Kissalleni laitettiin mikrosiru vähän aikaa sitten. Pitääkö minun tehdä jotakin tämän asian eteen vielä? Kissani on löytötalosta otettu kotikissa.
Pitääkö mikrosirutettu kissa rekisteröidä?
4
685
Vastaukset
- tietoa pliis
Joo.Tähän vois joku joka tietää, vastata. Mun 2 maatiaiskisun sirut on rekisteröity
Kissaliittoon ja niiden eläinlääkärillä on tietysti myös sirujen tiedot. Mutta riittääkö se,jos kissani katoaa ja joku haluaa löytää minut eli
omistajan? - pakko ei ole
Ei ole pakko, mutta helpottaa jos kissan tiedot ja sirunro löytyy jostakin rekisteristä. Muuten ei sirusta ole mitään hyötyä jos se kissa katoaa ja joku kissan löytää. Mistä kukaan osaa omistajaa etsiä ellei sirun ja kissan tietoja missään ole?
Kissaliiton rekisteriin voi ilmoittaa tiedot, sekä joku toinenkin rekisteri on olemassa. Olikohan se turvasiru tai joku vastaava. Näihin jos ilmoittaa, niin paremmin saadaan kissa omistajalle takaisin katoamistapauksessa. Löytölät jotka siruttaa kissat valmiiksi ennen luovutusta taitavat pitää myös itse jonkinlaista rekisteriä, ehkä myös ilmoittavat johonkin yhteiseen rekisteriin esim. SEYn tiedostoihin. - mikrobi
Kannattaa ehdottomasti rekisteröidä kissa. Suosittelen www.turvasiru.fi sirurekisteriä. Siellä voit päivittää yhteystietojasi 24/7, kätevää jos vaikka puhnro vaihtuu tai satut vaihtamaan asuinpaikkaa vuosien varrella.
- kissanen
Esim. tuonne
http://www.kissaliitto.fi/terveys/mikrosirut
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 202822
Ulosotossa olevan tulisi saada itse päättää
Maksetaanko hänen ulosotossa olevia velkoja takaisin yksi kerrallaan vai ripotellen pikku summia sinne tänne, kuten ulos1852589Sanna Marin veti posket lommolla röökiä Ruisrockissa
Tai ainakin röökin näköistä, liekö itse käärittyä 🫢1401504Antin piti riuhtoa Sofia irti pojankIopista
Oli festivaaleilla Iiimautunut johonkin jätkään, niin Antin piti käydä irroittamassa täti ja pelastamassa poikanen. Pah2471307- 1051157
Nainen rakkaus sinua kohtaan ei kuole koskaan
Ihastunut olen moniin vuosien varrella mutta vain sinä jäit sydämeen enkä vaan osaa unohtaa. Olit silloin parasta elämäs37980Olet ollut aika törkeä minua kohtaan
Sillä tavalla ovelasti, ettei mitään "todisteita" ole mistään. Eli niin kuin, että mitään et ole tehnyt, mutta toisaalta46967Saisipa sitä palata ajassa taaksepäin
maailmaan jossa oli vielä edes joku järki tallella ja ajatus takana. Sain myös suunnatonta iloa erään henkilön näkemises32884- 134859
- 43774