oli tosi hankalaa eilen. Olen niitä ihmisiä, jotka menevät lääkäriin vasta kun on aivan pakko. Täti siellä ajanvarauksessa pitkän odotuksen jälkeen vastasi ja kerrottuani asian niin totesi erittäin epämiellyttävällä äänensävyllä, ettei tänään enää anneta aikoja kun on hirveä kiire ja potilaita paljon. Soitin sitten sairaanhoitajalle ja selitin asian, että sopisiko mitenkään, että katsoisit ja hyvinhän se kävi hänelle. Menin alkuillasta ja olin varautunut, etten heti pääse kotiin. Yllätys silloin alkuillasta oli melkoinen odotushuoneessa, koska siellä oli vain yksi henkilö odottamassa lääkäriin pääsyä. Sian avun ystävälliseltä sairaanhoitajalta ja kipu helpotti hyvinkin nopeasti saatuani vaivaan lääkettä. Se, miten minua kohdeltiin ajanvarauksessa oli ala-arvoista käytöstä. Olen tämän vuoden aikana joutunut käymään jos jonkinlaisessa lääkärissä, eikä kertaakaan ole minua kohdeltu noin. Toivonkin, että opastus puhetaidon ilmaisuun olisi suotavaa. En kuulemma ollut ainoa, joka sai saman "tiedotteen".
Pääsy terveyskeskukseen
76
2112
Vastaukset
- kipuilija
Jouduin minäkin kuuntelemaan saman litanian että "on paljon potilaita ja vähän lääkäreitä mutta jos pärjäät sen kipusi kanssa niin hyvä olisi"? Kyllähän se potuttaa kun ei tiedä onko kyse vakavammasta sairaudesta kun on kipuja, mutta aika näyttää! Ja luulempa että jos vakavampaa löytyy jossain vaiheessa sanotaan sitten, "mikset tullut aiemmin lääkäriin"!
- Toimiiko Lieksassa
Vaan jos yksityistettäisiin terveyspalveluja niin kuin Soini teki Espoossa. Jonoista päästiin ja palvelukin parani.
Suomessa on lainsäädäntö potilaan oikeudet.
Teillä on mahdollisuus tehdä hoitomuistutus hoitolaitokselle tai kantelun terveydenhoitoa valvovalle viranomaiselle.
Terveyskeskuksessa ja muissa hoitolaitoksissa on oltava potilasasiamies ja tiedot löytyväöt kaupungin sivustolta sekä terveyskeskuksen ilmoitustaululta.
Valitettavasti tuo potilas ja sosiaaliasiamies on Joensuussa.
Potilaalla on oikeus hyvään hoitoon ja kohteluun ja hoito on järjestettävä niin, ettei se loukkaa potilaan ihmisarvoa vakaumusta tai yksityisyyttä.
Jonottamaan joutuvalle ilmoitetaan odottamisen syy ja arvioitu kesto.
Lain mukaan kiireelliseen hoitoon pitää päästä nopeasti ja kiireettömään hoitoon pääsemisestä todetaan että yhteys terveyskeskukseen on saatava välittömästi,( tiedän että tuossa puhelin asiassa on ollut ongelmia) ja potilaan hoidon tarve on arvioitava kolmen päivän kuluessa yhteydenotosta hoidon tarve voidaan jopa arvioida puhelimessa ja sen voi tehdä muukin kuin lääkäri eli terveydenhuollon ammattihenkilö jos potilaan tilanne vaatii käyntiä terveyskeskuksessa sinne on päästävä kolmessa päivässä.
Olette kuitenkin saanut avun tulevaisuutta ajatellen olisi viisasta toimia ohjeiden mukaan toivottavasti asiat tulee kuntoon kohdaltanne MK varajäsen- sairasvääns
Näin on käynyt usealle. Eräs rouva (kertoi itse) monta vuotta sitten oli soittanut ja soittanut ajanvaraukseen päästäkseen lääkäriin. Lopulta kyllästyi ja lähti terveyskeskukseen. Ikkunan takana huomasi kahden työntekijän juttelevan keskenään ja päätti soittaa. Ei vastattu.Meni sisään ja selitys oli, kaukea kiire. Rouva oli sitten kertonut, että kyllähän se kiire näky olevan kova kun ulkopuolelta katsoi. Sairaanhoitajille minultakin iso kiitos. Ovat valveutuneita ja ystävällisiä ja saanut heiltä hyvää hoitoa kun tarvetta on ollut, vaikka heillä oikeasti välillä kiire niin kertaakaan en ole kuullut heidän kiristävän ääntä. Ovat kohdelleet asiallisesti ja hyvin. Nyt ilmojen kylmetessä olen huomannut ilmiön joutuessani käymään siellä, että paikalliset veivarit oleilevat siellä ja juovat avoimesti oven vieressä "tupakkapaikalla" mitä lienee, mutta ei ainakaan ruokakaupasta sitä juomaa saa. Minusta nähköön istukoon, mutta jotenkin korni näky terveyskeskuksen edessä ryypätä kännissä. Onhan siinä tietenkin etuja kun vessahätä iskee niin pääsee lämpimään vessaan kuseskelemaan pitkin poikin ja levittämään kaikenmaailman pöpöt. Eikös kaupunki, kun niin hyvää huolta heistä pitää, hankkisivat penkinlämmittimet puistoihin ja siirtovessoja, vaikka tuohon lidlin lähelle puistoon. Samoten muskotin eteen. Nyt lähti asia lapasesta toiseen, mutta mitäs sitä tosiasioita piilottamaan.
- sama kaava aina
Do diin. Nythän se alkoi tuo teeekoon haukkuminen kuten ennustinkin. Viimeviikolla oli kunnan johtavat ja loppuviikosta sitten onkin Kelan vuoro.
Ensin haukut ja sitten tuo lainlukeminen. Montakohan sataa samanlaista haukkuketjua sitä onkaan tullut- doktor mengele
Daidaa olla kyseessä nimimerkki Dohtori Heti kirjoitustyylistä päätellen, se joka kiisteli yhdessä alavuuden martan kanssa jonkun tyypin kanssa mutta häviölle jäitte, hahah! Tarkoitan nm. "sama kaava aina".
- tulitikkutyttö
Ei tuo ole haukkumista vaan tosiasioiden kertomista. Pitäiskö olla aina turpa kiinni ja mitäs sitä nyt pienistä. Prkl, voi olla kyse vakavammastakin asiasta, jos potilas ei osaa kertoa kuin lääkäri, mikä vaivaa. Ihminen kyllä tuntee jos joku on pahasti vinossa. Siinä on turha änkyttää kenenkään, ettet tarvii lääkäriä. Eriasia on nää, jotka soittavat tyyliin ampparin kun näppylä nousee naamaan tai kynsi katkeaa.
- sinkomies hehehh
niin ja tuo tulitikkutyttökin kuuluu tyuohon rakutukseen ihan niinku sinkomies
- tera peutti
Toivottavasti koneinsinöörit pääsevät jonossa edelle. Ettei mene työaikaa hukkaan.
- hihii
Hyvä juttu koneinsinöörit sain hyvät naurut
- Anonyymi00059
2015 turvapaikkaryntäyksen mahdollista hintaa ääneen kyselleille suvakkitäti kertoi että kyllä meillä varaa on ja pelkkää hyöyä saadaan kun tulijoissa on paljon lääkäreitä ja insinöörejä. Saattoi olla mutta arabiankielisinä eikä silloin taida kohtaanto toteutua. Toisaalta suattoipi olla ettei ullunnakkaa.
Kirjoitin vaihtoehdon miten yleesä voidaan toimia se olisi hyvä asia.
On kuitenkin niin, että mielipiteen voi esittää mutta tuntea myös vastuu mitä esittää.
Kuten huomasit niin asian pyrin tuomaan asiallisesti ja niistä voinen viedä viestiä myös jos tilanne tulee eteen keskustelemalla hallinnon ja päättäjien kanssa kuten ennenkin MK- terveysmennyt
Vuoden olen yrittänyt aikaa lääkäriin. En siis päivystykseen (tosin sielläkin olen välillä käynyt tämän vaivani takia,vuosi kun on pitkä aika.) Maanantai aamuna soitan, aikaa kun ne kuulema silloin jaetaan. Joskus olen päässyt läpi n.klo 8.10 ja vastaus on, ikävä kyllä tämän viikon ajat on mennyt. Soita ensi maanantaina uudelleen. Näin, on mennyt vuosi. Voiko joku kertoa,kuinka nappaa?
- Outo systeemi
Siis eikä Lieksassa anneta aikoja kuin viikoksi kerrallaan? Onko siellä niin paha lääkäripula, koska siitä sen täytyy johtua. Etelämmässä saa kyllä kiireettömän ajan milloin muutaman viikon milloin kuukauden päähän.
- toi on
Kannatta mennä Villukseen pääsee heti ja saa hyvää palvelua.
- tulitikkutyttö
Menet sinne paikanpäälle ja vaadit, et pyydä aikaa lääkäriin. Ilmiö on käynyt kohdalleni myös. Jos jatkuu pyydät kirjallisena kaikki heidän sanomansa ja perusteluineen. Voit soittaa myös terveyskeskuksen ylemmälle taholle. Jouduin viime vuonna käymään yksityisellä kun aikaa en saanut. Sanottiin, että silloin ja silloin ja kun soitin niin taas sama juttu.Rahaa paloi yksityisellä, mutta sain asianmukaisen hoidon. Jokaiselle ihmiselle täytyy löytyä aika tutkimuksiin ja sitä myöten hoito. Olet todelllinen sissi kun olet noin kauan kestänyt.
Näyttää siis siltä, että kupla alkaa puhjeta ja minulle on siis kerrottu jopa vastauksena aivan muuta? muunneltua totuutta MK
- Rikkinäinen
Minä voin henkilökohtasesti sanoa että täysin perseestä koko laitos ja henkilökunta.. Minulla on reuma ja silloin siihen ei ollut löydetty vielä sopivaa lääkitystä=Semmoista että pystyy elämään jopa normaalia elämää välillä. Mulla ois tuhat tarinaa mutta kerron teille yhdestä. Niinkuin aina ennenkin kivut meni mulla sietämättömäksi ja siitä syystä olin valvonut monta vuorokautta, niinpä ilalla kaverit vei minut tk koska päivällä se oli täysi ja ilalla oli 3 tai 4 henkilöä siellä Silloin ei ollut tätä systeemiä elettiin 90-lukua. Siellä oli eräs sairaanhoitaja joka ei uskonut että mulla on reuma tai ei halunut uskoa. Taisi olla työvuorossa koska lääkäri tuli jossain vaiheessa sanomaan sinne käytävälle , Mikä sinua vaivaa, kerroin mikä vaivaa. Lääkäri totesi siihen että tule huomenna , koska ny ei voida kuvata enää niveliäsi. Se on ollut ainut kerta kun kipujen takia olisi niveelet haluttu kuvata. Noin kokemuksesta voin sanoa että lääkärit näkee jo silmämääräisesti onko turvotusta nivelissä jne..? Tätä oli minun kohtelu silloin, niinpä kerran reumakontrollissa käydessäni Joensuussa kerroin lääkärille esimerkkiä kohtelustani. Hän sanoi soita aina tänne kun siltä tuntuu..!
- Voivoi sääli
Mikähän siinä on kun te ette saa aikoja lääkarille terkkariin, mutta minulla ei ole ollut siinä mitään ongelmaa hoikotvaseen (siis pitkään aikaan)?
- outoo on
Voivoi sääli kirjoitti:
Mikähän siinä on kun te ette saa aikoja lääkarille terkkariin, mutta minulla ei ole ollut siinä mitään ongelmaa hoikotvaseen (siis pitkään aikaan)?
Juu tätä samaa ihmettelen minäkin. Syyskesästä hajotin jalkani ja pääsin parin tunnin sisään lääkäriin, siitä röntgeniin ja lääkäri vielä kattoi kuvatkin samalla. Lääkäri määräsi kipulääkkeet ja hoitaja laitto siteen. Palvelu oli ihan ok. Ei nyt ruusun terälehtiä jalkoihin levitetty mut asiallista ja nopeaa kuitenkin. Tosin sai jonottaa puhelimessa jotain 5 minuuttia aikaa varatessa.
- outoo on
outoo on kirjoitti:
Juu tätä samaa ihmettelen minäkin. Syyskesästä hajotin jalkani ja pääsin parin tunnin sisään lääkäriin, siitä röntgeniin ja lääkäri vielä kattoi kuvatkin samalla. Lääkäri määräsi kipulääkkeet ja hoitaja laitto siteen. Palvelu oli ihan ok. Ei nyt ruusun terälehtiä jalkoihin levitetty mut asiallista ja nopeaa kuitenkin. Tosin sai jonottaa puhelimessa jotain 5 minuuttia aikaa varatessa.
Siis päivystyksessä kävin ajanvarauksella.
- veemäinen asiakas
Mahtaa johtuu pärsäkertoimesta tuo aloitus. Jos joka paikassa turpaasa soittaa, eikä osaa edes alkeellisia käytöstapoja, niin tyhjäpä siinä on odottaakaan asiallista asiakaspalvelua.
Omakohtaisesti kun on aihetta ollut terkkariin, sinne on myös päässyt. - iloa elämään ja naam
On se suuri riski kun neuvonnassa seulotaan kuka tarvitsee lääkäriä ja kuka ei. Mitä ammatilaisia he mukamas ovat;muutakun tosi ynseitä jotkut ei sovi siihen hommaan ollenkaan.
- tyytyväinen
Hyvin toimii lääkäri palvelut Lieksassa. Maantaina 4.11. soitin ajan-varaukseen ja sain ajan lääkärille keskiviikkona 6.11 klo.17,30 Muutoinkin on vain hyvää sanottavaa kohdaltani, asioidessani terveyskeskuksessa.
- verenpaine nousi
Niin tässähän aloittaja eli minä en arvostellut lääkäreitä, enkä sairaanhoitajia vaan nimenomaan ajanvarauksessa olevaa henkilöä, joka näkemättä, suurinpiirtein kuuntelematta eväsi pääsyn lääkärin vastaanotolle eikä kuunnellut asiaani vaan jänkkäsi kiirettä ja onhan se ruuhka kun yksi henkilö siellä oli. Ihmisellä voi olla oikea hätä, mutta ei osaa ilmaista asiaa tai kerkiä kun ei saa suunvuoroa vaan puhutaan päälle. Kuten totesin, sain vaivaani hoitoa sairaanhoitajalta. Siitä kiitos hänelle.
- Höpöhöpötöpö
Käyttäydy asiallisesti äläkä kiukkuile ja uhoa, aläkä ainakaan uhkaile.
Kysy neuvoa ja ota rauhallisesti niin asiat sujuu.
Sinulle tuo voi olla vierasta, mutta jos sinulla on tarve päästä aina kaikkialle heti niin sinun pitää mennä yksityiselle.
Sinnekin on tosin jonoa.
Sorry!
Koetahan pärjätä edes ittes kanssa. - Raaka Reiska
Höpöhöpötöpö kirjoitti:
Sinulle tuo voi olla vierasta, mutta jos sinulla on tarve päästä aina kaikkialle heti niin sinun pitää mennä yksityiselle.
Sinnekin on tosin jonoa.
Sorry!
Koetahan pärjätä edes ittes kanssa.Just joo kaivappa persettä kun muuta et osaa.. Minun ainut keino on uhkailu jos muuten kauniisti pyytämällä ei toivottua asiaa saa hoidettuu..! Stna Läsyttäjä sulle vielä joku näyttää höpöti höpötit..! Meeppä sanoo jollekkin potilaalle että älä uhoo jos sitä on kohdeltu veemäisesti..! vitt..n noi läsytäjät ,mulla on oikeus saada asiallista palveluu. Kyllä vit..taa kun itse joutuu kaverin tukeen nojaamaan että pääsis sinne ja terveet painaa ohi ovelle ja yksi vaan lässyttää ettei ole aikoja..? Milloin vahinko on ennakkoilmoituksen antanut onnetomuudesta..? Nähtävästiu nää läsyttäjt saa sellaisen ilmoituksen tai sitten ihmiset on pantu useempaan jonoon kuin mamut ja valkoiset varmaan löytyy vielä köyhät valkoiset ja juopot..!
Höpöhöpötöpö kirjoitti:
Sinnekin on tosin jonoa.
Sorry!
Koetahan pärjätä edes ittes kanssa.Luut että se olen mk nyt on myös toisilla asiaa KÖ KÖ
Höpöhöpötöpö kirjoitti:
Sinnekin on tosin jonoa.
Sorry!
Koetahan pärjätä edes ittes kanssa.Asenteesi on työntekijänä väärä potilaalla on oikeus hyvään hoitoon ja kohteluun ja sen olen aikaisemmin todennut sinulle kö kö tarvetta on hieman tutkia asiaa MK
markkukorpinen kirjoitti:
Asenteesi on työntekijänä väärä potilaalla on oikeus hyvään hoitoon ja kohteluun ja sen olen aikaisemmin todennut sinulle kö kö tarvetta on hieman tutkia asiaa MK
asia oli höpöti höpötille
- Sjhg5j
markkukorpinen kirjoitti:
asia oli höpöti höpötille
Okei..
Jatkakaa olkaa hyvä
- sairasvääns
Eihän tuos ole mitää keskustelemista. Samaa kohtelua saa ajanvarauksesta. Tympii niin p erkeleesti kun aina joku sössö tulee väliin ja alkaa ns vääntää naamaansa. Huomasittekos, ei ollu yhtään m.k kirjoitusta ja täällä alkoi urputus eli kannattaa miettiä mitä näppäimiä sitä painelee. Ensin tulee mamuteksitit ja sössöttäjät. Ei yhtäkään ketjua, että voisi keskustella VAPAASTI ilman näitä - - -.
- Vuosia ilman hoitoa
Lieksan Terveyskeskuksen tilanne on niin huono, jotta useista sairauksista huolimatta en saa minkäänlaista hoitoa (sydän- ja sepelvaltimotauti, sydämen vajaatoiminta, nivelreuma ym.).
Olen ollut ilman sairaanhoitoa jo useita vuosia, lääkäripulan vuoksi kukaan ei ota vastuuta Lieksan Terveyskeskuksen potilaista.
Valitusprosesseihinkaan ei täällä kenenkään kannata ryhtyä, siitä saa vain häirikön leiman, on koetettava selvitä omin päin päivä kerrallaan.- Kyynisyys kukoistaa
Viranomaistoiminta on nykyään hyvin vastuutonta, kansalaisten perusoikeudet eivät toteudu, kyynisyys kukoistaa.
- vuosi on lyhyt aika
Osuit naulan kantaan ; ) Siinähän se on koko karmeudesssaan Lieksan kuvio.. Johtajat tilaa konsultteja väistääkseen vastuunsa ja nähtävästi lääkäripalvelut siirtyy poppamiehille terveyskeskuksesa.. Sinällään hyvä sillä poppamies kuitenkin katsoo potilaan eikä välissä ole muuria nimeltään ajanvaraus typerät hoitajat..! Kyllähän tuossa mitä mainitset ei enää jaksa välittää mistään mitään.. Mutta niillä on vastuu tasapuolisesti hoitaa KAIKKIA potilaita ja jos ammattitaito ei riitä Joensuu on 100km päässä..! Tosin se tuo kuluja ja sinä mitataan työmiehen ja johtajan arvo sen jälkeen vielä mustan ja valkoisen arvo. Eli kanattaako lähettää Koensuuhun kun siitä tulee kuluja..
- Ierikka Hirvi
Menet päivystykseen ja sanot, että tuosta Saimaa-askin kohalta juilii aika pirusti ja vasen käsi on kipeänä. Pääset heti piipaa-auton kyydillä jojensuuhun, jos eivät jo samontein rupea liottamaan. Kyllä ne sitten liäkkeet antaa, jos ei oikee hälytys oo kyseessä, mutta on kuitennii vikaa pumpussa. Samalla voipi tietysti siitä reumasta sanoa niin sitäkin tutkivat, jos ei heti niin lähetteen laittavat.
Toinen tie on varata aika ensin terveydenhoitajalle, joka ensin määrää verenpainekontrolliin, labraan ja EKG:hen... sitten tulosten mukaan laittaa lähetettä eteenpäin.
Ei ne kottoo tule hakemaan, mutta kyllä hoitoa saa jos sitä aktiivisesti hakee. Itsekin menin päivystyksen kautta ensimmäisen kerran ja siitä lähti hoito pyörimään. Eikä sen jälkeen oo pahaa sanottavaa ollu terkkarista.
Menneet on menneitä mutta tiedän sitä minäkin tapellessa meni kuusi vuotta, eikä yhdestä henkilöstä tule kaveria ? paljon pitää muuttua asiat.
Kuitenkin kaikesta huolimatta pääsin yksityiselle vaikka minua oli nöyryytetty monelta taholta ja leikkaus makso 22.000mk kun vitkutettiin ja jopa ajettiin PKKS ulos joten sellaista lähetettä MK- on aikoihin eletty
Aikamoinen raha markka-aikana maksettavaksi vaan sen takia ettet ole saanut tk:sta lähetettä.
Tänään sitten tarvitsin käydä terkkarissa, ensin sinnittelin päivän mutta kun käsi paisui kun on tuo vamma olemassa kädessä ja en malttanut olematta tekemättä työtä kotona. no se siitä
Kuitenkin lähdin terkariiin klo 18 aikaan ja otin vuoronumeron ja olin seuraavana olin 10 min vaikka ketään ei ollut kopissa sain ajan puolentoista tunnin päästä ja pari piikkiä mielestäni asiallista toimintaa nyt kuten kesälläkin. eli ajat on muuttuneet ja tavat.MK
Mutta oli ennen todella moitittavaa hommaa kymmenkuntavuotta sitten kun lääkäri oli sanellut tyhjälle nauhurille lähetteen ja se ei koskaan saapunut keskussairaalaan, ennenkuin itse siellä kävin kysymässä samalla kun vein vaimoni hoitoihin joka sitten vei hänet mähköön.
Kun lähetteitä ei löytynyt marssin potilasasiamiehen luo ja hän otti yhteyden ja siten lähete meni. lääkäri itse totesi asian sitemmin ja ei ole enää Lieksassa.
Kerran olin hammaslääkärissä kun Silloinen ylilääkäri meni ohitseni ja vaihdettiin muutama sana ja hänellä oli nauhoja kädessä totesin, että ne on tarpeellisia käyttää, joten tälläistä voi joskus sattua ja päitä lyöty joskus yhteen ja en todella ole jäänyt uhkailujen alle MK- Terveydenhoitoa
Koko suomalainen sairaanhoitojärjestelmä on menossa täysremonttiin, julkinen sairaanhoito jo osittain rappeutunut, osaajat siirtyvät yksityiselle sektorille. Ehkä olisi jo aika yksityistää koko julkinen sairaanhoitojärjestelmä.
Kannattaisi luoda sellainen järjestelmä, jossa kaikilla käytännössä mahdollisuus käyttää yksityista laadukasta terveydenhoitojärjestelmää.
Valtio ja kunnat voisivat keskittyä enemmän terveyden edistämiseen ja kansalaisille tarjottavien terveyspalvelujen laadun valvontaan.
Tulisi siirtyä julkisesta sairaanhoidosta ennaltaehkäisevään yksityiseen terveydenhoitoon. - salesmanager
Erittäin hyvä ajatus! Yksityisillä vastaan otoilla jouduttaisiin kilpailutilanteeseen jossa lähinnä palvelun laadulla saadaan asiakkaita! Pienituloisilla jo kelakortissa tieto pienemmästä omavastuusta. Näin kaikki maksaisivat vain käytetystä palvelusta!
Luin Lieksan tiedotuksia ja havaitsin,että myöskin mielenterveys vastaanotolle tulee maksu.Olisiko sillä sitten minkälainen vaikutus toisaalla puhutuista rahoittavista lääkkeistä?
Toisaalta hieman huolestuttaa millaiseen kuntoon sitten henkilöt menevät kun ei ole varaa saada hoitoa niin mennäänkö tässä asiassa sitten perse edellä puuhun ja hetkenpäästä nähdään tulokset- m.h
Yritin mennä lääkäriin tänään ajan kanssa klo 18.20 mutten päässyt edes ajan kanssa vaan piti tulla sairastamaan kotiin 3 tunnin odottamisen jälkeen.Eli tein valituksen tuosta ongelmasta ja piti varata yksityiselle lääkärille aika sekä maksaa ylimääräistä kun ei omalla paikkakunnalla toimi mikään ja änkyröidään kun sairastaa ihminen.Nähtävästi pitää kuolla märkään räkään niin sittenkään ei saa apua.
- pienet tulot
Kannattaa soittaa sairaanhoitajille suoraan jos ei meinaa saada aikaa, jos tositilanne kyseessä. He osaavat arvioida tilanteen tai sitten mennä paikanpäälle jos pystyy. Yksityisen lääkärin vastaanotto on ok, mutta tänä päivänä, kenellä on varaa maksaa niitä summia.
- ihmeissäni vieläkin
Soitin joitakin vuosia sitten rokotusaikaa terveyskeskukseen. Olin saanut reseptin työterveyslääkäriltä ja hankin rokotteen itse apteekista. Ajanvarauksessa nainen yritti väkisin ehdottaa, että mene työterveyshuoltoon rokotuttamaan itsesi. Kerroin, että työterveydenhuolto ei kata rokottamista. Lisäksi kerroin kummastuneena, että olen ollut koko aikuisikäni työelämässä veronmaksajana enkä ole heidän palvelujaan tarvinnut käyttää yli viiteentoista vuoteen. Pyysin, että jos nyt tämän kerran saisin käyttää heidän palvelujaan / meidän verovaroilla yllä pitämiä palveluja. Pitkin hampain sain rokotusajan. Olin todella pettynyt ajanvarauspalvelun asenteeseen.
Onko tosiaan tarkoitus, että työssäkäyvät käyttävät yksityisiä lääkäripalveluja ja kustantavat veroja maksamalla ei-työssäkäyvien terveyden/sairaanhoitopalveluja ?- Minä ihmettelen sinu
Ei siellä työttömillä ole sen kummempaa.. Voisin melkein väittää että henkilökunnalla on pysyvä ohje. Että sairasta kotonasi kun et töisä ole ; ) Mutta tuossahan näkyy tää lieksalaisten kusipä..syys olisit iloinen että sulla on töitä, etkä vihainen siitä ettei muilla ole..? Jos tuo vit..taa niin irtisano itsesi niin siihen löppuu sekin tuska ; ) Toisaalta on harmi että mielenterveyspalvelut ei yllä sinunlaisten parantamiseen, ethä sinä maksaa halua siitä täyspäinen ihminen ; )
- ihmeissäni vieläkin
Minä ihmettelen sinu kirjoitti:
Ei siellä työttömillä ole sen kummempaa.. Voisin melkein väittää että henkilökunnalla on pysyvä ohje. Että sairasta kotonasi kun et töisä ole ; ) Mutta tuossahan näkyy tää lieksalaisten kusipä..syys olisit iloinen että sulla on töitä, etkä vihainen siitä ettei muilla ole..? Jos tuo vit..taa niin irtisano itsesi niin siihen löppuu sekin tuska ; ) Toisaalta on harmi että mielenterveyspalvelut ei yllä sinunlaisten parantamiseen, ethä sinä maksaa halua siitä täyspäinen ihminen ; )
"Mutta tuossahan näkyy tää lieksalaisten kusipä..syys olisit iloinen että sulla on töitä, etkä vihainen siitä ettei muilla ole..? "
- Mikä kusipäisyys? Veronmaksajalle ei anneta mahdollisuutta käyttää verovaroilla ylläpidettyjä palveluja vaan heidän pitäisi maksaa koko lysti omasta pussista sen vuoksi, että on työssäoleva?? Ei kai tuossa liene mitään muuta, kun perätään samoja oikeuksia käyttää verovaroilla ylläpidettyjä palveuita kuin mitä muillakin kuntalaisilla on.
- Olen hyvin tyytyväinen ja iloinen, että minulla on töitä :). Ei tuossa viestissä työttömiä syyllistetty vaan sitä ajanvarauspalvelun "asiakaspalveluasennetta" ja mahdollista olemassa olevaa ohjeistusta, että työssäkäyvät ohjataan yksityisiä palveluja käyttämään. Mukavaa alkutalvea sinullekin! - julkista
Työterveyttä kuuluu käyttää, jos yrityksessä se on. Työterveydenhoito on osa julkista terveydenhoitoa. Paremminhan siis työikäisistä pidetään huolta kuin työttömistä tai vanhuksista, aina saa ajan työterveyshuoltoon.
Kyllä täällä meillä pistää työterveyshoitaja piikin, jos on ostettu rokote itsellä. Julkiseen terveydenhoitoon maksutta kuuluvat piikit saa ilman muuta, kuten jäykkäkouristusrokotuksen.
Tarvitaan ennaltaehkäisevää toimintaa joka tulee halvemmaksikuin sairauksien hoito.
Kuitenkin kun yllä olevassa kirjoitettiin mielenterveyspalvelu niin yhä enenmän työssäolevat tulevat havaitsemaan sen seikan, että jos tuo henkinen pahoinvointi lisääntyy eri tavoin niin kustannukset tulevat maksettavaksi jotakin kautta veronmaksajille koska nyt viisaat ovat taksottaneet tuon mielenterveyspalvelun myös joten siinäkin kyykytetään heikommassa asemassaolevia ihmisiä.joilla ei ole puollustuskykyä ja taitoa aina ajaa asiaansa. ja kuitenkin tuo sairaus voinee kohdata ketä vaan raumaattisesti.
Lisäksi tiedän, että Lieksan Mielenterveysyhdistyksen toiminta on vaakalaudalla ja siten myöskin henkilöt eivät voi saada sitä valtakunnallista tukea mitä yleensä yhdistyksen jäsenistöllä voisi olla, eli nyt tuo asia pitää ottaa myös huomioon jopa omaisten kautta joille jatkoa on olemassa joillakin projekteilla minkä lehdestä näin.- avuttomat liksalaiset
Helppo päästä, kävelee vain ovesta sisään.
- jakuda
Niin ja yksi asia, johon olen törmännyt puheissa. Kun joutuu soittamaan ja soittamaan - jonotusta niin monella on puheaika vähissä. Esim. prepaidliittymissä kun puheaika loppuu niin sillä ei soiteta enää kuin hätäkeskukseen. Puhelutkaan ei ole ilmaisia. Minulla yhden reseptin uusiminen kesti koko päivän. Monia monia kertoja soitin ajanvarausnumeroon ja painoin numeroa 3, reseptiasioissa ja aina ruuhkaa ??? Lopulta illalla soitin suoraan sairaanhoitajille ja sain asian eteenpäin ja samana päivänä e-resepti apteekissa. Näin sitten sain antibioottivoiteen, jota todella tarvitsin. Herää kysymys, miksi aina varattu ja jonotus, niin pitkä, ettei viitsi linjalla roikkua. Tuosta mitä Markku kirjoitti, mielenterveysasiasta. En tosin tiedä asiaa, mutta miten on mahdollista sen mahdollinen supistaminen. Jos tapahtuu joku akuutti kriisitapaus niin mistä ihminen saa apua ? On kaikenlaisia ongelmia ihmisillä ja puhuminen auttaa varmaankin paremmin kuin kemiallinen käsipari.
- Muualle sairastamaan
Pääsin eläkkeelle ja muutin LIeksaan paluumuuttajana, täällä olisi jokseenkin hyvä viettää vanhuuttaan, mutta kun vanhuuteen liittyy usein sairauksia ja paikallinen sairaanhoitojärjestelmä ei näytä toimivan, terveyskeskuksen henkilökunta on ystävällistä, mutta kukaan ei ota vastuuta meistä potilaista ja niinpä sairaudet jäävät usein hoitamatta.
Myös Joensuun keskussairaala on valtakunnallisesti yksi heikoimmista keskussairaaloista palveluiltaan, palvelujen keskittäminen sinne ei tulene parantamaan lieksalaisten terveydenhoitoa.
Joten iäkkäidenkin täältä on lähdettävä, paikallinen terveydenhoitojärjestelmä on rapautunut.- ent.Pkks.työläinen
Mistä ovat peräisin tietosi Pohjois-Karjalan keskussairaalasta,että olisi muka
valtakunnallisesti yksi heikoimmista????
Tämmöisiä väitteitä pitää pystyä perustelemaan.
Paikallinen terveyden/sairaanhoito Lieksassa toimii ihan hyvin,mutta aina löytyy
narisijoita niin täällä kuin muuallakin. - Resurssipula
ent.Pkks.työläinen kirjoitti:
Paikallinen terveyden/sairaanhoito Lieksassa toimii ihan hyvin,mutta aina löytyy
narisijoita niin täällä kuin muuallakin.Olen asioinut vuosien varrella Joensuun keskussairaalan lisäksi Kuopion-, Turun- ja Tampereen Yliopistollisissa keskussairaaloissa ja sen kokemuksen perusteella Joensuun keskussairaala on palveluluiltaan- ja erityisesti ammatillisesti muita selvästi jäljessä, on ollut sitä valitettavasti aina.
Joensuun keskussairaalan niinkuin kaikkien muidenkin sairaaloiden palveluksessa on myös osaavia ja ammattitaitoisia työlleen vihkiytyneitä työntekijöitä.
Varmaankin tässä on kysymys enemmänkin taloudellisista resursseista ja sijainnista, elämme harvaanasutulla ja varsin köyhällä alueella, resurssit ovat rajallisia. - että silleen
narisijoita niin täällä kuin muuallakin.Sehän oli karjalaisessa kissan kokosin kirjaimin.
- Anonyymi
narisijoita niin täällä kuin muuallakin.Valitettavasti se on totta, 8 tuntia jonotettiin kun piti saada lääkärin määräämä tippa..
Tällä palstalla on tyypillesti noita länkyttäjiä joita on netti täynnä. Joka palstalla yrittävät olla oikeassa, vaikka eivät tiedä mitään keskustelijoiden asioista..Miekii kun kehuin jotakin firmaa, kuinka hyvin palveltiin, niin oli ainakin 30 länkyttäjää arvostelemassa firmaa vastaan..minä muka omistin sen firman??? Onneksi noista pääsee eroon kun ei käy ollenkaan täällä keskustelupalstalla..ainakaan Joensuun keskuteluissa..mistäkö tiedän,,enpä kerro teille.......
Pystyn esittämään ainakin väitteeni jos kohtelu on ollut asiatonta vuosikymmen sitten ja siksi joutunut maksamaan tuollaisia kustannuksia mitä minulle tuli.
Nyt myöskin oli viimeksi täpärä tilanne leikkauksessa koska sydän pysähty pari kertaa, ja tiedon saanti todella oli kiven takana mikä oli syy ja mistä johtu, nyt tappelun jälkeen tuo tieto on ja riskitekijä tiedossa beta salpaaja esilääke.
Eli myöskin aikaisemmin jopa sieltä soitettiin ja haukuttiin kun minulla ei ollut varaa maksaa sairaalamaksua ja pyysin lähettämään laskun vakuutusyhtiöön niin se ei käynyt kirurgisen osaston asiasta soittajalle vaan minun olisi pitänyt lähteä tuon jalassa olevan telineen kanssa liikenteeseen asioita hoitamaan todella minulla on arvostelemisen aihetta miten yhteiskunta toimi ja mihin se johti markku korpinen PKKS terveydenhuollon uhriSaa nyt sitten nähdä saadaanko konsultin avulla tuo terveyskeskuksen vastaanotto sitten miten toimivaksi,
Kyllä mulukkauksia on ollut kun on lähdetty vaihtamaan puhelinoperaattoreita ja keskus toimii tietääkseni muualla.
Aina on sitten hyvä todeta, että kun tietokoneet eivät toimi tietojärjestelmä ei ole myöskään koulupuolella ollut yhteensopiva joten aika paljon tuo tietohallinta vie Lieksalaisten varoja se ontuu todella pahasti ja kaikki tiedot eivät ole ajantasalla. siellä tarvitaan jo melkoinen "sairaanhoito" operaatio sanokaa mitä sanotte MK- Mars koulutukseen
Tietotekniikkataitojen puute johtaa myös helposti puutteelliseen tietoturvaan, jos ei osata edes kirjautua sisään ja ulos omilla tunnuksilla, niin asiakkaiden tiedot ei ole silloin suojassa. Ei ole kovin hyvä jos pienellä paikkakunnalla potilastiedot vuotavat.
Tämä puute on korjattavissa melko helposti: Henkilökunnalle perustason tietotekniikkakoulutusta enemmän.
Potilastietojärjestelmän ja muiden käytössä olevien sovellusten käyttöön liittyvät ongelmat hoituvat niiden sovellusten käyttökoulutuksella.
- mielipide tämäkin
Minä puolestani olen ollut eritäin , siis erittäin tyytyväinen Pohjois-Karajalan keskussairaalan toimintaan. On monesta eri osastoja kokemuksia ja olen saanut sieltä ystävällistä, asianmukaista kohtelua ja tilanteet ovat olleet todella vakavia. Kyse on ollut joko tai, vaihtoehtoa ei ollut, mutta niin kauan kuin on elämää, on toivoa. Siinä mielessä minua ei häiritse jos kytkös PKKS:n tulee, vain matka on aika pitkä, mutta siinä vaiheessa varmaankin mennään ambulanssilla. Aina kehutaan näitä neljää kovaa sairalaa suomessa, mutta Joensuu jää välistä. Siellä kuitenkin on tehty mittavia töitä ja Joensuu on joissakin hoidoissa ollut edellä muita. Tiedän sen koska kokemusta on elämän aikana. Tosin en kenellekään toivo niitä kokemuksia, mutta voi ottaa asioista ensin selvää oikeasti, eikä musta tuntuu systeemillä.
- hyvinhänteilläon!
Älkäähän Lieksalaiset turhasta marista: Nurmeksen terkkarissa diagnoosin tekee vastaanotto apulainen ja käskee syömään Buranaa ja tulemaan kolmen päivän kuluttua jos vielä on sairas! Ainakin naiset näin toimii, miehiltä pääsee paremmin "livahtamaan lääkäriin.. Tämä oli tilanne ainakin joku vuosi sitten....
Kävihän täälläkin aikanaan korkea virkanainen joka totesi syökää buranaa.
Hieman pisti vihaksi kun olin nähnyt elämän riutuvan juuri tuon asian vuoksi, kun kymmenessä kuukaudessa puolisoni oli sitten haudassa MK- Ytubelöytö
Erään tubettajan mielipiteitä terveyskeskuksesta 2013.
http://www.youtube.com/watch?v=a2vfwAp2HnQ - Hoito on kallista
Tällä palstalla ei nyt olla ymmärretty Suomen terveyspolitiikkaa lainkaan:
- jos olet työtön, sinusta on vain kustannuksia yhteiskunnalle -> mene töihin
- jos olet sairas, sinusta on vain kustannuksia yhteiskunnalle -> parannu ja mene töihin
- jos olet vanhus, sinusta on vain kustannuksia yhteiskunnalle -> jatka työuraasi (nosta eläkeikääsi)
Kun teet ahkerasti töitä ja maksat veroja ja suuria eläkemaksuja, niin pääset työterveyshuollon kautta lääkäriin alle viikossa, jotta sinusta tulee taas tuottava yksilö.
- jos olet jo tehnyt työurasi ja siirtymässä eläkkeelle, niin sinua ei kannata hoitaa sillä mitä pidempään olet eläkkeellä, sitä vähemmän eläkeyhtiöiden pomoille riittää rahaa keskenään jaettavaksi, koska sinusta on pelkkiä kustannuksia.
Älä siis haaveile eläkkeelle pääsystä, maksa vain kiltisti ne eläkemaksusi ja pidä nuppisi kiinni.
- jos olet vammainen, sinusta on vain kustannuksia yhteiskunnalle -> tyydy osaasi ja pidä pääsi kiinni
Sillä tavalla tämä Suomen yhteiskunta pyörii...
Eihän eliittiherroille muuten jää keskenään miljardeja euroja ja suojatyöpaikkoja jaettavaksi lähipiirilleen. - Lyyti1
Se oli selvällä suomen kielellä kirjoitettu ja totta joka sana "hoito on kallista"
- blood on blood
Samanlaisia kokemuksia itsellä. Lähetin sähköpostia ensiapuun ja hoitajalle, koska ulosteessani on verta ollut jo kohta 3 kuukautta. Soitin, soitin ja soitin, ei vastattu.
Eivät ole vieläkään vastanneet ja edelleen ulostan verensekaista.
Mitä järkeä on sähköpostiosoitteet ja yhteystiedot netissä ynnä muuta jos niihin ei vastata.
ja kuka vastaa jos minulla on jotakin vakavampaa ja peruuttamatonta, tietysti he sanovat yhteen ääneen olisit tullut vastaanotolle. - ei pääse
Ette ole ainoat,jotka ei apua saa lieksasta. Odotin kolme tuntia välillä kysyin milloin pääsen niin kohta kohta sanoi sairaan hoitaja.Lähin kotiin.3tuntia 45min odotin kaiken kaikkiaan.Arvatkaa ketkä pääsi ilman lappua tai ajan varausta.Että tämmöstä täällä.Ei ihme ,että viime tippaan jätetään sairaus ,ku ei pääse niin ei.
Oletteko tietoisia juuri meneillään olevista lomautuksista niistä oli tiedote Lieksan lehdessä 26.8.2014 joten tällä kuukaudella hoidetaan ainoastaan päivystyspotilaat ja ajanvarauksia on rajoitetusti ja sairaanhoitajien puhelintuntia ei ole.
Myöskin neuvolatoimintaa on rajoitettu esim 3-6 vuotiaiden osalta ajat siirtyvät tuonnemmaksi ja aikuisvastaanotto siirtyy myös ikäkausi tarkastusten osalta vain päivystysluonteiset hoidetaan näin siis tuosta tiedotteesta havaittuna ks kaupungin sivusto- Gjkhdhjlö
Hyvin tyypillistä ajanvaraustoimintaa.... mitä lie moukkia sinne palkataan..
- Anonyymi00061
Tämä tapa on ympäri suomea. Gestapo kuulustelee ensin ja sitten estää lekuriin pääsyn.
- Anonyymi00069
Sulla ei kyllä luisu kuin isopyörä.
Ketjusta on poistettu 14 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Eduskunnan setämiehet eivät häiritse
Porvariston sedät kertoivat kuorossa, että eivät tiedä häirinnästä mitään.1696169Sanna Marinille pedataan paluuta pääministeriksi?
Näyttäisi mylly lähteneen käyntiin nyt toden teolla. Nykyiset oikeistodemarit haukutaan vasemmistodemareiden toimesta ni2123547Jaguar i pace sähköauto hajosi. Jopa 100 tonnia akun vaihto. Edullisia kilometrejä
https://www.iltalehti.fi/autouutiset/a/fcaa5ae4-c04d-414d-ac54-dab991758b2e Tuo että sähköautossa ei lämmitys toimi on163230Persut yrittävät epätoivon vimmalla
kiertää häirintä asian https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/5389f072-60d9-4ef8-aa7b-c11f0eda66cf jonka muut puolueet a602921Muistakaa demarit, että TE petitte, ei vihreät tai vas.liitto
Te veitte eduskunnasta turvallisen tilan, veditte sen viemäristä alas. Te demarit, itsensä ylentäneet moraalinvartijat,942638Tämä on persut
Persut kannattavat koko Suomen alueiden luovuttamista Venäjälle. Kannattavat myöskin väestönvaihtoa suomalaisten ja ven22525IL: "Kyykyttämistä, alistamista, painostamista, huutamista ja tiuskimista SDP:n
eduskuntaryhmässä." Häirintäkohu puolueen ympärillä paisuu. Iltalehden haastattelemien SDP-lähteiden mukaan eduskunta-292256Riikka runnoo: konkursseja eniten 30 vuoteen
Vuonna 2025 Suomessa haettiin konkurssiin yhteensä 3 906 yritystä. Konkurssiluku oli suurin sitten vuoden 1996.251973Linta ja Pete vievät UMK:n tänä vuonna
Aika nopeasti näki kuulematta tarjonnasta ketkä homman hoitaa. Mutta etukäteen jo kiitos muille osallistujille. https:561754- 471732