äiti on epäreilu ja ilkeä :'(

övhln

Olen 13 vuotias tyttö ja minulla on 10 vuotias joka on äitin suosikkilapsi. Minä saan ostaa ihan kaiken itse ja veljelle ostetaan kaikki mitä ikinä keksii pyytää. Kalliita vaatteita ja leluja ostetaan veljelle mikä kerjetään. Kun minä kysyn saako jonkun niin automaattinen ei. Veljeäni äiti aina kehuu esim. koe numeroista. Äiti AINA auttaa läksyissä mutta jos minä pyydän jotain äiti vaan viisastelee jotain eikä auta. Äiti aina lirkuttelee veljelle ennen nukkumaanmenoa ja minulle käy oven raosta vaan hiljaa sanomassa hyvää yötä. Minua joka ilta itkettää ja vaikka äiti olisi oven takana niin ei reagoi mitenkään. Jos veli itkee niin se on hätätapaus. Olen monesti kysynyt onko veli parempi kuin minä. Tyly vastaus aina tulee tietenkin on koska hän on pikkuinen ja poika. Haluaisin muuttaa jo pois kotoa mutta ikä ei riitä. Kerran kerroin äitille että 9 lk jälkeen aion ammattikouluun niin äiti vaan luki lehteä ja tiuskas että hyvä pääsee sinustaki sitte erroon. Sitten sanoin äitille kuinka törkeästi hän oli sanonut ( rauhallisella äänellä) niin äiti otti puhelimen 1 kk pois. Minusta tuo on niin itsekästä ja törkeää käytöstä. Olen sanonut asiasta mutta ei kukaan kuuntele. Koulussa minua syrjitään,ei ole kavereita ja kukaan ei halua olla minun kanssa. Mitä minun pitäisi tehä? Auttakaa joku, minä en jaksa enään tätä. Koulussa en uskalla kellekkään mennä kertomaan :'(

7

327

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • aloree alia

      Sukulaisille tai isällesi

    • Samaa meininkiä

      Ne on ne vanhempien oman käden oikeudet...saa olla omasta mielestään kuinka kusipää hyvänsä...itellä samanlaine äiti vaikka eri tilanteita

    • eräs palstalainen

      Äitisi käytös on todella törkeää. Hän ei varmaan hyväksy itseään ja ihailee miespuolista ihmisyyttä. Jospa hän on saanut itse kasvatuksen että tytöt eivät ole niin tärkeitä.
      Pidä kuitenkin mielessäsi että sinä olet tärkeä, rakastettava ja ansaitset rakkautta. Äidin käytös on vain jotenkin hänen omasta tunne-elämän vauriosta johtuvaa. Hän ei itse tiedosta, miten torjuminen loukkaa sinua.
      Hemmottele itseäsi. ja ajattele positiivisesti. Se että ihminen on aikuinen, ei tarkoita sitä että hän on ehyt ja toimii oikein.
      Kyllä sinä kohtaat elämässäni vielä ymmärtäväisä ihmisiä. Minäkin oeln sinun puolellasi, vaikka emme ole koskaan tavanneet. Tuo kauvaus riittää, että sinulla on paha mieli.

      • Jauhosäkki

        Jokainen vanhempi haluaa pohjimmiltaan lapselleen vain hyvää. Voisiko olla, että oma käytöksesi äitiäsi kohtaan on ala-arvoista eikä hän siitä syystä itsekään enää erota asioita toisistaan. Saat siis p..aa käteen aihealueesta riippumatta. Ota asia esiin ja sano se suoraan. Syyllisten hakeminen onturhaa. On vain tulevaisuus.


      • djdkkd
        Jauhosäkki kirjoitti:

        Jokainen vanhempi haluaa pohjimmiltaan lapselleen vain hyvää. Voisiko olla, että oma käytöksesi äitiäsi kohtaan on ala-arvoista eikä hän siitä syystä itsekään enää erota asioita toisistaan. Saat siis p..aa käteen aihealueesta riippumatta. Ota asia esiin ja sano se suoraan. Syyllisten hakeminen onturhaa. On vain tulevaisuus.

        Juu ei halua. On olemassa narsisteja jotka on niin kieroja että kusettaa jopa sukulaisiaan.


    • hahaha horo

    • ilkeä

      Äitini potkii koulukirjojani ettäne menee rikki huutas joka päivä lyö minus repii yritän sopia riitoja mutta alkaa hetinäsä viisastelee ja taas alottaa riitaa tulee ruokasuussa puhuu eteeni väittää ett aikuisena minsta tulee huono ihmine EI ikinä tuu koulun juhlia katsomaa uhkailee , yritän sina sanoa milrä minsta tuntuu mutta vastaa EI KIINOSTA

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      114
      8474
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      40
      2575
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      123
      2301
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      23
      1956
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1694
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1509
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      16
      1462
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1409
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1282
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      13
      1193
    Aihe