Hei,
Onko jollakin kokemuksia auttaako kognitiivinen käyttäytymisterapia pakko-oireisiin? Eli altistaminen ja rutiinien/pakkotoimintojen poistaminen. Miten iso ahdistus tästä terapiasta tulee, onko kokemuksia? Mietin tuota vaihtoehtoa parhaillaan.
Kognitiivinen käyttäytymisterapia ja ocd
5
1616
Vastaukset
- LisaUno
Hei,
Kannattaa yrittää! Jos löydät terapeutin johon luotat niin voit saada helpotusta.
Ehkä kannattaa ajatella ettei yritä työntää pakkomielteisiä ajatuksia pois väkisin vaan kohdata ne. Mitä tapahtuu jos annat tuntemusten tulla ja vain istut ja huomioit niiden vaikutusta sinuun?
Tsemppiä! - CDO
Kokemusta 3 vuoden terapiasta,lukuisista tv-ohjelmista ja artikkeleita lukeneena apu on valitettavan pieni.Voi helpottaa hetkellisesti mutta pitkäikaiset tulokset ovat melko huonoja.
Lääkitys on a ja o.- laakso..
Minun mielipide on se jotta lääkkeet eivät paranna, helpottavat kyllä oloa.
Riippuu niin minkälaisista pakko oireita on kyse, ahdistusta ei kannata pelätä.
Monesti tämän ongelman suhteen pitääkin sietää ahdistusta ja sitten se siitä lievenee ajan kanssa.
Olen myöskin käynyt 3 vuotta psykoterapiassa.
- Apuri377383
Itse olen käynyt kerran terapiassa ja aloitin lääkityksen. Nykyisin en tunne tarvetta käydä, mutta ajattelin tässä varata ajan ja käydä juttelemassa ihan muuten vain koska siitä tulee niin mukava olo. Ehdottomasti mene!
- raija75
Riippuu varmaan mitä ovat ne toiminnot. Itselläni on tosi vakava pakkotoimintoa , jolle toivoisin apua. Mutta en usko pelkkää terapiaan. Yksikin juttukerta silti auttaa ainakin jonkin aikaa! lääkkeisiinkään en oikein usko. vaikkei kokemusta ole.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oulaisen vaalitulos: Vahva alku, mutta lisää toimia tarvitaan
Hallituksen toimet rikollisuutta vastaan alkavat tuottaa tulosta. Puolueväriin katsomatta demokratian valtaa ja perustus167160- 1982528
Yh:n pihalla aina eri auto
Ompa jännä seurata ohiajaessa, että millainen auto on nyt erään yksinhuoltajan pihassa. Näyttääpä siellä taaskin olevan1021967En vittujakaan enää välitä sinusta nainen
Toivottavasti en näe sinua enää koskaan. Jos näen, niin en ole näkevinäni. Et merkitse minulle enää mitään.761527Exän käytös hämmentää (taas)
Osaisivatko palstan herrat kenties helpottaa tulkitsemista? Toki naispuolisetkit saavat antaa tulkinta-apua, mutta nyt k1911079- 41990
Olet minua
vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va46959- 77863
- 45729
Susanna Laine paljastaa - Tästä farmilaiset yllättyvät joka kaudella: "Ettei olekaan niin paljon..."
Farmi Suomi vie Pieksämäelle maaseudulle ja suosikkirealityn juontajan puikoissa on Susanna Laine. Uudella kaudella muka7718