Mitä pahaa siinä on jos ei huvita joskus mennä kouluun ja jää kotiin?
Mun mielest isompi ongelma meil nuoril on se, että elämä on kyllä yhtä koneella istumista, mutta eiiiii kauheeta vouhkoomista koulun kanssa, mitä te haluatte musta? Että tiedän miten lasketaan saatana 10932 x 3224? Ihmiset oli ennen onnellisia vaikka eivät osanneet edes lukea! Eli tämä ei ole siitä kiinni!
Ymmärrän, että jos homma toimii niin täytyy olla tietoa ja taitoa, mutta luulen, että meidä yhteiskuntaa vois pitää ihan yllä rennommallaki meiningillä ja luulen, et jos porukoille annettaisii vapaus tehdä mitä vaa niin luulen et se antais joka enemmä motivaatioo tehdä asioita, kun tietää, ettei ole pakko.
Miks koulunkäynti on niin totista?
51
362
Vastaukset
- *huoh*
Tai sitten jos ei ole pakko niin ei tehdä. Tämä kertoo ikävällä tavalla siitä, miksi oppivelvollisuus olikaan tarpeen: jotta sinunkin paksuun päähäsi saataisiin taottua jotain.
Mitä opit jäämällä kotiin vain koska ei huvita? Aiotko työelämässäkin jäädä kotiin aina kun ei huvita? Et ikinä kasva aikuiseksi jos teet vain ja ainoastaan asioita, joita huvittaa tehdä. Elämässä joutuu tekemään tylsiä, ikäviä asioita, joita ei huvittaisi. Se kannattaa oppia jo nuorena niin ei vanhempana ketuta niin paljon.- Kauheeta
En mä oo menemättä todellakaa töihi koska hankin semmosta työtä mistä pidän, tai siis, semmosta töitä mitä tykkään tehdä niin kun aina, semmosta mitä haluaisin tehdä vähä huonompanakin päivänä, vaikka lähihoitajaksi, pidän ihmisten auttamisesta :)
Mitä opin kotona? Oon ainaki oppinu leipomaan, teen aika hyvii sämpylöit, oon oppinu et lenkillä kannattaa käydä ja pitää hyvää huolta itsestää, tulee hyvä olo
,mä kattelen aika paljon erilaisia opetusvideoita youtubesta, oppinu aika paljon sielt ainaki tieteistä iha yleensä, oon hyvin tyytyväine elämää mut joskus se tuntuu vaikeelta ku porukat ihan tosissaan ympärillä,
ihan kuin olisi mukamas joki päämäärä mihin pyrkiä mut mikäs tässä ollessa.
Ja mitä se sulle kuuluu mitä mä elämälläni teen, kuka vittu sä olet kertomaa mitä mun pitäis tehdä? Mä haluan elää muita ihmisiä kunnioittaen ja elää hyvää elämää sitte joku vitu urpo tulee ja sanoo et tee tätä ja tätä tai muute susta tulee sitä ja tätä, iha kauheeta. - DI TRE 16
Pakko on paras motiivi. Hyvin usein ainoa, joka saa aktivoitumaan.
- Karkkilalainen 16
Kauheeta kirjoitti:
En mä oo menemättä todellakaa töihi koska hankin semmosta työtä mistä pidän, tai siis, semmosta töitä mitä tykkään tehdä niin kun aina, semmosta mitä haluaisin tehdä vähä huonompanakin päivänä, vaikka lähihoitajaksi, pidän ihmisten auttamisesta :)
Mitä opin kotona? Oon ainaki oppinu leipomaan, teen aika hyvii sämpylöit, oon oppinu et lenkillä kannattaa käydä ja pitää hyvää huolta itsestää, tulee hyvä olo
,mä kattelen aika paljon erilaisia opetusvideoita youtubesta, oppinu aika paljon sielt ainaki tieteistä iha yleensä, oon hyvin tyytyväine elämää mut joskus se tuntuu vaikeelta ku porukat ihan tosissaan ympärillä,
Ja mitä se sulle kuuluu mitä mä elämälläni teen, kuka vittu sä olet kertomaa mitä mun pitäis tehdä? Mä haluan elää muita ihmisiä kunnioittaen ja elää hyvää elämää sitte joku vitu urpo tulee ja sanoo et tee tätä ja tätä tai muute susta tulee sitä ja tätä, iha kauheeta." hankin semmosta työtä mistä pidän" No niin vissiin! -DDD
Hyvin suuri osa ihmisistä tekee sellaista työtä, joka oikeasti välillä (tai koko ajan!) tympii. Työllä kuin työllä tienataan kuitenkin elatus itselle, perheelle ja koiralle. Se riittää mielestäni (pakon ohella) loistavasti motiiviksi. Elämän karu tosiasia on, että haluamaansa ammattiin on suurempi mahdollisuus päästä, jos hankkii alkajaisiksi hyvän peruskoulun päättötodistuksen. Se taas on mahdollista saada, kunhan käy sen peruskoulunsa - huvitti tai ei.
"Ja mitä se sulle kuuluu mitä mä elämälläni teen," Kyllä se vaan kuuluu. En millään haluaisi enää yhtäkään elätettävää, kun tahtoisin niin mielelläni käyttää isomman osan työni tuloksista siihen, mihin itse haluan ja minkä koen tarpeelliseksi. Saisit elättää itse itsesi.
Olet epärealistinen haihattelija, joka luulee, että tavoitteet voi saavuttaa täällä kitisemällä. Todellisuudessa tavoitteiden saavuttamiseen tarvitaan usein verta, hikeä ja kyyneleitä. Näillä palstoilla näkee paljon niitä, jotka kuvittelevat itsestään suuria, osa kuolemaansa asti, osa herää jossain vaiheessa todellisuuteen.
"muita ihmisiä kunnioittaen " "joku vitu urpo " Siinäpä näytät loistavasti, miten toisia ihmisiä "kunnioitat"! - Niin se on ?
Kauheeta kirjoitti:
Ja mitä se sulle kuuluu mitä mä elämälläni teen, kuka vittu sä olet kertomaa mitä mun pitäis tehdä? Mä haluan elää muita ihmisiä kunnioittaen ja elää hyvää elämää sitte joku vitu urpo tulee ja sanoo et tee tätä ja tätä tai muute susta tulee sitä ja tätä, iha kauheeta.Mitä töitä luulet saavasi tuolla asenteella kukaan ei ota töihin?
- Kauheeta
Karkkilalainen 16 kirjoitti:
" hankin semmosta työtä mistä pidän" No niin vissiin! -DDD
Hyvin suuri osa ihmisistä tekee sellaista työtä, joka oikeasti välillä (tai koko ajan!) tympii. Työllä kuin työllä tienataan kuitenkin elatus itselle, perheelle ja koiralle. Se riittää mielestäni (pakon ohella) loistavasti motiiviksi. Elämän karu tosiasia on, että haluamaansa ammattiin on suurempi mahdollisuus päästä, jos hankkii alkajaisiksi hyvän peruskoulun päättötodistuksen. Se taas on mahdollista saada, kunhan käy sen peruskoulunsa - huvitti tai ei.
"Ja mitä se sulle kuuluu mitä mä elämälläni teen," Kyllä se vaan kuuluu. En millään haluaisi enää yhtäkään elätettävää, kun tahtoisin niin mielelläni käyttää isomman osan työni tuloksista siihen, mihin itse haluan ja minkä koen tarpeelliseksi. Saisit elättää itse itsesi.
Olet epärealistinen haihattelija, joka luulee, että tavoitteet voi saavuttaa täällä kitisemällä. Todellisuudessa tavoitteiden saavuttamiseen tarvitaan usein verta, hikeä ja kyyneleitä. Näillä palstoilla näkee paljon niitä, jotka kuvittelevat itsestään suuria, osa kuolemaansa asti, osa herää jossain vaiheessa todellisuuteen.
"muita ihmisiä kunnioittaen " "joku vitu urpo " Siinäpä näytät loistavasti, miten toisia ihmisiä "kunnioitat"!"Kyllä se vaan kuuluu."
Minä en ole työtön, olen opiskelja ja pidän työnteosta, en tule olemaan kenenkään elätettävänä, mutta mitä sinä teet, jos sinua niin kiinnostaa muiden touhut.
Mitä teet asialle http://fi.wikipedia.org/wiki/Työttömyys?
http://yle.fi/uutiset/syrjaytynyt_nuori_ei_enaa_unelmoi/6839757?
Et yhtään mitään vitun laiska paska.
- 4+2
Niin, eihän sun koulutuksen tasosta riipu muu kuin tulevaisuutesi. Mm. elantosi taso ja laatu, asemasi yhteiskuntahierarkiassa, psyykkinen hyvinvointisi riippuvaisuus kehitystehtävän suorittamisesta sekä jälkikasvun saamisen potentiaalin merkittävä lasku ottaen huomioon yllämainitut tekijät.
"Ihmiset oli ennen onnellisia vaikka eivät osanneet edes lukea! Eli tämä ei ole siitä kiinni!"
Et ole ilmeisesti lukenut historiaa juuri ollenkaan? 1860-luvun nälkävuodet. Suomessa oli sääty-yhteiskunta. Porvaristo, papisto ja oppineet: Ruokaa, vaatteita, paikka-asua, mutta miksi? He olivat rikkaita ja heillä oli mahdollisuus kouluttautua ja päästä hierarkian yläpäässä sijaitseviin ammatteihin. Tästä seuraa rahaa.
Toinen pääty säädyistä: köyhälistö; talonpojat, torpparit, työläiset: räsyiset vaatteet, pettuleipää, epideemisiä tauteja. Nälkään ja tauteihin kuoli nälkävuosien aikana vaivaiset 13%. Niin, onnellisia. :)
http://molekyyligastronomia.fi/files/2011/02/Raatajat_rahanalaiset.jpg
Eikö olekin onnellisen näköisiä? Suorastaan autuuden keskipisteessä.
Mutta mielestäni sinulla pitää olla vapaus valita olla kouluttautumatta. Luonnonvalinta on aikaisemminkin karsinut heikot yksilöt populaatiosta pois, niin nytkin. Olet vain kompastuskivi eteenpäin kehittyvälle yhteiskunnalle.- Kauheeta
Mun tulevaisuuteni, haha, sun on ihan turha kertoa mulle mitä mun tuleaisuuteni tulee sisältämää, kyllä mä töitä tulen töitä tekemään, haluan tehdä, en halua elää kenekää siivellä, tykkään varsiki työskennellä ulkoilassa, tykkään työskennellä ihmiste parissa, olen oikein mukava ja pidetty tyyppi :)
nii kui sanoi tossa jo et oon todella tyytyväine elämää, haluan tehdä osani, en halua vain välittää liikoa, mut se on, niin kuin sanoin, vähä vaikeeta kun sun kaltaset yliinnokkaat mulkut tekee elämästä niin vitu vaikeeta ku mitä se ei ole. - 4+2
Kauheeta kirjoitti:
Mun tulevaisuuteni, haha, sun on ihan turha kertoa mulle mitä mun tuleaisuuteni tulee sisältämää, kyllä mä töitä tulen töitä tekemään, haluan tehdä, en halua elää kenekää siivellä, tykkään varsiki työskennellä ulkoilassa, tykkään työskennellä ihmiste parissa, olen oikein mukava ja pidetty tyyppi :)
nii kui sanoi tossa jo et oon todella tyytyväine elämää, haluan tehdä osani, en halua vain välittää liikoa, mut se on, niin kuin sanoin, vähä vaikeeta kun sun kaltaset yliinnokkaat mulkut tekee elämästä niin vitu vaikeeta ku mitä se ei ole.Ei koulutusta= työ? Pidä vaan tuota logiikkaa yllä.
Sun kaltaset apaattiset ja passiiviset "mulkut" jarruttaa yhteiskunnan kehitystä niin työelämässä kuin opiskelijoidenkin keskuudessa. Jotkut haluaa turvata tulevaisuutensa, kun sun kaltainen "mulkku" astuu kuvaan ja alkaa häiriköimään. - Sonkajärvinen Qq
Kauheeta kirjoitti:
nii kui sanoi tossa jo et oon todella tyytyväine elämää, haluan tehdä osani, en halua vain välittää liikoa, mut se on, niin kuin sanoin, vähä vaikeeta kun sun kaltaset yliinnokkaat mulkut tekee elämästä niin vitu vaikeeta ku mitä se ei ole."sun kaltaset yliinnokkaat mulkut " Aloituksessasi puhuit muiden kunnioittamisesta.
Väität itseäsi oikein mukavaksi tyypiksi. Rohkenen olla kauheasti eri mieltä ihan sen perusteella, mitä tänne olet kirjoittanut.
Nimimerkki Karkkilalainen 16 lienee aika paljon oikeassa. - Kauheeta
Sonkajärvinen Qq kirjoitti:
"sun kaltaset yliinnokkaat mulkut " Aloituksessasi puhuit muiden kunnioittamisesta.
Väität itseäsi oikein mukavaksi tyypiksi. Rohkenen olla kauheasti eri mieltä ihan sen perusteella, mitä tänne olet kirjoittanut.
Nimimerkki Karkkilalainen 16 lienee aika paljon oikeassa.Joo, jotta olisit mukava tyyppi sunko täytyy koko ajan muita mielistellä ja hymyillä? Ei se kuule ihan niin mene, herää todellisuuteen.
- Kauheeta
4+2 kirjoitti:
Ei koulutusta= työ? Pidä vaan tuota logiikkaa yllä.
Sun kaltaset apaattiset ja passiiviset "mulkut" jarruttaa yhteiskunnan kehitystä niin työelämässä kuin opiskelijoidenkin keskuudessa. Jotkut haluaa turvata tulevaisuutensa, kun sun kaltainen "mulkku" astuu kuvaan ja alkaa häiriköimään.Olen aika huono ilmaisemaan itseäni selvästi..
Joten selitän hyvin yksinkertaisesti
Päämäärä -> ammatti
Ammatti -> vaatii tietoa ja taitoa
No, mistä saa tietoa ja taitoa? Ihan tiedoksi vain, että koulu ei ole ainoa paikka missä pystyy opiskelemaan, erilaisia taitoja ja yleissivistystä, niin miksi se on niin, että porukoita painostetaan opiskelemaan ja niin edelleen, miksi on niin hirveä PAINE? Miksi suomessa on niin paljon työttömiä ja syrjäytyneitä nuoria, toimiiko nykyinen järjestelmä sinusta HYVIN?! - 4+2
Kauheeta kirjoitti:
Olen aika huono ilmaisemaan itseäni selvästi..
Joten selitän hyvin yksinkertaisesti
Päämäärä -> ammatti
Ammatti -> vaatii tietoa ja taitoa
No, mistä saa tietoa ja taitoa? Ihan tiedoksi vain, että koulu ei ole ainoa paikka missä pystyy opiskelemaan, erilaisia taitoja ja yleissivistystä, niin miksi se on niin, että porukoita painostetaan opiskelemaan ja niin edelleen, miksi on niin hirveä PAINE? Miksi suomessa on niin paljon työttömiä ja syrjäytyneitä nuoria, toimiiko nykyinen järjestelmä sinusta HYVIN?!Pelkkä itseoppiminen ei riitä työnantajille. Sinulta tullaan kysymään CV ja kouluttautuneisuuden taso, koska se on lakisääteinen pakko. Jos sinun CV:stäsi puuttuu olennainen, sinua ei oteta työhön.
Suomessa on paljon työttömiä ja syrjäytyneitä nuoria juurikin sinun kaltaistesi vuoksi. Useat nuoret jättävät opinnot kesken heti kun oppivelvollisuus loppuu tai eivät kouluttaudu tarpeeksi pitkälle samaisen asenteen vuoksi, mikä sinulla on.
Niinkuin jo sanoin, sinun kaltaiset jarruttavat yhteiskunnan kehittymistä ja hyvinvointia. Kiitos kun tuit näkemystäni tuomalla esiin työttömät nuoret. - nimim.
Kauheeta kirjoitti:
Joo, jotta olisit mukava tyyppi sunko täytyy koko ajan muita mielistellä ja hymyillä? Ei se kuule ihan niin mene, herää todellisuuteen.
Jotta olisit "mukava" ja "kunnioittava tyyppi" se vaatii lähinnä asiallisuutta. Et hanskaa sitä, joten lakkaa vikisemästä.
"täytyy koko ajan muita mielistellä ja hymyillä?"
-Eihän se niin mene, herää todellisuuteen. - Kauheeta
Joo, koulutuksella on suuri osa tulevaisuuttani, mutta ei tietenkään asia ole näin mustavalkoista, mutta se mitä haluan tulevaisuudelta on hyvän ammatin, ja tulenko luultavasti tarvitsemaan esim. hyvää historian tuntemusta tai ruotsinkielen taitoja ammatiltani? Tuskimpa? Miksi tulevaisuuteni on kiinni asioista mitkä eivät mitenkään siihen vaikuta?
Ja olet kyllä niin väärässä jos luulet, että koulutuksen taso kertoo elämisen laadusta tai hyvinvoinnista, en tiedä paljon sinun elämästäsi, mutta tiedän paljon porukkaa jotka ovat ns. "paskaduuneissa" mutta ovat ihan täysin tyytyväisiä ja onnellisia elämään. Joten voit viedä muualle nuo "opiskelulla luot paremman tulevaisuuden" paskapuheesi.
Hyvät ystävät, se on suuri osa hyvää tulevaisuutta, tiedoksi vain, urpo. - Kauheeta
Ja mitä ***** oikeasti?
Miksi sinä otat jotkut nälkävuodet aiheeksi, kuka tässä on lopettamassa täysin elämisen? - 4+2
Kauheeta kirjoitti:
Joo, koulutuksella on suuri osa tulevaisuuttani, mutta ei tietenkään asia ole näin mustavalkoista, mutta se mitä haluan tulevaisuudelta on hyvän ammatin, ja tulenko luultavasti tarvitsemaan esim. hyvää historian tuntemusta tai ruotsinkielen taitoja ammatiltani? Tuskimpa? Miksi tulevaisuuteni on kiinni asioista mitkä eivät mitenkään siihen vaikuta?
Ja olet kyllä niin väärässä jos luulet, että koulutuksen taso kertoo elämisen laadusta tai hyvinvoinnista, en tiedä paljon sinun elämästäsi, mutta tiedän paljon porukkaa jotka ovat ns. "paskaduuneissa" mutta ovat ihan täysin tyytyväisiä ja onnellisia elämään. Joten voit viedä muualle nuo "opiskelulla luot paremman tulevaisuuden" paskapuheesi.
Hyvät ystävät, se on suuri osa hyvää tulevaisuutta, tiedoksi vain, urpo.Ruotsia tulet tarvitsemaan lähinnä kaikissa ammateissa, historia kuuluu yleissivistykseen, mutta eipä se minua haittaa jos tykkäät olla tynnyrissä kasvanut.
Kyllä, koulutuksen taso kertoo elämän laadusta. Vertaa Länsimaalaiset joilla on ilmainen ja pakollinen koulutusjärjestelmä ja useimmat Afrikan valtiot joissa koulutus ei ole verovaroilla tuettua. Onko afrikkalaisilla kenties kannettavaa konetta, entä hellaa, tai vaikka, sanotaanko, puhdasta vettä?
Riittävä koulutus>ammattitaitoista työvoimaa>työpaikka>rahaa>ruokaa ja asunto. Niin, minustakin ruoka ja asunto on ihan perseestä. Mielummin asun roskalaatikossa ja alan dyykkariksi.
Niin ja muuten, "paska duuneihinkin" tarvitsee koulutuksen. :) Ks. ylempää käsite CV. Tiedoksi vain, "urpo" :) Onnea työttömän tulevaisuuteen! - 4+2
Kauheeta kirjoitti:
Ja mitä ***** oikeasti?
Miksi sinä otat jotkut nälkävuodet aiheeksi, kuka tässä on lopettamassa täysin elämisen?Miksi sinä otit aloituksessasi puheeksi tämän: "Ihmiset oli ennen onnellisia vaikka eivät osanneet edes lukea! " Onko sinulla lukemisenymmärtämis vaikeuksia?
Nälkävuodet iskivät kouluttautuneisuuden tason alhaisuudesta. Ihmiset eivät voineet kouluttautua sääty-yhteiskunnan vuoksi. Ja kun nälkävuodet iskivät, vähiten kouluttautuneet ihmiset (köyhälistö) kuolivat nälkään, koska heillä ei ollut niitä etuja mitä kouluttautuneilla oli, kuten sairaanhoito ja elintarvike hätäapu.
Sää oot niin ulalla, että sattuu aivoihin. - Kauheeta
nimim. kirjoitti:
Jotta olisit "mukava" ja "kunnioittava tyyppi" se vaatii lähinnä asiallisuutta. Et hanskaa sitä, joten lakkaa vikisemästä.
"täytyy koko ajan muita mielistellä ja hymyillä?"
-Eihän se niin mene, herää todellisuuteen.Mitä ihmettä sinä oikein höpötät? Tulet minulle kertomaan, että en ole mukava tyyppi? Et edes tunne minua? Teet johtopäätöksen minusta kirjoitusteni perusteella, mitä jos kerron sinulle, että sanat ovat vain sanoja ja teot ovat tekoja? Tuskimpa edes tunnistaisit minua samaksi henkilöksi jos tavattaisiin oikeassa elämässä.
Aivojen käyttö sallittu. - Kauheeta
Kauheeta kirjoitti:
Mitä ihmettä sinä oikein höpötät? Tulet minulle kertomaan, että en ole mukava tyyppi? Et edes tunne minua? Teet johtopäätöksen minusta kirjoitusteni perusteella, mitä jos kerron sinulle, että sanat ovat vain sanoja ja teot ovat tekoja? Tuskimpa edes tunnistaisit minua samaksi henkilöksi jos tavattaisiin oikeassa elämässä.
Aivojen käyttö sallittu.Ai niin, käytökseni on ollut aina ollut 9-10 koulussa, jos sillä on mitään merkitystä tähän aiheeseen liittyen.
- Kauheeta
4+2 kirjoitti:
Ruotsia tulet tarvitsemaan lähinnä kaikissa ammateissa, historia kuuluu yleissivistykseen, mutta eipä se minua haittaa jos tykkäät olla tynnyrissä kasvanut.
Kyllä, koulutuksen taso kertoo elämän laadusta. Vertaa Länsimaalaiset joilla on ilmainen ja pakollinen koulutusjärjestelmä ja useimmat Afrikan valtiot joissa koulutus ei ole verovaroilla tuettua. Onko afrikkalaisilla kenties kannettavaa konetta, entä hellaa, tai vaikka, sanotaanko, puhdasta vettä?
Riittävä koulutus>ammattitaitoista työvoimaa>työpaikka>rahaa>ruokaa ja asunto. Niin, minustakin ruoka ja asunto on ihan perseestä. Mielummin asun roskalaatikossa ja alan dyykkariksi.
Niin ja muuten, "paska duuneihinkin" tarvitsee koulutuksen. :) Ks. ylempää käsite CV. Tiedoksi vain, "urpo" :) Onnea työttömän tulevaisuuteen!HAH, ai ruotsia tulen tarviimaan kaikissa ammateissa, missä puskassa sinä oikein elät? Kiinaa on paljon hyödyllisempi kieli ja Venäjä,
Englanti taas on pääkieli mitä minä tulen tarvitsemaan ja ilman sitäkin tulisin pärjäämään, vaikka sitä en osaisikaan. - 4+2
Kauheeta kirjoitti:
HAH, ai ruotsia tulen tarviimaan kaikissa ammateissa, missä puskassa sinä oikein elät? Kiinaa on paljon hyödyllisempi kieli ja Venäjä,
Englanti taas on pääkieli mitä minä tulen tarvitsemaan ja ilman sitäkin tulisin pärjäämään, vaikka sitä en osaisikaan." HAH, ai ruotsia tulen tarviimaan kaikissa ammateissa, missä puskassa sinä oikein elät? Kiinaa on paljon hyödyllisempi kieli ja Venäjä,"
Siinäpä alat muuttamaan lainsäädännöllisiä faktoja. Sua ei oteta töihin mihinkään palvelus ammattiin Suomessa jos et osaa ruotsia.
Niin, missä puskassa sinä olet elänyt? - 15 + 6
Tuollaisella kirjoitustaidolla olisi hyvä jo vähän ymmärtää lukemaansa, varsinkin jos kokee olevansa historiasta kiinnostunut.
En näe mitään syytä alentaa hyvää asiaa puhumalla sen puolesta hirveimmän kuviteltavissa olevan persläven tyylillä, kuten nyt näyttää tapahtuneen. Jos ette meinaa pysyä housuissanne, niin sekoilkaa edes ilman ulospäin suuntautuvaa aggressiota.
30-luvun kaiut sopivat sinne "hierarkian yläpäähän" kaikista huonoiten...
Terveisin,
kuvatunlainen ilme naamallaan kulkeva luonnontieteiden opiskelija ja tekniikan harrastaja
- ...?
Mene pellolle töihin 12h/pv 7pv/viikko nauttimaan siitä onnellisuudesta, mitä menneet lukutaidottomat sukupolvet nauttivat. Täytyy kiittää mitä lie korkeampaa voimaa, ettei asioiden toimiminen ole sinun luuloistasi kiinni.
- Kauheeta
Mitä sä oikein höpötät? Mä rakastan oppimista ja kaikkea mitä koulu tarjoaa, minulla ei ole mitään lääketieteitä tai ylipäätänsä teknologian kehittämistä vastaan, enkä todellakaan halua palata aikaan missä vain harvat osasivat lukea,
se mikä minua eniten kummastuttaa on se miten me suhtaudumme kouluun, kuin se olisi pakko, pakko, pakko, pakko, asennehan ratkaisee, minä haluan opiskella kyllä hyvän ammatin, mutta en halua ottaa siitä mitään paineita. Miksi pitäisi kenenkään ottaa paineita? Onko tässä johonkin kiire? - Jyrki käskee
Kauheeta kirjoitti:
Mitä sä oikein höpötät? Mä rakastan oppimista ja kaikkea mitä koulu tarjoaa, minulla ei ole mitään lääketieteitä tai ylipäätänsä teknologian kehittämistä vastaan, enkä todellakaan halua palata aikaan missä vain harvat osasivat lukea,
se mikä minua eniten kummastuttaa on se miten me suhtaudumme kouluun, kuin se olisi pakko, pakko, pakko, pakko, asennehan ratkaisee, minä haluan opiskella kyllä hyvän ammatin, mutta en halua ottaa siitä mitään paineita. Miksi pitäisi kenenkään ottaa paineita? Onko tässä johonkin kiire?No Katainen ja toisetkin talousoppineet on ollut huolissaan Suomen työvoiman riittävyydestä ja vuosia opiskelupaikoissa norkoilevista ketkä ei valmistu.
- sadfghjklkjhdf
Kauheeta kirjoitti:
se mikä minua eniten kummastuttaa on se miten me suhtaudumme kouluun, kuin se olisi pakko, pakko, pakko, pakko, asennehan ratkaisee, minä haluan opiskella kyllä hyvän ammatin, mutta en halua ottaa siitä mitään paineita. Miksi pitäisi kenenkään ottaa paineita? Onko tässä johonkin kiire?Se, että otatko paineita vai et on täysin itsestäsi kiinni. Eli vika on sinussa, ei yhteiskunnassa. Ota pää pois anuksestasi ja lakkaa valittamasta.
- Kauheeta
sadfghjklkjhdf kirjoitti:
Se, että otatko paineita vai et on täysin itsestäsi kiinni. Eli vika on sinussa, ei yhteiskunnassa. Ota pää pois anuksestasi ja lakkaa valittamasta.
Ai minussako vika, etten ota paineita jos ei vaikka huvita tehdä äidinkielen läksyjä? Vai onko vika sillä joka kertoo minulle, että minun pitää niin tehdä tai muuten sitä ja tätä?
- Kauheeta
Jyrki käskee kirjoitti:
No Katainen ja toisetkin talousoppineet on ollut huolissaan Suomen työvoiman riittävyydestä ja vuosia opiskelupaikoissa norkoilevista ketkä ei valmistu.
Oikeasti? Oletteko te sitä mieltä, että nykyinen meno on jotenkin toimivaan? Kaikki ovat niin vitun tyytyväisiä, ettei mitään moitittavaa?
- Jyrki käskee
Kauheeta kirjoitti:
Ai minussako vika, etten ota paineita jos ei vaikka huvita tehdä äidinkielen läksyjä? Vai onko vika sillä joka kertoo minulle, että minun pitää niin tehdä tai muuten sitä ja tätä?
Sinussa on vika jos et tee äidinkielen läksyjä. Osalle lapsista ei ole vielä selkeytynyt todellisuus että pyydetyt työt on tehtävä. Ei käy työpaikalla et sanoo ei huvita tehdä. Aivan sama on yrittäjänä ollessa loppuu työt jos sanoo en tulekkaan tekemään pyydettyä työtä kuin ei huvita.
- ...?
Kauheeta kirjoitti:
se mikä minua eniten kummastuttaa on se miten me suhtaudumme kouluun, kuin se olisi pakko, pakko, pakko, pakko, asennehan ratkaisee, minä haluan opiskella kyllä hyvän ammatin, mutta en halua ottaa siitä mitään paineita. Miksi pitäisi kenenkään ottaa paineita? Onko tässä johonkin kiire?Koulu on pakko, pakko, pakko koska nuoret ihmiset voivat olla tyhmiä, tyhmiä, tyhmiä. Peräti niin saatanan tyhmiä, etteivät kykene edes ajattelemaan elämäänsä 10 vuotta eteenpäin.
Se, että sinä haluat hyvän ammatin ja kivan elämän, muttet tehdä n.k. paskanakkeja sen eteen kertoo vain siitä, ettet edes ymmärrä mitä siihen hyvään ammattiin vaaditaan. Käskyjen noudattaminen on VÄLTTÄMÄTÖNTÄ elämässä, se että sinut on lellitty pilalle ja suhtaudut käskyihin "Onx pakko?!"-asenteella viittaa vain siihen, ettei sinulta ole vaadittu koskaan tarpeeksi ja elämän realiteetit ovat vielä täysin kadoksissa.
Kukaan ei puhu oikeista paineista tällä, kenenkään syke ei ole 220 kun ei ole läksyjä tehnyt. Koulusta ei kuulu ottaa sellaista painetta, ettet voi yöllä nukkua jossei läksyt ole tehty. Mutta et edes puhu tästä, puhut siitä miksi ottaa paineita koulusta ylipäätäänsä...yhtään. Suomessa kouluun suhtaudutaan hyvin vapaamielisesti (verrattuna muualla maailmaan), joten väite "otetaax vähä rennommi" jo valmiiksi yhdessä rennoimmista koulujärjestelmissä on täysin jälkeenjäänyt. - sadfghjklkjhdf
Kauheeta kirjoitti:
Voi jumalauta, sää oot niin menetetty tapaus:D
- mukko
On vittu teilläkin jutut :D
- Hyööh
Tuollaisten lusmujen takia Suomen talous on menossa huonompaan suuntaan!
- asdefrgthyjukiloökjh
Keksin juuri spontaanin innovaation aloittajan kaltaisille sossupummeille: niinkuin Venäjän ruhtinakunnan alaisena ollessamme niskuroivat kansalaiset lähetettiin Siperiaan, niin olisi nykyaikaista lähettää asennevammaiset, pilalle hemmotellut kermaperseet pakkotyövoimaksi Kreikkaan. Heille ei tarvitsisi maksaa palkkaa, Kreikka nousisi hitaasti ja varmasti velkakriisistään reippaan ja ahkeran suomalaisen pakkotyövoiman avulla ylös ja Urpilainen ja Katainen olisivat itseensä tyytyväisiä, kun Suomen rahat voidaan sittenkin laittaa Vanhasen kesämökkiin eikä minnekkään Krekkaan!
Ja kaikista parasta olisi, että tämän pakkotyövoiman EI tarvitsisi kouluttautua! Sen sijaan he oppisivat paikan päällä työnkuvan, kantapäänkautta, kun Mr. Unibrow hakkaa ruoskalla kermat heidän perseistään. Brilliant! - Kauheeta
asdefrgthyjukiloökjh kirjoitti:
Keksin juuri spontaanin innovaation aloittajan kaltaisille sossupummeille: niinkuin Venäjän ruhtinakunnan alaisena ollessamme niskuroivat kansalaiset lähetettiin Siperiaan, niin olisi nykyaikaista lähettää asennevammaiset, pilalle hemmotellut kermaperseet pakkotyövoimaksi Kreikkaan. Heille ei tarvitsisi maksaa palkkaa, Kreikka nousisi hitaasti ja varmasti velkakriisistään reippaan ja ahkeran suomalaisen pakkotyövoiman avulla ylös ja Urpilainen ja Katainen olisivat itseensä tyytyväisiä, kun Suomen rahat voidaan sittenkin laittaa Vanhasen kesämökkiin eikä minnekkään Krekkaan!
Ja kaikista parasta olisi, että tämän pakkotyövoiman EI tarvitsisi kouluttautua! Sen sijaan he oppisivat paikan päällä työnkuvan, kantapäänkautta, kun Mr. Unibrow hakkaa ruoskalla kermat heidän perseistään. Brilliant!Aloittajan kaltaisille sossupummeille...
Minä en kuule ole mikään vitun sossupummi ihan tiedoksi vain,
joka kesä olen ollut kesätöissä ja ihan varmasti tulen ysin jälkeen työskentelemään opiskelun ohella, ihmettelen vain sitä miksi tämän koulunkäynnin pitää olla niin saatanan totista touhua? Eikö se riitä, että osaa asiat?
Olet kyllä aikamoinen Keijo. - Kauheeta
Ai, minä? Opiskelija? Yläastelainen olen syypää miksi Suomen talous on menossa huonompaan suuntaan? Mikä vitun idiotti sinä oikein olet?
- asdefrgthyjukiloökjh
Kauheeta kirjoitti:
Aloittajan kaltaisille sossupummeille...
Minä en kuule ole mikään vitun sossupummi ihan tiedoksi vain,
joka kesä olen ollut kesätöissä ja ihan varmasti tulen ysin jälkeen työskentelemään opiskelun ohella, ihmettelen vain sitä miksi tämän koulunkäynnin pitää olla niin saatanan totista touhua? Eikö se riitä, että osaa asiat?
Olet kyllä aikamoinen Keijo.Mmm, jatka vaan tuota linjaa:) Olet hyvällä vauhdilla tulossa sossupummiksi. Onnea, onnea! Joka ikinen vikinä minkä päästät tukee vaan tätä näkemystä. Jatka jatka, lisää pökköä pesään.
- 6+14
Kauheeta kirjoitti:
Ai, minä? Opiskelija? Yläastelainen olen syypää miksi Suomen talous on menossa huonompaan suuntaan? Mikä vitun idiotti sinä oikein olet?
Jos et löydä Suomen talouden alaspäin suuntaamisella ja omalla asenteellasi mitään korrelaatio suhdetta, sinä olet tässä tapauksessa se tynnyrissä kasvanut epäsivistynyt idiotti. Ota nyt saatana se pää pois perseestäsi tänne päivänvaloon muiden seuraan, jooko?
- Kauheeta
6+14 kirjoitti:
Jos et löydä Suomen talouden alaspäin suuntaamisella ja omalla asenteellasi mitään korrelaatio suhdetta, sinä olet tässä tapauksessa se tynnyrissä kasvanut epäsivistynyt idiotti. Ota nyt saatana se pää pois perseestäsi tänne päivänvaloon muiden seuraan, jooko?
Häh?
Tyydyn vähään, haluan tehdä osani yhteiskunnassa, ainoa mitä pyydän, ettei maailma ympärilläni olisi niin tuomitseva, onko liikaa pyydetty?
- bgmjfjhjlwl
Ei sinne kouluun mikään pakko ole mennä, suomessa on oppivelvollisuus, mutta ei koulupakkoa. Saat vaikka kotona opiskella jos siltä tuntuu, kunhan vaan hoidat kaikki oppivelvollisuuden liittyvät asiat. Koulussa ne on vaan helpompi saada hoidettua pois alta kun sieltä löytyy pätevät opettajat.
Jos haluat edetä omaan tahtiisi koulussa, niin kyllä sekin onnistuu. Ei siinä muuta kun jäät vaan luokallesi ja sitten opiskelet asiat uudelleen vuoden kuluttua "omaan tahtiin"- niinpäniim
1. Peruskoulun tarkoitus on antaa kaikille perusvalmius sekä lukioon, että ammattikouluun.
2. Ammattiin tarvitset koulutusta.
3. Tämä on se tärkein! Tieto kumuloituu! (Eli jos et ala-asteella opettele kertotauluja, et tule yläasteella ratkaisemaan yhtälöitä kovinkaan hyvällä menestyksellä. - Kauheeta
niinpäniim kirjoitti:
1. Peruskoulun tarkoitus on antaa kaikille perusvalmius sekä lukioon, että ammattikouluun.
2. Ammattiin tarvitset koulutusta.
3. Tämä on se tärkein! Tieto kumuloituu! (Eli jos et ala-asteella opettele kertotauluja, et tule yläasteella ratkaisemaan yhtälöitä kovinkaan hyvällä menestyksellä.Komppaan vähän
Siis, opiskelemmeko me lukiota ja ammattikoulua varten vai elämää varten?
Ammattiin tarvitsen tietoa todellakin, jos haluan opiskella vaikka putkiasentajaksi, niin miksi vaikuttaa historian numeroni tai äidinkielen?
Mitä jos sanoisin sinulle, että koulu lannistaa minua sen sijaan, että innostaisi minua opiskelemaan, tai mitä jos sanoisin sinulle, että pystyisin jo nyt lähteä tekemään putkiasentantajan hommia? Miksi minun pitäisi vielä käydä kouluja?
Sinulla on vähän tyhmä logiikka, pelkästään opiskeleminen ei kouluta ammattiin, SUURIN osa kuulemma on oikeaa asennetta ja oma-aloitteisuutta,
näitä koulutus ei juuri anna, lannistaa vain. - Jyrki käskee
Kauheeta kirjoitti:
Komppaan vähän
Siis, opiskelemmeko me lukiota ja ammattikoulua varten vai elämää varten?
Ammattiin tarvitsen tietoa todellakin, jos haluan opiskella vaikka putkiasentajaksi, niin miksi vaikuttaa historian numeroni tai äidinkielen?
Mitä jos sanoisin sinulle, että koulu lannistaa minua sen sijaan, että innostaisi minua opiskelemaan, tai mitä jos sanoisin sinulle, että pystyisin jo nyt lähteä tekemään putkiasentantajan hommia? Miksi minun pitäisi vielä käydä kouluja?
Sinulla on vähän tyhmä logiikka, pelkästään opiskeleminen ei kouluta ammattiin, SUURIN osa kuulemma on oikeaa asennetta ja oma-aloitteisuutta,
näitä koulutus ei juuri anna, lannistaa vain.Yleisivistys kuuluu jokaiselle mitä kautta ymmärtää yhteiskunnan toimivuuden asia on monelle nuorelle vaikea ymmärtää.
- ps.-
Luulen, että aloittaja elää juuri siinä sääty-yhteiskunnassa, ja luulee olevansa aatelinen.
- Kauheeta
Minä kannatan ihan tasa-arvoa, kaikilla tulisi olla samat valmiudet maailmaan, mutta ikävä kyllä näin ei ole, kaikilla on eri vanhemmat ja se miten vanhemmat lapsensa kasvattavat on suuri osa miten lapsi tulee elämässänsä menestymään.
Naisten ja miesten välisestä tasa-arvosta sanon vain niin, että jos mies voi kävellä ilman paitaa niin tulisi naisenkin.
En tiedä missä todellisuudessa sinä elät, minä ainakin olen opiskellut kysymään kysymyksiä ja löytämään vastauksia, opettajat ovat urpoja ihmisiä muiden joukossa ja oppikirjat myös urpojen ihmisten tekemiä, älä luota sokeasti siihen mitä sinulle tarjotaan. - Neljä kissankäpälää
Kauheeta kirjoitti:
Minä kannatan ihan tasa-arvoa, kaikilla tulisi olla samat valmiudet maailmaan, mutta ikävä kyllä näin ei ole, kaikilla on eri vanhemmat ja se miten vanhemmat lapsensa kasvattavat on suuri osa miten lapsi tulee elämässänsä menestymään.
Naisten ja miesten välisestä tasa-arvosta sanon vain niin, että jos mies voi kävellä ilman paitaa niin tulisi naisenkin.
En tiedä missä todellisuudessa sinä elät, minä ainakin olen opiskellut kysymään kysymyksiä ja löytämään vastauksia, opettajat ovat urpoja ihmisiä muiden joukossa ja oppikirjat myös urpojen ihmisten tekemiä, älä luota sokeasti siihen mitä sinulle tarjotaan."opettajat ovat urpoja ihmisiä" Tällainen kannanotto kertoo sivistyksesi tason. Kaikissa ammattikunnissa on urpoja joukossa, sille ei kai voi mitään. Minun tähänastisen kokemukseni mukaan heitä on opettajissa paljon pienempi prosentti kuin esimerkiksi yläkoululaisissa.
"älä luota sokeasti siihen mitä sinulle tarjotaan. " Juuri opettajat ovat opettaneet minulle tosi paljon kriittisyyttä sekä oppikirjoja että kaikkea muutakin informaatiota kohtaan. Omaksumansa tiedon pohjalta on mahdollista kehittää oma mielipide, sellainen, että sen pystyy perustelemaan ja se pohjautuu tosiasioihin. Koko ylläoleva lauseesi on ihan dille, kai nyt jokainen peruskoululainen on jo ainakin yritetty opettaa kriittiseksi.
- dr no
Naisten ja miesten välisestä tasa-arvosta haluaisin sanoa sen, että jotkut eivät vain suostu näkemään sitä, että naiste ja miehet ovat erilaisia. Ja tästä erilaisuudesta johtuen naiset ja miehet eivät voi olla joka asiassa tasa-arvoisia.
Joissakin asioissa naisilla on parempi asema, joissakin taas miehillä.
Minä en luota ollenkaan sokeasti siihen mitä tarjotaan, mutta silti suhtaudun koulutukseen vakavasti.
Historiaa tarvitaan yleissivistykseen. Sitä paitsi monet varmasti pyrkivät ammatteihin joissa historiaa tarvitaan.
Nuoria painostetaan opiskelemaan siksi että valtaosa nuorista on sinun kaltaisiasi, eli he eivät itse tajua opiskelun tärkeyttä, joten heitä täytyy siihen painostaa.- Ylioppinut
Historian tärkeyttä voi ajatella myös seuraavalta kantilta: Historiaan mahtuu valtava määrä virheitä ja typeryyksiä. Paras keino niiden samojen virheiden välttämiseen on se, että tietää niistä. Historia on osoittanut, että ydinpelote johtaa siihen, että vastapuoli kyhää isomman pommin. Nykyään ydinaseita pyritään vähentämään (ainakin julkilausumissa) sen sijaan, että kerskuttaisiin isoimmalla ydinpommilla. Olemme ehkä oppineet jotain. Olisiko näin, jote kukaan ei vaivautuisi opiskelemaan historiaa? Sitten kun jenkit oppisivat, ettei demokratian lähetystyötä kannata tehdä sotilaallisin keinoin, Lähi-idässähän meneekin nyt niin upeesti.
Ja pakko on hyvin tärkeä motivaattori. Ilman pakkoa minä en ainakaan saisi mitään aikaan. Kyse ei ole kiinnostuksen puutteesta vaan yleistyneestä aikaansaamattomuudesta, joka paranee vain ehdottomilla deadlineilla, jotka on asetettu ulkopuolelta, omissa aikatauluissani en pysy koskaan. Tästä syystä en halua johtotehtäviin, en saisi mitään aikaiseksi. Tarvitsen jonkun muistuttamaan, että niitä töitä pitäisi tehdä ja tämän ja tuon pitäisi olla valmis tuolloin ja tuolloin. - Kauheeta
Ylioppinut kirjoitti:
Historian tärkeyttä voi ajatella myös seuraavalta kantilta: Historiaan mahtuu valtava määrä virheitä ja typeryyksiä. Paras keino niiden samojen virheiden välttämiseen on se, että tietää niistä. Historia on osoittanut, että ydinpelote johtaa siihen, että vastapuoli kyhää isomman pommin. Nykyään ydinaseita pyritään vähentämään (ainakin julkilausumissa) sen sijaan, että kerskuttaisiin isoimmalla ydinpommilla. Olemme ehkä oppineet jotain. Olisiko näin, jote kukaan ei vaivautuisi opiskelemaan historiaa? Sitten kun jenkit oppisivat, ettei demokratian lähetystyötä kannata tehdä sotilaallisin keinoin, Lähi-idässähän meneekin nyt niin upeesti.
Ja pakko on hyvin tärkeä motivaattori. Ilman pakkoa minä en ainakaan saisi mitään aikaan. Kyse ei ole kiinnostuksen puutteesta vaan yleistyneestä aikaansaamattomuudesta, joka paranee vain ehdottomilla deadlineilla, jotka on asetettu ulkopuolelta, omissa aikatauluissani en pysy koskaan. Tästä syystä en halua johtotehtäviin, en saisi mitään aikaiseksi. Tarvitsen jonkun muistuttamaan, että niitä töitä pitäisi tehdä ja tämän ja tuon pitäisi olla valmis tuolloin ja tuolloin."Historian tärkeyttä voi ajatella myös seuraavalta kantilta: Historiaan mahtuu valtava määrä virheitä ja typeryyksiä. Paras keino niiden samojen virheiden välttämiseen on se, että tietää niistä"
Ei ikävä kyllä toimi, niin kuin on näkynyt historiassa.
Parasta on vain kasvattaa nuoret ystävällisiksi ja erityisesti tyytyväisiksi elämään.
Sanotaanko näin, että koulunkäynti on totista/vaikeaa, jos siitä tekee itselleen sellaisen. Itsellä kaksi ammattikoulusta hankittua tutkintoa, joita ilman tuskin olisin missään töissä, tai ainakaan tällä alalla. Ilman koulutusta/työkokemusta on nykyään lähes mahdotonta päästä mihinkään töihin. Itse työskentelen alalla, jossa omaa osaamista joutuu jatkuvasti ylläpitämään omatoimisesti, lisäksi erilaiset sertifikaatit, joilla ikäänkuin todistat oman osaamisesi ovat arvossaan. Nuo ovat maksullisia tutkintoja, ja vaativat paneutumista, en ainakaan toistaiseksi ole lähtenyt sellaista suorittamaan, koska se pitäisi suorittaa töiden ohessa.
Sitä ensimmäistä "oikeaa" työpaikkaa hakiessa, ollaan kiinnostuneita hakijan koulupapereista, myöhemmin kun hakee töitä, niin ainakin oman kokemuksen mukaan koulutodistuksia vain vilkaistaan. Työtodistukset ovat ne, mitkä näyttelevät sitä pääroolia. Eikä aina pelkät paperitkaan, vaan tarvitsee osata kertoa seikkaperäisesti omasta osaamisestaan.
Tässä hieman erilainen näkökanta.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 941669
Toivotko koskaan mies...
Että nähtäis ja aloitettais alusta, puhtaalta pöydältä tutustuminen. Olit oikeassa ei me kunnolla tunnettu. Olin hölmö.1261549Satuolennoista tarinointi ei kuulu peruskoulun tehtäviin
Opetustunteja on muutenkin käytössä vain rajallinen määrä. Eli nämä satuhommat koulun ulkopuolelle vapaaehtoisiin harras761355- 301272
Kyllä näin 45 vuotiaana miehenä pitää sanoo, että 40-50v naiset näyttää vanhoilta
Niin väsynyttä, silmäryppyä, harmaata hiusta jne jne1231098Lahkokasteen ja kristillisen kasteen erot
Raamatun mukaan Kristillisessä yhdessä kasteessa Jumala pesee ja puhdistaa ihmisen sydämen ja poistaa perisynnin kirouks4221001Olisin valmis salaisiin tapaamisiin
Juuri sinun kanssasi mies. Olet saanut minun pääni pyörälle ja ajatukseni pyörimään ympärilläsi. Hittoon velvollisuudet46998- 22967
Olisit voinut olla...
....ihan tavallinen ihminen, terve mieleltään ja kropaltaan, hyvä seuraihminen ja luotettava kumppani. Mutta ei, olit n66848- 46773