Piinaava ihottuma

Näppyläiita

Eli olen 40 vuotias astmaa sairastava nainen ja joitakin allergioitakin on,mutta allergisoivia asioita tottakai vältän!

Keväällä sitten alkoi "nokkosrokkomainen" ihottuma kaulalla,reisien sisäpinnoilla,ja käsivarsien sisäpinnoilla!

No ajattelin,että taitaapa olla hikinäppylää! Antihistamiinia kuitenkin söin ja sillä sain ihottuman aina päiväksi laskemaan,kunnes taas aamulla oli jo uudet kutisevat näpyt odottamassa! Jossain vaiheessa kuitenkin hiukan jo helpotti....ei kokonaan mutta helpotti kuitenkin!

Mutta nyt taas syyskuusta asti tullut ihan reilut paukamat ja ihan reilusti! Antihistamiinia syön kuin karkkia,ei siis tehoa! Äsken kun saunasta tulin ja näin alastoman vartaloni,säikähdin ihan vallan! Kropassani oli siellä täällä pitkiä viiltoja! Siis pinnallisia. Ilmeisesti olen siis yöllä tai jopa päivällä huomaamattani raapustanuy kroppaani! (myös päänahka kutiaa)

Minulla oli noin 15 vuotta sitten vastaavanlainen ihottuma muutamat kerrat! Joka jäi arvoitukseksi. Ihotaudilla ramppasin ja lopulta saatiin se kuriin kortisoonikuurilla! Mutta tämä ei ole edes sillä kortisonilla ohi mennyt! (söin omavaltaisesti viikon kuurin alenevin annoksin kortisonia....sitä kun on minulla lääkärin määräyksestä jemmassa jos paha infektiotauti tulee ja keuhkot lyö lukkoon)

Lääkärissä en ole käynnyt vielä tämän takia,mutta paian se taitaa olla edessä!

Tässä vaan mietin,että muutettiin reilu vuosi sitten vanhaan taloon! Minulla kyllä loppui poskiontelokierro (joka johtui ilmeisemmin entisen kodin koneellisesta ilmanvaihdosta) Mutta pian muuton jälkeen reilu kk alkoi minulla ihmeellisiä oireita! Oikea ylähuuli alkoi kihelmöimään! Kihelmöinti levisi liki koko oikeanpuolen kasvojen alueelle! Hampaat hoidettiin kuntoon....ei auttanut. Kuvat otettiin poskionteloista! Todettiin,että limakalvot äärettömän turvoksissa! Mutta mitkään pillerit ei auttaneet!

Nyt on tuon suhteen ollut hiukan parempi vaihe! Koska hoksasin,että makuuhuoneessamme ei kierrä ilma! Aina olin tuhottoman väsynyt ja tukkoinen herättyäni! Samoin mieheni on alkanut kuorsaamaan ihan tuhottomasti! Kerran erään riidan,joka kesti muutaman pv,n nukuin toisessa huoneessa! Hoksasin,että en ole niin väsy enkä niin tukossa! No palasimpa kuitenkin ukkokultani viereen nukkumaan ja taas! Ihan tukossa! Sitten päätin kokeilla taas nukkua pari pv tuolla toisessa huoneessa! Ja olo oli aivan eri!
Nyt vallan nukun siellä toisessa huoneessa (valitettavasti ukkokulta ei sinne mahdu,kun on niin pikkiriikkinen tila,että saa just justa mahtumaan 80 cm sängyn sinne. ) Mutta olo on paljon parempi! Toki nytkin täällä huoneessa kirjoittelen,jossa tunkkanen ilma! Ja aina alan aivastelemaan ja nenu,etenkin tuo oikea puoli menee tukkoon! Välillä kun pidempiä aikoja täällä oleilen,niin silmät alkaa vuotaa ja kirvelemään!

Iso kysymys kuuluukin nyt! Että mahtaakohan täällä olla hometta?

(ollaan kyllä ihan muista syistäkin muuttamassa täältä piakkoin pois! )

1

314

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Muumimyymi

Ootko tarkistanut rintasi, ettei ole mitään epämääräisiä kyhmyjä, rintasyöpä on eräänlainen ihosairaus, ja ensioireina voi olla ihon hilseily, halkeilu, kynsimuutokset ja lievä kuumeilu. Homekin voi laukaista nämä... Mekin asumme vanhassa 50-luvun talossa ja siellä täällä rakenteissa näkyy homeitiöitä, kun on päässyt katon läpi vettä vuotamaan ja ukkokulta vaan vetää maalia päälle, sitten yskii ja köhii jatkuvasti ja mulla on ollu monta vuotta tämmöinen psoriaasiksen näköinen ihottuma, johon ei tehoa sienilääkkeet, kortisonit, basipaktit ja desinfioivat aineet kuin hetken ja pam - taas tulee ihme halkeilua, ihoa irtoaa kerroksittain melkein verinahkaan asti, märkimistä tapahtuu (taas lääkitsen jollain antibioottivoiteella) ja parantumisen yhteydessä välilaikaisesti iho muodostaa kalansuomuilta näyttäviä hileitä pinnalle ja viimein löysin patin rinnasta ja diagnoosi: rintäsyöpä! Iho on mielenkiintoinen, se paljastaa kauan etukäteen jo, että kehossa tila ei ole normaali ja silloin pitäisi tarkkailla ja ottaa selville, mistä oireilu johtuu. Sun tapauksessa voi olla home syynä oireiluun, mutta toivottavasti homeitiöt eivät ole sinussa laukaisseet mitään vakavampaa sairautta. Mulla patti poistettiin, onneksi se oli koteloitunut, mutta iho vielä oireilee, kun asumme tässä homemökissä, jota mies luulee terveelliseksi, on asentanut kammariin sentään ilmanpuhdistimen. Tsemppiä elämääsi.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Et olisi piilossa enää

Vaan tulisit esiin.
      Ikävä
      76
      3501
    2. Loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä tilassa

Seinäjoella Pohjan valtatiellä perjantaina sattuneessa liikenneonnettomuudessa loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä t
      Kauhava
      27
      2199
    3. Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan

Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä
      Ikävä
      83
      1995
    4. Tiedän, että emme yritä mitään

Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian
      Ikävä
      19
      1540
    5. Miten hetki

Kahden olisi paras
      Ikävä
      28
      1421
    6. Mitä, kuka, hä .....

Mikähän sota keskustassa on kun poliiseja on liikkeellä kuin vilkkilässä kissoja
      Kemi
      27
      1383
    7. Näin pitkästä aikaa unta sinusta

Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni
      Ikävä
      7
      1354
    8. Noh joko sä nainen oot lopettanut sen

miehen kaipailun jota sulla EI ole lupa kaivata. Ja teistä ei koskaan tule mitään. ÄLÄ KOSKAAN SYÖ KUORMASTA JNE! Tutu
      Ikävä
      67
      1307
    9. Taisit sä sit kuiteski

Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik
      Ikävä
      10
      1217
    10. Kerro nainen

Milloin huomasit, että kyse ei ole ihastumisesta vaan jostain selvästi vakavammasta.
      Ikävä
      53
      1065
    Aihe