Onko mahdollista, että 15v isosisko tulisi vauvan kummiksi ? Kuinka monta kummia lapsella on"pakko"olla?
kummiasiaa
5
217
Vastaukset
- ...
Itse kummiuduin ollessani 14v. Asia virallistettiin kirkkoherran virastossa seuraavana vuonna kun olin päässyt ripille.
Silloin meitä kummeja oli 4. Omalla pojallani kummeja on kaksi. - Aija-pappi
Vielä noiden linkkien informaatio:
Isosisko voi mainiosti olla kummi, jos hänet on konfirmoitu ja hän kuuluu kirkkoon. Toisinaan isovanhemmistakin saattaa tulla kummeja.
Lapsella on oltava kaksi evlut kirkkoon kuuluvaa konfirmoitua kummia. Lisäksi lapsella voi olla muihin kristillisiin kirkkoihin kuuluvia kummeja. Ylärajaa ei kummien määrälle ole. Mikäli kastettavalle ei millään löydy kahta kummia, kirkkoherran erillisellä päätöksellä voi olla myös yksi kummi.
Toisessa viestissä mainittu 14-vuotiaan tilanne on ollut sellainen, ettei hänestä ole tullut virallista kummia, silloin on pitänyt olla ne kaksi virallista. Mutta kun konfirmaatio on hoidettu, hänet voidaan lisätä viralliseksi kummiksi. - 123123
Onhan niitä kummeja muillakin kuin kirkkoon kuuluvilla. Ei sitä kirkkoon tarvi kuulua, ei lapsi eikä kummit.
- ...
Ketä kiinnostaa?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Uskalla lähestyä minua
Mitä siinä menetät? Vai tyydytkö kirjoittelemaan täällä? Minä olen jo tehnyt aloitteen. Paitsi jos sinua ei kiinnosta. S617820- 1334504
Oulaskankaan päätöksistä
https://www.facebook.com/share/v/1BSCFTMTyX/ Nyt tuli kova päätös, arvostan tätä Kuoppamäen suoraselkäisyyttä.323757- 213118
- 232662
- 282586
- 502296
- 252170
Mitä toivot Suomi24:ltä? Osallistu sivuston kehitykseen!
Moikka keskustelijat! Terveisiä Suomi24:n kehitystiimiltä. Vuosi lähenee loppuaan, mutta ennen kuin rauhoitumme joulun3922123- 322059