Moi
Olen autokoulussa käyvä 18 v tyttö ja opettajanani on ihan jees mukava vanhempi mies, mutta ajotunnilla hän jotenkin on kauhean tarkka ja jyrkkä, no tietenkin täytyy ollakkin ettei opi vääriä liikennesääntöjä sun muita, mutta hän välillä sanoo pienestäkin virheestä, ja vaikka se olisi tunnin ensimmäinen virhe, hirveän kovasti ja äreään sävyyn. Ja kehuja se ei kauheesti jakele. Sitten se toitottaa mulle joka tunnin lopussa että lisää vaan itsevarmuutta pitäs saaha ajaamiseen, ni mistä mää sitä saan ku se aina vaan kertoo negatiivista palautetta mut ei koskaan mitään positiivista.
Sitten kun olen vähän masentunut henkilö, ja mulla on lievä paniikkihäiriö ja sitten oikeesti todella huono itsetunto, oon vähän hiljanen, ujo ja miespuoliset henkilöt vähän pelottaa mua. Ni mua on oikeesti ruvennu jännittämään ihan sikana ne ajotunnit, ja sitten kun mä jännitän ni tottakai mää rupeen säheltämään siellä ajotunnilla eli päästelen vähän turhan kovaa menemään ja oon huolimaton, vaikka oikeesti tiedän hyvin liikenne säännöt ja että miten kaikki menee ja osaan oikeesti ajaa, mutta oon ihan jännityksestä jäykkä ja sitten sähellän ja ope sitten valittaa ja mäkättää, en siis pelkää ajamista vaan sitä opettajaa.. Ja kohta pelkään ajamistakin kun se ei ikinä anna positiivista palautetta ja menee viimesetki itseluottamukset siihen ajamiseen..
Pari kertaa oon saanu itteni rauhotettua tyynen rauhalliseks ennen ajotuntia ja on sujunu ihan hyvin, mutta välillä tää jännitys ottaa niin valtaansa että en osaa rauhottaa itteäni millään. Esim. jos kesken koulupäivän täytyy mennä ajotunnille niin koko koulupäivä menee jännittämiseen ja melkein tärisen kun jännittää, kun koulussa väkisin tunnilla jos ei tehä mitään niin lähtee ajatukset aina siihen tulevaan ajotuntiin. Jos ois jotain muuta ajateltavaa niin unohtaisin jännittää...
Huomenna on kesken koulupäivän taas yks ajotunti ja jännitän jo nyt ja en saa sitä ajatusta, että sähläilen sielä taas, päästäni. Mulla on vielä yks toinenkin asia tressattavana nyt ja inssi lähestyy, niin ei raato tää jännitys saa mut ihan sekasin, en varmaan nuku koko yönä. Tai minään yönä siihen inssiin asti kun pääsen sen läpi.
En oo sanonu kellekkään että jännitän sitä opettajaa sielä. Tänään kyllä sanoin äitille että mua vähän aina jännittää se ajaminen, et miten mää voisin saaha sen pois, ja se sano että yrittäisin rauhallisella hengityksellä saaha vähä rauhotettua itteäni. Mut musta tuntuu et sekään ei aina auta. Mulla pitäs olla joku henkinen tuki sielä takapenkillä, esim. vaikka joku kaveri, kerran meillä oli semmone jännä yhteinen ajotunti ja se istu siellä takana ni mua ei jännittäny oikeestaan yhtään koko ajaminen tai se ope.
Mietin sitten että miten ikinä pääsen inssin läpi ku onnistun aina jännittämisellä pilaamaan kaiken.
Tulin tänne purkamaan vähän fiilistä, jos tää helpottas vähän mun jännitystä. Saa toki antaa neuvoja miten saisin vähän itseluottamusta siihen ajamiseen ja jännitystä lievennettyä ja muuta. Kovasti oon yrittäny itteäni tsempata, että osaan ajaa, ei mitään hätää, kaikki menee ihan hyvin, älä välitä siitä opesta, se on ihan hölmö ja niin edelleen... :D
ajotunnit jännittää ja stressaa
stressaaajaaa
1
1475
Vastaukset
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kansalla on oikeus tietää miksi persut pettävät
Koko kulunut hallituskausi on kysytty persuilta, minkä vuoksi he ovat pettäneet käytännössä jokaisen vaalilupauksen, ain647556Venäjän armeijan evp-upseeri: Armeija surkeassa tilassa, jonka läpäisee kaiken kattava
valehtelu. Venäläiset alkaneet pohtia julkisesti maan todellisia tappioita. Z-bloggari ja 3. luokan kapteeni (evp.) Mak1242979- 1431813
Kansalla on oikeus tietää mikä on SDP:n talousohjelma jolla maan talous
saadaan nousuun? Miksi puolue piilottelee sitä, vai eikö sitä ole? Tähän asti olemme vaan saaneet kuulla hallituksen ha651669Ammattiliitto 900 euroa/vuosi - Työttömyyskassa 72 euroa/vuosi
Ammattiliitosta eroamalla voi säästää jopa 800 euroa vuodessa. Mitä enemmän tienaat, sitä enemmän maksat liitolle. Esim1211501Miten voit olla niin tyhmä
että et tajunnut että sua vedätettiin? Tietäisitpä miten hyvät naurut on saatu. Naiselle1711451- 1321182
- 78869
Kyriake=Kirkko
Kirkko, Kyriake Kirkko-sana tulee kreikankielen sanasta Kyriake=Herran omat, Kristuksen omaksi kastettujen suuri joukko47812- 53774