V-70 savutus

jussi

mulla on tdi vm 99 !! kun polkasee sitä esim ohituksissa niin pölläyttää mustaa sauhua onko konstia miten saa vähenemään tai mikä vikana.kiitosta

30

16979

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Reetu

      on luultavasti se vika, että se on Volvo.

      • jomppe

        Aivan Ok, jos muuten tuntuu olevan potkua. Tavaraa menee sisään kunnolla, kun polkaisee!
        Sama ilmiö muillakin diesel-merkeillä.


      • Ylpeä Volvo-kuski
        jomppe kirjoitti:

        Aivan Ok, jos muuten tuntuu olevan potkua. Tavaraa menee sisään kunnolla, kun polkaisee!
        Sama ilmiö muillakin diesel-merkeillä.

        Niin, Volvossahan on täysin normaalia kunnolla polkaistessa myös savun nouseminen konepellin altakin, joskus tehomylly lyö jopa liekkejä. Toisinaan käryn nostamiseen riittää jopa lämmityslaitteen käyttö, on tämä hieno ja tehokas peli!


      • Volvomies
        Ylpeä Volvo-kuski kirjoitti:

        Niin, Volvossahan on täysin normaalia kunnolla polkaistessa myös savun nouseminen konepellin altakin, joskus tehomylly lyö jopa liekkejä. Toisinaan käryn nostamiseen riittää jopa lämmityslaitteen käyttö, on tämä hieno ja tehokas peli!

        Kaikki diesel-Volvot kautta aikain ovat olleet savuttajia, ei mitään syytä huoleen.


      • Höpö
        jomppe kirjoitti:

        Aivan Ok, jos muuten tuntuu olevan potkua. Tavaraa menee sisään kunnolla, kun polkaisee!
        Sama ilmiö muillakin diesel-merkeillä.

        Pieni pöllähdys kuuluu asiaan mutta ei semmonen savutus kun välillä näkee. Tie pitkältä matkalta mustana, oiskohan tuontiautoissaki jotain tarkisteltavaa!!!!!!


      • Tepi
        Höpö kirjoitti:

        Pieni pöllähdys kuuluu asiaan mutta ei semmonen savutus kun välillä näkee. Tie pitkältä matkalta mustana, oiskohan tuontiautoissaki jotain tarkisteltavaa!!!!!!

        Nyt vaan on ihan normaalia,ja vieläpä nk.kotimaisissa,ja vielä,kaikki Volvot ovat tuontiautoja,niitä ei tietääkseni ole suomessa koskaan valmistettu.
        Volvo pöllyttää joskus aika tavallakin,varsinkin itselläni 850:n tdi,käytin sen dieselhuollossa,ja pöllytys pieneni jonkin verran,joskin katosi se huippu potkukin.
        Eli normali juttu,tuo pöllytys.


      • Just
        Tepi kirjoitti:

        Nyt vaan on ihan normaalia,ja vieläpä nk.kotimaisissa,ja vielä,kaikki Volvot ovat tuontiautoja,niitä ei tietääkseni ole suomessa koskaan valmistettu.
        Volvo pöllyttää joskus aika tavallakin,varsinkin itselläni 850:n tdi,käytin sen dieselhuollossa,ja pöllytys pieneni jonkin verran,joskin katosi se huippu potkukin.
        Eli normali juttu,tuo pöllytys.

        Tuontiautolla ei varmaankaan tarkotettu valmistusmaata (mikä se nyt loppujen lopuksi onkaan,vw-ford-daf!?), vaan näitä 10 vuotta vanhoja linttoja joita tänne raahataan. Kunnossa oleva diesel ei savuta liikaa...


      • Tepi
        Just kirjoitti:

        Tuontiautolla ei varmaankaan tarkotettu valmistusmaata (mikä se nyt loppujen lopuksi onkaan,vw-ford-daf!?), vaan näitä 10 vuotta vanhoja linttoja joita tänne raahataan. Kunnossa oleva diesel ei savuta liikaa...

        Savuta liikaa,no sitte faktaa,mikä on liikkaa,jos auto menee katsastuksen päästömittauksesta läpi,ja silti pöllyttää,niin mikä on liikaa,sinun mielestä varmaan jo sekin,että pakkasaamulla höyry nousee.
        En itse tiedä mikä "lintta"on itselläni -97 850:tdi,ja todellakin pölläyttää.
        Niin,ja se tuontiauto,ei kai ne Italiaan/Saksaan/belgiaan,ym.ym. viedyt autot sen enempää pölläytä kuin muutkaan.
        Otahan nyt kierroksia alaspäin,ja ajattele,eikö olekkin hieno syksy,hymyä huuleen,vaikka pakkasta kohti ollankin menossa.


      • mää

        onhan se volvo mut volkkarin diesel siellä savuaa!! D5 on vasta volvon oma kiisseli..


    • Savua

      Kun laittaa uudet ruiskutussuuttimet, menee taas 150 000 km vähemmällä savulla. Samalla tietysti putsataan imusarjan sisältä egr:n aiheuttama hengenahdistus.

      Mutta toisaalta kun ajattelee, että pienellä savulla samoilla suuttimilla voi päästellä 700 000 kilometriäkin, niin maksaako vaivaa.

      Vielä kun tarkkailee väyrysmersuja, mondeoita, pösöjä ym. dieseleitä, ei se oma savupilvi sen kummemmalta näytä.

      • Mondeo

        savuta ollenkaan. En ikinä ole nähnyt sellaista.


    • Vastaaja

      Ilmamassamittari on todennäköisesti mennyt tai menossa rikki. Silloin teho hiipuu ja savutus lisääntyy. Vaihto töineen noin 100 e, joten kannattaa jo luonnonsuojelullisista syistä vaihtaa...

      • Anonyymi

        Ei !


    • Henkka Jkl

      Eikös se savutus vähene kun tukkii ERG:n?

      • riisseli

        Ei se sitä suoraan vähennä, mutta lakkaa sotkemasta imusarjaa ja konetta ja ennalta ehkäsee savutusta. Eli ois tarvinnu tukkia heti uutena.


      • Anonyymi

        Onko noin vanhassa egrrää?


    • todellakin

      kun aamulla ajelin duuniin luulin, että onko täällä ollut terrori-isku vai mikä? Mutta sehän olikin joku viime vuosisadan tdi v70 .

      • Anonyymi

        Bussilla kuljet


    • renkas

      Omassa Volvossa EGR venttiilin tulppaus lopetti savutuksen. Ihme kyllä jos katsastusmies huomaa toimenpiteen niin ei mene katsastuksesta läpi vaikka arvot on ok. Nykyään Volvolta tulleet ohjeet sallivat ainostaan 1500 r/min kierrokset pakokaasutestin aikana = menee läpi vaikka olisi kuinka huono auto tahansa. Sitäpaitsi moottorin teho paranee kun kaikki ahtopaineesta menee sylinteriin.

    • Savutonpistecom

      Jos jollain on vielä savuttava V70 Volvo, niin lisään ketjuun kokemukseni pitkänkin ajan perästä 2017.

      Kokemukseni on 2000 vuoden mk2 Tdi V70.stä, eli sama kone, kun aloittajan kysymys 13 vuotta sitten. Nyt 17 vuotias Volvoni on ajettu 465 th km ja kaikki toimii loistavasti. Ulommat raidetangonpäät ja perusosaa on tietenkin mennyt vaihtoon ajan kanssa. Ilmastointikin toimii jäätävän hyvin, vaikka huollosta jo 10 vuotta, eli ruotsalainen laatu kestää edelleen.

      Alkuun Volvo, eli turbodiesel VW, savutti voimakkaassa kiihdytyksessä ja samalla naftaa tiputteli syöttöpumpusta sammutuksen jälkeen. Havaitsin vian noin 5 th km oston jälkeen, joten jotain piti tehdä. Korjaaminen osien osalta oli kuusi euroa, mutta syöttöpumpun kannen koputtelussa kohdilleen meni sitä omaa aikaa jokin hetki. Hyvä tuli, vaikka tehoista jouduin tinkimään hieman, niin puskuripenttien näkyvyys parani selkeästi ryntäyttämiskiihdytystenkin jälkeen.

      Alkuperäinen savuarvo oli 1,2 /3 max td:ssä. Uutta savuarvoa en ole mitannut, mutta selkeä ero on parempaan, kun hammermodaus tiivisteiden jälkeen osui vihdoin kohdalleen. Luottopeli.

    • Volle99

      Ahtopaineen putki vuotaa, syöttää polttoainetta kokoajan niinkuin olisi täydet paineet turbossa.

    • qweqwe

      Ajoitus? Suuttimien kunto? Syötönmäärä (onko kopeloitus IQ:ta?) jne....

      • Anonyymi

        👍kyl


    • Anonyymi

      Lambda anturi tai sitten poljet vähemmän.

    • Anonyymi

      älä välitä mulla audi bensiinimoottorilla ja sekin savuttaa auto sentään -16 mallinen

    • Anonyymi

      Ryhdy käyttämään Nesteen MY-dieseliä . Muutaman tankillesen jälkeen , savutus loppuutai ainakin vähenee huomattavasti .

      • Anonyymi

        Aloitus on 21 vuoden takaa, joten auto lienee jo savutuksensa savuttanut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aloitus on 21 vuoden takaa, joten auto lienee jo savutuksensa savuttanut.

        Kuin niin?? Volvo kestää isältä pojalle, tuki mölöpääsi!!!


    • Anonyymi

      Sytytytys pielessä ?

    • Anonyymi

      Lastutettu paska, höyryä pönttöön ja muka kulkee paremmin, nuoriso "diggaa"!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Missä tapasit kaivattusi

      ensimmäisen kerran?
      Ikävä
      62
      905
    2. Aattelin nainen

      Jos oppisin puhumaan. Rehellisesti, rennosti ja hetkessä.
      Ikävä
      119
      704
    3. J-mies, miten voit olla niin varma siitä

      että minä olen juuri se nainen, kenen ajattelet ja haluat minun olevan, se kenelle avaat ajatuksiasi ja tunnustat syvimp
      Ikävä
      79
      680
    4. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      39
      636
    5. Jani Wickholm on kuollut

      Tämä oli Janilta hieno laulu. https://youtu.be/72wWxqWon7k?is=5HKdV-H8yY466YXm
      Kotimaiset julkkisjuorut
      36
      631
    6. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      87
      561
    7. Alan pikkuhiljaa olemaan sinut

      sen asian kanssa, että en tule enää löytämään ketään. Mikä tilanne sinulla on ja miten olet koittanut ratkaista tilante
      Sinkut
      110
      535
    8. Pystytkö pitämään

      Taukoa ja eroa ihan hyvillä mielin vai tekeekö tiukkaa
      Ikävä
      41
      481
    9. Mennään näin sitten

      Ettei kohdata enää.
      Ikävä
      37
      475
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      71
      457
    Aihe