu on lopetettu, ja korvattu EU:n ruokapakettien jakelulla kirkonkin toimesta.

    • yurki1000

      Toistaiseksi puolustan Balttista. Hän osaa perustella.

      • ei voi olla totta

        Siis tämä henkilö osaa perustella, josta et varmaan vielä ole oikein hoksannut, että kirjoittaa tänne useilla nimimerkeillä tässäkin ketjussa, häiriköi päivät pitkät julistaa parannusta meille, eikä ole itse tehnyt minkäänlaista alkeellistakaan.

        Hän on siis yksinkertaisesti palstan karsein tyyppi. Annan I palkinnon. Voittaa monet ateistit.

        Nämä ovat sitten kamalia nämä epäonnistuneet "uskovaiset", jollekin täysin harhateille lähteneet, jotka rienaavat täällä päivät pitkät toisia. Tässäkin on vanha mies kyseessä, eikä hän ole oppinut edes vielä alkeellisia käytöstapojakaan, joita tuohon ikään mennessä olisi pitänyt oppia.


      • ei voi olla totta
        ei voi olla totta kirjoitti:

        Siis tämä henkilö osaa perustella, josta et varmaan vielä ole oikein hoksannut, että kirjoittaa tänne useilla nimimerkeillä tässäkin ketjussa, häiriköi päivät pitkät julistaa parannusta meille, eikä ole itse tehnyt minkäänlaista alkeellistakaan.

        Hän on siis yksinkertaisesti palstan karsein tyyppi. Annan I palkinnon. Voittaa monet ateistit.

        Nämä ovat sitten kamalia nämä epäonnistuneet "uskovaiset", jollekin täysin harhateille lähteneet, jotka rienaavat täällä päivät pitkät toisia. Tässäkin on vanha mies kyseessä, eikä hän ole oppinut edes vielä alkeellisia käytöstapojakaan, joita tuohon ikään mennessä olisi pitänyt oppia.

        Toki tämä Balttis oli sikäli mielenkiintoinen kokemus itselleni, että en ole vielä nähnyt eläissäni noin pahaa tapausta.

        En siis tiennyt, että noin kammottavia "kristityitä" voi olla olemassa.

        Oppia ikä kaikki.

        Kristinuskossahan on aina vaara lähteä myös pahasti kieroon, ja tässä on nyt todella paha tapaus.

        Tarvittaisiin Kristusta apuun, mutta ei ole kukaan huomannut pyytää.


      • Pirullista menoa
        ei voi olla totta kirjoitti:

        Siis tämä henkilö osaa perustella, josta et varmaan vielä ole oikein hoksannut, että kirjoittaa tänne useilla nimimerkeillä tässäkin ketjussa, häiriköi päivät pitkät julistaa parannusta meille, eikä ole itse tehnyt minkäänlaista alkeellistakaan.

        Hän on siis yksinkertaisesti palstan karsein tyyppi. Annan I palkinnon. Voittaa monet ateistit.

        Nämä ovat sitten kamalia nämä epäonnistuneet "uskovaiset", jollekin täysin harhateille lähteneet, jotka rienaavat täällä päivät pitkät toisia. Tässäkin on vanha mies kyseessä, eikä hän ole oppinut edes vielä alkeellisia käytöstapojakaan, joita tuohon ikään mennessä olisi pitänyt oppia.

        Onkos sopimatona kertoa ihmisille, että Martti Luteher oli omaa paskaansa syövä kaljanlitkijä, joka heitteli näkemiään piruja mustepolllolla, ja masinoi vaatimuksinaan käntiin lukuisia joukkotuhoamisia, - paavillisempana despoottina kuin paavii itse.


      • ei voi olla totta
        Pirullista menoa kirjoitti:

        Onkos sopimatona kertoa ihmisille, että Martti Luteher oli omaa paskaansa syövä kaljanlitkijä, joka heitteli näkemiään piruja mustepolllolla, ja masinoi vaatimuksinaan käntiin lukuisia joukkotuhoamisia, - paavillisempana despoottina kuin paavii itse.

        Pirullista menoa = Balttis. Tämän on siis Yurkin mielestä hyvää argumentointia, samaten kuin tuolla näemmä Pertsan mielestä.

        Eli siis on näemmä ihmisiä, jotka luulevat olevansa "uskossa" ja sen jälkeen saa sitten riehua niin paljon kuin sielu sietää.

        Ja tämä Balttis väittää meille, että hän on "uudestisyntynyt" eikä enää syntiä tee.

        Tulee lähinnä mieleen, että on mennyt syntymä pahasti pieleen. On syntynyt sille toiselle.

        Toki saattaa olla, että Balttis on ottanut uhrautuvan roolin ja hänen tehtävänsä on näyttää ihmisille, epäkiitollinen, että älä noin tee, jos kristitty väität olevasi. Katsokaa tosiaan tarkkaan Balttista, älkääkä missään tapauksessa tehkö samoin.


      • Veripieru
        ei voi olla totta kirjoitti:

        Pirullista menoa = Balttis. Tämän on siis Yurkin mielestä hyvää argumentointia, samaten kuin tuolla näemmä Pertsan mielestä.

        Eli siis on näemmä ihmisiä, jotka luulevat olevansa "uskossa" ja sen jälkeen saa sitten riehua niin paljon kuin sielu sietää.

        Ja tämä Balttis väittää meille, että hän on "uudestisyntynyt" eikä enää syntiä tee.

        Tulee lähinnä mieleen, että on mennyt syntymä pahasti pieleen. On syntynyt sille toiselle.

        Toki saattaa olla, että Balttis on ottanut uhrautuvan roolin ja hänen tehtävänsä on näyttää ihmisille, epäkiitollinen, että älä noin tee, jos kristitty väität olevasi. Katsokaa tosiaan tarkkaan Balttista, älkääkä missään tapauksessa tehkö samoin.

        Ja sinä jatka mitäänsanomatonta lahkoperinnettäsi, käymällä kiinni henkilöön - kun kyvyt eivät riitä asiasisältöiseen keskusteluun, - kuten eivät niilläkään jotka tappajalahkon aikanaan perustivat, erotessaan omaksi lahkokseen äitiporton verisenä sikiönä.


      • Balttis
        ei voi olla totta kirjoitti:

        Toki tämä Balttis oli sikäli mielenkiintoinen kokemus itselleni, että en ole vielä nähnyt eläissäni noin pahaa tapausta.

        En siis tiennyt, että noin kammottavia "kristityitä" voi olla olemassa.

        Oppia ikä kaikki.

        Kristinuskossahan on aina vaara lähteä myös pahasti kieroon, ja tässä on nyt todella paha tapaus.

        Tarvittaisiin Kristusta apuun, mutta ei ole kukaan huomannut pyytää.

        Kiitos.


      • ei voi olla totta
        Veripieru kirjoitti:

        Ja sinä jatka mitäänsanomatonta lahkoperinnettäsi, käymällä kiinni henkilöön - kun kyvyt eivät riitä asiasisältöiseen keskusteluun, - kuten eivät niilläkään jotka tappajalahkon aikanaan perustivat, erotessaan omaksi lahkokseen äitiporton verisenä sikiönä.

        Ajatelkaa nyt, tämä veripieru (Balttis) sanoo olevansa "uskovainen".

        Kuinka joku kehtaa. Minua hävettää jo täällä joskus kun käy ilmi että olen kristitty, sillä minulla olisi aika korkeammat ideaalit omallekin käytökselleni. Vaikkei se olekaan mitään tuota tasoa.

        Mitä sellainen "uudestisyntyminen" on, mikä aiheuttaa tuollaista käytöstä? Onko tämä uudestisyntymisesi hedelmää?

        Täältä muuten poistettiin tekstejäni, mutta ilmeisesti sinun tekstejäsi ei olla poistettu, enkä edes käyttäytynyt noin huonosti kuin sinä. Mikä ihmeen huonon käytöksen lellikki sinä oikein olet? Pelkäävätkö, että teet itsemurhan, jos tuossa tilassasi sinulta vielä estettäisiin tänne tulo vai? Gerasalainen riivattu sekoaisi lopullisesti?

        Sama kohtelu kaikille. Minut oltaisiin aikaa heitetty ulos, jos noin käyttäytyisin.


      • Murhaajien jumala
        ei voi olla totta kirjoitti:

        Ajatelkaa nyt, tämä veripieru (Balttis) sanoo olevansa "uskovainen".

        Kuinka joku kehtaa. Minua hävettää jo täällä joskus kun käy ilmi että olen kristitty, sillä minulla olisi aika korkeammat ideaalit omallekin käytökselleni. Vaikkei se olekaan mitään tuota tasoa.

        Mitä sellainen "uudestisyntyminen" on, mikä aiheuttaa tuollaista käytöstä? Onko tämä uudestisyntymisesi hedelmää?

        Täältä muuten poistettiin tekstejäni, mutta ilmeisesti sinun tekstejäsi ei olla poistettu, enkä edes käyttäytynyt noin huonosti kuin sinä. Mikä ihmeen huonon käytöksen lellikki sinä oikein olet? Pelkäävätkö, että teet itsemurhan, jos tuossa tilassasi sinulta vielä estettäisiin tänne tulo vai? Gerasalainen riivattu sekoaisi lopullisesti?

        Sama kohtelu kaikille. Minut oltaisiin aikaa heitetty ulos, jos noin käyttäytyisin.

        Eivätkös ne ole nimenomaan kirkot jotka niiitä historiallisia veripieruja ovat päästelleet, saaden aikaan vähintään 50 000 000 kuolonuhtia, oikeaa jumala palvellessaan.


      • Faktaa pöytään
        ei voi olla totta kirjoitti:

        Pirullista menoa = Balttis. Tämän on siis Yurkin mielestä hyvää argumentointia, samaten kuin tuolla näemmä Pertsan mielestä.

        Eli siis on näemmä ihmisiä, jotka luulevat olevansa "uskossa" ja sen jälkeen saa sitten riehua niin paljon kuin sielu sietää.

        Ja tämä Balttis väittää meille, että hän on "uudestisyntynyt" eikä enää syntiä tee.

        Tulee lähinnä mieleen, että on mennyt syntymä pahasti pieleen. On syntynyt sille toiselle.

        Toki saattaa olla, että Balttis on ottanut uhrautuvan roolin ja hänen tehtävänsä on näyttää ihmisille, epäkiitollinen, että älä noin tee, jos kristitty väität olevasi. Katsokaa tosiaan tarkkaan Balttista, älkääkä missään tapauksessa tehkö samoin.

        Niin Lutheriahan seurattaessa, hänen nimeään kantava tappajalahko onkin osoittanut ihan käytönnössä, kuinka ihmisiä poltetaan mm. elävinä soihtuina uhripalveluksena luterilaisten jumallle, vai mitä?


      • yurki1000
        ei voi olla totta kirjoitti:

        Siis tämä henkilö osaa perustella, josta et varmaan vielä ole oikein hoksannut, että kirjoittaa tänne useilla nimimerkeillä tässäkin ketjussa, häiriköi päivät pitkät julistaa parannusta meille, eikä ole itse tehnyt minkäänlaista alkeellistakaan.

        Hän on siis yksinkertaisesti palstan karsein tyyppi. Annan I palkinnon. Voittaa monet ateistit.

        Nämä ovat sitten kamalia nämä epäonnistuneet "uskovaiset", jollekin täysin harhateille lähteneet, jotka rienaavat täällä päivät pitkät toisia. Tässäkin on vanha mies kyseessä, eikä hän ole oppinut edes vielä alkeellisia käytöstapojakaan, joita tuohon ikään mennessä olisi pitänyt oppia.

        Noi Ei voi olla...

        Minusta Balttiksella ei ole tarvetta käyttää muita nimiä. Vertaan häntä "huutavaan ääneen erämaassa".

        Johannes Kastaja sanoi suorat sanat Herodekselle ja pääsi taivaan lepoon :-D

        Oppikaamme Paavalista

        Fil:
        1:21 Sillä elämä on minulle Kristus, ja kuolema on voitto.
        1:22 Mutta jos minun on eläminen täällä lihassa, niin siitä koituu hedelmää työlleni, ja silloin en tiedä, minkä valitsisin.
        1:23 Ahtaalla minä olen näiden kahden välissä: halu minulla on täältä eritä ja olla Kristuksen kanssa, sillä se olisi monin verroin parempi;
        http://www.youtube.com/watch?v=7ZnKeMiXInc
        - Nina Åström ei erottele esiintymispaikkojaan. Venäjän vankiloista ja huumeparantoloista on loistokkuus kaukana, mutta laulaja-evankelista iloitsee siitä, että monen rikollisen elämä on muuttunut radikaalisti uskoontulon myötä.
        http://www.kokkolanseurakuntayhtyma.fi/palvelut/radio-ohjelmat/nina_astrom


    • mielipiteeni

      Balttis on hyvin perillä uskonkysymyksistä. On hyvä että Balttis valistaa täällä monista raamatullisista aiheista ihmisiä.

      Hyvä Balttis, jatka samaa malliin.

    • Hämyilyyn

      Mutta sehän häiritsee sivustoa, ja luterilaisten uskonrauhaa, joka perustuu suurelta osin tietämättämyyteen sekä asioden valheellisiin ja yksipuolisiin korostuksiin.

    • HYMYPYLLYYN

      TOTUUS KEHIIN.

    • Hieno juttu

      Sallimus sallis sen, ja kaitselmus.

    • Salli Musu

      Siunaa Kaitselmus asemme, rukoili Hitler.

    • yurki1000

      Tärkeintä on tulla uskoon. Levittääkö Balttis väärää oppia?

      • ei voi olla totta

        Hänessä on suuri pimeys. Jeesuskin varoitteli siitä, että katsoo ettei se valo joka sinussa on, ole pimeyttä.

        Kaikilla on vaara joutua siihen pimeyteen.

        Kristityilläkin on vaara joutua pimeyteen tavalla tai toisella.

        Hän luulee levittävänsä valoa, mutta levittää ääretöntä pimeyttä ympärilleen. Olen aina vähällä oksentaa kun astun tänne. Olen todella herkkävaistoinen tämän maailman ruhtinaan kanssa.

        Tässä ei ole kyse nyt mistään opeista, vaan hän on todellakin pimeydessä. Turhaan minä toki aikaani kulutan nyt tässä aiheesta puhumiseen. Olen vain ihmetellyt, kun ei kukaan auta häntä tuosta pimeydestä, vaikka tällä palstalla käy kristityitäkin.


      • Ookko huomannu
        ei voi olla totta kirjoitti:

        Hänessä on suuri pimeys. Jeesuskin varoitteli siitä, että katsoo ettei se valo joka sinussa on, ole pimeyttä.

        Kaikilla on vaara joutua siihen pimeyteen.

        Kristityilläkin on vaara joutua pimeyteen tavalla tai toisella.

        Hän luulee levittävänsä valoa, mutta levittää ääretöntä pimeyttä ympärilleen. Olen aina vähällä oksentaa kun astun tänne. Olen todella herkkävaistoinen tämän maailman ruhtinaan kanssa.

        Tässä ei ole kyse nyt mistään opeista, vaan hän on todellakin pimeydessä. Turhaan minä toki aikaani kulutan nyt tässä aiheesta puhumiseen. Olen vain ihmetellyt, kun ei kukaan auta häntä tuosta pimeydestä, vaikka tällä palstalla käy kristityitäkin.

        Oletko koskaan yrittänyt osoittaa Balttiksen väittämiä vääriksi, Jumalan sanan avulla?


        Oletko huomannut, että palstan papit olisivat kyenneet osoittamaan Balttiksen väitteitä ja näkemyksiä vääriksi, perustellen asioita Raamatulla?


      • Siksi he vaikenevat
        Ookko huomannu kirjoitti:

        Oletko koskaan yrittänyt osoittaa Balttiksen väittämiä vääriksi, Jumalan sanan avulla?


        Oletko huomannut, että palstan papit olisivat kyenneet osoittamaan Balttiksen väitteitä ja näkemyksiä vääriksi, perustellen asioita Raamatulla?

        Eivät papit siihen kykene.


      • Balttis ite

        Ilmoittakaa Baltttikselle jos hän levittää Raamatulle vieraita oppeja, tai väärentää jotekin Jumalan sanaa, sillä hän on sitoutunut tekemään asiassa heti perannuksen, jos selllaisia ereydyksiä osoitetataan - hänen esityksisään.


      • eionnistu
        Ookko huomannu kirjoitti:

        Oletko koskaan yrittänyt osoittaa Balttiksen väittämiä vääriksi, Jumalan sanan avulla?


        Oletko huomannut, että palstan papit olisivat kyenneet osoittamaan Balttiksen väitteitä ja näkemyksiä vääriksi, perustellen asioita Raamatulla?

        Ei mene koskaan väärin kun hyväksytään hänen valintansa.

        1-- Hän tietää milloin ptiää tehdä jonkun puolesta
        2-- Hän tietää milloin pitää toimia itse
        3-- Hän tietää mikä kohta Raamatussa todistaa nämä totuudet oikeaksi

        Jos joku henkilö x ei hyvksy tätä, miten se voi olla Balttiksen syy. Mitä vielä pitäsi tehdä tai tietää. Ottaka opiksenne jokainen.


        Balttis ite
        5.11.2013 09:57
        Ilmoittakaa Baltttikselle jos hän levittää Raamatulle vieraita oppeja, tai väärentää jotekin Jumalan sanaa, sillä hän on sitoutunut tekemään asiassa heti perannuksen, jos selllaisia ereydyksiä osoitetataan - hänen esityksisään

        Kun hän on näin rehellinen että tietää itse tulkintansa oikeaksi.

        Ainoa ihmetys on että epäileekö hän sittenkin itseään koska näin kovasti pitää todistaa. Onko hänellä sittenkin epäilys että ihmismieli voidaan henkilön ulkopuolelta kääntää jollakin voimalla jonnekin.

        Eikö sekin ole sieltä saksasta Mengle vai mikä joka kokeili ja lie uskoi että väkisin ulkopuolelta.... Ei tainnut onnistua?

        Uskokaa nyt lopulta että hän tekee omista tulkinnoistaan itse itsellen ehdottoman oikeat päätelmät.

        EIKÖ MIKÄÄN RIITÄ


    • ”BAlttis” on tämän palstan vakiokirjoittaja. Hänellä on varsin omaperäinen näkemys uskosta, sillä kyllä hän on tainnut melkein joka uskonnon tai suuntauksen lytätä moneen kertaan. Ei siis pelkästään luterilaisuutta. Hänellä on oma uskontonsa, joka on aika lähellä baptismia.

      Hän on löytänyt historiasta tietoa mm. luterilaisuudesta, ja vallan ihastunut aiheeseen. Kyllä nuo tiedot ovat kaikkien saatavilla, joskin niin värittyneitä kuin mitä ”Balttis” kirjoittaa, löytyy vain friikkisivuilta. Aihe olisi mielenkiintoinen keskustella, mutta harvoin tähän keskusteluun pääsee, etenkin asialliseen sellaiseen. Ikävä juttu.

      Mutta verbaalinen vuolaus on ihan omaa luokkaansa. Hän pystyy käyttämään hyvin paljon alentavia ja loukkaavia ilmaisuja, mutta ne hukkuvat tavallaan adjektiivivyörytyksiin. Mieleen tulee se retoriikka jota on ammoin käytetty. Sellaisena kun niitä lukee, ovat ihan hauskoja. Historian havinaa…

      Mutta eiköhän meillä jokaisella ole joskus paha tapa juuttua johonkin aiheeseen tai asiaan? Se vain tuntuu kovasti tärkeältä itselle, eikä huomio sitä, ettei muut ole niin innostuneita. Johtui se sitten mistä tahansa, sen kummemmin mitään diagnooseja tekemättä.

      • mielipiteeni.

        Arvostele mitä arvostelet, mutta Balttis osaa perustella väittämiään ja vieläpä hyvin.

        Balttis edustaa klassista kristinuskoa, joka on hyvin lähellä baptismia/ helluntailaisuutta eli alkuseurakuntaa.


    • Ev.lut sanoi :
      Miksi Balttiksen sallitaan kirjoittaa tänne?
      Vaikka hän panettelee luterilaisuutta?
      _____________
      Minä olen ymmärtänyt asian niin ,että Balttis on perustellut ne puheensa ja muut
      eivät ole perustelleet mitenkään hänen näkökantojaan vääriksi.

      Luterilaisille on hyödyllistä muistaa surullinen historiansa ja jos siitä muistuttaminen
      on panettelua niin ei se ole Balttiksen vika :-) :-)

      Luterilaisuudella ei voi olla suurempaa idoliarvoa mielipidemaailmassamme
      kuin mitä on Kristuksen sovitustyöllä jokaisen uskovan todellisuudessa eli
      Luterilaisten on muistettava historiansa - mistä ovat kotoisin.

      • lut. minäkin

        Ja tässä on palstan hyvä kakkonen.

        Elikkä sitä asiaa mitä vastustat, olet ajanut eteenpäin suurella tarmolla ihan silkan typerän strategiasi takia, toistamalla paria Raamatun-lausekohtaa täällä ja antamalla kuvan, että se ylipäätään on tuollaista. Sinullekaan ei oikein kelpaa mikään kristillinen suuntaus.

        Balttis on monta kertaa argumentoitu kumoon, mutta ei hän kuule eikä näe. Eikä tule koskaan näkemäänkään eikä kuulemaankaan. Sama juttu sinun kanssa. Ihan sama kuin seinälle puhuisi.

        Mutta et sinä sentään riivattu ole, sinussa on jokin muu juttu. Mutta sinutkin täytyisi saada ulos tuosta yksinäisen junkaajan roolista ja luulosta, että kärsit Herran takia.


      • lut. minäkin kirjoitti:

        Ja tässä on palstan hyvä kakkonen.

        Elikkä sitä asiaa mitä vastustat, olet ajanut eteenpäin suurella tarmolla ihan silkan typerän strategiasi takia, toistamalla paria Raamatun-lausekohtaa täällä ja antamalla kuvan, että se ylipäätään on tuollaista. Sinullekaan ei oikein kelpaa mikään kristillinen suuntaus.

        Balttis on monta kertaa argumentoitu kumoon, mutta ei hän kuule eikä näe. Eikä tule koskaan näkemäänkään eikä kuulemaankaan. Sama juttu sinun kanssa. Ihan sama kuin seinälle puhuisi.

        Mutta et sinä sentään riivattu ole, sinussa on jokin muu juttu. Mutta sinutkin täytyisi saada ulos tuosta yksinäisen junkaajan roolista ja luulosta, että kärsit Herran takia.

        lut. minäkin sanoi :
        Balttis on monta kertaa argumentoitu kumoon, mutta ei hän kuule eikä näe. Eikä tule koskaan näkemäänkään eikä kuulemaankaan. Sama juttu sinun kanssa. Ihan sama kuin seinälle puhuisi.
        _______________
        Minua ei ole kertaakaan argumentoitu kumoon ja toivottavasti ei jatkossakaan.

        Sivumennen sanoen me emme Balttiksen kanssa välitä mitä lauluja KADOTUKSEN
        KUORO renkuttaa me jatkamme suoraan eteenpäin :-)


      • Balttis täydentää...
        pertsa2012 kirjoitti:

        lut. minäkin sanoi :
        Balttis on monta kertaa argumentoitu kumoon, mutta ei hän kuule eikä näe. Eikä tule koskaan näkemäänkään eikä kuulemaankaan. Sama juttu sinun kanssa. Ihan sama kuin seinälle puhuisi.
        _______________
        Minua ei ole kertaakaan argumentoitu kumoon ja toivottavasti ei jatkossakaan.

        Sivumennen sanoen me emme Balttiksen kanssa välitä mitä lauluja KADOTUKSEN
        KUORO renkuttaa me jatkamme suoraan eteenpäin :-)

        Juu, ja Hengen miekka kädessä, sekä uskon kilpi koholla, päässä pelastuksen kypärä.


      • lut. minäkin
        Balttis täydentää... kirjoitti:

        Juu, ja Hengen miekka kädessä, sekä uskon kilpi koholla, päässä pelastuksen kypärä.

        Tässäkin miettii, että pitäisikö käyttää samaa kieltä ja ihan vain kutsua näitä kahta paholaisen sikiöiksi. Menisiköhän sitten perille.

        Sääli tämä nettiaikakausi, kun tällaiset pääsevät täällä vauhtiin, onneksi palstaa ei kovin moni lue, teidäthän tarvisi piilottaa jonnekin, sillä te olette todellakin niitä tuhoeläimiä Herran puutarhassa.

        Te messuatte niin kovalla äänellä, ettei kukaan huomaa muita kristityitä. Sitten rassukat luulevat teitä joksikin "prototyyppikristityiksi". Te olette kaikille oivallinen ase, ateisteille, maallistuneille, ja niille liberaaleille, joita te vastustatte. Ihmisillä on jo muutenkin tuollainen kuva tästä, johtuen siitä, että media kaivaa kaikki 10 hengen amerikkalaiset kajahtaneet lahkot esiin, ja kaikki media puhuu aina vain epäonnistuneesta kristinuskosta, ja te onnistuneesti vahvistatte sitä kuvaa. Mutta mikään ihme ei tietysti ole, ettei kukaan kristittykään viitsi seurustella teidän kanssanne. Ei konservatiivikaan, ei klassisen kristinuskon edustajakaan. Ei ehkä edes kaikki teidän viiteryhmänne kristityt. Mitäköhän te tuhohyönteiset ajatte tällä takaa? Älkää sitten yllättykö palkastanne rajan tuolla puolen, vaikka en tässä nyt kadotusta povaa, toivottavasti Jumala on armollinen teillekin, mutta jos luulette siellä jonkin ison palkkion saavanne, älkää pettykö.


      • Pachanvääntäjälle
        lut. minäkin kirjoitti:

        Tässäkin miettii, että pitäisikö käyttää samaa kieltä ja ihan vain kutsua näitä kahta paholaisen sikiöiksi. Menisiköhän sitten perille.

        Sääli tämä nettiaikakausi, kun tällaiset pääsevät täällä vauhtiin, onneksi palstaa ei kovin moni lue, teidäthän tarvisi piilottaa jonnekin, sillä te olette todellakin niitä tuhoeläimiä Herran puutarhassa.

        Te messuatte niin kovalla äänellä, ettei kukaan huomaa muita kristityitä. Sitten rassukat luulevat teitä joksikin "prototyyppikristityiksi". Te olette kaikille oivallinen ase, ateisteille, maallistuneille, ja niille liberaaleille, joita te vastustatte. Ihmisillä on jo muutenkin tuollainen kuva tästä, johtuen siitä, että media kaivaa kaikki 10 hengen amerikkalaiset kajahtaneet lahkot esiin, ja kaikki media puhuu aina vain epäonnistuneesta kristinuskosta, ja te onnistuneesti vahvistatte sitä kuvaa. Mutta mikään ihme ei tietysti ole, ettei kukaan kristittykään viitsi seurustella teidän kanssanne. Ei konservatiivikaan, ei klassisen kristinuskon edustajakaan. Ei ehkä edes kaikki teidän viiteryhmänne kristityt. Mitäköhän te tuhohyönteiset ajatte tällä takaa? Älkää sitten yllättykö palkastanne rajan tuolla puolen, vaikka en tässä nyt kadotusta povaa, toivottavasti Jumala on armollinen teillekin, mutta jos luulette siellä jonkin ison palkkion saavanne, älkää pettykö.

        Aikamoiset "pihkatapin" päästi pintehestä, ja toivotaa että suolistosi toimiin jatkossa peremmin.


      • lut. minäkin
        Pachanvääntäjälle kirjoitti:

        Aikamoiset "pihkatapin" päästi pintehestä, ja toivotaa että suolistosi toimiin jatkossa peremmin.

        Ja tällä tavalla tämä kuvottava vanha ukko puhuu naiselle. Tämä "Herran lähetti" jolla on uskon kypärä päässä.


      • lut. minäkin kirjoitti:

        Tässäkin miettii, että pitäisikö käyttää samaa kieltä ja ihan vain kutsua näitä kahta paholaisen sikiöiksi. Menisiköhän sitten perille.

        Sääli tämä nettiaikakausi, kun tällaiset pääsevät täällä vauhtiin, onneksi palstaa ei kovin moni lue, teidäthän tarvisi piilottaa jonnekin, sillä te olette todellakin niitä tuhoeläimiä Herran puutarhassa.

        Te messuatte niin kovalla äänellä, ettei kukaan huomaa muita kristityitä. Sitten rassukat luulevat teitä joksikin "prototyyppikristityiksi". Te olette kaikille oivallinen ase, ateisteille, maallistuneille, ja niille liberaaleille, joita te vastustatte. Ihmisillä on jo muutenkin tuollainen kuva tästä, johtuen siitä, että media kaivaa kaikki 10 hengen amerikkalaiset kajahtaneet lahkot esiin, ja kaikki media puhuu aina vain epäonnistuneesta kristinuskosta, ja te onnistuneesti vahvistatte sitä kuvaa. Mutta mikään ihme ei tietysti ole, ettei kukaan kristittykään viitsi seurustella teidän kanssanne. Ei konservatiivikaan, ei klassisen kristinuskon edustajakaan. Ei ehkä edes kaikki teidän viiteryhmänne kristityt. Mitäköhän te tuhohyönteiset ajatte tällä takaa? Älkää sitten yllättykö palkastanne rajan tuolla puolen, vaikka en tässä nyt kadotusta povaa, toivottavasti Jumala on armollinen teillekin, mutta jos luulette siellä jonkin ison palkkion saavanne, älkää pettykö.

        lut. minäkin
        _________
        Sinä ja nuo muut HAUVELIT siinä sivulla haette vain ketä pääsisitte arvostelemaan
        ja sehän on huonosti vatkatulle "munakokkelille" luonnostaan passeli tehtävä juuri
        tuosta aivoanemiasta johtuen :-)

        Yritäs joskus tehdä jokin asiallinen aloitus - se onkin vähän eri juttu kuin tuo
        "hauvelointi."

        Te käytte Balttiksen kimppuun joukolla ja tuommoiset lynkkausmobit eivät ole
        useimmissa ympäristöissä laisinkaan outoja , mutta henkisen tason alamittaisuutta
        niihin osallistuminen osoittaa POJUT.

        Yksi aloittaa ja 10 muuta tyhmää säestää semmoinen on teillä periaate.


      • lut. minäkin
        pertsa2012 kirjoitti:

        lut. minäkin
        _________
        Sinä ja nuo muut HAUVELIT siinä sivulla haette vain ketä pääsisitte arvostelemaan
        ja sehän on huonosti vatkatulle "munakokkelille" luonnostaan passeli tehtävä juuri
        tuosta aivoanemiasta johtuen :-)

        Yritäs joskus tehdä jokin asiallinen aloitus - se onkin vähän eri juttu kuin tuo
        "hauvelointi."

        Te käytte Balttiksen kimppuun joukolla ja tuommoiset lynkkausmobit eivät ole
        useimmissa ympäristöissä laisinkaan outoja , mutta henkisen tason alamittaisuutta
        niihin osallistuminen osoittaa POJUT.

        Yksi aloittaa ja 10 muuta tyhmää säestää semmoinen on teillä periaate.

        Pertsa sinulle ei ole juolahtanut mieleen, että ehkä käytöksessäsi olisi jotain mikä ärsyttää kaikkia ihmisiä? Jos kaikki, joita ärsytät, olisivat kimpussasi, eivätkä hillitsisi itseään kuin mies, kuten minä naisena olen pitkään tehnyt ja koska se ei ollut kuitenkaan kristitylle sopivaa käytöstä -

        täällä olisi vielä paljon isompi joukko "kiusaajia"

        Itseni kimpussa on ollut joukkoja ja suuria ollutkin, mutta en minä paru, että kiusasitte minua joukolla, vaikka en ole vähääkään noin ärsyttävä kuin sinä, mutta olisin aikaa lentänyt ulos ja katson, että sitten saa lentää Balttiskin. Tällä palstalla saa kuulla vaikka mitä ja siihen päälle vielä ihmisten tyhmät kommentit, ja kaikkea mahdollista olen ollut, milloin ateisti, milloin fund., milloin kons., milloin liberaali, milloin antikristuksen lähetti ja milloin mitäkin.

        Kuitenkaan en käyttäydy puoliksikaan noin huonosti kuin te kaksi. Täällä joutuu milloin mihinkin kuulusteluun, milloin uskostaan, onko se hiuksenhienosti sama kuin toisella, milloin siitä, että pitäisi olla uskomatta, eikä saisi olla kristitty. Milloin on vikaa persoonassa, milloin pitäisi vihata samoja henkilöitä ja olen kuulemma trollannut, vaikken sitäkään ole tehnyt.

        Yritä sinäkin vähän kestää kuin mies, kun olet kuitenkin itse provosoinut.


      • lut. minäkin kirjoitti:

        Pertsa sinulle ei ole juolahtanut mieleen, että ehkä käytöksessäsi olisi jotain mikä ärsyttää kaikkia ihmisiä? Jos kaikki, joita ärsytät, olisivat kimpussasi, eivätkä hillitsisi itseään kuin mies, kuten minä naisena olen pitkään tehnyt ja koska se ei ollut kuitenkaan kristitylle sopivaa käytöstä -

        täällä olisi vielä paljon isompi joukko "kiusaajia"

        Itseni kimpussa on ollut joukkoja ja suuria ollutkin, mutta en minä paru, että kiusasitte minua joukolla, vaikka en ole vähääkään noin ärsyttävä kuin sinä, mutta olisin aikaa lentänyt ulos ja katson, että sitten saa lentää Balttiskin. Tällä palstalla saa kuulla vaikka mitä ja siihen päälle vielä ihmisten tyhmät kommentit, ja kaikkea mahdollista olen ollut, milloin ateisti, milloin fund., milloin kons., milloin liberaali, milloin antikristuksen lähetti ja milloin mitäkin.

        Kuitenkaan en käyttäydy puoliksikaan noin huonosti kuin te kaksi. Täällä joutuu milloin mihinkin kuulusteluun, milloin uskostaan, onko se hiuksenhienosti sama kuin toisella, milloin siitä, että pitäisi olla uskomatta, eikä saisi olla kristitty. Milloin on vikaa persoonassa, milloin pitäisi vihata samoja henkilöitä ja olen kuulemma trollannut, vaikken sitäkään ole tehnyt.

        Yritä sinäkin vähän kestää kuin mies, kun olet kuitenkin itse provosoinut.

        lut. minäkin sanoi :
        Kuitenkaan en käyttäydy puoliksikaan noin huonosti kuin te kaksi.
        ___________
        Kun minä tai Balttis tuomme Sanaa näkyville niin emme me sitä pyytele keneltäkään
        anteeksi - kaikkein vähiten rupusakilta.

        Kumotkaa Balttiksen väittämät asiatiedolla mutta on aika halveksittavaa ruveta
        mobbaamaan sitä joka on tuonut tietoja ev.lut. lahkon surullisen sävyisestä
        menneisyydestä.


      • Minä em.
        lut. minäkin kirjoitti:

        Tässäkin miettii, että pitäisikö käyttää samaa kieltä ja ihan vain kutsua näitä kahta paholaisen sikiöiksi. Menisiköhän sitten perille.

        Sääli tämä nettiaikakausi, kun tällaiset pääsevät täällä vauhtiin, onneksi palstaa ei kovin moni lue, teidäthän tarvisi piilottaa jonnekin, sillä te olette todellakin niitä tuhoeläimiä Herran puutarhassa.

        Te messuatte niin kovalla äänellä, ettei kukaan huomaa muita kristityitä. Sitten rassukat luulevat teitä joksikin "prototyyppikristityiksi". Te olette kaikille oivallinen ase, ateisteille, maallistuneille, ja niille liberaaleille, joita te vastustatte. Ihmisillä on jo muutenkin tuollainen kuva tästä, johtuen siitä, että media kaivaa kaikki 10 hengen amerikkalaiset kajahtaneet lahkot esiin, ja kaikki media puhuu aina vain epäonnistuneesta kristinuskosta, ja te onnistuneesti vahvistatte sitä kuvaa. Mutta mikään ihme ei tietysti ole, ettei kukaan kristittykään viitsi seurustella teidän kanssanne. Ei konservatiivikaan, ei klassisen kristinuskon edustajakaan. Ei ehkä edes kaikki teidän viiteryhmänne kristityt. Mitäköhän te tuhohyönteiset ajatte tällä takaa? Älkää sitten yllättykö palkastanne rajan tuolla puolen, vaikka en tässä nyt kadotusta povaa, toivottavasti Jumala on armollinen teillekin, mutta jos luulette siellä jonkin ison palkkion saavanne, älkää pettykö.

        Minne se liberaalin suvaisevaisuus ennätti katoamaan? Katsopa jos se suvaitsevaisuus löytyisi vessanpöntöstä seuraavan kerran pökälöityneenä.


      • lut. minäkin
        Minä em. kirjoitti:

        Minne se liberaalin suvaisevaisuus ennätti katoamaan? Katsopa jos se suvaitsevaisuus löytyisi vessanpöntöstä seuraavan kerran pökälöityneenä.

        Tiedoksi teille hölmöille, että en ole liberaali.


      • Minä em.
        lut. minäkin kirjoitti:

        Tiedoksi teille hölmöille, että en ole liberaali.

        Jutut on liberaalin, karvaista hedelmistä tunnistan puun, joka hedelmiä kasvattaa, joten olet liberaali. Haukut Pertsaa kuvottavaksi vanhaksi ukoksi ja minuakin kutsut hölmöksi, joka on solvaamista ja palstan sääntöjen mukaan kiellettyä ja tuskin Jeesuskaan siitä tykkää, että noin kovin olet kova konservatiiveja kohtaan.

        Olisikohan anteeksipyynnön paikka?

        Rakkaudella, Minä em.


      • yurki1000
        pertsa2012 kirjoitti:

        lut. minäkin sanoi :
        Kuitenkaan en käyttäydy puoliksikaan noin huonosti kuin te kaksi.
        ___________
        Kun minä tai Balttis tuomme Sanaa näkyville niin emme me sitä pyytele keneltäkään
        anteeksi - kaikkein vähiten rupusakilta.

        Kumotkaa Balttiksen väittämät asiatiedolla mutta on aika halveksittavaa ruveta
        mobbaamaan sitä joka on tuonut tietoja ev.lut. lahkon surullisen sävyisestä
        menneisyydestä.

        Amen. Asiaa kaivataan.

        Gal. 1:10 Ihmistenkö suosiota minä nyt etsin vai Jumalan? Tai ihmisillekö pyydän olla mieliksi? Jos minä vielä tahtoisin olla ihmisille mieliksi, en olisi Kristuksen palvelija.

        Pave ei muuten suosi jaarittelijoita :-D

        1Tim. 1:6 Muutamat ovat hairahtuneet niistä pois ja poikenneet turhiin jaarituksiin,

        Mistä (jokapäiväinen) leipämme tulee?

        Matt:
        6:9 Rukoilkaa siis te näin: Isä meidän, joka olet taivaissa! Pyhitetty olkoon sinun nimesi;
        6:10 tulkoon sinun valtakuntasi; tapahtukoon sinun tahtosi myös maan päällä niinkuin taivaassa;
        6:11 anna meille tänä päivänä meidän jokapäiväinen leipämme;
        6:12 ja anna meille meidän velkamme anteeksi, niinkuin mekin annamme anteeksi meidän velallisillemme;
        6:13 äläkä saata meitä kiusaukseen; vaan päästä meidät pahasta, [sillä sinun on valtakunta ja voima ja kunnia iankaikkisesti. Amen].
        6:14 Sillä jos te annatte anteeksi ihmisille heidän rikkomuksensa, niin teidän taivaallinen Isänne myös antaa teille anteeksi;
        6:19 Älkää kootko itsellenne aarteita maan päälle, missä koi ja ruoste raiskaa ja missä varkaat murtautuvat sisään ja varastavat.
        6:20 Vaan kootkaa itsellenne aarteita taivaaseen, missä ei koi eikä ruoste raiskaa ja missä eivät varkaat murtaudu sisään eivätkä varasta.
        6:26 Katsokaa taivaan lintuja: eivät ne kylvä eivätkä leikkaa eivätkä kokoa aittoihin, ja teidän taivaallinen Isänne ruokkii ne. Ettekö te ole paljoa suurempiarvoiset kuin ne?
        6:27 Ja kuka teistä voi murehtimisellaan lisätä ikäänsä kyynäränkään vertaa?
        6:28 Ja mitä te murehditte vaatteista? Katselkaa kedon kukkia, kuinka ne kasvavat; eivät ne työtä tee eivätkä kehrää.
        6:29 Kuitenkin minä sanon teille: ei Salomo kaikessa loistossansa ollut niin vaatetettu kuin yksi niistä.
        6:30 Jos siis Jumala näin vaatettaa kedon ruohon, joka tänään kasvaa ja huomenna uuniin heitetään, eikö paljoa ennemmin teitä, te vähäuskoiset?
        6:31 Älkää siis murehtiko sanoen: 'Mitä me syömme?' tahi: 'Mitä me juomme?' tahi: 'Millä me itsemme vaatetamme?'

        Mal:
        3:8 Riistääkö ihminen Jumalalta? Te kuitenkin riistätte minulta. Mutta te sanotte: "Missä asiassa me sinulta riistämme?" Kymmenyksissä ja antimissa.
        3:9 Te olette kirouksella kirotut, kun te, koko kansa, riistätte minulta.
        3:10 Tuokaa täydet kymmenykset varastohuoneeseen, että minun huoneessani olisi ravintoa, ja siten koetelkaa minua, sanoo Herra Sebaot: totisesti minä avaan teille taivaan akkunat ja vuodatan teille siunausta ylenpalttisesti.
        3:11 Ja minä karkoitan nuhtelullani teiltä syöjäsirkat turmelemasta teidän maanne hedelmää, eikä teidän viiniköynnöksenne kedolla ole hedelmätön, sanoo Herra Sebaot.

        Jumala ei tarvitse rahojamme, mutta me haluamme jouduttaa Herramme paluuta.

        Matt. 24:14 Ja tämä valtakunnan evankeliumi pitää saarnattaman kaikessa maailmassa, todistukseksi kaikille kansoille; ja sitten tulee loppu.

        Kenellä on valta?

        Matt. 28:18 Ja Jeesus tuli heidän tykönsä ja puhui heille ja sanoi: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä.


    • meitä parjataan:):)

      Meitä uskovia panetellaan ja parjataan taas. On tämä kauheaa. Apua papit ja poliisit, miksi sallitte tämän jumalattoman menon jatkua?

      • Arne H.

        Oletko koettanut tehdä rikosilmoitusta Balttiksesta? Hänehän on kai itsekin rikospoliisien kavari, tai ainakin sen jota "seitsemän pappia kuulusteli harhaoppisuudesta" Itä-Helsingissä.


    • luterilainen

      Minä ohitan Balttiksen jutut nykyisin aina. Hänelle ei mikään järkipuhe mene perille.

      • lut. minäkin

        Ei hänelle järkeä kannata puhua, mutta häiriköivän käytöksensä takia hänet pitäisi poistaa palstalta. Hän on vuosikaudet häiriköinyt täällä. Nimenomaan tuollainen sairas rienaaminen, ja väittää olevansa päälle kristitty. Ateistin ymmärtää, mutta ei ateisti Jumalan nimessä pilkkaakaan Jumalaa.

        Toki saattaa olla kyseessä jokin vanhuuden sairaus, kuten esim. jos hänellä on ollut jokin aivoverenvuoto tai vastaavaa.

        Se on kyllä totta, toinen vaihtoehto voisi olla jättää hänet riehumaan yksikseen ja olla tekemättä mitään. Mutta kristillisen rakkauden nimessä pitäisi kyllä kutsua eksorkisti paikalle, tuossahan on selkeä gerasalainen riivattu. Alkaa huvittamaan, kun täällä käy niitäkin, jotka innostuvat demoneista ja riivauksista, eivätkä tässä tapauksessa ole huomanneet mitään. Miesparka on nimenomaan riivattu. Pikkuhiljaa pitäisi alkaa jo jotain tekemään, kun täällä on tällainen riehunut vuosikaudet.


      • lut. minäkin
        lut. minäkin kirjoitti:

        Ei hänelle järkeä kannata puhua, mutta häiriköivän käytöksensä takia hänet pitäisi poistaa palstalta. Hän on vuosikaudet häiriköinyt täällä. Nimenomaan tuollainen sairas rienaaminen, ja väittää olevansa päälle kristitty. Ateistin ymmärtää, mutta ei ateisti Jumalan nimessä pilkkaakaan Jumalaa.

        Toki saattaa olla kyseessä jokin vanhuuden sairaus, kuten esim. jos hänellä on ollut jokin aivoverenvuoto tai vastaavaa.

        Se on kyllä totta, toinen vaihtoehto voisi olla jättää hänet riehumaan yksikseen ja olla tekemättä mitään. Mutta kristillisen rakkauden nimessä pitäisi kyllä kutsua eksorkisti paikalle, tuossahan on selkeä gerasalainen riivattu. Alkaa huvittamaan, kun täällä käy niitäkin, jotka innostuvat demoneista ja riivauksista, eivätkä tässä tapauksessa ole huomanneet mitään. Miesparka on nimenomaan riivattu. Pikkuhiljaa pitäisi alkaa jo jotain tekemään, kun täällä on tällainen riehunut vuosikaudet.

        Ja vielä päälle hän todellakin luulee, että kun Jeesustakin sanottiin riivatuksi, kyse on nyt siitä.

        Ehdotan katolista eksorkistia, heillä on jotain kokemusta tällaisesta.

        Ja tälläkin palstalla on tapahtunut, jotain niin naurettavaa, että kun kerran suutuin, "uskovaiset" alkoivat rukoilemaan minusta demoneita ulos.

        Mutta tämän he antavat riehua ihan rauhassa, vaikka ilman mitään eksorkistin taitoja tai hengen tunnistamisen taitoja ihminen näkee heti, että tuossa on jotain pahasti vialla.


      • gerasilainen
        lut. minäkin kirjoitti:

        Ei hänelle järkeä kannata puhua, mutta häiriköivän käytöksensä takia hänet pitäisi poistaa palstalta. Hän on vuosikaudet häiriköinyt täällä. Nimenomaan tuollainen sairas rienaaminen, ja väittää olevansa päälle kristitty. Ateistin ymmärtää, mutta ei ateisti Jumalan nimessä pilkkaakaan Jumalaa.

        Toki saattaa olla kyseessä jokin vanhuuden sairaus, kuten esim. jos hänellä on ollut jokin aivoverenvuoto tai vastaavaa.

        Se on kyllä totta, toinen vaihtoehto voisi olla jättää hänet riehumaan yksikseen ja olla tekemättä mitään. Mutta kristillisen rakkauden nimessä pitäisi kyllä kutsua eksorkisti paikalle, tuossahan on selkeä gerasalainen riivattu. Alkaa huvittamaan, kun täällä käy niitäkin, jotka innostuvat demoneista ja riivauksista, eivätkä tässä tapauksessa ole huomanneet mitään. Miesparka on nimenomaan riivattu. Pikkuhiljaa pitäisi alkaa jo jotain tekemään, kun täällä on tällainen riehunut vuosikaudet.

        On hänellä sama vanhuuden sairaus, jota Lutherin on täällä väitetty sairastaneen?

        Lutherin oletettu sairaushan sai hänet vaatimaan ihmisten juokkotuhoamista kolmella vuosikymmenellä, eli talopoikia 1520-luvulla, kastajia 1530-luvulla, ja juutalaisten kansanmuhtan ja tuhoamisohjelman hän loi 1540-luvulla, - sen joka toteuettiin vasta 1930-40-luvuilla?


      • Kokemuksesta näin

        Jos järkeisoppisi eivät perustu Jumalan sanaan, Balttis on todellakin täysin immuuni jorinoillesi - tiedäthän sinä kaiketi sen?


      • lut. minäkin
        gerasilainen kirjoitti:

        On hänellä sama vanhuuden sairaus, jota Lutherin on täällä väitetty sairastaneen?

        Lutherin oletettu sairaushan sai hänet vaatimaan ihmisten juokkotuhoamista kolmella vuosikymmenellä, eli talopoikia 1520-luvulla, kastajia 1530-luvulla, ja juutalaisten kansanmuhtan ja tuhoamisohjelman hän loi 1540-luvulla, - sen joka toteuettiin vasta 1930-40-luvuilla?

        Höpön löpön Balttis. Jos et halua päästä riivaajistasi, mene edes ihan tavalliseen hoitoon jonnekin.


      • lut. minäkin
        Kokemuksesta näin kirjoitti:

        Jos järkeisoppisi eivät perustu Jumalan sanaan, Balttis on todellakin täysin immuuni jorinoillesi - tiedäthän sinä kaiketi sen?

        Niin no Balttis sinä nyt sivuutat Raamatusta mitä huvittaa. Voisin lainailla sinullle Raamattua koko päivän, mutta ei maksa vaivaa. Sinulla on ensinnäkin ilmiselvästi kokonaisuus hukassa. Lainataan nyt jotain erillistä kohtaa, jonka ohitat

        Esim. "varo, ettei se valo joka sinussa on, ole pimeyttä"

        Mutta ilmeisesti sinullla ei ole todellista kontaktia Jumalaan, joten sinulle Jumalan sana jää arvoitukseksi ja jota luulet noudattavasi. Luulet että sanasta pauhaaminen on Jumalan tahto. Mitenkään kuitenkaan tämä kaikki ei liity sinun elämääsi tai esim. siihen, miten käyttäydyt. Et ole kertaakaan tuntenut huonoa omaatuntoa huonosta käytöksestä.
        Mutta Jumalan näkevätkin nöyrät paremmin.


      • Panettelijalle
        lut. minäkin kirjoitti:

        Niin no Balttis sinä nyt sivuutat Raamatusta mitä huvittaa. Voisin lainailla sinullle Raamattua koko päivän, mutta ei maksa vaivaa. Sinulla on ensinnäkin ilmiselvästi kokonaisuus hukassa. Lainataan nyt jotain erillistä kohtaa, jonka ohitat

        Esim. "varo, ettei se valo joka sinussa on, ole pimeyttä"

        Mutta ilmeisesti sinullla ei ole todellista kontaktia Jumalaan, joten sinulle Jumalan sana jää arvoitukseksi ja jota luulet noudattavasi. Luulet että sanasta pauhaaminen on Jumalan tahto. Mitenkään kuitenkaan tämä kaikki ei liity sinun elämääsi tai esim. siihen, miten käyttäydyt. Et ole kertaakaan tuntenut huonoa omaatuntoa huonosta käytöksestä.
        Mutta Jumalan näkevätkin nöyrät paremmin.

        Osoita lut. minäkin missä Balttis sivuutaa Raamatun sanan, äläkä vain syyttele yleistäen osoittamatta kuinka se muka tapahtuu. Eli lopeta tyhjien perättämien väittämien esittäminen.


      • Balttis lutikoille
        lut. minäkin kirjoitti:

        Höpön löpön Balttis. Jos et halua päästä riivaajistasi, mene edes ihan tavalliseen hoitoon jonnekin.

        Sekö muuttaisi kirkkohistorian taas kristinuskoksi, eli kirkkojen suorittamat joukkotuhonnat unohtuisi?

        Olenko minä näin paljon vartija?


    • Lukija

      Balttis on fiksoitunut johonkin 1500 -luvulle juutalaisvainojen ja kapinoivien talonpoikien aikaan ja vetää sieltä "perusteluja" omaan kirkkovihaansa, samaan tapaan kuin homojenvihaaja -uskovaiset hakevat paimentolaisheimon lakikokoelmista neuvoja ja oikeutusta omalle homovihalleen.

      • Harkitse rinnastusta

        Eiköhän kirkkojen suorittamat joukkomurhat ja ihmisten kiduttamiset ole vähän eri asiota kuin nykinen homokriittisyys, jonka kaapeista uloshyppivät homoparvet joutuvat kohtaamaan.


    • Balttis kyselee

      Onkos se fiksoittumista jos muistutetaan siitä että: luterilainen uskonlahko on lunastanut itselleen historiallisen monopoliaseman, tapattamalla kristittyjä?

      Onko se fiksoittumista, että muistuttaa kirkon uskontunnustusten sisältävän edeleenkin samoja kastajien tuomitsemisia, joiden nojalla vauvakasteen asemaa puolustaen, joukkotuhottiin kastajia kuin teuraslampaita? Eivät kai historiallisten joukkotuhontojen perustana olevat asenteet hyväksyttynä nykyäänkin uskontunnustuksina ole vanhoja historiallisia rikoksia? Eiväthän kaiketi rikokset ihmisyyttä vastaan ole vanhentumatuvia rikoksia vaikka niitä toteutettaisiin uskonnollisin perustein kuten on tehty? Eivätkö juuri luterilaiset tuomitsemiset oleet oleellinen osa historiaa ja niitä rikoksia jotka mahdollistivat myös juutalaisten kansanmurhan, suoritettuna uskonnollisin perustein, - silloin kun Luhterin kirjaa jaettiin saksalaisille, poliittisen tuen saamiseksi antisemitistisille puhdistuksille keskellä Eurooppaa?

      Ettekö näe tälle "fiksoittumiselle" mitään historiallista oikeutusta, - vai haluatteko vain painaa kaiken tämän tapahuneen "villasella", tai vaijeta uskontofasitien osuudesta näihin juokkotuhontoihin?

      • lut. minäkin

        1500-luvun vainajahenget ovat saaneet sinut fiksoitumaan noihin.

        Ateisteja toki myös miellytät suuresti.

        Oletko pyörinyt kovasti jossain epämääräisesti "hengellisissä" piireissä, niistä tulee helposti tuollaisia mukaan.

        Sääli, ettei itselläni ole henkien ulos ajamisen lahjaa.


      • Hokkus Pokkus
        lut. minäkin kirjoitti:

        1500-luvun vainajahenget ovat saaneet sinut fiksoitumaan noihin.

        Ateisteja toki myös miellytät suuresti.

        Oletko pyörinyt kovasti jossain epämääräisesti "hengellisissä" piireissä, niistä tulee helposti tuollaisia mukaan.

        Sääli, ettei itselläni ole henkien ulos ajamisen lahjaa.

        Siksikö myös Jukka Paarma lahjoitti luunpalan Teemu Sibbolle, Turun Tuomiokirkon kalmistoista, - sen joka sijoitettiin Helsinkiin katolisen katetraalin alttarille omaan säilytysrasiaansa antamaan lisävoimaa taikuudelle, jota siellä harjoitetaan?


      • lut. minäkin
        Hokkus Pokkus kirjoitti:

        Siksikö myös Jukka Paarma lahjoitti luunpalan Teemu Sibbolle, Turun Tuomiokirkon kalmistoista, - sen joka sijoitettiin Helsinkiin katolisen katetraalin alttarille omaan säilytysrasiaansa antamaan lisävoimaa taikuudelle, jota siellä harjoitetaan?

        Ja taas niitä 1500-luvun vainajahenkiä. Kaikkien kristityiden pitäisi vieläkin tappaa toisiaan ja riehua kirveen kanssa sinun mielestäsi, Balttis. Menneistä läksyistä ei saa oppia mitään. Menneistä virheistä ei saa oppia mitään, vaan pitäisi jäädä junkuttamaan paikalleen tappamaan toisiamme.

        Muutenkin tuo sinun paikallaan junkuttamisesi on omituista. Olet siis "kristitty", iäkäs, vuosikausia "uskossa", mutta olet jäänyt junkuttamaan johonkin kohtaan, etkä oppinut yhtään mitään, omista virheistä (jopa ihan maallisetkin oppivat virheistään) tai siitä, miten seurustellaan muiden kristityiden kanssa.


    • historiallista

      "Eivätkö juuri luterilaiset tuomitsemiset olleet oleellinen osa historiaa..... myös juutalaisten kansanmurhan,......." Ja kaikista ihmeellisintä koko asiassa oli kun HERÄTYSKRISTILLISET asettuivat Hitlerin puolelle, miten se voi olla mahdollista Balltis ???????? Ollaanko samassa sopassa oltuna ???? Eikö ihminen voisi tehdä todella parannusta, etkö sitä näekään ? Mikä baltiksessa on niin erikoista, että on pokkaa vielä menneitä kaivella, jos elät armossa, silloin pitäs sinunkin antaa anteeksi muille, jotka Jeesusta ja Hänen tietään seuraavat ? Siis, " Antakaa anteeksi ,niin myös teillekin anteeksi annetaan... ellette anna anteeksi, ei teillekään anteeksi anneta" ! ! On Faktaa Jeesuksen julistusta.

    • Balttis valistaa...

      Kenelläkään ei ole maanpäällä oikeutta antaa anteeksi joukkotuhottujen ihmisten puolesta, ja siksi myös marttyyrien veri huutaa taivaassa tuomiota, joka on vielä tuleva: Ilm.6:9-11.

      Lisäksi yksikään Jumalasta syntynyt ei kykene osallistumaan ihmisten juokkotuhoamisiin, eli kulkemaan sitä pitkää ja veristä Kainin tietä, jota murhaajat kulkevat uskonnollisina murhaajina, - kirkkohistoriallisesti alkaen kirkkoisä Augustinuksesta, - jonka seuraaja augustinolaismunkki Luther osoitti myös olevansa. Katso perusteet: 1 Joh.5:7-13.

      • Totuutta myös

        Jokaisella meistä on esi.isiä jotka ovat vanhaan ja keskiaikaankin olleet murhamiehiä.


      • Ev. lut.

        Kaltaisesi uskovat olivat innokkaimpia keskitysleirien vartijoita ja heitä myös Hitler suosi. Ketkä vihaavat Jehovantodistajia ja homoja tänään niin kuin Hitler teki ja tapatti heitä? Sinä Balttis, ja muut kaltaisesi.


      • Kenelläkään ei ole maanpäällä oikeutta antaa anteeksi joukkotuhottujen ihmisten puolesta,
        Annetaan anteeksi Baltikselle


      • Syntyisin Jumalasta
        Totuutta myös kirjoitti:

        Jokaisella meistä on esi.isiä jotka ovat vanhaan ja keskiaikaankin olleet murhamiehiä.

        Kristityt ovat syntynee Jumalasta, ja siksi he eivät ole mitään murhaajia eivätkä kulje Kanin tietä kuten maailmankirkot.


      • Kyssä Lutikalle
        Ev. lut. kirjoitti:

        Kaltaisesi uskovat olivat innokkaimpia keskitysleirien vartijoita ja heitä myös Hitler suosi. Ketkä vihaavat Jehovantodistajia ja homoja tänään niin kuin Hitler teki ja tapatti heitä? Sinä Balttis, ja muut kaltaisesi.

        Luther ja katoliset pitivät huolen siitä että: väkeä keskitysleireihiin riitti, vai mitä.


    • et vakuuta

      Ev. lut.
      "Miksi balttiksen sallitaan kirjoittaa tänne."

      Samaa moni kyselee sinun suhteesi.

      • Höh!

        Taitaa mennä sinulla nyt ev. lutit sekaisin. Täällä kun kirjoittelee monta ev. lutia.


      • Ev.lutikat. leegio
        Höh! kirjoitti:

        Taitaa mennä sinulla nyt ev. lutit sekaisin. Täällä kun kirjoittelee monta ev. lutia.

        Meitä on monta.


      • 12 - 1
        Ev.lutikat. leegio kirjoitti:

        Meitä on monta.

        Itseasiassa olet aloittaja, koka tähän mennessä on käyttänyt ; Ev.lutikat. leegio, Höh!, Ev. lut, Lukija, lut. minäkin, eli kyseessä sama multinikki ja sama limanuljaska, ehkä sulla on jakautunut persoona, jota et itse huomaa.
        Sut on silti helppo tunnistaa.


    • körtti

      On totta että Balttiksen jutut ovat pelkkiä häirikköviestejä, mutta niin ovat myös esimerkiksi tt11, samoin tämä multinikki- trollihuutelija, pertsa yms. Ne kannattaa vain ohittaa ja jättää omaan arvoonsa. On täällä aina joskus ihan hyviäkin aloituksia ja kommentteja. Uskonliikkeissä on hyvin paljon sairaita ihmisiä. Terveemmät ihmiset yleensä karttavat kyseisiä porukoita

      • evl.

        Joskus tulee tosiaan mieleen , että uskonliikkeiden ihmiset ovat melkein poikkeuksetta ainakin neuroottisia.


      • lut. minäkin

        Niin Jumala on onneksi laittanutkin ne näyttämään niin sairailta, ettei sinne kukaan mene. Ainoa ongelma on, että he pitävät kovaa ääntä itsestään, ja käsittääkseni tämä on yleiskuva kristityistä.

        Nykyisenä vieraantuneena aikana ei olisi varaa pitää tällaisia esillä.

        Toivottavasti palstaa ei kovin moni lue.

        En yleensä heitä kommentoikaan, nyt sain kerta kaikkiaan tarpeekseni. Ei sairaiden ihmisten kanssa todellakaan kannata edes väitellä.


      • lut. minäkin
        lut. minäkin kirjoitti:

        Niin Jumala on onneksi laittanutkin ne näyttämään niin sairailta, ettei sinne kukaan mene. Ainoa ongelma on, että he pitävät kovaa ääntä itsestään, ja käsittääkseni tämä on yleiskuva kristityistä.

        Nykyisenä vieraantuneena aikana ei olisi varaa pitää tällaisia esillä.

        Toivottavasti palstaa ei kovin moni lue.

        En yleensä heitä kommentoikaan, nyt sain kerta kaikkiaan tarpeekseni. Ei sairaiden ihmisten kanssa todellakaan kannata edes väitellä.

        Ja sanokaa Irjallekin, että kun hänelle tällaiset sairaimmat kirjoittavat vihapostia, ettei sellaista lehdessä julkaise.

        Siellä on näitä joitakin sairaita yksilöitä seassa.


      • Mikä on sairasta
        lut. minäkin kirjoitti:

        Niin Jumala on onneksi laittanutkin ne näyttämään niin sairailta, ettei sinne kukaan mene. Ainoa ongelma on, että he pitävät kovaa ääntä itsestään, ja käsittääkseni tämä on yleiskuva kristityistä.

        Nykyisenä vieraantuneena aikana ei olisi varaa pitää tällaisia esillä.

        Toivottavasti palstaa ei kovin moni lue.

        En yleensä heitä kommentoikaan, nyt sain kerta kaikkiaan tarpeekseni. Ei sairaiden ihmisten kanssa todellakaan kannata edes väitellä.

        Onko mielestäsi fiksua ja tervettä mennä syömään kirkkoihin niiden alttareille taijottua Jeesuksen verta ja lihaa syntejä sovittavana ateriana?

        Entä onko fiksua ja tervettä antaa lapselleen kaste, jonka aseman historielliseksi puolustamiseksi on teurastettu kristittyjä?

        Entä se että kuuluu kirkkoon jonka käyttää tunnuksenaa uskontofasistisen joukkomurhaajan nimeä?


      • evl. kirjoitti:

        Joskus tulee tosiaan mieleen , että uskonliikkeiden ihmiset ovat melkein poikkeuksetta ainakin neuroottisia.

        evl.
        Joskus tulee tosiaan mieleen

        Niin tulee mutta sitten menee heti pois. On muutama pelokas ihminen joka täällä kirjoittelee ja 99.9 sadasta kuitenkin tulee itsensä kanssa kohtalaisen hyvin toimeen.

        On pelko siitä että joku huomaa epäilykseni ja sitten ärhennellään sille omalle kuvitelmalle. uskontoa tai uskomattomuuta


      • Mikä on sairasta kirjoitti:

        Onko mielestäsi fiksua ja tervettä mennä syömään kirkkoihin niiden alttareille taijottua Jeesuksen verta ja lihaa syntejä sovittavana ateriana?

        Entä onko fiksua ja tervettä antaa lapselleen kaste, jonka aseman historielliseksi puolustamiseksi on teurastettu kristittyjä?

        Entä se että kuuluu kirkkoon jonka käyttää tunnuksenaa uskontofasistisen joukkomurhaajan nimeä?

        Mikä on sairasta

        Tosiaan mikä on sairasta.

        Yleensä rituaalin alkuperä saattaa olla että tehdän joku tietty juttu siten kuin on jokus hyväksi havaittu ja sitten se on jäänyt tavaksi josta ei voi luopua.

        On "rituaali" että käytetään oikeanpuoleista likennetä. Itsestään selvää ettei tarvitse kenellekkään selittää mitä tarkoittaa oikeanpuoleinen liikenne.

        Eettisten rituaalien merkitystä voi miettiä vaikka lintujen soidinmenoissa. Ilmeisen tärkeitä rituaaleja niille

        Ehtoollisen merkitys on myös minusta siinä että tehdään joku juttu tietyssä mielentilassa yhdessä. Miten voi kukaan sanoa miten tuo yhdessä tekeminen vaikuttaa läsnäolevaan tai etäämmälle oikeesti?

        Tieteellinen tutkimus Turun yliopistossa oli että rannikon ruotsinkielisellä alueella on pitkäikäisempiä ihmisiä kuin muualla Suomessa.
        Yksi johtopätös mm. siellä on läheisempää hyvänoloista huolenpitoa naapureista kuin muualla maassa. Ja naapuri myös kokee sen sellaisena.
        On selvää että rakastavalla huolenpidolla saadaan elämänmyönteisempää hyvänolon ilmapiiriiä jolloin stressi ja hermopaineet verenpaine vähenevät jne...

        Itse en käy ehtoollisella mutta jokainen käyköön tarpeensa mukaan. Minulle riittää rakastava ajatus jokaiselle kävijälle.


      • Murha Mara
        lut. minäkin kirjoitti:

        Niin Jumala on onneksi laittanutkin ne näyttämään niin sairailta, ettei sinne kukaan mene. Ainoa ongelma on, että he pitävät kovaa ääntä itsestään, ja käsittääkseni tämä on yleiskuva kristityistä.

        Nykyisenä vieraantuneena aikana ei olisi varaa pitää tällaisia esillä.

        Toivottavasti palstaa ei kovin moni lue.

        En yleensä heitä kommentoikaan, nyt sain kerta kaikkiaan tarpeekseni. Ei sairaiden ihmisten kanssa todellakaan kannata edes väitellä.

        Lutheri oli niin sairas kuulemma että tapatti kaikki kanssaan erimieliset.


      • Penikat siplixs

        Lutherko oli teologikavereineen terve kuin pukki, kun päätti,että kristit täytyy tappaa, ja tietysti myös juutalaiset.


      • evl.
        hellin63 kirjoitti:

        evl.
        Joskus tulee tosiaan mieleen

        Niin tulee mutta sitten menee heti pois. On muutama pelokas ihminen joka täällä kirjoittelee ja 99.9 sadasta kuitenkin tulee itsensä kanssa kohtalaisen hyvin toimeen.

        On pelko siitä että joku huomaa epäilykseni ja sitten ärhennellään sille omalle kuvitelmalle. uskontoa tai uskomattomuuta

        Hellin. Tulkaamme , ainakin me , kohtalaisen hyvin toimeen itsemme kanssa!


    • kirkon palsta

      Omasta tahdostanne ilmeisesti täällä roikutte.

      • Hah, hah, haa!

        No, tämä tietyt tyypit kokevat että se on jumalan tahto:)


    • Balttiksella on Saunalahden mokkula. Mikäli Balttiksen kaikki jaetut Ip-osoitteet bannaa, niin kukaan Saunalahden käyttäjä ei pääse Suomi24-palstalle.

      • .......

        Ääliö. Tulit paljastaneesi että olet Suoli24 ylläpitoa. Vain ylläpito näkee ip:n.


      • Hackleber Hakkinen
        ....... kirjoitti:

        Ääliö. Tulit paljastaneesi että olet Suoli24 ylläpitoa. Vain ylläpito näkee ip:n.

        Ja myös ketterästi vaihtuvat, anonymos ip-eetkö?


      • ....... kirjoitti:

        Ääliö. Tulit paljastaneesi että olet Suoli24 ylläpitoa. Vain ylläpito näkee ip:n.

        Niinkö, Sherlock :D ...Balttis itse kertoi tuon, kun hänet tai joku muu saunalahden käyttäjä oli bannattu. Hän ei päässyt tänne silloin ja neuvoin miten uudelleen yhteyden ottamalla pääsee ohittamaan bannin.


      • Täyttä usvaa
        mave kirjoitti:

        Niinkö, Sherlock :D ...Balttis itse kertoi tuon, kun hänet tai joku muu saunalahden käyttäjä oli bannattu. Hän ei päässyt tänne silloin ja neuvoin miten uudelleen yhteyden ottamalla pääsee ohittamaan bannin.

        Mitään bannaja ei ole edes annettu, joten juttu on ihan shivaa.


      • Ariel Kafka
        Täyttä usvaa kirjoitti:

        Mitään bannaja ei ole edes annettu, joten juttu on ihan shivaa.

        Aivan niin ja Balttis on ilmeisesti kieroutunut narsisti, rajatilapersoonlallisuus, joka vain alkoholisoituneena sekä syrjäytyneenä etsii itselleen katkerana huomiota, kuvittelemalla, että hän olisi bannien arvonen kirjoittaja. Siksi hän myös on varmaan opiskellut kirkkohistoriaa ja puhuu kirkkojen rikoksista ihmisyyttä ja Jumalaakin vastaan. Onneksi hän on alkaunut käydä hiljaisuuden kappalissa jonka hän kokee suureksi vulvaksi, ja Manga Materin eli Askolan siunaamaksi äidinkohduksi, ja ryömii sinne kuin luterilainen takaisin kasteen armoon, huorausreissuilta palatessaan.


      • Kimurantti pattitila
        Ariel Kafka kirjoitti:

        Aivan niin ja Balttis on ilmeisesti kieroutunut narsisti, rajatilapersoonlallisuus, joka vain alkoholisoituneena sekä syrjäytyneenä etsii itselleen katkerana huomiota, kuvittelemalla, että hän olisi bannien arvonen kirjoittaja. Siksi hän myös on varmaan opiskellut kirkkohistoriaa ja puhuu kirkkojen rikoksista ihmisyyttä ja Jumalaakin vastaan. Onneksi hän on alkaunut käydä hiljaisuuden kappalissa jonka hän kokee suureksi vulvaksi, ja Manga Materin eli Askolan siunaamaksi äidinkohduksi, ja ryömii sinne kuin luterilainen takaisin kasteen armoon, huorausreissuilta palatessaan.

        Edes kuuluisan Espoolaisen rovastin, eli kappalaisen suorittamat rukoukset eli vaRovasti suoritettu eksorsimi, ei kyennyt puhdistamaan tätä Balttista joten mitäs jos kirkkoliskokous tai tuomiokapituli ryhtyisiä manaamaan hänestä ulos niitä kirkonriivaajia jota väittävät luterilaisten olevan historiallisesti jopa tappajalahko, kuten olemme saaneet kuullu sivustolla.


      • Täyttä usvaa kirjoitti:

        Mitään bannaja ei ole edes annettu, joten juttu on ihan shivaa.

        On niitä annettu. Vieläkään ei pääse kaikilla saunalahden Ip-osoitteilla Suomi24-palstalle.


      • Ihana Fantasti
        mave kirjoitti:

        On niitä annettu. Vieläkään ei pääse kaikilla saunalahden Ip-osoitteilla Suomi24-palstalle.

        Minäkin jouduin menneinä vuosina joskus sulkuun, etten päässyt S24 keskustelupalstoille.

        Onnistuin silloin selvittämään systeemiä liikaa, kuinka eitoivottu viesti poistetaan noin minuutissa ja siivosin rääviäisten suunsoittoa, niin että ne rupesivat valittamaan ylläpidolle ja luudan kanssa heiluvalle räpsähti banni.


      • Totuus esiin
        Ihana Fantasti kirjoitti:

        Minäkin jouduin menneinä vuosina joskus sulkuun, etten päässyt S24 keskustelupalstoille.

        Onnistuin silloin selvittämään systeemiä liikaa, kuinka eitoivottu viesti poistetaan noin minuutissa ja siivosin rääviäisten suunsoittoa, niin että ne rupesivat valittamaan ylläpidolle ja luudan kanssa heiluvalle räpsähti banni.

        Lutherin ja luterialaisten teologien, eli ent. katolisten pappien tekemistä vaatimuksista toisinajattelevien kristittyjen tappamiseksi, esivallan ja lakien avulla - ei voitane pitää "rääväsuisena" kielenkäyttänä, vaan tosiasioden julkistamisena, vai kuinka?


      • yurki1000
        mave kirjoitti:

        On niitä annettu. Vieläkään ei pääse kaikilla saunalahden Ip-osoitteilla Suomi24-palstalle.

        Uutinen vuodelta 2000: Elisa on mukana kehittämässä ihonalaista sirua.

        Bioraha

        http://www.jeesusonherra.se/pedon_merkki.htm

        Talous romutetaan, jotta voidaan siirtyä uuteen tsydeemiin.

        http://www.youtube.com/watch?v=JYTyluv4Gws
        http://www.youtube.com/results?search_query=Economic Collapse 2013&page=1

        Kuvan ja Sanan lista on parempi kuin Tiitisen lista :-D

        http://www.kuvajasana.fi/fi/tuotteet/?id=18&selProduct=2362&selGroup=27


      • Totuudella päihin
        Totuus esiin kirjoitti:

        Lutherin ja luterialaisten teologien, eli ent. katolisten pappien tekemistä vaatimuksista toisinajattelevien kristittyjen tappamiseksi, esivallan ja lakien avulla - ei voitane pitää "rääväsuisena" kielenkäyttänä, vaan tosiasioden julkistamisena, vai kuinka?

        Joka noin kirjoittaa, ei ole tajunnut siitä Lutherin suurenmoisesta löydöstä höyhenenkään vertaa, että ihminen pelastuu yksin armosta ilman omia töitä, vaan on edelleen lain täyttämisen tiellä ja pyrkii saavuttamaan pelastuksen itsevalitun kuuliaisuudenteon ja omavanhurskauden kasteen avulla.

        Lutherin löytämä armon vanhurskauden oppi saapui Suomeenkin ja ylläpiti täälläkin vuosisatojen ajan suurenmoista uskonrauhaa kirkon ja valtion yhteisvoimin.

        Nyt tänne on luikerellut niitä kärmeenrääpäleitä valtamerten takaa tekemään tuhotyötään ja suistamaan tätä maata ja kansaa tuhon syövereihin.


      • Anonyymi
        Ariel Kafka kirjoitti:

        Aivan niin ja Balttis on ilmeisesti kieroutunut narsisti, rajatilapersoonlallisuus, joka vain alkoholisoituneena sekä syrjäytyneenä etsii itselleen katkerana huomiota, kuvittelemalla, että hän olisi bannien arvonen kirjoittaja. Siksi hän myös on varmaan opiskellut kirkkohistoriaa ja puhuu kirkkojen rikoksista ihmisyyttä ja Jumalaakin vastaan. Onneksi hän on alkaunut käydä hiljaisuuden kappalissa jonka hän kokee suureksi vulvaksi, ja Manga Materin eli Askolan siunaamaksi äidinkohduksi, ja ryömii sinne kuin luterilainen takaisin kasteen armoon, huorausreissuilta palatessaan.

        Täyttä usvaa kirjoitti hyvin, mutta korjaukseksi ja täsmennykseksi tämä: kyseinen suuri vulva oli täynnä jonkinlaista haisevaa lutaa enkä pystynyt ryömimään sen sisälle, ja piru tietää että näin todellakin.


    • Mitä arvelet

      Oletatko kirkon yrttäneen bannata hänet?

    • yurki1000

      Huomaan täällä puhuttavan riivaajista. Eikös ne ole demoneja? Miten demoni voi saada ihmisen puolustamaan Raamattua? Käsittääkseni täällä parjataan Raamattuun luottavia ihmisiä.

      Markuksen evankeliumi:
      5:1 Ja he tulivat toiselle puolelle järveä gerasalaisten alueelle.
      5:2 Ja kohta kun hän lähti venheestä, tuli häntä vastaan haudoista mies, joka oli saastaisen hengen vallassa.
      5:3 Hän asusti haudoissa, eikä kukaan enää voinut häntä kahleillakaan sitoa;
      5:4 sillä hän oli monta kertaa ollut sidottuna jalkanuoriin ja kahleisiin, mutta oli särkenyt kahleet ja katkonut jalkanuorat, eikä kukaan kyennyt häntä hillitsemään.
      5:5 Ja hän oleskeli aina, yötä ja päivää, haudoissa ja vuorilla, huutaen ja runnellen itseään kivillä.
      5:6 Kun hän kaukaa näki Jeesuksen, juoksi hän ja kumartui maahan hänen eteensä
      5:7 ja huutaen suurella äänellä sanoi: "Mitä sinulla on minun kanssani tekemistä, Jeesus, Jumalan, Korkeimman, Poika? Minä vannotan sinua Jumalan kautta, älä vaivaa minua."
      5:8 Sillä hän oli sanomaisillaan sille: "Lähde ulos miehestä, sinä saastainen henki."
      5:9 Ja Jeesus kysyi siltä: "Mikä on nimesi?" Niin se sanoi hänelle: "Legio on minun nimeni, sillä meitä on monta."
      5:10 Ja se pyysi pyytämällä häntä, ettei hän lähettäisi niitä pois siitä seudusta.
      5:11 Niin siellä oli lähellä vuorta suuri sikalauma laitumella.
      5:12 Ja ne pyysivät häntä sanoen: "Lähetä meidät sikoihin, että menisimme niihin."
      5:13 Ja hän antoi niille luvan. Niin saastaiset henget lähtivät miehestä ja menivät sikoihin. Silloin lauma, noin kaksituhatta sikaa, syöksyi jyrkännettä alas järveen; ja ne hukkuivat järveen.

      Armo sai vastaanottaa armon.
      http://www.youtube.com/watch?v=HphPbsCE0Co
      http://www.youtube.com/results?search_query=scoan&page=1

      Tule Herra Jeesus!

      • yurki1000

    • yurki1000
      • yurki1000

        "Antakaa minun hallinnoida kansakunnan rahaa, niin en välitä ketkä laativat lakeja."

        http://lampuri.fi/esipuhe.htm

        1Tim. 6:10 Sillä rahan himo on kaiken pahan juuri; sitä haluten monet ovat eksyneet pois uskosta ja lävistäneet itsensä monella tuskalla.

        2Moos. 23:8 Äläkä ota lahjusta, sillä lahjus sokaisee näkevät ja vääristää syyttömien asiat.

        Sananl. 15:16 Parempi vähä Herran pelossa kuin paljot varat levottomuudessa.

        Matt. 26:15 ja sanoi: "Mitä tahdotte antaa minulle, niin minä saatan hänet teidän käsiinne?" Ja he maksoivat hänelle kolmekymmentä hopearahaa.

        http://lampuri.fi/images/kortit/kaavio2.jpg

        "Unelma"
        http://www.youtube.com/watch?v=ZPWH5TlbloU


      • yurki1000
        yurki1000 kirjoitti:

        "Antakaa minun hallinnoida kansakunnan rahaa, niin en välitä ketkä laativat lakeja."

        http://lampuri.fi/esipuhe.htm

        1Tim. 6:10 Sillä rahan himo on kaiken pahan juuri; sitä haluten monet ovat eksyneet pois uskosta ja lävistäneet itsensä monella tuskalla.

        2Moos. 23:8 Äläkä ota lahjusta, sillä lahjus sokaisee näkevät ja vääristää syyttömien asiat.

        Sananl. 15:16 Parempi vähä Herran pelossa kuin paljot varat levottomuudessa.

        Matt. 26:15 ja sanoi: "Mitä tahdotte antaa minulle, niin minä saatan hänet teidän käsiinne?" Ja he maksoivat hänelle kolmekymmentä hopearahaa.

        http://lampuri.fi/images/kortit/kaavio2.jpg

        "Unelma"
        http://www.youtube.com/watch?v=ZPWH5TlbloU

        Pyyntö

        Vaihtakaamme vastustus kiinnostukseen :-)
        http://www.youtube.com/watch?v=DzPhFMqQq38


    • agnus Dei

      Uusi bänni vain. ja jutut poistoon.

    • Mieti sitä

      Ei Balttista eli Baltasaria ole edes koskaan bannattu.

    • yurki1000

      Kristityille

      Pelastus tuli maailmaan Aabrahamin, Iisakin ja Jaakobin kautta. Olemme korviamme myöten velassa. Siunatkaamme Israelia niin paljon kuin suinkin kerkiämme. Siunaaja tulee siunatuksi.

      4Moos. 24:9 Se on kyyristynyt, se on laskeutunut maahan kuin leijona, niinkuin naarasleijona - kuka uskaltaa sitä häiritä? Siunattu olkoon, joka sinua siunaa, kirottu, joka sinua kiroaa!"

      Ellei Israelin jäännös tulisi puhdistautumaan kolmantena päivänä/vuosituhantena, se ei olisi puhdas seitsemäntenä päivänä/vuosituhantena. Eikä luomakunta saisi kauan kaivattua lepoansa.

      http://www.templemount.org/bigcow.GIF

      4.Moos:
      19:1 Ja Herra puhui Moosekselle ja Aaronille sanoen:
      19:2 "Tämä on lakimääräys, jonka Herra sääsi sanoen: Käske israelilaisia tuomaan sinulle ruskeanpunainen, virheetön hieho, jossa ei ole mitään vammaa ja jonka päälle iestä ei vielä ole pantu.
      19:3 Antakaa se pappi Eleasarin haltuun, ja vietäköön se leiristä ulos ja teurastettakoon hänen edessänsä.
      19:4 Sitten pappi Eleasar ottakoon sen verta sormeensa ja pirskoittakoon sen verta ilmestysmajan etupuolta kohti seitsemän kertaa.
      19:5 Ja hieho poltettakoon hänen nähtensä; nahkoinensa, lihoinensa ja verinensä ynnä rapoinensa se poltettakoon.
      19:6 Mutta pappi ottakoon setripuuta, isoppikorren ja helakanpunaista lankaa ja viskatkoon ne tuleen, missä hieho palaa.
      19:7 Sitten pappi pesköön vaatteensa ja pesköön ruumiinsa vedessä; sitten menköön leiriin. Mutta pappi olkoon saastainen iltaan asti.
      19:8 Sekin, joka hiehon poltti, pesköön vaatteensa vedessä ja pesköön ruumiinsa vedessä ja olkoon saastainen iltaan asti.
      19:9 Sitten joku, joka on puhdas, kootkoon hiehon tuhan ja pankoon sen talteen leirin ulkopuolelle puhtaaseen paikkaan. Ja säilytettäköön se israelilaisten seurakunnalle puhdistusvettä varten. Tämä on syntiuhri.
      19:10 Ja joka hiehon tuhan kokosi, pesköön vaatteensa ja olkoon saastainen iltaan asti. Tämä olkoon israelilaisille ja muukalaiselle, joka asuu heidän keskellänsä, ikuinen säädös.
      19:11 Joka koskee kuolleen ihmisen ruumiiseen, kenen hyvänsä, olkoon saastainen seitsemän päivää.
      19:12 Hän puhdistakoon itsensä tällä vedellä kolmantena ja seitsemäntenä päivänä, niin hän tulee puhtaaksi. Mutta jos hän ei puhdistaudu kolmantena ja seitsemäntenä päivänä, niin hän ei tule puhtaaksi.

      Hoo:
      2:18 Ja sinä päivänä minä teen heidän hyväksensä liiton metsän eläinten ja taivaan lintujen kanssa ja maan matelevaisten kanssa; ja jousen ja miekan ja sodan minä särjen maasta ja annan heidän asua turvassa.
      2:19 Ja minä kihlaan sinut itselleni ikiajoiksi, kihlaan sinut itselleni vanhurskaudella ja tuomiolla, armolla ja laupeudella,
      2:20 kihlaan sinut itselleni uskollisuudella, ja sinä olet tunteva Herran.
      2:21 Sinä päivänä minä kuulen, sanoo Herra, minä kuulen taivasta, ja se kuulee maata,
      2:22 ja maa kuulee jyviä, viiniä ja öljyä, ja nämä kuulevat Jisreeliä.
      2:23 Ja minä kylvän hänet itselleni tähän maahan, minä armahdan Loo-Ruhamaa ja sanon Loo-Ammille: 'Sinä olet minun kansani'; ja hän vastaa: 'Minun Jumalani.'"

      Olemme täysin Jumalan armovalinnan varassa. Hän valitsi Jaakobin/Israelin. Hän rakastaa Israelia mustasukkaisesti.

      Hes 39:25 Sentähden, näin sanoo Herra, Herra: Nyt minä käännän Jaakobin kohtalon ja armahdan kaikkea Israelin heimoa ja kiivailen pyhän nimeni puolesta.

      Sak 1:14 Ja enkeli, joka puhutteli minua, sanoi minulle: "Saarnaa ja sano: Näin sanoo Herra Sebaot: Minä kiivailen Jerusalemin ja Siionin puolesta suurella kiivaudella.

      http://www.evl.fi/raamattu/1933,38/Laul.l.4.html

      Kuka menee taivaaseen?
      http://www.youtube.com/watch?v=1ULcID6FYAY

      Punaisia hiehoja hankitaan pesoa varten.

      - In 1994 Clyde phoned and invited JoAnn and me to come and meet Rabbi Richman, a man many U.S. citizens now know because of his visit to their churches. On November 10, 1994, this orthodox rabbi laid his hands on Clyde's perfect red heifers. This was the first time in over two thousand years a rabbi had touched such a cow. It was a historical event. Now, a new, non-profit corporation, Canaan Land Restoration of Israel, Inc., with Clyde Lott as president will ship plane loads of red cattle to Israel, 140 heifers per load. The first shipment is scheduled for August 1998. Because of this many Christian people are going to be blessed, blessed by giving red heifers to this restoration program. God said to Abram (Abraham), I will bless those that bless thee, and curse him that curseth thee: and in thee shall all the families of the earth be blessed (Gen. 12:3). We know that Jesus, by His mother's lineage, was an offspring of Abraham. Therefore, the promised blessing is still in force. This is why Christians can bless the offspring of Abraham, Isaac and Jacob and in turn be blessed by God.

      http://www.templemount.org/heifer.html

      • yurki1000
        yurki1000 kirjoitti:

        Lisäys

        http://jarmo10.org/sakuva.jpg
        http://jarmo10.org/vak.jpg
        http://jarmo10.org/jouni.htm
        http://jarmo10.org/ep.jpg
        http://fkf.net/Kadonneet/index.html#profeetallinen
        http://evotuhat.files.wordpress.com/2013/02/savior.jpg
        http://jarmo10.org/kartat.htm

        Vielä

        Tempaus voi tapahtua tänään. Olemme siirtyneet kolmanteen ja seitsemänteen päivään.

        Ekan Adamin luomisesta on 6000v. Tokan Adamin syntymästä on 2000v.
        http://www.youtube.com/watch?v=03vhhbdwH6E


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      69
      1285
    2. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      106
      1207
    3. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      113
      1135
    4. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      73
      1070
    5. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      52
      821
    6. IS viikonloppu 18-19.5.2024.

      Laatija Toni Pitkälä on itse laatinut ja kuvittanut 3- arvoista ristikkonsa. Nihkeästi tuntuu löytyvän ensimmäisiä var
      Sanaristikot
      74
      736
    7. Oliko vähä sometettu taas vai?

      Tuli aiva liika nopiaa traktorin perä vastahan. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/2b3857b3-f2c6-424e-8051-506c7525223a
      Kauhava
      9
      682
    8. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      41
      661
    9. Kristityn megahyökkäys idän palstoilla on kauhistuttava

      Terroristikristityn megahyökkäys joka puolella on kauhistuttava, hänen viesteissään on järjetön määrä vihaa. Hän on idän
      Idän uskonnot
      355
      650
    10. S on minun etunimen kolmas kirjain.

      Mikä sinun etunimen kolmas kirjain on?
      Ikävä
      53
      646
    Aihe