Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Egyptin vatsataudit

Pelottaa

On tilattu matka Sharm El Sheikhiin pariksi viikoksi joulukuussa. Kun lukee "faaraon kirouksesta" tekisi mieli peruuttaa koko matka, jota lapset innoikkaina snorklaajina kovasti odottavat. Olen saanut lääkäriltä Siprion reseptin, lääke vastaa Egyptistä saatavaa Antinolia. Voisiko sitä ottaa ihan varmuuden vuoksi? Lisäksi tietysti maitohappobakteerit ja tarkkana mitä suuhunsa pistää! Miten olette selvinneet Egyptin lomalta ilman vatsatautia?

9

4094

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Uti

      Olemme olleet viisi eri kertaa Egtyptissä; 2 kertaa Hurghadassa, sekä Sharmissa ja kerran el Gounassa ja retkeilty Luxorissa ja Kairossa, mutta kertaakaan ei omalla jengillä ole ollut vatsatautia. Viimeksi Sharmissa olleista 8 henkilöstä yhdellä esiintyi vatsatauti, jonka alkuperästä ei ollut tietenkään tietoa.

      Emme ole mitään hygieenikkoja ollenkaan, mutta omilla pesemättömillä käsillä ei juuri suuhun mitään laiteta. En nää paikkaa sen kummemmaksi kuin jotain muutakaan. Seuruetta on monesti ollut aikalailla, mutta tämä rouva on ollut ainoa vatsatautitapaus laatuaan. Käsien hygieniaa ei voi vähätellä ja toisaalta, vatsan saa kyllä sekaisin, jos unohtaa nesteen nautinnan... Scibibaa aamulla kunnon töräys, niin pärjää :-)

      • Koko porukka Hurghadaan

        Auta, kerro onko Hurghada SE paikka johon Egyptissä kannattaisi mennä 3:n tenavan ja 4 aikuisen kanssa.


      • Ahmed Al Assuan
        Koko porukka Hurghadaan kirjoitti:

        Auta, kerro onko Hurghada SE paikka johon Egyptissä kannattaisi mennä 3:n tenavan ja 4 aikuisen kanssa.

        Molemmissa käyneenä (Hurghada ja El Gouna). Sanoisin että menkää ihmeessä El Gounaan. Sharm El Sheik olisi yksi vaihtoehto,josta kuulee aika paljon hyvää. Hurghada oli mielestäni järkyttävä paikka. Muuta hyvää ei ole kuin hotellialueet, joista pitkät välimatkat joka paikkaan.


      • Tiina
        Koko porukka Hurghadaan kirjoitti:

        Auta, kerro onko Hurghada SE paikka johon Egyptissä kannattaisi mennä 3:n tenavan ja 4 aikuisen kanssa.

        Olimme Hurghadassa jouluna 2002 2 vko:a. Mukana pojat 11 kk ja 11 vuotta. Viihdyimme paikassa todella hyvin. Lapsista tykättiin joka paikassa. Kaupustelu basaareilla aika rankkaa mutta sitä pääsi pakoon hotelli alueelle. Kävimme myös retkellä Luxorissa mitä suosittelen samoin snorklausta kalat uskomattomia. Asenteella maassa maan tavalla mielestäni pärjää missäpäin maailmaa vain.


      • Tarja
        Tiina kirjoitti:

        Olimme Hurghadassa jouluna 2002 2 vko:a. Mukana pojat 11 kk ja 11 vuotta. Viihdyimme paikassa todella hyvin. Lapsista tykättiin joka paikassa. Kaupustelu basaareilla aika rankkaa mutta sitä pääsi pakoon hotelli alueelle. Kävimme myös retkellä Luxorissa mitä suosittelen samoin snorklausta kalat uskomattomia. Asenteella maassa maan tavalla mielestäni pärjää missäpäin maailmaa vain.

        Hei Tiina!Te olette olleet Egyptissä 11kk pojan kanssa.Olemme kans varanneet matkan El Gounaan
        ja mukaan lähtee silloin 10 kk tyttö.Olen ollut todella huolestunut ja ajattelin jo perua matkan ja siirtää varausmaksun johonkin toiseen matkaan, kun aloin miettiä sitä, miten meidän tyttö tutustuu siellä kaikkeen suullansa ja tietysti saa silloin vatsataudin.Matkatoimistosta kun kysäisin, et miten suhtautuvat tämän ikäisen kanssa Egyptiin matkustamiseen niin toisesta tstosta kehotettiin
        matkustamaan jonnekkin muualle, koska tuon ikäisille ei ole vatsalääkettä ja toisesta toimistosta taas sanottiin että El Gouna on turvallinen paikka tuon ikäiselle.....
        Olen nyt kahden vaiheilla mitä tehdä?! loppumaksu pitää maksaa ens vko:lla ja ennen sitä
        pitää tehdä päätös. Kertokaa nyt minulle kannattaako vaihtaa kohdetta vai "hössötänkö" turhaan.


    • raksutiikeri

      Kannattaa vältellä vesijohtovettä. Ja myös salaatteja, koska ne on yleensä huuhdeltu siinä vesijohtovedessä. Eikä juomiin jäitä.

      Itse sain pienen vatsataudin joka meni nopeasti ohi, kun hain apteekista ripulilääkkeen. Eikös se vatsataudin saaminen ole ihan yhtä todennäköistä missä vieraassa maassa tahansa..???

    • minä

      El Gounaan. Vatsatauti tulee jos on tullakseen. Itselläni ja miehelläni oli yhden päivän kestävä lievä ripuli, joka meni ohi Tannopen ripulilääkkeellä. Ripulilääkkeitä ei kannata missään nimessä syödä etukäteen.
      Oma lääkärini käski ottaa, joka aamu ruokalusikallisen konjakkia. Pitää kuulema vatsan kunnossa. Apteekista osti pullollisen sellaista desifiointigeeliä, jota käytimme aina ennen syömistä. Söin kaikkea ruokaa mitä normaalistikin syön ja uskon, että meidän molempien ripuli johtui ennenminkin likaisista rahoista kuin ruuasta.
      Avoin mieli ja hyvin huolehdittu käsihygienia ja eikun matkaan!!

    • Joop

      Älä suotta hätäile. Egyptiläisestä apteekista löytyy tepsivät lääkkeet joten vatsatauti ei lomaa pilaa. Mieheni sai aika pahan ripulin mutta apteekista saatava nestemäinen lääke (sisälsi antibiootin lisäksi neljää muuta vaikuttavaa ainesosaa) teki lopun vessassa juoksemisesta tosi nopeasti. Mitään sivuvaikutuksia sillä ei ollut. Itselleni tuli, käsihygieniasta ym. huolimatta, myös lievä vatsatauti mutta pahoinvointiinkin löytyi lääke joka auttoi nopeasti. Siellä kun apteekista löytyy lähes aina lääkäri joten saat reseptilääkettä ilman erillistä lääkärikäyntiä. Mukavaa matkaa!

      • Hurghada

        Hei!
        Varasin itse matkan Hurgahadaan ja kaikki työpaikaltani ja muut ystäväni pelottelivat minua "faraon kirouksella". Itselläni tuli aivan sama tunne että haluan peruuttaa koko matkan. Lähdin kuitenkin, enkä minä eikä ystäväni saanut mitään vatsatautia. Kävimme syömässä jopa aivan "keskustassa" kamalassa läävässä, lihaa ja kanaa, emmekä saaneet mitään. Plus että minä syön kynsiäni ja sormet oli vähän väliä suussa mutta siltikään ei siis tullut mitään. Jos kuitenkin niin käy että joku teistä sairastuu ja vatsassa tuntuu "pyörivän", menkää heti hakemaan paikallisesta apteekista lääkettä. Apteekkari tietää heti mistä kysymys kun vain taputatte vatsaa. Ne ovat todella vahvoja lääkkeitä(jopa parempia kuin Suomessa) ja vievät alle tunnin päästä oireet pois. Ei vaan missään nimessä kannata pitkittää. Voitte jopa käydä ostamassa niitä heti kun saavutte lomakohteeseen. Itse ostin varmuuden vuoksi ja muistaakseni 20tabletin paketti maksoi n.5 euroa. Ei sitä kannata pelätä, normaali vatsapöpö johon on apu saatavissa.
        Hauskaa matkaa! Ü


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      83
      2122
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      23
      1808
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      30
      1760
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      21
      1520
    5. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      65
      1471
    6. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      76
      1392
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      20
      1354
    8. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1312
    9. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1284
    10. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      72
      1271
    Aihe