Olen ahdistunut ja neuvoton eilen saamastani tiedosta, olisiko jollakulla kokemuksia ja neuvoja.
Olen 35-v. mies, olen kärsinyt alaselkä- ja jalkakivuista pitkään, lanneselästä leikattiin pari vuotta sitten välilevytyrä. Nyt keväästä minulla on ollut hankalia kipuja lapojen välissä rintarangassa, kipulääkkeet, fysioterapia eivät auta, ajoittain kipu säteilee käsiin, kipu hankalaa etenkin istuessa. Tunnon alenema tullut uutena vasempaan nivuseen. Lääkäri totesi uutena jaloissa vilkastuneet refleksit. Rintarangan MRI:ssa todettiin 3.5 x 4 mm syringohydromyelia muutos TH6 tasossa, mutta joka kiilamaisena näkyy TH3-10 alueella. Minulle sanottiin ettei tämä aiheuta kipua mutta nyt olen lukenut muuta. Jäin hieman yksin nyt tämän asian kanssa. Vammaa tai tulehdusta ei tietääkseni ole ollut, kasvaimia ei näkynyt. Onko muilla kokemuksia tästä, millaisia oireita oli ja miten tilanne on edennyt ja hoidettu?
Syringomyeliitti
Niksu_77
1
101
Vastaukset
- chiarilainen1
Hei!
Mulla ei oo omaa kokemusta syringomyeliasta, mutta sen verran siitä tiedän että arvaan vastata sulle. Neuvoisin ottamaan yhteyttä MS-liittoon, siellä on osaavia ihmisiä. MS-liitto toimii kattojärjestönä harvinaisten neurologisten sairausten järjestölle, eli harnes-järjestölle. Itselläni kumppanina toinen harvinainen sairaus.
Aloita vaikka tutkimalla MS-liiton sivuja, uskon, että löydät sieltä jotain hyödyllistä tietoa.
Voimia sairautesi kanssa elämiseen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän475146- 3261918
Nainen, se auttaisi jo paljon minua
tuskissani, jos tunnustaisit sinulla olevan tunteita, vaikka et haluaisikaan suhdetta. Olisi upeaa tietää, että olen sin1131838Anja ja Janne
Eli nämä kosulan manipellet sai raploojan tubetuksen loppumaan,sitten selitellään uusimmalla videolla ettei heillä ollut701517Tässä epämiellyttävä totuus
Sinä olet henkisesti sairas ja se on epämiellyttävä totuus jota välttelet ja jota et halua kuulla sanottavan. Sinä elät681467- 811214
Elämäni rakkaus
Miten hirveästi haluaisin olla lähelläsi, halata sinua ja kuiskata monta kertaa, että rakastan sinua. Hyvää yötä! Mieh321213- 361056
- 421035
Mikä sinussa on parasta
Olet sellainen ihana kokonaisuus, että en löydä huonoa juttua. Mutta siis parasta. Tarmokkuus, pitkäjänteisyys, kädet, ä21984