Mitä tekee entiset ravintolatyöntekijät?

rikkipoikkiväsynyt

Alainvaihto unelmana.

Mitä entiset ravintolatyöntekijät tekevät nykyään? Miten pääsit pois? Millainen koulutus sinulla on? Kaipaan tsemppaavia elämäntarinoita koska tunnen olevani oravanpyörässä: ala ei nappaa millää muotoa enää, mutta taloudellisesti tuntuu mahdottomalta lähteä (asuntolaina yms.).

Olen saanut tarpeekseni. Ala on rankka, en jaksa valvoa (baarimikko), vihaan nykyään asiakaspalvelua ja ihmisiä, palkka on huono, koko elämä menee tuolle työlle kun aina on töissä eikä mihinkään pääse (normaalit vapaat kuten pe/la, ei niitä ole kun ei niihin ole varaa.)

ps. Sosiaaliala ei kiinnosta.

5

355

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • rikkipoikkiväsynyt

Enkä ole kiinnostunut esim. lounastoiminnasta. Tuo baarin puoli alassa on ainoa mistä olen ollut kiinnostunut. Tehnyt olen kaikkia alan muotoja tilauspalvelua, aamiaista, lounasta, kahvilaa, ruokaravintolaa, tapahtumaa, baaria...

• A.O.P.

Osa on vaihtanut päivätyöhön juuri tapahtuma tekiöiksi tai lounasravintolaan.

Jokunen on alkanut bussi- taksirengiksi (ei siinäkään ole hyvä palkka)
      Muutaman olen nähnyt ajavan ratikkaa, joku on lipuntarkastajana tai konduktöörinä.

Muutama on kokopäivä juoppona, ainakin yksi on hautausmaalla tekemässä monttuja ja moni on päätynyt sinne täytteeksi.

Ainakin yksi idiootti on siirtynyt myymään keittiöitä.
      Jokunen henkilö on päässyt kauppaan töihin (tai joutunut)
      Jokunen ajaa postia, toiset taas jotain muuta
      Toiset ovat muuttaneet maalle ja ryhtyneet yrittäjiksi
      Pari on konsulttina ja muutama tuo maahan kaikkea tavaraa.

Löytyisikö näistä apua ongelmaan?

• Entrav

Ruokakaupassa olen ja ihan tyytyväinen. Palkka parempi ja lisät sekä mukavampi työympäristö ja yleensä selvät asiakkaat.

• sesiitä

Minä parhaillaan vaihtamassa humanistiselle alalle. Teen kyseistä työtä tällä hetkellä työllistettynä, keväällä pääsykokeisiin ja muutto muualle. Ravintolatyötä olen tehnyt viimeksi kesällä ja sai luvan jäädä viimeiseski kyseisen alan työksi.

• lentoemoo

Menin lentoemännäksi (n.5vuotta sitten), enkä ole katunut päivääkään!!!

Palkka on ihan ok, tessiä noudatetaan ja talvella pääsee etelän lämpöön päiväksi pariksi kerrallaan nauttimaan auringosta (n.4-5krt kuukaudessa).

Ihan mikä muu tahansa on parempaa kun ravintolatyö!!!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kiitos nainen

Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik
      Tunteet
      12
      3940
    2. MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."

Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar
      Maailman menoa
      80
      2049
    3. Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?

Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun
      Maailman menoa
      548
      1641
    4. Kirjoita yhdellä sanalla

Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin
      Ikävä
      85
      1308
    5. Olet hyvin erilainen

Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja
      Ikävä
      67
      1097
    6. Yksi syy nainen miksi sinusta pidän

on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s
      Ikävä
      33
      1028
    7. Hyödyt Suomelle???

Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt
      Maailman menoa
      214
      908
    8. Hyvää Joulua mies!

Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o
      Ikävä
      60
      883
    9. Hyvää talvipäivänseisausta

Vuoden lyhyintä päivää. 🌞 Hyvää huomenta. ❄️🎄🌌✨❤️😊
      Ikävä
      171
      854
    10. Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!

Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill
      Suomalaiset julkkikset
      3
      818
    Aihe