Olen 13 vuotias tyttö ja minulla on 10 vuotias joka on äitin suosikkilapsi. Minä saan ostaa ihan kaiken itse ja veljelle ostetaan kaikki mitä ikinä keksii pyytää. Kalliita vaatteita ja leluja ostetaan veljelle mikä kerjetään. Kun minä kysyn saako jonkun niin automaattinen ei. Veljeäni äiti aina kehuu esim. koe numeroista. Äiti AINA auttaa läksyissä mutta jos minä pyydän jotain äiti vaan viisastelee jotain eikä auta. Äiti aina lirkuttelee veljelle ennen nukkumaanmenoa ja minulle käy oven raosta vaan hiljaa sanomassa hyvää yötä. Minua joka ilta itkettää ja vaikka äiti olisi oven takana niin ei reagoi mitenkään. Jos veli itkee niin se on hätätapaus. Olen monesti kysynyt onko veli parempi kuin minä. Tyly vastaus aina tulee tietenkin on koska hän on pikkuinen ja poika. Haluaisin muuttaa jo pois kotoa mutta ikä ei riitä. Kerran kerroin äitille että 9 lk jälkeen aion ammattikouluun niin äiti vaan luki lehteä ja tiuskas että hyvä pääsee sinustaki sitte erroon. Sitten sanoin äitille kuinka törkeästi hän oli sanonut ( rauhallisella äänellä) niin äiti otti puhelimen 1 kk pois. Minusta tuo on niin itsekästä ja törkeää käytöstä. Olen sanonut asiasta mutta ei kukaan kuuntele. Koulussa minua syrjitään,ei ole kavereita ja kukaan ei halua olla minun kanssa. Mitä minun pitäisi tehä? Auttakaa joku, minä en jaksa enään tätä. Koulussa en uskalla kellekkään mennä kertomaan :'(
äiti on epäreilu ja ilkeä :'(
7
529
Vastaukset
- aloree alia
Sukulaisille tai isällesi
- Samaa meininkiä
Ne on ne vanhempien oman käden oikeudet...saa olla omasta mielestään kuinka kusipää hyvänsä...itellä samanlaine äiti vaikka eri tilanteita
- eräs palstalainen
Äitisi käytös on todella törkeää. Hän ei varmaan hyväksy itseään ja ihailee miespuolista ihmisyyttä. Jospa hän on saanut itse kasvatuksen että tytöt eivät ole niin tärkeitä.
Pidä kuitenkin mielessäsi että sinä olet tärkeä, rakastettava ja ansaitset rakkautta. Äidin käytös on vain jotenkin hänen omasta tunne-elämän vauriosta johtuvaa. Hän ei itse tiedosta, miten torjuminen loukkaa sinua.
Hemmottele itseäsi. ja ajattele positiivisesti. Se että ihminen on aikuinen, ei tarkoita sitä että hän on ehyt ja toimii oikein.
Kyllä sinä kohtaat elämässäni vielä ymmärtäväisä ihmisiä. Minäkin oeln sinun puolellasi, vaikka emme ole koskaan tavanneet. Tuo kauvaus riittää, että sinulla on paha mieli.- Jauhosäkki
Jokainen vanhempi haluaa pohjimmiltaan lapselleen vain hyvää. Voisiko olla, että oma käytöksesi äitiäsi kohtaan on ala-arvoista eikä hän siitä syystä itsekään enää erota asioita toisistaan. Saat siis p..aa käteen aihealueesta riippumatta. Ota asia esiin ja sano se suoraan. Syyllisten hakeminen onturhaa. On vain tulevaisuus.
- djdkkd
Jauhosäkki kirjoitti:
Jokainen vanhempi haluaa pohjimmiltaan lapselleen vain hyvää. Voisiko olla, että oma käytöksesi äitiäsi kohtaan on ala-arvoista eikä hän siitä syystä itsekään enää erota asioita toisistaan. Saat siis p..aa käteen aihealueesta riippumatta. Ota asia esiin ja sano se suoraan. Syyllisten hakeminen onturhaa. On vain tulevaisuus.
Juu ei halua. On olemassa narsisteja jotka on niin kieroja että kusettaa jopa sukulaisiaan.
hahaha horo
- ilkeä
Äitini potkii koulukirjojani ettäne menee rikki huutas joka päivä lyö minus repii yritän sopia riitoja mutta alkaa hetinäsä viisastelee ja taas alottaa riitaa tulee ruokasuussa puhuu eteeni väittää ett aikuisena minsta tulee huono ihmine EI ikinä tuu koulun juhlia katsomaa uhkailee , yritän sina sanoa milrä minsta tuntuu mutta vastaa EI KIINOSTA
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1201185
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait89874- 83727
Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?
Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede18699- 89673
Tuleeko Martinasta rouva Muhis
Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat276665- 107604
- 28540
Oletko miettinyt sitä
Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.49533Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.
Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet110497