Vuokrasopimuksessani (toistaiseksi voimassa oleva) lukee että irtisanomisajan alkamispäivämäärä on "2kk molemmin puolin", ei siis AVL:n mukainen (lasketaan sen kalenterikuukauden viimeisestä päivästä, jonka aikana irtisanominen on suoritettu).
Nyt aloin miettiä mitä tuo oikein tarkoittaa ja miten sitä tulkitsisi. Itse ymmärtäisin sen niin että aikaisin mahdollinen irtisanomispäivä on ollut 2kk sopimuksen tekohetkestä lukien.
Olenko aivan väärässä?? (Vuokranantaja luultavasti luulee tuon kohdan tarkoittavan irtisanomisAIKAA, mutta väärässä on...)
Eihän se voi niinkään olla että irtisanomisaika alkaa kahden kuukauden kuluttua ilmoituksesta jolloin irtisanomisaika olisi tavallaan 3kk?!!??!
Irtisanomisajan alkamispäivämäärä ?
4
169
Vastaukset
- Sillein on
Kuukauden viimeiseen päivään mennessä irtisanottu soppari tarkoittaa et maksat sitten vielä seuraavan kuukauden vuokran. Asunto tyhjäksi 3 kk 2 pv mennessä.
- Häh???
Miten on mahdollista, että asunto tyhjennettävä vasta kolmen kuukauden kuluessa, vaikka vuokraa pitää maksaa vaan irtisanomisajalta eli seuraavalta kuukaudelta???
- Puliveivari
Jos sopimuksessa on tulkinnanvaraa, niin yleensä oikeudessa se sitten tulkitaan sopimuksen laatijan vahingoksi.
Mutta noin yleisesti: irtisanomisajan pidentäminen vuokralaisen puolelta on laitonta, eli sinulla on kylläkin 1 kk irtisanomisaika. - sadfdgffdgffgdgffgfg
Vuokranantaja varmaankin toivoo, että ilmoitat reilusti ajoissa irtisanomisesta, jotta löytää ajoissa uuden vuokralaisen. Sen takia on varmaan kirjannut (hieman laittomasti) 2kk irtisanomisajan.
Lain mukaan kun teet VIIMEISTÄÄN kuun lopussa todistettavasti irtisanomisilmoituksen esim. pyydät paperille vuokranantajan nimmarin jossa päiväykset, niin tulevan kuukauden joudut vielä maksamaan vuokraa. Ja jos vuokranantaja alkaa siitä nikottelemaan, niin vetoat vain lakiin. Kannattaa kuitenkin olla hyvin yhteistyökykyinen kun uudet vuokralaisehdokkaat tulevat katsomaan kotiasi, jotta vuokraisäntä puolestaan vapauttaa nopeasti vuokravakuutesi eikä tee kiusaa sinulle jos kokee sinun olevan "hankala vuokralainen".
Reilua olisi siis alustavasti SANALLISESTI kertoa ajoissa vuokraisännälle että olet muuttamassa vaikkapa EHKÄ 3kk päästä ja ilmoitat sitten virallisen irtisanomisajankohdan myöhemmin kun asia varmistuu...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1868563
En löydä sinua
En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k264658- 504198
- 593742
- 513186
- 502960
Ne oli ne hymyt
Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä262656- 432461
Anteeksi kun käyttäydyn
niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv382163Miten mä olisin
Rohkeampi lähestymään häntä. En tiedä. En osaa nykyään edes tikusta tehdä asiaa vaan käyttäydyn päin vastoin välttelen.362087