miksi te toivotte niitä

MIKS....

Täällä on 10-13v tyttöjä jotka kyselee toiveikkana milloin niiden menkat alkaa. Joo mut oon Kyl iteki 13 ja menkat on ollu puoli vuotta. Mutta miksi te haluatte menkat. Ottakaa huomiioon kuinka kurjaa on kesällä kun on 30 astetta hellettä ja menkat . Kiva kattoo kun kaverit nauttii uimisesta ja ite istut rannalla kattelemassa

11

284

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Turhaa tuokin

      Tamponi on keksitty, eli uida voi ihan hyvin. Enemmän ongelma on se, miten paljon kuukautissuojat hiostavat ja kutittavat, helteellä ongelma tietenkin korostuu.

      Mutta ei menkoissa mitään juhlittavaa ole.

    • 13vTyttö

      Niimpä.. Eniten mua tosin harmittaa se hirvee kipu. Ihanku joku norsu hyppis vatsan ja selän päällä D:

    • nimimer3

      Oikeesti nii totta ja sitte kaikki on sillee että DAA ON MULL ALKANU MENKAT >_< ja siihenki joku uskoo... XD

    • asdfghjkl

      Joo... Ite oon poika nii ei oo henkilökohtast kokemust, mut mu 16 v. gf makaa aina menkkoje aikaa paikallaa ku kuollut kipuje takia nii ei voida sitte tehä mitään yhes. Molemmist tympee aika kuusta.

      Hang in there girls! Ur strong!

    • reiskuliino

      Kai ne jotku luulee olevansa niin isoja jos on menkat? Ne ei vanhenna oikee mitenkää.. Ehkä jollai aivo tasolla?? Mutta enhän mä asiast oikee tiiä mitää ku ei ole alkanu,

    • Skiddu

      Anteeks, olen jo vanhempi nainen mut haluan osallistua kun tunnen sympatiaa..
      Mulla alkoi menkat vasta 16-vuotiaana, hiukan pelotti jo että mikä vika itsessä on kun meni niin pitkään, varmaan luokan viimeisenä olin..

      Noh, tosiaan, tamponin kanssa voi uida. Ja särkylääkkeet toimii parhaiten kun aloittaa jo hiukan ennen niiden vetämisen kun menkkojen on määrä alkaa. Ibuprofeeni esim. burana tuntuu vähentävän myös verenvuodon määrää. Mutta ei kannata syödä särkylääkkeitä kuitenkaan turhaan, ja mielellään vaan parin päivän ajan.

      Olen kokenut hyviksi Kuukautispäiväkirjan joka löytyy netistä, ilmaiseksi voi kirjautua, ja sinne tietoja ylös.. sitten näet sieltä ennakoidun menkkojen alkamispäivän, ovulaation ajankohdan (siis todennäköisimmin), ja kaikenlaista muuta tietoa voi sinne kirjata, josta ohjelma tekee tilastotietoa sinulle (ja myös lääkärille tai terkulle jos koet että kierrossa on ongelmia).

      Sitten tahtoisin vielä promota kuukautiskuppia, jonka olen kokenut tosi hyvänä, kaikenlaisia menkkasuojia käyttäneenä. Ekaksi se saattaa olla hiukan kinkkinen, mutta toisella kierrolla jo uskoisin että tottuu. Käy myös seksiä harrastamattomalle nuorelle. Parhaat plussat itselle on että säästyy luontoa, ei tarvitse pelätä TSS-syndroomaa, tyhjennysväli voi olla yli 8 tuntia, ei näy päällepäin. Tutustu vaikka kuukuppikunta.nettiin.

      Itsellä ei ole lapsia enkä taida äidiksi haluta, mutta minulle kuukautiset on sen merkki että kropassa on kaikki kunnossa, ja luontainen kierto toimii. Eihän ne kivut toki ole mukavia, mutta jos haluat olla äiti ja synnyttää, niin siinä oppii hyvin kestämään kramppeja ja kohdun supisteluja.

      Ennen kaikkea olen huomannut että jos haluan kivuttomat kuukautiset, mun täytyy ottaa kipulääkkeitä kahtena päivänä, ja tärkein on ASENNE. Olen ajatellut aina että enhän mä sairas ole, päinvastoin, eikä menkat estä mua mitenkään tekemästä mitään. Mutta sitten kun olen halunnut jäädä vähän velttoilemaan, niin välillä vetoan kyllä menkkoihin.. niin ja sitä suklaata voi syödä pikkasen useamman palan kun normaalisti "sillä syyllä"..

    • KuunteleOpetusta

      Nimimerkille "ET SILLEEN", taisit lisätä muutamia vuosia fyysiseen ikääsi näyttääksesi vielä vähän enemmän typerältä / lapselliselta.

      Mutta kumminkin;
      Menkat ei siis vaikuta järjenjuoksuun tai aivoihin yhtään sen kummemmin kuin ydinfysiikka balettitanssiin. - Menkkojen on tarkoitus vain osoittaa sukukypsyyttä ja normaalia kehitystä kehossa.

      Ennemmin olisin huolissani jos mulla EI olis menkkoja.
      Mut on se kumma kun pitää kysyä tämmöisistä asioista joka päivä, vuodesta toiseen kun kouluissa selitetään ja opetetaan miten asia on. Ja netti on täynnä IHAN samaa asiaa mitä tännekkin ihmiset kirjoittaa.

    • kk orja

      Joo no ei kannata innolla odottaa menkkoi.
      Nimittäin itse olin 6 puolivuotias kun ne alkoi.
      Nyt olen 19 ja olisin halunnut elää mahdollisimman pitkään ilman niitä.
      Siteet todellakkii on riesa kesällä ja muutenkaan uinti ei kiinnosta menkkojen aikaan.
      Eläkää lapsena niin kauan kuin mahdollista.

      • en usko

        Sori vaa kk orja mutt en kyll usko että sulla alko 6 ja puol vuotiaana menkat:-) eiköhän nyt vuodet oo heittäny vähä alemmass kuin mitä piti..


    • Kuka aku

      Mulla alko menkat vasta kun olin päälle 14 mut mul ei oo mtn kipuja :D Ilman verta en ees huomais et mulla on menkat

    • ~93~

      Itsellä ei ole menkkojen aikaan minkään näkösiä ongelmia (muuta kun se kesällä 30 astetta ja tuntuu inhottavalta). Ei satu selkään eikä mahaan eikä mitään. Ainoastaas se tulee menkkojen aikaan kun rinnat herkistyvät.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Maksetaanko Vornaselle palkkaa 2 viikon sairaslomasta

      Eli torstain kännistä 2 viikon palkallinen sairasloma? Saako muut duunarit myös rännätä 2 viikkoa työnantajan laskuun?
      Perussuomalaiset
      313
      2859
    2. Miksi tunnet vetoa..

      Miksi tunnet vetoa juuri häntä kohtaan? Mikä sen saa aikaan?
      Ikävä
      106
      2203
    3. Mitä te palstan ihanat naiset

      Ajattelette hyvin viisaista miehistä, jotka ovat koko ajan jotenkin oudosti väärässä? Vaikka älykkyysosamääräsi olisi 21
      Sinkut
      84
      1651
    4. Tapaus Vornanen

      Se oli torstai-ilta ja kansanedustaja Vornanen oli juhlimassa seurueensa kanssa pitkän edustusviikon jälkeen. Baarissa o
      Maailman menoa
      189
      1541
    5. Nainen, kohtelin sua kuin paskaa

      Ja silti odotin että annat kaiken anteeksi. Yllätyin kun niin ei käynytkään. Olethan kaikin puolin alle mun tason ja sun
      Ikävä
      67
      1345
    6. Nainen, seuraan sun uutta elämää

      Hieman naurattaa tuo sun uusi rooli 🤭. Kun et sovi siihen mitenkään. Mutta pakkohan sulla jokin paikka olla missä hämme
      Ikävä
      55
      1243
    7. Voi hitto Rinsessa säikähdin

      Että olitkin silloin joku huijari. Huh, sano ettet ole.
      Ikävä
      12
      1094
    8. Olet kaikki mitä ikinä tahdonkaan

      Voi sinä ihana Jarno olet just se ihminen keneen menin täysin ihastumaan. Kuin salama kirkkaalta taivaalta meidän koht
      Suhteet
      20
      1092
    9. Ilona Siekkinen

      Onko Ilona Siekkinen todellinen henkilö vai tekoälyllä luotu henkilö? Koostettu monesta eri kuvasta ja liitetty yhteen m
      Yhteiskunta
      2
      1039
    10. AVARN Security ja julkisen toimeksiannon laiton henkilörekisteri

      Kyseessä ei ole VR:än ylläpitämä, vaan Avarnin laiton henkilörekisteri. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000000482739.htm
      Turvallisuuspalvelut
      13
      921
    Aihe