kani pissaa lattialle, neuvoja!

Liinu

Kani on 2v poika ja se pissaa jatkuvasti yhteen kohtaan lattialle seinän viereen. Se tietää kyllä missä kuuluu käydä asioilla ja käykin silloin kun ollaan kotona, mutta kun ollaan poissa kotoa yli 3h esim töissä ja kun nukutaan yöllä ni aina on takasin tullessa/herätessä siinä samassa kohtaa on lätäkkö. Laminaatti on alkanut kohoamaan siitä kohtaa ja pissaa on päässyt myös seinän listojen alle.
Eli nyt siis apuja, miten saan tuon tavan loppumaan? voinko laittaa jotain esteeksi? Kanilla ei ole mitään terveysongelmia, sai juuri antibiootti kuurin virtsarakon tulehdukseen ja se auttoi. sellainen tieto vielä että nämä syövät siis nielevät kaikki mitä suuhunsa saavat joten jonkun esim. ohuen teipattavan muovin laittaminen ei siis käy...

ehdotuksia kiitos, en haluaisi että laminaatti menee yhtään enempää piloille ettei aiheuta sitten isompia ongelmia. kiitos.

8

6308

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Se on varmaan leikkaamaton? Kastrointi auttaa merkkailuun paljon.

• Liinu

kyllä hänet on leikattu jo 6kk ikäsenä. ei se musta oo merkkailuu vaan melkeimpä ihan suoraa kiusantekoa. voiko kani tehdä niin ilkeyttään? :)

• tietoa.kaneist

Pistä pissa paikan kohdalle wc astia----->laminaatti ei enempää menisi piloille. Leikkauttaminen normaalisti voisi auttaa, mutta jos on jo leikattu...

• Liinu

kokeilin laittaa pissalaatikon ja siitäkös riemu repes. tilanne päätty siihen et minä siivoilin pissaista puupellettipurua pitkin lattiaa ku sitä astiaa oli niin kiva sit heitellä. kävin äsken hakemassa k-raudasta jotai laminaatin jämäpaloja ja kakspuolista teippiä ja aattelin nyt laittaa siihen kohtaa päälle tota uutta laminaattia, et jos vaik lopettas...mut jos pissaa ni ei ainakaa sit varsinaiselle laminaatille...en keksi muutakaan :)

• tietoa.kaneist

Pistä iso wc astia, johon laitat esim. tiilen, kiven tms. jolloin ei pysty pyttyä heittelemään.

• kohtalotoveri

Kiitos viestistäsi !! Ja anteeksi että nauran täällä..Meillä edellinen kani teki tuota ihan samaa, niin että tuntuu toosi tutulta. Kiva kuulla etten ole ainut. Meillä se tosin oli kausittaista ja kohteena oli parikin kohtaa lattiasta. Saattoi mennä useampi kuukausikin ettei herra pissaillut ollenkaan kiellettyihin paikkoihin, mutta sitten taas monta kertaa saman päivän aikanakin..Eikä siihen ollut mitään selvää syytä, esim että kani olisi loukkaantunut mulle tai että sitä olisi edeltänyt jotkut tietyt tilanteet tms se vaan teki noin. Välillä tuli olo että kehveli kävi vain häkissä juomassa ja tankkaamassa että oli taas mitä pissata.. ;) Itse kokeilin kaikenlaista, mm pesin lattiat ja pyyhin ne sen jälkeen myrkyttömillä pahalta haisevilla aineilla..ei auttanut. Jos sain herran itse teosta kiinni, sanoin hyi ja laitoin sen jälkeen kaverin omaan pissalaatikoonsa että pissaa tänne..ei auttanut. Tyyppi tiesi kyllä minne sen piti pissata, mutta teki tuota silti. Valitettavasti musta ei ole kuin henkistä tukea, sillä en keksinyt asiaan mitään varsinaista ratkaisua.. Tiedän kyllä paljonko matonpesu-aineet maksaa ja miltä hyllyltä ne kaupasta löytää.. ;) Ehkä ainoa ratkaisu olisi estää kanin pääsy tuolle alueelle, jos se pissaa aina samaan kohtaan, mutta toki se voi sit alkaa pissata muualle.. Tietysti voit myös testata tuota isompaa vessalaatikkoa painoilla..Meillä vaan alue oli sen verran ahdas kulkuväylä ettei tullut mieleenkään tunkea siihen enää muuta.. Nykyinen pupu on ainakin tähän asti ollut täysin sisäsiisti..Toivottavasti on jatkossakin, mutta kerro ihmeessä kuinka teidän käy !! On nää rakkaat riiviöt välillä aika..riviöitä, mutta ilmankaan ei halua olla..

• pupurakas

Meidän ihana pikku pupu ei alussa tiennyt oikein että missä pitäisi käydä vessassa. Niinpä sen huoneen lattia, jossa pupu eniten vietti aikaansa, peitettiin sanomalehdilla. Alussa hän vieraili kolmessa nurkassa vakituisesti, jolloin neljännestä otettiin paperit pois. Jonkin ajan päästä kolmas nurkkaus jäi kokonaan käyttämättä - sieltä paperit pois.
      Kesti aikansa kunnes hä päätti valita vain yhden nurkkausken jolloin kolmannesta paperit pois. Nyt hän oli itse valinnut oman vessansa ja uskollisesti kaytti sitä.

Hankimme sinne ison matalareunaisen peltiastian johon kerros sanomalehtiä. Tuosta tuli pupumme vakituinen nurkkaus eikä muualta tarvinnut etsia papanoita tai pissaa.
      Lehdet vaihdettiin päivittäin joten hygenia oli helposti hoidettu.

• pjfkdfj

Meillä kani pissasi omaan hiekkalaatikkoonsa ja sohvalle. Leikkaamaton, nuori uros. On koko ajan vapaana.

Yritimme kaikilla tavoin estää sohvalle pissausta: estoja, voimakasta vastahajua (hajuvettä), muovittaa sohva (että kani kastuisi, olettaen että ei pitäisi siitä). Näistä ei ollut mitään apua. Pahimmillaan se oikein hyppäsi sohvalle, kun siinä makoili peiton kanssa, ja losotti peiton märäksi.

Sitten keksin antaa sille ruokaa siihen sohvalle. Siis porkkanoita ja pellettejä. Vähitellen pissaaminen jäi pois, luulen sen liittyvän kanien omaan pissapolitiikkaan: ruokapaikkaan ei pissata.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Arvaa miten paljon

Haluan sua?
      Ikävä
      94
      1729
    2. Kolme miestä joukkoraiskasi nuoren naisen metsässä Helsingissä.

https://www.hs.fi/helsinki/art-2000011193871.html?utm_medium=promobox&utm_campaign=hs_tf&utm_source=is.fi&utm_content=pr
      Maailman menoa
      239
      1493
    3. Mitä toiveita ja ajatuksia sulla

On kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      89
      1346
    4. Sunnuntai terveiset kaivatulle

Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!
      Ikävä
      65
      1015
    5. Aika usein mietin sitä

Että miksi juuri minä olen se jonka kanssa haluaisit vakavampaa? Mikä minusta voi tehdä sellaisen että koet niin syviä t
      Ikävä
      46
      921
    6. Rakastan sinua ja

Tiedät sen.
      Ikävä
      47
      908
    7. Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?

Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman
      Ikävä
      38
      898
    8. Eräästä kalastuksenvalvojasta leviää video !

Ennemmin tai myöhemmin tänne palstalle tulee videonpätkä, jossa kerrotaan paikallisesta "kalastuksen valvojasta". Ei si
      Suomussalmi
      9
      874
    9. On ikävä sua

Rakas ❤️.
      Ikävä
      46
      842
    10. IS Viikonloppu 26.-27.4.2025

Koviksen ovat laatineet Eki Vuokila ja piirrospuolista vastaa Lavonius, jolloin 2,5 vaikeusasteen ristikko on saatu aika
      Sanaristikot
      35
      819
    Aihe