Tietsikka ei yhdistä langattomaan verkkoon,miksi?

neuvotON

Minulla on Mac pöytäkone (3v) ja siinä Airport mikä tekee langattoman verkon. Kaksi tablettiani (Ipad ja Samsung) yhdistyvät siihen ilman ongelmia eikä salasanaakaan tarvitse laittaa.

Mutta nyt kun ostin Acerin kannettavan niin se ei yhdistäkään langattomaan verkkoon. Verkko kyllä on päällä ja näkyy available koneella, mutta kun klikkaa yhdistä niin kysyy salasanaa jonka laitan (se on varmasti oikein) niin vastaus: cannot connect to network. Missä vika?

Verkko toimii DNA:n kaapeliverkossa eikä muilla koneilla ole ollut mitään ongelmia. Verkon nimen kohdalla näkyy suojaus WPASK ja 802n ja jotain ja jos oikein ymmärsin niin tuo 802n reitittimessä on se uusin ja koneen pitäisi yhdistyä verkkoon mutta kun ei....pls tietääkö joku mitä tehdä. Vai menikö rahat kankkulan kaivoon?

5

275

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Eli siis oletko tallentanut tuon verkon noihin muihin laitteisiin koska ne eivät kysy salasanaa?

Mistä konemallista on kyse?

• neuvotON

Acer Aspire V5-431/471. En ole mitenkään tallentanut verkkoa Ipadiin enkä Samsungin tablettiin, yhdistyy silti verkkoon autoaattisesti aina, kun avaan ne. Asensin joku aika sitten DNA:n kaapelimodeein tai siis se asensin itse itsensä kun laitoin piuhat kiinni ja salasanahan on siinä. Olisko itse siinä tallentanut jotenkin itsensä. Minä en tehnyt mitään, pari tuntia kesti ja sitten pääsi verkkoon taas joka laitteella. Kyseessä siis suojattu verkko WPA2 personal. Voisikohan olla jostain ajurista kiinni, että tuossa Airportissa olisi joku vanhempi ajuri eikä uusi kone ymmärrä sitä....en tiedä tuli vaan jostain kekustelusta mieleen.

• varmuuden vuoksi

Minä loisin uuden verkon sillä Acerilla, siis reititimen resetointi ensin ja piuha seinässä.
        Minulla ainakin iPad kysyi salasanan ja muutaman kerran piti naputtaa sekin vaikka varmasti meni oikein eka kerrallakin. Käytössä MacBook, iPad ja Hewlett Pacard.

Saattaa olla että olet kuitenkin yhdistyneenä suojaamattomaan verkkoon.

• Silloin wlan verkkosi täytyy olla avoin. Jos se olisi suojattu niin salasanan joutuisi antamaan myös muille wlan laitteille jos ne yhdistää tuohon verkkoon ensimmäistä kertaa.

• se siitä

Kaksi tablettiani (Ipad ja Samsung) yhdistyvät siihen ilman ongelmia eikä salasanaakaan tarvitse laittaa.

mutta kun klikkaa yhdistä niin kysyy salasanaa jonka laitan (se on varmasti oikein)

Niin, onko sulla salasanaa vai ei ? Etkö tiedä ?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Marja sulkee liikkeen

Nyt lähtee kylän ainoa kello ja kultaliike ja kenkäkauppa
      Oulainen
      27
      5363
    2. Oulaisten vaalit ovat hyvä alku, mutta lisää toimenpiteitä tarvitaan.

Oulaisten vaalit ovat hyvä alku. Puolueväristä riippumatta hallituksen rikollisuutta torjuvat toimenpiteet tehoavat ja r
      Oulainen
      3
      4697
    3. Pääsiäisen terveiset kaivatullesi

kaivatullesi tähän alas 💕💕
      Ikävä
      156
      1762
    4. Olen rakastunut sinuun mies edelleen

Meidän yhteys on jossain ihan muualla kuin netissä, muistetaan se. Kaunista päivää sinulle 😍
      Ikävä
      155
      1466
    5. Sun ajatttelu tuo vaan julmuutta mut kukaan muu nainen ei voi korvaa sua

Mut sun ajattelu saa mut itsetuhoseks ja uhmaan lakiakin😭😭💀 Se väärinymmärryksen määrä on käsittämätöntä. Helpottais
      Ikävä
      13
      1297
    6. Kyläyhdistyksen tuho, kiitos sääntöukon

Hyrynsalmen kyläyhdistyksen yleinen keskustelutilaisuus ja ylimääräinen kokous alkoi hyvin. Siellähän keskusteltiin oike
      Hyrynsalmi
      23
      1144
    7. Oletko loukannut

Oletko loukannut tarkoituksella kaivattuasi?
      Ikävä
      93
      1114
    8. En vittujakaan enää välitä sinusta nainen

Toivottavasti en näe sinua enää koskaan. Jos näen, niin en ole näkevinäni. Et merkitse minulle enää mitään.
      Ikävä
      70
      1023
    9. viekää miehet naiset kunnon treffeille

Ja käyttäytykää hyvin. Niin tehdään vaikutus. Miehen kuuluu tarjota naiselle.
      Ikävä
      210
      1013
    10. Milloin se sitten

On? Se oikea hetki kun kerrot sille naiselle mitä tunnet häntä kohtaan?
      Ikävä
      37
      849
    Aihe