Minulla on Mac pöytäkone (3v) ja siinä Airport mikä tekee langattoman verkon. Kaksi tablettiani (Ipad ja Samsung) yhdistyvät siihen ilman ongelmia eikä salasanaakaan tarvitse laittaa.
Mutta nyt kun ostin Acerin kannettavan niin se ei yhdistäkään langattomaan verkkoon. Verkko kyllä on päällä ja näkyy available koneella, mutta kun klikkaa yhdistä niin kysyy salasanaa jonka laitan (se on varmasti oikein) niin vastaus: cannot connect to network. Missä vika?
Verkko toimii DNA:n kaapeliverkossa eikä muilla koneilla ole ollut mitään ongelmia. Verkon nimen kohdalla näkyy suojaus WPASK ja 802n ja jotain ja jos oikein ymmärsin niin tuo 802n reitittimessä on se uusin ja koneen pitäisi yhdistyä verkkoon mutta kun ei....pls tietääkö joku mitä tehdä. Vai menikö rahat kankkulan kaivoon?
Tietsikka ei yhdistä langattomaan verkkoon,miksi?
5
253
Vastaukset
Eli siis oletko tallentanut tuon verkon noihin muihin laitteisiin koska ne eivät kysy salasanaa?
Mistä konemallista on kyse?- neuvotON
Acer Aspire V5-431/471. En ole mitenkään tallentanut verkkoa Ipadiin enkä Samsungin tablettiin, yhdistyy silti verkkoon autoaattisesti aina, kun avaan ne. Asensin joku aika sitten DNA:n kaapelimodeein tai siis se asensin itse itsensä kun laitoin piuhat kiinni ja salasanahan on siinä. Olisko itse siinä tallentanut jotenkin itsensä. Minä en tehnyt mitään, pari tuntia kesti ja sitten pääsi verkkoon taas joka laitteella. Kyseessä siis suojattu verkko WPA2 personal. Voisikohan olla jostain ajurista kiinni, että tuossa Airportissa olisi joku vanhempi ajuri eikä uusi kone ymmärrä sitä....en tiedä tuli vaan jostain kekustelusta mieleen.
- varmuuden vuoksi
Minä loisin uuden verkon sillä Acerilla, siis reititimen resetointi ensin ja piuha seinässä.
Minulla ainakin iPad kysyi salasanan ja muutaman kerran piti naputtaa sekin vaikka varmasti meni oikein eka kerrallakin. Käytössä MacBook, iPad ja Hewlett Pacard.
Saattaa olla että olet kuitenkin yhdistyneenä suojaamattomaan verkkoon.
Silloin wlan verkkosi täytyy olla avoin. Jos se olisi suojattu niin salasanan joutuisi antamaan myös muille wlan laitteille jos ne yhdistää tuohon verkkoon ensimmäistä kertaa.
- se siitä
Kaksi tablettiani (Ipad ja Samsung) yhdistyvät siihen ilman ongelmia eikä salasanaakaan tarvitse laittaa.
mutta kun klikkaa yhdistä niin kysyy salasanaa jonka laitan (se on varmasti oikein)
Niin, onko sulla salasanaa vai ei ? Etkö tiedä ?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 174366
Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin1842499Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja731627Onko muita oman polkunsa kulkijoita
Jotka ei oikein pärjää kenenkään kanssa eli on niin omat ajatukset ja omat mielenkiinnon kohteet yms. On tavallaan sella251300Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o641187- 113928
Toivoisin etten jännittäisi
niin kauheasti. Hassua tässä on se, että en varmaan olisi niin ihastunut sinuun, jos et olisi niin älykäs, ja henkisesti42922- 171904
Junan kylkeen autolla
Miten helevetissä voi ajaa auton junan kylkeen?? Puhelinta hivelöity kenties!!? Koirat vielä kyydissä on käsittämätöntä75894Oletko päättänyt
Jo varmasti että ensi vuonna keräät rohkeutesi ja sanot tunteesi vai et? Sitä odottaessa ja toivoessa72830